Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 36 din 2 august 2006  privind instituirea preturilor locale de referinta pentru energia termica furnizata populatiei prin sisteme centralizate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 36 din 2 august 2006 privind instituirea preturilor locale de referinta pentru energia termica furnizata populatiei prin sisteme centralizate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 692 din 14 august 2006


Având în vedere necesitatea eficientizãrii sistemului centralizat de producere şi distribuţie a energiei termice din perspectiva aderãrii României la Uniunea Europeanã şi a integrãrii pieţei naţionale de energie în piaţa europeanã, având ca obiectiv final reducerea consumului de resurse energetice primare pentru producerea energiei electrice şi termice în condiţiile asigurãrii creşterii calitãţii serviciului de termoficare,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 1 pct. VII.9 din Legea nr. 288/2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.

ART. 1
Prin prezenta ordonanţã se instituie preţurile locale de referinţã pentru energia termicã furnizatã populaţiei prin sisteme centralizate, în scopul încãlzirii locuinţelor şi al preparãrii apei calde menajere.
ART. 2
(1) Preţurile locale de referinţã pentru fiecare localitate sunt stabilite de autoritãţile de reglementare competente, cu avizul ministerelor implicate.
(2) Pentru localitãţile în care preţul de furnizare pentru energia termicã livratã populaţiei prin sisteme centralizate este mai mic decât 107,5 lei/Gcal, inclusiv TVA, nu se instituie preţuri locale de referinţã.
ART. 3
(1) Preţurile locale ale energiei termice facturate populaţiei se aprobã de autoritãţile administraţiei publice locale implicate.
(2) Autoritãţile administraţiei publice locale implicate pot aproba preţuri locale mai mari decât cele prevãzute la art. 2 alin. (1), diminuând astfel subvenţiile proprii necesare.
(3) Autoritãţile administraţiei publice locale implicate pot aproba preţuri locale mai mici decât cele prevãzute la art. 2 alin. (1), în condiţiile în care, prin lucrãrile de modernizare şi retehnologizare sau ca urmare a scãderii costului combustibililor utilizaţi, preţurile energiei termice se reduc sub preţurile locale de referinţã.
(4) Dupã introducerea preţurilor locale de referinţã, compensarea eventualelor creşteri ale valorii facturilor la energia termicã livratã populaţiei se va realiza prin modificarea corespunzãtoare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încãlzirea locuinţei, precum şi a unor facilitãţi populaţiei pentru plata energiei termice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi a celorlalte acte normative care reglementeazã acordarea de ajutoare pentru familiile şi persoanele singure cu venituri reduse, care utilizeazã pentru încãlzirea locuinţei energie termicã furnizatã în sistem centralizat.
(5) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe în localitãţile în care nu este stabilit un preţ local de facturare a energiei termice, facturarea se face la preţul de 107,5 lei/Gcal pânã la data stabilirii preţului local de cãtre autoritatea administraţiei publice locale. Termenul de aprobare a noului preţ de facturare nu poate depãşi 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 4
(1) În vederea compensãrii creşterilor neprevizionate ale preţurilor la combustibilii utilizaţi pentru producerea energiei termice furnizate populaţiei prin sisteme centralizate, pe perioada derulãrii programului "Termoficare 2006-2009 calitate şi eficienţã", aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 462/2006 , se acordã furnizorilor de energie termicã sume din bugetele locale. Aceste sume se transferã bugetelor locale de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Valoarea sumelor de la bugetul de stat prevãzute la alin. (1) va fi de maximum 45% din costurile determinate conform reglementãrilor în vigoare pentru combustibilul propriu folosit pentru producerea energiei termice destinate populaţiei.
(3) Autoritãţile de reglementare competente vor elabora în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe metodologiile de determinare a sumelor necesare prevãzute la alin. (1). Pe baza acestor metodologii, autoritãţile de reglementare competente vor stabili anual sumele necesare potrivit prevederilor alin. (1).
(4) Autoritãţile administraţiei publice locale vor asigura din bugetele locale sumele necesare acoperirii integrale a diferenţei dintre preţul de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice livrate populaţiei şi preţurile locale de referinţã, dupã acordarea sumelor de la bugetul de stat, potrivit alin. (1), dar nu mai puţin de 10% din valoarea costurilor totale.
(5) Pentru menţinerea unor preţuri suportabile la energia termicã livratã populaţiei, energia electricã produsã în cogenerare va fi preluatã cu prioritate în regim reglementat.
ART. 5
(1) Sumele acordate de la bugetul de stat prevãzute la art. 4 alin. (1), precum şi sumele prevãzute în bugetele locale potrivit art. 4 alin. (4) se pot acorda în avans de cãtre ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale, furnizorilor de energie termicã pentru populaţie în vederea constituirii stocurilor de cãrbune, pãcurã şi de combustibil lichid uşor pentru sezonul rece, inclusiv pentru cheltuielile de transport aferente constituirii acestor stocuri.
(2) Valoarea deconturilor justificative pentru alocarea efectivã a sumelor acordate în avans pentru producerea energiei termice furnizate populaţiei se va deduce lunar din avansurile acordate potrivit alin. (1).
(3) Regularizarea definitivã a avansurilor acordate potrivit prevederilor alin. (1), pe baza deconturilor justificative pe luna decembrie a anului curent, se va face pânã la data de 15 ianuarie a anului urmãtor, respectiv 15 aprilie, pentru avansurile acordate pentru perioada 1 ianuarie - 31 martie a fiecãrui an.
ART. 6
Autoritãţile administraţiei publice locale implicate vor emite acte administrative prin care sã se prevadã pentru fiecare operator economic al serviciilor de producere, furnizare şi distribuţie a energiei termice:
a) natura şi întinderea obligaţiilor prestãrii serviciului public;
b) întreprinderea şi teritoriul implicat;
c) natura drepturilor speciale sau exclusive acordate întreprinderii în cauzã;
d) parametrii pentru calcularea compensaţiilor, precum şi a unui profit rezonabil pentru societãţile care presteazã serviciul public;
e) modalitãţile de recuperare a supracompensãrilor şi de intervenţie a autoritãţii în cazul subcompensãrilor.
ART. 7
Parametrii pe baza cãrora este calculatã compensarea pentru serviciul public vor fi stabiliţi prin act administrativ, într-o manierã obiectivã şi transparentã. Totodatã aceştia trebuie sã fie identici pentru toate întreprinderile care îndeplinesc aceleaşi obligaţii de serviciu public.
ART. 8
Sumele acordate din bugetele locale sunt folosite numai pentru compensarea costurilor legate de serviciile de producţie, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice destinate populaţiei. Compensarea nu trebuie sã depãşeascã suma necesarã acoperirii totale sau parţiale a costurilor înregistrate cu prestarea obligaţiilor serviciului de interes economic general, luându-se în considerare veniturile relevante, precum şi un profit rezonabil.
ART. 9
(1) Schema de ajutor de stat conţinutã de prezenta ordonanţã va fi notificatã Consiliului Concurenţei de Ministerul Administraţiei şi Internelor conform reglementãrilor în vigoare în domeniul ajutorului de stat, iar acordarea alocãrilor individuale se va face efectiv numai dupã autorizarea schemei de cãtre Consiliul Concurenţei.
(2) În cazul actelor administrative emise şi al contractelor administrative încheiate fãrã respectarea obligaţiei prevãzute la alin. (1), Consiliul Concurenţei va solicita instanţelor de judecatã competente anularea actului administrativ prin care s-a acordat ajutorul ilegal şi, pe cale de consecinţã, recuperarea, rambursarea sau suspendarea plãţii oricãrui ajutor ilegal.
ART. 10
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abrogã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 162/1999 privind instituirea preţului naţional de referinţã pentru energia termicã furnizatã populaţiei prin sisteme centralizate, precum şi pentru acordarea de ajutoare bãneşti pentru categoriile defavorizate ale populaţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 529 din 29 octombrie 1999, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 328/2002 , cu modificãrile ulterioare, precum şi <>art. 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 115/2001 privind reglementarea unor mãsuri de asigurare a fondurilor necesare în vederea furnizãrii energiei termice şi a gazelor naturale pentru populaţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 612 din 28 septembrie 2001, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 84/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.
ART. 11
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare la data de întâi a lunii urmãtoare publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia art. 4 alin. (1), care intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul economiei şi comerţului,
Eugen Ţapu-Nazare,
secretar de stat

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu

p. Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

P. Ministrul integrãrii europene,
Adrian Ciocãnea,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 2 august 2006.
Nr. 36.

----------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016