Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 35 din 14 iulie 2005  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere si eliberarea cartii de identitate a acestora, in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 35 din 14 iulie 2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere si eliberarea cartii de identitate a acestora, in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice din Romania

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 27 iulie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 1 pct. III.8 din Legea nr. 209/2005 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. I
<>Ordonanta Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere şi eliberarea cãrţii de identitate a acestora, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 412 din 30 august 2000, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 230/2003 , se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul ordonanţei va avea urmãtorul cuprins:
"ORDONANTA privind omologarea, eliberarea cãrţii de identitate şi certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere în vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii acestora în România"
2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Vehiculele rutiere pot fi înmatriculate sau înregistrate în România numai dupã omologarea şi certificarea autenticitatii acestora, dupã caz, de cãtre Regia Autonomã «Registrul Auto Roman», denumita în continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) Categoriile de vehicule pentru care este obligatorie omologarea în vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii în România se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(3) De la data aderãrii României la Uniunea Europeanã sunt exceptate de la prevederile alin. (1) vehiculele rutiere noi care deţin omologare comunitara (CE) de tip a întregului vehicul valabilã.
(4) Pana la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, pentru vehiculele rutiere noi prezentate pentru omologare nationala de tip a întregului vehicul şi care deţin omologare comunitara (CE) de tip a întregului vehicul valabilã, procedura de omologare nationala de tip a întregului vehicul cuprinde numai certificarea conformitatii tipului de vehicul rutier prezentat cu tipul de vehicul omologat în Uniunea Europeanã, pe baza documentaţiei respective privind omologarea comunitara (CE) de tip a întregului vehicul, existenta sau prezentatã la R.A.R. de cãtre fabricantul vehiculului, reprezentantul acestuia sau importator.
(5) De la data aderãrii României la Uniunea Europeanã sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculele rutiere utilizate care au fost înmatriculate ultima data într-un stat membru al Uniunii Europene."
3. Dupã articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 1^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 1^1. - În sensul prezentei ordonanţe termenii de mai jos au urmãtorul înţeles:
1. vehicul rutier - un sistem mecanic care circula pe drumurile publice din România, cu sau fãrã mijloace de autopropulsare, şi care se utilizeazã în mod normal pentru transportul de persoane şi/sau mãrfuri ori efectuarea de servicii sau lucrãri;
2. vehicul rutier nou - un vehicul rutier aflat înaintea primei înmatriculãri, primei înregistrãri sau primei utilizãri, dupã caz;
3. vehicul rutier utilizat - un vehicul rutier care nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la pct. 2 pentru a fi considerat ca vehicul rutier nou;
4. acordurile de la Geneva - Acordul privind adoptarea de prescripţii tehnice uniforme aplicabile vehiculelor cu roti, echipamentelor şi pieselor ce pot fi montate sau utilizate pe vehicule cu roti şi condiţiile de recunoaştere reciprocã a omologarilor eliberate pe baza acestor prescripţii, încheiat la Geneva la 20 martie 1958, la care România a aderat prin <>Decretul nr. 371/1976 , şi Acordul privind adoptarea de reglementãri tehnice mondiale aplicabile autovehiculelor, precum şi echipamentelor şi componentelor ce pot fi montate şi/sau utilizate pe autovehicule, încheiat la Geneva la 25 iunie 1998, la care România a aderat prin <>Legea nr. 97/2002 ."
4. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Pentru fiecare tip de vehicul rutier omologat de tip, R.A.R. elibereazã fabricantului vehiculului, reprezentantului acestuia sau importatorului:
a) certificatul de omologare nationala a unui tip de vehicul. În baza omologãrii naţionale de tip a întregului vehicul, deţinãtorul omologãrii de tip elibereazã o copie a certificatului de omologare de tip pe care se va atesta conformitatea vehiculului fabricat cu tipul omologat şi care va însoţi fiecare vehicul fabricat în conformitate cu tipul de vehicul omologat; sau
b) certificatul de omologare CE a unui tip de vehicul, de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã. În baza omologãrii comunitare (CE) de tip a întregului vehicul, deţinãtorul omologãrii de tip elibereazã un certificat de conformitate care va însoţi fiecare vehicul fabricat în conformitate cu tipul de vehicul omologat.
(2) În vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii în România, R.A.R. elibereazã cartea de identitate a vehiculului, conform prevederilor prezentei ordonanţe.
(3) Eliberarea cãrţii de identitate a vehiculelor include şi încadrarea de cãtre R.A.R. a vehiculelor rutiere din punct de vedere tehnic, inclusiv în ceea ce priveşte nivelul emisiilor poluante ale acestora."
5. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Omologarea unui vehicul rutier este de tip sau individualã, dupã cum urmeazã:
a) omologarea nationala de tip a întregului vehicul reprezintã procedura administrativã prin care R.A.R. certifica faptul ca un tip de vehicul rutier îndeplineşte condiţiile tehnice şi administrative aplicabile conform legislaţiei în vigoare;
b) omologarea individualã a unui vehicul reprezintã procedura administrativã prin care R.A.R. certifica faptul ca un vehicul rutier îndeplineşte individual condiţiile tehnice şi administrative aplicabile conform legislaţiei în vigoare;
c) omologarea comunitara (CE) de tip a întregului vehicul reprezintã procedura administrativã prin care R.A.R. certifica faptul ca un tip de vehicul rutier îndeplineşte condiţiile tehnice şi administrative aplicabile conform legislaţiei în vigoare armonizate cu legislaţia comunitara în domeniu."
6. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Omologarea individualã a unui vehicul rutier se acorda pentru:
a) vehiculele rutiere noi fabricate, importate sau introduse în România, în numãr de cel mult 10 bucãţi de acelaşi tip, de cãtre aceeaşi persoana juridicã sau fizica;
b) vehiculele rutiere care au fost înmatriculate ultima data în alta ţara, cu excepţia, de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, a vehiculelor prevãzute la art. 1 alin. (5);
c) vehiculele rutiere care au suferit modificãri prin care au fost afectate caracteristicile menţionate în cartea de identitate a vehiculului.
(2) Omologarea individualã se acorda de cãtre R.A.R. prin reprezentantele judeţene sau a municipiului Bucureşti."
7. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Omologarea nationala de tip a întregului vehicul se acorda de cãtre R.A.R., la cererea fabricantului, a reprezentantului acestuia sau a importatorului, persoana juridicã romana.
(2) La omologarea nationala de tip a întregului vehicul, R.A.R. recunoaşte certificatele de omologare de tip ale unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia, emise de cãtre autoritãţile competente din statele membre ale Uniunii Europene în baza directivelor specifice aplicabile, şi certificatele de omologare de tip ale unui vehicul în ceea ce priveşte echipamentele, piesele şi componentele acestuia emise de cãtre autoritãţile competente din statele care sunt pãrţi contractante la acordurile de la Geneva în baza regulamentelor CEE-ONU aplicabile.
(3) Omologarea comunitara (CE) de tip a întregului vehicul se acorda de cãtre R.A.R., la cererea fabricantului sau a reprezentantului acestuia, de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã.
(4) La omologarea comunitara (CE) de tip a întregului vehicul, R.A.R. recunoaşte certificatele de omologare de tip ale unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia emise de cãtre autoritãţile competente din statele membre ale Uniunii Europene în baza directivelor specifice aplicabile."
8. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Este interzisã comercializarea unui vehicul rutier care nu a fost omologat, de tip sau individual, ori cãruia nu i s-a eliberat cartea de identitate a vehiculului de cãtre R.A.R. conform prevederilor prezentei ordonanţe."
9. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Omologarea nationala de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, echipamentele, piesele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia se acorda de cãtre R.A.R., la cererea fabricantului, a reprezentantului acestuia sau a importatorului, persoana juridicã romana, dacã vehiculul îndeplineşte condiţiile tehnice şi administrative aplicabile.
(2) În baza omologãrii naţionale de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, echipamentele, piesele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia, R.A.R. elibereazã un certificat de omologare nationala de tip.
(3) De la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, omologarea comunitara (CE) de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia se acorda de cãtre R.A.R., la cererea fabricantului sau a reprezentantului acestuia, dacã vehiculul îndeplineşte condiţiile tehnice şi administrative aplicabile armonizate cu legislaţia comunitara în domeniu.
(4) În baza omologãrii comunitare (CE) de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia, R.A.R. elibereazã un certificat de omologare comunitara (CE) de tip.
(5) Omologarea internationala (CEE-ONU) de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte echipamentele, piesele şi componentele acestuia se acorda de cãtre R.A.R., la cererea fabricantului sau a reprezentantului acestuia, dacã vehiculul îndeplineşte condiţiile tehnice şi administrative aplicabile.
(6) În baza omologãrii internaţionale (CEE-ONU) de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte echipamentele, piesele şi componentele acestuia, R.A.R. elibereazã un certificat de omologare internationala (CEE-ONU) de tip."
10. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Eliberarea certificatelor de omologare internationala (CEE-ONU) pentru vehiculele rutiere în ceea ce priveşte echipamentele, piesele şi componentele acestora se face în conformitate cu acordurile de la Geneva. Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului prin R.A.R. şi, respectiv, R.A.R. sunt desemnate de Guvernul României, parte contractantã la acordurile de la Geneva, ca departament administrativ şi, respectiv, serviciu tehnic, în conformitate cu acordurile de la Geneva.
(2) R.A.R. îndeplineşte în numele Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului procedurile administrative referitoare la aplicarea acordurilor de la Geneva."
11. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Pentru menţinerea în circulaţie, vehiculele rutiere înmatriculate sau înregistrate în România care au suferit modificãri prin care sunt afectate caracteristicile menţionate în cartea de identitate a vehiculului trebuie supuse omologãrii individuale şi modificãrii cãrţii de identitate a vehiculului.
(2) La modificãrile menţionate la alin. (1), în cazul intervenţiei la sistemele care privesc siguranta circulaţiei, protecţia mediului, eficienta energetica şi protecţia impotriva furturilor şi care sunt reglementate de directivele/regulamentele Uniunii Europene sau de regulamentele CEE-ONU, trebuie utilizate numai echipamente, componente, entitãţi tehnice, piese şi materiale de exploatare de origine sau omologate ori certificate conform legislaţiei în vigoare.
(3) Modificãrile menţionate la alin. (2) pot fi efectuate numai de operatori economici autorizaţi de R.A.R., conform legislaţiei în vigoare."
12. Alineatul (2) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Datele despre vehicul se înscriu de cãtre R.A.R. şi, dupã caz, de cãtre deţinãtorul omologãrii de tip a întregului vehicul."
13. Dupã alineatul (5) al articolului 10 se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) La radierea unui vehicul rutier, ca urmare a casãrii acestuia sau a exportului, autoritatea competenta care efectueazã radierea are obligaţia de a retine cartea de identitate a vehiculului şi de a o transmite R.A.R. Pe cartea de identitate a vehiculului se va mentiona «Vehicul casat» sau «Vehicul exportat»."
14. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Eliberarea cãrţii de identitate se face în urmãtoarele condiţii:
a) în cazul omologãrii individuale, precum şi în cazul vehiculelor rutiere deja înmatriculate sau înregistrate în România, dacã vehiculul poate fi identificat şi corespunde legislaţiei şi reglementãrilor aplicabile;
b) în cazul existenţei unei omologari naţionale de tip a întregului vehicul valabile, în baza copiei certificatului de omologare nationala de tip a întregului vehicul;
c) de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, în cazul existenţei unei omologari comunitare (CE) de tip a întregului vehicul valabile, în baza certificatului de conformitate CE;
d) de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, în cazul vehiculelor prevãzute la art. 1 alin. (5), dacã vehiculul corespunde din punct de vedere al stãrii tehnice."
15. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Vehiculele rutiere prezentate în vederea omologãrii sau eliberãrii cãrţii de identitate a vehiculului, dupã caz, care nu pot fi identificate de cãtre R.A.R. din cauza lipsei sau modificãrii numerelor de identificare a acestora, astfel cum au fost ele realizate de cãtre constructor sau de cãtre autoritãţile competente, dupã caz, nu pot obţine eliberarea cãrţii de identitate a vehiculului şi nici eliberarea unuia dintre documentele menţionate la art. 13 alin. (5).
(2) Vehiculele rutiere înmatriculate sau înregistrate în România, care nu pot fi identificate, nu pot obţine eliberarea unuia dintre documentele menţionate la art. 13 alin. (5) şi nici eliberarea/modificarea cãrţii de identitate a vehiculului."
16. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) La înmatriculare în România, deţinãtorii vehiculelor rutiere, cu excepţia celor noi, vor face dovada efectuãrii de cãtre R.A.R. a certificãrii autenticitatii acestora.
(2) Certificarea autenticitatii unui vehicul rutier consta, dupã caz, în:
a) atestarea faptului ca principalele sale elemente de identificare sunt originale şi/sau nu au fost supuse unor modificãri neautorizate;
b) atestarea identitãţii vehiculului în raport cu datele menţionate în cartea de identitate a acestuia;
c) atestarea faptului ca vehiculul nu figureazã la data efectuãrii certificãrii autenticitatii ca dat în urmãrire pe plan intern sau internaţional conform bazelor de date aflate la dispoziţia autoritãţilor competente din România;
d) atestarea faptului ca formularul-tip al documentului care confirma înmatricularea anterioarã a vehiculului, eliberat de autoritãţile competente din ţara de provenienta, este autentic (numai pentru vehiculele aflate la prima înmatriculare în România).
(3) Activitatea de certificare a autenticitatii se efectueazã prin metode nedistructive de cãtre specialiştii R.A.R., în laboratoare organizate în spaţiile proprii sau în spaţii aparţinând unor operatori economici.
(4) Certificarea autenticitatii se efectueazã pentru:
a) vehiculele rutiere utilizate supuse omologãrii individuale în vederea primei înmatriculãri în România;
b) vehiculele rutiere înmatriculate în România şi care îşi schimba deţinãtorul;
c) vehiculele rutiere prevãzute la art. 1 alin. (5).
(5) Pentru vehiculele care corespund din punct de vedere al certificãrii autenticitatii, R.A.R. elibereazã un certificat de autenticitate sau o nota de identificare, dupã caz.
(6) Pentru vehiculele care nu corespund din punct de vedere al certificãrii autenticitatii, R.A.R. elibereazã o nota de constatare.
(7) Sunt exceptate de la certificarea autenticitatii autovehiculele destinate competiţiilor sportive şi vehiculele istorice.
(8) Certificatul de autenticitate al unui vehicul rutier sau nota de identificare a acestuia, dupã caz, este valabil/valabilã timp de 60 de zile de la data eliberãrii acestora."
17. Articolul 13^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13^1. - Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale conform prevederilor prezentei ordonanţe, R.A.R. are acces la bazele de date referitoare la evidenta vehiculelor rutiere înmatriculate şi înregistrate în România, precum şi la bazele de date privind vehiculele date în urmãrire pe plan intern şi internaţional aflate la dispoziţia autoritãţilor competente din România, pe baza de protocol încheiat între autoritãţi."
18. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) comercializarea unui vehicul rutier care nu este omologat sau nu deţine carte de identitate a vehiculului eliberata de R.A.R. conform prevederilor prezentei ordonanţe, dupã caz;
b) menţinerea în circulaţie a unui vehicul care a suferit modificãri prin care au fost afectate caracteristicile menţionate în cartea de identitate a vehiculului, fãrã ca modificarea sa fi fost menţionatã în aceasta;
c) nerespectarea cerinţelor precizate la art. 9 alin. (2) şi (3) referitoare la efectuarea modificãrilor la vehiculele rutiere înmatriculate sau înregistrate.
(2) Se sancţioneazã cu amenda:
a) de la 1.000 lei (RON) la 2.000 lei (RON) fapta prevãzutã la alin. (1) lit. a);
b) de la 300 lei (RON) la 500 lei (RON) faptele prevãzute la alin. (1) lit. b) şi c).
(3) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. a) şi c) se constata şi se sancţioneazã de cãtre personalul R.A.R. împuternicit în acest scop de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(4) Contravenţia prevãzutã la alin. (1) lit. b) se constata şi se sancţioneazã de cãtre personalul Inspectoratului General al Poliţiei împuternicit în acest scop de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(5) Prevederile prezentei ordonanţe referitoare la contravenţii se completeazã cu cele ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
19. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe:
a) acorda omologarea nationala de tip a întregului vehicul;
b) acorda omologarea comunitara (CE) de tip a întregului vehicul, de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã;
c) acorda omologarea nationala de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, echipamentele, piesele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia;
d) acorda omologarea comunitara (CE) de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia, de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã;
e) acorda omologarea internationala (CEE-ONU) de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte echipamentele, piesele şi componentele acestuia;
f) efectueazã încercãri necesare pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor tehnice impuse în vederea acordãrii omologãrii naţionale de tip a întregului vehicul;
g) efectueazã încercãri necesare pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor tehnice impuse în vederea acordãrii omologãrii comunitare (CE) de tip a întregului vehicul, de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã;
h) efectueazã încercãri necesare pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor tehnice impuse în vederea acordãrii omologãrii naţionale de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, echipamentele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia;
i) efectueazã încercãri necesare pentru verificarea îndeplinirii conditiior tehnice impuse în vederea acordãrii omologãrii comunitare (CE) de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte sistemele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia, de la data aderãrii României la Uniunea Europeanã;
j) efectueazã încercãri necesare pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor tehnice impuse în vederea acordãrii omologãrii internaţionale (CEE-ONU) de tip a unui vehicul în ceea ce priveşte echipamentele, piesele şi componentele acestuia;
k) verifica la deţinãtorul omologãrii de tip conformitatea producţiei şi ia mãsurile necesare pentru menţinerea acesteia pe toatã durata de fabricaţie a tipului respectiv de vehicul;
l) impune deţinãtorului omologãrii de tip menţionat la lit. k) remedierea defectiunilor de fabricaţie constatate în mod repetat la mai multe vehicule rutiere de acelaşi tip şi care pun sau pot pune în pericol siguranta circulaţiei ori protecţia mediului;
m) supravegheazã pe piata conformitatea cu tipul omologat a vehiculelor rutiere, sistemelor, echipamentelor, componentelor şi entitatilor tehnice ale acestora introduse pe piata;
n) supravegheazã pe piata conformitatea materialelor de exploatare introduse pe piata;
o) acorda omologarea individualã a unui vehicul rutier;
p) efectueazã incercarile necesare pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor tehnice impuse în vederea acordãrii omologãrii individuale a unui vehicul;
r) elibereazã cartea de identitate a vehiculului;
s) asigura modificarea cãrţii de identitate a vehiculelor care au suferit modificãri prin care au fost afectate caracteristicile menţionate în cartea de identitate a vehiculului;
t) asigura eliberarea duplicatului la cartea de identitate a vehiculului;
u) efectueazã operaţiunile impuse la certificarea autenticitatii vehiculelor şi elibereazã certificatul de autenticitate, nota de identificare sau nota de constatare, dupã caz.
(2) În funcţie de neconformitãţile constatate, R.A.R. poate impune deţinãtorilor omologãrii de tip mãsuri privind sistarea comercializãrii şi/sau retragerea lotului de vehicule neconforme, cu interdicţia comercializãrii sau a folosirii pana la remediere ori retragerea din circulaţie a vehiculelor neconforme cu tipul omologat.
(3) Cheltuielile datorate retragerii din circulaţie, remedierii neconformitatilor şi repunerii în circulaţie a vehiculelor sau, dupã caz, a lotului de vehicule se suporta de cãtre deţinãtorul omologãrii de tip."
20. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) La epuizarea spaţiului destinat înscrierii caracteristicilor tehnice ale vehiculului ori a datelor de identitate ale deţinãtorilor, R.A.R. este obligat sa elibereze o noua carte de identitate a vehiculului.
(2) Pentru situaţii speciale, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului poate aproba eliberarea cãrţilor de identitate cu valabilitate limitatã în timp, dar nu mai mult de un an."
21. Articolul 16^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16^1. - (1) În cazul pierderii, furtului sau distrugerii cãrţii de identitate a vehiculului, R.A.R. poate emite un duplicat al cãrţii de identitate, cu avizul autoritãţii competente care a efectuat înmatricularea sau înregistrarea, dupã caz.
(2) De asemenea, R.A.R. poate emite un duplicat al cãrţii de identitate în cazul refuzului de predare a cãrţii de identitate constatat de executorul judecãtoresc cu ocazia executãrii silite."
22. Dupã articolul 17 se introduce un nou articol, articolul 17^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 17^1. - (1) Prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului se stabilesc:
a) categoriile de vehicule pentru care este obligatorie omologarea în vederea înmatriculãrii sau înregistrãrii în România;
b) categoriile de vehicule pentru care se aplica omologarea nationala de tip a întregului vehicul şi categoriile de vehicule pentru care se aplica omologarea comunitara de tip (CE) a întregului vehicul;
c) procedura de acordare a omologãrii de tip a întregului vehicul;
d) procedura de acordare a omologãrii de tip a vehiculului în ceea ce priveşte sistemele, echipamentele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia;
e) procedura de acordare a omologãrii individuale a vehiculului;
f) procedura de certificare a autenticitatii vehiculelor;
g) condiţiile tehnice aplicabile în vederea acordãrii omologãrii de tip a întregului vehicul;
h) condiţiile tehnice aplicabile în vederea acordãrii omologãrii de tip a vehiculului în ceea ce priveşte sistemele, echipamentele, componentele şi entitatile tehnice ale acestuia;
i) condiţiile tehnice aplicabile în vederea acordãrii omologãrii individuale a vehiculului.
(2) Prin ordin comun al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice se stabilesc instrucţiunile privind cartea de identitate a vehiculului.
(3) Pe data intrãrii în vigoare a ordinului prevãzut la alin. (2) se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 610/1992 privind cartea de identitate a vehiculului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 21 octombrie 1992, şi Instrucţiunile ministrului de interne, ale ministrului finanţelor şi ale ministrului transporturilor nr. 290/2.802/1.189/1993 de aplicare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 610/1992 privind cartea de identitate a vehiculului, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 110 din 28 mai 1993.
(4) Ordinele prevãzute la alin. (1) şi (2) se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se actualizeazã ori de câte ori este nevoie."
ART. II
În termen de 90 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va actualiza Reglementãrile privind condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplineascã vehiculele rutiere în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România - RNTR 2, aprobate prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 din 18 aprilie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi Reglementãrile privind omologarea vehiculelor rutiere, a echipamentelor şi a componentelor pentru vehicule rutiere, eliberarea cãrţii de identitate a vehiculelor rutiere, certificarea autenticitatii şi identificarea vehiculelor rutiere - RNTR 7, aprobate prin <>Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 36/2003 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 575 din 11 august 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. III
<>Ordonanta Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea vehiculelor rutiere şi eliberarea cãrţii de identitate a acestora, în vederea admiterii în circulaţie pe drumurile publice din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 230/2003 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanta, dupã aprobarea acesteia prin lege, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.
ART. IV
Prezenta ordonanta intra în vigoare la 90 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Gheorghe Dobre

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 35.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016