Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 34 din 25 august 1997  privind completarea si modificarea unor reglementari referitoare la taxa pe valoarea adaugata    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 34 din 25 august 1997 privind completarea si modificarea unor reglementari referitoare la taxa pe valoarea adaugata

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 216 din 28 august 1997
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi ale <>art. 1 lit. a) din Legea nr. 134/1997 pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ARTICOL UNIC
<>Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã, republicatã, cu modificãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Sunt scutite de taxa pe valoarea adãugatã urmãtoarele operaţiuni:
A. Livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii rezultate din activitatea specifica autorizata, efectuate în ţara de:
a) unitãţile sanitare, inclusiv veterinare, şi de asistenta socialã: spitale, sanatorii, policlinici, dispensare, cabinete medicale, cãmine de bãtrâni şi de pensionari, case de copii, salvari şi altele, autorizate sa desfãşoare activitãţi sanitare şi de asistenta socialã; unitãţile autorizate sa desfãşoare activitãţi sanitare şi de asistenta socialã în staţiuni balneoclimaterice; serviciile de cazare, masa şi tratament prestate cumulat de cãtre agenţii economici autorizaţi care îşi desfãşoarã activitatea în staţiuni balneoclimaterice şi a cãror contravaloare este decontatã pe baza de bilete de tratament;
b) unitãţile şi instituţiile de învãţãmânt cuprinse în sistemul naţional de învãţãmânt aprobat prin Legea învãţãmântului nr. 84/1995, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
Sunt scutite unitãţile care desfãşoarã, potrivit legii, activitãţi de cercetare-dezvoltare şi inovare şi executa programe, subprograme, teme, proiecte, precum şi acţiuni componente ale Programului naţional de cercetare ştiinţificã şi dezvoltare tehnologicã sau ale Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare.
Sunt scutite, de asemenea, unitãţile care desfãşoarã, potrivit legii, activitãţile menţionate mai sus, realizate cu finanţare în parteneriat internaţional cu Uniunea Europeanã, regionala şi bilateral.
c) liber-profesioniştii autorizaţi care îşi exercita activitatea în mod individual sau prin asociere în cadrul unor birouri, cabinete sau societãţi, în baza unui contract de societate civilã, precum şi persoanele fizice şi asociaţiile familiale autorizate sa desfãşoare activitãţi economice pe baza liberei iniţiative;
d) gospodãriile agricole individuale şi asociaţiile de tip privat ale acestora;
e) cantinele organizate pe lângã asociaţiile, organizaţiile şi instituţiile publice care, potrivit art. 3 din prezenta ordonanta, nu se cuprind în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adãugatã, precum şi cele de pe lângã unitãţile scutite potrivit lit. a) şi b);
f) casele de economii, fondurile de plasament, casele de ajutor reciproc, cooperativele de credit şi alte societãţi de credit, casele de schimb valutar;
g) societãţile de investiţii financiare, de intermediere financiarã şi de valori mobiliare, cum sunt: acţiunile, obligaţiunile, titlurile şi înscrisurile de stat, precum şi alte instrumente financiare derivate;
h) Banca Nationala a României, pentru operaţiunile prevãzute la cap. III din Statutul Bãncii Naţionale a României, aprobat prin Legea nr. 34/1991; societãţile bancare, pentru operaţiunile prevãzute la art. 15-24 din Legea nr. 33/1991 privind activitatea bancarã;
i) societãţile de asigurare şi/sau reasigurare, inclusiv cele de intermediere în astfel de activitãţi;
j) Regia Autonomã "Loteria Nationala" şi agenţii economici autorizaţi de Comisia de coordonare, avizare şi atestare a jocurilor de noroc sa desfãşoare astfel de activitãţi;
k) sunt, de asemenea, scutite:
k)1. lucrãrile de construcţii, amenajãri, reparaţii şi întreţinere executate pentru monumente comemorative ale combatanţilor, eroilor, victimelor de rãzboi şi ale Revoluţiei din decembrie 1989;
k)2. încasãrile din taxele de intrare la castele, muzee, târguri şi expoziţii, grãdini zoologice şi botanice, biblioteci;
k)3. activitãţile de tipãrire şi vânzare a timbrelor la valoarea declarata;
k)4. operaţiunile care intra în sfera de aplicare a impozitului pe spectacole, a impozitului pe veniturile din activitatea de taximetrie;
k)5. editarea, tipãrirea şi vânzarea de ziare, cu exercitarea dreptului de deducere a taxei pe valoarea adãugatã, aferentã cumpãrãrilor de bunuri şi prestãrilor de servicii destinate operaţiunilor de mai sus, exclusiv activitatea cu caracter de reclama şi publicitate; editarea, tipãrirea şi vânzarea de cãrţi şi reviste, exclusiv activitatea cu caracter de reclama şi publicitate; realizarea şi difuzarea programelor de radio şi televiziune, cu excepţia celor cu caracter de reclama şi publicitate; producţia de filme cu excepţia celor cu caracter de reclama şi publicitate;
k)6. vânzãrile şi arendãrile de terenuri, cu excepţia celor destinate construcţiilor, a terenurilor din intravilan, inclusiv cele aferente localitãţilor urbane şi rurale pe care sunt amplasate construcţiile sau alte amenajãri ale localitãţilor;
k)7. aportul de bunuri şi servicii la capitalul social al societãţilor comerciale;
k)8. produsele şi serviciile prevãzute mai jos;
1. pâine;
2. combustibil pentru consum casnic: lemne de foc, cãrbuni, combustibil tip M, tip P şi lichid uşor pentru calorifer, gaz petrolier lichefiat şi gaze naturale;
3. energie electrica pentru consum casnic;
4. energie termica pentru consum casnic;
5. prestãrile de servicii de salubritate, deratizare, dezinsecţie, apa şi canalizare;
6. transportul fluvial al localnicilor în Delta şi pe relaţiile Orşova-Moldova Noua, Brãila-Hârşova, Galaţi-Grindu.
Agenţii economici care produc şi comercializeazã pâine vor deduce taxa pe valoarea adãugatã aferentã bunurilor şi serviciilor aprovizionate, destinate realizãrii acestui produs.
Produsele şi serviciile prevãzute la pct. 2-5 sunt scutite de plata taxei pe valoarea adãugatã la agenţii economici din reţeaua de desfacere, de distribuire şi de prestare cãtre populaţie, la aşezãmintele de creştere şi ocrotire a copiilor, la cãminele de bãtrâni şi de pensionari, iar aceştia îşi vor exercita, pentru aceste livrãri şi prestãri de servicii, dreptul de deducere a taxei pe valoarea adãugatã aferentã cumpãrãrilor de bunuri şi prestãrilor de servicii destinate operaţiunilor menţionate mai sus.
k)9. serviciile turistice efectuate de agenţii economici autorizaţi pentru prestarea serviciilor turistice, pe baza de contracte încheiate direct cu persoane juridice cu sediul în strãinãtate şi a cãror contravaloare se încaseazã în valuta;
k)10. activitãţile agenţilor economici, precum şi cele care îndeplinesc condiţiile unei activitãţi economice desfãşurate de asociaţiile, organizaţiile, instituţiile publice şi alte persoane juridice prevãzute la art. 3 din prezenta ordonanta, cu o cifra de afaceri declarata organului fiscal competent sau, dupã caz, realizatã, de pana la 50 milioane lei anual.
În situaţia realizãrii unei cifre de afaceri superioare plafonului de mai sus, agenţii economici şi celelalte persoane juridice prevãzute la alineatul precedent devin plãtitoare de taxa pe valoarea adãugatã în condiţii şi la termene stabilite prin hotãrâre a Guvernului.
Dupã înscrierea ca plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã, agenţii economici şi celelalte persoane juridice nu mai beneficiazã de scutire chiar dacã ulterior realizeazã o cifra de afaceri inferioarã plafonului de mai sus.

B. Operaţiuni de import:
a) bunurile de import care, potrivit Tarifului vamal de import al României, prin lege sau prin hotãrâri ale Guvernului, sunt scutite de taxe vamale.
Nu sunt scutite de taxa pe valoarea adãugatã bunurile din import pentru care în legislaţie se prevede exceptarea, exonerarea, abolirea sau desfiinţarea taxelor vamale;
b) mãrfurile importate şi comercializate în regim de duty-free, precum şi prin magazinele pentru servirea în exclusivitate a reprezentantelor diplomatice şi a personalului acestora;
c) bunurile introduse în ţara fãrã plata taxelor vamale, potrivit regimului vamal aplicabil persoanelor fizice;
d) importul de aur al Bãncii Naţionale a României;
e) reparaţiile şi transformãrile la nave şi aeronave româneşti în strãinãtate;
f) bunurile şi serviciile din import similare bunurilor şi serviciilor din ţara scutite de taxa pe valoarea adãugatã potrivit legii;
g) mijloacele de transport, mãrfurile şi alte bunuri provenite din strãinãtate care se introduc direct în zonele libere conform art. 13 din Legea nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere;
h) licenţe de filme şi programe, drepturi de transmisie, abonamente la agenţii de ştiri externe şi altele de aceasta natura, destinate activitãţii de radio şi televiziune."
2. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - În România se aplica urmãtoarele cote:
A. Cota de 18% pentru operaţiunile privind livrãrile de bunuri, transferurile imobiliare şi prestãrile de servicii, din ţara şi din import, cu excepţia celor prevãzute la lit. B şi C.

B. Cota redusã de 9% pentru:
a) carne comestibila de animale şi pãsãri domestice, inclusiv organe şi mãruntaie, vândute în stare proaspãta, preparate şi conserve;
b) peste şi produse comestibile din peste, inclusiv semiconserve şi conserve, exclusiv icre;
c) lapte, lapte praf şi produse lactate comestibile;
d) uleiuri şi grãsimi comestibile;
e) oua de pãsãri din specii domestice;
f) fãina, gris, malai, paste fainoase, biscuiti, zahãr, orez;
Cota redusã de 9% se aplica de agenţii economici producãtori, importatori şi de cei care comercializeazã produsele de mai sus, cu excepţia agenţilor economici din reţeaua de alimentaţie publica şi a celor care practica adaosul comercial de alimentaţie publica.
g) medicamente de uz uman şi veterinar, substanţe farmaceutice, plante medicinale, aparatura de tehnica medicalã, alte bunuri destinate exclusiv utilizãrii în scopuri medicale, chirurgicale, dentare sau veterinare;
h) proteze şi produse ortopedice;
i) animale vii din speciile: bovine, porcine, ovine şi caprine;
j) pãsãri vii din specii domestice;
k) uniforme pentru copiii din învãţãmântul preşcolar şi primar;
l) articole de îmbrãcãminte şi incaltaminte pentru copii sub un an;
m) transportul în comun urban de cãlãtori, inclusiv cel care parcurge şi o distanta în afarã urbanului;
n) lucrãri agricole şi de îmbunãtãţiri funciare;
o) îngrãşãminte chimice şi minerale, insecticide, fungicide şi erbicide;
p) activitãţile de reclama şi publicitate efectuate prin ziare şi reviste, cu excepţia publicaţiilor cu profil de reclama şi publicitate, precum şi a agentiilor de reclama şi publicitate care sunt organizate şi funcţioneazã ca persoane juridice distincte.
Lista produselor din import, pe poziţii tarifare, supuse cotei de 9% se stabileşte prin ordin al ministrului finanţelor.

C. Cota zero pentru:
a) exportul de bunuri şi prestãrile de servicii legate direct de exportul bunurilor, efectuate de agenţii economici cu sediul în România;
b) transportul internaţional de persoane în şi din strãinãtate, efectuat prin curse regulate de agenţii economici autorizaţi, precum şi prestãrile de servicii legate direct de acesta;
c) transportul de marfa şi de persoane, în şi din porturile şi aeroporturile din România, cu nave şi avioane româneşti, comandate de beneficiari cu sediul în strãinãtate;
d) trecerea mijloacelor de transport, de mãrfuri şi de cãlãtori cu mijloace de transport fluvial specializate, între România şi statele vecine;
e) transportul şi prestãrile de servicii accesorii transportului, aferente mãrfurilor din import, efectuate pe parcurs extern şi pe parcurs intern pana la punctul de vamuire şi de întocmire a declaraţiei vamale;
f) livrãrile de bunuri destinate utilizãrii sau incorporarii în nave şi aeronave care presteazã transporturi internaţionale de persoane şi de mãrfuri;
g) prestãrile de servicii efectuate în porturi şi aeroporturi, aferente navelor de comerţ maritim şi pe fluvii internaţionale, precum şi aeronavelor aparţinând companiilor de transport strãine;
h) reparaţiile la mijloacele de transport contractate cu beneficiari din strãinãtate;
i) alte prestãri de servicii efectuate de agenţii economici cu sediul în România, contractate cu beneficiari din strãinãtate, în condiţii stabilite prin hotãrâre a Guvernului;
j) materialele, accesoriile şi alte bunuri care sunt introduse din teritoriul vamal al României în zonele libere, cu îndeplinirea formalitãţilor de export; redevenţele şi chiriile aferente terenurilor şi construcţiilor din zonele libere;
k) bunurile şi serviciile în favoarea directa a misiunilor diplomatice, a oficiilor consulare şi a reprezentantelor internaţionale interguvernamentale acreditate în România, precum şi a personalului acestora, în condiţiile stabilite de Ministerul Finanţelor pe baza de reciprocitate;
l) bunurile cumpãrate din expoziţiile organizate în România, precum şi din reţeaua comercialã, expediate sau transportate în strãinãtate de cãtre cumpãrãtorul care nu are domiciliul sau sediul în România, în condiţii stabilite de Ministerul Finanţelor;
m) bunurile şi serviciile finanţate direct din ajutoare sau împrumuturi nerambursabile acordate de guverne strãine, de organisme internaţionale şi de organizaţii nonprofit şi de caritate din strãinãtate şi din ţara, inclusiv din donaţii ale persoanelor fizice, în condiţiile stabilite de Ministerul Finanţelor."
3. Articolul 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - Plãtitorii de taxa pe valoarea adãugatã au urmãtoarele obligaţii:

A. Cu privire la înregistrarea la organele fiscale:
a) sa depunã sub semnatura persoanelor autorizate, la organul fiscal competent, o declaraţie de înregistrare conform modelului aprobat de Ministerul Finanţelor, în termen de 15 zile de la data începerii activitãţii sau a modificãrii condiţiilor de exercitare a acesteia.
Agenţii economici care devin plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã ca urmare a depãşirii plafonului de scutire prevãzut la art. 6 din prezenta ordonanta, depun declaraţia de înregistrare pana la data de 15 a lunii urmãtoare celei în care au realizat depãşirea;
b) sa solicite organului fiscal scoaterea din evidenta ca plãtitor de taxa, în caz de încetare a activitãţii, în termen de 15 zile de la data actului legal în care se consemneazã situaţia respectiva.

B. Cu privire la întocmirea documentelor:
a) sa consemneze livrãrile de bunuri şi prestãrile de servicii în facturi sau în documente legal aprobate şi sa completeze toate datele prevãzute de acestea. Pentru livrãri sau prestãri de servicii cu valoarea taxei pe valoarea adãugatã mai mare de 20 milioane lei, la documentele de mai sus se anexeazã şi copia certificatului de înregistrare ca plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã;
b) agenţii economici plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã sunt obligaţi sa solicite de la furnizori sau prestatori facturi sau documente legal aprobate pentru toate bunurile şi serviciile achiziţionate şi sa verifice întocmirea corecta a acestora, iar pentru facturile cu o valoare a taxei pe valoarea adãugatã mai mare de 20 milioane lei sa solicite şi copia certificatului de înregistrare ca plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã al furnizorului sau prestatorului;
c) agenţii economici plãtitori de taxa pe valoarea adãugatã sunt scutiţi de obligaţia emiterii facturii în cazul urmãtoarelor operaţiuni:
c) 1. transportul cu taximetre, precum şi transport de persoane pe baza de bilete de cãlãtorie şi abonamente;
c) 2. vânzãri de bunuri şi prestãri de servicii consemnate în documente specifice aprobate prin hotãrâre a Guvernului;
c) 3. vânzãri de bunuri şi prestãri de servicii pentru populaţie pe baza de documente fãrã nominalizãri privind cumpãrãtorul.
La cererea cumparatorilor furnizorii şi prestatorii sunt obligaţi sa emita chitanţe fiscale pe care vor înscrie suma încasatã, numãrul şi data documentului prin care s-a efectuat plata de cãtre beneficiar.
d) importatorii sunt obligaţi sa întocmeascã declaraţia vamalã de import, direct sau prin reprezentanţi autorizaţi, şi sa determine, potrivit legii, valoarea în vama, taxele vamale, alte taxe şi accizele datorate de aceştia şi, pe baza acestora, sa calculeze taxa pe valoarea adãugatã datoratã bugetului de stat.

C. Cu privire la evidenta operaţiunilor:
a) sa ţinã în mod regulat evidenta contabila potrivit legii, care sa le permitã sa determine baza de impozitare şi taxa pe valoarea adãugatã facturatã pentru livrãrile şi prestãrile de servicii efectuate, precum şi cea deductibilã aferentã intrãrilor.
Documentele justificative care nu sunt procurate pe cãile stabilite prin norme legale şi nu sunt corect întocmite nu pot fi înregistrate în contabilitate, iar bunurile ce fac obiectul tranzacţiilor respective vor fi considerate fãrã documente legale de provenienta şi se sancţioneazã potrivit Legii evaziunii fiscale nr. 87/1994;
b) sa întocmeascã şi sa depunã lunar, la organul fiscal, pana la data de 25 a lunii urmãtoare, decontul de taxa pe valoarea adãugatã, potrivit modelului stabilit de Ministerul Finanţelor. Prin norme aprobate de Guvern se pot stabili şi alte termene de depunere a decontului în funcţie de volumul cifrei de afaceri realizate şi de alte situaţii specifice ale plãtitorilor;
c) sa furnizeze organelor fiscale toate justificãrile necesare stabilirii operaţiunilor impozabile executate atât la sediul principal, cat şi la sucursale sau agenţii.

D. Cu privire la plata taxei pe valoarea adãugatã:
a) sa achite taxa datoratã, potrivit decontului întocmit lunar, pana la data de 25 a lunii urmãtoare, prin virament, cec sau numerar, la organul fiscal competent sau la bãncile comerciale, dupã caz. Prin derogare de la prevederile de mai sus, plãtitorii de taxa pe valoarea adãugatã care, potrivit normelor legale, depun deconturi la alte termene decât lunar, au obligaţia sa plãteascã suma datoratã în condiţiile şi la termenele aprobate de Guvern;
b) sa achite taxa pe valoarea adãugatã aferentã bunurilor din import definitiv la organul vamal, conform regimului în vigoare privind plata taxelor vamale.
Prin derogare de la prevederile de mai sus, se suspenda plata taxei pe valoarea adãugatã la organele vamale pentru utilajele, instalaţiile, echipamentele, maşinile industriale şi maşinile agricole care se importa în vederea efectuãrii şi derulãrii investiţiilor prin care se realizeazã o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, secţii, ateliere, precum şi pentru materiile prime prevãzute în lista anexa la prezenta ordonanta.
Atestarea dreptului de a beneficia de suspendarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã în vama se face prin certificat eliberat în condiţii stabilite de Ministerul Finanţelor.
Lista materiilor prime pentru care se suspenda plata taxei pe valoarea adãugatã în vama nu poate fi modificatã anual prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor.
Taxa pe valoarea adãugatã determinata, potrivit legii, de importator şi înscrisã în declaraţia vamalã de import se include ca taxa datoratã şi deductibilã în decontul de taxa pe valoarea adãugatã aferent lunii în care s-a realizat importul.
Nerespectarea prevederilor alineatului precedent atrage anularea suspendãrii plãţii taxei pe valoarea adãugatã, importatorii fiind obligaţi sa plãteascã taxa pe valoarea adãugatã înscrisã în declaraţia vamalã de import împreunã cu majorãrile de întârziere calculate de la data întocmirii formalitãţilor vamale de import şi pana la data plãţii efective a sumei datorate.
Certificatele de amânare în vama a plãţii taxei pe valoarea adãugatã aferentã importurilor de maşini şi utilaje tehnologice destinate investiţiilor productive, precum şi materiilor prime şi materialelor destinate producţiei, eliberate de Ministerul Finanţelor în anul 1997 îşi menţin valabilitatea pana la expirarea termenului pentru care au fost emise.
c) sa achite taxa pe valoarea adãugatã aferentã bunurilor din import introduse în ţara în regim de leasing corespunzãtor sumelor şi termenelor de plata prevãzute în contractele încheiate pentru perioada de leasing.
În cazul în care la expirarea perioadei de leasing, bunurile trec în proprietatea beneficiarului, se datoreazã taxa pe valoarea adãugatã pentru suma negociata de pãrţi, în plus fata de suma prevãzutã în contractul de leasing;
d) în caz de încetare a activitãţii, sa achite taxa datoratã bugetului de stat concomitent cu cererea înaintatã organului fiscal pentru scoaterea din evidenta ca plãtitor de taxa pe valoare adãugatã."

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
----------------
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara

ANEXA 1
la Ordonanta nr. 34/1997



LISTA
materiilor prime pentru care se suspenda plata taxei pe valoarea adãugatã în vama conform <>art. 25 lit. D.b) alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , republicatã, cu modificãrile ulterioare


Nr. Denumirea Poziţia
crt. categoriei de produse tarifara
--------------------------------------------------------------------------------
1. Zahãr brut destinat rafinarii 1701.11.10
2. Caolin şi alte argile caoline, chiar calcinate 2507.00
3. Fosfati de calciu naturali, fosfati aluminocalcici
naturali şi creta fosfatata 25.10
4. Sulfat de bariu natural (baritina) 2511.10.00
5. Carbonat de bariu natural (witherit) 2511.20.00
6. Dolomita 2518.10.00
2518.20.00
2518.30.00
7. Carbonat de magneziu natural (magnezita) 2519.10.00
8. Borati de sodiu naturali şi concentratele lor
(chiar calcinati) 2528.10.00
9. Feldspat 2529.10.00
10. Fluorina 2529.21.00
2529.22.00
11. Minereuri de fier şi concentratele lor, inclusiv
pirite de fier prajite (cenusi de pirite) 26.01
12. Minereuri de mangan şi concentratele lor, inclusiv
minereuri de fier manganos cu un conţinut de mangan
de 20% sau mai mult din greutatea produsului uscat 2602.00.00
13. Minereuri de cupru şi concentratele lor 2603.00.00
14. Minereuri de nichel şi concentratele lor 2604.00.00
15. Minereuri de cobalt şi concentratele lor 2605.00.00
16. Minereuri de aluminiu şi concentratele lor 2606.00.00
17. Minereuri de crom şi concentratele lor 2610.00.00
18. Minereuri de zirconiu şi concentratele lor 2615.10.00
19. Huile; brichete şi combustibili solizi de forme
similare obţinute din huile 27.01
20. Uleiuri brute din petrol şi din minerale bituminoase 2709.00
21. Motorina 2710.00.61
2710.00.65
2710.00.66
2710.00.67
2710.00.68
22. Pacura 2710.00.71
2710.00.72
2710.00.74
2710.00.76
2710.00.77
2710.00.78
23. Gaz natural 2711.11.00
2711.21.00
24. Oxid, hidroxid şi peroxid de bariu 2816.30.00
25. Oxizi de titan 2823.00.00
26. Fluoruri de aluminiu 2826.12.00
27. Fluorura de calciu 2826.19.00
28. Hexafluoroaluminat de sodiu (criolit sintetic) 2826.30.00
29. Carbonati de potasiu 2836.40.00
30. Stiren 2902.50.00
31. Substanţe farmaceutice 2905.43.00
2905.44.99
2906.11.00
2906.13.00
2918.11.00
2918.16.00
2918.22.00
2921.51.90
29.22
29.24
2925.11.00
2925.19.90
29.30
29.32
29.33
29.34
29.35
29.36
29.37
29.38
29.39
2940.00
29.41
32. Glicerol (glicerina) 2905.45.00
33. Clorura de potasiu 3104.20
34. Insecticide 3808.10
35. Fungicide 3808.20
36. Erbicide 3808.30
37. Cauciuc natural 40.01
38. Cauciuc izoprenic (IR) 4002.60.00
39. Paste chimice de lemn, semialbite sau albite de
conifere 4703.21.00
40. Bumbac 5201.00
5203.00
41. Fero-aliaje 72.02
42. Semifabricate din fier sau din oteluri nealiate 72.07
43. Alte oteluri aliate în lingouri sau sub alte forme
primare; produse semifabricate din alte oteluri
aliate 72.24
44. Sina cale feratã 7302.10
--------------------------------------------------------------------------------

------------------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016