Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 29 din 16 august 2001  privind acceptarea unor amendamente la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 29 din 16 august 2001 privind acceptarea unor amendamente la Conventia referitoare la Regulamentul international din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, incheiata la Londra la 20 octombrie 1972

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 510 din 28 august 2001

În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. I.20 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
Se accepta amendamentele la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiatã la Londra la 20 octombrie 1972, la care România a aderat prin <>Decretul Consiliului de Stat nr. 239/1974 , publicat în Buletinul Oficial nr. 170 din 31 decembrie 1974, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunãrii generale A.464(XII) la Londra la 19 noiembrie 1981, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Se accepta amendamentele la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiatã la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunãrii generale A.626(15) la Londra la 19 noiembrie 1987, prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Se accepta amendamentele la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiatã la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunãrii generale A.678(16) la Londra la 19 octombrie 1989, prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 4
Se accepta amendamentele la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiatã la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunãrii generale A.736(18) la Londra la 4 noiembrie 1993, prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 5
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta ordonanta.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────
p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Ion Selaru,
secretar de stat

Ministrul afacerilor externe,
Mircea Geoana

ANEXA 1

AMENDAMENTE
la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiatã la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunãrii generale A.464(XII) la Londra la 19 noiembrie 1981*)

────────────
*) Traducere.

1. La regula 1 textul paragrafului c) se modifica astfel:
"c) Nici o dispoziţie din prezentele reguli nu va impiedica aplicarea oricãror reguli speciale stabilite de guvernul unui stat cu privire la numãrul suplimentar de lumini de poziţie sau de semnalizare, semne sau semnale sonore utilizate de navele de rãzboi şi pentru navele în convoi sau cu privire la numãrul suplimentar de lumini de poziţie sau de semnalizare ori semne utilizate de navele de pescuit angajate în operaţiuni de pescuit în cadrul unei flotile. Aceste lumini de poziţie, semnale suplimentare luminoase sau semnale sonore trebuie, în mãsura posibilului, sa fie astfel încât sa facã imposibila confundarea cu orice alt tip de lumina, semn sau semnal autorizat în oricare dintre prezentele reguli."
2. La regula 3 în paragraful g) se înlocuieşte fraza dinaintea alineatelor i)-vi) cu urmãtoarele:
"Expresia nava cu capacitatea de manevra redusã va include dar nu se va limita la:".
3. La regula 3 în paragraful g) v) se înlocuiesc cuvintele "dragare de mine" cu cuvintele "degajare de mine".
4. La regula 10 în paragraful b) iii) se înlocuiesc cuvintele "când se angajeazã sau iese lateral" cu cuvintele "când se apropie de sau pleacã din oricare dintre borduri".
5. La regula 10 textul paragrafului d) se completeazã cu urmãtoarea fraza:
"Totuşi navele cu o lungime mai mica de 20 de metri şi velierele pot utiliza în toate situaţiile zonele de navigaţie costiera."
6. La regula 10 textul paragrafului e) se modifica astfel:
"e) O nava, alta decât o nava care traverseaza sau o nava care intra ori iese dintr-o schema de separare a traficului, nu trebuie, în mod normal, sa între [...]."
7. La regula 10 se adauga paragrafele k) şi l) cu urmãtorul cuprins:
"k) O nava cu capacitate redusã de manevra când este angajata într-o operaţiune pentru menţinerea siguranţei navigaţiei într-o schema de separare a traficului este exceptatã de la respectarea acestei reguli în mãsura în care este necesar pentru efectuarea operaţiunii.
l) O nava cu capacitate redusã de manevra, când este angajata într-o operaţiune pentru imersarea, întreţinerea sau ridicarea unui cablu submarin, în cadrul unei scheme de separare a traficului, este exceptatã de la respectarea acestei reguli în mãsura necesarã pentru efectuarea operaţiunii."
8. La regula 13 textul paragrafului a) se modifica astfel: "a) Oricare ar fi dispoziţiile regulilor secţiunilor I şi II din partea B, [...]."
9. La regula 22 se adauga paragraful d) cu urmãtorul cuprins: "d) pentru navele sau obiectele remorcate care sunt parţial imersate sau greu de observat:
- o lumina alba vizibila pe întreg orizontul: 3 mile marine."
10. La regula 23 textul paragrafului c) se modifica astfel:
"c) i) O nava cu propulsie mecanicã cu o lungime mai mica de 12 metri poate ca în locul luminilor prevãzute la paragraful a) din aceasta regula sa poarte o lumina alba vizibila pe întreg orizontul şi luminile din borduri.
ii) O nava cu propulsie mecanicã cu o lungime mai mica de 12 metri, a carei viteza maxima nu depãşeşte 7 noduri, poate ca în locul luminilor prevãzute la paragraful a) din aceasta regula sa poarte o lumina alba vizibila pe întreg orizontul şi, dacã este posibil, trebuie, de asemenea, sa mai poarte luminile din borduri.
iii) Lumina de catarg sau lumina alba vizibila pe întreg orizontul de la bordul unei nave cu propulsie mecanicã cu o lungime mai mica de 12 metri poate sa nu se gãseascã dispusã în axa longitudinala a navei dacã nu este posibil sa fie amplasata în aceasta axa, cu condiţia ca luminile din borduri sa fie combinate într-un singur felinar dispus în axa longitudinala a navei sau situat cat mai aproape posibil de axa longitudinala pe care se gãseşte lumina de catarg sau lumina alba vizibila pe întreg orizontul."
11. La regula 24, în paragrafele a) i) şi c) i) se introduc cuvintele "sau a) ii) în regula 23 a) i)" şi se elimina cuvintele "la prova".
12. La regula 24, în paragraful d) se înlocuiesc cuvintele "paragrafele a) şi c)" din primul rând prin cuvintele "paragraful a) sau c)."
13. La regula 24 fraza introductivã a paragrafului e) se modifica astfel:
"e) O nava sau un obiect remorcat, altul decât cele menţionate la paragraful g) din aceasta regula, trebuie sa poarte:"
14. La regula 24 textul paragrafului g) se înlocuieşte cu urmãtorul text:
"g) O nava sau un obiect remorcat care este parţial imersat şi dificil de observat sau un ansamblu de astfel de nave sau obiecte remorcate trebuie sa poarte:
i) dacã are o latime mai mica de 25 metri, o lumina alba vizibila pe întreg orizontul la sau în apropiere de extremitatea prova şi una la sau aproape de extremitatea pupa, cu excepţia draconelor (corpurilor elastice remorcate), care nu trebuie sa poarte o lumina la sau aproape de extremitatea prova;
ii) dacã are o latime mai mare de 25 metri, doua lumini suplimentare albe vizibile pe întreg orizontul la sau aproape de extremitatile latimii sale;
iii) dacã depãşeşte 100 metri în lungime, se amplaseaza suplimentar lumini albe vizibile pe întreg orizontul dintre luminile prevãzute la alin. i) şi ii) astfel încât distanta dintre lumini sa nu depãşeascã 100 metri;
iv) un semn biconic la sau aproape de extremitatea dinspre pupa ultimei nave sau obiectului remorcat şi, dacã lungimea remorcii depãşeşte 200 metri, un semn suplimentar biconic în locul unde este cel mai vizibil şi situat cat mai în prova navei dacã este posibil."
15. La regula 24 paragraful g) devine paragraful h) şi se modifica astfel:
"h) Dacã dintr-o cauza justificatã nava sau obiectul remorcat se afla în imposibilitate de a purta luminile sau semnele prevãzute la paragraful e) sau g) din aceasta regula, se vor lua toate mãsurile posibile pentru iluminarea navei sau a obiectului remorcat sau cel puţin pentru indicarea prezentei acestei nave sau a acestui obiect."
16. La regula 24 se adauga paragraful i) cu urmãtorul cuprins:
"i) Dacã dintr-o cauza justificatã este imposibil ca o nava care nu este angajata în mod normal în operaţiuni de remorcare sa poarte luminile prevãzute în paragraful a) sau c) din aceasta regula, acestei nave nu i se va cere sa poarte lumini dacã este angajata în remorcarea altei nave în pericol sau care are nevoie de ajutor. Trebuie luate toate mãsurile posibile pentru a se indica natura relatiei dintre nava remorcher şi nava remorcata, astfel cum s-a permis prin regula 36, în special prin iluminarea remorcii."
17. La regula 25 paragraful b) se modifica "18 metri" cu "22 metri".
18. La regula 27 paragraful b), în preambul, se înlocuiesc cuvintele "dragaj de mine" cu cuvintele "degajare a minelor".
19. La regula 27 paragraful b) iii) se înlocuiesc cuvintele "doua lumini de catarg" cu cuvintele "o lumina sau lumini de catarg".
20. La regula 27 paragraful c) se modifica astfel:
"O nava cu propulsie mecanicã angajata într-o operaţiune de remorcare care face imposibila o abatere a ei din drum, în afarã de luminile prescrise la regula 24 a), trebuie sa poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele b) i) şi ii) din aceasta regula."
21. La regula 27 în paragraful d):
- se înlocuiesc cuvintele "paragraful b)" cu cuvintele "paragrafele b) i), ii) şi iii)";
- se elimina alineatul existent iii);
- se renumeroteaza alineatul iv) care devine alineatul iii) şi se modifica astfel:
"iii) atunci când este la ancora, luminile sau semnele prevãzute în acest paragraf în locul luminilor sau semnelor prevãzute la regula 30."
22. La regula 27 paragraful e) se modifica astfel:
"e) O nava care ia parte la lucrãri cu scafandri şi care nu poate din cauza dimensiunilor sale sa poarte semnele prescrise la paragraful d) din aceasta regula trebuie sa poarte urmãtoarele:
i) trei lumini vizibile pe întreg orizontul, pe aceeaşi verticala, în locul cel mai vizibil. Cea mai de sus şi cea mai de jos din aceste lumini vor fi roşii, iar cea din mijloc, alba;
ii) o reproducere rigida de cel puţin 1 metru înãlţime a pavilionului «A» din Codul internaţional de semnale. Trebuie luate mãsuri pentru ca aceasta reproducere sa fie vizibila pe întreg orizontul."
23. La regula 27 paragraful f) se modifica astfel:
"f) O nava care efectueazã operaţiuni de degajare a minelor trebuie sa poarte trei lumini verzi vizibile pe întreg orizontul sau trei bule, în afarã de luminile prevãzute în regula 23 pentru navele cu propulsie mecanicã ori de luminile sau indicatoarele prevãzute în regula 30 pentru o nava la ancora, dupã caz. Nava trebuie sa arboreze una dintre aceste lumini sau indicatoare la marul arborelui din prova sau aproape de mar şi una dintre astfel de lumini sau indicatoare la fiecare capãt al vergii mari. Aceste lumini sau indicatoare arata ca este periculos pentru o alta nava sa se apropie la mai puţin de 1.000 metri de nava care efectueazã degajare de mine."
24. La regula 27 paragraful g) se modifica astfel:
"g) Navele cu o lungime mai mica de 12 metri, cu excepţia celor care iau parte la lucrãri cu scafandri, nu trebuie sa poarte luminile prevãzute de prezenta regula."
25. La regula 29 paragraful a), alineatul iii) se modifica astfel:
"iii) în plus, la ancora, în afarã de luminile prevãzute la alin. i), lumina, luminile sau semnele prevãzute de regula 30 pentru navele la ancora."
26. La regula 30 paragraful e) se elimina cuvintele "sau eşuate", iar cuvintele "semnele prescrise la paragrafele a), b) sau d)" se înlocuiesc cu cuvintele "semnele prevãzute la paragrafele a) şi b) din aceasta regula".
27. La regula 30 se adauga paragraful f) cu urmãtorul cuprins:
"f) O nava cu o lungime mai mica de 12 metri esuata nu este obligatã sa poarte luminile sau semnele prescrise la paragrafele d) i) şi ii) din aceasta regula."
28. La regula 33 paragraful a), în ultimul rând se înlocuieşte cuvântul "prescrise" cu cuvântul "prevãzute".
29. La regula 34 paragraful b) iii) se adauga cuvintele "la acest regulament" dupã cuvintele "anexa I".
30. La regula 35 se introduce un nou paragraf, d), şi se renumeroteaza paragrafele existente d)-i) care devin e)-j), dupã caz:
"d) O nava angajata în acţiuni de pescuit, atunci când este la ancora, şi o nava cu capacitate de manevra redusã care îşi desfãşoarã operaţiunile la ancora vor trebui ca în loc de semnalele prevãzute la paragraful g) din aceasta regula sa utilizeze semnalul sonor prevãzut în paragraful c) din aceasta regula."
31. La regula 36 se adauga urmãtorul text:
"Orice lumina folositã pentru a atrage atenţia altei nave trebuie sa fie astfel încât ea sa nu poatã fi confundata cu alte semnale de navigaţie. Trebuie evitata utilizarea luminilor intermitente sau rotative cu intensitate mare, cum ar fi luminile giroscopice."
32. La regula 37 se înlocuieşte cuvântul "prescrise" cu cuvântul "descrise".
33. La regula 38 se introduc cuvintele "la acest regulament" dupã cuvintele "anexa I" din paragrafele d), i), e) şi f) şi dupã cuvintele "anexa III" din paragraful g).
34. La regula 38 se adauga paragraful h) cu urmãtorul cuprins:
"h) Repozitionarea luminilor cu vizibilitate pe întreg orizontul, care rezulta din prescripţiile secţiunii 9 b) din anexa I la acest regulament, scutire permanenta."
35. În anexa I, la secţiunea 1 se adauga urmãtoarea fraza la textul definitiei:
"Aceasta înãlţime trebuie masurata pe verticala sub locul de amplasare a luminii."
36. În anexa I, secţiunea 2, paragraful e) se modifica astfel:
"e) Una dintre cele doua sau trei lumini de catarg prevãzute pentru o nava cu propulsie mecanicã, care remorcheaza sau impinge alta nava, trebuie sa se gãseascã în acelaşi loc cu lumina de catarg prova sau pupa, cu condiţia ca, în cazul în care este amplasata pe catargul pupa, lumina cea mai de jos de pe catargul pupa sa fie cu cel puţin 4,5 metri mai sus pe verticala decât lumina de pe catargul prova."
37. În anexa I, secţiunea 2, paragraful f) se modifica astfel:
"f) i) Lumina de catarg sau luminile prescrise la regula 23 a) trebuie sa fie aşezate astfel încât sa fie deasupra şi la o distanta destul de mare fata de toate celelalte lumini şi obstacole, cu excepţia celor descrise la alin. ii).
ii) Dacã este imposibil sa se poarte luminile cu vizibilitate pe întreg orizontul, prevãzute la regula 27 b) i) sau la regula 28, sub luminile de catarg, ele pot fi purtate deasupra luminii/luminilor de catarg pupa sau vertical între lumina/luminile de catarg prova şi lumina/luminile de catarg pupa, cu condiţia ca în cel de-al doilea caz sa se respecte cerinta secţiunii 3 c) din aceasta anexa."
38. În anexa I secţiunea 2 paragraful i) i) se înlocuiesc toate cuvintele din acest alineat dupã cuvântul "trebuie" din penultimul rând cu cuvintele "amplasate la o înãlţime de cel puţin 4 metri deasupra corpului navei".
39. În anexa I secţiunea 2 paragraful i) ii) se înlocuiesc toate cuvintele din acest alineat dupã cuvântul "trebuie" din penultimul rând cu cuvintele "amplasate la o înãlţime de cel puţin 2 metri deasupra corpului navei".
40. În anexa I secţiunea 2, la paragraful j) cuvintele "navele de pescuit" se înlocuiesc cu cuvintele "o nava".
41. În anexa I secţiunea 2, la paragraful k) se introduc cuvintele "prescrisã în regula 30 a) i) între cuvintele "prova" şi "trebuie sa fie".
În cea de-a doua fraza cuvintele "la mai puţin de 6 metri deasupra puntii" se înlocuiesc cu cuvintele "amplasata la o înãlţime de cel puţin 6 metri deasupra corpului navei".
42. În anexa I secţiunea 3 paragraful b) se înlocuiesc în primul rând cuvintele "La bordul unei nave" cu cuvintele "La bordul unei nave cu propulsie mecanicã".
43. În anexa I, la secţiunea 3 se adauga paragraful c) cu urmãtorul cuprins:
"c) În cazul în care luminile prevãzute la regula 27 b) i) sau la regula 28 sunt amplasate pe verticala între lumina/luminile de catarg prova şi lumina/luminile de catarg pupa, aceste lumini vizibile pe întreg orizontul vor fi plasate la o distanta pe orizontala de cel puţin 2 metri perpendicular pe planul longitudinal al navei."
44. În anexa I secţiunea 5 se introduc în primul rând dupã cuvintele "Luminile din borduri" cuvintele "unei nave cu o lungime mai mare sau egala cu 20 m" şi se adauga urmãtoarea fraza dupã prima propozitie:
"La navele cu o lungime mai mica de 20 metri luminile din borduri trebuie prevãzute, dacã este necesar sa se respecte cerinţele secţiunii 9 din aceasta anexa, cu ecrane negre mate înspre interiorul navei."
45. În anexa I, la nota de la sfârşitul secţiunii 8 se adauga urmãtoarea fraza:
"Aceasta nu se va realiza prin dispozitiv de control variabil al intensitatii luminoase."
46. În anexa I, la secţiunea 9 paragraful a) i) se înlocuieşte "trebuie sa aibã" cu "vor avea".
47. În anexa I, la secţiunea 9 paragraful b) se introduce "prescrise de regula 30" între cuvintele "luminilor" şi "care nu este necesar sa fie...".
48. În anexa I, în frazele introductive ale secţiunii 10 paragrafele a) şi b) se introduc cuvintele "asa cum este prevãzut" dupã cuvintele "luminilor electrice".
49. Secţiunea 13 din anexa I se modifica astfel:
"Execuţia luminilor şi semnelor şi instalarea luminilor la bordul navei trebuie sa fie socotite satisfãcãtoare de cãtre autoritatea competenta a statului al cãrui pavilion este autorizata sa îl arboreze nava."
50. În anexa III, la secţiunea 1 paragraful d) se înlocuieşte "4 dB fata de nivelul de presiune acustica" cu "4 dB sub presiunea acustica prevãzutã" şi "10 dB fata de nivelul de presiune acustica" cu "10 dB sub presiunea acustica prevãzutã".
51. În anexa III, la secţiunea 2 paragraful a) se înlocuiesc cuvintele "un metru" cu cuvintele "o distanta de un metru fata de ea".
52. În anexa III, la secţiunea 2 paragraful b) se modifica a doua fraza astfel:
"Diametrul gurii clopotului nu trebuie sa fie mai mic de 300 mm pentru navele cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri şi trebuie sa fie de cel puţin 200 mm pentru navele cu o lungime mai mare sau egala cu 12 metri, dar mai mica de 20 metri."
53. În anexa III, la secţiunea 3 se înlocuiesc cuvintele "statului unde este înmatriculatã nava" cu cuvintele "statul al cãrui pavilion nava este autorizata sa îl arboreze".

ANEXA 2

AMENDAMENTE
la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiatã la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunãrii generale A. 626(15) la Londra la 19 noiembrie 1987*)

────────────
*) Traducere.

1. La regula 1 textul paragrafului e) se înlocuieşte cu urmãtorul text:
"e) Atunci când guvernul interesat constata ca o nava de construcţie specialã sau destinatã unor operaţiuni speciale nu se poate conformã tuturor dispoziţiilor vreuneia dintre prezentele reguli în ceea ce priveşte numãrul, amplasarea, bataia sau sectorul de vizibilitate a luminilor şi semnelor, precum şi în ceea ce priveşte poziţia şi caracteristicile dispozitivelor de semnalizare sonora, aceasta nava trebuie sa se conformeze altor asemenea dispoziţii care se referã la numãr, amplasare, bataia sau sectorul de vizibilitate a luminilor sau semnelor, precum şi la poziţia şi caracteristicile dispozitivelor de semnalizare sonora, care, dupã aprecierea guvernului interesat, permit ca nava sa se conformeze cat mai mult posibil prezentelor reguli."
2. La regula 3 textul paragrafului h) existent se înlocuieşte cu urmãtorul text:
"h) Expresia nava stanjenita de pescajul sau înseamnã orice nava cu propulsie mecanicã care, din cauza pescajului sau în raport cu adâncimea apei sub chila şi cu lãţimea senalului, este limitatã sever în ceea ce priveşte capacitatea sa de modificare a drumului pe care îl urmeazã."
3. La regula 8 se adauga paragraful f) cu urmãtorul cuprins:
"f) i) O nava care sub incidenta oricãreia dintre aceste reguli nu trebuie sa împiedice trecerea sau trecerea în siguranta a altei nave, iar atunci când împrejurãrile o impun, va lua din timp mãsuri pentru a permite trecerea în siguranta a altei nave la o distanta suficient de mare.
ii) O nava care nu trebuie sa împiedice trecerea sau trecerea în siguranta a altei nave nu este eliberata de aceasta obligaţie dacã se apropie de alta nava astfel încât sa implice pericolul coliziunii şi trebuie, în cazul în care se ia mãsura, sa acorde o atentie deosebita fata de mãsura care poate fi cerutã de regulile acestei pãrţi.
iii) O nava a carei trecere urmeazã sa nu fie stanjenita rãmâne pe deplin obligatã sa respecte regulile acestei pãrţi atunci când doua nave se apropie una de alta astfel încât sa implice pericolul coliziunii."
4. La regula 10 textul paragrafului a) se înlocuieşte cu urmãtorul text:
"a) Prezenta regula se aplica schemelor de separare a traficului adoptate de organizaţie şi nu scuteşte vreo nava de obligaţia sa fata de orice alta regula."
5. La regula 10 textul paragrafului c) se înlocuieşte cu urmãtorul text:
"c) O nava trebuie, pe cat posibil, sa evite intretaierea paselor de trafic, dar dacã este obligatã sa o facã, ea va trebui sa traverseze pe un drum, pe cat este posibil, perpendicular pe direcţia generalã a fluxului de trafic."
6. În anexa I secţiunea 2 textul paragrafului d) se înlocuieşte cu urmãtorul text:
"d) O nava cu propulsie mecanicã cu o lungime mai mica de 12 metri poate avea lumina cea mai de sus la o înãlţime mai mica de 2,5 metri deasupra puntii. Totuşi, atunci când în afarã de luminile din borduri şi lumina de pupa sau lumina vizibila pe întreg orizontul prescrisã la regula 23 c) i) este montata o lumina de catarg suplimentar fata de luminile din borduri, aceasta lumina de catarg sau lumina vizibila pe întreg orizontul trebuie sa se afle la cel puţin un metru deasupra luminilor din borduri."
7. În anexa I secţiunea 2 textul alineatului ii) al paragrafului i) existent se înlocuieşte cu urmãtorul text:
"ii) la bordul unei nave cu o lungime mai mica de 20 metri aceste lumini trebuie sa fie distantate cu cel puţin un metru şi lumina inferioarã trebuie sa se afle la o înãlţime de cel puţin 2 metri deasupra copastiei, cu excepţia cazului în care nava trebuie sa poarte o lumina de remorcaj;"
8. În anexa I secţiunea 10, în partea introductivã a paragrafelor a) şi b) cuvintele "în mars" se adauga dupã cuvintele "navele cu vele".
9. În anexa IV la alineatul 1 se introduce paragraful o) cu urmãtorul cuprins:
"o) semnalele aprobate transmise prin instalaţii de radiocomunicatii."

ANEXA 3

AMENDAMENTE
la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiatã la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunãrii generale A.678(16) la Londra la 19 octombrie 1989*)

────────────
*) Traducere.

- La regula 10 "Scheme de separare a traficului" textul paragrafului d) se înlocuieşte cu urmãtorul text:
"d) i) O nava nu va folosi o zona de navigaţie costiera atunci când poate utiliza în deplina siguranta o cale de circulaţie corespunzãtoare din cadrul schemei de separare a traficului adiacenta. Totuşi navele cu o lungime mai mica de 20 metri, navele cu vele şi navele care pescuiesc pot utiliza zona de navigaţie costiera.
ii) Contrar prevederilor subparagrafului d) i), o nava poate utiliza o zona de navigaţie costiera când se afla în mars spre sau de la un port, instalatie sau construcţie în larg, statie de pilotaj sau orice alt loc situat în cadrul zonei de navigaţie costiere sau pentru a evita un pericol imediat."

ANEXA 4

AMENDAMENTE
la Convenţia referitoare la Regulamentul internaţional din 1972 pentru prevenirea abordajelor pe mare, încheiatã la Londra la 20 octombrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritima Internationala prin Rezoluţia Adunãrii generale A.736(18) la Londra la 4 noiembrie 1993*)

────────────
*) Traducere.

1. La regula 26 paragraful b) i) se elimina cuvintele "o nava cu o lungime mai mica de 20 metri poate purta în locul acestui semn un cos (paner)".
2. La regula 26 paragraful c) i) se elimina cuvintele "o nava cu o lungime mai mica de 20 metri, în locul acestui semn, poate sa poarte un cos".
3. La regula 26 paragraful d) se modifica astfel:
"d) Semnalele suplimentare descrise în anexa II la prezentul regulament se aplica unei nave care pescuieste în apropierea altor nave care pescuiesc."
4. În anexa I, la secţiunea 3 se introduce paragraful d) cu urmãtorul cuprins:
"d) Dacã pentru o nava cu propulsie mecanicã se prevede doar o lumina de catarg, aceasta lumina trebuie purtata la prova în linia mediana a navei; se face excepţie pentru o nava cu lungime mai mica de 20 metri, care nu trebuie sa poarte aceasta lumina la prova pe linia mediana a navei, dar o va purta cat mai în prova posibil."
5. În anexa I secţiunea 9 paragraful existent b) se renumeroteaza ca "b) i)" şi se introduce paragraful b) ii) cu urmãtorul cuprins:
"b) ii) Dacã este imposibil sa se respecte prevederile paragrafului b) i) din aceasta secţiune prin purtarea doar a unei singure lumini vizibile pe întreg orizontul, trebuie utilizate doua lumini vizibile pe întreg orizontul, amplasate în mod corespunzãtor sau protejate astfel încât la o distanta de o mila sa apara pe cat posibil ca o singura lumina."
6. În anexa I secţiunea 13 devine secţiunea "14. Aprobare" şi se introduce o noua secţiune 13 cu urmãtorul cuprins:
"13. Ambarcatiuni de mare viteza
Lumina de catarg a ambarcatiunii de mare viteza, cu raportul dintre lungime şi latime mai mic de 3, poate fi amplasata la o înãlţime care, raportatã la lãţimea ambarcatiunii, este mai mica decât cea prevãzutã la secţiunea 2 a) i) din aceasta anexa, cu condiţia ca unghiul de baza al triunghiurilor isoscele formate de luminile din borduri şi lumina catargului, când sunt vazute la elevatie maxima, sa nu fie mai mic de 27°."
7. În anexa II secţiunea 2 se modifica astfel:
- fraza introductivã a paragrafului a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) Navele cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri când trauleaza, dacã folosesc instalatie de pescuit, de fund sau pelagic, vor purta:"
- fraza introductivã a paragrafului b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) Fiecare nava cu o lungime mai mare sau egala cu 20 metri care trauleaza în pereche va purta:"
- se introduce paragraful c) cu urmãtorul cuprins:
"c) O nava care trauleaza, având o lungime mai mica de 20 metri, dacã foloseşte instalatie de pescuit, de fund sau pelagic, ori o nava care trauleaza în pereche poate purta, dupã caz, luminile prescrise la paragrafele a) sau b) din aceasta secţiune."
8. În anexa IV paragraful o) al alineatului 1 se modifica astfel:
"o) semnalele aprobate transmise prin sisteme de radiocomunicatii, inclusiv transponderele radar pentru ambarcatiunile de salvare."

──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016