Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 28 din 29 ianuarie 1999  de ratificare a Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei pentru sprijinirea regiunilor afectate de inundatiile din ultima perioada, semnat la Paris la 19 ianuarie 1999    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 28 din 29 ianuarie 1999 de ratificare a Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei pentru sprijinirea regiunilor afectate de inundatiile din ultima perioada, semnat la Paris la 19 ianuarie 1999

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 44 din 30 ianuarie 1999

În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi ale <>art. 1 pct. 1 lit. d) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea

Guvernului de a emite ordonanţe,

ART. 1
Se ratifica Acordul-cadru de împrumut dintre România şi Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, în valoare de 20 milioane euro echivalent, pentru sprijinirea regiunilor afectate de inundatiile din ultima perioada, semnat la Paris la 19 ianuarie 1999.
ART. 2
Aplicarea acordului va fi realizatã de cãtre Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, desemnat ca agenţie de implementare. Ministerul Finanţelor va încheia cu Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului un acord de împrumut subsidiar, prin care va transfera acestuia obligaţiile şi rãspunderile care decurg din acordul cadru de împrumut prevãzut la art. 1.
ART. 3
Fondurile necesare pentru cofinantarea programului, precum şi cele aferente rambursarii creditului şi plãţii dobânzilor, comisioanelor şi a altor costuri aferente creditului se vor asigura de la bugetul de stat, prin includerea acestora în bugetul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
ART. 4
Se autorizeaza Guvernul României ca, prin Ministerul Finanţelor, de comun acord cu Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, sa introducã, pe parcursul derulãrii împrumutului, în raport cu condiţiile concrete ale derulãrii acordului-cadru de împrumut, amendamente la conţinutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificãri în structura împrumutului pe categorii şi componente, modificãri de termene, precum şi orice alte modificãri, care nu sunt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite iniţial între pãrţi.
Guvernul României va raporta periodic Parlamentului României în legatura cu aceste amendamente în cadrul Raportului privind datoria publica externa a României.


p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC

Contrasemneazã:


─────────────-
p. Ministrul finanţelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat

Ministrul apelor, pãdurilor
şi protecţiei mediului,
Romica Tomescu

p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Razvan Ungureanu,
secretar de stat



FONDUL DE DEZVOLTARE SOCIALĂ
AL CONSILIULUI EUROPEI

FOND/PROIECT 1.309 (1998)
ACORD-CADRU DE ÎMPRUMUT


ACORD - CADRU DE ÎMPRUMUT*)
între România şi Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei

──────────-
*) Traducere.

Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei (denumit în continuare Fond,), Paris, pe de o parte, şi România, reprezentatã prin Ministerul Finanţelor, denumita în continuare Împrumutat, pe de alta parte,
având în vedere cererea României din 8 iulie 1998,
având în vedere Rezoluţia Consiliului de administraţie al Fondului nr. 1.424 (1997),
având în vedere cel de al treilea Protocol adiţional la Acordul general pentru privilegii şi imunitãţi al Consiliului Europei,
având în vedere articolele Normelor de împrumut ale Fondului din 6 octombrie 1970,
au convenit urmãtoarele:

ART. 1
Acest împrumut este acordat în cadrul Condiţiilor generale ale Normelor de împrumut curente ale Fondului şi în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin acest acord şi prin anexele acestuia.
ART. 2
Proiectul
Fondul acorda Împrumutatului, care accepta, un împrumut pentru finanţarea parţialã a Proiectului nr. 1.309, aprobat de cãtre Consiliul de administraţie al Fondului la data de 27 noiembrie 1998, referitor la prevenirea calamitãţilor naturale şi la reabilitarea infrastructurilor distruse de inundatii pe teritoriul României.
Acest împrumut este acordat de cãtre Fond pe baza angajamentului ca Împrumutatul îl utilizeazã pentru a finanta numai proiectul descris în anexa nr. 1 şi ca realizeazã acest proiect prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, în conformitate cu condiţiile care sunt detaliate în anexa menţionatã.
Orice schimbare a modului de utilizare a împrumutului, care nu a primit aprobarea Fondului, poate conduce la suspendarea, anularea sau la rambursarea imediata a împrumutului, conform prevederilor art. 13 din Normele de împrumut.

ART. 3
Împrumutul
3.1. Condiţii financiare
Valoarea împrumutului acordat este echivalenta cu 20.000.000 euro (20 milioane euro).
Împrumutul va fi tras în mai multe transe.
Fiecare transa a împrumutului va fi pentru o perioada de cel mult 10 ani, din care 5 ani perioada de graţie. Ratele de capital, rata dobânzii, moneda, durata şi data tragerii vor fi stabilite, de comun acord, pentru fiecare transa, între Împrumutat, la cererea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, şi Fond, prin telex confirmat sau prin fax. Contul în care se vor efectua tragerile va fi comunicat Fondului, în timp util, de cãtre Împrumutat. Rata dobânzii pentru fiecare tragere din împrumut va fi bonificata din Fondul Fiduciar Selectiv, pana la 150 de puncte de baza (1,5%). Oricum, în cazul în care rata dobânzii înaintea bonificarii va fi sub 3%, bonificatia va fi echivalenta cu rata dobânzii.
3.2. Trageri
O scrisoare suplimentarã la prezentul acord-cadru, specificand detaliile, va fi semnatã între Împrumutat, la cererea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, şi Fond, pentru fiecare transa la momentul disponibilizarii acesteia (anexa nr. 2).
3.3. Mobilizare
În scopul mobilizãrii împrumutului, Împrumutatul, prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, va trimite Fondului, în timp util, un angajament de plata corespunzãtor fiecãrei transe (anexa nr. 3).
Angajamentul de plata va fi emis şi plãtibil în aceeaşi valuta în care se va trage fiecare transa.
3.4. Domiciliere
Toate sumele datorate de Împrumutat în cadrul acestui împrumut sunt plãtibile Fondului în moneda fiecãrei transe, la banca şi în contul comunicat Împrumutatului de cãtre Fond, la momentul tragerii fiecãrei transe, prin înştiinţare telex, care va fi trimisa Fondului de cãtre banca insarcinata de Împrumutat cu efectuarea plãţii, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte de fiecare plata.
3.5. Date
Prevederile art. 3 fac obiectul înţelegerii "Ziua lucrãtoare urmãtoare modificatã", a carei definitie se regaseste în anexa nr. 4 la prezentul acord. Ziua lucrãtoare înseamnã ziua în care opereazã Sistemul TARGET.
ART. 4
Monitorizarea împrumutului şi proiectul
4.1. Utilizarea împrumutului
Fiecare transa trebuie sa fie utilizata de cãtre Împrumutat, prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, pentru finanţarea proiectului, în termen de 6 luni de la disponibilizarea acesteia de cãtre Fond.
4.2. Implementarea proiectului
Pentru implementarea proiectului, Împrumutatul desemneazã Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului ca agenţie de implementare.
Împrumutatul, prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, va depune toate eforturile şi diligenţele şi va exercita toate metodele folosite în mod curent, în special metodele financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi pe cele referitoare la protecţia mediului înconjurãtor, care vor fi necesare pentru implementarea corespun zatoare a proiectului.
În special, se va asigura - înaintea implementarii proiectului - ca toatã finanţarea, drepturile de proprietate asupra pãmântului şi imobilelor, care sunt necesare, sunt disponibile şi ca toate santierele şi activele sunt permanent asigurate şi întreţinute.
De asemenea, Împrumutatul, prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, se angajeazã ca:
- proiectul corespunde prevederilor convenţiilor în materie ale Consiliului Europei;
- proiectul nu pericliteazã mediul înconjurãtor, potrivit convenţiilor internaţionale în materie;
- finanţarea parţialã acordatã de Fond nu depãşeşte 50% din costul total al proiectului, excluzând impozitele, dobanda şi costurile financiare;
- investiţiile mai mari de contravaloarea a 10 milioane euro vor constitui subiectul unor licitaţii internaţionale.
4.3. Raportarile Împrumutatului
4.3.1. Rapoarte privind progresul proiectului
Cel puţin de doua ori pe an, din momentul disponibilizarii împrumutului pana la finalizarea întregului proiect, Împrumutatul, prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, va trimite Fondului un raport detaliind:
- stadiul utilizãrii împrumutului;
- evoluţia planului de finanţare a proiectului;
- evoluţia întregului proiect;
- detalii privind managementul proiectului.
Anexa nr. 5 prezintã modelul monitorizarii împrumutului şi al proiectului care trebuie, cel puţin, sa fie incluse.
4.3.2. Raportul final
La finalizarea întregului proiect, Împrumutatul, prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, va prezenta Fondului un raport final conţinând o evaluare a efectelor economice, financiare, sociale şi de mediu ale proiectului.
4.4. Furnizarea de informaţii Fondului
Împrumutatul, prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, va tine registre contabile privind proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internaţionale, care vor arata, în orice moment, evoluţia proiectului, în care se vor inregistra toate operaţiunile fãcute şi se vor identifica lucrãrile, bunurile şi serviciile finanţate cu ajutorul prezentului împrumut.
Împrumutatul se angajeazã sa primeascã orice misiune de informare, efectuatã de cãtre salariaţii Fondului sau de consultanţi externi angajaţi de Fond şi sa asigure cooperarea necesarã pentru misiunea de informare a acestora, prin facilitarea oricãrei vizite posibile la amplasamentul proiectului. În special, Fondul poate efectua la fata locului un audit al contabilitãţii proiectului, de cãtre unul sau mai mulţi consultanţi, la alegerea sa, pe cheltuiala Împrumutatului, în cazul neonorarii la scadenta de cãtre Împrumutat a oricãrei obligaţii asumate în cadrul prezentului împrumut.
Împrumutatul se angajeazã sa rãspundã într-un interval de timp rezonabil oricãrei cereri de informare din partea Fondului şi sa îi furnizeze acestuia orice documentaţie pe care Fondul o considera necesarã pentru implementarea corecta a prezentului acord şi, în special, în ceea ce priveşte monitorizarea proiectului descris în anexa nr. 1 şi utilizarea împrumutului.
Împrumutatul va informa imediat Fondul în legatura cu orice modificare a vreunei reglementãri sau în legatura cu orice modificare de natura legislativã în sectorul economic relevant pentru proiectul descris în anexa nr. 1 şi, în sens general, a oricãrui eveniment care poate influenta executarea obligaţiilor sale în conformitate cu prezentul acord.
Orice modificare a vreunei reglementãri sau modificare de natura legislativã în sectorul economic relevant pentru proiectul descris în anexa nr. 1 va constitui un eveniment, asa cum se enumera în art. 13 lit. h) al cap. 3 din Normele de împrumut ale Fondului, şi poate duce la suspendarea, anularea sau la rambursarea imediata a împrumutului.
ART. 5
Încetarea obligaţiilor Împrumutatului
Plata sumei datorate, stipulatã în angajamentul de plata, descarca Împrumutatul de obligaţiile sale definite la art. 3.
Dupã ce intreaga suma a împrumutului, dobânzile şi alte cheltuieli legate de acesta, în special cele datorate în baza art.6 şi 7, au fost plãtite în întregime, Împrumutatul va fi pe deplin eliberat de obligaţiile sale fata de Fond, cu excepţia celor stipulate la art. 4.
ART. 6
Dobanda pentru întârziere
În afarã de orice alta posibilitate a Fondului de a apela la prevederile prezentului acord şi ale Normelor de împrumut ale Fondului, dacã Împrumutatul nu plãteşte intreaga dobanda sau orice alta suma datoratã potrivit prezentului acord de împrumut la ultima data de scadenta specificatã acesta va trebui sa plãteascã o dobanda suplimentarã la suma datoratã şi neplatita în totalitate, egala cu dobanda LIBOR la o luna, pentru valuta respectiva, calculatã de la data scadenta (dacã este sambata, duminica sau zi bancarã nelucrãtoare, se considera urmãtoarea zi lucrãtoare), la ora 11,00 a.m. (ora localã a Londrei), plus 2,5% pe an, calculat de la data scadentei pana la data efectuãrii plãţii Rata LIBOR aplicabilã la o luna va fi actualizatã la fiecare 30 de zile.
ART. 7
Costurile asociate
Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi plãtite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate sau parţial, fie din garantarea sau refinantarea împrumutului acordat, împreunã cu toate cheltuielile din acţiuni juridice şi extrajuridice rezultate din împrumut, vor fi suportate de cãtre Împrumutat, prin Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
Totuşi, prevederile art. 25 al cap. 4 din Normele de împrumut ale Fondului se vor aplica pentru costurile procedurilor de arbitraj menţionate în cap. 4.
ART. 8
Garanţii
Împrumutatul declara ca nu a fost fãcut şi nu va fi fãcut în viitor nici un alt angajament care ar putea da unei terţe pãrţi un regim preferenţial, un drept preferenţial de plata, o garanţie de orice natura ar fi, care ar putea conferi mai multe drepturi celei de-a treia pãrţi, denumita în continuare garanţie.
Dacã o astfel de garanţie ar fi acordatã unei terţe pãrţi, Împrumutatul este de acord sa furnizeze sau sa emita o garanţie identicã în favoarea Fondului sau, când nu este posibil, sa ofere o garanţie echivalenta şi sa stipuleze acordarea unei astfel de garanţii în favoarea Fondului.
Neîndeplinirea acestor prevederi ar reprezenta un caz de culpa, dupã cum sunt specificate la art. 13 lit. h) din cap. 3 al Normelor de împrumut ale Fondului, şi poate da naştere la suspendarea, anularea sau la rambursarea imediata a împrumutului.
Retragerea garanţiei acordate de cãtre Garant Împrumutatului justifica aplicarea aceloraşi prevederi.
ART. 9
Relaţii cu terţii
Împrumutatul, în scopul utilizãrii împrumutului, nu poate invoca nici un fapt referitor la relaţiile sale cu terţe pãrţi, în vederea evitãrii îndeplinirii, totale sau parţiale, a obligaţiilor sale rezultate din acest acord.
Fondul nu poate fi implicat în disputele care ar putea sa apara între Împrumutat şi terţi, iar costurile, indiferent de natura lor, suportate de cãtre Fond datoritã oricãrei dispute, şi, în special, toate costurile legale sau de judecata vor fi pe cheltuiala Împrumutatului.
ART. 10
Intrarea în vigoare
Acest acord va intra în vigoare dupã:
(i) ratificarea lui de cãtre Parlamentul României;
(ii) prezentarea de cãtre Împrumutat a listei detaliate a subproiectelor individuale care urmeazã a fi finanţate din împrumutul acordat de Fond şi pentru care este asigurata în totalitate finanţarea. Aceste proiecte pot constitui o parte a oricãreia dintre cele patru componente care reprezintã întregul proiect.
ART. 11
Legea aplicabilã
Acest acord şi garanţiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de regulile Fondului, dupã cum este specificat în prevederile art. 1 paragraful 3 al celui deal treilea Protocol adiţional din 6 martie 1959 la Acordul general pentru privilegii şi imunitãţi al Consiliului Europei din 2 septembrie 1949 şi, în al doilea rând, dacã este necesar, de legea franceza.
Disputele dintre pãrţi privind acest acord vor face obiectul arbitrajului, în condiţiile specificate la cap. 4 din Normele de împrumut ale Fondului.
ART. 12
Interpretarea acordului
Împrumutatul declara ca a luat cunostinta de Normele de împrumut ale Fondului şi ca a primit o copie de pe acestea.
Atunci când exista o contradictie între orice prevedere din Normele de împrumut ale Fondului şi orice prevedere a acestui acord, vor prevala prevederile acestui acord.
Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi ale capitolelor prezentului acord nu vor servi pentru interpretarea acestuia.
În nici un caz nu se va presupune ca Fondul a renunţat tacit la vreun drept acordat prin prezentul acord.
ART. 13
Punerea în aplicare a unei decizii de arbitraj
Pãrţile contractante convin sa nu facã uz de nici un privilegiu, imunitate sau legislaţie în fata oricãrei autoritãţi jurisdicţionale sau a altei autoritãţi, fie ea interna sau internationala, în vederea împiedicãrii punerii în aplicare a unei decizii emise în condiţiile specificate la cap. 4 din Normele de împrumut ale Fondului.
ART. 14
Declaraţii şi certificari
Împrumutatul declara şi certifica urmãtoarele:
- autoritãţile sale competente l-au autorizat sa încheie prezentul acord şi au autorizat semnarea acestuia în conformitate cu legile, decretele, regulamentele, articolele şi cu alte texte aplicabile acestuia;
- întocmirea şi implementarea prezentului acord nu contravin legilor, decretelor, regulamentelor, articolelor şi altor texte aplicabile acestuia şi ca toate permisele, licentele şi autorizaţiile necesare acestuia au fost obţinute şi vor rãmâne valabile pe toatã durata împrumutului.
Orice schimbare referitoare la declaraţiile şi certificarile de mai sus trebuie, pe toatã durata împrumutului, sa fie notificatã imediat Fondului pentru a fi furnizate toate documentele justificative.
ART. 15
Acest acord este întocmit în doua originale, fiecare dintre ele având aceeaşi validitate.
Câte un original este pãstrat de cãtre fiecare dintre pãrţile contractante.

Paris, 19 ianuarie 1999

Pentru România,
Sabin Pop,
Ambasador extraordinar
şi plenipotenţiar,
reprezentantul permanent al României
pe lângã Consiliul Europei

Pentru Fondul de Dezvoltare Socialã
al Consiliului Europei,
Raphael Alomar,
Guvernator


ANEXA 1
──────────

SINTEZA PROIECTULUI
Acord de împrumut individual





────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Fond/proiect 1.309 (1998)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Beneficiar Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Împrumutat România
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Aprobat de cãtre 27 noiembrie 1998
consiliul de administraţie
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Modificãri - - -
(dacã este cazul)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Suma aprobatã 20.000.000 euro
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Domeniul de intervenţie Ajutor acordat victimelor dezastrelor naturale sau
ecologice
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Lucrãri planificate Infrastructura socialã afectatã de inundatii:

1. Executarea şi reexecutarea lucrãrilor hidrotehnice
pentru protecţia impotriva inundatiilor în zone cu
risc mare din România

2. Reconstructia drumurilor forestiere şi corectii de
torenţi în zonele forestiere afectate

3. Înfiinţarea de laboratoare pentru agenţiile de
protecţie a mediului cu echipament de monitorizare

4. Crearea unui sistem naţional de radare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Localizarea 32 judeţe din România
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Costul total estimat al 88,8 milioane euro
proiectului
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Costul proiectului pe componente: euro %
a) Componenta 1 43.737.081 49,2
b) Componenta 2 32.565.255 36,7
c) Componenta 3 6.880.000 7,7
d) Componenta 4 5.657.269 6,4
TOTAL: 88.839.605 100,0
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Plan de finanţare estimat Acest acord nu va intra în vigoare pana când:
(i) nu se va ratifica împrumutul de cãtre
Parlamentul
României; şi
(ii) Împrumutatul nu va prezenta o lista
detaliatã cuprinzând subproiectele individuale
pentru care este asigurata finanţarea în
totalitate. Aceste subproiecte pot face parte din
oricare dintre cele patru componente
principale care alcãtuiesc întregul proiect.
Împrumutatul va cauta posibilitãţi de finanţare
pentru acest proiect.
Finanţarea adiţionalã din partea Fondului poate fi
examinata de cãtre Consiliul de administraţie al
acestuia într-un stadiu ulterior.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Stadiul proiectului la momentul
prezentãrii iniţiale a cererii
de împrumut 5%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Graficul lucrãrilor Începerea proiectului - 1998
Terminarea proiectului - 2007
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Efectele sociale estimate 120 de aşezãri urbane şi rurale cu o populaţie de
aproximativ 400.000 de locuitori, 33.000 de ha
teren agricol şi 100 km de drumuri vor fi
protejate de inundatii, 472 km de drumuri
forestiere afectate vor fi reparate, 112 km de
torenţi vor fi reabilitaţi şi 1.499,6 ha vor fi
reimpadurite.
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



ANEXA 2


──────────

FONDUL DE DEZVOLTARE SOCIALĂ
AL CONSILIULUI EUROPEI

SCRISOARE SUPLIMENTARĂ

la acordul-cadru din data ........
dintre Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei (denumit în continuare Fond), şi România (denumita în continuare Împrumutat)
Prezenta scrisoare suplimentarã şi acordul-cadru stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru prima tragere, asa cum este specificat la art. 3 din acordul-cadru menţionat.





────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Suma: euro (suma în cifre)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Durata împrumutului: nu mai mult de 10 ani, din care 5 ani perioada
de graţie
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Procentul de tragere: 100%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Procentul de rambursare: 100%
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Plata dobânzii: trimestrial
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Rata dobânzii: dobanda LIBOR la 3 luni
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Fracţiunile de an: efectiv/360 de zile pentru rata bazatã pe LIBOR,
30/360 de zile pentru rata dobânzii fixe
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Data tragerii: (data tragerii)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Contul: (contul indicat de Împrumutat)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Zi lucrãtoare ziua în care Sistemul TARGET opereazã
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



(Text referitor la condiţiile împrumutului menţionate mai sus)

Aceste prevederi fac obiectul înţelegerii "Ziua lucrãtoare urmãtoare modificatã", a carei definitie se gãseşte în anexa nr. 4 la acordul-cadru, semnat între Fond şi Împrumutat la data (data) ...... .
În vederea mobilizãrii transei împrumutului, Împrumutatul va trimite, în timp util, Fondului un angajament de plata corespunzãtor acestei transe (anexa).


Paris, (data)
Pentru Fondul de Dezvoltare Socialã
al Consiliului Europei,
....................
Guvernator

Paris, (data)
Pentru România,
..............


ANEXA 3


──────────

F/P 1.309 (1998) - (numãr) transa
ROMÂNIA

ANGAJAMENT DE PLATA
<Valuta> <Suma> <Data> <Împrumutul>

Pentru valoarea primitã, subsemnatul: .........
ROMÂNIA,
prin acest angajament de plata promite sa plãteascã Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei sau altuia suma împrumutatã de: ............... ...............................................................
(suma în litere, valuta în litere)
în rate, la datele specificate.
La aceste date se va rambursa împrumutul şi se va plati dobanda, dupã cum se specifica în continuare:

Data ...... Suma ........
<data> <suma> <valuta>

Plãţile de mai sus vor fi fãcute la:
(banca Fondului şi contul de referinta)
în favoarea Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, fãrã deducerea din sau fãrã luarea în considerare a oricãror taxe, impozite sau a altor costuri, prezente sau viitoare, datorate sau percepute, pentru acest angajament sau pentru sumele acestuia, de cãtre sau pe teritoriul României sau oricãrei alte entitãţi politice sau fiscale a acesteia.
Acest angajament de plata este legat de împrumutul acordat de cãtre Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei
ROMÂNIEI.
la data (data împrumutului)
În cazul neefectuarii plãţii prompte şi în totalitate a oricãrei dobânzi datorate prin acest angajament, întregul împrumut nerambursat şi dobanda aferentã la data plãţii vor deveni imediat scadente şi vor fi plãtite la opţiunea şi la cererea deţinãtorului acestuia.
Neexercitarea de cãtre deţinãtorul angajamentului a oricãrui drept care rezulta din acesta nu va constitui în nici un caz o renunţare la nici unul dintre drepturile sale în aceasta sau în oricare alta circumstanţã.

Pentru România,
..............

ANEXA 4
──────────

CONVENŢIA
privitoare la "Ziua lucrãtoare urmãtoare modificatã"

"Secţiunea 4.12.
Convenţia referitoare la ziua lucrãtoare:
a) Convenţia referitoare la ziua lucrãtoare înseamnã convenţia pentru modificarea oricãrei date, dacã aceasta altfel ar cãdea într-o zi care nu este zi lucrãtoare. Urmãtorii termeni, când sunt folosiţi împreunã cu termenul <<Convenţia referitoare la ziua lucrãtoare>> şi o data, vor insemna ca o modificare va fi facuta dacã aceasta data ar cãdea altfel, într-o zi care nu este zi lucrãtoare, astfel încât:
(i) ....... se omite .......
(ii) dacã se specifica <<urmãtoare modificatã>> sau <<modificatã>>, acea data va fi prima zi care urmeazã şi care este o zi lucrãtoare, cu excepţia cazului în care acea zi cade în urmãtoarea luna calendaristicã, caz în care acea data va fi prima zi precedenta care este o zi lucrãtoare;
(iii) ..... se omite ......
b) ...... se omite ......."

(Asociaţia Dealerilor Internationali Swap. 1991. Definiţii)


ANEXA 5-01
──────────

COSTURI
Cheltuieli/în moneda localã






Data ..............
ŢARA: ROMÂNIA
Proiectul: F/P 1.309 (1998)
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Lucrãri pe │Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Luna│Cheltuieli│% din lucrãri│ Modificãri/│
articole │ 1│ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ totale │ realizate │ Comentarii │
bugetare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
───────────│────│────│────│────│────│────│──────────│─────────────│────────────│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
───────────│────│────│────│────│────│────│──────────│─────────────│────────────│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
───────────│────│────│────│────│────│────│──────────│─────────────│────────────│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
───────────│────│────│────│────│────│────│──────────│─────────────│────────────│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
───────────│────│────│────│────│────│────│──────────│─────────────│────────────│
Total │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
cheltuieli │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
(preţuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
curente): │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
Rata inflaţiei (%) │ │ │ │ │ │ │ │
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
TABEL 1



ANEXA 5-02


──────────

COSTURI
Cheltuieli estimate/în moneda localã





Data ..........
ŢARA: ROMÂNIA
Proiectul:F/P 1.309 (1998)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Lucrãri │Lu│Lu│Lu│Lu│Lu│Lu│To- │To- │ Cost │Cheltuieli │ Modificãri/ │
│ pe │na│na│na│na│na│na│tal │tal │ total │efectuate/cost│ Comentarii │
│ articole│7 │8 │9 │10│11│12│chel│chel│proiect│total (%) │ │
│ bugetare│ │ │ │ │ │ │tu- │tu- │(A)+(B)│ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ieli│ieli│ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │vii-│(B) │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │toa-│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │re │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │(A) │ │ │ │ │
│──────────│──│──│──│──│──│──│────│────│───────│──────────────│────────────────│
│──────────│──│──│──│──│──│──│────│────│───────│──────────────│────────────────│
│──────────│──│──│──│──│──│──│────│────│───────│──────────────│────────────────│
│──────────│──│──│──│──│──│──│────│────│───────│──────────────│────────────────│
│──────────│──│──│──│──│──│──│────│────│───────│──────────────│────────────────│
│──────────│──│──│──│──│──│──│────│────│───────│──────────────│────────────────│
│──────────│──│──│──│──│──│──│────│────│───────│──────────────│────────────────│
│──────────│──│──│──│──│──│──│────│────│───────│──────────────│────────────────│
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cheltuieli│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│estimate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(preţuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│constante)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│──────────│──│──│──│──│──│──│────│────│───────│──────────────│────────────────│
│ Rata │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│inflaţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ % │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│──────────│──│──│──│──│──│──│────│────│───────│──────────────│────────────────│
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cheltuieli│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│estimate │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│(preţuri │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│curente): │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
TABEL 2




ANEXA 5-03


──────────

ÎMPRUMUTURI ACORDATE DE FOND





Data ........
Împrumut autorizat ...... (valuta)
Rata finanţãrii de cãtre Fond ... (%)

ŢARA: ROMÂNIA
PROIECTUL: F/P 1.309 (1998)

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr│Data│ Suma │Cursul│Contrava-│Numele│Data│ Suma │Cursul│Utilizarea│Modifi- │
│ │pla-│tran- │ de │loarea │bene- │tran│tran- │valu- │împrumutului│cari/ │
│ │tii │sei │schimb│transei │fici- │sfe-│sfera-│tar │ (%) │Comentari│
│ │ │trase │(la │trase │arului│ru- │ta │ (la │ │ │
│ │ │ din │data │ │ │lui │cãtre │data │ │ │
│ │ │impru-│pla- │ │ │ca- │bene- │tran- │ │ │
│ │ │mut │tii) │ │ │tre │ficiar│sferu-│ │ │
│ │ │(valu-│ │ │ │be- │(mone-│lui) │ │ │
│ │ │ta) │ │ │ │ne- │da │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │fi- │loca- │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ci- │la) │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ar │ │ │ │ │
│──│────│──────│──────│─────────│──────│────│──────│──────│──────────│─────────│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

TABEL 3



ANEXA 5-04


──────────

SURSE DE FINANŢARE
Detalierea fondurilor primite





Data ........
ŢARA: ROMÂNIA
Proiect: F/P 1.309 (1998)
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Lucrãri│Finanţarea de cãtre Fond│Alte surse de finanţare│Modificãri/Comentarii│
│pe arti│ │───────────────────────│ │
│cole bu│ │ A │ B │ C │ │
│getare │ │ │ │ │ │
│───────│────────────────────────│───────│───────│───────│─────────────────────│
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

TABEL 4




ANEXA 5-05


──────────

GRAFICUL LUCRĂRILOR
Graficul lucrãrilor şi progresul realizat (diagrama)






Data .........
ŢARA: ROMÂNIA
Proiect: F/P 1.309 (1998)

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Lucrãri pe │Anul│ Anul│ Anul│ Anul│ Anul │% din lucrãri│Modificãri/Comentarii │
│articole │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ terminate │ │
│bugetare │ │ │ │ │ │ │ │
│───────────│────│─────│─────│─────│──────│─────────────│──────────────────────│
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

......... Grafic iniţial de lucrãri TABEL 5
- - - - - Grafic actualizat de lucrãri
───────── Lucrãri terminate




ANEXA 5-06


──────────

OBIECTIVE SOCIALE ŞI FIZICE





Data .......
ŢARA: ROMÂNIA
Proiect: F/P 1.309 (1998)

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Descrierea│Indicatori sociali│Obiective avute│Obiective│Modificãri/Comentarii │
│infrastruc│şi fizici pe tip │ în vedere │realizate│ │
│turii lu- │de infrastructura │ │ │ │
│crarilor │ │ │ │ │
│avute în │ │ │ │ │
│vedere │ │ │ │ │
│──────────│──────────────────│───────────────│─────────│──────────────────────│
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

───────── Secţiune pentru uz intern Fond TABEL 6
- - - - - Secţiune ce urmeazã a fi completatã de beneficiar



------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016