Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 26 din 30 ianuarie 2003  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 26 din 30 ianuarie 2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 66 din 2 februarie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 1 pct. II.11 din Legea nr. 680/2002 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
<>Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 29 iunie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (4) al articolului 40 va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Masele şi dimensiunile maxime admise prevãzute în anexa nr. 2 pot fi majorate prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, pe mãsura executãrii unor lucrãri de sporire a capacitãţii portante a drumurilor."
2. Dupã alineatul (4) al articolului 41 se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Ansamblul de vehicule cu un numãr mai mare de 6 osii şi care depãşeşte limitele de greutate prevãzute în anexa nr. 2 va fi considerat atipic şi va fi tarifat în conformitate cu prevederile alin. (4)."
3. La alineatul (1) al articolului 60 se introduc literele c), d) şi e) cu urmãtorul cuprins:
"c) nerespectarea autorizaţiei speciale de transport pentru mase şi/sau dimensiuni de gabarit depasite se sancţioneazã cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei;
d) neoprirea autovehiculelor la semnalizarea personalului cu drept de control privind respectarea prevederilor referitoare la autorizaţiile speciale de transport se sancţioneazã cu amenda de la 10.000.000 lei la 15.000.000 lei;
e) refuzul de a se supune verificãrii prin cantarire a autovehiculelor şi/sau mãsurare a dimensiunilor de gabarit ale acestora se sancţioneazã cu amenda de la 15.000.000 lei la 20.000.000 lei."
4. Anexa nr. 2 se înlocuieşte cu anexa la prezenta ordonanta.
ART. 2
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe punctul 30 al articolului 3 şi prevederile literei e) a articolului 4, referitoare la contravenţia prevãzutã la punctul 30 al articolului 3 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 36/1996 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind exploatarea şi menţinerea în buna stare a drumurilor publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 28 din 6 februarie 1996, se abroga.
ART. 3
<>Ordonanta Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicatã, cu moficarile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:

p. Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Traian Panait,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 30 ianuarie 2003.
Nr. 26.


ANEXA 1

Anexa nr. 2 la <>Ordonanta Guvernului nr. 43/1997



Mase şi dimensiuni maxime admise

Categoriile de drumuri din punct de vedere al maselor şi
dimensiunilor maxime admise:

ER = drum European Reabilitat
E = drum European
M = drum Modernizat
P = drum Pietruit


───────────────────────────────────────────┬───────┬───────┬─────────┬─────────┐
│ ER │ E │ M │ P │
────────┬──────────────────────────────────┴───────┴───────┴─────────┴─────────┤
1. │DIMENSIUNI MAXIME ADMISE (în metri) │
────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
1.1. │Lungime │
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│Autovehicul, altul decât autobuz │12,00 m│ 12,00 m│ 12,00 m│ 12,00 m │
├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Remorca │12,00 m│ 12,00 m│ 12,00 m│ 12,00 m │
├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Vehicul articulat │16,50 m│ 16,50 m│ 16,50 m│ 16,50 m │
├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Tren rutier │18,75 m│ 18,75 m│ 18,75 m│ 18,75 m │
├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Autobuz cu doua osii │13,50 m│ 13,50 m│ 13,50 m│ 13,50 m │
├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Autobuz cu mai mult de doua osii │15,00 m│ 15,00 m│ 15,00 m│ 15,00 m │
├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Autobuz cu remorca │18,75 m│ 18,75 m│ 18,75 m│ 18,75 m │
├──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Autobuz articulat │18,75 m│ 18,75 m│ 18,75 m│ 18,75 m │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
1.2. │Latime │
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
(a) │Orice vehicul, cu excepţia celor │ │ │ │ │
│frigorifice având caroseria │ 2,55 m│ 2,55 m│ 2,55 m│ 2,55 m │
│izoterma │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
(b) │Vehicul frigorific având caroseria│ │ │ │ │
│izoterma │ 2,60 m│ 2,60 m│ 2,60 m│ 2,60 m │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
1.3. │Înãlţime (orice vehicul) │ 4,00 m│ 4,00 m│ 4,00 m│ 4,00 m │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
1.4. │Suprastructuri demontabile şi unitãţi de transport standardizate cum │
│ar fi containerele vor respecta dimensiunile precizate la 1.1., 1.2., │
│1.3., 1.6., 1.7., 1.8. şi 4.4. │
────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Dacã în spatele autobuzului sunt montate dispozitive detasabile │
│exterioare, cum ar fi cutiile pentru schiuri, lungimea autovehiculului│
1.4.a. │inclusiv aceste dispozitive, nu trebuie sa depãşeascã lungimea maxima │
│prevãzutã la pct. 1.1. │
────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
1.5. │Toate autovehiculele sau ansamblurile de vehicule trebuie sa aibã │
│posibilitatea de a întoarce într-o coroana circulara cu o raza │
│exterioarã de 12,5 m şi o raza interioarã de 5,3 m │
────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
1.5.a. │Cerinţe suplimentare pentru autobuze. │
│Cu vehiculul în stationare, prin trasarea unei linii pe sol, se │
│fixeazã un plan vertical tangent la latura vehiculului plasata spre │
│cercul exterior. În cazul unui vehicul articulat, cele doua pãrţi │
│rigide ale acestuia trebuie sa fie pe acelaşi aliniament cu planul. │
│Atunci când vehiculul intra, dupã o traiectorie liniara, pe suprafata │
│circulara descrisã la pct. 1.5., nici o parte a vehiculului nu │
│trebuie sa depãşeascã acest plan vertical cu mai mult de 0,6 m. │
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
1.6. │Distanta maxima între axa │ │ │ │ │
│pivotului de cuplare al │12,00 m│12,00 m │12,00 m │12,00 m │
│semiremorcii şi partea din spate │ │ │ │ │
│a semiremorcii │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Distanta maxima masurata paralel │ │ │ │ │
│cu axa longitudinala a trenului │ │ │ │ │
│rutier din punctul extern aflat │ │ │ │ │
│cel mai în fata al zonei de │ │ │ │ │
1.7. │încãrcare din spatele cabinei, │ │ │ │ │
│pana la punctul cel mai din spate │ │ │ │ │
│al remorcii din ansamblu, │15,65 m│15,65 m │15,65 m │15,65 m │
│minus distanta dintre partea din │ │ │ │ │
│spate a autovehiculului şi partea │ │ │ │ │
│din fata a remorcii │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Distanta maxima masurata paralel │ │ │ │ │
│cu axa longitudinala a trenului │ │ │ │ │
1.8. │rutier din punctul extern aflat │ │ │ │ │
│cel mai în fata al zonei de │ │ │ │ │
│încãrcare din spatele cabinei │ │ │ │ │
│pana la punctul cel mai din │16,40 m│16,4O m │16,40 m │16,40 m │
│spate al remorcii din ansamblu │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
2. │MASA TOTALĂ MAXIMA ADMISĂ A VEHICULULUI (în tone) │
────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
2.1. │Vehicule care fac parte dintr-un ansamblu de vehicule │
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
2.1.1. │Remorca cu doua osii │18 t │ 17 t │ 17 t │ 16 t │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
2.1.2. │Remorca cu trei osii │24 t │ 22 t │ 22 t │ 20 t │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
2.2. │Ansamblu de vehicule │
────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
2.2.1. │Tren rutier cu cinci sau şase osii │
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
(a) │Autovehicul cu doua osii cu │ │ │ │ │
│remorca cu trei osii │40 t │ 40 t │ 40 t │ 38 t │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
(b) │Autovehicul cu trei osii cu │ │ │ │ │
│remorca cu doua sau trei osii │40 t │ 40 t │ 40 t │ 38 t │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
2.2.2. │Vehicul articulat cu cinci sau şase osii │
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
(a) │Autovehicul cu doua osii cu │ │ │ │ │
│semiremorca cu trei osii │40 t │ 40 t │ 40 t │ 38 t │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Autovehicul cu trei osii cu │ │ │ │ │
(b) │semiremorca cu doua sau trei │40 t │ 40 t │ 40 t │ 38 t │
│osii │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Autovehicul cu trei osii cu │ │ │ │ │
│semiremorca cu doua sau trei │ │ │ │ │
(c) │osii care transporta un container │ │ │ │ │
│ISO de 40 de picioare într-o │44 t │ 42 t │ 40 t │ 40 t │
│operaţiune de transport combinat │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
2.2.3. │Tren rutier cu patru osii compus │ │ │ │ │
│dintr-un autovehicul cu doua │36 t │ 36 t │ 36 t │ 34 t │
│osii şi o remorca cu doua osii │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
2.2.4. │Vehicul articulat cu patru osii compus dintr-un autovehicul cu │
│doua osii şi o semiremorca cu doua osii, dacã distanta (d) │
│dintre osiile semiremorcii este: │
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
2.2.4.1.│mai mare sau egala cu 1,3 m dar │ │ │ │ │
│mai mica sau egala cu 1,8 m │36 t │ 36 t │ 36 t │ 34 t │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
2.2.4.2.│mai mare de 1,8 m │36 t* │ 36 t │ 36 t │ 34 t │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
2.3. │Autovehicule │
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
2.3.1. │Autovehicul cu doua osii │ 18 │ 17 t │ 16 t │ 16 t │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
2.3.2. │Autovehicul cu trei osii │25 t/ │22 t/ │ 22 t │ 22 t │
│ │26 t** │24 t** │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
2.3.3. │Autovehicul cu patru osii din │ │ │ │ │
│care doua osii de direcţie │ 32 t**│ 30 t │ 30 t │ 28 t │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
2.4. │Autobuz articulat cu trei osii │ 28 t │ 28 t │ 26 t │ 26 t │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
3. │MASA MAXIMA ADMISĂ PE OSII (în tone) │
────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
3.1. │Osia simpla │
├──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│Osia simpla nemotoare │10 t │ 10 t │ 8 t │ 7,5 t │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
3.2. │Osia dubla (tandem) a remorcilor şi semiremorcilor │
│Suma maselor pe osiile componente, dacã distanta (d) dintre ele este:
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
3.2.1. │mai mica de 1,0 m (d < 1,0) │ 11 t │ 11 t │ 11 t │ 11 t │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│mai mare sau egala cu 1,0 m dar │ │ │ │ │
│mai mica de 1,3 m │ 16 t │ 16 t │ 15 t │ 14 t │
3.2.2. │(1,0 ≤ d < 1,3) │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│mai mare sau egala cu 1,3 m dar │ │ │ │ │
│mai mica de 1,8 m │ 18 t │ 17 t │ 16 t │ 15 t │
3.2.3. │(1,3 ≤ d < 1,8) │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
3.2.4. │mai mare sau egala cu 1,8 m │ │ │ │ │
│(1,8 ≤ d) │ 20 t │ 20 t │ 16 t │ 15 t │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
3.3. │Osia tripla (tridem) a remorcilor şi semiremorcilor │
│Suma maselor pe osiile componente, dacã distanta (d) dintre ele este: │
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
3.3.1. │mai mica sau egala cu 1,3 m │ │ │ │ │
│(d ≤ 1,3) │ 21 t │ 21 t │ 19 t │ 16,5 t │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│mai mare de 1,3 m dar mai mica │ │ │ │ │
│sau egala cu 1,4 m │ 24 t │ 22 t │ 20 t │ 18 t │
3.3.2. │(1,3 < d ≤ 1,4) │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
3.4. │Osia simpla motoare │
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
│Osia motoare a vehiculelor la care│ │ │ │ │
3.4.1. │se face referire la punctele │11,5 t │ 10 t │ 9 t │ 8 t │
│ 2.2.1. şi 2.2.2. │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
│Osia motoare a vehiculelor la care│ │ │ │ │
│se face referire la punctele │11,5 t │ 10 t │ 9 t │ 8 t │
3.4.2. │2.2.3., 2.2.4., 2.3. şi 2.4. │ │ │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
3.5. │Osia dubla (tandem) a autovehiculelor │
│Suma maselor pe osiile componente, dacã distanta (d) dintre ele este: │
────────┼──────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┬─────────┤
3.5.1. │mai mica de 1,0 m (d < 1,0) │11,5 t │ 10 t │ 10 t │ 10 t │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
3.5.2. │mai mare sau egala cu 1,0 m │ │ │ │ │
│dar mai mica de 1,3 m │ 16 t │ 15 t │ 14 t/ │ 13 t │
│(1,0 ≤ d < 1,3) │ │ │15 t*** │ │
────────┼──────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┼─────────┤
3.5.3. │mai mare sau egala cu 1,3 m dar │ │ │ │ │
│mai mica de 1,8 m │18 t/ │ 17 t/ │ 16 t │ 15 t │
│(1,3 ≤ d < 1,8) │19 t** │18 t*** │ │ │
────────┼──────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┴─────────┤
4. │ALTE CONDIŢII CONSTRUCTIVE IMPUSE VEHICULELOR │
────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
4.1. │Pentru toate vehiculele │
│Masa suportatã de osia motoare sau osiile motoare ale unui vehicul │
│sau ansamblu de vehicule va fi de cel puţin 25% din masa totalã cu │
│incarcatura a vehiculului sau ansamblului de vehicule, atunci când │
│acestea sunt utilizate în trafic internaţional. │
────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
4.2. │Trenuri rutiere │
│Distanta dintre osia din spate a unui autovehicul şi osia din fata │
│a remorcii va fi de cel puţin 3,0 m. │
────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
4.3. │Masa maxima admisã în funcţie de ampatament │
│Masa maxima admisã, exprimatã în tone, a unui autovehicul cu patru │
│osii nu poate depãşi de cinci ori distanta, exprimatã în metri, │
│dintre axele osiilor extreme ale autovehiculului. │
────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
4.4. │Semiremorci │
│Distanta masurata în plan orizontal între axa pivotului de cuplare şi │
│orice punct din partea frontala a semiremorcii nu trebuie sa │
│depãşeascã 2,04 m. │
────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



*) Plus o limita de 2 tone, atunci când masa maxima admisã a vehiculului motor este de 18 tone şi masa maxima admisã a osiei tandem a semiremorcii este de 20 tone şi osia motoare este prevãzutã cu roti jumelate şi cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia.
**) Se aplica în cazul în care osia motoare este prevãzutã cu roti jumelate şi cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia, sau în cazul în care fiecare osie motoare este prevãzutã cu roti jumelate şi masa maxima a fiecãrei osii nu depãşeşte 9,5 tone.
***) Se aplica în cazul în care osia este prevãzutã cu suspensie pneumatica sau echivalenta acesteia.
-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016