Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA  nr. 25 din 21 august 2013  pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 24/1992 privind stabilirea serviciilor consulare si a taxelor percepute pentru prestarea acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 25 din 21 august 2013 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 24/1992 privind stabilirea serviciilor consulare si a taxelor percepute pentru prestarea acestora

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 537 din 26 august 2013
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. I.9 din Legea nr. 182/2013 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.

    ART. I
    Ordonanţa Guvernului nr. 24/1992 privind stabilirea serviciilor consulare şi a taxelor percepute pentru prestarea acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 28 august 1992, aprobată cu modificări prin Legea nr. 89/1993, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. Titlul ordonanţei se modifică şi va avea următorul cuprins:

                                   "Ordonanţă
                      privind stabilirea anumitor servicii
                publice şi a taxelor percepute pentru prestarea
                        acestora pe teritoriul României"

    2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 1. - Serviciile publice prevăzute în prezenta ordonanţă se prestează pe teritoriul României de către autorităţile competente, potrivit legii, cu perceperea taxelor cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă, cu excepţia cazurilor când, pe baza reglementărilor Uniunii Europene, a acordurilor încheiate de Uniunea Europeană cu state terţe şi a celorlalte înţelegeri internaţionale la care România este parte, se stabileşte altfel."

    3. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 2. - (1) Taxele prevăzute în anexă se plătesc în lei. Plata se efectuează anticipat, cu excepţia serviciilor prevăzute la lit. B pct. 1 şi 2 din anexă, pentru care plata poate fi efectuată şi ulterior îndeplinirii serviciilor respective.
     (2) În cazul serviciilor prevăzute la lit. B pct. 1-3 din anexă şi în cazul taxelor al căror cuantum este stabilit în euro sau în altă monedă străină prin dispoziţiile aplicabile ale reglementărilor Uniunii Europene ori ale acordurilor internaţionale, se încasează echivalentul în lei al cuantumului aferent. Acesta se calculează prin raportare la cursul de schimb oficial al monedei respective faţă de leu, stabilit de Banca Naţională a României la data efectuării plăţii."

    4. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 3. - Sunt scutite de plata taxelor:
    a) eliberarea paşaportului diplomatic;
    b) înregistrarea cererilor de acordare/redobândire a cetăţeniei române formulate în temeiul art. 10 alin. (2) şi al art. 11 din Legea cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) eliberarea certificatului de cetăţenie ulterior depunerii jurământului de credinţă pentru acordarea/redobândirea cetăţeniei române;
    d) eliberarea la frontieră a vizelor de intrare în România în situaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2) lit. b) şi c) din Legea nr. 198/2008 privind serviciile consulare pentru care se percep taxe şi nivelul taxelor consulare la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) serviciile publice prevăzute în anexă, atunci când sunt prestate în interesul statului sau în cadrul cooperării la nivel instituţional, precum şi, în condiţii de reciprocitate ori în baza normelor de drept internaţional aplicabile, la solicitarea autorităţilor străine."

    5. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 4. - (1) Şefii instituţiilor autorizate să presteze serviciile publice prevăzute de prezenta ordonanţă, pe bază de reciprocitate sau în situaţii deosebite, de la caz la caz, pot majora, reduce ori scuti de plata taxelor aferente.
    (2) Atribuţiile prevăzute la alin. (1) se exercită de către:
    a) conducerea Departamentului Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, pentru serviciile prevăzute la lit. A, D şi G din anexă;
    b) conducerea Direcţiei Generale de Paşapoarte din subordinea Ministerului Afacerilor Interne sau, după caz, şefii serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, pentru serviciile prevăzute la lit. A şi G din anexă;
    c) conducerea Inspectoratului General pentru Imigrări din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, pentru serviciile prevăzute la lit. A, lit. B pct. 3 şi 4, lit. F şi G din anexă;
    d) conducerea Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, pentru serviciile prevăzute la lit. B pct. 1 şi 2 din anexă;
    e) conducerea Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie din cadrul Ministerului Justiţiei, pentru serviciile prevăzute la lit. C din anexă;
    f) conducerea Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, pentru serviciile prevăzute la lit. E, F şi G din anexă."

    6. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Art. 5. - (1) Taxele prevăzute în anexă se restituie solicitanţilor de servicii în următoarele cazuri:
    a) când serviciul nu a fost sau nu poate fi prestat;
    b) când plata s-a făcut fără just temei sau dintr-o greşită interpretare a legii.
    (2) În cazurile prevăzute la alin. (1), contribuabilul va depune la organul fiscal competent, în termenul legal de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, o cerere de restituire însoţită de documentul de plată, în original, care confirmă plata taxei, document pe care este înscrisă menţiunea "taxă neutilizată" şi care este semnat şi ştampilat de către serviciile instituţiilor publice prevăzute la art. 4 alin. (2).
   (3) Restituirea taxelor prevăzute în anexă se realizează în conformitate cu prevederile art. 117 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, iar procedura de restituire se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice."

    7. După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 5^1 . - Taxele prevăzute de prezenta ordonanţă constituie venit la bugetul de stat."

    8. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta ordonanţă.
    ART. II
    În tot cuprinsul actelor normative în vigoare, în care prin sintagmele "servicii consulare" şi "taxe consulare" se înţelege serviciile şi taxele reglementate de Ordonanţa Guvernului nr. 24/1992, aprobată cu modificări prin Legea nr. 89/1993, cu modificările şi completările ulterioare, acestea se înlocuiesc cu sintagmele "servicii", respectiv "taxe".
    ART. III
    Prezenta ordonanţă intră în vigoare în termen de 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României.


                                 PRIM-MINISTRU
                              VICTOR-VIOREL PONTA

                                Contrasemnează:
                                 ----------------
                        p. Ministrul afacerilor externe,
                                 George Ciamba,
                                secretar de stat

                         Ministrul afacerilor interne,
                                   Radu Stroe

                              Ministrul justiţiei,
                            Robert Marius Cazanciuc

                               Viceprim-ministru,
                                 Gabriel Oprea

                Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,
                                 Daniel Chiţoiu

                        Ministrul delegat pentru buget,
                                  Liviu Voinea


    Bucureşti, 21 august 2013.
    Nr. 25.


    ANEXĂ
    (Anexa la Ordonanţa Guvernului nr. 24/1992)


                            SERVICII PUBLICE ŞI TAXE
           percepute pentru prestarea acestora pe teritoriul României

┌───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Nr. │ Denumirea serviciilor │ Taxa în lei │
│ crt. │ │ │
├───────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤
│ A. Documente de călătorie │
├───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│ 1. │Eliberarea unui paşaport electronic, a unui paşaport simplu temporar sau a │ 32 │
│ │altui document de trecere a frontierei │ │
├───────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤
│ B. Vize de intrare şi drept de şedere │
├───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│ 1. │Eliberarea unei vize de tranzit în punctele de trecere a frontierei de stat │ echivalentul a 60 euro │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2. │Eliberarea unei vize de scurtă şedere în punctele de trecere a frontierei │ echivalentul a 60 euro │
│ │de stat │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 3. │Prelungirea dreptului de şedere temporară │ echivalentul a 120 euro│
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 4. │Acordarea dreptului de şedere pe termen lung │ 128 │
├───────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤
│ C. Cetăţenia română │
├───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│ 1. │Acordarea cetăţeniei române în temeiul art. 8 din Legea nr. 21/1991, │ 191 │
│ │republicată │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2. │Acordarea/Redobândirea cetăţeniei române în temeiul │ 191 │
│ │art. 10 alin. (1) din Legea nr. 21/1991, republicată │ │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 3. │Renunţarea la cetăţenia română │ 600 │
├───────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤
│ D. Legalizări │
├───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│ 1. │Supralegalizarea sigiliilor şi a semnăturilor de pe un act oficial │ 25 │
├───────┼─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2. │Supralegalizarea sigiliilor şi a semnăturilor de pe un certificat de origine │ 47 │
│ │a mărfurilor, de pe o factură comercială sau de pe orice alt document cerut │ │
│ │la exportul ori importul mărfurilor │ │
├───────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤
│ E. Procurări de acte │
├───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│ 1. │Procurarea unui act judiciar sau extrajudiciar, la cererea unor persoane │ 22 │
│ │fizice sau juridice străine │ │
├───────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤
│ F. Identificări de persoane │
├───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│ 1. │Identificarea unei persoane pe teritoriul României │ 35 │
├───────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┤
│ G. Alte servicii │
├───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────┤
│ 1. │Eliberarea de adeverinţe şi alte servicii prestate de autorităţile │ 22 │
└───────┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────┘



                                          ---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016