Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 22 din 29 ianuarie 1999  privind administrarea porturilor si serviciile in porturi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 22 din 29 ianuarie 1999 privind administrarea porturilor si serviciile in porturi

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 42 din 29 ianuarie 1999
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi ale <>art. 1 pct. 7 lit. b) din Legea nr. 259/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta ordonanta reglementeazã administrarea, exploatarea şi dezvoltarea porturilor, precum şi munca în porturi şi serviciile portuare, astfel încât sa promoveze porturile româneşti ca centre de operare a mãrfurilor, de activitãţi industriale şi de distribuţie.
(2) Prevederile prezentei ordonanţe se aplica în toate porturile României, cu excepţia porturilor militare şi a zonelor speciale din porturi.
ART. 2
Urmãtorii termeni din prezenta ordonanta vor fi înţeleşi astfel:
a) port - parte delimitata a teritoriului naţional, în condiţiile stabilite la art. 5 alin. (1), situata la litoral sau la malul unei ape, protejata natural sau artificial impotriva valurilor, vanturilor, curentilor, gheturilor, având ca scop primirea şi adãpostirea navelor, prestarea de servicii pentru nave, pasageri şi mãrfuri, precum şi facilitarea de activitãţi comerciale şi industriale. Portul cuprinde totalitatea acvatoriilor şi teritoriilor, construcţiilor hidrotehnice, canalelor de acces, senalelor, zonelor de navigaţie, radelor interioare, clãdirilor, magaziilor, platformelor, cãilor ferate, drumurilor, instalaţiilor şi echipamentelor aflate în limitele acestuia;
b) acvatoriu portuar - totalitatea suprafeţelor apelor incluse în limitele portului;
c) teritoriu portuar - totalitatea terenurilor incluse în limitele portului, inclusiv terenurile câştigate asupra marii;
d) domeniu portuar - ansamblul format din acvatoriul şi teritoriul portuar;
e) rada - acvatoriu folosit pentru adãpostirea sau stationarea navelor în vederea intrãrii în port ori, în cazuri speciale, pentru operare. Radele din afarã limitelor portului sunt rade exterioare, iar radele din interiorul limitelor portului sunt rade interioare. Acestea pot fi adapostite, natural sau artificial, sau neadapostite;
f) zone speciale din porturi - pãrţi delimitate în interiorul portului, în care nu se efectueazã operaţiuni de încãrcare/descãrcare mãrfuri: santiere navale, baze militare;
g) infrastructura portuara - ansamblul construcţiilor destinate adapostirii, acostarii şi operarii navelor şi protecţiei portului, teritoriul portuar, precum şi totalitatea cãilor de comunicaţie pentru activitãţi industriale şi comerciale;
h) suprastructura portuara - totalitatea construcţiilor, instalaţiilor şi echipamentelor cu caracter fix sau mobil, amplasate pe infrastructura portuara şi necesare bunei funcţionari a serviciilor prestate în porturi;
i) administraţie portuara - persoana juridicã abilitata sa asigure functionalitatea porturilor şi serviciile publice portuare;
j) operator portuar - orice agent economic autorizat sa efectueze servicii în port;
k) servicii publice portuare - servicii minim necesare pentru funcţionarea în siguranta a porturilor;
l) servicii portuare - servicii prestate pentru nave, mãrfuri şi pasageri, infrastructura şi suprastructura portuara.
ART. 3
Ministerul Transporturilor este autoritatea de stat în domeniul portuar care elaboreazã şi coordoneazã politica portuara şi programele de dezvoltare a sistemului portuar naţional şi de exploatare a porturilor.
ART. 4
Sistemul portuar naţional este format din totalitatea porturilor situate pe teritoriul României. Porturile se clasifica dupã cum urmeazã:
a) din punct de vedere al formei de proprietate asupra infrastructurii portuare:
- porturi publice, a cãror infrastructura aparţine domeniului public;
- porturi private, a cãror infrastructura este proprietate privatã;
b) din punct de vedere al asezarii geografice:
- porturi maritime;
- porturi situate pe cai navigabile interioare;
c) din punct de vedere al obiectului de activitate:
- porturi comerciale;
- porturi de agrement;
- porturi militare sau zone speciale din porturi.
ART. 5
(1) Limitele teritoriilor portuare şi ale radelor portuare se stabilesc de cãtre Ministerul Transporturilor.
(2) Porturile funcţioneazã numai pe baza autorizãrii date de Ministerul Transporturilor, dacã îndeplinesc condiţiile minime impuse de acesta.

CAP. 2
Administraţii portuare

ART. 6
Asigurarea functionalitatii porturilor şi a serviciilor publice portuare se realizeazã de administraţia portului.
ART. 7
Pot fi abilitate în calitate de administraţii portuare:
a) în porturile publice:
1. instituţii publice, regii autonome şi autoritãţi ale administraţiei publice locale, care au în administrare infrastructura portuara care aparţine domeniului public;
2. companii sau societãţi naţionale cãrora li se concesioneaza infrastructura portuara aparţinând domeniului public, desemnate în acest sens prin hotãrâri ale Guvernului;
3. societãţi comerciale cãrora li se concesioneaza infrastructura portuara aparţinând domeniului public, abilitate prin contractul de concesiune sa îndeplineascã rolul de administraţie portuara;
b) în porturile private - persoana juridicã desemnatã de proprietarul infrastructurii portuare, care îndeplineşte condiţiile minime necesare pentru funcţionarea portului.
ART. 8
(1) Administraţiile portuare au obligaţia de a întreţine, repara şi asigura functionalitatea infrastructurii portuare şi de a asigura serviciile publice portuare, conform condiţiilor prevãzute în autorizaţia de funcţionare a portului.
(2) Activitãţile prevãzute la alin. (1) pot fi efectuate direct de administraţia portuara sau prin intermediul unor agenţi economici, prin concesionare, asociere, cesiune sau altele asemenea.
(3) Prevederile alin. (2) nu se aplica serviciilor publice care la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se desfãşoarã pe baza unui contract de concesiune, pana la data expirãrii acestor contracte.
(4) Administraţiile portuare au obligaţia sa întocmeascã regulamente de exploatare portuara care sa conţinã reglementãri privind utilizarea infrastructurilor şi facilitãţilor portuare. Respectarea regulamentelor de exploatare portuara este obligatorie pentru toţi agenţii economici care desfãşoarã activitãţi în port şi pentru toţi utilizatorii serviciilor portuare.
ART. 9
(1) Administraţiile portuare prevãzute la art. 7 lit. a) pct. 1 sunt obligate sa punã la dispoziţie utilizatorilor, în mod liber şi nediscriminatoriu, infrastructurile portuare aflate în administrare, prin concesionare sau închiriere, în condiţiile legii.
(2) Administraţiile portuare prevãzute la art. 7 lit. a) pct. 2 sunt obligate sa punã la dispoziţie utilizatorilor infrastructurile portuare, în mod liber şi nediscriminatoriu.

CAP. 3
Servicii prestate în porturi şi dezvoltarea porturilor

ART. 10
(1) Serviciile prestate în porturi se clasifica astfel:
a) servicii publice portuare:
1. pilotajul navelor la intrarea şi ieşirea din porturi, la manevrare de la o dana la alta;
2. remorcajul de manevra al navelor;
3. legarea-dezlegarea navelor;
4. preluarea reziduurilor, apelor uzate şi a gunoaielor de la nave;
5. salubrizarea şi depoluarea acvatoriilor portuare şi preluarea gunoiului de la agenţii economici care desfãşoarã activitãţi în porturi;
6. dragaje de întreţinere, semnalizarea şi balizarea acvatoriului portuar şi a senalelor de acces în port, semnalizarea şi iluminarea drumurilor publice;
7. stingerea incendiilor la nave şi instalaţiile plutitoare aflate în porturi;
b) servicii portuare:
1. încãrcare, descãrcare, depozitare, stivuire, amarare, sortare;
2. marcare şi alte servicii privind mãrfurile;
3. paletizare, pachetizare, containerizare, insacuire mãrfuri;
4. expeditii interne şi internaţionale de mãrfuri;
5. controlul cantitativ şi calitativ al mãrfurilor;
6. curatare hambare şi magazii nave;
7. curatare şi degazare tancuri;
8. agenturare nave;
9. reparaţii nave şi utilaje;
10. bunkeraj;
11. aprovizionare nave;
12. lucrãri de scafandrerie;
13. supraveghere nave fãrã echipaj;
14. facilitãţi pentru nave de agrement şi turism nautic;
15. refurnizarea de apa, energie electrica şi termica la nave şi la agenţii economici care desfãşoarã activitãţi în porturi;
16. telecomunicaţii, telegrafie, telefonie, telex şi fax pentru nave şi agenţii economici care desfãşoarã activitãţi în porturi;
17. servicii pentru pasageri şi turişti;
18. scoaterea epavelor, dezesuarea navelor şi recuperarea bunurilor în porturi;
19. alte servicii specifice activitãţii portuare.
(2) Serviciile publice portuare vor fi prestate tuturor utilizatorilor care apeleazã la ele, pe o baza permanenta, uniforma şi continua, în condiţii egale privind calitatea, timpul şi preţul.
ART. 11
(1) Pentru prestarea şi desfãşurarea serviciilor portuare, se instituie sistemul de acordare de autorizaţii pentru agenţii economici, prin care se atesta capacitatea şi se da dreptul acestora de a funcţiona în perimetrul portuar.
(2) Serviciile pentru care operatorii portuari sunt supuşi autorizãrii şi procedura de autorizare se stabilesc de Ministerul Transporturilor.
ART. 12
(1) Pentru serviciile furnizate utilizatorilor administraţiile portuare percep tarife stabilite în condiţiile legii.
(2) Administraţiile portuare sunt obligate sa facã publice tarifele practicate, precizând elementele de identificare, domeniul de aplicare a acestora şi facilitãţile acordate.
ART. 13
Pentru celelalte servicii portuare operatorii portuari sunt obligaţi sa comunice administraţiei portuare limitele maxime ale tarifelor practicate, normele de operare şi datele statistice privind aceste servicii.
ART. 14
Administraţiile portuare au obligaţia sa centralizeze şi sa publice anual tarifele pentru toate serviciile prestate în porturi, normele de operare şi datele statistice privind traficul portuar.
ART. 15
(1) Dezvoltarea fiecãrui port se realizeazã conform planului de dezvoltare a portului, a cãrui elaborare constituie o obligaţie a administraţiilor portuare, pentru porturile publice, şi a proprietarilor porturilor, pentru porturile private, în concordanta cu politica şi cu programele de dezvoltare elaborate de Ministerul Transporturilor.
(2) Planurile de dezvoltare a porturilor şi orice modificãri ale acestora vor fi aprobate de Ministerul Transporturilor şi avizate, dupã caz, de Ministerul Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
(3) Realizarea de construcţii şi instalaţii noi, precum şi orice modificãri aduse construcţiilor hidrotehnice sau capacitãţilor portuare existente şi destinaţiei acestora se aproba de Ministerul Transporturilor.

CAP. 4
Munca în porturi

ART. 16
Operaţiunile de încãrcare/descãrcare a mãrfurilor în şi din nave, de manipulare în şi din magaziile portuare sau în şi din alte mijloace de transport, de depozitare, stivuire, amarare, sortare, paletizare, pachetizare, containerizare, slinguire şi insacuire, precum şi operaţiunile de curatare hambare şi magazii nave se efectueazã de muncitorii portuari.
ART. 17
Poate fi muncitor portuar orice persoana care a împlinit varsta de 18 ani şi este apta din punct de vedere al sãnãtãţii, conform reglementãrilor în vigoare.
ART. 18
(1) Muncitorii portuari sunt înregistraţi la cãpitãnia din portul în care îşi desfãşoarã activitatea.
Cãpitãnia de port înregistreazã şi personalul care efectueazã activitãţi de reparaţii nave şi utilaje portuare.
(2) Pentru personalul înregistrat cãpitãnia de port elibereazã carnete de lucru în port. Pentru eliberarea carnetelor de lucru se percep tarife, stabilite conform legislaţiei în vigoare.
(3) Metodologia de înregistrare şi ţinere a evidentei personalului prevãzut la alin. (1) se elaboreazã de cãtre Ministerul Transporturilor, cu avizul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale.
ART. 19
Operatorii portuari care presteazã serviciile prevãzute la art. 10 alin. (1) lit. b) pct. 1, 4, 7, 8 şi 10 sunt obligaţi sa foloseascã numai personal înregistrat la cãpitãnia de port, care poseda carnet de lucru valabil.
Înregistrarea în registrele capitaniilor de port, eliberarea şi vizarea carnetelor de munca se fac la solicitarea operatorilor portuari.
ART. 20
Pentru optimizarea folosirii muncitorilor portuari în funcţie de variatia traficului portuar şi pentru perfecţionarea şi policalificarea acestora se înfiinţeazã agenţii de ocupare şi formare profesionalã a muncitorilor portuari, denumite în continuare agenţii/agenţie.
ART. 21
(1) Agenţiile se înfiinţeazã în condiţiile legii, ca persoane juridice fãrã scop lucrativ, autonome, cu patrimoniu propriu, urmând ca pentru activitãţile economice desfãşurate potrivit prezentei ordonanţe sa plãteascã impozit pe profit.
(2) Agenţiile se constituie şi funcţioneazã în sistem bipartit, cu participarea egala şi libera a organizaţiilor sindicale şi a operatorilor portuari care presteazã serviciile prevãzute la art. 10 alin. (1) lit. b) pct. 1, 4 şi 7.
ART. 22
Agenţiile au ca obiect de activitate furnizarea forţei de munca operatorilor portuari, în funcţie de solicitarile acestora, prestarea de servicii cu muncitorii portuari, calificarea, perfecţionarea şi policalificarea acestora.
ART. 23
Fiecare agenţie funcţioneazã pe baza statutului propriu, aprobat de adunarea generalã a asociaţilor, şi are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) preia în totalitate, prin transfer, cu contract de munca, în conformitate cu legislaţia în vigoare, de la operatorii portuari membri ai agenţiei, toţi muncitorii portuari, cu excepţia celor specializaţi, care manevreaza utilaje specifice;
b) pune la dispoziţie operatorilor portuari, la solicitarea acestora, muncitorii portuari, în conformitate cu numãrul şi structura pe specialitãţi prezentate în solicitare şi stabileşte condiţiile de acordare a drepturilor muncitorilor portuari salariaţi ai agenţiei;
c) organizeazã calificarea, recalificarea, reconversia şi policalificarea muncitorilor portuari;
d) elaboreazã studii şi analize în domeniul ocupãrii şi formãrii profesionale a muncitorilor portuari;
e) constituie şi administreazã sursele sale de venituri;
f) presteazã servicii portuare sau alte activitãţi, cu personalul de rezerva prevãzut la art. 36;
g) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite în conformitate cu statutul propriu.
ART. 24
Conducerea agenţiei se exercita de cãtre:
a) adunarea generalã a asociaţilor;
b) consiliul de administraţie.
ART. 25
Adunarea generalã a asociaţilor este organul suprem al agenţiei şi se compune din reprezentanţi ai asociaţilor, pe baza unei norme de reprezentare stabilite prin statut.
ART. 26
Adunarea generalã a asociaţilor aproba bugetul de venituri şi cheltuieli al agenţiei şi raportul consiliului de administraţie privind execuţia bugetarã.
ART. 27
(1) Consiliul de administraţie asigura activitatea permanenta a agenţiei şi este format din reprezentanţi ai operatorilor portuari şi ai organizaţiilor sindicale reprezentative din portul respectiv, reprezentaţi în mod egal.
(2) În consiliul de administraţie pot fi cooptati şi reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi ai Ministerului Finanţelor.
(3) Membrii consiliului de administraţie sunt aleşi de adunarea generalã a asociaţilor pentru un mandat de 4 ani.
ART. 28
Modul de organizare şi funcţionare, precum şi atribuţiile consiliului de administraţie se stabilesc prin statutul agenţiei.
ART. 29
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte, care este şi preşedintele consiliului de administraţie.
(2) Preşedintele este ales, pentru o perioada de 4 ani, de consiliul de administraţie, dintre membrii sãi.
(3) Preşedintele reprezintã agenţia în raporturile cu terţii.
ART. 30
Structura organizatoricã şi numãrul de personal ale agentiilor se stabilesc de consiliul de administraţie şi se aproba de adunarea generalã a asociaţilor.
ART. 31
(1) Sursele de venituri ale agentiilor sunt:
a) contribuţii lunare ale muncitorilor portuari salariaţi ai agentiilor;
b) contribuţii lunare ale asociaţilor pentru constituirea fondului destinat plãţii indemnizaţiilor personalului de rezerva;
c) contribuţii de la Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã pentru programele de calificare, recalificare, reconversie şi policalificare a muncitorilor portuari, în condiţiile legii;
d) venituri din activitãţile pentru care au fost autorizate, în completarea surselor prevãzute la lit. a) şi b);
e) alte venituri provenite din donaţii, plasamente, dobânzi şi altele asemenea.
(2) Cotele de participare ale asociaţilor şi ale salariaţilor agentiilor se stabilesc anual de adunarea generalã a asociaţilor, iar plata se efectueazã lunar.
(3) Sumele reprezentând contribuţiile operatorilor portuari se includ în costurile de producţie ale acestora.
ART. 32
Fondurile agentiilor se utilizeazã pentru:
a) plata indemnizaţiilor pentru personalul de rezerva;
b) organizarea cursurilor de calificare, recalificare, reconversie şi policalificare a muncitorilor portuari;
c) cheltuieli de funcţionare a agenţiei, de administrare şi gestionare a fondurilor;
d) plata salariilor şi a altor drepturi muncitorilor portuari, angajaţi ai agenţiei, pentru perioadele în care presteazã servicii operatorilor portuari şi alte servicii.
ART. 33
Sumele rãmase disponibile la sfârşitul anului se reporteazã în anul urmãtor, urmând a fi utilizate cu aceeaşi destinaţie pentru care au fost constituite, dupã plata impozitului pe profit pentru activitãţile economice desfãşurate.
ART. 34
Agenţiile pot realiza şi dispune de venituri şi cheltuieli în valuta, în condiţiile prevãzute de actele normative în vigoare.
ART. 35
Pana la negocierea contractului colectiv de munca, muncitorii portuari transferati la agenţii îşi pãstreazã salariul de baza avut la operatorii portuari de la care au fost transferati, în perioada când presteazã servicii la operatorii portuari.
ART. 36
(1) Muncitorii portuari care exced numãrului celor solicitati de operatorii portuari pentru prestãri de servicii se constituie în personal de rezerva. Pentru perioada în care muncitorii portuari fac parte din personalul de rezerva, aceştia primesc o indemnizaţie lunarã impozabilã, proporţional cu timpul nelucrat, al carei cuantum nu poate depãşi 75% din salariul de baza brut.
(2) Personalul de rezerva are obligaţia sa se prezinte zilnic la sediul agentiilor.
ART. 37
Un muncitor portuar nu poate beneficia de indemnizaţia prevãzutã la art. 36 decât pentru cel mult 90 de zile în decursul a 12 luni consecutive. Dupã aceasta perioada, muncitorul respectiv va fi disponibilizat, în condiţiile legii.
ART. 38
Pentru toţi salariaţii, inclusiv cei care primesc indemnizaţii acordate potrivit art. 36, agenţiile datoreazã contribuţiile la asigurãrile sociale de stat, la asigurãrile sociale de sãnãtate, la Fondul pentru plata ajutorului de şomaj şi la Fondul de risc şi accident.
ART. 39
(1) Personalul care primeşte indemnizaţia prevãzutã la art. 36 pe perioada întreruperii activitãţii beneficiazã de vechime în munca.
(2) În situaţia în care un salariat care primeşte indemnizaţia prevãzutã la art. 36 îşi pierde temporar capacitatea de munca, plata indemnizaţiei se suspenda, persoana în cauza beneficiind de drepturile de asigurãri sociale de stat prevãzute de lege.
ART. 40
Pe perioadele în care muncitorii portuari salariaţi ai agentiilor participa la cursuri de calificare, recalificare, policalificare, organizate de agenţii, cursanţii primesc indemnizaţia prevãzutã la art. 36. Aceste perioade nu se includ în calculul celor 90 de zile prevãzute la art. 37.
ART. 41
(1) Agenţiile sunt obligate sa punã la dispoziţie operatorilor portuari asociaţi muncitori portuari, în conformitate cu solicitarile acestora.
(2) În situaţia în care solicitarile operatorilor portuari prevãzute la alin. (1) depãşesc numãrul muncitorilor portuari disponibili ai agentiilor, acestea sunt obligate sa punã la dispoziţie operatorilor portuari, pe perioade limitate, muncitori zilieri angajaţi ai agenţiei în condiţiile legii.
ART. 42
(1) Înregistrarea muncitorilor zilieri la cãpitãnia de port nu este obligatorie.
(2) Un muncitor zilier nu poate fi utilizat pe o perioada mai mare de 60 de zile consecutive.
ART. 43
Participarea organizaţiilor sindicale şi a operatorilor portuari la agenţii este opţionalã.

CAP. 5
Contravenţii

ART. 44
Constituie contravenţie la normele prezentei ordonanţe urmãtoarele fapte, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât sa fie considerate infracţiuni:
a) prestarea de servicii în porturi, fãrã autorizaţie;
b) realizarea de construcţii şi de instalaţii noi, precum şi orice modificãri aduse construcţiilor hidrotehnice sau capacitãţilor portuare existente şi destinaţiei acestora, fãrã aprobarea Ministerului Transporturilor;
c) refuzul de a comunica administraţiei portuare datele prevãzute la art. 13;
d) practicarea, pentru serviciile publice portuare, a altor tarife decât cele fãcute publice potrivit art. 12;
e) folosirea de personal neinregistrat la cãpitãnia de port, pentru operaţiunile prevãzute la art. 16;
f) modificarea planului de dezvoltare a portului fãrã aprobarea Ministerului Transporturilor şi fãrã avizul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, dupã caz, sau neînregistrarea modificãrilor fãcute planului de dezvoltare a portului.
ART. 45
(1) Contravenţiile prevãzute la art. 44 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
- cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei, pentru faptele prevãzute la lit. c) şi e);
- cu amenda de la 10.000.000 lei la 20.000.000 lei, pentru faptele prevãzute la lit. a), b), d) şi f).
(2) Sancţiunile prevãzute la alin. (1) pot fi aplicate şi persoanelor juridice.
(3) Aplicarea sancţiunii contravenţionale nu inlatura obligaţia de despãgubire, dacã prin sãvârşirea faptei s-au produs pagube.
ART. 46
Contravenţiile se constata şi se sancţioneazã de cãtre persoane special împuternicite de Ministerul Transporturilor.
ART. 47
Impotriva procesului-verbal de contravenţie se poate face plângere în termen de 15 zile lucrãtoare de la data comunicãrii, la secţiile maritime sau fluviale, dupã caz, ale judecãtoriilor în raza cãrora se afla porturile respective.
ART. 48
Dispoziţiile <>art. 44 şi 45 se completeazã cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu excepţia art. 25-27 din aceeaşi lege.
ART. 49
Aplicarea sancţiunilor contravenţionale prevãzute la acest capitol nu inlatura dreptul Ministerului Transporturilor de a retrage sau de a suspenda autorizaţiile acordate în conformitate cu art. 11.

CAP. 6
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 50
(1) În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Transporturilor va elabora Metodologia de înregistrare şi ţinere a evidentei muncitorilor portuari şi a altor categorii de personal care lucreazã în porturi.
(2) În termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Transporturilor va elabora Normele metodologice de autorizare a agenţilor economici care presteazã servicii în porturi.
(3) Pe data intrãrii în vigoare a Normelor metodologice de autorizare a agenţilor economici care presteazã servicii în porturi se abroga punctele 3.1 - 3.21 şi punctele 3.24 - 3.29 din cap. III al Normelor metodologice de acordare a licenţelor şi a autorizaţiilor privind efectuarea transporturilor navale de mãrfuri şi cãlãtori şi de autorizare a functionarii agenţilor economici în perimetrul infrastructurilor portuare şi de cai navigabile, anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 112/1996 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 6 martie 1996.
(4) Autorizaţiile emise conform normelor metodologice aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 112/1996 , pentru serviciile portuare prevãzute în prezenta ordonanta, rãmân valabile pana la data de 31 octombrie 1999.
ART. 51
Prezenta ordonanta intra în vigoare dupã 30 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României.

p. PRIM-MINISTRU,
VICTOR BABIUC

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul transporturilor,
Adrian-Gheorghe Marinescu,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor,
Bujor Bogdan Teodoriu,
secretar de stat

p. Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Simona Marinescu,
secretar de stat
------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016