Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDONANTA nr. 21 din 29 august 2009 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele si perioadele de odihna ale conducatorilor auto si utilizarea aparatelor de inregistrare a activitatii acestora
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 599 din 31 august 2009
ORDONANŢÃ nr. 21 din 29 august 2009
pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activitãţii acestora
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 599 din 31 august 2009
În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 1 pct. II.5 din Legea nr. 253/2009 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.
ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activitãţii acestora, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 565 din 16 august 2007, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 371/2007 , se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 4, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Controlul la sediile întreprinderilor şi operatorilor de transport rutier se efectueazã de cãtre personalul cu atribuţii de control din cadrul Autoritãţii Rutiere Române - A.R.R. şi/sau de cãtre personalul cu atribuţii de control din cadrul Inspecţiei Muncii - I.M., Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în limita de competenţã a acestora."
2. La articolul 5, literele c) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"c) transmite la fiecare 2 ani Comisiei Europene raportãri statistice cu privire la activitatea de control, conform prevederilor art. 17 din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi ale Deciziei Comisiei nr. 5.123 din data de 22 septembrie 2008 privind elaborarea formularelor standard prevãzute la articolul 17 al Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 ;
................................................................................................
e) transmite informaţiile prevãzute la art. 22 alin. (2) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi, respectiv, la art. 19 alin. (3) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 organismelor similare din celelalte state membre ale Uniunii Europene."
3. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Toate instituţiile implicate în activitatea de control vor înainta anual Coordonatorului naţional statistici detaliate cu privire la controalele desfãşurate, în limita de competenţã a acestora, conform Deciziei Comisiei nr. 5.123 din data de 22 septembrie 2008.
(2) Statisticile prevãzute la alin. (1) se centralizeazã de cãtre Coordonatorul naţional şi se transmit la fiecare 2 ani Comisiei Europene.
(3) Întreprinderile/operatorii de transport rutier au obligaţia de a descãrca şi stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducãtorilor auto, iar datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizeazã, cel mai târziu la fiecare 90 de zile."
4. Dupã articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 7^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 7^1. - (1) În cazul efectuãrii controlului în trafic privind respectarea prevederilor prezentei ordonanţe, personalul cu atribuţii de control va verifica tahografele cu care sunt echipate vehiculele, pentru a detecta montarea şi/sau utilizarea unei instalaţii destinate sã distrugã, sã elimine, sã manipuleze ori sã modifice orice date sau sã interfereze cu orice fracţiune a unui schimb electronic de date între pãrţile componente ale tahografului ori destinate sã blocheze sau sã modifice datele înainte de criptare în unul dintre modurile enumerate.
(2) În vederea efectuãrii controlului în trafic, personalul cu atribuţii de control va dispune de aparaturã specificã de analizã, cu soft adecvat, pentru a verifica şi confirma semnãtura digitalã ataşatã datelor, precum şi de soft specific de analizã pentru a stabili în detaliu variaţiile de vitezã ale vehiculelor înainte de verificarea tahografului."
5. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Urmãtoarele fapte reprezintã încãlcãri foarte grave ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi constituie contravenţii, dacã acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit legii penale:
1. depãşirea perioadei zilnice de conducere, respectiv a perioadei maxime zilnice de conducere cu douã ore sau mai mult;
2. depãşirea perioadei sãptãmânale de conducere cu 14 ore sau mai mult;
3. depãşirea perioadei maxime de conducere, în douã sãptãmâni consecutive, cu 22 de ore şi 30 de minute sau mai mult;
4. depãşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptã cu o orã şi 30 de minute sau mai mult;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnã zilnicã cu douã ore şi 30 de minute sau mai mult;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnã zilnicã redusã cu douã ore sau mai mult;
7. nerespectarea perioadei de odihnã zilnicã fracţionatã cu douã ore sau mai mult;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnã zilnicã, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul este condus de un echipaj, în conformitate cu art. 8 alin. (5) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 , cu douã ore sau mai mult;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnã sãptãmânalã redusã cu 4 ore sau mai mult;
10. nerespectarea perioadei minime de odihnã sãptãmânalã normalã cu 9 ore sau mai mult;
11. acordarea de cãtre întreprindere/operatorul de transport rutier a unor plãţi conducãtorilor auto, chiar şi sub formã de bonificaţii sau prime, în funcţie de distanţa parcursã şi/sau de cantitatea de mãrfuri transportatã;
12. utilizarea unui vehicul fãrã tahograf conform reglementãrilor în vigoare sau a unui vehicul înmatriculat pentru prima oarã dupã 1 ianuarie 2007, echipat cu tahograf analogic;
13. nerespectarea prevederilor anexei I.B la Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 prin montarea/repararea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte, calibrarea incorectã a tahografelor sau montarea, repararea, calibrarea unor tahografe de cãtre un operator economic neautorizat;
14. nerespectarea prevederilor anexei I.B la Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 prin utilizarea unor tahografe neomologate, nesigilate, necalibrate, defecte sau care au termenul de valabilitate al verificãrii/calibrãrii periodice depãşit;
15. conducerea unui vehicul dotat cu tahograf fãrã a utiliza diagrame tahograf şi/sau cartela tahograficã;
16. deteriorarea voluntarã a tahografului;
17. nerespectarea obligaţiei întreprinderii/operatorului de transport rutier de a descãrca şi stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 28 de zile, datele din cartelele tahografice ale conducãtorilor auto şi/sau nerespectarea obligaţiei de a descãrca şi stoca la sediu, cel mai târziu la fiecare 90 de zile, datele din tahografele digitale ale vehiculelor pe care le utilizeazã, în conformitate cu Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 ;
18. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (4) lit. a) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind deţinerea de cãtre un conducãtor auto a mai mult de o cartelã tahograficã validã;
19. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (4) lit. a) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea de cãtre un conducãtor auto a unei cartele tahografice eliberate altei persoane;
20. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (4) lit. a) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea unei cartele tahografice defecte sau expirate;
21. nerespectarea obligaţiei întreprinderii/operatorului de transport rutier de a pãstra înregistrãrile privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto cel puţin un an de la efectuarea acestora, în ordine cronologicã si separat pentru fiecare conducãtor auto;
22. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare sau deteriorate, cu datele ilizibile;
23. utilizarea incorectã a diagramelor tahograf sau a cartelei tahografice de cãtre conducãtorul auto;
24. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind scoaterea neautorizatã a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital înaintea terminãrii zilei de lucru, care afecteazã înregistrarea datelor relevante;
25. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadã mai lungã decât cea prevãzutã, care afecteazã înregistrarea datelor relevante;
26. nerespectarea de cãtre conducãtorul auto a obligaţiei prevãzute la art. 15 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind introducerea manualã a unor date sau nerespectarea de cãtre conducãtorul auto a obligaţiei prevãzute la art. 16 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind introducerea manualã a unor date în cazul defectãrii tahografului;
27. nerespectarea prevederilor art. 26 pct. 4 liniuţa a doua lit. b) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 privind utilizarea cartelelor tahografice atunci când vehiculul este condus de un echipaj;
28. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (3) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea comutatorului, omisiunea de a introduce manual în tahograful digital datele prevãzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 ;
29. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor prevãzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind numele şi/sau prenumele conducãtorului auto;
30. refuzul conducãtorului auto, în cursul controlului în trafic, de a permite verificarea, reţinerea sau copierea oricãrei înregistrãri privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale acestuia;
31. neprezentarea în trafic a numãrului necesar de diagrame tahografice, a cartelei tahografice sau a listãrilor efectuate cu imprimanta tahografului digital, conform prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 sau Acordului AETR, dupã caz;
32. neprezentarea, în cursul controlului la sediul întreprinderii/operatorului de transport rutier, a înregistrãrilor privind perioadele de conducere, pauzele şi perioadele de odihnã ale conducãtorilor auto solicitate de personalul cu atribuţii de inspecţie şi control;
33. conducerea unui vehicul imobilizat de personalul cu atribuţii de inspecţie şi control;
34. ştergerea, distrugerea datelor înregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate în tahograf sau pe cartela tahograficã sau a rapoartelor imprimate de tahograf;
35. montarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului, diagramelor tahograf şi/sau cartelelor tahografice;
36. utilizarea unor dispozitive ilegale de manipulare a tahografului, diagramelor tahograf şi/sau cartelelor tahografice;
37. nerespectarea obligaţiei de a asigura posibilitatea utilizãrii imprimantei tahografului digital în trafic la solicitarea personalului de control, conform prevederilor art. 14 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 ;
38. nedeclararea de cãtre conducãtorul auto a pierderii sau furtului cartelei tahografice la autoritatea competentã a statului pe teritoriul cãruia s-a petrecut acest fapt.
(2) Urmãtoarele fapte reprezintã încãlcãri grave ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi constituie contravenţii, dacã acestea nu sunt considerate infracţiuni potrivit legii penale:
1. depãşirea perioadei zilnice de conducere, respectiv a perioadei maxime zilnice de conducere cu mai mult de o orã, dar mai puţin de douã ore;
2. depãşirea perioadei sãptãmânale de conducere cu mai mult de 4 ore, dar mai puţin de 14 ore;
3. depãşirea perioadei maxime de conducere, în douã sãptãmâni consecutive, cu mai mult de 10 ore, dar mai puţin de 22 de ore şi 30 de minute;
4. depãşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptã cu mai mult de 30 de minute, dar mai puţin de o orã şi 30 de minute;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnã zilnicã cu mai mult de o orã, dar mai puţin de douã ore şi 30 de minute;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnã zilnicã redusã, cu mai mult de o orã, dar mai puţin de douã ore;
7. nerespectarea perioadei de odihnã zilnicã fracţionatã cu mai mult de o orã, dar mai puţin de douã ore;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnã zilnicã, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul e condus de un echipaj, în conformitate cu art. 8 alin. (5) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 , cu mai mult de o orã, dar mai puţin de douã ore;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnã sãptãmânalã redusã cu mai mult de douã ore, dar mai puţin de 4 ore;
10. nerespectarea perioadei minime de odihnã sãptãmânalã normalã cu mai mult de 3 ore, dar mai puţin de 9 ore;
11. nerespectarea prevederilor art. 14 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind asigurarea unui numãr suficient de diagrame tahografice omologate, corespunzãtoare tipului de tahograf utilizat pentru efectuarea operaţiunilor de transport rutier;
12. nedepunerea la autoritatea competentã, de cãtre conducãtorul auto, a unei cereri de înlocuire a cartelei tahografice deteriorate, cu funcţionare defectuoasã, pierdutã sau furatã, în termen de 7 zile calendaristice de la data constatãrii deteriorãrii, funcţionãrii defectuoase, pierderii sau furtului acesteia;
13. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (3) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind reglarea ceasului tahografului;
14. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor prevãzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind data de începere şi data de încheiere a cursei;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor prevãzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind kilometrii înregistraţi la plecare;
16. nerespectarea prevederilor art. 16 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind obligativitatea reparãrii tahografului care s-a defectat în cursul cãlãtoriei;
17. lipsa semnãturii conducãtorului auto de pe înregistrãrile efectuate manual la defectarea tahografului sau de pe rapoartele imprimate în cazul defectãrii, pierderii sau furtului cartelei tahografice.
(3) Urmãtoarele fapte reprezintã încãlcãri minore ale dispoziţiilor Regulamentului Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 şi ale Regulamentului (CEE) nr. 3.821/85 şi constituie contravenţii:
1. depãşirea perioadei zilnice de conducere, respectiv a perioadei maxime zilnice de conducere cu pânã la o orã;
2. depãşirea perioadei de conducere sãptãmânalã cu pânã la 4 ore;
3. depãşirea perioadei de conducere în douã sãptãmâni consecutive cu pânã la 10 ore;
4. depãşirea perioadei maxime de conducere neîntreruptã cu pânã la 30 de minute;
5. nerespectarea perioadei minime de odihnã zilnicã cu pânã la o orã;
6. nerespectarea perioadei minime de odihnã zilnicã redusã cu pânã la o orã;
7. nerespectarea perioadei minime de odihnã zilnicã fracţionatã cu pânã la o orã;
8. nerespectarea perioadei minime de odihnã zilnicã, într-un interval de 30 de ore, atunci când vehiculul e condus de un echipaj, în conformitate cu art. 8 alin. (5) din Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului (CE) nr. 561/2006 , cu pânã la o orã;
9. nerespectarea perioadei minime de odihnã sãptãmânalã redusã cu pânã la douã ore;
10. nerespectarea perioadei minime de odihnã sãptãmânalã normalã cu pânã la 3 ore;
11. neasigurarea hârtiei necesare pentru imprimarea rapoartelor la controlul în trafic;
12. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (1) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 , privind utilizarea unor diagrame tahografice sau cartele tahografice murdare ori deteriorate, cu datele lizibile;
13. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind scoaterea neautorizatã a diagramei tahografice din tahograf sau a cartelei tahografice din tahograful digital înaintea terminãrii zilei de lucru, care nu afecteazã înregistrarea datelor relevante;
14. nerespectarea prevederilor art. 15 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind utilizarea diagramei tahografice sau a cartelei tahografice pentru o perioadã mai lungã decât cea prevãzutã, care nu afecteazã înregistrarea datelor relevante;
15. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor prevãzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind locul de plecare şi de sosire;
16. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor prevãzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind numãrul de înmatriculare a vehiculului;
17. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor prevãzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind kilometrii la sosire;
18. necompletarea pe diagrama tahograf a datelor prevãzute la art. 15 alin. (5) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 3.821/85 privind ora schimbãrii vehiculului;
19. neintroducerea simbolului ţãrii în tahograf.
(4) Falsificarea datelor înregistrate pe diagramele tahograf, a celor stocate în tahograf ori pe cartela tahograficã sau a rapoartelor imprimate de tahograf se sancţioneazã conform legii penale."
6. La articolul 9, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Contravenţiile prevãzute la art. 8 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cele de la alin. (1) pct. 12, 14, 17, 21, 33 şi 34, cu amendã de la 10.000 lei la 20.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
b) cele de la alin. (1) pct. 15, 16 şi 36, cu amendã de la 10.000 lei la 20.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier sau conducãtorului auto, dupã caz;
c) cele de la alin. (1) pct. 1-10, cu amendã de la 6.000 lei la 10.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
d) cele de la alin. (1) pct. 11, 30, 31, 32 şi 37, cu amendã de la 4.000 lei la 8.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
e) cele de la alin. (1) pct. 18-20, 22-29 şi 38, cu amendã de la 4.000 lei la 8.000 lei, aplicabilã conducãtorului auto;
f) cea de la alin. (1) pct. 13, cu amendã de la 10.000 lei la 20.000 lei, aplicabilã atelierului autorizat sau operatorului economic care a montat sau a calibrat incorect tahograful;
g) cea de la alin. (1) pct. 35, cu amendã de la 10.000 lei la 20.000 lei, aplicabilã operatorului economic sau conducãtorului auto care a montat dispozitivele ilegale;
h) cele de la alin. (2) pct. 1-10, cu amendã de la 4.000 lei la 8.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
i) cele de la alin. (2) pct. 11 şi 16, cu amendã de la 3.000 lei la 6.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
j) cele de la alin. (2) pct. 12-15 şi 17, cu amendã de la 3.000 lei la 6.000 lei, aplicabilã conducãtorului auto;
k) cele de la alin. (3) pct. 1-10, cu amendã de la 3.000 lei la 6.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
l) cele de la alin. (3) pct. 11 şi 12, cu amendã de la 2.000 lei la 4.000 lei, aplicabilã întreprinderii/operatorului de transport rutier;
m) cele de la alin. (3) pct. 13-19, cu amendã de la 2.000 lei la 4.000 lei, aplicabilã conducãtorului auto.
(2) În mãsura în care contravenţiile referitoare la respectarea timpilor de conducere, odihnã sau pauze sunt constatate în trafic, precum şi în toate celelalte situaţii în care conducãtorul auto nu poate dovedi efectuarea pauzelor şi/sau perioadelor minime de odihnã prevãzute de legislaţia în vigoare, suplimentar faţã de sancţiunea cu amenda prevãzutã la alin. (1) se va aplica şi sancţiunea imobilizãrii vehiculului pânã la îndeplinirea condiţiilor de legalitate pentru continuarea transportului."
ART. II
În termen de cel mult 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va modifica în mod corespunzãtor <>Normele metodologice privind activitatea de control al respectãrii perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnã ale conducãtorilor auto şi al utilizãrii aparatelor de înregistrare a activitãţii acestora, aprobate prin <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.058/2007 , publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 721 din 25 octombrie 2007.
ART. III
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii comunicã Comisiei Europene textele dispoziţiilor de drept intern, inclusiv actele administrative adoptate pentru implementarea mãsurilor legislative luate în domeniul prevenirii şi detectãrii manipulãrii înregistrãrilor cu tahograful, al legislaţiei sociale cu privire la activitãţile de transport rutier şi al aparaturii de înregistrare în transportul rutier.
ART. IV.
Prezenta ordonanţã intrã în vigoare în 10 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Prezenta ordonanţã transpune prevederile Directivei 2009/4/CE a Comisiei din 23 ianuarie 2009 privind contramãsuri de prevenire şi detectare a manipulãrii înregistrãrilor cu tahograful, de modificare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind condiţiile minime pentru punerea în aplicare a Regulamentelor (CEE) nr. 3.820/85 şi (CEE) nr. 3.821/85 ale Consiliului privind legislaţia socialã referitoare la activitãţile de transport rutier şi de abrogare a Directivei 88/599/CEE a Consiliului, publicatã în Jurnalul Oficial nr. L 21 din 24 ianuarie 2009, p. 39-40, şi prevederile Directivei 2009/5/CE a Comisiei din 30 ianuarie 2009 de modificare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind condiţiile minime pentru punerea în aplicare a Regulamentelor (CEE) nr. 3.820/85 şi (CEE) nr. 3.821/85 ale Consiliului privind legislaţia socialã referitoare la activitãţile de transport rutier, publicatã în Jurnalul Oficial nr. L 29 din 31 ianuarie 2009, p. 45-50.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu
Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
Bucureşti, 29 august 2009.
Nr. 21.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: