Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 17 din 24 ianuarie 2002  privind stabilirea perioadelor de conducere si a perioadelor de odihna ale conducatorilor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere nationale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 17 din 24 ianuarie 2002 privind stabilirea perioadelor de conducere si a perioadelor de odihna ale conducatorilor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere nationale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 94 din 2 februarie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 pct. II.12 din Legea nr. 751/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

CAP. 1
Definiţii şi dispoziţii generale

ART. 1
(1) Dispoziţiile prezentei ordonanţe se aplica transporturilor rutiere de mãrfuri şi de persoane care se efectueazã, integral sau parţial, pe drumurile publice din România de cãtre operatorii de transport autorizaţi în condiţiile legislaţiei în vigoare, cu respectarea reglementãrilor privind circulaţia pe drumurile publice.
(2) Prevederile Acordului european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectueazã transporturi rutiere internaţionale (A.E.T.R.), încheiat la Geneva la 1 iulie 1970, la care România a aderat prin <>Legea nr. 101/1994 , se aplica operaţiunilor de transport rutier internaţional:
a) spre şi/sau dinspre tari care sunt pãrţi contractante la acord sau în tranzit prin aceste tari, pentru intreaga deplasare, când astfel de operaţiuni se deruleazã cu vehicule înmatriculate în România sau în una dintre aceste tari terţe;
b) spre şi/sau dinspre o ţara terta care nu este parte contractantã la acord, în cazul unei deplasãri fãcute în România, atunci când astfel de operaţiuni sunt desfãşurate cu vehicule înmatriculate în una dintre aceste tari.
ART. 2
În sensul prezentei ordonanţe, termenii şi expresiile de mai jos se definesc astfel:
a) conducãtor auto - orice persoana care conduce vehiculul, chiar şi pentru o scurta perioada, sau care se afla la bordul vehiculului cu scopul de a-l conduce atunci când este nevoie;
b) saptamana - perioada cuprinsã între ora 00,00 a zilei de luni şi ora 24,00 a zilei de duminica;
c) perioada de odihna - orice perioada neîntreruptã, de cel puţin o ora, în cursul cãreia conducãtorul auto poate dispune liber de timpul sau;
d) pauza - orice perioada de repaus, mai mica de o ora, în cursul cãreia conducãtorul auto poate dispune liber de timpul sau;
e) masa maxima admisã - masa maxima a vehiculului încãrcat, declarata admisã de cãtre autoritatea competenta;
f) servicii regulate de cãlãtori - serviciile care asigura transportul de persoane, efectuat dupã un program şi pe itinerare determinate, aceste servicii oferind posibilitatea transportului pasagerilor între staţii stabilite în prealabil.
ART. 3
(1) Prevederile prezentei ordonanţe nu se aplica transporturilor efectuate cu:
a) vehicule destinate transporturilor de mãrfuri, a cãror masa maxima admisã, inclusiv remorca sau semiremorca, nu depãşeşte 3,5 tone;
b) vehicule destinate transporturilor de cãlãtori care, prin construcţie şi echipare, sunt destinate sa transporte maximum 9 persoane, inclusiv conducãtorul auto, şi sunt folosite în acest scop;
c) vehicule destinate transporturilor de persoane prin servicii regulate al cãror traseu nu depãşeşte 50 km;
d) vehicule a cãror viteza maxima admisã nu depãşeşte 30 km/ora;
e) vehicule aparţinând instituţiilor din sistemul de apãrare nationala, precum şi cele aparţinând autoritãţilor judecãtoreşti sau care desfãşoarã activitãţi de transport de mãrfuri ori de persoane pentru aceste instituţii;
f) vehicule destinate intervenţiei şi întreţinerii reţelelor edilitare şi de protecţie impotriva inundatiilor, vehicule destinate administrãrii drumurilor, serviciilor de posta, telegraf, telefoane, radiodifuziune şi televiziune, vehicule destinate detectarii emitatorilor sau receptorilor de televiziune ori radio, vehicule destinate serviciilor de salubrizare;
g) vehicule folosite pentru stare de urgenta sau destinate acţiunilor de salvare;
h) vehicule specializate, destinate serviciilor medicale;
i) vehicule care transporta materiale aparţinând circurilor sau targurilor;
j) vehicule specializate de depanare;
k) vehicule supuse testelor rutiere în vederea perfecţionãrii tehnice, repararii sau întreţinerii şi vehicule noi ori transformate, care nu sunt încã puse în circulaţie;
l) vehicule folosite pentru transporturi necomerciale de bunuri în folos propriu;
m) vehicule folosite pentru colectarea laptelui de la ferme sau pentru aducerea la ferme a bidoanelor cu lapte ori a produselor din lapte destinate hranei animalelor;
n) vehicule utilizate de cãtre autoritãţile publice pentru furnizarea de servicii publice care nu fac concurenta altor operatori de transport;
o) vehicule utilizate de cãtre întreprinderile agricole, horticole, forestiere sau piscicole pentru transportul mãrfurilor pe o raza de maximum 50 km în jurul punctului unde vehiculul este parcat de obicei, inclusiv în zonele administrative locale al cãror centru administrativ se afla în interiorul acestei raze;
p) vehicule utilizate pentru transportul de deşeuri de animale sau carcase care nu sunt destinate consumului populaţiei;
q) vehicule destinate transportului de animale vii de la ferme la pieţe sau invers, precum şi de la pieţe sau de la ferme la abatoarele locale;
r) vehicule utilizate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, ca spaţii de desfacere în pieţele locale, pentru operaţiunile de vânzare din usa în usa sau utilizate ca birouri mobile ale bãncilor, caselor de schimb ori de economii, utilizate în scopuri religioase, pentru împrumutul de cãrţi, casete sau discuri, pentru manifestãri culturale ori expoziţii şi care sunt echipate special pentru astfel de scopuri;
s) vehicule destinate transportului de materiale sau echipamente folosite de conducãtorul auto în cursul desfãşurãrii activitãţii sale, în interiorul unei zone cu raza de 50 km în jurul punctului în care vehiculul este garat în mod normal, cu condiţia ca astfel de transporturi sa nu constituie principala ocupaţie a conducatorului auto şi ca aceasta excepţie sa nu aducã atingeri grave siguranţei circulaţiei rutiere;
t) vehicule utilizate pentru cursuri de şcoala auto în vederea obţinerii permisului de conducere;
u) tractoare utilizate exclusiv pentru lucrãri agricole şi forestiere.
(2) Cu condiţia ca siguranta rutiera sa nu fie afectatã şi pentru a da conducatorului auto posibilitatea de a ajunge la un punct de oprire convenabil, acesta poate face excepţii de la prevederile prezentei ordonanţe atât cat este necesar pentru a asigura siguranta persoanelor, a vehiculului sau a încãrcãturii. Conducãtorul auto va indica natura şi motivul nerespectãrii acestor prevederi, prin menţionarea acestora pe foaia de înregistrare a echipamentului de control, pe foaia de parcurs sau în registrul de sarcini.
(3) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei poate acorda derogãri, prin ordin al ministrului, de la aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe, pentru operaţiunile de transport derulate în situaţii excepţionale, dacã aceste derogãri nu pericliteazã în mod grav siguranta circulaţiei rutiere.
(4) În cazuri de urgenta Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei poate acorda, prin ordin al ministrului, derogãri temporare, pe perioade ce nu depãşesc 30 de zile.

CAP. 2
Timpul de conducere

ART. 4
(1) Durata de conducere cuprinsã între doua perioade zilnice de odihna sau între o perioada zilnica de odihna şi o perioada saptamanala de odihna, denumita în continuare perioada zilnica de conducere, nu trebuie sa depãşeascã 9 ore. Aceasta se poate extinde pana la 10 ore de doua ori într-o saptamana.
(2) Un conducãtor auto trebuie ca dupã cel mult şase perioade zilnice de conducere sa aibã o perioada saptamanala de odihna, asa cum este definitã la art. 6 alin. (4).
(3) Perioada saptamanala de odihna poate fi reportata la sfârşitul celei de-a sasea zile, dacã timpul total de conducere pentru şase zile nu depãşeşte perioada maxima corespunzãtoare pentru şase perioade zilnice de conducere.
(4) În cazul transportului internaţional de cãlãtori, altul decât serviciile regulate, termenii şase şi a sasea prevãzuţi la alin. (2) şi (3) se înlocuiesc cu douasprezece şi, respectiv, a douasprezecea.
(5) Durata totalã de conducere pe parcursul unei perioade de doua sãptãmâni consecutive nu trebuie sa depãşeascã 90 de ore.

CAP. 3
Pauze şi perioade de odihna

ART. 5
(1) Dupã o perioada de conducere de 4 ore şi jumãtate conducãtorul auto trebuie sa ia o pauza de cel puţin 45 de minute, exceptând cazul în care începe o perioada de odihna.
(2) Aceasta pauza se poate înlocui cu pauze de minimum 15 minute fiecare, distribuite pe parcursul perioadei de conducere sau imediat dupã aceasta, astfel încât sa se respecte prevederile alin. (1).
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul transporturilor de cãlãtori prin servicii regulate pauza minima poate fi de 30 de minute dupã o perioada de conducere de maximum 4 ore, însã numai în condiţiile în care pauzele în conducere mai lungi de 30 de minute ar stanjeni traficul urban sau dacã conducãtorii auto nu au posibilitatea sa ia o pauza de 15 minute în timpul celor 4 ore şi jumãtate de condus, anterior pauzei de 30 de minute.
(4) În timpul acestor pauze conducãtorul auto nu poate sa desfãşoare alte activitãţi legate de îndeplinirea atribuţiilor de serviciu.
(5) În sensul prezentului articol, nu sunt considerate activitãţi legate de îndeplinirea atribuţiilor de serviciu timpul de asteptare şi timpul în care nu se conduce, petrecut la bordul unui vehicul în mişcare, feribot sau tren.
ART. 6
(1) În fiecare interval de 24 de ore conducãtorul auto trebuie sa beneficieze de o perioada zilnica de odihna de cel puţin 11 ore consecutive, care se poate reduce de cel mult 3 ori într-o saptamana la minimum 9 ore consecutive, cu condiţia ca o perioada de odihna echivalenta sa fie acordatã în compensaţie înainte de sfârşitul sãptãmânii urmãtoare.
(2) În zilele în care perioada de odihna nu se reduce în conformitate cu prevederile alin. (1), aceasta se poate lua în doua sau trei perioade separate, în decursul a 24 de ore, una dintre ele fiind de cel puţin 8 ore consecutive. În acest caz perioada minima de odihna trebuie marita la cel puţin 12 ore.
(3) Pe parcursul fiecãrui interval de 30 de ore în care vehiculul este condus de cel puţin doi conducatori auto, fiecare conducãtor auto trebuie sa beneficieze de o perioada de odihna de cel puţin 8 ore consecutive.
(4) În cursul fiecãrei sãptãmâni una dintre perioadele de odihna prevãzute la alin. (1)-(3) trebuie extinsã, prin intermediul perioadei saptamanale de odihna, la un total de 45 de ore consecutive. Aceasta perioada de odihna poate fi redusã la minimum 36 de ore consecutive, dacã este luatã în locul unde vehiculul este parcat sau unde conducãtorul auto îşi are domiciliul, ori la minimum 24 de ore consecutive, dacã se ia în alta parte. Fiecare reducere trebuie compensata printr-o perioada de odihna echivalenta luatã o data, înainte de sfârşitul celei de-a treia sãptãmâni care urmeazã sãptãmânii în discuţie.
(5) O perioada saptamanala de odihna care începe într-o saptamana şi se termina în saptamana urmãtoare poate fi ataşatã oricãreia dintre aceste sãptãmâni.
(6) În cazul transportului de cãlãtori pentru care se aplica prevederile art. 4 alin. (4), perioada saptamanala de odihna poate fi amânatã pana în saptamana urmãtoare celei în care ar fi trebuit luatã perioada de odihna, adãugându-se la perioada saptamanala de odihna din aceasta a doua saptamana.
(7) Orice perioada de odihna luatã ca o compensaţie pentru reducerea perioadelor zilnice sau saptamanale de odihna trebuie ataşatã la o alta perioada de odihna de cel puţin 8 ore şi trebuie acordatã, la cererea persoanei în cauza, la locul de garare a vehiculului sau de domiciliu al conducatorului auto.
(8) Perioada zilnica de odihna poate fi petrecuta în vehicul numai în cazul în care acesta este echipat cu cabina de dormit şi când este oprit.
ART. 7
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 6 alin. (1), în cazul în care conducãtorul auto care efectueazã transportul de mãrfuri sau de cãlãtori însoţeşte un vehicul transportat pe feribot sau în tren, perioada zilnica de odihna poate fi întreruptã o singura data, dacã se îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) intervalul de timp al perioadei zilnice de odihna petrecut pe uscat trebuie sa poatã fi luat înainte sau dupã intervalul de timp al perioadei zilnice de odihna petrecut la bordul feribotului sau în tren;
b) rastimpul dintre cele doua intervale de timp ale perioadei zilnice de odihna prevãzute la lit. a) trebuie sa fie cat mai scurt posibil şi nu poate depãşi în nici un caz o ora înaintea imbarcarii sau dupã debarcare;
c) pe parcursul ambelor intervale de timp ale perioadei zilnice de odihna conducãtorul auto trebuie sa poatã avea acces la o cabina de dormit sau la o cuseta.
(2) Perioada zilnica de odihna întreruptã în acest mod trebuie marita cu doua ore.
ART. 8
Plãţile acordate conducãtorilor auto salariaţi, chiar şi sub forma de bonificatii sau prime, în funcţie de distanta parcursã şi/sau de cantitatea de mãrfuri transportate, sunt interzise, cu excepţia cazurilor în care aceste plati nu sunt de natura sa afecteze siguranta rutiera.

CAP. 4
Obligaţiile operatorilor de transport şi ale conducãtorilor auto

ART. 9
Operatorii de transport rutier au urmãtoarele obligaţii:
a) sa monteze, prin agenţi economici autorizaţi, aparate de control (tahografe) omologate la autovehiculele rutiere pe care le utilizeazã;
b) sa nu permitã plecarea în cursa a autovehiculelor care au aparatul de control defect, nesigilat sau fãrã suficiente foi de înregistrare pentru efectuarea întregului parcurs al transportului;
c) sa verifice pe foile de înregistrare sau pe cartelele conducãtorilor auto utilizate modul în care aceştia respecta prevederile prezentei ordonanţe privind perioadele de conducere, de odihna şi de repaus şi sa ia mãsurile necesare pentru a impiedica repetarea unor nereguli în acest sens;
d) sa angajeze transporturile şi sa întocmeascã programul de executare a transporturilor, astfel încât conducãtorul auto sa poatã respecta prevederile prezentei ordonanţe privind timpul de lucru, de odihna şi de repaus;
e) sa ţinã evidenta privind timpul de lucru sãptãmânal şi lunar realizat, pentru fiecare conducãtor auto, şi sa le asigure acestora perioadele de odihna prevãzute de prezenta ordonanta.
ART. 10
Conducãtorii auto au urmãtoarele obligaţii:
a) sa nu plece în cursa cu aparatul de control defect, nesigilat, fãrã suficiente foi de înregistrare pentru efectuarea întregului transport sau fãrã cartela;
b) sa respecte perioadele de conducere, de odihna şi de repaus stabilite prin prezenta ordonanta;
c) sa utilizeze corect aparatele de control, cartelele şi foile de înregistrare, completand pe acestea menţiunile necesare;
d) sa nu utilizeze foi de înregistrare sau cartele falsificate ori deteriorate;
e) sa prezinte la cererea organelor de control abilitate, pe parcurs sau la punctele de trecere a frontierei, foile de înregistrare sau cartelele utilizate pentru saptamana în curs şi pentru cel puţin ultima zi din saptamana precedenta.
ART. 11
(1) În cazul serviciilor naţionale regulate de cãlãtori şi al serviciilor internaţionale regulate de cãlãtori care au punctele terminus ale traseului la distanta de 50 km în linie dreapta de la frontiera României şi al cãror traseu nu depãşeşte 100 km, care fac obiectul prezentei ordonanţe, operatorul de transport va întocmi un orar şi un registru de sarcini.
(2) Registrul de sarcini va avea înscrise, pentru fiecare conducãtor auto, numele, domiciliul şi programul stabilit în avans pentru diferite perioade de conducere, alte activitãţi şi programul liber.
(3) Datele prevãzute la alin. (2) se înscriu în registrul de sarcini pentru o perioada minima care sa acopere atât saptamana curenta, cat şi saptamana care o precede şi cea care o urmeazã.
(4) Registrul de sarcini va fi semnat de cãtre persoana desemnatã sa conducã efectiv operaţiunile de transport sau de cãtre o persoana imputernicita sa o reprezinte.
(5) Fiecare conducãtor auto repartizat pentru un serviciu dintre cele la care se face referire la alin. (1) va avea asupra sa un extras al registrului de sarcini şi o copie de pe orar.
(6) Registrul de sarcini va fi pãstrat de cãtre operatorul de transport timp de un an de la expirarea perioadei acoperite. Operatorul de transport va furniza un extras al registrului de sarcini şi o copie de pe orarul conducãtorilor auto implicaţi.

CAP. 5
Controlul privind respectarea timpului de munca şi de odihna de cãtre conducãtorii auto

ART. 12
Controlul are ca obiectiv prioritar verificarea condiţiilor de munca ale conducãtorilor auto, siguranta rutiera şi respectarea principiilor concurentei loiale dintre transportatorii rutieri.
ART. 13
Activitatea de control se realizeazã astfel:
a) operatorii de transport au obligaţia de a verifica zilnic, prin personalul propriu, cel puţin 20% din înregistrãri, astfel încât sãptãmânal sa fie controlati toţi conducãtorii auto;
b) Ministrerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei are obligaţia de a verifica la sediul operatorilor de transport, prin organele de control ale Autoritãţii Rutiere Romane - A.R.R., cel puţin 1% din totalul zilelor lucrate anual de conducãtorii vehiculelor care fac obiectul prezentei ordonanţe, astfel încât sa fie controlatã parţial activitatea tuturor conducãtorilor auto;
c) Ministerul Muncii şi Solidaritãţii Sociale are obligaţia de a verifica anual, la sediul operatorilor de transport, prin organele de control abilitate, cel puţin 1% din totalul zilelor lucrate de conducãtorii vehiculelor care fac obiectul acestei ordonanţe;
d) Ministerul de Interne are obligaţia de a verifica autovehiculele în punctele de control pentru trecerea frontierei de stat şi pe drumurile publice, în cadrul acţiunilor de control proprii sau efectuate în comun cu organele de specialitate aparţinând Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei sau Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale;
e) cel puţin 15% din totalul zilelor lucrate de conducãtorii vehiculelor care fac obiectul acestei ordonanţe, verificate anual, vor fi verificate în trafic şi cel puţin 25% din numãrul acestora vor fi verificate la sediul operatorilor de transport.
ART. 14
(1) Organele de control abilitate pentru efectuarea controlului respectãrii timpului de conducere de cãtre conducãtorii auto pe drumurile publice au dreptul sa solicite deschiderea aparatului de control şi sa verifice înregistrãrile din zilele anterioare în care s-a desfãşurat transportul.
(2) Deschiderea aparatului de control va fi menţionatã pe spatele uneia dintre foile de înregistrare, cu indicarea datei, a orei şi a datelor de identificare referitoare la organul de control şi la instituţia cãreia îi aparţine acesta.
(3) Organele de control abilitate pentru efectuarea controlului la sediul operatorilor de transport, inclusiv personalul propriu cu sarcini de verificare a înregistrãrilor, au obligaţia sa înscrie, dupã efectuarea verificãrilor, datele proprii de identificare pe spatele foilor de înregistrare.
(4) Prevederile alin. (2) şi (3) se aplica numai în cazul în care vehiculele nu sunt dotate cu aparate de control digitale.

CAP. 6
Contravenţii şi sancţiuni

ART. 15
Constituie contravenţii urmãtoarele fapte:
a) neluarea mãsurilor necesare în vederea asigurãrii dotãrii autovehiculelor cu aparate de control;
b) utilizarea unor aparate de control neomologate, defecte sau desigilate ori a unor aparate de control montate, reparate, etalonate şi/sau verificate de agenţi economici neautorizati;
c) neasigurarea numãrului necesar de foi de înregistrare pentru efectuarea întregului transport sau a cartelei conducatorului auto;
d) neefectuarea controlului intern pe care operatorul de transport este obligat sa îl efectueze cu privire la respectarea de cãtre conducãtorul auto a perioadelor de conducere şi de odihna;
e) nerespectarea perioadelor de conducere, de odihna şi de repaus;
f) neutilizarea aparatelor de control, a foilor de înregistrare sau a cartelei conducatorului auto ori folosirea defectuoasã a acestora;
g) necompletarea pe diagrama a datelor de identificare a conducãtorilor auto şi a autovehiculului (în cazul în care vehiculul nu este dotat cu tahograf digital);
h) depãşirea de cãtre conducãtorul auto, în mod repetat, a timpului de conducere;
i) acordarea de cãtre operatorul de transport a unor plati conducãtorilor auto salariaţi, chiar şi sub forma de bonificatii sau prime, în funcţie de distanta parcursã şi/sau de cantitatea de mãrfuri transportatã;
j) nerespectarea limitei de 50 km prevãzute la art. 3 alin. (1) lit. s).
ART. 16
(1) Contravenţiile prevãzute la art. 15 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cele de la lit. a), b), i) şi j), cu amenda de la 4.000.000 lei la 10.000.000 lei, aplicabilã operatorului de transport;
b) cele de la lit. c), d) şi e), cu amenda de la 2.000.000 lei la 4.000.000 lei, aplicabilã operatorului de transport;
c) cele de la lit. h), cu amenda de la 2.000.000 lei la 4.000.000 lei, aplicabilã conducatorului auto;
d) cele de la lit. f) şi g), cu amenda de la 500.000 lei la 2.000.000 lei, aplicabilã conducatorului auto.
(2) Contravenientul poate achitã în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (1), agentul constatator fãcând menţiune în procesul-verbal despre aceasta posibilitate.
(3) În cazul în care contravenientul a achitat jumãtate din minimul amenzii prevãzute la alin. (1), orice urmãrire înceteazã.
(4) În cazul în care contravenţiile prevãzute la art. 15 lit. a)-g), i) şi j) se repeta de doua ori, se va aplica mãsura suspendãrii pe o perioada de 1-3 luni a licenţei de transport a operatorului în cauza.
(5) În cazul în care contravenţiile prevãzute la art. 15 lit. a)-g), i) şi j) se repeta de mai mult de doua ori, Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R. va aplica mãsura anulãrii licenţei de transport a acestuia.
ART. 17
Contravenţiile prevãzute în prezenta ordonanta se constata şi se sancţioneazã de cãtre personalul cu atribuţii de inspecţie şi control din cadrul Autoritãţii Rutiere Romane - A.R.R., de cãtre ofiţeri şi subofiteri de poliţie din cadrul serviciilor de circulaţie şi de cãtre personalul cu atribuţii de control din cadrul Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale.
ART. 18
Contravenţiilor prevãzute la <>art. 15 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor.

CAP. 7
Dispoziţii finale

ART. 19
Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, prin Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România", va lua mãsuri pentru ca la proiectarea drumurilor noi, precum şi la reabilitarea sau modernizarea drumurilor existente sa se prevadã pe marginea drumurilor respective spaţii speciale care sa fie utilizate, pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe, atât de conducãtorii auto, cat şi în cadrul operaţiunilor de control al respectãrii acestor prevederi.
ART. 20
(1) Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va organiza instruirea şi atestarea personalului propriu împuternicit pentru activitatea de control privind respectarea prevederilor prezentei ordonanţe.
(2) Personalul din cadrul Ministerului de Interne şi al Ministerului Muncii şi Solidaritãţii Sociale, împuternicit pentru controlul respectãrii prevederilor prezentei ordonanţe, va fi instruit şi atestat în cadrul cursurilor organizate de cãtre aceste instituţii.
ART. 21
Prevederile prezentei ordonanţe se aplica începând cu data de 1 ianuarie 2003, cu respectarea urmatorului calendar:
a) pana la data de 31 decembrie 2003 vor fi dotate cu aparate de control toate autobuzele destinate transportului interjudetean de persoane şi autovehiculele destinate transportului de marfa, ale cãror mase maxime admise depãşesc 15 tone;
b) pana la data de 31 decembrie 2004 vor fi dotate cu aparate de control toate autobuzele, precum şi autovehiculele destinate transportului de marfa, ale cãror mase maxime admise sunt mai mari sau egale cu 10 tone;
c) pana la data de 31 decembrie 2005 vor fi dotate cu aparate de control toate autovehiculele destinate transportului de persoane, cu capacitate mai mare de 9 locuri, şi autovehiculele destinate transportului de marfa, ale cãror mase maxime admise depãşesc 3,5 tone.
ART. 22
În termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va emite normele tehnice privind omologarea, montarea şi inspecţia tehnica a aparatelor de control (tahografelor), normele privind activitatea de control al respectãrii prevederilor prezentei ordonanţe, precum şi normele de formare şi atestare profesionalã a personalului care realizeazã activitãţile de montare şi inspecţie.
ART. 23
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se modifica în mod corespunzãtor <>art. 41 şi 43 din Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 105/2000 .

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea

p. Ministrul integrãrii europene,
Vasile Puscas,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

Ministru de interne,
Ioan Rus

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016