Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDONANTA nr. 17 din 24 august 2011 privind controlul calitatii in securitatea aviatiei civile
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 1 pct. III.2 din Legea nr. 131/2011 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã.
ART. 1 (1) Prezenta ordonanţã reglementeazã cadrul privind asigurarea condiţiilor de exercitare în România a competenţelor Comisiei Europene, prevãzute de Regulamentul (UE) nr. 72/2010 al Comisiei din 26 ianuarie 2010 de stabilire a procedurilor de efectuare a inspecţiilor Comisiei în domeniul securitãţii aeronautice, coordonarea şi monitorizarea aplicãrii standardelor de bazã comune, prevãzute de Regulamentul (CE) nr. 300/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2008 privind norme comune în domeniul securitãţii aviaţiei civile şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.320/2002 şi de Regulamentul (UE) nr. 185/2010 al Comisiei din 4 martie 2010 de stabilire a mãsurilor detaliate de implementare a standardelor de bazã comune în domeniul securitãţii aviaţiei, precum şi cadrul privind asigurarea efectuãrii activitãţilor de monitorizare a conformitãţii, derularea acţiunilor de rectificare a deficienţelor şi certificarea personalului care executã controlul calitãţii în securitatea aviaţiei civile. (2) În sensul prezentei ordonanţe, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii: a) Convenţia de la Chicago - Convenţia privind aviaţia civilã internaţionalã, semnatã la Chicago la data de 7 decembrie 1944, la care România a aderat prin Decretul de Stat nr. 194/1965; b) anexa 17 - anexa 17 la Convenţia de la Chicago; c) Regulamentul (CE) nr. 300/2008 - Regulamentul (CE) nr. 300/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2008 privind norme comune în domeniul securitãţii aviaţiei civile şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 2.320/2002 ; d) Regulamentul (UE) nr. 72/2010 - Regulamentul (UE) nr. 72/2010 al Comisiei din 26 ianuarie 2010 de stabilire a procedurilor de efectuare a inspecţiilor Comisiei în domeniul securitãţii aeronautice; e) Regulamentul (UE) nr. 18/2010 - Regulamentul (UE) nr. 18/2010 al Comisiei din 8 ianuarie 2010 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 300/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea priveşte specificaţiile pentru programele naţionale de control al calitãţii în domeniul securitãţii aviaţiei civile; f) Doc 30 - Declaraţia politicilor Conferinţei Europene a Aviaţiei Civile în securitatea aviaţiei civile - Doc 30, ediţia a 13-a, mai 2010; g) OACI - Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale; h) CEAC - Conferinţa Europeanã a Aviaţiei Civile; i) Comisie - Comisia Europeanã; j) AACR - Autoritatea Aeronauticã Civilã Românã. ART. 2 (1) În cuprinsul prezentei ordonanţe sunt aplicabile definiţiile termenilor şi expresiilor prevãzute la art. 3 din Regulamentul (CE) nr. 300/2008 , art. 2 din Regulamentul (UE) nr. 72/2010 şi pct. 1 din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008. (2) În sensul prezentei ordonanţe, auditorul de securitate a aviaţiei civile prevãzut la lit. A.h) din anexa nr. 2 la Legea nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificãrilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este auditorul definit la pct. 1.1.3 din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 , anexã adãugatã Regulamentului (CE) nr. 300/2008 în conformitate cu prevederile art. 1 din Regulamentul (UE) nr. 18/2010 . ART. 3 (1) Autoritatea competentã responsabilã cu coordonarea şi monitorizarea aplicãrii standardelor de bazã comune stabilite de Regulamentul (CE) nr. 300/2008 , precum şi cu dezvoltarea, punerea în aplicare şi menţinerea programului naţional de securitate a aviaţiei civile este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. (2) În calitate de autoritate competentã, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are urmãtoarele atribuţii: a) asigurã condiţiile de exercitare în România, în securitatea aviaţiei civile, a competenţelor Comisiei cu privire la inspecţiile Comisiei în domeniul securitãţii aeronautice, potrivit prevederilor Regulamentului (UE) nr. 72/2010 , a competenţelor OACI, potrivit standardelor stabilite de anexa 17, şi a competenţelor CEAC potrivit politicilor conţinute de Doc 30; b) dispune şi coordoneazã efectuarea analizei riscului, în vederea stabilirii mãsurilor mai stricte decât standardele de bazã comune, potrivit prevederilor art. 6 din Regulamentul (CE) nr. 300/2008 , şi informeazã corespunzãtor Comisia; c) ca urmare a inspecţiei Comisiei, auditului OACI sau CEAC, dispune mãsuri de remediere pentru deficienţele care nu pot fi remediate prompt şi monitorizeazã ducerea la îndeplinire a planului de acţiune pentru remedierea deficienţelor, iar atunci când constatã remedierea tuturor deficienţelor, confirmã în scris Comisiei, OACI sau CEAC; d) dispune mãsurile recomandate de evaluatorii CEAC şi monitorizeazã aplicarea acestora; e) elaboreazã, aplicã şi menţine Programul naţional de securitate a aviaţiei civile, Programul naţional de control al calitãţii şi Programul naţional de pregãtire în securitatea aviaţiei civile; f) executã controlul calitãţii în securitatea aviaţiei civile şi stabileşte termenele de remediere a deficienţelor identificate şi de aplicare a mãsurilor de protecţie în cazul vulnerabilitãţilor; g) evalueazã conformitatea Programului de securitate aeroportuarã cu prevederile art. 12 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 300/2008 şi, în cazul în care constatã neconformitãţi, dispune mãsuri suplimentare; h) evalueazã conformitatea Programului de securitate al transportatorului aerian cu prevederile art. 13 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 300/2008 şi, în cazul în care constatã neconformitãţi, dispune mãsuri suplimentare; i) evalueazã conformitatea Programului de securitate al entitãţilor care aplicã standarde de securitate aeronauticã cu prevederile art. 14 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 300/2008 şi, în cazul în care constatã neconformitãţi, dispune mãsuri suplimentare; j) monitorizeazã pregãtirea auditorilor de securitate a aviaţiei civile şi dispune desfãşurarea acesteia cu o frecvenţã care sã asigure menţinerea competenţelor existente şi însuşirea de competenţe noi care sã ţinã cont de evoluţiile în securitatea aviaţiei civile; k) elaboreazã planul anual de efectuare a activitãţilor de monitorizare a conformitãţii în securitatea aviaţiei civile; l) elaboreazã metodologia de efectuare a activitãţilor de monitorizare a conformitãţii şi a expertizelor în securitatea aviaţiei civile; m) analizeazã şi aprobã planul de acţiune pentru remedierea deficienţelor înaintat de operatorul aeroportuar, transportatorul aerian sau de entitatea care aplicã standarde de securitate aeronauticã, ca urmare a efectuãrii unei activitãţi de monitorizare a conformitãţii; n) autorizeazã agenţii abilitaţi, expeditorii cunoscuţi şi furnizorii abilitaţi de provizii de bord; o) autorizeazã centrele de pregãtire în domeniul securitãţii aviaţiei civile; p) certificã auditorii de securitate a aviaţiei civile; q) certificã instructorii de securitate a aviaţiei civile şi validatorii independenţi; r) constatã încãlcarea normelor şi aplicã sancţiunile privind nerespectarea cerinţelor din domeniul securitãţii aviaţiei civile, în conformitate cu prevederile Hotãrârii Guvernului nr. 1.869/2005 pentru aprobarea Programului naţional de asigurare a calitãţii în domeniul securitãţii aeronautice - PNAC-SECA, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (3) În calitate de autoritate competentã, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii poate asigura îndeplinirea atribuţiilor prevãzute la alin. (2) şi prin delegare de competenţã şi desemnarea unui organism tehnic specializat, respectiv AACR. ART. 4 (1) Autoritatea competentã se asigurã cã inspecţia Comisiei în România se deruleazã în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 72/2010 , auditul OACI în România se deruleazã în conformitate cu standardele stabilite de anexa 17, auditul CEAC şi evaluarea vulnerabilitãţilor pe aeroporturi din România, care pot afecta calitatea în securitatea aviaţiei civile, se deruleazã în conformitate cu politicile conţinute de Doc 30. (2) Autoritatea competentã desemneazã auditorul naţional cu atribuţii de colectare a datelor şi de completare a chestionarului preliminar de inspecţie a Comisiei, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 72/2010 , auditorul de securitate a aviaţiei civile cu atribuţii de colectare a datelor şi de completare a chestionarului preliminar de audit OACI sau CEAC ori a chestionarului preliminar de evaluare a vulnerabilitãţilor. (3) Autoritatea competentã desemneazã dintre auditorii de securitate a aviaţiei civile un coordonator pentru activitatea de inspecţie a Comisiei, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 72/2010 , precum şi pentru auditul OACI sau CEAC, denumit în continuare coordonator naţional. (4) Coordonatorul naţional însoţeşte inspectorii Comisiei, auditorii OACI sau CEAC pe durata exercitãrii de cãtre aceştia a atribuţiilor specifice activitãţii de monitorizare a conformitãţii pe care o efectueazã. (5) Autoritatea competentã desemneazã dintre auditorii de securitate a aviaţiei civile o persoanã de contact pe durata desfãşurãrii în România a activitãţii de evaluare a vulnerabilitãţilor, pentru îndeplinirea sarcinilor specifice. (6) Persoana de contact desemnatã în conformitate cu prevederile alin. (5) însoţeşte evaluatorii CEAC pe durata exercitãrii de cãtre aceştia a activitãţii la faţa locului în România. (7) Auditorul naţional desemnat în conformitate cu prevederile alin. (2), coordonatorul naţional desemnat în conformitate cu prevederile alin. (3) şi persoana de contact desemnatã în conformitate cu prevederile alin. (5) beneficiazã de o indemnizaţie stabilitã în conformitate cu prevederile art. 8, pentru componenţii echipei de audit. (8) Autoritatea competentã asigurã emiterea în timp util a documentelor de acces pe aeroport al inspectorilor Comisiei, potrivit prevederilor art. 9 alin. (4) din Regulamentul (UE) nr. 72/2010 , şi a autorizaţiilor de introducere de cãtre inspectorii Comisiei în zonele de securitate cu acces restricţionat şi în pãrţile critice ale zonelor de securitate cu acces restricţionat a obiectelor utilizate la executarea testelor, inclusiv articole interzise, potrivit prevederilor art. 9 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 72/2010 . (9) Prevederile alin. (8) se aplicã în mod corespunzãtor şi auditorilor OACI sau CEAC, pe durata efectuãrii în România a auditului OACI sau CEAC, precum şi evaluatorilor CEAC, pe durata efectuãrii în România a evaluãrii vulnerabilitãţilor, cu excepţia prevederilor privind autorizaţia de introducere a articolelor interzise. (10) Autoritatea competentã întocmeşte, ţinând cont de datele pe care le deţine şi în baza datelor furnizate de operatorul aeroportuar, transportatorul aerian sau entitatea care aplicã standarde de securitate aeronauticã, supuse inspecţiei Comisiei, planul de acţiune pentru remedierea deficienţelor şi transmite, în termenul stabilit, potrivit prevederilor art. 11 alin. (1) şi (2) din Regulamentul (UE) nr. 72/2010 , rãspunsul cerut de raportul de inspecţie. (11) Prevederile alin. (10) se aplicã în mod corespunzãtor şi în cazul planului de acţiune pentru remedierea deficienţelor constatate de auditorii OACI sau CEAC. (12) Autoritatea competentã comunicã dupã primirea raportului aspectele relevante care îi privesc pe operatorul aeroportuar, transportatorul aerian şi entitatea care aplicã standarde de securitate aeronauticã, conţinute de raportul de inspecţie a Comisiei ori de raportul de audit OACI sau CEAC, solicitând acestora datele corespunzãtoare pentru întocmirea planului de acţiune pentru remedierea deficienţelor. (13) În cazul raportului de evaluare a vulnerabilitãţilor, autoritatea competentã dispune operatorului aeroportuar, transportatorului aerian şi entitãţii care aplicã standarde de securitate aeronauticã sã aplice mãsurile recomandate de evaluatorii CEAC şi monitorizeazã aplicarea acestora. ART. 5 (1) Controlul calitãţii în domeniul securitãţii aviaţiei civile se realizeazã prin activitãţi de monitorizare a conformitãţii şi expertize. (2) Evaluarea conformitãţii cu Regulamentul (CE) nr. 300/2008 , cu normele de punere în aplicare a acestuia şi cu Programul naţional de securitate a aviaţiei civile se realizeazã în cadrul Programului de control al calitãţii în domeniul securitãţii aviaţiei civile prin activitãţile de monitorizare a conformitãţii, respectiv audit de securitate, inspecţie şi test, potrivit prevederilor pct. 4.6. din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 . (3) Auditul de securitate, inspecţia şi testul se executã de echipe formate din auditori de securitate a aviaţiei civile. (4) În echipa de test pot fi cooptate şi persoane care nu deţin calitatea de auditor de securitate a aviaţiei civile. (5) Activitãţile de monitorizare a conformitãţii se efectueazã în baza dispoziţiei scrise a conducãtorului structurii cu responsabilitãţi în domeniul securitãţii aviaţiei civile din cadrul autoritãţii competente. (6) Autoritatea competentã certificã auditorii de securitate a aviaţiei civile, în baza criteriilor de calificare pentru auditori, prevãzute la pct. 15 din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 , prin emiterea unui certificat de auditor de securitate a aviaţiei civile, al cãrui model se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii. (7) Persoanele certificate ca auditori de securitate a aviaţiei civile sunt evidenţiate în Tabelul auditorilor de securitate a aviaţiei civile, care este fãcut public şi actualizat de autoritatea competentã, prin structura cu responsabilitãţi în domeniul securitãţii aviaţiei civile. (8) Dupã certificare, auditorilor de securitate a aviaţiei civile le sunt interzise orice relaţii contractuale sau pecuniare, directe sau indirecte, cu aeroporturile, operatorii sau entitãţile care sunt supuse activitãţilor de monitorizare efectuate de cãtre aceştia. (9) Nerespectarea de cãtre auditorii de securitate a aviaţiei civile a prevederilor alin. (8) atrage suspendarea sau revocarea de cãtre autoritatea competentã a certificatului prevãzut la alin. (6). (10) Activitãţile de monitorizare a conformitãţii se efectueazã de cãtre personalul autoritãţii competente care deţine calificarea de auditor de securitate a aviaţiei civile. (11) Prin excepţie de la prevederile alin. (10), în cazul stabilirii de cãtre Comisie a unor cerinţe suplimentare faţã de cele actuale, autoritatea competentã poate utiliza personal calificat corespunzãtor din afara structurilor proprii. ART. 6 (1) Activitãţile de monitorizare a conformitãţii, prevãzute la art. 5 alin. (2) se efectueazã în conformitate cu metodologia aprobatã prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii. (2) Frecvenţa auditului de securitate la aeroporturile civile din România, la transportatorii aerieni români şi la agenţii abilitaţi cargo şi poştali este de cel mult 2 ani, iar la alte entitãţi care aplicã standarde de securitate aeronauticã la cel mult 3 ani. (3) Auditul de securitate prevãzut la alin. (2) se desfãşoarã în baza planului anual de efectuare a activitãţilor de monitorizare a conformitãţii în securitatea aviaţiei civile, aprobat prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii. (4) Frecvenţa inspecţiei şi a testului este stabilitã prin dispoziţia conducãtorului structurii cu responsabilitãţi în domeniul securitãţii aviaţiei civile din cadrul autoritãţii competente. (5) Auditul de securitate prevãzut la alin. (2) este efectuat de cãtre o echipã de audit, desemnatã prin dispoziţia conducãtorului structurii cu responsabilitãţi în domeniul securitãţii aviaţiei civile din cadrul autoritãţii competente. (6) Inspecţia şi testul prevãzute la alin. (4) sunt efectuate, dupã caz, de cãtre o echipã de inspecţie sau de cãtre o echipã de test, desemnatã prin dispoziţia conducãtorului structurii cu responsabilitãţi în domeniul securitãţii aviaţiei civile din cadrul autoritãţii competente. (7) Activitatea de monitorizare a conformitãţii se finalizeazã cu un raport, semnat de toţi membrii echipei, care trebuie sã conţinã, în cazul în care sunt constatate deficienţe, recomandãri pentru remediere. În cazul în care semnatarii raportului de audit au puncte divergente, acestea se consemneazã obligatoriu în raport, decizia finalã aparţinând şefului echipei. (8) Activitatea de monitorizare a conformitãţii se considerã finalizatã odatã cu predarea raportului de cãtre echipele prevãzute la alin. (5) şi (6) structurii cu responsabilitãţi în domeniul securitãţii aviaţiei civile din cadrul autoritãţii competente, care îl transmite structurii supuse monitorizãrii. (9) Structura supusã monitorizãrii înainteazã autoritãţii competente, în termen de maximum 15 zile de la primirea raportului, un plan de acţiune pentru remedierea deficienţelor şi/sau de aplicare a recomandãrilor, dupã caz. (10) Prin excepţie de la prevederile alin. (9), în cazul constatãrii unor deficienţe grave, conducãtorul structurii cu responsabilitãţi în domeniul securitãţii aviaţiei civile din cadrul autoritãţii competente sau auditorul de securitate a aviaţiei civile care îndeplineşte rolul de şef al echipei de audit sau inspecţie poate solicita structurii monitorizate, printr-o notificare scrisã, remedierea deficienţelor în termene mai scurte de 15 zile sau imediat. (11) Autoritatea competentã decide asupra planului de acţiune pentru remedierea deficienţelor prevãzut la alin. (9), decizie care devine obligatorie pentru emitentul acestuia. (12) Autoritatea competentã monitorizeazã ducerea la îndeplinire a planului de acţiune pentru remedierea deficienţelor prevãzut la alin. (9). ART. 7 (1) Raportul prevãzut la art. 6 alin. (7), întocmit de echipa care efectueazã activitatea de monitorizare a conformitãţii, aparţine autoritãţii competente. (2) Structura cu responsabilitãţi în domeniul securitãţii aviaţiei civile din cadrul autoritãţii competente trebuie sã punã raportul prevãzut la alin. (1) sau pãrţile corespunzãtoare ale acestuia, pe baza principiului "nevoii de a cunoaşte", la dispoziţia structurii supuse monitorizãrii, altor structuri despre care aceasta considerã cã au un interes legitim, persoanelor cu atribuţii şi responsabilitãţi în securitatea aviaţiei civile din cadrul autoritãţii competente, precum şi structurilor Uniunii Europene faţã de care România are obligaţii specifice conform regulamentelor Uniunii Europene. (3) Planul de acţiune pentru remedierea deficienţelor prevãzut la art. 6 alin. (9) aparţine emitentului. (4) Emitentul trebuie sã punã planul de acţiune prevãzut la art. 6 alin. (9) sau pãrţile corespunzãtoare ale acestuia pe baza principiului "nevoii de a cunoaşte", la dispoziţia autoritãţii competente, persoanelor cu atribuţii şi responsabilitãţi în securitatea aviaţiei civile din cadrul structurii monitorizate emitente şi din cadrul autoritãţii competente, precum şi structurilor Uniunii Europene faţã de care România are obligaţii specifice conform regulamentelor Uniunii Europene. ART. 8 Pentru efectuarea activitãţilor de monitorizare a conformitãţii, membrii echipei de audit, membrii echipei de inspecţie şi membrii echipei de test beneficiazã de o indemnizaţie al cãrei cuantum se stabileşte de autoritatea competentã, prin ordin al conducãtorului acesteia. ART. 9 (1) Expertizele prevãzute la pct. 9 din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 se efectueazã de echipe desemnate de conducãtorul structurii cu responsabilitãţi în domeniul securitãţii aviaţiei civile din cadrul autoritãţii competente şi care sunt formate din auditori de securitate a aviaţiei civile şi personal aparţinând altor autoritãţi publice, putând fi cooptaţi în echipele de expertizã şi consultanţi tehnici din cadrul entitãţilor care au responsabilitãţi în domeniul securitãţii aviaţiei civile. (2) Expertizele se efectueazã în scopul identificãrii vulnerabilitãţilor în raport cu ameninţãrile interne şi cu securitatea zonelor publice ale aeroportului. (3) În cazul identificãrii de vulnerabilitãţi, autoritatea competentã dispune mãsuri de protecţie proporţionale cu nivelul riscului. (4) Expertiza se finalizeazã cu un raport, semnat de toţi membrii echipei, care trebuie sã conţinã, în cazul în care sunt identificate vulnerabilitãţi, mãsuri de protecţie proporţionale cu nivelul riscului. Dacã semnatarii raportului de expertizã au puncte divergente, acestea se consemneazã obligatoriu în raport, decizia finalã aparţinând şefului echipei. (5) Pentru efectuarea unei expertize, membrii echipei de expertizã beneficiazã de indemnizaţia prevãzutã la art. 8. ART. 10 (1) Verificãrile la faţa locului efectuate pentru desemnarea agenţilor abilitaţi, expeditorilor cunoscuţi, furnizorilor abilitaţi de provizii de bord sau furnizorilor abilitaţi de provizii de aeroport, verificãrile la faţa locului efectuate pentru autorizarea sau agrearea centrelor de pregãtire în domeniul securitãţii aviaţiei civile şi verificãrile la faţa locului efectuate pentru stabilirea conformitãţii cu specificaţiile definite a echipamentelor folosite pentru controlul de securitate, controlul accesului şi pentru aplicarea altor mãsuri de securitate sunt asimilate inspecţiilor. (2) Membrii echipelor care efectueazã verificãrile la faţa locului prevãzute la alin. (1) beneficiazã de indemnizaţia prevãzutã la art. 8. ART. 11 (1) Plata indemnizaţiilor prevãzute la art. 4 alin. (7), art. 8, art. 9 alin. (5) şi art. 10 alin. (2) se suportã de cãtre autoritatea competentã din venituri proprii, care se constituie din alocarea sumei de 0,15 euro/pasager din tariful de securitate perceput pe aeroporturile din România, conform prevederilor legale în vigoare. (2) Indemnizaţiile vor fi plãtite dupã maximum 30 de zile de la predarea raportului structurii cu responsabilitãţi în domeniul securitãţii aviaţiei civile din cadrul autoritãţii competente pentru membrii echipelor care efectueazã activitãţile de monitorizare a conformitãţii sau expertiza, respectiv de la încheierea activitãţii, pentru persoanele prevãzute la art. 4 alin. (7). (3) Cuantumul sumei alocate din tariful de securitate prevãzut la alin. (1) poate fi modificat anual, prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii. (4) Administraţiile aeroporturilor din România includ suma prevãzutã la alin. (1) în tariful de securitate aprobat de cãtre Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi o vireazã lunar, dupã colectare, în contul autoritãţii competente, conform procedurii stabilite prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii. ART. 12 Autoritatea competentã informeazã Comisia atunci când identificã cele mai bune practici, în conformitate cu prevederile pct. 17.1. din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 . ART. 13 Autoritatea competentã transmite anual Comisiei, potrivit prevederilor art. 6 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr. 72/2010 , datele a cel puţin unul şi cel mult 5 auditori de securitate a aviaţiei civile, care pot fi solicitaţi sã participe la inspecţiile Comisiei. ART. 14 Autoritatea competentã transmite anual Comisiei, potrivit prevederilor pct. 18.1. din anexa II la Regulamentul (CE) nr. 300/2008 , un raport cu privire la mãsurile luate pentru a-şi îndeplini obligaţiile care îi revin în temeiul Regulamentului (CE) nr. 300/2008 , precum şi la situaţia din domeniul securitãţii aviaţiei civile pe aerodromurile situate pe teritoriul României. ART. 15 Faptele şi sancţiunile contravenţionale aplicabile ca urmare a nerespectãrii prevederilor prezentei ordonanţe se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului. ART. 16 La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, art. 1-9 din Legea nr. 94/2009 privind auditul de securitate în domeniul aviaţiei civile, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 250 din 15 aprilie 2009, se abrogã.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC
Contrasemneazã:
───────────────── Ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Daniela Boagiu
Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Bogdan Mãnoiu
Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Ialomiţianu
Bucureşti, 24 august 2011. Nr. 17. ___________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email