Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDONANTA Nr. 15 din 21 iulie 1995 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare a utilitatilor municipale, in valoare de 28 milioane dolari S.U.A., semnat la Londra la 9 aprilie 1995
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi ale <>art. 1 lit. i) din Legea nr. 81/1995 cu privire la abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:
ART. 1 Se ratifica Acordul de împrumut dintre România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare privind Proiectul de dezvoltare a utilitãţilor municipale, în valoare de 28 milioane dolari S.U.A., semnat la Londra la 9 aprilie 1995. ART. 2 Finanţarea Proiectului de dezvoltare a utilitãţilor municipale se va asigura, pe intreaga perioada de execuţie a acestuia, în raport cu valoarea totalã, într-o proporţie de 50% din împrumutul Bãncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, de 45% din fonduri de la bugetul de stat şi respectiv de 5% din alocaţii de la bugetele consiliilor locale sau de la bugetele consiliilor judeţene, incluse în proiect. Sumele de la bugetul de stat cu aceasta destinaţie vor fi prevãzute anual prin anexele la Legea bugetului de stat, ca poziţie distinctã şi globalã, pe seama transferurilor de la bugetul de stat cãtre bugetele locale, pentru investiţii. ART. 3 Ministerul Finanţelor va plati comisionul iniţial, prevãzut în secţiunea 2.03. a acordului de împrumut care face obiectul prezentei ordonanţe, din sumele aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 1995, rezervate sub forma transferurilor de la bugetul de stat în vederea participãrii la finanţarea Proiectului de dezvoltare a utilitãţilor municipale. ART. 4 Obiectivele de investiţii privind "contorizarea apei la consumatori", cuprinse în Proiectul de dezvoltare a utilitãţilor municipale, se vor finanta din sursele prevãzute la art. 2 din prezenta ordonanta. ART. 5 Regiile autonome beneficiare ale împrumutului Bãncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare vor deschide şi vor alimenta anual, pînã la rambursarea integrala a împrumutului extern şi a celorlalte obligaţii care decurg din acesta, un cont de rezerva, care va fi utilizat pentru dezvoltarea, întreţinerea şi înlocuirea mijloacelor fixe, precum şi pentru acoperirea serviciului datoriei externe aferente împrumutului acordat de Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare. Regiile autonome vor alimenta contul de rezerva cu sume cel puţin egale cu cele provenind din amortizare, vînzarea şi valorificarea mijloacelor fixe şi din partea din profit net care, potrivit legii, este destinatã întreţinerii, înlocuirii şi dezvoltãrii mijloacelor fixe. Consiliile locale şi consiliile judeţene incluse în Proiectul de dezvoltare a utilitãţilor municipale vor alimenta contul de rezerva cu sume provenite din alocaţii de la bugetele locale sau judeţene, dupã caz, de valoare cel puţin egala cu vãrsãmintele din profitul net efectuate şi cu impozitul pe profit plãtit de regiile autonome cãtre bugetele locale sau judeţene. ART. 6 Consiliile locale şi consiliile judeţene incluse în Proiectul de dezvoltare a utilitãţilor municipale vor garanta împrumutul subsidiar acordat regiilor autonome de cãtre Ministerul Finanţelor, avînd obligaţia ca anual, de la data intrãrii în vigoare a acordului de împrumut la care se face referire în art. 1 al prezentei ordonanţe şi pînã la data terminãrii acestuia, sa prevadã în bugetul propriu, la capitolul "Cheltuieli", ca poziţie distinctã, fondul privind garantarea rambursarii ratelor scadente la împrumutul subsidiar, precum şi a plãţii dobinzilor şi comisioanelor aferente acestuia, într-un cuantum de 10% din echivalentul în lei al obligaţiilor de plata anuale ale regiilor autonome fata de Ministerul Finanţelor, asumate prin acordurile de împrumut subsidiar şi de garanţie. Soldul respectivului fond, neutilizat la finele anului, se reporteazã cu aceeaşi destinaţie în anul urmãtor, într-un cont distinct, deschis la Trezoreria statului, purtãtor de dobinda. Dupã rambursarea integrala a împrumutului subsidiar şi dupã plata comisioanelor şi dobinzilor aferente, acest sold se preia ca venit, în anul urmãtor, la bugetul local sau judeţean din care s-a constituit. ART. 7 Se autorizeaza Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor, ca, de comun acord cu Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, sa introducã, pe parcursul utilizãrii împrumutului, în raport cu condiţiile concrete de derulare a acordului de împrumut, amendamente la conţinutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificãri în structura împrumutului pe categorii, componente şi beneficiari, modificãri de termene, precum şi orice alte modificãri care nu sunt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite iniţial între pãrţi. Guvernul va raporta periodic Parlamentului în legatura cu aceste amendamente, în cadrul Raportului privind datoria publica externa a României.
PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU
Contrasemneazã: --------------- Ministru de stat, ministrul finanţelor, Florin Georgescu
ACORD DE ÎMPRUMUT (Proiectul de dezvoltare a utilitãţilor municipale) între România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare Acord, datat 9 aprilie 1995, între România (Împrumutatul) şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca) PREAMBUL
Avînd în vedere ca Banca a fost înfiinţatã pentru a asigura finanţarea unor proiecte specifice care sa sprijine tranzitia spre economia de piata libera şi sa promoveze initiativa antreprenoriala şi privatã în ţãrile Europei Centrale şi de Est angajate spre, şi aplicind principiile democraţiei multipartite, pluralismului şi economiei de piata, avînd în vedere ca Împrumutatul intenţioneazã sa implementeze proiectul descris în anexa nr. 1 la acest acord de împrumut (proiectul), care este destinat sa sprijine consolidarea asigurãrii serviciilor municipale, finanţarea investiţiilor prioritare în infrastructura urbana şi promovarea viabilitatii financiare şi a eficientei economice a infrastructurii urbane, avînd în vedere ca proiectul va fi realizat de cãtre pãrţile locale (asa cum sunt definite mai jos) cu sprijinul Împrumutatului şi, ca parte a acestei asistente, Împrumutatul va pune la dispoziţia pãrţilor locale sumele unui împrumut, asa cum se stabileşte în acest acord, avînd în vedere ca Împrumutatul a cerut sprijin Bãncii în finanţarea unei pãrţi a acestui proiect, avînd în vedere ca UE PHARE a oferit un credit nerambursabil pentru asistenta tehnica în finanţarea serviciilor consultantilor la care se face referire în secţiunea 3.04 a) de mai jos (creditul nerambursabil UE PHARE), avînd în vedere ca Banca a convenit pe baza, inter alia, a celor de mai sus, sa acorde Împrumutatului un împrumut în valoare de douãzeci şi opt milioane dolari ($ 28.000.000) (împrumutul) în termenii şi în condiţiile stabilite în acest acord de împrumut, Pãrţile convin, prin prezentul acord, urmãtoarele: ART. 1 Termenii şi condiţiile standard; definiţii; titluri SECŢIUNEA 1.01. Încorporarea termenilor şi a condiţiilor standard Toate prevederile termenilor şi ale condiţiilor standard ale Bãncii, datate septembrie 1994, sunt încorporate în textul prezentului acord de împrumut şi sunt aplicabile acestuia, cu aceeaşi validitate şi efect ca şi în cazul în care ar fi fost descrise în detaliu în textul lui, sub rezerva, totuşi, a urmãtoarelor modificãri (aceste prevederi, asa cum au fost modificate, se vor numi, în cele ce urmeazã, termenii şi condiţiile standard): a) secţiunea 9.02 b) se anuleazã; şi b) secţiunea 9.03 c) se anuleazã. SECŢIUNEA 1.02. Definiţii Ori de cîte ori sunt utilizaţi în acest acord de împrumut sau în anexele la acesta, cu excepţia cazurilor cînd se stipuleazã altfel, termenii definiţi în preambul au acele înţelesuri definite în preambul, termenii definiţi în termenii şi condiţiile standard au intelesurile definite în termenii şi condiţiile standard, iar urmãtorii termeni au urmãtoarele înţelesuri: - reprezentantul autorizat al Împrumutatului înseamnã ministrul finanţelor al Împrumutatului; - municipiu înseamnã oricare dintre municipiile Timişoara, Craiova şi Tirgu Mures, iar municipii înseamnã aceste municipii în mod colectiv; - judeţ înseamnã judeţul Iaşi sau judeţul Braşov, iar judeţe înseamnã aceste judeţe în mod colectiv; - dolar sau $ înseamnã moneda oficialã a Statelor Unite ale Americii; - UE PHARE înseamnã programul de finanţare a asistenţei tehnice realizat de Comunitatile Europene în conformitate cu Reglementãrile Consiliului (EEC) nr. 3.906 din decembrie 1989, asa cum vor fi periodic modificate sau adãugate; - lei înseamnã moneda oficialã a României; - pãrţile locale înseamnã judeţele, municipiile şi regiile autonome împreunã, iar parte localã înseamnã oricare dintre aceste pãrţi; - M.F. înseamnã Ministerul Finanţelor al Împrumutatului; - M.L.P. înseamnã Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului al Împrumutatului; - rezervele II D înseamnã conturile rezervelor care vor fi create în conformitate cu prevederile paragrafului II f) din anexa nr. 4 a fiecãrui acord de proiect, iar rezerva II D înseamnã fiecare dintre aceste fonduri; - programele de imbunatatire a performantelor şi veniturilor înseamnã programele de imbunatatire a performantelor şi veniturilor, asa cum sunt definite în acordurile de proiect, iar programul de imbunatatire a performantelor şi veniturilor înseamnã oricare dintre aceste programe; - U.M.F.P. înseamnã unitatea de management şi finanţare a proiectului, înfiinţatã şi operind în subordinea Împrumutatului corespunzãtor secţiunii 3.03; - CP înseamnã un conducãtor de proiect numit şi operind ca parte a oricãreia dintre regiile autonome, corespunzãtor secţiunii 2.09 a respectivului acord de proiect; - asistentii CP înseamnã persoanele, altele decît CP, la care se face referire în secţiunea 2.09 a respectivului acord de proiect; - acorduri de proiect înseamnã acordurile dintre Banca, pe de o parte, şi fiecare dintre urmãtoarele pãrţi, de cealaltã parte: (i) judeţul Iaşi şi Regia Autonomã Judeteana de Gospodãrie Comunalã Apa-Canal Iaşi (R.A.J.A.C.); (ii) municipiul Timişoara şi Regia Autonomã Apa şi Canal Aquatim); (iii) municipiul Craiova şi Regia Autonomã Apa Canal şi Termoficare Craiova (R.A.A.C.T.); (iv) judeţul Braşov şi Regia Autonomã de Apa Braşov (R.A.A.B.); şi (v) municipiul Targu Mures şi Regia Autonomã pentru Gospodãrie Comunalã şi Locativã (R.A.G.C.L.), asa cum aceste acorduri pot fi modificate periodic, iar aceşti termeni includ toate anexele la aceste acorduri de proiect, iar acord de proiect înseamnã oricare dintre aceste acorduri; - regia autonomã înseamnã R.A.J.A.C., Aquatim, R.A.A.C.T., R.A.A.B. şi R.A.G.C.L., iar regii autonome înseamnã toate aceste entitãţi împreunã; - cont special înseamnã contul special la care se face referire în secţiunea 2.03 şi în anexa nr. 3; - acordurile de împrumut subsidiar şi de garanţie înseamnã acordurile care urmeazã sa fie încheiate între Împrumutat şi pãrţile locale, corespunzãtor secţiunii 3.01 a), asa cum acestea pot fi modificate periodic; - pagina 3.750 a Telerate înseamnã pagina de afisaj a ratelor interbancare oferite la Londra (denumite uzual LIBOR) de principalele bãnci pentru depozitele în valuta împrumutului, cunoscute ca pagina 3.750 a Serviciului Telerate (sau orice alta pagina care va înlocui pagina Telerate 3.750) în scopul de a afişa ratele LIBOR pentru depozitele în valuta împrumutului. SECŢIUNEA 1.03. Titluri Titlurile articolelor şi secţiunilor, cît şi cuprinsul, sunt inserate numai pentru a usura referinta şi nu vor fi utilizate pentru interpretarea acestui acord de împrumut. ART. 2 Principalii termeni ai împrumutului SECŢIUNEA 2.01. Suma împrumutului şi valuta împrumutului Banca este de acord sa imprumute Împrumutatului, în termenii şi în condiţiile stabilite sau la care se face referire în acest acord de împrumut, o suma de douãzeci şi opt de milioane dolari ($ 28.000.000). SECŢIUNEA 2.02. Alţi termeni financiari ai împrumutului a) Suma minima a tragerii Suma minima a tragerii, la care se face referire în secţiunea 3.01 b) a termenilor şi condiţiilor standard, va fi de $ 100.000. b) Suma minima care poate fi plãtitã în avans Suma minima care poate fi plãtitã în avans, la care se face referire în secţiunea 3.07 d) a termenilor şi condiţiilor standard, va fi de $ 1.000.000. c) Suma minima care poate fi anulatã Suma minima care poate fi anulatã, la care se face referire în secţiunea 3.08 a) a termenilor şi condiţiilor standard, va fi de $ 1.000.000. d) Datele de plata a dobinzii şi de restituire a împrumutului Datele de plata a dobinzii vor fi 31 mai şi 30 noiembrie ale fiecãrui an. Datele de restituire a împrumutului vor coincide cu datele de plata a dobinzii, începînd cu 31 mai 1998. Împrumutatul va restitui împrumutul corespunzãtor schemei de amortizare prezentatã mai jos: --------------------------------------------------------- Data plãţii datorate Suma datoratã, în dolari --------------------------------------------------------- 31 mai 1998 1.167.000 30 noiembrie 1998 1.167.000 31 mai 1999 1.167.000 30 noiembrie 1999 1.167.000 31 mai 2000 1.167.000 30 noiembrie 2000 1.167.000 31 mai 2001 1.167.000 30 noiembrie 2001 1.167.000 31 mai 2002 1.167.000 30 noiembrie 2002 1.167.000 31 mai 2003 1.167.000 30 noiembrie 2003 1.167.000 31 mai 2004 1.167.000 30 noiembrie 2004 1.167.000 31 mai 2005 1.167.000 30 noiembrie 2005 1.167.000 31 mai 2006 1.167.000 30 noiembrie 2006 1.167.000 31 mai 2007 1.167.000 30 noiembrie 2007 1.167.000 31 mai 2008 1.167.000 30 noiembrie 2008 1.167.000 31 mai 2009 1.167.000 30 noiembrie 2009 1.159.000 --------------------------------------------------- T O T A L: 28.000.000 --------------------------------------------------- e) Ultima data de disponibilizare Ultima data de disponibilizare, la care se face referire în secţiunea 3.01 a) a termenilor şi condiţiilor standard, va fi 20 mai 1998. f) Comision de angajament Rata comisionului de angajament la care se face referire în secţiunea 3.05 a) a termenilor şi condiţiilor standard va fi jumãtate de procent (0,5%) anual. g) Rata dobinzii Împrumutul este supus unei rate variabile a dobinzii. Pentru scopurile secţiunii 3.04 b) a termenilor şi condiţiilor standard, rata dobinzii relevanta pe piata va fi rata oferitã care apare pe pagina Telerate 3.750 la ora 11.00 a.m., ora Londrei, la data relevanta de determinare a dobinzii pentru o luna, doua luni, trei luni, patru luni, cinci luni sau şase luni, oricare dintre aceste perioade este mai apropiatã de durata perioadei relevante a dobinzii (sau, dacã doua perioade sunt egal apropiate de durata perioadei relevante a dobinzii, media celor doua perioade). SECŢIUNEA 2.03. Tragerile şi contul special a) Suma pusã la dispoziţie poate fi trasa periodic, în concordanta cu prevederile anexei nr. 2 la acest acord, pentru cheltuieli efectuate (sau, dacã Banca va fi de acord, care urmeazã sa fie efectuate) pentru plata unui cost rezonabil al bunurilor, lucrãrilor şi serviciilor cerute pentru proiect şi care vor fi finanţate din sumele Împrumutului, şi pentru comisionul iniţial. Împrumutatul a optat sa nu plãteascã comisionul iniţial din suma pusã la dispoziţie şi va plati acest comision iniţial din propriile sale resurse. b) Pentru scopurile proiectului, Împrumutatul va deschide şi va menţine un cont special de depozit, la o banca comercialã acceptabilã pentru Banca, în dolari, în termeni şi condiţii satisfãcãtoare pentru banca, inclusiv privind protecţia corespunzãtoare impotriva compensãrii, sechestrãrii sau confiscãrii sumelor aflate în cont. Dacã Împrumutatul doreşte sa facã trageri pentru a depozita sume în, şi pentru a efectua plati directe din contul special (în loc sa efectueze trageri conform subparagrafului a) de mai sus), astfel de trageri se vor efectua conform prevederilor anexei nr. 3 la acest acord. SECŢIUNEA 2.04. Reprezentantul autorizat pentru scopul tragerilor Ministrul finanţelor al Împrumutatului este desemnat ca reprezentant autorizat al Împrumutatului în scopul realizãrii oricãror acţiuni permise sau cerute în conformitate cu prevederile secţiunii 2.03 a acestui acord şi secţiunilor 3.01 şi 3.02 ale termenilor şi condiţiilor standard. ART. 3 Executarea proiectului SECŢIUNEA 3.01. Clauzele proiectului În plus fata de înţelegerile generale stabilite în art. IV al termenilor şi condiţiilor standard, Împrumutatul, dacã Banca nu convine altfel: a) va reimprumuta sumele împrumutului cãtre pãrţile locale, conform acordurilor de împrumut subsidiar şi de garanţie care se vor încheia între Împrumutat, pe de o parte, şi urmãtoarele pãrţi, de cealaltã parte: (1) judeţul Iaşi şi R.A.J.A.C.; (2) municipiul Timişoara şi Aquatim; (3) municipiul Craiova şi R.A.A.C.T.; (4) judeţul Braşov şi R.A.A.B.; şi (5) municipiul Targu Mures şi R.A.G.C.L.; şi ale cãror termeni şi condiţii vor fi aprobate, în prealabil, de cãtre Banca şi vor include termenii şi condiţiile specificate în anexa nr. 4; b) va exercita drepturile sale în cadrul fiecãrui acord de împrumut subsidiar şi de garanţie în asa fel încît sa protejeze interesele Împrumutatului şi ale Bãncii, sa respecte prevederile acestui acord de împrumut şi sa îndeplineascã scopurile împrumutului şi, dacã Banca nu va conveni altfel, Împrumutatul nu va delega, amenda, abroga sau renunţa la oricare acord de împrumut subsidiar şi de garanţie sau la oricare dintre prevederile acestora; c) va determina pe fiecare dintre pãrţile locale sa îndeplineascã, în conformitate cu prevederile respectivului acord de proiect, toate obligaţiile acelei pãrţi locale, specificate în respectivul acord de proiect, va acţiona sau va determina sa se acţioneze asa cum este necesar pentru a asigura fonduri pentru acele aspecte ale proiectului a cãror responsabilitate de finanţare este a Împrumutatului, inclusiv - mai ales - asigurarea tuturor transferurilor gratuite de fonduri cãtre municipii şi consilii judeţene, asa cum se va cere conform scopurilor proiectului; şi d) va întreprinde sau va determina sa se întreprindã toate acţiunile, inclusiv asigurarea de fonduri, terenuri, facilitãţi, servicii şi alte resurse, necesare sau corespunzãtoare, astfel încît sa dea posibilitatea pãrţilor locale sa-şi îndeplineascã obligaţiile care le revin, asa cum sunt specificate în acordurile de proiect. SECŢIUNEA 3.02. Achiziţionarea Pentru scopurile secţiunii 4.03 a termenilor şi condiţiilor standard, prevederile anexei nr. 5 la acest acord vor guverna, dacã Banca nu va conveni altfel, achiziţionarea de bunuri, lucrãri şi servicii necesare pentru proiect şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului. SECŢIUNEA 3.03. Unitatea de management şi finanţare a proiectului În scopul de a coordona, conduce, urmãri şi evalua toate aspectele implementarii proiectului, inclusiv achiziţionarea de bunuri, lucrãri civile şi servicii pentru proiect, Împrumutatul va infiinta şi, dacã nu se convine altfel cu Banca, va menţine în activitate, pe intreaga durata de execuţie a proiectului, o unitate de management şi finanţare a proiectului ca parte a M.F. (U.M.F.P.) cu resurse corespunzãtoare şi personal calificat în mod corespunzãtor, cu experienta şi pregãtire satisfãcãtoare pentru Banca, şi pe baza unor termeni de referinta acceptabili Bãncii. SECŢIUNEA 3.04. Consultanţii a) Împrumutatul confirma ca Banca a pus la dispoziţia Împrumutatului şi pãrţilor locale servicii de consultanţa finanţate printr-un credit nerambursabil UE PHARE, cu scopul de a furniza Împrumutatului şi pãrţilor locale informaţii generale privind pregãtirea şi implementarea proiectelor şi modul în care operaţiunile regiilor autonome pot deveni mai eficiente. b) Împrumutatul va coopera cu consultanţii la care se fac referire în paragraful a) de mai sus şi va asigura, fãrã a cere nici un fel de plata, tuturor acestor consultanţi, toate facilitãţile şi sprijinul necesar pentru desfãşurarea activitãţilor lor, incluzind birouri şi facilitãţi de fotocopiere, servicii de secretariat şi traducere, transport, precum şi toate documentele, materialele şi alte informaţii care ar putea fi relevante pentru activitatea lor. SECŢIUNEA 3.05. Frecventa de raportare şi cerinţele de inaintare a rapoartelor a) Rapoartele periodice asupra proiectului, la care se face referire în secţiunea 4.04 a) (iv) a termenilor şi condiţiilor standard, vor fi înaintate trimestrial, în maximum treizeci (30) de zile de la sfîrşitul perioadei asupra cãreia se raporteazã, pînã la terminarea proiectului. Aceste rapoarte vor avea urmãtoarele trasaturi caracteristice: Raportul de progres va include: (1) Informaţii generale: A) progresul fizic realizat în implementarea proiectului pînã la data raportarii şi pe intreaga perioada a raportarii (inclusiv programul de lucrãri, cuprinzînd lucrãrile de construcţii civile şi livrãrile de bunuri, precum şi tragerile din împrumut efectuate în precedentele 3 (trei) luni; B) programul de lucrãri efectuate şi motivele pentru care exista abateri fata de programul de implementare a proiectului; C) programul de lucrãri pentru urmãtoarele 3 (trei) luni; D) schimbãrile care se asteapta a interveni în datele de terminare a proiectului; E) utilizarea sumelor împrumuturilor subsidiare şi utilizarea fondurilor gratuite la care se face referire în secţiunea 3.01 c); F) schimbãrile în ceea ce priveşte personalul-cheie al pãrţilor locale, U.M.F.P., cît şi în ceea ce priveşte consultanţii şi contractorii; G) aspecte care ar putea influenta costul proiectului; şi H) orice activitate de dezvoltare care ar putea afecta viabilitatea economicã a proiectului sau a unei pãrţi a acestuia în oricare dintre municipii sau judeţe, dupã cum va fi cazul. (2) Situaţiile financiare care prezintã detaliile efectuãrii cheltuielilor pentru diverse componente ale proiectului şi tragerile din împrumut, alãturi de o situaţie care sa arate: A) estimarile de cost iniţiale; B) estimarile de cost revizuite, dacã exista, şi motivele pentru care apar modificãri; C) estimarile iniţiale de cheltuieli, pînã la data situaţiei; D) motivele pentru care exista variatii la lit. C) de mai sus fata de cheltuielile efective; şi E) cheltuielile estimate pentru urmãtoarele trimestre ale anului respectiv. (3) O scurta prezentare privind stadiul îndeplinirii fiecãrei clauze din acordul de împrumut şi din fiecare acord de proiect. ART. 4 Clauze financiare SECŢIUNEA 4.01. Înregistrãrile financiare şi raportarile a) Împrumutatul va menţine proceduri, înregistrãri şi conturi adecvate pentru a reflecta, corespunzãtor standardelor contabile internaţional acceptate, resursele şi cheltuielile operaţiunilor referitoare la proiect ale departamentelor şi agentiilor Împrumutatului care sunt responsabile pentru execuţia proiectului sau a fiecãrei pãrţi a acestuia (inclusiv costurile şi beneficiile care vor fi obţinute din proiect). b) Împrumutatul: (i) va avea înregistrãrile, conturile şi declaraţiile financiare la care se face referire în paragraful a) al acestei secţiuni, inclusiv înregistrãrile şi conturile referitoare la contul special, pregãtite şi expertizate, pentru fiecare an fiscal, în concordanta cu principiile şi standardele de expertiza contabila recunoscute internaţional, aplicate consecvent de cãtre experţi independenţi, acceptaţi de Banca; (ii) va furniza Bãncii, imediat ce sunt disponibile, dar nu mai tirziu de 6 (şase) luni dupã sfîrşitul fiecãrui an fiscal, rapoartele de expertiza contabila ale experţilor mai sus mentionati, cu un asemenea grad de amploare şi detaliu dupã cum va solicita Banca în mod rezonabil; şi (iii) va furniza Bãncii orice alte informaţii referitoare la respectivele înregistrãri, conturi şi situaţii financiare, ca şi la expertiza lor contabila, asa cum va solicita Banca, periodic, în mod rezonabil. ART. 5 Suspendarea; accelerarea scadentei; anularea SECŢIUNEA 5.01. Suspendarea şi accelerarea scadentei Urmãtoarele prevederi sunt specificate ca evenimente suplimentare pentru suspendarea drepturilor Împrumutatului de a efectua trageri din împrumut, în scopul secţiunii 7.01 a) (xiii) a termenilor şi condiţiilor standard şi ca evenimente suplimentare pentru accelerarea scadentei, în scopul secţiunii 7.06 f) a termenilor şi condiţiilor standard: a) cadrul legislativ şi de reglementare aplicabil oricãreia dintre pãrţile locale va fi fost modificat sau se va fi luat orice alta mãsura, de cãtre Împrumutat, care va avea ca efect modificarea capacitãţii oricãreia dintre pãrţile locale de a se angaja sau de a realiza proiectul, precum şi de a-şi îndeplini obligaţiile prevãzute în secţiunea 3.04 a acordului de proiect respectiv sau oricare alte obligaţii asumate în cadrul acordului de proiect respectiv; b) oricare dintre pãrţile locale nu va reusi sa-şi îndeplineascã obligaţiile din acordul de împrumut subsidiar şi de garanţie respectiv; sau c) oricare dintre pãrţile locale nu va reusi sa-şi îndeplineascã obligaţiile din acordul de proiect respectiv, prevazindu-se ca, totuşi, dacã s-a produs oricare dintre evenimentele specificate în paragrafele b) şi c) de mai sus, Banca va lua în considerare o astfel de suspendare sau accelerare numai pentru acea parte din împrumut referitoare la partea din proiect care trebuie realizatã de acea parte localã care nu şi-a îndeplinit obligaţiile, cu condiţia ca cele de mai înainte nu vor fi interpretare ca limitind, în nici un fel, compensaţiile aflate la dispoziţia Bãncii. SECŢIUNEA 5.02. Anularea Dacã, în orice moment, Banca decide ca o plata din, sau orice utilizare a contului special, a fost facuta necorespunzãtor fata de cerinţele din anexa nr. 3 şi stabileşte suma din împrumut care a fost necorespunzãtor utilizata, Banca poate, informind în scris Împrumutatul, sa anuleze dreptul Împrumutatului de a efectua trageri pentru suma respectiva. Dupã respectiva informare, suma în cauza din împrumut va fi anulatã. ART. 6 Intrarea în efectivitate SECŢIUNEA 6.01. Condiţii premergãtoare intrãrii în efectivitate Urmãtoarele prevederi sunt specificate ca fiind condiţii suplimentare pentru intrarea în efectivitate a acestui acord de împrumut, pentru scopurile secţiunii 9.02 c) a termenilor şi condiţiilor standard: a) cel puţin doua (2) acorduri de proiect au fost corespunzãtor autorizate, semnate şi inminate şi fiecare dintre aceste acorduri obliga în mod legal pãrţile locale respective şi sunt aplicabile în conformitate cu prevederile lor; b) cel puţin doua (2) acorduri de împrumut subsidiar şi de garanţie au fost corespunzãtor autorizate, semnate şi inminate, în numele Împrumutatului şi al pãrţilor locale la care se face referire în paragraful a) de mai sus, şi fiecare dintre aceste acorduri obliga în mod legal pãrţile locale respective şi sunt aplicabile în conformitate cu prevederile lor; c) U.M.F.P. a fost corespunzãtor înfiinţatã, conform secţiunii 3.03, iar CP şi asistentii CP au fost oficial numiţi în cadrul regiilor autonome care sunt pãrţi ale acordurilor de împrumut subsidiar şi de garanţie, precum şi ale acordurilor de proiect la care se face referire în secţiunea 6.01 a) şi b) conform secţiunii 2.09 din respectivele acorduri de proiect; şi d) toate cerinţele legale, de reglementare, instituţionale şi alte cerinţe oficiale, au fost pe deplin satisfacute şi toate aprobãrile sau avizele pentru constituirea rezervei II D au fost obţinute. SECŢIUNEA 6.02. Aviz juridic Pentru scopurile secţiunii 9.03 a termenilor şi condiţiilor standard, avizul sau avizele experţilor juridici trebuie date de cãtre ministrul justiţiei al Împrumutatului (excepţie fac avizul sau avizele juridice la care se face referire în paragraful b) de mai jos, care pot fi emise, ca alternativa, de secretarul de stat - şef al departamentului juridic din M.F., iar urmãtoarele prevederi sunt specificate ca fiind probleme suplimentare, necesar a fi incluse în avizul sau avizele care vor fi furnizate Bãncii: a) acordurile de proiect la care se face referire în secţiunea 6.01 a) au fost corespunzãtor autorizate sau ratificate, sunt obligatorii din punct de vedere legal pentru respectivele pãrţi locale şi sunt aplicabile în conformitate cu prevederile lor; b) acordurile de împrumut subsidiar şi de garanţie la care se face referire în secţiunea 6.01 b) au fost corespunzãtor autorizate sau ratificate de cãtre Împrumutat şi de pãrţile locale respective, sunt obligatorii din punct de vedere legal pentru Împrumutat şi pentru pãrţile locale respective şi sunt aplicabile în conformitate cu prevederile lor. SECŢIUNEA 6.03. Încetarea din cauza neintrarii în efectivitate Data de 11 iulie 1995 este specificatã pentru intrarea în efectivitate a acordului de împrumut, pentru scopurile secţiunii 9.04 a termenilor şi condiţiilor standard. ART. 7 Diverse SECŢIUNEA 7.01. Informarile Urmãtoarele adrese sunt specificate pentru scopurile secţiunii 10.01 a termenilor şi condiţiilor standard:
Pentru Împrumutat: Ministerul Finanţelor În atenţia: directorului general al Direcţiei generale a relaţiilor financiare cu organismele internaţionale Strada Apolodor nr. 17 Sector 5, Bucureşti România Telefax: 401-3126792 401-3121630 Telex: 11239 MIFIN
Pentru Banca: European Bank for Reconstruction and Development Attention: Operation Administration Unit One Exchange Square Londra EC2A 2EH England Telephone: (44-71) 338 6000 Telefax: (44-71) 338 6100 Telex: 881 2161
SECŢIUNEA 7.02 taxe şi costuri Împrumutatul va suporta orice taxe şi costuri profesionale, bancare, de transfer şi schimb apãrute în pregãtire, executarea şi înregistrarea acestui acord şi a oricãrui document legat de acest acord. Drept care, pãrţile la prezentul acord, actionind prin reprezentanţii lor corespunzãtor autorizaţi, au convenit ca acest acord de împrumut sa fie semnat în patru exemplare şi inminat la Londra, Anglia, în ziua şi anul înscrise mai sus.
ROMÂNIA de cãtre: Dan Mogos, secretar de stat Semnatar autorizat
BANCA EUROPEANĂ PENTRU RECONSTRUCŢIE ŞI DEZVOLTARE de cãtre: Jaques de Larosiere - preşedinte Semnatar autorizat
ANEXA 1 DESCRIEREA PROIECTULUI
1. Scopul proiectului este de a sprijini Împrumutatul în: a) consolidarea şi rationalizarea utilitãţilor locale şi asigurarea serviciilor municipale; b) finanţarea investiţiilor prioritare în infrastructura urbana din cinci (5) municipii; c) stabilirea mecanismelor de finantare care vor promova sistemul de acoperire a costurilor în asigurarea serviciilor locale şi implicarea financiarã a Împrumutatului şi a pãrţilor locale în asigurarea şi dezvoltarea acestor servicii; d) punerea bazelor implicarii sectorului privat în asigurarea serviciilor şi managementului utilitãţilor; şi e) dezvoltarea unui sistem descentralizat de finanţare a infrastructurii urbane, care va promova viabilitatea financiarã şi eficienta economicã. 2. Proiectul consta în urmãtoarele pãrţi, asa cum sunt descrise în anexa nr. 1 a fiecãrui acord de proiect, şi care pot fi modificate periodic, dacã Banca şi Împrumutatul convin astfel:
Partea 1: Programul de investiţii pentru judeţul Braşov, incluzind urmãtoarele pãrţi: Partea 1.1. - Reabilitarea reţelei de distribuţie a apei; Partea 1.2. - Instalarea de contoare pe reţea; Partea 1.3. - Instalarea de contoare la consumatori; Partea 1.4. - Modernizarea şi finalizarea lucrãrilor la staţiile de epurare; Partea 1.5. - Construirea unui canal colector; Partea 1.6. - Înlocuirea pompelor de la Sanpetru.
Partea a 2-a: Programul de investiţii pentru municipiul Timişoara, incluzind urmãtoarele pãrţi: Partea 2.1. - Reabilitarea reţelei de distribuţie a apei; Partea 2.2. - Înlocuirea pompelor; Partea 2.3. - Instalarea de contoare la consumatori; Partea 2.4. - Reabilitarea statiei de epurare şi achiziţionarea de echipament pentru laborator.
Partea a 3-a: Programul de investiţii pentru judeţul Iaşi, incluzind urmãtoarele pãrţi: Partea 3.1. - Reabilitarea reţelei de distribuţie a apei; Partea 3.2. - Instalarea de contoare la consumatori; Partea 3.3. - Îmbunãtãţirea functionarii statiei de tratare a apei Chirita; Partea 3.4. - Înlocuirea pompelor de pe Riul Prut; Partea 3.5. - Creşterea capacitãţii sursei de alimentare cu apa de la Timisesti; Partea 3.6. - Modernizarea statiei de tratare a apelor pluviale; Partea 3.7. - Reabilitarea reţelei de canalizare.
Partea a 4-a: Programul de investiţii în municipiul Craiova, incluzind urmãtoarele pãrţi: Partea 4.1. - Reabilitarea reţelei de distribuţie a apei şi contorizarea pe reţea; Partea 4.2. - Instalarea de contoare la consumatori.
Partea a 5-a: Programul de investiţii în municipiul Targu Mures, incluzind urmãtoarele pãrţi: Partea 5.1. - Reabilitarea reţelei de distribuţie a apei; Partea 5.2. - Instalarea de contoare la consumatori; Partea 5.3. - Înlocuirea pompelor şi instalarea de contoare pe reţea; Partea 5.4. - Construirea unui rezervor de apa de 10.000 m.c.; Partea 5.5. - Finalizarea lucrãrilor la statia de epurare; Partea 5.6. - Reabilitarea reţelei de canalizare.
3. Proiectul se estimeaza sa fie finalizat pînã la 31 decembrie 1997.
ANEXA 2 CATEGORII ŞI TRAGERI
1. Pentru scopurile acestei anexe, urmãtorii termeni vor avea urmãtoarele înţelesuri: a) cheltuieli externe înseamnã cheltuielile efectuate în valuta oricãrei tari, alta decît ţara membra, pentru bunuri, lucrãri sau servicii; şi b) cheltuieli locale înseamnã cheltuielile efectuate în valuta tarii membre pentru bunuri, lucrãri civile sau servicii livrate de pe teritoriul tarii membre. 2. Tabelul anexat la prezenta anexa detaliazã categoriile de articole care vor fi finanţate din sumele împrumutului, alocarea sumelor din împrumut pe fiecare categorie şi procentul de cheltuieli pe articole care vor fi astfel finanţate în cadrul fiecãrei categorii. 3. Indiferent de prevederile paragrafului 2 de mai sus, nici o tragere nu se va face pentru: a) plata unor cheltuieli care s-au efectuat înainte de data acestui acord de împrumut; b) cheltuieli ale oricãreia dintre pãrţile locale, efectuate pînã la data semnãrii de cãtre pãrţile locale a acordului de proiect la care ele sunt pãrţi şi înainte ca Banca sa primeascã un exemplar legal autorizat al acordului de împrumut subsidiar şi de garanţie încheiat cu respectivele pãrţi locale, însoţit de o traducere autorizata a acestuia, împreunã cu: (1) avizul sau avizele juridice emise de ministrul justiţiei al Împrumutatului, satisfãcãtoare pentru Banca, aratind ca respectivul acord de proiect şi acord de împrumut subsidiar şi de garanţie au fost corespunzãtor autorizate sau ratificate de cãtre şi semnate şi inminate în numele respectivelor pãrţi locale şi al Împrumutatului (în cazul acordurilor de împrumut subsidiar şi de garanţie) şi sunt obligatorii din punct de vedere legal pentru pãrţile la acestea, în conformitate cu prevederile lor; şi (2) evidentele satisfãcãtoare pentru Banca, pentru a confirma ca: (i) rezerva II D pentru fiecare regie a fost în mod corespunzãtor constituitã, în concordanta cu prevederile paragrafului II f) al anexei nr. 4 la acordul de proiect respectiv; şi (ii) CP şi asistentii CP au fost numiţi de respectiva regie autonomã, conform acordului de proiect respectiv; c) cheltuieli ale oricãrei pãrţi locale într-un an fiscal dat, cu excepţia cazului în care Banca nu a primit evidentele satisfãcãtoare în sensul ca fondurile gratuite la care se face referire în secţiunea 3.01 c) au fost disponibilizate în bugetul de stat al Împrumutatului pentru acel an fiscal; sau d) cheltuieli în cadrul categoriei 3 descrisã în tabel, afarã de cazul în care Bãncii i s-au transmis facturi specificind separat cheltuielile externe de cheltuielile locale.
TABEL ----------------------------------------------------------------------- Categoria Suma din împrumut % alocata în valuta din cheltuielile împrumutului ($) de finanţat ----------------------------------------------------------------------- (1) Bunuri A. Bunuri pentru partea 1 a 2.840.000 100% din valoarea con- proiectului tractului, exclusiv B. Bunuri pentru partea a 2-a 1.476.000 toate sumele reprezen- a proiectului tind taxele vamale şi C. Bunuri pentru partea a 3-a 3.127.000 impozitele indirecte a proiectului D. Bunuri pentru partea a 4-a 594.000 a proiectului E. Bunuri pentru partea a 5-a 852.000 a proiectului
TOTAL CATEGORIA (1) 8.889.000 ----------------------------------------------------------------------- (2) Lucrãri civile (altele decît cele la care se refe- ra categoria (3). A. Lucrãri civile pentru partea 1.769.300 100% din valoarea con- 1 a proiectului tractului, exclusiv B. Lucrãri civile pentru partea 970.300 toate sumele reprezen- a 2-a a proiectului tind taxele vamale şi C. Lucrãri civile pentru partea 2.253.000 impozitele indirecte a 3-a a proiectului D. Lucrãri civile pentru partea 55.400 a 4-a a proiectului E. Lucrãri civile pentru partea 1.176.000 a 5-a a proiectului
TOTAL CATEGORIA (2) 6.224.000 ----------------------------------------------------------------------- (3) Lucrãri civile pentru par- tile 1.1, 2.1, 3.1, 4.1 şi 5.1 ale proiectului A. Lucrãri civile pentru partea 4.609.000 100% din valoarea con- 1.1 a proiectului tractului, exclusiv B. Lucrãri civile pentru partea 3.509.000 toate sumele reprezen- 2.1 a proiectului tind taxele vamale şi C. Lucrãri civile pentru partea 2.113.000 impozitele indirecte 3.1 a proiectului D. Lucrãri civile pentru partea 1.381.000 4.1 a proiectului E. Lucrãri civile pentru partea 1.275.000 5.1 a proiectului TOTAL CATEGORIA (3) 12.887.000 ----------------------------------------------------------------------- T O T A L 28.000.000 -----------------------------------------------------------------------
ANEXA 3 CONTUL SPECIAL
1. Pentru scopurile acestei anexe, urmãtorii termeni vor avea urmãtoarele înţelesuri: - categorie eligibilã înseamnã categoriile (1), (2) şi (3) prezentate în tabelul menţionat în paragraful 2 al anexei nr. 2 la acest acord; - cheltuieli eligibile înseamnã cheltuielile efectuate pentru un cost rezonabil al bunurilor, lucrãrilor, civile şi serviciilor cerute pentru proiect şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului alocate periodic pentru categoriile eligibile, în concordanta cu prevederile anexei nr. 2 la acest acord; şi - soldul maxim al contului special înseamnã o suma egala cu $ 2.800.000; - Suma minima a tragerii din contul special înseamnã o suma egala cu $ 100.000. 2. Plãţile din contul special se vor face exclusiv pentru cheltuieli eligibile, în concordanta cu prevederile acestei anexe. 3. Dupã ce Banca a primit evidente satisfãcãtoare despre deschiderea corespunzãtoare a contului special, în concordanta cu termenii şi condiţiile acceptabile pentru Banca, inclusiv protecţia adecvatã impotriva compensãrii, sechestrãrii sau confiscãrii sumelor aflate în cont, Împrumutatul poate trage din suma disponibilã şi depozitata în contul special o suma iniţialã care nu trebuie sa depãşeascã soldul maxim al contului special şi nici nu trebuie sa fie mai mica decît suma minima a tragerii din contul special. 4. Dupã aceea, Împrumutatul poate trage sume adiţionale din suma disponibilã şi poate depozita aceste sume în contul special, cu condiţia respectãrii limitelor specificate în paragraful 6 de mai jos şi satisfacind urmãtoarele condiţii pentru fiecare cerere de tragere: a) Împrumutatul va fi trimis Bãncii extrasul de cont, documentele şi orice alte dovezi cerute de Banca, pentru a demonstra ca sumele utilizate din contul special au fost folosite corespunzãtor; b) dupã efectuarea tragerii solicitate din suma disponibilã şi depozitarea sumei tragerii în contul special, soldul contului special nu trebuie sa depãşeascã soldul maxim al contului special; c) cu excepţia cazurilor cu care, în mod periodic, Banca poate fi de acord, suma solicitatã a fi trasa din suma disponibilã, pentru a fi depozitata în contul special, nu trebuie sa fie mai mica decît suma maxima a tragerii din contul special. 5. Fãrã a prejudicia cerinţele paragrafului 4 a) de mai sus, Împrumutatul va furniza, ori de cîte ori Banca va cere în mod rezonabil, un raport asupra soldului şi altor detalii cu privire la contul special, inclusiv extrasele de cont şi orice alte documente şi dovezi pe care Banca le poate cere pentru a se arata ca plãţile efectuate din contul special au fost fãcute conform cerinţelor stabilite în aceasta anexa. 6. Indiferent de prevederile paragrafului 4 al acestei anexe, Împrumutatul nu va trage sume din suma disponibilã pentru a le depozita în contul special, dacã Banca nu va conveni altfel: a) dacã, la un moment dat, Banca va fi decis ca orice trageri ulterioare din suma disponibilã trebuie efectuate conform prevederilor secţiunii 2.03 a) a acestui acord; sau b) cînd suma disponibilã alocata categoriilor eligibile va fi egala cu dublul soldului maxim al contului special. Ulterior, tragerile din suma disponibilã alocata categoriilor eligibile vor urma procedurile specifice pe care Banca le va comunica, în scris, Împrumutatului. Asemenea trageri ulterioare se vor efectua numai dupã ce, şi în mãsura în care, Banca va fi asigurata ca sumele rãmase în depozit în contul special la data respectivei comunicãri urmeazã a fi utilizate pentru efectuarea de plati privind cheltuieli eligibile. 7.a) Dacã Banca va fi decis, în orice moment, ca o plata din, sau o utilizare a contului special: (i) a fost facuta pentru o cheltuiala sau într-o suma care nu este consideratã eligibilã conform paragrafului 2 din aceasta anexa; sau (ii) nu a fost justificatã printr-o dovada furnizatã Bãncii; b) atunci Banca va putea cere Împrumutatului: (i) sa furnizeze acea dovada suplimentarã pe care Banca o poate solicita; sau (ii) sa depoziteze în contul special (sau, dacã Banca va cere astfel, sa restituie Bãncii) o suma egala cu suma plãţii respective sau cu partea acesteia care nu poate fi consideratã eligibilã sau justificatã. În cazul în care Banca stabileşte existenta cazurilor a) (i) sau (ii) de mai sus, nici o tragere ulterioara nu se va mai efectua din suma disponibilã pentru depozitarea în contul special (dacã Banca nu va conveni altfel) pînã în momentul în care Împrumutatul (x) a depozitat în contul special sau a restituit Bãncii o suma egala cu suma plãţii respective (sau a partii acesteia), care a fost determinata ca nefiind eligibilã sau justificatã, sau (y) a furnizat dovezi suplimentare, care sa satisfacã Banca, în sensul ca sumele anterior plãtite din contul special au fost utilizate corespunzãtor. 8.a) Dacã Banca va fi stabilit, în orice moment, ca o suma rãmasã neutilizata în contul special nu va fi necesarã pentru plata în continuare a unor cheltuieli eligibile, atunci Împrumutatul va plati Bãncii, în avans, cu promptitudine, dupã ce Banca îl va informa, suma rãmasã neutilizata. De asemenea, dacã Banca va solicita Împrumutatului sa restituie Bãncii o suma corespunzãtor paragrafului 7 b) (ii), atunci Împrumutatul va plati în avans Bãncii, cu promptitudine, dupã ce Banca îi va comunica în scris, suma respectiva. În aceste scopuri, cerinta ca plãţile în avans din împrumut sa se efectueze la datele de plata a dobinzii este anulatã, sub rezerva paragrafului 8 c) de mai jos. b) Împrumutatul, pe baza comunicãrii prealabile, trimisa cãtre Banca în conformitate cu secţiunea 3.07 a) a termenilor şi condiţiilor standard, poate plati în avans, la oricare dintre datele de plata ale dobinzii, toate sau numai o parte din fondurile depozitate în contul special. c) Orice plata în avans a unor sume identificate în subparagrafele a) şi b) de mai sus se va efectua în concordanta cu secţiunea 3.07 a termenilor şi condiţiilor standard, cu condiţia ca, totuşi astfel de plati în avans sa nu fie subiectul sumei minime de plata în avans specificatã în secţiunea 2.02 b) a acestui acord, şi ca, pentru orice alte plati în avans care nu se fac la datele de plata a dobinzii, Împrumutatul va plati costurile tranzacţiei, asa cum vor fi ele evaluate de Banca şi comunicate Împrumutatului. În plus, plãţile în avans identificate în subparagrafele a) şi b) de mai sus vor fi aplicate de cãtre Banca, asa cum se stipuleazã în secţiunea 3.07 d) (ii) a termenilor şi condiţiilor standard.
ANEXA 4 TERMENII ŞI CONDIŢIILE ACORDURILOR DE ÎMPRUMUT SUBSIDIARE ŞI DE GARANŢIE
Fiecare acord de împrumut subsidiar şi de garanţie va include termeni şi condiţii satisfãcãtoare pentru Banca, inclusiv urmãtoarele:
Împrumutul subsidiar (1) Identificarea pãrţilor proiectului care vor fi finanţate prin intermediul împrumutului subsidiar şi al fondurilor ce vor fi asigurate prin bugetul de stat şi prin bugetele locale. (2) Suma împrumutului subsidiar, care va fi determinata dupã cum urmeazã: Municipiul Echivalent dolari ---------- ----------------- Braşov 9.218.500 Timişoara 5.955.000 Iaşi 7.493.000 Craiova 2.030.000 Targu Mures 3.303.500 TOTAL: 28.000.000 (3) Împrumutul subsidiar va fi acordat respectivei regii autonome, care va fi rãspunzãtoare pentru rambursarea împrumutului, plata dobinzilor şi a tuturor celorlalte sume plãtibile conform acordului de împrumut subsidiar şi de garanţie, iar consiliile locale şi consiliile judeţene, dupã cum va fi cazul, vor garanta ca debitori principali, şi nu numai ca garanţi, plata tuturor acestor sume. (4) Perioada de rambursare a împrumutului subsidiar (care nu va depãşi perioada de rambursare a împrumutului), inclusiv perioada de graţie (care nu va depãşi perioada de graţie a împrumutului). (5) Împrumutul subsidiar va fi stabilit în dolari şi rambursabil în lei (plãţile locale îşi vor asuma riscurile derivînd din fluctuatia cursului de schimb între dolar şi leu). (6) Rata dobinzii aplicabilã împrumutului subsidiar va fi rata dobinzii aplicabilã împrumutului, conform secţiunii 2.05. a acestui acord. (7) Regiile autonome vor plati un comision de angajament, comisionul iniţial şi acele speze şi taxe ce vor fi aplicate împrumutului subsidiar, care vor fi proporţional echivalente comisioanelor, spezelor şi taxelor plãtibile de Împrumutat în conformitate cu prezentul acord.
Tragerile (8) Aranjamentele pentru tragerile din împrumutul subsidiar. (9) Anularea pãrţilor neutilizate din împrumutul subsidiar. (10) Suma totalã a împrumutului subsidiar va fi disponibilã, pentru a fi trasa, începînd cu data intrãrii în efectivitate, pînã la ultima data de disponibilizare. (11) Sumele împrumutului subsidiar vor fi utilizate exclusiv pentru finanţarea plãţilor pentru bunurile, lucrãrile civile şi serviciile achiziţionate în concordanta cu prevederile acestui acord şi ale respectivului acord de proiect.
Alte prevederi (12) Planul de finanţare pentru partea din proiect ce urmeazã sa fie executatã în respectivul municipiu sau judeţ, dupã cum va fi cazul (reflectind costul estimat pentru fiecare componenta a acelei pãrţi a proiectului şi modul de finanţare din sumele împrumutului subsidiar, transferurile bugetare de la Împrumutat şi fondurile cu care va contribui respectivul municipiu sau judeţ, dupã cum este cazul). (13) Neonorarea obligaţiei de plata a dobinzii. (14) Evidente şi conturi. (15) Cerinţe de raportare (dupã cum se va conveni între Împrumutat şi pãrţile locale). (16) Dreptul de inspecţie din partea Împrumutatului şi a Bãncii. (17) Cazuri de neîndeplinire a obligaţiilor şi remedierea lor. (18) Data intrãrii în efectivitate a acordului de împrumut subsidiar şi de garanţie.
ANEXA 5 ACHIZIŢII
Pentru scopurile secţiunii 4.03 a condiţiilor şi termenilor standard, urmãtoarele prevederi se vor aplica, exceptind cazul în care Banca va conveni altfel, achiziţiilor de bunuri şi lucrãri civile necesare realizãrii proiectului şi care vor fi finanţate din sumele împrumutului: a) Bunurile şi lucrãrile civile vor fi achiziţionate prin licitaţie internationala deschisã, cu excepţia urmãtoarelor: (i) contractele de bunuri ale cãror costuri sunt estimate a fi mai mici decît echivalentul a 200.000 ECU, într-o suma totalã care nu va depãşi echivalentul urmãtoarelor sume (toate aceste sume, excluzind taxele vamale şi impozitele indirecte) aferente fiecãrei pãrţi a proiectului, vor fi achiziţionate prin <<cumpãrãri>>, urmînd o procedura conform cãreia în procesul de licitaţie vor fi incluşi minimum doi furnizori strãini: Partea 1 a proiectului 438.400 $ Partea a 2-a a proiectului 402.200 $ Partea a 3-a a proiectului 71.600 $ Partea a 4-a a proiectului 51.100 $ Partea a 5-a a proiectului 269.400 $ (ii) contractele pentru lucrãri civile ale cãror costuri sunt estimate a fi mai mici decît echivalentul a 5.000.000 ECU pe contract, într-o suma totalã care nu va depãşi echivalentul urmãtoarelor sume (toate aceste sume excluzind taxele vamale şi impozitele indirecte) referitoare la fiecare parte a proiectului, pot fi achiziţionate urmînd procedurile de licitaţie locale, acceptabile pentru Banca: Partea 1 a proiectului 4.745.000 $ Partea a 2-a a proiectului 7.430.000 $ Partea a 3-a a proiectului 8.325.000 $ Partea a 4-a a proiectului 2.455.000 $ Partea a 5-a a proiectului 4.390.000 $ b) Pentru scopurile paragrafului a) de mai sus, procedurile privind licitaţiile internaţionale deschise şi <<cumpãrãrile>> sunt descrise în capitolul 3 al Regulilor şi procedurilor de achizitionare ale B.E.R.D. c) Toate contractele vor face obiectul procedurilor de aprobare descrise în anexa nr. 1 la Regulile şi procedurile de achizitionare ale B.E.R.D. d) Urmãtoarele contracte vor face obiectul unei aprobãri anterioare: (i) primul contract încheiat pentru lucrãri civile, referitor la pãrţile 1.1., 2.1., 3.1., 4.1. sau 5.1. ale proiectului; (ii) primul contract încheiat pentru lucrãri civile, altul decît contractele la care se face referire la punctul (i) de mai sus.
CUPRINS
ARTICOLUL 1 - Termenii şi condiţiile standard; definiţii; titluri Secţiunea 1.01. - Încorporarea termenilor şi condiţiilor standard Secţiunea 1.02. - Definiţii Secţiunea 1.03. - Titluri
ARTICOLUL 2 - Principalii termeni ai împrumutului Secţiunea 2.01. - Suma împrumutului şi valuta împrumutului Secţiunea 2.02. - Alţi termeni financiari ai împrumutului Secţiunea 2.03. - Tragerile şi contul special Secţiunea 2.04. - Reprezentantul autorizat pentru scopul tragerilor
ARTICOLUL 3 - Executarea proiectului Secţiunea 3.01. - Clauzele proiectului Secţiunea 3.02. - Achiziţionarea Secţiunea 3.03. - Unitatea de management şi finanţare a proiectului Secţiunea 3.04. - Consultanţii Secţiunea 3.05. - Frecventa de raportare şi cerinţele de inaintare a rapoartelor