Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 14 din 30 ianuarie 2003  privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 14 din 30 ianuarie 2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 63 din 1 februarie 2003
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţie şi ale <>art. 1 pct. VI.5 din Legea nr. 680/2002 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, denumita în continuare Autoritatea, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, sub directa coordonare a ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, prin reorganizarea Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, organ de specialitate al administraţiei publice centrale aflat în subordinea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, care se desfiinţeazã.
(2) Autoritatea are sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1.
(3) Autoritatea coordoneazã la nivel central activitãţile de protecţie specialã şi promovare a drepturilor persoanelor cu handicap, elaboreazã politicile, strategiile şi standardele în domeniul promovãrii drepturilor persoanelor cu handicap, asigura urmãrirea aplicãrii reglementãrilor din domeniul propriu şi controlul activitãţilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap.
ART. 2
Atribuţiile inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap privind acordarea şi plata de la bugetul de stat a drepturilor cuvenite, potrivit legii, persoanelor cu handicap se preiau, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, de cãtre consiliile judeţene, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, care le vor exercita prin serviciile publice de asistenta socialã înfiinţate potrivit legii.
ART. 3
(1) Pentru realizarea obiectivelor în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie - prin care asigura fundamentarea, elaborarea, supunerea spre aprobare Guvernului, precum şi aplicarea strategiei naţionale în domeniu şi a programelor de reforma în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, cu respectarea tratatelor internaţionale la care România este parte;
b) de reglementare - prin care asigura elaborarea cadrului normativ necesar în vederea realizãrii obiectivelor Strategiei naţionale privind protecţia specialã şi integrarea socialã a persoanelor cu handicap şi armonizarii legislaţiei interne cu principiile şi normele tratatelor internaţionale la care România este parte;
c) de administrare - prin care asigura gestionarea bunurilor din domeniul public şi privat al statului, pe care le are în administrare sau în folosinta, dupã caz;
d) de autoritate de stat - prin care exercita controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate de cãtre instituţiile publice şi celelalte persoane juridice drepturile persoanelor cu handicap în conformitate cu legislaţia în vigoare;
e) de reprezentare - prin care asigura, în domeniul sau de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a statului roman.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor de control ce îi revin Autoritatea are dreptul sa solicite informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoana juridicã publica sau privatã ori persoane fizice implicate în sfera sa de competenta, acestea având obligaţia de a le pune la dispoziţie în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitãrii.
ART. 4
(1) În realizarea obiectivelor sale Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului, cu avizul Secretariatului General al Guvernului, Strategia nationala în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, în conformitate cu principiile şi normele internaţionale;
b) organizeazã, coordoneazã şi controleazã, prin inspectiile regionale, realizarea mãsurilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap şi a strategiei naţionale în domeniul respectiv;
c) iniţiazã, elaboreazã şi avizeazã actele normative din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
d) acţioneazã pentru promovarea alternativelor de tip familial la protecţia institutionalizata a persoanelor cu handicap, prin dezvoltarea şi diversificarea serviciilor de recuperare şi reintegrare ambulatorii;
e) analizeazã factorii carentiali, generatori ai handicapului, şi stabileşte mãsurile adecvate de prevenire a apariţiei acestora;
f) monitorizeazã respectarea drepturilor persoanelor cu handicap, realizarea accesibilitatilor, întocmeşte analize şi studii în domeniu şi elaboreazã metodologii de aplicare a mãsurilor ce se impun pentru ameliorarea situaţiei în aceasta materie;
g) întocmeşte studii în vederea propunerii unor mãsuri de diversificare a resurselor economico-financiare, destinate sustinerii acţiunilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap şi creşterii eficientei în gestionarea acestor resurse;
h) realizeazã îndrumarea şi controlul în aplicarea şi respectarea legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, cu privire la aplicarea politicilor şi standardelor în activitatea instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, aflate în coordonarea sa;
i) organizeazã activitatea de selecţionare a personalului pentru aparatul propriu şi pentru structurile subordonate, de evaluare periodicã, precum şi de perfecţionare a pregãtirii profesionale a acestuia;
j) organizeazã activitatea de instruire a personalului din cadrul instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap, aflate în coordonarea acesteia, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale;
k) iniţiazã, cu avizul Secretariatului General al Guvernului, implementeaza şi evalueaza proiectele cu finanţare externa în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
l) finanţeazã şi cofinanteaza programe şi proiecte în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
m) colaboreazã cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului sau a ministerelor, cu autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale, în acţiuni sociale comune de educaţie şi protecţie specialã a persoanelor cu handicap, în vederea atenuarii, limitãrii sau eliminãrii consecinţelor handicapului, precum şi a reabilitãrii profesionale şi integrãrii lor în societate;
n) iniţiazã, negociaza şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internationala în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;
o) dezvolta un sistem de informaţie şi consultanţa accesibil persoanelor cu handicap şi familiilor acestora;
p) sprijinã crearea unei reţele naţionale de unitãţi protejate, ca parte a unei strategii globale de angajare în munca a persoanelor cu handicap;
r) elaboreazã, coordoneazã şi monitorizeazã planurile de acţiune privind implementarea strategiilor în domeniu;
s) urmãreşte implementarea planului naţional de acţiune în acest domeniu;
s) asigura crearea şi dezvoltarea unei baze de date referitoare la persoanele cu handicap, compatibila cu cea a sistemului naţional de asistenta socialã;
t) elaboreazã standarde privind calitatea serviciilor oferite persoanelor cu handicap;
t) evalueaza necesarul şi calitatea serviciilor, stabileşte planuri noi de dezvoltare a serviciilor pe baza nevoilor reale din comunitate;
u) coordoneazã şi evalueaza activitatea comisiilor de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti, informand despre aceasta autoritãţile administraţiei publice locale;
v) autorizeaza persoanele juridice de drept public sau privat, cu avizul Secretariatului General al Guvernului, sa desfãşoare activitãţi în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;
x) realizeazã inspecţii ale serviciilor prestate persoanelor cu handicap în cadrul instituţiilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap;
y) controleazã modul de respectare a reglementãrilor legale în vigoare în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap.
(2) Autoritatea îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sau de activitate.
ART. 5
(1) Autoritatea este condusã de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, numiţi prin decizie a primului-ministru, şi asimilaţi, din punct de vedere al salarizarii şi al celorlalte drepturi, cu funcţiile de secretar de stat, respectiv de subsecretar de stat.
(2) Preşedintele Autoritãţii este ordonator principal de credite.
(3) Preşedintele conduce intreaga activitate a Autoritãţii şi o reprezintã în raporturile cu Guvernul, cu Secretariatul General al Guvernului, cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoanele juridice şi fizice, romane sau strãine.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 6
(1) Autoritatea are un secretar general, funcţionar public, numit şi salarizat în condiţiile legii.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor.
(3) Secretarul general îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de preşedinte sau prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii.
ART. 7
(1) Autoritatea este incadrata cu funcţionari publici şi personal contractual, potrivit legii.
(2) Salarizarea personalului Autoritãţii şi a personalului din cadrul unitãţilor subordonate se face în condiţiile legii.
ART. 8
(1) Numãrul maxim de posturi pentru aparatul central al Autoritãţii este de 75, exclusiv preşedintele şi vicepreşedintele, iar pentru unitãţile subordonate este de 135.
(2) Încadrarea pe posturile aprobate se va realiza în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, în condiţiile legii.
(3) Pe aceasta perioada personalul angajat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, al inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap şi al Institutului Naţional de Studii şi Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap, care se reorganizeazã potrivit prevederilor prezentei ordonanţe, va continua sa fie salarizat conform legii.
(4) Structura organizatoricã a Autoritãţii se aproba prin ordin al ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului.
(5) Cheltuielile curente şi de capital ale Autoritãţii şi unitãţilor subordonate sunt finanţate de la bugetul de stat.
(6) Statul de funcţii, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare se aproba prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, cu avizul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 9
(1) În structura Autoritãţii funcţioneazã Comisia superioarã de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti, denumita în continuare Comisia superioarã, cu activitate decizionala în soluţionarea contestaţiilor la certificatele de încadrare într-o categorie de persoane cu handicap, emise de comisiile judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(2) Comisia superioarã se numeşte prin ordin al preşedintelui Autoritãţii şi are urmãtoarea componenta:
- preşedinte, medic de expertiza medicalã şi de recuperare a capacitãţii de munca;
- doi medici specialişti, în funcţie de afectiunea care produce handicapul;
- un psiholog;
- un reprezentant desemnat de organizaţiile neguvernamentale, care desfãşoarã activitãţi de protecţie specialã a persoanelor cu handicap.
(3) Preşedintele Comisiei superioare se angajeazã prin concurs, în condiţiile legii.
(4) Ceilalţi membri ai Comisiei superioare au dreptul la o indeminizatie de şedinţa. Cuantumul lunar brut al indemnizaţiilor de şedinţa, pentru fiecare membru al Comisiei superioare, nu poate depãşi cuantumul salariului mediu net pe economie, comunicat de Institutul Naţional de Statistica, corespunzãtor lunii ianuarie a fiecãrui an, şi se acorda proporţional cu numãrul de şedinţe la care a participat.
(5) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei superioare se aproba prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, cu avizul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 10
În subordinea Autoritãţii funcţioneazã 8 inspecţii regionale, denumite în continuare Inspecţii, şi Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, potrivit anexei care face parte integrantã din prezenta ordonanta.
ART. 11
(1) Inspectiile se înfiinţeazã, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţii publice, cu personalitate juridicã, în subordinea Autoritãţii.
(2) Inspectiile vor îndeplini urmãtoarele atribuţii principale:
a) controleazã modul de respectare a reglementãrilor legale în vigoare în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap şi aplica sancţiunile prevãzute de lege;
b) monitorizeazã modul de aplicare a politicilor de protecţie specialã a persoanelor cu handicap;
c) verifica realizarea accesibilitatilor de cãtre autoritãţile sau instituţiile care au aceasta obligaţie, potrivit legii, şi aplica sancţiunile prevãzute de lege;
d) orice alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(3) Inspectiile vor funcţiona în actualele sedii ale inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap din judeţele corespunzãtoare reşedinţei de regiune şi vor avea în patrimoniu toate bunurile mobile şi imobile ale acestora.
(4) În domeniul de activitate al Autoritãţii, pentru problemele referitoare la copiii cu handicap, Inspectiile colaboreazã cu Autoritatea Nationala pentru Protecţia Copilului şi Adopţie.
(5) Inspectiile sunt conduse de un inspector-şef, numit pe baza de concurs de preşedintele Autoritãţii. Inspectorul-şef are calitatea de ordonator tertiar de credite.
(6) Statul de funcţii, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Inspectiilor se aproba prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, cu avizul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 12
(1) În subordinea Autoritãţii funcţioneazã Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, instituţie publica cu personalitate juridicã, înfiinţatã prin reorganizarea Institutului Naţional de Studii şi Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap, care se desfiinţeazã.
(2) Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, denumit în continuare Institutul, are sediul în Bucureşti, str. Cezar Bolliac nr. 42, sectorul 3.
(3) Institutul este condus de un director, numit pe baza de concurs de cãtre preşedintele Autoritãţii, cu avizul Secretariatului General al Guvernului.
(4) Statul de funcţii, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Institutului se aproba prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, cu avizul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 13
(1) În subordinea consiliilor judeţene şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti se înfiinţeazã comisii de expertiza medicalã a persoanelor cu handicap pentru adulti, denumite în continuare Comisii, cu avizul pentru conformitate al Autoritãţii.
(2) Comisiile se organizeazã în subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, cu activitate decizionala în materia încadrãrii persoanelor în grad de handicap. Activitatea Comisiilor este coordonata metodologic de Comisia superioarã.
(3) Încadrarea sau respingerea încadrãrii într-o categorie de persoane cu handicap care necesita protecţie specialã în raport cu gradul de handicap se atesta prin certificat emis de Comisii. Eliberarea certificatului este scutitã de taxa de timbru.
(4) Certificatele emise potrivit alin. (3) pot fi contestate, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la Comisia superioarã. Contestaţia va fi soluţionatã prin decizie, în termen de 45 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii.
(5) Deciziile emise de Comisia superioarã pot fi atacate potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990 , cu modificãrile ulterioare, cererile adresate instanţei fiind scutite de taxa judiciarã de timbru.
(6) În exercitarea atribuţiilor ce le revin Comisiile reprezintã consiliul judeţean, respectiv consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
(7) Comisiile se înfiinţeazã prin hotãrâre a consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, şi au urmãtoarea componenta:
- un preşedinte, medic specialist în expertiza capacitãţii de munca;
- doi medici specialişti, în funcţie de afectiunea care produce handicapul;
- un psiholog;
- un reprezentant desemnat de organizaţiile neguvernamentale care desfãşoarã activitãţi de protecţie specialã a persoanelor cu handicap.
(8) Preşedintele Comisiei este funcţionar public, face parte din structura de personal a serviciului public de asistenta socialã şi se supune prevederilor <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind salarizat conform legii.
(9) Ceilalţi membri ai Comisiilor au dreptul la o indemnizaţie de şedinţa. Cuantumul lunar brut al indemnizaţiilor de şedinţa, pentru fiecare membru al Comisiilor, nu poate depãşi salariul mediu net pe economie, comunicat de Institutul Naţional de Statistica, corespunzãtor lunii ianuarie a fiecãrui an, şi se acorda proporţional cu numãrul de şedinţe la care a participat.
(10) Cheltuielile curente şi de capital necesare functionarii Comisiilor se asigura din bugetele consiliilor judeţene, respectiv ale consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
ART. 14
(1) Patrimoniul format din totalitatea bunurilor mobile şi imobile, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la 31 decembrie 2002, deţinut de inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap care se desfiinţeazã, cu excepţia celor prevãzute la art. 11 alin. (3), se preia pe baza de protocol de predare-preluare încheiat între inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap şi consiliile judeţene, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
(2) Baza de date, informaţiile şi fondul documentaristic vor fi predate pe baza de proces-verbal încheiat între inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap care se desfiinţeazã şi preşedinţii consiliilor judeţene, respectiv primãrii sectoarelor municipiului Bucureşti, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
(3) Patrimoniul format din totalitatea bunurilor mobile şi imobile, care a aparţinut inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap din judeţele corespondente reşedinţei de regiune, va fi predat pe baza de protocol de predare-preluare încheiat între inspectoratul care se desfiinţeazã şi inspecţia regionala corespunzãtoare, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 15
Autoritatea, consiliile judeţene şi, respectiv, consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti au obligaţia de a asigura condiţii corespunzãtoare de funcţionare a Comisiilor, astfel încât sa se evite aglomeratiile, tratamentul nedemn şi întârzierea rezolvarii cererilor cetãţenilor.
ART. 16
Autoritatea utilizeazã un parc propriu de mijloace de transport, format din 3 autoturisme pentru aparatul propriu şi 10 autoturisme repartizate unitãţilor subordonate. Consumul lunar normat de carburanţi se stabileşte potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 17
Asociaţia Nevazatorilor din România, Asociaţia Surzilor din România, Asociaţia Invalizilor de Rãzboi Nevãzãtori din România şi Liga Nationala a Organizaţiilor cu Personal Handicapat din Cooperatia Mestesugareasca pot primi, potrivit legilor bugetare anuale, subvenţii de la bugetul de stat prin bugetul Autoritãţii.
ART. 18
(1) Drepturile acordate persoanelor cu handicap potrivit legii, de la bugetul de stat, se vor plati prin bugetele proprii ale consiliilor judeţene şi consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti din transferurile de la bugetul de stat cãtre bugetele locale, prevãzute cu aceasta destinaţie în bugetul Autoritãţii.
(2) Se autorizeaza Ministerul Finanţelor Publice sa introducã modificãri în structura bugetului de stat pe anul 2003, respectiv în bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, şi sa aprobe structura bugetului Autoritãţii, pe baza propunerilor ordonatorilor principali de credite.
(3) Se autorizeaza Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei şi Autoritatea sa efectueze pe baza datelor de execuţie la 31 martie 2003 regularizarea creditelor bugetare deschise şi plãţile de casa efectuate.
(4) Ministerul Sãnãtãţii şi Familiei va actualiza, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, structura posturilor şi a cheltuielilor cu salariile pe anul 2003, ca urmare a aplicãrii prevederilor prezentei ordonanţe.
(5) Autoritatea va elabora, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, anexele privind structura posturilor şi a cheltuielilor cu salariile.
ART. 19
În cuprinsul actelor normative în vigoare denumirea "Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap" se înlocuieşte cu denumirea "Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap".
ART. 20
Anexa nr. 1 "Organele de specialitate ale administraţiei publice centrale a cãror activitate este coordonata în mod direct de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului" la <>Hotãrârea Guvernului nr. 900/2001 pentru organizarea şi stabilirea atribuţiilor Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 592 din 20 septembrie 2001, se completeazã cu un nou punct, punctul 3, care va avea urmãtorul cuprins:
"3. Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap".
ART. 21
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga:
a) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.100/1990 pentru înfiinţarea Secretariatului de Stat pentru Handicapati, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 295 din 21 noiembrie 1992;
b) art. 1 alin. (2), art. 9-14 şi pct. I al lit. A din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sãnãtãţii şi Familiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) <>art. 22, 24-29 şi 51^1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protecţia specialã şi încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 310 din 30 iunie 1999, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 519/2002 , cu modificãrile ulterioare;
d) <>Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 436/2002 privind aprobarea structurii organizatorice a Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 521 din 18 iulie 2002.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul sãnãtãţii şi familiei,
Daniela Bartos

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 30 ianuarie 2003.
Nr. 14.


ANEXA 1

UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap

1. Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Cezar Bolliac nr. 42, sectorul 3.
2. Inspecţia Regionala Bucureşti, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Cauzasi nr. 26, sectorul 3, care cuprinde:
- municipiul Bucureşti;
- judeţul Ilfov.
3. Inspecţia Regionala Vaslui, cu sediul în municipiul Vaslui, str. Mihail Kogalniceanu nr. 25, care are arondate urmãtoarele judeţe:
- judeţul Bacau;
- judeţul Botosani;
- judeţul Iaşi;
- judeţul Neamt;
- judeţul Suceava;
- judeţul Vaslui.
4. Inspecţia Regionala Satu Mare, cu sediul în municipiul Satu Mare, str. Aurora bl. E13, care are arondate urmãtoarele judeţe:
- judeţul Bihor;
- judeţul Bistrita-Nasaud;
- judeţul Cluj;
- judeţul Maramures;
- judeţul Satu Mare;
- judeţul Salaj.
5. Inspecţia Regionala Arad, cu sediul în municipiul Arad, str. Baritiu nr. 16, care are arondate urmãtoarele judeţe:
- judeţul Arad;
- judeţul Caras-Severin;
- judeţul Hunedoara;
- judeţul Timis.
6. Inspecţia Regionala Valcea, cu sediul în municipiul Ramnicu Valcea, str. Carol nr. 23, care are arondate urmãtoarele judeţe:
- judeţul Dolj;
- judeţul Gorj;
- judeţul Mehedinti;
- judeţul Olt;
- judeţul Valcea.
7. Inspecţia Regionala Arges, cu sediul în municipiul Pitesti, Str. Frasinului nr. 10, care are arondate urmãtoarele judeţe:
- judeţul Arges;
- judeţul Calarasi;
- judeţul Dambovita;
- judeţul Giurgiu;
- judeţul Ialomita;
- judeţul Prahova;
- judeţul Teleorman.
8. Inspecţia Regionala Mures, cu sediul în municipiul Targu Mures, str. Victor Babes nr. 12, care are arondate urmãtoarele judeţe:
- judeţul Alba;
- judeţul Braşov;
- judeţul Covasna;
- judeţul Harghita;
- judeţul Mures;
- judeţul Sibiu.
9. Inspecţia Regionala Vrancea, cu sediul în municipiul Focsani, str. Cuza Voda nr. 56, care are arondate urmãtoarele judeţe:
- judeţul Brãila;
- judeţul Buzau;
- judeţul Constanta;
- judeţul Galaţi;
- judeţul Tulcea;
- judeţul Vrancea.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016