Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 128 din 29 august 1998 republicata*)  pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 128 din 29 august 1998 republicata*) pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 863 din 26 septembrie 2005
-------
*) Republicatã în temeiul <>art. XVIII din Ordonanţa Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor mãsuri financiare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 803 din 31 august 2004, dându-se textelor o nouã numerotare.
<>Ordonanţa Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului a fost republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 5 august 2004 şi a mai fost modificatã şi completatã prin:
- <>Ordonanţa Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor mãsuri financiare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 803 din 31 august 2004, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 507/2004 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.080 din 19 noiembrie 2004;
- <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor mãsuri organizatorice la nivelul administraţiei publice centrale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 18 martie 2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 198/2005 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 550 din 28 iunie 2005.



CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Bunurile confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, care se valorificã în condiţiile prezentei ordonanţe, sunt:
a) bunurile mobile şi titlurile de valoare confiscate, devenite proprietate privatã a statului în temeiul legii, al hotãrârilor judecãtoreşti sau al deciziilor organelor împuternicite sã dispunã confiscarea;
b) bunurile care provin din succesiuni vacante sau donaţii, cu excepţia celor afectate de clauze derogatorii;
c) bunurile mobile şi imobile prevãzute la <>art. 7 din Legea nr. 314/2001 pentru reglementarea situaţiei unor societãţi comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
d) bunurile imobile fãrã stãpâni sau pãrãsite, declarate ca atare potrivit legii, ai cãror proprietari sunt neidentificaţi;
e) bunurile mobile abandonate ai cãror proprietari sunt neidentificaţi, predate pe bazã de proces-verbal organelor de poliţie, sau bunurile mobile descoperite de organele poliţiei de frontierã în zonele de competenţã, care nu au fost reclamate de proprietari timp de un an de la data predãrii şi a cãror valorificare nu este reglementatã prin alte acte normative specifice. În aceeaşi categorie intrã şi bunurile prevãzute la lit. d), precum şi cele prevãzute în cadrul tezei întâi din prezenta literã, ai cãror proprietari sunt cunoscuţi, însã existã indicii temeinice, determinate de natura bunurilor sau a împrejurãrilor în care au fost gãsite, din care rezultã intenţia neechivocã a proprietarului de a renunţa la dreptul de proprietate asupra acestora;
f) sumele consemnate în orice scop de cãtre persoane fizice sau juridice, la dispoziţia organelor judiciare, pentru care s-a dispus restituirea şi nu s-a cerut ridicarea lor de cãtre cei care le-au depus ori de cãtre cei care erau îndreptãţiţi sã le ridice în termenul de prescripţie prevãzut de legislaţia în vigoare;
g) mijloacele de platã în valutã liber convertibilã, care se depun la bãncile comerciale selectate de organele de valorificare, în condiţiile legii.
(2) Organele care au dispus consemnarea sumelor prevãzute la alin. (1) lit. f) sunt obligate sã le declare la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti în termen de 30 de zile de la împlinirea termenului legal de prescripţie.
(3) Dacã bunurile prevãzute la alin. (1) lit. e) sunt reclamate înainte de expirarea termenului de un an de la data predãrii, ele se restituie proprietarilor sau moştenitorilor acestora de cãtre organul de poliţie competent. În orice alte cazuri, bunurile sau contravaloarea acestora se restituie în temeiul unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile.
(4) Bunurile menţionate la alin. (1) lit. e), ai cãror proprietari au fost identificaţi şi care au renunţat printr-o declaraţie autenticã la exercitarea dreptului de proprietate asupra acestora, se vor valorifica înainte de expirarea termenului de un an, conform prevederilor prezentei ordonanţe.
(5) Pot fi valorificate înainte de expirarea termenului de un an şi bunurile prevãzute la alin. (1) lit. e) care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (3).
(6) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) bunurile care nu îndeplinesc condiţiile legale de comercializare.
(7) Bunurile prevãzute la alin. (6) vor fi distruse pe cheltuiala deţinãtorului sau, dupã caz, a persoanelor fizice ori juridice de la care au fost confiscate. Distrugerea în cauzã se va efectua în prezenţa şi cu confirmarea prin semnãturã a unei comisii de preluare şi distrugere formate din reprezentanţi ai deţinãtorului, ai Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, ai Ministerului Finanţelor Publice, ai Ministerului Administraţiei şi Internelor şi ai Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor.
ART. 2
(1) Bunurile confiscate care constituie corp delict sau mijloace de probã în procedura judiciarã trec în proprietatea privatã a statului în temeiul unei ordonanţe emise de procuror sau al unei hotãrâri judecãtoreşti rãmase definitive, prin care se dispune valorificarea acestora.
(2) În cazul bunurilor ridicate cu ocazia constatãrii şi sancţionãrii contravenţiilor pe bazã de proces-verbal, titlul de proprietate îl constituie însuşi procesul-verbal de contravenţie, în cazul în care acesta nu a fost contestat în termenul legal sau dacã a fost contestat, contestaţia a fost respinsã printr-o hotãrâre judecãtoreascã rãmasã definitivã.

CAP. II
Declararea şi preluarea bunurilor trecute în proprietatea privatã a statului

ART. 3
(1) Declararea bunurilor trecute în proprietatea privatã a statului, precum şi predarea acestora se fac la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, în termen de 10 zile de la data primirii de cãtre deţinãtor a documentului care constituie titlu de proprietate al statului asupra acestora.
(2) Bunurile confiscate, devenite proprietatea privatã a statului, se declarã şi se predau organelor de valorificare, în termen de 10 zile de la data rãmânerii definitive a actului de confiscare.
(3) În situaţia în care actul de confiscare este atacat în termenul prevãzut de lege, bunurile confiscate trec în proprietatea privatã a statului începând cu data la care hotãrârea judecãtoreascã rãmâne definitivã.
ART. 4
(1) Deţinãtorii bunurilor care au trecut în proprietatea privatã a statului, persoane fizice sau juridice, dupã caz, au obligaţia sã inventarieze bunurile respective, luând în acelaşi timp şi mãsurile de pãstrare şi de conservare corespunzãtoare, pânã la predarea lor efectivã spre valorificare direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) urmãtoarele categorii de bunuri:
a) medicamente, materiale consumabile de utilitate medicalã, materiale de natura obiectelor de inventar medicale, aparaturã medicalã, substanţe toxice, materiale radioactive, bunuri culturale din patrimoniu, obiecte, veşminte şi cãrţi de cult, timbre filatelice, hârtii de valoare, materiale lemnoase, documente istorice, materiale de arhivã, care se pun de îndatã la dispoziţie organelor de specialitate ale statului care au competenţa de a gestiona astfel de bunuri, conform prevederilor legale;
b) mijloacele de platã în valutã neconvertibilã, care se depun la Banca Naţionalã a României, în condiţiile legii, şi mijloacele de platã în lei, care se depun la unitãţile Trezoreriei Statului, în contul bugetului de stat;
c) armele de foc, muniţiile explozive şi diferite bunuri cu specific militar, care se predau imediat, cu titlu gratuit, inspectoratelor judeţene de poliţie sau Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti ori, dupã caz, Ministerului Apãrãrii Naţionale;
d) bunurile imobile intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, ce provin din succesiuni vacante, care nu se valorificã în termen de 180 de zile de la data evaluãrii.
În aceastã situaţie bunurile imobile intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, care provin din succesiuni vacante, trec în proprietatea privatã a unitãţilor administrativ-teritoriale, cu destinaţia de locuinţe sociale, în condiţiile legii.
(3) Bunurile menţionate la alin. (2) se vor evalua, utiliza, valorifica, distruge sau se vor casa de cãtre organele specializate care le-au preluat, dispunând de acestea conform atribuţiilor legale ce le revin.
(4) Sumele obţinute ca urmare a valorificãrii bunurilor prevãzute la alin. (2) vor fi virate la bugetul de stat, dupã deducerea cheltuielilor efectuate conform prevederilor legale în vigoare şi a cotei de 1%, care se vireazã Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru recompensarea poliţiştilor, potrivit dispoziţiilor <>art. 54 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aferentã bunurilor confiscate ca urmare a acţiunilor desfãşurate de poliţişti. Sunt exceptate de la aceste prevederi sumele rezultate din valorificarea bunurilor ce intrã sub incidenţa <>Legii nr. 103/1992 privind dreptul exclusiv al cultelor religioase pentru producerea obiectelor de cult, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care rãmân la dispoziţia cultelor religioase.
(5) Prin deţinãtor de bunuri se înţelege persoana fizicã sau juridicã care are în posesie temporarã bunuri de natura celor prevãzute la art. 1.

CAP. III
Evaluarea şi valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului

ART. 5
(1) Bunurile prevãzute la art. 1, care au trecut în proprietatea privatã a statului, se valorificã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice prin organele sale teritoriale - direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti -, denumite în continuare organe de valorificare.
(2) Valorificarea bunurilor prevãzute la alin. (1) se poate face şi de cãtre administraţiile finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, denumite în continuare organe de valorificare.
(3) Sunt considerate organe de valorificare şi structurile de specialitate care au atribuţii în acest sens, din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, pentru bunurile intrate în proprietatea privatã a statului, care nu se gãsesc pe teritoriul României. Valorificarea acestor bunuri se va face conform metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului finanţelor publice şi ministrului afacerilor externe.
ART. 6
(1) Bunurile menţionate la art. 1 vor fi predate de cãtre deţinãtori organelor de valorificare, care sunt obligate sã le preia pe bazã de proces-verbal de predare-preluare în termen de 10 zile de la data primirii de cãtre deţinãtor a documentului care constituie titlu de proprietate al statului asupra acestora.
(2) Dupã preluarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului o comisie de evaluare va proceda la evaluarea acestora în maximum 21 de zile de la preluare.
(3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) bunurile de consum alimentar cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare, inclusiv animalele şi pãsãrile vii, care se predau imediat persoanelor juridice specializate sau persoanelor fizice autorizate pentru comercializarea acestor bunuri cãtre populaţie. Valorificarea acestor bunuri se face numai dupã obţinerea avizului de calitate, potrivit legii, în situaţia în care pe ambalaj nu este inscripţionat termenul de valabilitate, la preţuri cu ridicata practicate în zonã, fãrã efectuarea procedurilor de evaluare. În acest caz, procesele-verbale de predare-primire se predau în termen de 48 de ore organelor de valorificare.
(4) Prin exceptare de la prevederile art. 3 alin. (2), la solicitarea deţinãtorului, acelaşi termen şi aceeaşi procedurã de valorificare prevãzute la alin. (3) se aplicã şi bunurilor al cãror termen de garanţie expirã înainte de data rãmânerii definitive a hotãrârii ce se va pronunţa în litigiu, al cãrui obiect îl constituie legalitatea procesului-verbal de confiscare.
(5) În cazul în care prin hotãrâre judecãtoreascã rãmasã definitivã se dispune restituirea bunurilor prevãzute la alin. (3) şi (4), sumele obţinute din valorificarea acestora se achitã persoanei de la care au fost preluate bunurile respective, la nivelul actualizat al preţurilor, de la bugetul de stat sau de la bugetul local, dupã caz.
(6) Instituţiile abilitate prin lege sã ateste calitatea bunurilor confiscate în vederea comercializãrii sunt obligate sã emitã certificatul constatator, în termen de maximum 15 zile de la data solicitãrii acestuia de cãtre organul de valorificare.
(7) Pentru bunurile prevãzute la alin. (3) avizul constatator se va emite de îndatã, astfel încât în momentul vânzãrii acestea sã îndeplineascã condiţiile de comercializare.
ART. 7
(1) Bunurile confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului şi preluate de organele de valorificare, care în perioada valorificãrii au devenit necomercializabile, precum şi cele care nu au putut fi valorificate vor fi distruse sub supravegherea unei comisii de distrugere.
(2) Comisia de distrugere se constituie în baza deciziei directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv în baza deciziei şefului administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, şi este formatã din reprezentanţi ai urmãtoarelor instituţii:
a) direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã sau a municipiului Bucureşti, respectiv administraţia finanţelor publice de sector, 2 membri;
b) inspectoratul judeţean de poliţie sau Direcţia Generalã de Poliţie a Municipiului Bucureşti, 2 membri;
c) agenţia de protecţie a mediului judeţeanã, un membru.
(3) Comisia de distrugere stabileşte locul unde urmeazã a fi distruse bunurile, putându-se apela şi la serviciile unor unitãţi specializate în acest gen de activitate.
ART. 8
Cheltuielile de deplasare şi de cazare vor fi plãtite membrilor comisiei de distrugere de cãtre instituţia publicã care i-a desemnat.
ART. 9
(1) Valorificarea bunurilor trecute în proprietatea privatã a statului se face de organele de valorificare, prin bursele de mãrfuri, direct de la locul de depozitare sau la locul la care acestea se aflã, prin magazine proprii, licitaţie publicã sau în regim de consignaţie, dupã caz. Vânzarea directã de la locul de depozitare sau de la locul de deţinere se poate face pentru bunurile care necesitã condiţii deosebite de pãstrare şi pazã sau care necesitã un spaţiu mare de depozitare, ce nu pot fi asigurate în momentul intrãrii în proprietatea privatã a statului. În acest caz vânzarea se face în sistem angro, cu plata integralã sau în rate.
(2) Produsele de natura celor supuse marcãrii potrivit legii, nemarcate sau cu marcaje false, devenite proprietatea privatã a statului prin confiscare, vor purta marcaje speciale, conform reglementãrilor legale în materie.
ART. 10
(1) În vederea creşterii eficienţei activitãţii de valorificare a bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, autoritãţile administraţiei publice locale vor asigura cu prioritate, în limitele disponibilitãţilor existente sau create ulterior, la solicitarea scrisã a direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, spaţiile necesare depozitãrii şi valorificãrii.
(2) În cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti vor funcţiona servicii sau birouri specializate pentru desfãşurarea activitãţii de valorificare.
(3) Pentru asigurarea activitãţii de valorificare, personalul Ministerului Finanţelor Publice va fi suplimentat, dupã caz, cu numãrul necesar care va fi aprobat prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 11
(1) În vederea valorificãrii bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului se va face evaluarea de cãtre o comisie de evaluare, stabilitã prin decizia directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv prin decizia şefului administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, care va avea urmãtoarea componenţã:
a) directorul executiv adjunct al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv şeful adjunct al administraţiei - şeful comisiei;
b) un reprezentant din cadrul serviciului, biroului sau al compartimentului pentru valorificare bunuri;
c) un reprezentant desemnat de inspectoratul de concurenţã judeţean sau al municipiului Bucureşti;
d) un reprezentant din partea oficiului judeţean pentru protecţia consumatorilor sau al Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti;
e) reprezentantul instituţiei publice care deţine bunurile respective.
(2) Membrii comisiei de evaluare, precum şi membrii comisiilor prevãzute la art. 1 alin. (7) şi la art. 7 alin. (2) vor primi o indemnizaţie fixã lunarã, stabilitã prin ordin al ministrului finanţelor publice, care se acoperã din veniturile încasate din valorificarea bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului.
ART. 12
(1) În cazul bunurilor care nu s-au putut valorifica în decurs de 30 de zile de la data punerii în vânzare, comisia de evaluare poate proceda la reevaluarea bunurilor. În intervalul de 150 de zile de la data primei reevaluãri se pot face mai multe reevaluãri succesive, în sensul majorãrii sau micşorãrii preţului bunurilor, în funcţie de decizia comisiei de evaluare. Dacã bunurile respective nu sunt vândute în termen de 150 de zile de la data primei reevaluãri, se poate proceda la atribuirea gratuitã, valorificarea prin unitãţile de colectare şi valorificare a deşeurilor, dezmembrarea bunurilor şi valorificarea sau distrugerea componentelor rezultate sau la distrugerea bunurilor, dupã caz. În acelaşi interval de timp directorul executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv şeful administraţiei finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, va putea decide schimbarea metodei de valorificare, în condiţiile competenţelor stabilite prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) Conducãtorul organului de valorificare poate decide ca valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului sã se facã şi prin intermediul altor organe de valorificare, numai cu acordul prealabil al acestora.
(3) Bunurile al cãror termen de valabilitate expirã în cele 180 de zile fãrã a fi valorificate vor fi distruse sub supravegherea comisiei de distrugere.

CAP. IV
Atribuirea, cu titlu gratuit, a unor categorii de bunuri intrate în proprietatea privatã a statului

ART. 13
(1) Ministerul Finanţelor Publice poate transmite sau, dupã caz, propune Guvernului transmiterea cu titlu gratuit a unor bunuri intrate în proprietatea privatã a statului unor persoane fizice sau juridice, astfel:
a) Secretariatului General al Guvernului - autovehicule, ambulanţe sanitare cu dotãri aferente, ambarcaţiuni şi motoare ataşabile acestora, care vor fi repartizate în administrarea ministerelor, autoritãţilor publice centrale şi locale, în limita normativelor de dotare a acestora, cu respectarea procedurilor de declarare şi de evaluare, precum şi unitãţilor de cult;
b) creşelor, grãdiniţelor, centrelor de plasament şi centrelor de primire a copilului, cãminelor de bãtrâni, cantinelor pentru sãraci, azilurilor, spitalelor, şcolilor, bibliotecilor, instituţiilor de cult, persoanelor cu handicap, Societãţii Naţionale de Cruce Roşie din România, precum şi persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma dezastrelor, la propunerea direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, a administraţiilor finanţelor publice de sector din cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti;
c) persoanelor fizice sau juridice care pot face dovada cã au calitatea de destinatar al materialelor cu caracter documentar, informaţional, educativ, ştiinţific şi altele asemenea, la solicitarea acestora;
d) ministerelor, autoritãţilor publice centrale şi locale echipamente de comunicaţie, tehnicã de calcul şi biroticã, rechizite, bunuri de folosinţã îndelungatã, inventar gospodãresc, materiale de întreţinere şi reparaţii, cu respectarea procedurilor de declarare şi evaluare;
e) persoanelor juridice care nu îndeplinesc condiţia de utilizatori unici, dar au calitatea de destinatari iniţiali, pentru bunurile intrate în proprietatea privatã a statului şi care nu pot fi valorificate în condiţiile art. 9 şi 12;
f) Ministerului Afacerilor Externe - bunuri mobile şi imobile aflate în strãinãtate, prin hotãrâre a Guvernului;
g) persoanelor juridice care administreazã case memoriale, prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice.
(2) Repartizarea bunurilor prevãzute la alin. (1) lit. a) se va face de cãtre o comisie interministerialã care va funcţiona pe lângã Secretariatul General al Guvernului, constituitã prin decizie a primului-ministru, formatã din reprezentanţi ai Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Economiei şi Comerţului, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Justiţiei, Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi Cancelariei Primului-Ministru.
(3) Ministerul Finanţelor Publice poate atribui, cu titlu gratuit, persoanelor juridice bunuri intrate în proprietatea privatã a statului, care au fost achiziţionate din import, în baza unui contract de credit garantat de stat, prin hotãrâre a Guvernului.
(4) Ministerul Finanţelor Publice poate propune atribuirea cu titlu gratuit, prin hotãrâre a Guvernului, şi altor beneficiari a unor bunuri intrate în proprietatea privatã a statului.
ART. 14
Prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice, bunuri intrate în proprietatea privatã a statului, care nu pot fi valorificate în condiţiile prezentei ordonanţe, pot fi atribuite, cu titlu gratuit, persoanelor fizice şi juridice care au calitatea de destinatar.

CAP. V
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 15
(1) Veniturile încasate din valorificarea bunurilor prevãzute la art. 1 se varsã la bugetul de stat, dupã deducerea cheltuielilor efectuate în vederea valorificãrii acestora, precum şi a cotei de 1%, care se vireazã Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru recompensarea poliţiştilor, potrivit dispoziţiilor <>art. 54 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aferentã bunurilor confiscate ca urmare a acţiunilor desfãşurate de poliţişti.
(2) Bunurile confiscate de cãtre organele autoritãţii administraţiei publice locale se predau direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, iar sumele încasate din valorificarea acestora se fac venit la bugetul local, dupã deducerea cheltuielilor cu valorificarea efectuate conform legislaţiei în vigoare şi a unui comision de 10% din veniturile încasate.
(3) În situaţia în care nivelul veniturilor încasate din valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului nu asigurã acoperirea cheltuielilor necesare în vederea valorificãrii acestora, diferenţa va fi acoperitã de la bugetul de stat sau din veniturile datorate bugetului local.
(4) În categoria cheltuielilor efectuate în vederea valorificãrii bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului, în condiţiile prezentei ordonanţe, se cuprind cheltuielile efectuate de la preluarea acestora şi pânã la valorificare, atribuirea cu titlu gratuit sau distrugere.
ART. 16
(1) Nerespectarea obligaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã atrage dupã sine rãspunderea disciplinarã, contravenţionalã, materialã sau, dupã caz, penalã, potrivit legii.
(2) Contravenţiile şi sancţiunile aplicabile se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe.
ART. 17
În termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Finanţelor Publice şi Banca Naţionalã a României vor elabora norme de aplicare a acesteia, care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 18
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe se abrogã:
- <>Decretul nr. 111/1951 privind reglementarea situaţiei bunurilor de orice fel supuse confiscãrii, confiscate, fãrã moştenitori sau fãrã stãpân, precum şi a unor bunuri care nu mai folosesc instituţiilor bugetare, publicat în Buletinul Oficial nr. 81 din 27 iulie 1951;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 662/1991 privind modul de valorificare a bunurilor care au devenit proprietate de stat potrivit legii, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 362 din 17 decembrie 1997, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

----------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016