Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 113 din 31 august 2000  privind modificarea   Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 113 din 31 august 2000 privind modificarea Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 425 din 1 septembrie 2000



În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. L pct. 1 din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
<>Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 328 din 29 august 1998, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 98/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului şi care se valorifica în condiţiile prezentei ordonanţe sunt:
a) bunurile mobile confiscate, devenite proprietate privatã a statului în temeiul legii, al hotãrârilor judecãtoreşti sau al deciziilor organelor împuternicite sa efectueze confiscarea;
b) bunurile mobile şi imobile care provin din succesiuni fãrã moştenitori legali sau testamentari;
c) bunurile mobile pãrãsite ai cãror proprietari sunt neidentificati, predate pe baza de proces-verbal organelor de poliţie, sau bunurile mobile descoperite de organele poliţiei de frontiera în zonele de competenta, care nu au fost reclamate de proprietari timp de un an de la data predãrii şi a cãror valorificare nu este reglementatã prin alte acte normative specifice. În aceeaşi categorie intra şi bunurile ai cãror proprietari sunt cunoscuţi, însã exista indicii temeinice, determinate de natura bunurilor sau a împrejurãrilor în care au fost gãsite, din care rezulta intenţia neechivoca a proprietarului de a renunţa la exercitarea dreptului de proprietate asupra acestora.
(2) Dacã bunurile prevãzute la lit. c) sunt reclamate înainte de expirarea termenului de un an de la data predãrii, ele se restituie proprietarilor sau moştenitorilor acestora de cãtre organul de poliţie competent. În celelalte situaţii bunurile sau contravaloarea acestora se restituie în temeiul unei hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile.
(3) Bunurile prevãzute la alin. (1) lit. c), ai cãror proprietari au fost identificati şi care au renunţat printr-o declaraţie autenticã la exercitarea dreptului de proprietate asupra acestora, se pot valorifica înainte de expirarea termenului de un an, conform prevederilor prezentei ordonanţe.
(4) Pot fi valorificate înainte de expirarea termenului de un an şi bunurile prevãzute la alin. (1) lit. c) care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 6 alin. (3)."
2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Bunurile confiscate care constituie corp delict sau mijloace de proba în procedura judiciarã nu pot trece în proprietatea privatã a statului decât dupã încheierea procesului în cauza respectiva.
(2) În cazul bunurilor ridicate cu ocazia constatãrii şi sanctionarii contravenţiilor pe baza de proces-verbal, titlu de proprietate îl constituie însuşi procesul-verbal de contravenţie, în cazul în care acesta nu a fost contestat în termenul legal sau, dacã a fost contestat, contestaţia a fost respinsã pintr-o hotãrâre rãmasã definitiva."
3. Alineatul (2) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Dupã preluarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului o comisie de evaluare va proceda la evaluarea acestora în maximum 21 de zile de la preluare."
4. Alineatul (6) al articolului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Instituţiile abilitate prin lege sa ateste calitatea bunurilor confiscate în vederea comercializãrii sunt obligate sa emita certificatul constatator în termen de maximum 15 zile de la data solicitãrii acestuia de cãtre organul de valorificare."
5. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Valorificarea bunurilor trecute în proprietatea privatã a statului se face de organele de valorificare, prin bursele de mãrfuri, direct de la locul de depozitare sau la locul la care acestea se afla, prin magazine proprii, licitaţie publica sau în regim de consignaţie, dupã caz. Vânzarea directa de la locul de depozitare sau de la locul de deţinere se poate face pentru bunurile care necesita condiţii deosebite de pãstrare şi paza sau care necesita un spaţiu mare de depozitare, ce nu pot fi asigurate în momentul intrãrii în proprietatea privatã a statului. În acest caz vînzarea se face în sistem angro, cu plata integrala sau în rate."
6. Alineatul (1) al articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) În vederea valorificãrii bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului se va face evaluarea acestora de cãtre o comisie de evaluare, stabilitã prin decizie a directorului general al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care va avea urmãtoarea componenta:
a) directorul general adjunct al direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti - şeful comisiei;
b) şeful serviciului colectare venituri din cadrul direcţiei administrarea veniturilor statului - adjunct al şefului comisiei;
c) şeful serviciului (biroului) pentru valorificarea bunurilor devenite proprietate privatã a statului din cadrul direcţiei administrarea veniturilor statului - secretarul comisiei;
d) şeful serviciului control investigari, valorificare acţiuni sau o persoana desemnatã de acesta din cadrul inspectoratului de concurenta judeţean sau al municipiului Bucureşti;
e) un reprezentant din partea Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor;
f) reprezentantul instituţiei publice, agentului economic sau persoana care deţine bunurile respective, dupã caz."
7. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) În cazul bunurilor care nu s-au putut valorifica în decurs de 30 de zile de la data punerii în vânzare comisia de evaluare poate proceda la reevaluarea bunurilor. În intervalul de 150 de zile de la data primei reevaluari se pot face mai multe reevaluari succesive, în sensul majorãrii sau micsorarii preţului bunurilor, în funcţie de decizia comisiei de evaluare. Dacã bunurile respective nu sunt vândute în termen de 150 de zile de la data primei reevaluari se poate proceda la atribuirea gratuita, valorificarea prin unitãţile de colectare şi valorificare a deşeurilor, dezmembrarea bunurilor şi valorificarea sau distrugerea componentelor rezultate sau la distrugerea bunurilor, dupã caz. În acelaşi interval de timp comisia de evaluare va putea decide schimbarea metodei de valorificare în urma unei analize de eficienta.
(2) Conducãtorul organului de valorificare poate decide ca valorificarea bunurilor intrate în proprietatea privatã a statului sa se facã şi prin intermediul altor organe de valorificare, numai cu acordul prealabil al acestora.
(3) Bunurile al cãror termen de valabilitate expira în cele 180 de zile fãrã a fi valorificate vor fi distruse sub supravegherea comisiei de distrugere." 8. Litera b) a alineatului (1) al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins:
"b) creselor, gradinitelor, cãminelor de copii, de bãtrâni, cantinelor pentru saraci, azilurilor, spitalelor, şcolilor, instituţiilor de cult, persoanelor cu handicap, precum şi persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma calamitãţilor naturale, la propunerea direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, dupã consultarea autoritãţilor administraţiei publice locale sau judeţene ori a serviciilor publice descentralizate ale ministerelor la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, dupã caz."
9. Litera e) a alineatului (1) al articolului 13 va avea urmãtorul cuprins:
"e) persoanelor juridice care nu îndeplinesc condiţia de utilizatori unici, dar au calitatea de destinatari iniţiali, pentru bunurile intrate în proprietatea privatã a statului şi care nu pot fi valorificate în condiţiile art. 9 şi 12."
ART. 2
<>Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 , cu modificãrile ulterioare şi cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia de cãtre Parlament.
ART. 3
(1) În termen de 9 luni de la data intrãrii în vigoare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 37/2000 privind modificarea şi completarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, Guvernul va aproba modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/1999 .
(2) În termen de 3 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe Guvernul va aproba modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privatã a statului, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 514/1999 .
(3) Aspectele procedurale privind circuitul bunurilor pãrãsite, precum şi documentele care se întocmesc în legatura cu acestea se vor reglementa o data cu modificarea şi completarea normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministru de interne,
Constantin Dudu Ionescu

────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016