Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 111 din 31 august 2000  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 111 din 31 august 2000 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 426 din 2 septembrie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. W din Legea nr. 125/2000 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta.

ART. 1
<>Ordonanta Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 11/1994 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 23 martie 1994, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. <>Ordonanta Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii publice va avea urmãtorul titlu:
"<>Ordonanta Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii oficiale"
2. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Activitatea organizatã pentru culegerea, prelucrarea, analiza, difuzarea şi constituirea seriilor de date statistice oficiale cu caracter demografic, social, economic, financiar, juridic, necesare în vederea fundamentarii şi evaluãrii politicilor economice şi sociale, informãrii opiniei publice, elaborãrii cercetãrilor ştiinţifice, prognozelor şi strategiilor de dezvoltare, fundamentarii deciziilor guvernamentale şi ale agenţilor economici, transmiterii de date statistice organismelor internaţionale potrivit obligaţiilor asumate de statul roman, precum şi altor categorii de utilizatori interni şi externi se desfãşoarã cu respectarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe.
(2) Ordonanta privind organizarea statisticii oficiale se aplica tuturor persoanelor fizice şi juridice care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României."
3. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Statistica oficialã în România este organizatã şi coordonata de Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice, organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat.
(2) Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice este condus de un preşedinte, ajutat de 2 vicepreşedinţi, funcţionari publici, asimilaţi cu funcţiile de conducere de secretar general, respectiv secretar general adjunct din aparatul propriu al ministerelor şi al celorlalte organe ale administraţiei publice centrale de specialitate.
(3) În subordinea Institutului Naţional de Statistica şi Studii Economice funcţioneazã direcţiile generale teritoriale de statistica, ca servicii publice descentralizate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi editura <<Revista Romana de Statistica>> şi Centrul Naţional de Pregãtire în Statistica, finanţate din venituri extrabugetare.
(4) În sensul prezentei ordonanţe, prin servicii de statistica oficialã se înţelege Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice şi direcţiile generale teritoriale de statistica, precum şi compartimentele statistice din cadrul organelor de specialitate ale administraţiei publice, coordonate metodologic de Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice."
4. Dupã articolul 2 se introduc articolele 2^1 şi 2^2 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 2^1. - (1) În scopul formãrii profesionale continue a personalului din serviciile de statistica oficialã, precum şi al promovãrii unei culturi statistice în sistemul administraţiei publice centrale şi locale, în companii şi societãţi naţionale, regii autonome, societãţi comerciale, în alte unitãţi cu personalitate juridicã de drept public sau privat, se înfiinţeazã Centrul Naţional de Pregãtire în Statistica, în subordinea Institutului Naţional de Statistica şi Studii Economice, finanţat din venituri extrabugetare.
(2) Centrul Naţional de Pregãtire în Statistica are ca obiect de activitate organizarea, promovarea activitãţilor de formare profesionalã continua prin sistemul educaţional în domeniile statisticii, demografiei, economiei, econometriei, sociologiei cantitative şi tehnologiei informatiei, contribuind la rãspândirea cunoştinţelor ştiinţifice şi tehnice din aceste domenii.
(3) Centrul Naţional de Pregãtire în Statistica poate elibera, în condiţiile legii, diplome educaţionale sau certificate de absolvire, dupã caz, cu evidentierea competentelor dobândite, cu valabilitate nationala.
(4) Formarea profesionalã continua prin Centrul Naţional de Pregãtire în Statistica este asigurata de formatori, specialişti în domeniile prevãzute la alin. (2) din administraţia publica sau de cãtre colaboratori din ţara ori din strãinãtate, remuneraţi potrivit legislaţiei în materie.
Art. 2^2. - Organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Statistica şi Studii Economice şi a Centrului Naţional de Pregãtire în Statistica se aproba prin hotãrâre a Guvernului."
5. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Organizarea statisticii oficiale se întemeiazã pe principiile autonomiei, confidenţialitãţii, transparenţei, relevantei, proportionalitatii, deontologiei statistice şi raportului cost/eficienta.
(2) Potrivit principiului autonomiei, Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice este autorizat sa stabileascã în mod impartial şi independent, fãrã ingerinţe de pe poziţii de interes ale Guvernului, partidelor politice, grupãrilor etnice, sindicatelor, organizaţiilor patronale şi ale altor organizaţii sau persoane fizice, sistemele de indicatori, nomenclatoarele, clasificarile, metodologiile, tehnicile de înregistrare şi prelucrare, sa publice şi sa difuzeze datele şi informaţiile statistice. Acest principiu implica obligativitatea difuzãrii statisticilor oficiale (date şi informaţii) tuturor categoriilor de utilizatori, fãrã nici o restrictie şi în condiţii de egalitate, în privinta calitãţii şi a termenelor de difuzare.
(3) Potrivit principiului confidenţialitãţii, serviciile de statistica oficialã şi personalul statistic au obligaţia sa adopte şi sa asigure pe parcursul întregii perioade a cercetãrii statistice - de la înregistrare pana la publicare - mãsuri de protecţie a datelor care se referã la subiecti statistici individuali (persoane fizice sau juridice), date obţinute direct prin cercetãri statistice sau indirect din surse administrative ori alte surse.
(4) Potrivit principiului transparenţei, serviciile de statistica oficialã sunt obligate sa respecte şi sa asigure dreptul furnizorilor de date statistice, utilizatorilor şi altor categorii de persoane fizice sau juridice de a avea acces la temeiul legal şi scopul organizãrii cercetãrilor statistice, la metodologiile, tehnicile şi metodele folosite la elaborarea informaţiilor statistice, la mãsurile adoptate de protecţie a datelor şi la modul şi termenele de difuzare a datelor şi informaţiilor statistice.
(5) Potrivit principiului relevantei, serviciile de statistica oficialã sunt obligate sa asigure producerea de date şi informaţii statistice conform domeniilor, termenelor şi gradului de detaliere a datelor statistice stabilite în funcţie de evoluţia continua a fenomenelor demografice, economice, sociale şi de mediu.
(6) Potrivit principiului proportionalitatii, serviciile de statistica oficialã au obligaţia sa asigure corelarea dintre cantitatea de informaţii individuale ce se solicita şi cantitatea de informaţii prelucrate ce se oferã utilizatorilor.
(7) Potrivit principiului deontologiei statistice, serviciile de statistica oficialã sunt obligate sa instituie şi sa aplice criterii ştiinţifice la selectarea surselor, metodelor şi procedurilor pentru realizarea cercetãrilor statistice şi sa facã cunoscute, într-o forma larg accesibila, sursele de date, sfera de cuprindere, metodologiile de calcul şi gradul de exactitate ale rezultatelor.
(8) Potrivit principiului raportului cost/eficienta, serviciile de statistica oficialã sunt obligate sa limiteze volumul datelor statistice culese de la subiectii statistici, la nivelul care se justifica prin obiectivul cercetãrilor statistice şi în condiţiile utilizãrii optime a resurselor disponibile."
6. Articolul 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Pentru asigurarea caracterului obiectiv, transparent şi ştiinţific al metodologiilor, indicatorilor, nomenclatoarelor şi al clasificarilor utilizate în activitatea de statistica, se înfiinţeazã Consiliul de Coordonare a Activitãţii de Statistica, organ consultativ care are, în principal, ca obiect de activitate analiza şi avizarea strategiei de dezvoltare a sistemului statistic naţional, a rapoartelor de activitate ale Institutului Naţional de Statistica şi Studii Economice şi a Programului anual de cercetãri statistice şi studii economice.
(2) Consiliul de Coordonare a Activitãţii de Statistica are urmãtoarea componenta:
- 2 reprezentanţi ai Academiei Romane;
- 4 reprezentanţi ai învãţãmântului superior de specialitate şi cercetãrii;
- 6 reprezentanţi ai ministerelor şi/sau ai organelor de specialitate în subordinea Guvernului;
- 1 reprezentant al Bãncii Naţionale a României;
- 3 reprezentanţi ai organismelor sindicale;
- 3 reprezentanţi ai organizaţiilor patronale;
- 3 reprezentanţi ai mijloacelor de informare în masa;
- 2 reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale.
Preşedintele Institutului Naţional de Statistica şi Studii Economice este membru de drept.
(3) Membrii Consiliului de Coordonare a Activitãţii de Statistica sunt numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea organismelor şi instituţiilor prevãzute la alin. (2), pe o perioada de 2 ani.
(4) Membrii Consiliului de Coordonare a Activitãţii de Statistica beneficiazã de o indemnizaţie de participare la şedinţa, egala cu salariul minim brut pe economie.
(5) Consiliul de Coordonare a Activitãţii de Statistica se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar şi îşi poate constitui grupe de lucru pe domenii statistice, potrivit atribuţiilor sale.
(6) Consiliul de Coordonare a Activitãţii de Statistica elaboreazã şi aproba regulamentul propriu de funcţionare."
7. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Pentru asigurarea datelor şi informaţiilor necesare în vederea constituirii seriilor de date statistice, Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice elaboreazã programe anuale de cercetãri statistice şi studii economice la nivel naţional, de regiuni de dezvoltare, judeţe şi alte structuri teritoriale.
(2) Programul anual de cercetãri statistice şi studii economice reprezintã cadrul elaborãrii, producerii şi diseminarii statisticilor oficiale în România.
(3) Programul anual de cercetãri statistice şi studii economice va acoperi datele şi informaţiile statistice necesare în vederea observarii, cuantificãrii şi analizei fenomenelor economice, sociale, demografice şi ale mediului înconjurãtor, luând în considerare principiul cost/eficienta.
(4) Programul anual de cercetãri statistice şi studii economice conţine pentru fiecare cercetare statistica şi studiu sfera de cuprindere, periodicitatea şi caracteristicile studiate."
8. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Programul anual de cercetãri statistice şi studii economice, dupã avizarea acestuia de cãtre Consiliul de Coordonare a Activitãţii de Statistica, se aproba prin hotãrâre a Guvernului şi se da publicitãţii."
9. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Serviciile de statistica oficialã sunt autorizate, în baza şi cu respectarea prevederilor prezentei ordonanţe, sa solicite şi sa obţinã gratuit datele şi informaţiile statistice de la toate persoanele fizice şi juridice care se afla, deţin capital sub orice forma sau desfãşoarã o activitate de orice fel pe teritoriul României."
10. Articolul 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Persoanele juridice - regii autonome, companii şi societãţi naţionale, societãţi comerciale, indiferent de forma de proprietate, instituţii ale administraţiei publice centrale sau locale, partide politice, organizaţii sindicale, patronale, neguvernamentale şi alte tipuri de organizaţii - sunt obligate sa furnizeze gratuit serviciilor de statistica oficialã, la termenele, periodicitatile şi în forma solicitatã, datele şi informaţiile statistice în conformitate cu metodologia cuprinsã în instrucţiunile emise de Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice în baza prezentei ordonanţe.
(2) Serviciile de statistica oficialã sunt autorizate sa efectueze cercetãri statistice prin culegerea directa a datelor statistice, persoanele juridice de drept public sau privat fiind obligate sa permitã accesul personalului statistic în unitãţile respective şi la documentele de evidenta a datelor primare, respectându-se prevederile prezentei ordonanţe.
(3) Pentru asigurarea calitãţii datelor statistice comunicate serviciilor de statistica oficialã, personalul acestora are dreptul sa verifice modul de determinare a datelor raportate şi corespondenta lor cu evidentele deţinãtorilor de date primare, iar în cazul constatãrii unor abateri, au obligaţia sa încheie procese-verbale de constatare a contravenţiilor şi sa aplice prevederile cap. VI din prezenta ordonanta.
(4) Persoanele fizice sunt obligate sa furnizeze serviciilor de statistica oficialã datele personale şi cele privind gospodãria şi activitatea economicã, necesare efectuãrii recensamintelor şi anchetelor statistice. Datele personale de natura celor privind convingerile ideologice, apartenenţa politica, cazierul judiciar, sãnãtatea şi viata intima pot fi culese şi prelucrate numai cu acordul persoanelor, respectându-se prevederile din prezenta ordonanta referitoare la confidenţialitatea datelor statistice.
(5) Pentru utilizarea datelor personale în scopuri statistice, ştiinţifice sau istorice serviciile de statistica oficialã sunt obligate sa asigure stocarea acestora în condiţii de siguranta.
(6) În exercitarea atribuţiilor şi activitãţilor serviciile de statistica oficialã sunt autorizate sa utilizeze agenţi statistici în calitate de colaboratori şi sa contracteze servicii pentru culegerea datelor din gospodãriile populaţiei şi de la persoanele juridice cuprinse în cercetãrile statistice."
11. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Cercetarea fenomenelor şi proceselor economice, sociale, demografice şi de mediu se efectueazã, dupã caz, prin recensaminte, microrecensaminte, monografii statistice, cercetãri statistice selective şi prin alte anchete statistice.
(2) Pentru completarea volumului de date necesare şi reducerea gradului de solicitare a subiectilor statistici serviciile de statistica oficialã au acces la datele primare din evidentele administrative ale instituţiilor administraţiei publice centrale şi locale (bilanţuri contabile, documente de impozitare, registre agricole, registre comerciale, registre de evidenta a populaţiei şi alte forme de evidenta a datelor), inclusiv la datele individuale de identificare, cu respectarea principiului confidenţialitãţii statistice. Datele confidenţiale obţinute din surse administrative se utilizeazã numai în scopuri statistice, fãrã sa afecteze scopurile pentru care ele au fost iniţial colectate."
12. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - Cercetãrile statistice totale de interes naţional, de tipul recensamantului populaţiei şi locuinţelor, al clãdirilor, exploataţiilor agricole şi animalelor, întreprinderilor, patrimoniului, se aproba prin hotãrâre a Guvernului sau lege, dupã caz."
13. Articolul 12 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - (1) Pentru acoperirea nevoilor de date şi informaţii statistice ale instituţiilor administraţiei publice Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice va tine seama de cerinţele de informare ale acestora la întocmirea programelor anuale de cercetãri statistice şi studii economice.
(2) Cercetãrile statistice efectuate de compartimentele statistice din cadrul organelor de specialitate ale administraţiei publice se avizeazã de cãtre Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice."
14. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Pentru domeniile specifice de cercetare statistica aflate în competenta ministerelor şi a altor organe ale administraţiei publice, cum sunt: statistica judiciarã, statistica sanitarã, statistica învãţãmântului, statistica financiarã, statistica somajului, statistica mediului înconjurãtor şi alte statistici, autoritãţile respective au obligaţia de a transmite Institutului Naţional de Statistica şi Studii Economice datele şi informaţiile statistice ce urmeazã sa fie incluse în seriile de date statistice, în publicaţiile statistice sau transmise organismelor internaţionale."
15. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Datele şi informaţiile statistice utilizate de serviciile de statistica oficialã sunt considerate confidenţiale dacã permit identificarea subiectilor statistici, în mod direct sau indirect, dezvaluind astfel informaţii cu caracter individual. Pentru a se stabili dacã un subiect statistic este identificabil se vor avea în vedere toate mijloacele care pot fi utilizate de o terta parte pentru a identifica subiectul statistic respectiv.
(2) Datele şi informaţiile statistice confidenţiale nu pot servi ca probe în justiţie sau la stabilirea unor drepturi sau obligaţii pentru subiectii statistici la care se referã.
(3) Prin derogare de la prevederile alin. (1), nu sunt considerate confidenţiale datele individuale ale persoanelor juridice, referitoare la denumire, adresa, profilul activitãţii, capitalul social, cifra de afaceri şi numãrul de personal, date ce îşi pãstreazã caracterul public, potrivit prevederilor legale."
16. Articolul 14^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14^1. - (1) Datele confidenţiale culese de serviciile de statistica oficialã se utilizeazã numai în scopuri statistice.
(2) Datele statistice rezultate din prelucrarea datelor individuale vor putea fi publicate sau diseminate numai în condiţiile în care identificarea directa sau indirecta a persoanelor fizice sau juridice nu este posibila."
17. Articolul 14^2 se abroga.
18. Articolul 14^3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14^3. - (1) Serviciile de statistica oficialã sunt obligate sa adopte mãsurile administrative, organizatorice şi tehnice privind asigurarea confidenţialitãţii datelor statistice individuale, prevenirea accesului neautorizat la informaţii, prevenirea difuzãrii distorsionate a datelor statistice şi distrugerii intenţionate sau neautorizate a acestora.
(2) Personalul cuprins în activitatea serviciilor statisticii oficiale, care, potrivit statutului legal, ia cunostinta de conţinutul datelor statistice, este obligat sa respecte confidenţialitatea acestora. Aceasta prevedere se referã şi la persoanele antrenate temporar în activitatea de culegere şi procesare a datelor şi informaţiilor statistice şi se extinde şi dupã încetarea activitãţii personalului statistic în respectivele posturi."
19. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Datele şi informaţiile statistice reprezintã un bun naţional, accesibil Parlamentului, Presedintiei, Guvernului, instituţiilor administraţiei publice centrale şi locale, partidelor politice, sindicatelor, organizaţiilor patronale, organizaţiilor neguvernamentale, mediilor de informare în masa, unitãţilor de învãţãmânt şi cercetare ştiinţificã, întreprinderilor şi altor persoane juridice, cadrelor didactice, cercetatorilor, studenţilor şi altor categorii de populaţie, cu respectarea confidenţialitãţii datelor.
(2) Datele şi informaţiile statistice obţinute pe baza programelor de cercetãri statistice şi studii economice ale serviciilor de statistica oficialã vor fi transmise, în limita resurselor financiare, în mod gratuit cãtre Parlament, Presedintie, Guvern, ministere, altor organe de specialitate din subordinea Guvernului ori a ministerelor şi vor fi publicate în volume şi structuri cat mai largi posibile, pentru a satisface nevoile de informare a utilizatorilor de date statistice şi a populaţiei."
20. Articolul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice asigura, cu plata, difuzarea datelor şi informaţiilor statistice cãtre alte categorii de utilizatori prin publicaţii pe suport de hârtie sau electronice şi prin acces direct la rezultatele cercetãrilor stocate în baze de date statistice, în condiţiile specifice ale protecţiei şi confidenţialitãţii datelor şi informaţiilor statistice."
21. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice este autorizat sa realizeze cercetãri statistice în afarã celor cuprinse în programul anual aprobat, la cererea unor beneficiari interni sau externi, cu plata pe baza de contract. În acelaşi mod, pe baza rezultatelor cercetãrilor statistice cuprinse în programele anuale de cercetare şi studii economice, Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice poate elabora studii, poate edita şi furniza publicaţii, date şi informaţii statistice din bazele de date statistice.
(2) Sumele încasate din cercetãri statistice sau studii, realizate potrivit prevederilor alin. (1), precum şi cele aferente publicaţiilor statistice şi serviciilor privind furnizarea de informaţii şi date statistice pe suport de hârtie, magnetic, sau prin acces direct la bazele de date rãmân la dispoziţia Institutului Naţional de Statistica şi Studii Economice şi se gestioneazã în regim extrabugetar.
(3) Din veniturile extrabugetare astfel constituite Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice poate efectua cheltuieli curente şi de capital, soldul rãmas la finele anului reportandu-se în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie."
22. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - Persoanele juridice sunt obligate sa organizeze evidenta activitãţii pe care o desfãşoarã, astfel încât sa poatã determina şi comunica serviciilor de statistica oficialã datele în forma şi termenele stabilite prin normele emise în baza prezentei ordonanţe."
23. Articolul 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 19. - (1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte, dacã nu au fost sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa fie considerate infracţiuni:
a) refuzul sau întârzierea din culpa a transmiterii datelor statistice solicitate potrivit programului aprobat al cercetãrilor statistice şi studiilor economice;
b) refuzul de a prezenta persoanelor autorizate de cãtre conducerea serviciilor de statistica oficialã documentele şi evidentele necesare verificãrii datelor statistice;
c) comunicarea de date eronate sau incomplete;
d) neaplicarea mãsurilor dispuse de serviciile de statistica oficialã;
e) nerespectarea de cãtre personalul serviciilor de statistica oficialã a dispoziţiilor legale cu privire la pãstrarea caracterului confidenţial al datelor şi informaţiilor statistice individuale, potrivit principiului confidenţialitãţii şi reglementãrilor cuprinse în cap. IV din prezenta ordonanta.
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã cu amenda de la 10.000.000 lei la 50.000.000 lei.
(3) Constatarea contravenţiilor prevãzute la alin. (1) şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre personalul serviciilor de statistica oficialã anume împuternicit pentru aceasta.
(4) Dispoziţiile privind contravenţiile prevãzute în prezentul articol se completeazã cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
ART. 2
În cuprinsul legilor şi în toate celelalte acte normative denumirea "Comisia Nationala pentru Statistica" se înlocuieşte cu denumirea "Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice".
ART. 3
Art. 6 din Decretul nr. 27/1989 privind înfiinţarea unor organe centrale, emis de Consiliul Frontului Salvãrii Naţionale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 8 din 31 decembrie 1989, se abroga.
ART. 4
<>Ordonanta Guvernului nr. 9/1992 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanta, va fi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Comisiei
Naţionale pentru Statistica,
Victor Dinculescu

Ministru de stat,
preşedintele Consiliului
de Coordonare
Economico-Financiarã,
Mircea Ciumara

Ministrul muncii şi
protecţiei sociale,
Smaranda Dobrescu

Ministrul funcţiei publice,
Vlad Rosca

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016