Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 101 din 30 august 1999  pentru ratificarea Contractului de finantare dintre Romania, Banca Europeana de Investitii si Regia Autonoma de Termoficare Cluj-Napoca, in valoare de 3,5 milioane euro, destinat finantarii Proiectului de reabilitare a sistemului de termoficare Cluj-Napoca, semnat la Bucuresti la 20 august 1999 si la Luxemburg la 18 august 1999    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 101 din 30 august 1999 pentru ratificarea Contractului de finantare dintre Romania, Banca Europeana de Investitii si Regia Autonoma de Termoficare Cluj-Napoca, in valoare de 3,5 milioane euro, destinat finantarii Proiectului de reabilitare a sistemului de termoficare Cluj-Napoca, semnat la Bucuresti la 20 august 1999 si la Luxemburg la 18 august 1999

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 424 din 31 august 1999
ORDONANTA nr. 101 din 30 august 1999
pentru ratificarea Contractului de finanţare dintre România, Banca Europeanã de Investiţii şi Regia Autonomã de Termoficare Cluj-Napoca, în valoare de 3,5 milioane euro, destinat finanţãrii Proiectului de reabilitare a sistemului de termoficare Cluj-Napoca, semnat la Bucureşti la 20 august 1999 şi la Luxemburg la 18 august 1999
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 424 din 31 august 1999


În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi al <>art. 1 lit. C pct. 30 din Legea nr. 140/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
Se ratifica Contractul de finanţare dintre România, Banca Europeanã de Investiţii (BEI) şi Regia Autonomã de Termoficare (RAT) Cluj-Napoca pentru finanţarea Proiectului de reabilitare a sistemului de termoficare Cluj-Napoca, în valoare de 3,5 milioane euro.
ART. 2
(1) Finanţarea proiectului de investiţii se va asigura, pe intreaga perioada de execuţie a acestuia, din împrumutul BEI, din fonduri de la bugetul de stat, din alocaţii de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi din surse proprii ale RAT Cluj-Napoca, conform planului de finanţare anexat la acordul subsidiar de împrumut care va fi încheiat între Ministerul Finanţelor, RAT şi Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca, din împrumutul BEI (3,5 milioane euro), din alocaţii de la bugetul local (1,6 milioane euro), din surse proprii ale RAT Cluj-Napoca (1,8 milioane euro), din transferuri de la bugetul de stat (0,4 milioane euro).
(2) Sumele de la bugetul de stat cu aceasta destinaţie vor fi prevãzute anual, prin legea bugetului de stat, ca poziţie distinctã şi globalã, pe seama transferurilor de la bugetul de stat cãtre bugetele locale pentru investiţii finanţate parţial din împrumuturi externe.
(3) Finanţarea localã se va majorã în mod corespunzãtor cu valoarea impozitelor şi a taxelor aferente realizãrii Proiectului de reabilitare a sistemului de termoficare Cluj-Napoca şi se va asigura de cãtre RAT Cluj-Napoca din surse proprii.
(4) Echivalentul în valuta împrumutului al partii în lei, reprezentând contribuţia partii romane la finanţarea proiectului, este cel valabil la data încheierii contractului de finanţare şi poate fi modificat, pe parcursul executãrii lucrãrilor, cu diferenţele rezultate din actualizarea valorii totale a proiectului în funcţie de evoluţia indicelui preţurilor de consum total, comunicat de Comisia Nationala pentru Statistica. Cheltuielile suplimentare rezultate ca urmare a actualizãrii, precum şi eventualele depasiri provenite din modificarea unor reglementãri legale în domeniul impozitelor şi taxelor aferente realizãrii proiectului, pe parcursul derulãrii acestuia, se finanţeazã din surse proprii ale beneficiarului final al împrumutului extern.
ART. 3
Plata serviciului datoriei externe, aferent împrumutului BEI (rambursãri de rate de capital, dobânzi, comisioane şi orice alte costuri determinate de derularea împrumutului), se va asigura de cãtre RAT Cluj-Napoca din surse proprii.
ART. 4
Pentru scopurile proiectului se aproba, dacã este cazul, ca, din sumele şi în limita împrumutului BEI, RAT Cluj-Napoca sa efectueze operaţiuni valutare în cazul contractelor adjudecate de persoane fizice şi juridice rezidente.
ART. 5
(1) RAT Cluj-Napoca, beneficiara a împrumutului acordat de BEI, va deschide şi va alimenta anual, pana la rambursarea integrala a împrumutului extern şi a celorlalte obligaţii care decurg din acesta, un cont de rezerva care va fi utilizat, în ordinea prioritatii, pentru:
a) acoperirea serviciului datoriei externe; şi b) înlocuirea şi dezvoltarea activelor sectorului de alimentare cu energie termica.
(2) Contul de rezerva va fi alimentat de cãtre RAT Cluj-Napoca şi de Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca pentru fiecare an fiscal, începând cu anul fiscal urmãtor anului semnãrii acordului de împrumut, cu sume cel puţin egale cu cele aferente activitãţii de alimentare cu energie termica, provenind din amortizare, din vânzarea mijloacelor fixe şi din jumãtate din partea din profitul net repartizat, care rãmâne la dispoziţia RAT Cluj-Napoca.
(3) Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca va alimenta contul de rezerva cu sume prevãzute ca alocaţii la bugetul local, de valoare cel puţin egala cu vãrsãmintele din profitul net efectuate şi cu impozitul pe profit plãtit de RAT Cluj-Napoca cãtre bugetul local, precum şi cu eventuale redevenţe plãtite de regie pentru patrimoniul public concesionat acesteia de cãtre Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca.
(4) Virarea sumelor respective în contul de rezerva se va face: (i) de cãtre autoritatea localã, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data încasãrii de la RAT Cluj-Napoca a sumelor reprezentând impozitul pe profit şi pe profitul net, cuvenite autoritãţii locale; şi (ii) de cãtre RAT Cluj-Napoca în termen de 5 zile lucrãtoare de la termenele prevãzute prin lege pentru stabilirea rezultatelor economico-financiare pentru sursele prevãzute a alimenta contul de rezerva. În cazul amortizarii vãrsãmintele se vor efectua lunar, în cazul impozitului pe profit vãrsãmintele se vor efectua trimestrial, iar pentru veniturile realizate din vânzarea mijloacelor fixe vãrsãmintele se vor efectua pe mãsura realizãrii acestora.
(5) La sfârşitul fiecãrui exerciţiu financiar se vor efectua regularizãrile corespunzãtoare, în baza contului de profit şi pierderi al RAT Cluj-Napoca, cu bugetul local, respectiv în termen de doua luni dupã ce conturile aferente activitãţii de alimentare cu energie termica au fost auditate, dar, în orice caz, nu mai târziu de 30 iunie a fiecãrui an. Suma primei plati va fi calculatã pe baza pro-rata, luându-se în considerare numãrul lunilor rãmase dupã semnarea acordului de împrumut subsidiar în anul fiscal în care este semnat acordul subsidiar.
(6) În situaţia în care sumele estimate, virate la bugetul propriu local în cursul anului financiar, sunt mai mari sau mai mici fata de cele cuvenite în funcţie de profitul efectiv realizat de RAT Cluj-Napoca la finele exerciţiului financiar, diferenţa în plus sau în minus, dupã caz, se va regulariza în anul urmãtor prin afectarea corespunzãtoare a veniturilor şi a cheltuielilor bugetului local, respectiv a impozitului pe profit, a vãrsãmintelor din profitul net şi a cheltuielilor aferente constituirii contului de rezerva pe seama acestor venituri.
(7) Dobanda bonificata la sumele depozitate în contul de rezerva se va capitaliza lunar, iar câştigurile rezultate din dobanda astfel capitalizata se vor utiliza pentru scopurile iniţiale ale contului de rezerva.
ART. 6
Pentru nevãrsarea la termenele prevãzute a sumelor în contul de rezerva, Ministerul Finanţelor, prin direcţiile de specialitate, va calcula şi va percepe penalitãţi pentru fiecare zi de întârziere, egale cu cele prevãzute pentru neplata obligaţiilor cãtre bugetul de stat, conform legislaţiei în vigoare, aplicate asupra valorii obligaţiilor de plata neachitate în termen.
ART. 7
(1) Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca va garanta împrumutul subsidiar acordat RAT Cluj-Napoca de cãtre Ministerul Finanţelor, având obligaţia ca, anual, de la data efectuãrii primei trageri din împrumutul extern şi pana la data rambursarii integrale a acestuia, sa prevadã în bugetul propriu, la capitolul "Cheltuieli", ca poziţie distinctã, Fondul privind garantarea rambursarii ratelor scadente la împrumutul subsidiar, precum şi a plãţii dobânzilor şi comisioanelor aferente acestuia, într-un cuantum de 10% din echivalentul în lei al obligaţiilor la scadenta ale RAT Cluj-Napoca fata de Ministerul Finanţelor, asumate prin acordul de împrumut subsidiar.
(2) Vãrsãmintele în Fondul privind garantarea rambursarii ratelor scadente la împrumutul subsidiar, precum şi a plãţii dobânzilor şi comisioanelor acestuia se vor efectua semestrial, cu 10 zile calendaristice înaintea fiecãrei scadente a Ministerului Finanţelor fata de BEI, într-un cont purtãtor de dobanda, în condiţiile legii, deschis la Trezoreria statului.
(3) Soldul respectivului fond, neutilizat la finele anului, se reporteazã, cu aceeaşi destinaţie, în anul urmãtor. Dupã rambursarea integrala a împrumutului subsidiar şi dupã plata comisioanelor şi a dobânzilor aferente, acest sold se preia ca venit în anul urmãtor la bugetul local din care s-a constituit.
ART. 8
Împrumutatul va aproba anual, prin organele sale de specialitate, la propunerea RAT Cluj-Napoca, pe lângã ajustarea în condiţiile legale în vigoare, o creştere realã a tarifelor pentru energie termica, pe perioada realizãrii proiectului şi a rambursarii împrumutului, în cuantumul necesar realizãrii resurselor şi în condiţiile prevãzute la art. 5 din prezenta ordonanta.
ART. 9
Se autorizeaza Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor, ca, de comun acord cu BEI şi cu RAT Cluj-Napoca, sa introducã, pe parcursul utilizãrii împrumutului, în raport cu condiţiile concrete de derulare a contractului de finanţare menţionat la art. 1, amendamente la conţinutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificãri pe componente în structura împrumutului, modificãri de termene, modificãri şi adaptari în constituirea contului de rezerva, precum şi orice alte modificãri care nu sunt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de BEI sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite iniţial între pãrţi.
Guvernul va raporta periodic Parlamentului despre amendamentele introduse, în cadrul Raportului privind datoria publica externa a României.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

p. Ministrul afacerilor externe,
Ion Pascu,
secretar de stat

p. Secretar de stat,
şeful Departamentului
pentru Administraţie Publica Localã,
Ioan Onisei

p. Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Laszlo Borbely,
secretar de stat


BANCA EUROPEANÃ DE INVESTIŢII
Fi Nr. 20.203

ROMÂNIA - PROIECTUL DE REABILITARE A SISTEMULUI DE TERMOFICARE CLUJ-NAPOCA

CONTRACT DE FINANŢARE
între România, Banca Europeanã de Investiţii şi Regia Autonomã de Termoficare
(RAT) Cluj-Napoca*)

---------
*) Traducere.

Prezentul contract este încheiat între:
România, reprezentatã de Ministerul Finanţelor, cu sediul în str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucureşti, România, reprezentat prin doamna Rodica Gabriela Lupsa, insarcinatul cu afaceri ad-interim al României la Luxemburg, denumita în continuare Împrumutatul, ca prima parte,
Banca Europeanã de Investiţii, având sediul central în bd Konrad Adenauer nr. 100, Luxembourg-Kirchberg, Marele Ducat al Luxemburgului, reprezentatã prin domnul Alessandro Morbilli, consilier general, şi domnul Manfred Knetsch, director, denumita în continuare Banca, ca a doua parte, şi
Regia Autonomã de Termoficare Cluj-Napoca, cu sediul în bd 21 Decembrie nr. 79, Cluj-Napoca, România, reprezentatã prin domnul Miron Emil, director general, denumita în continuare RAT, ca a treia parte,
având în vedere ca:
1. la data de 1 februarie 1993 Comunitatea Europeanã şi Împrumutatul au încheiat Acordul european de asociere între Comunitatea Europeanã şi statele membre ale acesteia, pe de o parte, şi România, pe de alta parte (denumit în continuare acord european);
2. în cadrul acordului european şi în conformitate cu Decizia Consiliului nr. 97/256/CE din 14 aprilie 1997, Consiliul Guvernatorilor Bãncii a autorizat, la data de 9 iunie 1997, acordarea de împrumuturi pentru proiecte de investiţii în România;
3. la data de 4/5 iunie 1997 un acord-cadru (denumit în continuare acord-cadru), referitor la cooperarea financiarã, a fost semnat de cãtre Împrumutat şi de Banca şi este aplicabil acestui contract;
4. Împrumutatul propune iniţierea unui proiect (denumit în continuare Proiectul) care urmeazã a fi realizat de RAT şi care consta în furnizarea apei calde pentru încãlzire şi în scopuri casnice pentru 80.000 de apartamente, precum şi pentru câteva sedii comerciale în municipiul Cluj-Napoca, dupã cum se specifica mai detaliat în descrierea tehnica prezentatã în anexa A la prezentul contract (denumita în continuare Descrierea tehnica);
5. costul total al Proiectului, asa cum a fost estimat de cãtre Banca, este de 7.300.000 euro (şapte milioane trei sute de mii euro), inclusiv cheltuieli neprevãzute, dar excluzând impozitele şi taxele;
6. costul Proiectului urmeazã sa fie finanţat astfel:


┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Fonduri proprii ale RAT, alocaţii de la bugetul │ │
│ local municipal, şi alte surse de finanţare │ │
│ interna │ euro 3.800.000 │
│──────────────────────────────────────────────────│ │
│ Împrumutul Bãncii │ euro 3.500.000 │
│──────────────────────────────────────────────────│ │
│ TOTAL: │ euro 7.300.000 │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



7. în consecinta, Împrumutatul a solicitat Bãncii un împrumut în suma echivalenta cu 3.500.000 euro (trei milioane cinci sute de mii euro);
8. în baza art. 3 al acordului-cadru Împrumutatul a fost de acord ca dobanda şi toate celelalte plati datorate Bãncii şi care apar ca urmare a activitãţilor avute în vedere prin acordul-cadru, precum şi activele şi veniturile Bãncii legate de astfel de activitãţi sa fie scutite de impozite;
9. prin art. 4 al acordului-cadru Împrumutatul a fost de acord ca pe intreaga perioada a oricãrei operaţiuni financiare încheiate în conformitate cu acordul-cadru, Împrumutatul:
a) va asigura:
(i) ca beneficiarii sa poatã schimba în orice valuta convertibilã, la cursul de schimb care prevaleazã, sumele în moneda nationala a Împrumutatului, necesare pentru plata la timp a tuturor sumelor datorate Bãncii în legatura cu împrumuturile şi cu garanţiile referitoare la orice proiect;
(ii) ca aceste sume sa fie transferabile liber, imediat şi efectiv; şi
b) va asigura:
(i) ca Banca sa poatã schimba în orice valuta liber convertibilã, la cursul de schimb care prevaleazã, sumele în moneda nationala a Împrumutatului primite de Banca cu titlu de plati aferente unor împrumuturi şi garanţii sau oricãrei alte activitãţi şi ca Banca sa poatã transfera liber, imediat şi efectiv sumele astfel schimbate sau, dacã Banca va opta astfel,
(ii) ca aceasta sa poatã dispune liber de astfel de sume pe teritoriul Împrumutatului;
10. convinsa ca prezenta operaţiune corespunde scopului funcţiunilor sale şi este conformã cu scopurile acordului-cadru şi, ţinând seama de aspectele menţionate anterior, Banca a decis sa dea curs solicitãrii Împrumutatului, acordându-i un credit în suma echivalenta cu 3.500.000 euro (trei milioane cinci sute de mii euro);
11. doamna Rodica Gabriela Lupsa este pe deplin autorizata, potrivit condiţiilor stabilite în anexa nr. I, sa semneze acest contract în numele Împrumutatului şi domnul Emil Miron este deplin autorizat, potrivit condiţiilor stabilite în anexa nr. II, sa semneze acest contract în numele RAT;
12. euro este moneda comuna a statelor membre ale Uniunii Europene care participa la a treia etapa a Uniunii economice şi monetare europene (UEM);
13. Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1103/97 din 17 iunie 1997 şi Regulamentul Consiliului (CE) nr. 974/98 din 3 mai 1998 au implementat anumite aspecte referitoare la introducerea monedei euro;
14. referirile din prezentul contract la articole, preambul, paragrafe, subparagrafe, alineate şi anexe reprezintã referiri fãcute respectiv la articole, preambul, paragrafe, subparagrafe, alineate şi anexe ale prezentului contract, drept care, s-a convenit prin prezentul contract, dupã cum urmeazã:
ART. 1
Trageri
1.01. - Suma creditului
Prin prezentul contract Banca acorda Împrumutatului, iar Împrumutatul accepta un credit (denumit în continuare credit) în suma echivalenta cu 3.500.000 euro (trei milioane cinci sute de mii euro), care urmeazã sa fie utilizat exclusiv pentru finanţarea parţialã a costurilor Proiectului.
1.02. - Proceduri de tragere
A. Creditul va fi pus la dispoziţie RAT, în numele Împrumutatului, pentru tragere în limita a 4 transe (denumite în continuare transe sau fiecare ca o transa). Fiecare transa va avea o valoare echivalenta cu cel puţin un milion euro (mai puţin ultima transa) şi nu mai mult decât echivalentul a trei milioane cinci sute de mii euro.
B. Tragerea fiecãrei transe se va efectua în baza unei cereri scrise (denumita în continuare cerere) din partea RAT, în numele Împrumutatului, potrivit condiţiilor menţionate în paragraful 1.04. Fiecare cerere:
a) va specifica suma solicitatã pentru tragere în cadrul transei;
b) va specifica valuta în care RAT, în numele Împrumutatului, solicita a fi trasa transa, ca fiind o valuta la care se face referire în paragraful 1.03;
c) va specifica rata dobânzii aplicabile, dacã este cazul, indicatã anterior RAT, în numele Împrumutatului, de cãtre Banca, fãrã comision;
d) va specifica data la care se prefera sa se facã tragerea, intelegandu-se ca Banca poate elibera transa în termen de maximum 4 luni calendaristice de la data cererii; şi
e) va fi însoţitã de documentaţia relevanta, solicitatã conform subparagrafului 1.04 C.
Nici o cerere nu va putea fi efectuatã mai târziu de 15 iunie 2004. Sub rezerva prevederilor subparagrafului 1.02 D fiecare cerere este irevocabilã.
C. Cu 10-15 zile înainte de data tragerii transei Banca va remite Împrumutatului şi RAT, dacã cererea este conformã subparagrafului 1.02 B şi în mãsura în care justificarea pusã la dispoziţie în conformitate cu prevederile subparagrafului 1.02 B alin. e) este acceptabilã pentru Banca, o notificare (denumita în continuare aviz de tragere) care:
a) va confirma valoarea şi valuta transei specificate în cerere;
b) va specifica rata dobânzii aplicabilã transei, potrivit paragrafului 3.01; şi
c) va specifica data tragerii transei.
În cazul în care unul sau mai multe elemente specificate în avizul de tragere nu sunt conforme cu elementul corespunzãtor din cerere, RAT, în numele Împrumutatului, într-un interval de 3 zile lucrãtoare în Luxemburg, ulterior primirii avizului de tragere, poate revoca cererea printr-o notificare cãtre Banca şi, ca urmare, cererii şi avizului de tragere nu li se va da curs.
D. Tragerea va fi efectuatã în acel cont, în numele şi pentru contul Împrumutatului sau RAT, dupã cum RAT, în numele Împrumutatului, va înştiinţa Banca cu nu mai puţin de 8 zile înainte de data efectuãrii tragerii.
1.03. - Valuta tragerii
Sub rezerva existenţei disponibilitãţilor, Banca va disponibiliza fiecare transa în valuta pentru care RAT, în numele Împrumutatului, şi-a exprimat o preferinta. Fiecare valuta de tragere va fi euro, o valuta a unuia dintre statele membre ale Bãncii care nu participa la etapa a treia a UEM, sau orice alta valuta tranzactionata pe scara larga pe principalele pieţe valutare.
Pentru calculul sumelor ce urmeazã a fi trase într-o alta valuta decât euro Banca va aplica cursul de schimb de referinta calculat şi publicat de Banca Centrala Europeanã din Frankfurt sau, în lipsa acestuia, cursul de schimb care prevaleazã pe oricare alta piata financiarã aleasã de Banca la o data cuprinsã în perioada de 15 zile înainte de data tragerii, dupã cum va decide Banca.
1.04. - Condiţii de tragere
A. Tragerea primei transe, în conformitate cu paragraful 1.02, va fi condiţionatã de îndeplinirea în mod satisfãcãtor pentru Banca a urmãtoarelor condiţii, şi anume ca, înainte de data primei cereri:
a) un consilier juridic al Împrumutatului sa fi emis un aviz juridic privind semnarea corespunzãtoare a acestui contract de cãtre Împrumutat şi privind documentele relevante, într-o forma şi un conţinut acceptabile Bãncii;
b) un consilier juridic al RAT sa fi emis un aviz juridic privind semnarea corespunzãtoare a acestui contract de cãtre RAT şi privind documentele relevante, într-o forma şi un conţinut acceptabile Bãncii;
c) toate acordurile necesare privind controlul schimbului valutar (dacã exista) vor fi fost obţinute pentru a permite RAT sa primeascã dupã aceea trageri în condiţiile prezentului contract, sa permitã Împrumutatului sa ramburseze împrumutul (asa cum este descris în paragraful 2.01) şi sa plãteascã dobanda şi toate celelalte sume datorate conform prezentului contract; aceste acorduri trebuie sa se extindã şi asupra deschiderii şi menţinerii conturilor în care RAT, în numele Împrumutatului, solicita Bãncii sa disponibilizeze creditul;
d) Banca sa fi primit documente justificative, în limba engleza, care sa ateste ca Împrumutatul a autorizat şi a împuternicit în mod legal RAT pentru a solicita şi a primi trageri în conformitate cu prezentul contract, în numele şi din partea Împrumutatului;
e) Banca sa fi primit documente referitoare la persoana sau la persoanele autorizate sa semneze cererile şi specimenul de semnatura autentificat al unei astfel de persoana sau persoane;
f) un consultant acceptabil Bãncii sa fi fost angajat, conform termenilor de referinta şi procedurilor de selecţie satisfãcãtoare Bãncii, care sa asigure asistenta pentru proiectarea şi specificaţia tehnica a Proiectului şi organizarea licitaţiilor pentru lucrãri şi servicii cu privire la acesta.
Dacã o cerere pentru tragerea primei transe este efectuatã înainte de primirea de cãtre Banca a unor dovezi satisfãcãtoare pentru ea, demonstrand ca aceste condiţii au fost îndeplinite, o astfel de cerere va fi consideratã ca fiind primitã de Banca la acea data la care condiţiile vor fi fost îndeplinite.
B. Tragerea fiecãrei transe ulterioara primei va fi condiţionatã, în continuare, de primirea de cãtre Banca, înainte sau chiar la data cererii respective, a unor evidente la care se face referire în subparagraful 1.04 C de mai jos.
În plus, fiecare tragere se va face cu condiţia ca Banca sa fie satisfacuta permanent ca suficiente fonduri continua sa fie asigurate în concordanta cu paragraful 6.07, astfel încât sa se asigure realizarea şi terminarea la timp a Proiectului.
C. În decurs de 90 de zile de la tragerea oricãrei transe RAT va remite Bãncii documente satisfãcãtoare pentru ea, demonstrand ca RAT a efectuat cheltuieli (excluzând impozite şi taxe vamale plãtibile în România) pentru articolele finanţate de cãtre Banca, în conformitate cu Descrierea tehnica, pentru o suma globalã egala cu toate tranşele trase anterior, mai puţin ultima tragere, o suma de 500.000 euro.
Dacã vreo parte a evidentelor nu este satisfãcãtoare pentru Banca, Banca poate elibera proporţional mai puţin decât suma solicitatã, fãrã a prejudicia astfel termenii subparagrafului 1.02 A.
D. Pentru calcularea echivalentului în euro al sumelor cheltuite Banca va aplica cursul de schimb în vigoare în a 30-a zi înainte de data cererii.
E. Dacã vreo parte a evidentelor furnizate de RAT nu este satisfãcãtoare pentru Banca, Banca poate acţiona fie în concordanta cu prevederile ultimului paragraf al subparagrafului 1.04 A, fie poate elibera proporţional mai puţin decât suma solicitatã.
1.05. - Anularea creditului
În cazul în care costul Proiectului va fi mai mic decât cifra estimatã în preambul, Banca poate, printr-o notificare adresatã Împrumutatului şi RAT, sa anuleze creditul proporţional cu suma redusã.
Împrumutatul poate oricând, printr-o notificare adresatã Bãncii, sa anuleze integral sau parţial orice suma netrasa din credit, cu condiţia ca, dacã Împrumutatul anuleazã orice transa care a fãcut obiectul unui aviz de tragere şi care nu a fost revocatã în conformitate cu subparagraful 1.02 C, va plati un comision calculat asupra sumei anulate, la o rata uniforma egala cu jumãtate din rata dobânzii aplicabile unei astfel de transe.
Banca poate oricând, dupã data de 15 octombrie 2004, printr-o notificare adresatã Împrumutatului şi RAT, sa anuleze partea din credit pentru care nu s-a efectuat nici o tragere.
1.06. - Anularea şi suspendarea creditului
Banca poate, printr-o notificare adresatã Împrumutatului şi RAT, sa anuleze integral sau parţial, în orice moment şi cu efect imediat, partea netrasa din credit:
a) ca urmare a apariţiei oricãrui eveniment menţionat la subparagraful 10.01 A sau B; ori
b) dacã vor surveni situaţii excepţionale care vor afecta negativ accesul Bãncii pe pieţele de capital naţionale sau internaţionale relevante.
Alternativ, dacã a survenit o situaţie dintre cele descrise la alin. a) sau b) de mai sus şi, în opinia Bãncii, aceasta are un caracter temporar, Banca poate suspenda, integral sau parţial, printr-o notificare adresatã Împrumutatului şi RAT, partea netrasa din credit. Într-un astfel de caz suspendarea va continua pana când Banca îi înştiinţeazã pe Împrumutat şi pe RAT ca ea este din nou în mãsura sa emita un aviz de tragere pentru acea parte din credit. Suspendarea nu va implica nici o extindere a datei de anulare, prevãzutã la paragraful 1.05.
Totuşi Banca nu va fi indreptatita sa anuleze sau sa suspende, în temeiul motivelor arãtate la alin. b) din acest paragraf, orice transa care a fãcut obiectul unui aviz de tragere.
Partea netrasa din credit va fi consideratã ca anulatã dacã Banca solicita rambursarea în baza art. 10.
În cazul în care creditul este anulat în temeiul motivelor arãtate la alin. a) de mai sus, Împrumutatul va plati un comision pentru suma anulatã a oricãrei transe netrase, care a fãcut obiectul unui aviz de tragere, la o rata anuala de 0,75%, calculatã de la data avizului de tragere, respectiv pana la data anulãrii.
1.07. - Valuta comisioanelor
Comisioanele datorate de Împrumutat Bãncii, în baza prezentului art. 1, vor fi calculate şi plãtibile în euro.

ART. 2
Împrumutul
2.01. - Suma împrumutului
Împrumutul (denumit în continuare împrumut) va cuprinde totalul sumelor în valutele disponibilizate de Banca, asa cum au fost notificate de cãtre Banca cu ocazia tragerii fiecãrei transe.
2.02. - Valuta de rambursare
Fiecare rambursare care cade sub incidenta prevederilor art. 4 sau, dupã caz, ale art. 10, va fi efectuatã în valutele în care au fost efectuate tragerile şi în proportiile în care acestea sunt cuprinse în soldul împrumutului.
2.03. - Valuta dobânzii şi a altor obligaţii de plata
Dobanda şi celelalte obligaţii de plata, datorate conform art. 3, 4 şi 10, vor fi calculate şi plãtibile, proporţional, în fiecare valuta în care împrumutul este rambursabil.
Orice alta plata va fi facuta în valuta specificatã de Banca, avându-se în vedere valuta în care s-au efectuat cheltuielile care urmeazã a fi rambursate prin acea plata.
2.04. - Notificãri ale Bãncii
Dupã tragerea fiecãrei transe, Banca va transmite Împrumutatului şi RAT o situaţie rezumativa cuprinzând suma, data tragerii şi rata dobânzii pentru acea transa.
ART. 3
Dobanda
3.01. - Rata dobânzii
Soldul nerambursat al oricãrei transe va fi purtãtor de dobanda la rata specificatã în avizul de tragere aferent transei respective, care va fi rata dobânzii aplicabile la data emiterii avizului de tragere pentru împrumuturile exprimate în valuta relevanta şi acordate de cãtre Banca imprumutatilor sãi în aceleaşi condiţii de rambursare şi în aceleaşi condiţii de plata a dobânzii ca cele pentru transa în cauza.
Dobanda va fi platibila semestrial, la datele specificate în paragraful 5.03.
3.02. - Dobanda la sumele restante
Fãrã a prejudicia dispoziţiile art. 10 şi, ca excepţie de la paragraful 3.01, pentru orice suma restanta platibila în condiţiile acestui contract se va cumula dobanda de la data scadentei pana la data efectivã a plãţii, dupã cum urmeazã, la o rata egala cu:
a) pentru o suma datoratã din orice transa, la o rata egala cu suma a:
(i) 2,5% (doi virgula cinci procente); şi
(ii) rata relevanta specificatã conform paragrafului 3.01; şi
b) pentru orice alta suma, la o rata egala cu suma a:
(i) 2,5% (doi virgula cinci procente); şi
(ii) rata dobânzii perceputã de Banca la data scadentei pentru împrumuturi acordate în aceeaşi valuta pe termen de 20 de ani.
Aceasta dobanda este platibila în aceeaşi valuta ca şi suma restanta asupra cãreia se cumuleazã.
ART. 4
Rambursarea
4.01. - Rambursarea normalã
Împrumutatul va restitui împrumutul conform graficului de rambursare prezentat în anexa B.
4.02. - Rambursarea anticipata voluntara
A. Împrumutatul poate rambursa anticipat, integral sau parţial, o transa, în baza unei comunicãri scrise (denumita în continuare notificare de rambursare anticipata) în care se specifica suma (suma rambursarii anticipate) care urmeazã sa fie rambursata anticipat şi data propusã pentru rambursarea anticipata (data rambursarii anticipate), care va fi o data specificatã la paragraful 5.03 (fiecare o data de plata). Notificarea de rambursare anticipata va fi transmisã Bãncii cu cel puţin o luna înainte de data rambursarii anticipate. Rambursarea anticipata va fi condiţionatã de plata de cãtre Împrumutat a unei compensaţii, dacã este cazul, datoratã Bãncii în conformitate cu prevederile subparagrafelor B şi C de mai jos.
B. Suma compensatiei va fi suma dobânzii neîncasate de Banca pentru fiecare semestru încheiat la datele de plata ulterioare datei rambursarii anticipate, calculatã dupã cum se specifica în urmãtorul subparagraf şi diminuata în conformitate cu subparagraful 4.02 C.
Suma neachitata va fi calculatã ca fiind suma prin care:
(x) dobanda care ar fi fost platibila în timpul acelui semestru, cu privire la transa sau la partea din transa rambursata anticipat, depãşeşte
(y) dobanda care ar fi fost astfel platibila în timpul acelui semestru, dacã ar fi fost calculatã la rata de referinta; în acest scop, rata de referinta înseamnã rata anuala a dobânzii (diminuata cu cincisprezece procente) pe care Banca o stabileşte la data primei zile a lunii anterioare datei de rambursare anticipata ca fiind rata standard pentru un împrumut acordat de Banca din sursele sale imprumutatilor sãi, exprimatã în valuta transei respective, având aceleaşi caracteristici financiare ca şi transa care urmeazã sa fie rambursata anticipat, în special, având aceeaşi periodicitate pentru plata dobânzii, aceeaşi perioada rãmasã pana la scadenta şi acelaşi tip de rambursare.
Rata dobânzii pe care Banca, respectând procedurile stabilite de cãtre Consiliul Directorilor Bãncii, pentru un împrumut acordat, este în conformitate cu statutul Bãncii şi este determinata pe baza condiţiilor dominante de pe piata de capital.
C. Fiecare suma calculatã în acest mod va fi redusã la data de rambursare anticipata prin aplicarea unei rate de discont egale cu rata determinata conform alin. (y) al subparagrafului 4.02 B.
D. Banca va comunica Împrumutatului suma compensatiei datorate sau, dupã cum poate fi cazul, inexistenta vreunei compensaţii. Dacã pana la orele 5,00 p.m. (ora Luxemburgului), la data notificãrii, Împrumutatul nu confirma în scris intenţia sa de a efectua plata anticipat, în condiţiile comunicate de cãtre Banca, notificarea de rambursare anticipata va rãmâne fãrã efect. Cu excepţia cazului anterior menţionat, Împrumutatul va avea obligaţia de a efectua plata în conformitate cu notificarea de rambursare anticipata, împreunã cu dobanda cumulatã asupra sumei rambursarii anticipate şi cu orice alta suma datoratã conform prezentului paragraf 4.02.
4.03. - Rambursarea anticipata obligatorie
A. Dacã Împrumutatul ramburseazã anticipat, în mod voluntar, parţial sau integral, orice alt împrumut contractat iniţial pe o perioada mai mare de 5 ani, Banca poate solicita rambursarea anticipata a unei astfel de pãrţi din suma împrumutului nerambursat, ca suma rambursata anticipat, datoratã pentru suma totalã nerambursata a tuturor acelor alte împrumuturi.
Banca va adresa Împrumutatului cererea sa, dacã este cazul, în termen de 4 sãptãmâni de la primirea notificãrii respective, conform subparagrafului 8.02 a). Orice suma cerutã de Banca va fi plãtitã, împreunã cu dobanda cumulatã, la data indicatã de Banca, data care nu va preceda data rambursarii anticipate a celuilalt împrumut.
Rambursarea anticipata a unui împrumut printr-un nou împrumut cu termen de rambursare cel puţin la fel de mare ca şi termenul neexpirat al împrumutului rambursat anticipat nu va fi consideratã rambursare anticipata.
B. Dacã costul total al Proiectului se va situa semnificativ sub cifra specificatã în preambul, Banca poate cere rambursarea anticipata a împrumutului, proporţional cu suma neachitata.
4.04. - Prevederi generale privind rambursarea anticipata conform art. 4
Rambursarea anticipata va fi efectuatã în toate valutele împrumutului, proporţional cu sumele nerambursate respective, exceptându-se cazul în care Împrumutatul poate alege, în locul rambursarii anticipate conform paragrafului 4.02, rambursarea întregii sume în sold dintr-o transa.
În cazul unei rambursãri anticipate parţiale în toate valutele, pentru fiecare suma rambursata anticipat se va aplica o reducere pro-rata fiecãrei rate rãmase de rambursat.
Acest articol 4 se va aplica fãrã a prejudicia art. 10.
ART. 5
Plãţile
5.01. - Locul plãţii
Fiecare suma platibila de cãtre Împrumutat conform prevederilor prezentului contract va fi plãtitã în contul respectiv comunicat Împrumutatului şi RAT de cãtre Banca. Banca va indica contul cu cel puţin 15 zile înainte de data scadentei pentru prima plata pe care o va face Împrumutatul şi va comunica orice schimbare a contului cu nu mai puţin de 15 zile înainte de data primei plati la care se aplica modificarea.
Aceasta perioada de notificare nu se aplica în cazul plãţilor efectuate în baza art. 10.
5.02. - Calculul plãţilor referitoare la o fracţiune din an
Orice suma datoratã ca dobanda, comision sau în alt mod de cãtre Împrumutat, conform prevederilor prezentului contract, şi calculatã pentru orice fracţiune din an va fi calculatã pe baza unui an de 360 de zile şi a unei luni de 30 de zile.
5.03. - Datele de plata
Sumele datorate semestrial, conform prevederilor prezentului contract, sunt plãtibile Bãncii la 15 iunie şi la 15 decembrie ale fiecãrui an.
Orice plata scadenta într-o zi nelucrãtoare va fi platibila în ziua lucrãtoare imediat urmãtoare. Zi lucrãtoare înseamnã o zi în care bãncile sunt deschise pentru tranzacţii în centrul financiar al tarii a carei moneda nationala este moneda sumei în care se face plata, cu menţiunea ca, în cazul monedei euro, zi lucrãtoare înseamnã ziua în care instrucţiunile de creditare sau de transfer în euro se prelucreaza prin sistemul de decontare euro, numit Sistemul de transferuri exprese de sume brute automat în timp real transeuropene (TARGET).
Orice alte sume datorate conform prevederilor prezentului contract sunt plãtibile în termen de 7 zile lucrãtoare de la primirea de cãtre Împrumutat a cererii emise de Banca.
O suma datoratã de Împrumutat va fi consideratã ca plãtitã în momentul în care aceasta este primitã de cãtre Banca.
ART. 6
Angajamente speciale
6.01. - Utilizarea împrumutului şi a altor fonduri
RAT, în numele Împrumutatului, va folosi sumele împrumutului şi alte fonduri menţionate în planul de finanţare descris în preambul exclusiv pentru execuţia Proiectului.
6.02. - Realizarea Proiectului
RAT, în numele Împrumutatului, se angajeazã sa realizeze Proiectul în conformitate cu şi sa îl finalizeze pana la data specificatã în Descrierea tehnica, asa cum aceasta poate fi modificatã din timp în timp cu aprobarea Bãncii.
6.03. - Costul majorat al Proiectului
În cazul în care costul Proiectului depãşeşte cifra estimatã, prezentatã la pct. 5 din preambul, Împrumutatul şi/sau RAT vor obţine finanţare pentru a acoperi depãşirea costului fãrã a apela la Banca, astfel încât sa permitã RAT sa finalizeze Proiectul în conformitate cu Descrierea tehnica. Planul pentru finanţarea costului suplimentar va fi comunicat Bãncii în timp util pentru obţinerea aprobãrii.
6.04. - Procedura de licitaţie
RAT se angajeazã sa achizitioneze bunuri şi servicii şi sa comande lucrãri pentru Proiect, în mod adecvat şi satisfãcãtor pentru Banca, prin licitaţie internationala deschisã participanţilor din toate ţãrile.
6.05. - Asigurare
Atâta timp cat împrumutul este nerambursat, RAT va asigura, în mod adecvat, toate lucrãrile şi proprietãţile care fac obiectul Proiectului, în conformitate cu practica normalã pentru lucrãri de interes public similare.
6.06. - Întreţinerea
Atâta timp cat împrumutul este nerambursat, RAT se va asigura ca toate proprietãţile ce fac parte din Proiect vor fi întreţinute, reparate, ca li se vor face reparaţii capitale şi ca vor fi reînnoite, dupã cum va fi necesar, pentru a fi pãstrate în buna stare de funcţionare.
6.07. - Alocarea fondurilor
Împrumutatul se angajeazã sa aloce anual suficiente fonduri bugetare şi/sau alte resurse financiare pentru Proiect, în scopul de a asigura contribuţia la planul de finanţare a Proiectului, pentru suma neacoperita de împrumut, şi sa permitã terminarea la timp a Proiectului, în conformitate cu Descrierea tehnica.
6.08. - Auditarea conturilor
RAT:
a) va pãstra toate documentele financiare şi contabile corespunzãtor standardelelor internaţionale acceptate şi satisfãcãtoare Bãncii;
b) va avea conturile, bugetul şi situaţiile financiare auditate anual în conformitate cu standardele contabile internaţionale; şi
c) va angaja o firma de audit recunoscuta pe plan internaţional, care sa fi fãcut dovada capacitãţilor sale de audit în conformitate cu standardele internaţionale şi acceptabile Bãncii.
6.09. - Funcţionarea Proiectului
Atâta timp cat împrumutul este nerambursat, RAT, dacã Banca nu va fi convenit altfel în scris, îşi va pãstra titlul de proprietate şi posesiune asupra activelor care fac parte din Proiect sau, dupã caz, va înlocui şi reînnoi aceste active şi va menţine Proiectul în funcţionare continua, în conformitate cu scopul sau iniţial.
Banca poate sa nu îşi dea acordul dacã acţiunea propusã ar prejudicia interesele Bãncii în calitate de creditor al Împrumutatului sau dacã ar face ca Proiectul sa devinã neeligibil pentru finanţare din partea Bãncii.
6.10. - Angajamente financiare
Împrumutatul şi RAT se angajeazã ca RAT, printr-un management eficient şi o politica tarifara adecvatã, va menţine un nivel operational adecvat şi o structura financiarã, în special, va realiza un nivel al resurselor interne suficient sa acopere într-o proporţie acceptabilã cheltuielile de funcţionare.
6.11. - Prevederi privind mediul
Atâta timp cat împrumutul este nerambursat, RAT:
a) îşi va desfasura activitãţile în conformitate cu legislaţia aplicabilã privind mediul şi cu standardele Uniunii Europene referitoare la protecţia mediului, amendata şi modificatã, dupã caz, va asigura şi va pãstra toate autorizaţiile guvernamentale necesare, aplicabile acesteia;
b) va executa toate lucrãrile de întreţinere şi de reabilitare, precum şi politicile de reducere a impactului asupra mediului, care pot fi necesare în cadrul Proiectului, în conformitate cu o buna practica pentru utilitãţi şi cu standardele la care se face referire la alin. a) din acest paragraf;
c) va realiza toate lucrãrile de întreţinere şi de reabilitare pentru facilitãţile Proiectului, care pot fi solicitate de autoritãţi competente;
d) va asigura ca nici un material sau substanta care ar putea avea efecte nocive asupra mediului, cum ar fi haloizii, PCB sau azbestul, nu este folosit în realizarea Proiectului; şi
e) va asigura ca rezerva de carburant utilizata pentru funcţionarea facilitãţilor din Proiect este de un tip al cãrui conţinut de sulf nu depãşeşte 0,5% greutate (zero virgula cinci procente greutate), mãsurat prin ASTM D 129.
6.12. - Vizite
A. Împrumutatul înţelege ca Banca poate fi obligatã sa divulge Curţii de Conturi a Comunitãţii Europene (denumita în continuare Curtea de Conturi) astfel de documente referitoare la Împrumutat şi la Proiect, atunci când sunt necesare pentru îndeplinirea sarcinilor Curţii de Conturi, în concordanta cu legea Uniunii Europene.
B. Împrumutatul va determina RAT sa permitã persoanelor desemnate de Banca, care pot fi însoţite de reprezentanţi ai Curţii de Conturi, sa viziteze amplasamentele, instalaţiile şi lucrãrile incluse în Proiect şi sa facã acele verificãri pe care aceştia le doresc. În acest scop Împrumutatul le va acorda sau se va asigura ca li se va acorda toatã asistenta necesarã. Cu ocazia unei astfel de vizite reprezentanţii Curţii de Conturi pot solicita RAT sa prezinte documentele care cad sub incidenta precedentului subparagraf 6.12 A.
ART. 7
Garanţii
7.01. - Garanţii
Dacã Împrumutatul va acorda unei terţe pãrţi vreo garanţie pentru îndeplinirea oricãreia dintre obligaţiile sale privind datoria externa sau orice fel de preferinta ori prioritate în legatura cu acestea, Împrumutatul, dacã Banca va solicita, va furniza Bãncii o garanţie echivalenta pentru îndeplinirea obligaţiilor sale în cadrul prezentului contract sau va acorda Bãncii o preferinta ori o prioritate echivalenta.
Împrumutatul confirma ca, în prezent, nu exista nici o astfel de garanţie, preferinta sau prioritate.
ART. 8
Informaţii
8.01. - Informaţii privind Proiectul
RAT:
a) se va asigura ca evidentele sale prezintã toate operaţiunile referitoare la finanţarea şi la realizarea Proiectului; şi
b) va transmite Bãncii, în limba engleza sau în traducere în limba engleza:
(i) pana la 30 iunie 2000 şi, ulterior, semestrial, pana la terminarea Proiectului, un raport privind implementarea Proiectului;
(ii) la 6 luni dupã încheierea Proiectului, un raport privind terminarea Proiectului; şi
(iii) din timp în timp, orice altfel de documente sau informaţii privind finanţarea, implementarea şi funcţionarea Proiectului, dupã cum Banca poate solicita în mod rezonabil, aceste rapoarte fiind elaborate şi aprobate de consultantul independent recunoscut pe plan internaţional, menţionat în alin. f) din subparagraful 1.04 A;
c) va supune aprobãrii Bãncii, fãrã întârziere, orice modificare de natura materialã în planurile generale, graficul de execuţie, planurile de finanţare sau în programul de cheltuieli ale Proiectului, în legatura cu aspectele fãcute cunoscute Bãncii înainte de semnarea prezentului contract;
d) va informa Banca în timp util despre orice situaţie care impune consimţãmântul Bãncii, în conformitate cu paragraful 6.09; şi
e) va informa, în general, Banca despre orice fapt sau eveniment cunoscut, care poate prejudicia în mod substanţial ori poate afecta condiţiile executãrii sau functionarii Proiectului.
8.02. - Informaţii privind Împrumutatul
Împrumutatul va informa Banca:
a) imediat, despre orice hotãrâre luatã de el din orice motiv sau despre orice situaţie care îl obliga ori despre orice cerere care i s-a fãcut de a rambursa anticipat un împrumut acordat iniţial pentru o perioada mai mare de 5 ani;
b) imediat, despre orice intenţie din partea sa de a acorda în favoarea unei terţe pãrţi orice garanţie de dobanda pentru oricare dintre activele sale; sau
c) în general, despre oricare situaţie sau eveniment care ar putea impiedica îndeplinirea oricãrei obligaţii a Împrumutatului care decurge din prezentul contract sau care ar prejudicia în mod substanţial ori ar afecta condiţiile executãrii sau ale functionarii Proiectului.
8.03. - Informaţii privind RAT
RAT:
a) va furniza Bãncii, în fiecare an, în termen de o luna de la publicarea lor, raportul anual, bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi raportul auditorului efectuat în concordanta cu standardele internaţionale de contabilitate; şi
b) va informa Banca:
(i) imediat, în legatura cu orice modificare adusã documentelor sale statutare de baza şi cu orice schimbare a statutului sau legal ori a functionarii sale; sau
(ii) în general, despre oricare situaţie sau eveniment care ar putea impiedica îndeplinirea oricãreia dintre obligaţiile sale, asumate în cadrul prezentului contract.
ART. 9
Speze şi cheltuieli
9.01.- Impozite, taxe şi comisioane
Împrumutatul şi/sau RAT va plati toate impozitele, taxele, comisioanele şi alte impuneri de orice natura, inclusiv taxe de timbru şi taxe de înregistrare, aferente semnãrii ori implementarii prezentului contract sau oricãrui document legat de acesta şi aferent acordãrii oricãrei garanţii pentru împrumut.
Împrumutatul va plati integral capitalul, dobanda, comisioanele şi alte sume datorate în baza prezentului contract, brut, fãrã deducerea vreunei impuneri naţionale sau locale de orice fel, cu condiţia ca, dacã Împrumutatul este obligat prin lege sa facã orice astfel de deducere, acesta sa majoreze suma de plata cãtre Banca, astfel încât, dupã deducere, suma neta primitã de Banca sa fie echivalenta cu suma datoratã.
9.02. - Alte speze
Împrumutatul va suporta orice costuri profesionale, bancare, de transfer sau de schimb valutar, ocazionate Bãncii de semnarea sau de implementarea prezentului contract ori a documentelor legate de acesta şi de acordarea oricãrei garanţii pentru împrumut.
ART. 10
Rambursarea anticipata datoratã unui caz de culpa
10.01. - Dreptul de a solicita rambursarea anticipata
Împrumutatul va rambursa împrumutul sau orice parte a acestuia, imediat, pe baza cererii fãcute în acest sens de cãtre Banca:
A. imediat:
a) dacã vreo informaţie materialã sau document remis Bãncii de cãtre ori în numele Împrumutatului sau RAT, în legatura cu negocierea acestui contract ori în timpul cat acesta este în vigoare, se dovedeşte a fi fost incorect în orice detaliu de natura materialã;
b) dacã Împrumutatul nu ramburseazã la data scadentei orice parte din împrumut, din dobanda la acesta sau nu efectueazã orice alta plata cãtre Banca, dupã cum este prevãzut în prezentul contract;
c) dacã, ca urmare a oricãrei neindepliniri în legatura cu acesta, Împrumutatului sau RAT i se cere sa ramburseze anticipat un împrumut acordat iniţial pentru un termen mai mare de 5 ani;
d) dacã survine vreun eveniment sau o situaţie care este posibil sa pericliteze îndeplinirea obligaţiilor de plata care decurg din împrumut ori sa afecteze negativ orice garanţie acordatã pentru acesta;
e) dacã vreo obligaţie asumatã de Împrumutat şi la care se face referire la pct. 8 şi 9 din preambul înceteazã sa fie îndeplinitã cu privire la orice împrumut acordat oricãrui Împrumutat din România din resursele Bãncii sau ale Uniunii Europene;
f) dacã Împrumutatul sau RAT nu îşi vor îndeplini orice obligaţie cu privire la orice alt împrumut acordat de Banca din resursele Bãncii sau ale Uniunii Europene; sau
g) (i) dacã un executor intra în posesia oricãrei pãrţi a activelor RAT sau dacã un creditor, lichidator ori administrator este desemnat pentru orice parte a acestora; sau
(ii) dacã orice pericol, executare, sechestru sau alt proces este perceput ori aplicat asupra proprietãţii RAT;
B. la expirarea unei perioade de timp rezonabile, specificatã de Banca într-o comunicare cãtre Împrumutat, fãrã ca problema sa fi fost remediata în mod satisfãcãtor pentru Banca:
a) dacã Împrumutatul sau RAT nu îndeplineşte o obligaţie care rezulta din prezentul contract, alta decât cea menţionatã în subparagraful 10.01 A alin. b); sau
b) dacã vreun fapt esenţial prevãzut în preambul se modifica sau se dovedeşte a fi eronat şi dacã modificarea sau eroarea fie prejudiciazã interesul Bãncii, ca împrumutãtor al Împrumutatului, fie afecteazã negativ implementarea sau funcţionarea Proiectului.
10.02. - Alte drepturi legale
Paragraful 10.01 nu va limita nici un alt drept legal al Bãncii de a solicita rambursarea anticipata a împrumutului.
10.03. - Daune
În cazul solicitãrii rambursarii anticipate conform paragrafului 10.01, Împrumutatul va plati Bãncii o suma calculatã la data la care s-a fãcut solicitarea, oricare este mai mare dintre:
a) totalul calculat conform prevederilor subparagrafului 4.02 A asupra sumei care a devenit scadenta şi platibila şi cu efect de la data scadentei specificatã în notificarea Bãncii privind cererea; şi
b) totalul calculat la o rata anuala de 0,25% de la data solicitãrii pana la data la care fiecare rata de rambursare a sumei solicitate ar fi fost rambursabila, dacã n-ar fi fost facuta solicitarea.
10.04. - Nederogari
Nici o nerespectare sau întârziere din partea Bãncii, în exercitarea oricãruia dintre drepturile sale conform acestui art. 10, nu va fi consideratã ca o renunţare la un astfel de drept.
10.05. - Utilizarea sumelor primite
Sumele primite ca urmare a unei cereri formulate conform art. 10 vor fi utilizate, în primul rând, pentru plata daunelor, comisioanelor şi a dobânzii, în aceasta ordine, şi, în al doilea rând, pentru reducerea ratelor nerambursate în ordinea inversa a scadentei. Acestea se vor aplica între transe, dupã cum va considera Banca.
ART.11
Legea şi jurisdicţia
11.01. - Legea
Prezentul contract, precum şi întocmirea, interpretarea şi validitatea lui vor fi guvernate de legea franceza.
Locul încheierii prezentului contract este sediul central al Bãncii.
11.02. - Jurisdicţia
Toate litgiile privind prezentul contract vor fi supuse Curţii de Justiţie a Comunitãţii Europene (denumita în continuare Curtea).
Pãrţile la prezentul contract renunţa, prin prezentul, la orice imunitate sau drept de a obiecta fata de jurisdicţia Curţii.
O decizie a Curţii, emisã conform acestui paragraf 11.02, va fi definitiva şi obligatorie pentru pãrţi, fãrã restrictie sau rezerva.
11.03. - Dovada sumelor datorate
În orice acţiune juridicã care decurge din prezentul contract, certificarea de cãtre Banca a oricãrei sume datorate Bãncii, potrivit prezentului contract, va constitui dovada prima facie a unei astfel de sume.
ART. 12
Clauze finale
12.01. - Notificãri
Notificãrile şi alte comunicãri transmise în legatura cu prezentul contract vor fi trimise la adresele acestora menţionate la pct. (1) de mai jos, cu excepţia notificãrilor cãtre Împrumutat şi RAT în legatura cu litigiile în curs sau în declansare, care vor fi trimise la adresele specificate la pct. (2) de mai jos, unde Împrumutatul şi RAT au domiciliul:



- pentru Banca: (1) 100 Boulevard Konrad Adenauer
L-2950 Luxembourg-Kirchberg;
- pentru Împrumutat: (2) Str. Apolodor nr. 17, sectorul 5,
RO-70060, Bucureşti, România;
(3) Misiunea României la Comunitatea
Europeanã
107, rue Gabrielle,
B-1180 Bruxelles;
- pentru RAT: (1) Bd 21 Decembrie nr. 79,
RO-3400, Cluj-Napoca, România;
(2) Misiunea României la Comunitatea
Europeanã
107, rue Gabrielle,
B-1180 Bruxelles.



Fiecare parte poate sa comunice celeilalte pãrţi schimbarea adresei sale, menţionatã mai sus, cu condiţia ca adresele de la pct. (2) de mai sus pot fi schimbate numai cu alta adresa din cadrul Uniunii Europene.
12.02. - Forma notificãrii
Notificãrile şi alte comunicãri pentru care sunt menţionate, în prezentul contract, perioade fixe sau care fixeazã ele însele perioade obligatorii pentru destinatar, vor fi transmise personal, prin scrisoare recomandatã, telegrama, telex sau prin orice alte mijloace de transmitere care fac posibila dovada primirii de cãtre destinatar. Data înregistrãrii sau, dupã caz, data declarata a primirii documentului transmis va fi concludenta pentru determinarea unei perioade.
12.03. - Preambul şi anexe
Preambulul şi urmãtoarele anexe fac parte din prezentul contract:



- Anexa A: Descrierea tehnica
- Anexa B: Graficul de amortizare.
Urmãtoarele anexe sunt ataşate la prezentul contract:
- Anexa I: Împuternicirea pentru semnare din
partea Împrumutatului
- Anexa II: Împuternicirea pentru semnare din partea RAT.



Ca urmare, pãrţile prezente au convenit ca acest contract sa fie semnat în 4 exemplare originale în limba engleza, fiecare pagina a fost parafatã în numele Împrumutatului de doamna Rodica Gabriela Lupsa, insarcinatul cu afaceri ad-interim al României în Luxemburg, în numele Bãncii de domnul Robert Wagener, consilier-şef, şi în numele RAT de domnul Emil Miron, director general.

Semnat pentru şi în numele
României,
Rodica Gabriela Lupsa

Semnat pentru şi în numele
Bãncii Europene de Investiţii,
Alessandro Morbilli Manfred Knetsch

Semnat pentru şi în numele Regiei Autonome
de Termoficare Cluj-Napoca,
Emil Miron

Bucureşti, 20 august 1999.
Luxemburg, 18 august 1999.

ANEXA A

DESCRIEREA TEHNICA
România - Proiectul de reabilitare a sistemului de termoficare Cluj-Napoca

Proiectul se referã la studiile pregãtitoare, la construirea şi furnizarea de bunuri şi servicii, la punerea în funcţiune şi la realizarea anumitor planuri cu privire la reabilitarea sistemului de termoficare existent în oraşul Cluj-Napoca. Proiectul cuprinde, în special, urmãtoarele componente:
1. modernizarea a 3 centrale de cartier din zona centrala a oraşului, cuprinzând instalarea a 3 cazane noi alimentate cu gaze naturale şi cu combustibil lichid (capacitatea totalã instalata a cazanelor noi este de 9,6 Mwt/h, inlocuind cazanele vechi cu o capacitate de 14,4 Mwt/h);
2. reglarea şi controlul automat la 25 de puncte termice (capacitatea totalã instalata a punctelor termice este de 187 Mwt/h);
3. modernizarea centralei termice de cartier Grãdini-Manastur, cuprinzând instalarea a 3 cazane noi alimentate cu gaze naturale şi cu combustibil lichid (capacitatea totalã instalata a cazanelor vechi şi noi este de 7,0 Mwt/h) şi înlocuirea a 907 m de reţea termica de distribuţie;
4. modernizarea unei centrale termice de cartier din Gheorgheni, cuprinzând instalarea a 3 cazane noi alimentate cu gaze naturale şi cu combustibil lichid (capacitatea totalã instalata a noilor cazane este de 5,2 Mwt/h, inlocuind vechile cazane cu o capacitate de 3,0 Mwt/h) şi înlocuirea a 720 m de reţea termica de distribuţie;
5. reabilitarea sistemului de distribuţie a energiei termice în 14 zone ale oraşului, cuprinzând instalarea a 12 km de conducte noi şi instalarea a 500 de contoare de energie termica;
6. instalarea a 60 de baterii statice de condensator, cu o capacitate totalã de aproximativ 1.470 kVAR, în 60 de centrale şi puncte termice.
Proiectul cuprinde toate lucrãrile de construcţii civile necesare, mãsuri de siguranta şi de protecţie contra incendiilor, sisteme electrice, de control şi de monitorizare. Combustibilul lichid va fi utilizat în cazane ca alternativa şi va avea un conţinut de sulf mai mic de 0,25% din unitatea de greutate.
Costul investiţiei de capital al Proiectului, împãrţit în moneda localã şi strãinã, pe articole, a fost estimat dupã cum urmeazã:


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Componenta Cheltuieli locale Cheltuieli externe Total
crt. Proiectului - milioane euro*) - - milioane euro*) - - milioane
euro*) -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Proiectare, inginerie,
supervizare 0,39 0,17 0,56
2. Lucrãri şi echipament:
2a. Reabilitarea a 3 centrale
termice 0,29 0,45 0,74
2b. Control şi reglare la
25 puncte termice 0,14 0,21 0,35
2c. Reabilitarea unei centrale
termice 0,19 0,30 0,49
2d. Reabilitarea unei centrale
termice 0,21 0,26 0,47
2e. Reabilitarea a 14 sisteme
de conducte locale 1,62 1,97 3,59
2f. Echipament de compensare
a fazei 0,03 0,04 0,07
3. Cheltuieli tehnice
neprevãzute 0,63
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL COSTURI DIRECTE: 6,90
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Cheltuieli neprevãzute datorate preţurilor 0,38
5. Dobanda pe perioada construcţiei 0,00
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL COSTURI DIRECTE: 7,28
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



*) 1 euro = 12.814 lei (1 ianuarie 1999)
NOTA:
(i) Proiectarea va reduce impactul asupra mediului; materialele sau substantele care ar putea avea efecte adverse asupra mediului, ca haloni, PCB sau azbest, nu vor fi utilizate.
(ii) Piesele de schimb recomandate sunt incluse.
Punerea în funcţiune a tuturor componentelor Proiectului este planificata sa fie terminatã pana la data de 31 decembrie 2002.

ANEXA B

GRAFICUL DE AMORTIZARE
România - Proiectul de reabilitare a sistemului de termoficare Cluj-Napoca



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Sume de rambursat, exprimate
Data scadenta ca procent din împrumut,
a ratei asa cum este definit
la paragraful 2.01
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. 15 decembrie 2004 3,33%
2. 15 iunie 2005 3,33%
3. 15 decembrie 2005 3,33%
4. 15 iunie 2006 3,33%
5. 15 decembrie 2006 3,33%
6. 15 iunie 2007 3,33%
7. 15 decembrie 2007 3,33%
8. 15 iunie 2008 3,33%
9. 15 decembrie 2008 3,33%
10. 15 iunie 2009 3,33%
11. 15 decembrie 2009 3,33%
12. 15 iunie 2010 3,33%
13. 15 decembrie 2010 3,33%
14. 15 iunie 2011 3,33%
15. 15 decembrie 2011 3,33%
16. 15 iunie 2012 3,33%
17. 15 decembrie 2012 3,33%
18. 15 iunie 2013 3,33%
19. 15 decembrie 2013 3,33%
20. 15 iunie 2014 3,33%
21. 15 decembrie 2014 3,33%
22. 15 iunie 2015 3,33%
23. 15 decembrie 2015 3,33%
24. 15 iunie 2016 3,33%
25. 15 decembrie 2016 3,33%
26. 15 iunie 2017 3,33%
27. 15 decembrie 2017 3,33%
28. 15 iunie 2018 3,33%
29. 15 decembrie 2018 3,33%
30. 15 iunie 2019 3,43%
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



------------



Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016