Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 100 din 27 august 1998  pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, incheiat la Paris la 4 iunie 1998    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 100 din 27 august 1998 pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Fondul de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei, incheiat la Paris la 4 iunie 1998

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 323 din 29 august 1998
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi ale <>art. 1 pct. 1 lit. a) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
Se ratifica Acordul-cadru de împrumut dintre România şi Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, încheiat la Paris la 4 iunie 1998, privind finanţarea Proiectului de reabilitare şi modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti, în valoare de 10 milioane ECU echivalent.
ART. 2
(1) Finanţarea Proiectului de reabilitare şi modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti se va asigura, pe intreaga perioada de execuţie a acestuia, conform planului de finanţare inclus în acordul de împrumut subsidiar care va fi încheiat între Ministerul Finanţelor şi Regia Autonomã de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti, din urmãtoarele surse:
a) împrumutul acordat de cãtre Banca Europeanã de Investiţii;
b) împrumutul acordat de cãtre Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei;
c) componenta asigurata din fonduri locale.
(2) Finanţarea localã a Proiectului de reabilitare şi modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti va fi asigurata din fonduri de la bugetul de stat, alocaţii din bugetul local al municipiului Bucureşti şi din surse proprii ale Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti. Sumele de la bugetul de stat cu aceasta destinaţie vor fi prevãzute anual prin anexa la legea bugetului de stat, ca poziţie distinctã şi globalã, pe seama transferurilor de la bugetul de stat cãtre bugetele locale pentru investiţii finanţate parţial din împrumuturi externe.
(3) Finanţarea localã se va majorã în mod corespunzãtor cu valoarea impozitelor şi a taxelor aferente realizãrii Proiectului de reabilitare şi modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti, asa cum acestea vor fi actualizate în funcţie de modificãrile care vor surveni în legislaţia aplicabilã în domeniu.
(4) Componentele de investiţii privind "contorizarea energiei termice la consumatori" cuprinse în Proiectul de reabilitare şi modernizare a sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti se vor finanta din sursele prevãzute la art. 2 alin. (1) din prezenta ordonanta.
ART. 3
(1) Plata serviciului datoriei externe, aferent împrumutului (rambursãri de rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri), se va asigura din sursele proprii ale Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti.
(2) În scopul acoperirii riscului de neîndeplinire a obligaţiilor de plata, Regia Autonomã de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti va avea obligaţia ca, pana la rambursarea integrala a finanţãrii externe, respectiv a împrumuturilor acordate de cãtre Banca Europeanã de Investiţii şi de cãtre Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, sa constituie un fond de risc şi garanţie, într-un cuantum de 10% din echivalentul în lei al obligaţiilor de plata la fiecare scadenta la extern pentru fiecare dintre aceste împrumuturi. Acest fond va fi ţinut într-un cont distinct, purtãtor de dobanda, la dispoziţia Ministerului Finanţelor, deschis la o banca comercialã agreatã de Ministerul Finanţelor, destinat acoperirii riscului de neîndeplinire de cãtre Regia Autonomã de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti a obligaţiilor de plata. Soldul acestui cont, neutilizat pana la sfârşitul anului, se reporteazã cu aceeaşi destinaţie în anul urmãtor. La data încetãrii obligaţiilor de plata la extern, soldul se va prelua ca venit în anul urmãtor la bugetul Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti şi se va utiliza pentru investiţii în modernizarea sistemului de termoficare. Sumele necesare constituirii fondului de risc şi garanţie se cuprind în bugetul de venituri şi cheltuieli al Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti, ca poziţie distinctã la capitolul de cheltuieli.
(3) Consiliul General al Municipiului Bucureşti va garanta împrumuturile subsidiare acordate Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti de cãtre Ministerul Finanţelor, având obligaţia ca, anual, începând cu anul 1999 şi pana la rambursarea integrala a acestora, sa prevadã în bugetul propriu, la capitolul de cheltuieli, ca poziţie distinctã, Fondul privind garantarea rambursarii ratelor scadente la împrumuturile subsidiare, precum şi a plãţii dobânzilor şi comisioanelor aferente acestora, într-un cuantum de 10% din echivalentul în lei al obligaţiilor de plata anuale ale Regiei Autonome de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti fata de Ministerul Finanţelor, asumate prin acordurile de împrumut subsidiar. Acest fond se tine într-un cont deschis la Trezoreria statului şi este purtãtor de dobanda, iar soldul neutilizat la sfârşitul anului se reporteazã cu aceeaşi destinaţie în anul urmãtor. Dupã rambursarea integrala a împrumuturilor şi dupã plata dobânzilor şi a comisioanelor aferente, acest sold se preia ca venit, în anul urmãtor, la bugetul local al municipiului Bucureşti, din care s-a constituit.
ART. 4
(1) Se autorizeaza Guvernul României ca, prin Ministerul Finanţelor, de comun acord cu Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, sa introducã, pe parcursul utilizãrii împrumutului, în raport cu condiţiile de derulare a acordului-cadru de împrumut menţionat la art. 1, amendamente la conţinutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificãri în structura împrumutului, pe componente, modificãri de termene, modificãri şi adaptari ca urmare a mãsurilor de reorganizare a regiei autonome beneficiare, în baza Ordonanţei Guvernului nr. 30/1997, precum şi orice alte modificãri care nu sunt de natura sa sporeasca obligaţiile financiare ale României fata de Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite iniţial între pãrţi.
(2) Guvernul va raporta periodic Parlamentului asupra amendamentelor introduse la acord, în cadrul Raportului privind datoria publica externa a României.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Daniel Daianu

p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Ungureanu,
secretar de stat


FONDUL DE DEZVOLTARE SOCIALĂ AL CONSILIULUI EUROPEI

PROIECT 1.259 (1997)

ACORD-CADRU DE ÎMPRUMUT*)
între România şi Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei

------------
*) Traducere.

Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, denumit în continuare Fondul, cu sediul la Paris, pe de o parte, şi România, reprezentatã prin Ministerul Finanţelor, denumita în continuare Împrumutatul, pe de alta parte,
* având în vedere cererea României, datatã 6 iunie 1997;
* având în vedere Rezoluţia Consiliului de administraţie al Fondului nr. 1.424 (1997);
* luând în considerare faptul ca Împrumutatul a contractat cu Banca Europeanã de Investiţii, cu sediul la Luxemburg, denumita în continuare B.E.I., la 12 şi 14 noiembrie 1997, un împrumut în valoare de 35.000.000 ECU echivalent, în vederea cofinanţãrii Proiectului descris la art. 2 al acestui acord;
* având în vedere al treilea Protocol adiţional la Acordul general asupra privilegiilor şi imunitãţilor al Consiliului Europei;
* având în vedere articolele Regulamentului Fondului cu privire la împrumuturi, datat 6 octombrie 1970,

au convenit asupra celor ce urmeazã:

ART. 1
Acest împrumut este acordat conform condiţiilor Regulamentului Fondului cu privire la împrumuturi, în vigoare, şi condiţiilor speciale stabilite prin acest acord şi anexele sale.
ART. 2
Proiectul
Fondul acorda Împrumutatului, care accepta, un împrumut destinat finanţãrii parţiale a Proiectului 1.259 (1997), aprobat de cãtre Consiliul de administraţie al Fondului la 6-7 iulie 1997, privind reabilitarea şi modernizarea sistemului de termoficare din municipiul Bucureşti.
Acest împrumut este acordat de cãtre Fond, luând în considerare angajamentul Împrumutatului de a folosi sumele puse la dispoziţie în unicul scop de a finanta Proiectul descris în anexa nr. 1 şi de a realiza acest Proiect prin Regia Autonomã de Distribuţie a Energiei Termice "Radet" Bucureşti, denumita în continuare Radet, în condiţiile expuse detaliat în anexa sus-menţionatã.
Orice schimbare în modul de utilizare a împrumutului, care nu a primit aprobarea Fondului, poate duce la suspendarea, anularea sau la rambursarea anticipata imediata a împrumutului, în conformitate cu prevederile art. 13 al Regulamentului cu privire la împrumuturi.
ART. 3
Împrumutul

3.1. Condiţii financiare
-------------------
Suma împrumutului acordat este echivalenta cu 10.000.000 ECU (10 milioane ECU).
Împrumutul va fi tras în mai multe transe.
Valoarea ECU este definitã în anexa nr. 5.
Fiecare transa a împrumutului se acorda pentru o perioada nu mai mare de 15 ani, din care 5 ani perioada de graţie. Suma de rambursat, rata dobânzii, moneda, durata şi datele de tragere vor fi convenite de comun acord, pentru fiecare transa, între Împrumutat, la cererea Radet, şi Fond, prin telex sau fax confirmat. Contul în care se vor efectua tragerile va fi comunicat din timp Fondului de cãtre Împrumutat.

3.2. Trageri
-------
O scrisoare suplimentarã la prezentul acord-cadru, specificand detaliile, va fi semnatã între Împrumutat, la cererea Radet, şi Fond, pentru fiecare transa, în momentul disponibilizarii acesteia (anexa nr. 2).

3.3. Mobilizare
----------
Pentru mobilizarea împrumutului, Împrumutatul, prin Radet, va remite Fondului, în timp util, un angajament de plata corespunzãtor fiecãrei transe (anexa nr. 3).
Angajamentul de plata va fi emis şi plãtibil în aceeaşi valuta în care se va trage fiecare transa.

3.4. Domiciliere
-----------
Toate sumele datorate de cãtre Împrumutat în cadrul acestui împrumut sunt plãtibile cãtre Fond în valuta în care a fost disponibilizata fiecare transa, la banca şi în contul comunicate Împrumutatului de cãtre Fond la data disponibilizarii fiecãrei transe, prin înştiinţare telex trimisa Fondului de cãtre banca insarcinata de Împrumutat cu efectuarea plãţii, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înaintea fiecãrei plati.

3.5. Date
----
Prevederile art. 3 constituie subiectul unei înţelegeri "Ziua lucrãtoare urmãtoare modificatã", a carei definitie este redata în anexa nr. 4 la prezentul acord (Ziua lucrãtoare în ţara de origine a valutei).
ART. 4
Monitorizarea împrumutului şi a Proiectului

4.1. Utilizarea împrumutului
-----------------------
Fiecare transa, inclusiv plãţile în avans cãtre furnizori sau contractori, va fi utilizata de cãtre Împrumutat prin Radet pentru finanţarea Proiectului, în termen de 6 luni de la disponibilizarea ei de cãtre Fond.

4.2. Implementarea Proiectului
-------------------------
Pentru implementarea Proiectului, Împrumutatul desemneazã Radet ca agenţie de implementare.
Împrumutatul, prin Radet, va depune toate eforturile şi diligenţele şi va folosi toate mijloacele uzuale, în particular mijloace de ordin financiar, tehnic, social şi managerial, şi cele privind protecţia mediului, care sunt necesare în vederea implementarii corespunzãtoare a Proiectului.
În particular, se va asigura - înaintea şi în timpul implementarii Proiectului - ca finanţarea şi toate drepturile de proprietate necesare asupra terenurilor şi imobilelor sunt puse la dispoziţie şi ca toate santierele şi activele sunt în permanenta asigurate şi întreţinute în mod corespunzãtor de cãtre constructori.
Împrumutatul, prin Radet, se angajeazã, de asemenea, ca:
- Proiectul respecta toate convenţiile Consiliului Europei, aplicabile în domeniu;
- Proiectul nu pericliteazã mediul înconjurãtor, conform convenţiilor internaţionale aplicabile;
- finanţarea parţialã de cãtre Fond nu depãşeşte 15% din costul total al Proiectului, excluzând impozitele, dobanda şi alte costuri financiare;
- pentru investiţiile cu o valoare mai mare decât echivalentul a 10 milioane ECU, atunci când se poate, se vor organiza licitaţii internaţionale.

4.3. Raportari de cãtre Împrumutat
-----------------------------
4.3.1. Rapoartele de progres al Proiectului
------------------------------------
Cu aceeaşi periodicitate ca şi a raportarilor cãtre B.E.I., cel puţin o data pe an din momentul disponibilizarii împrumutului şi pana la terminarea întregului Proiect, Împrumutatul, prin Radet, va trimite Fondului un raport identic celui trimis la B.E.I., care va conţine detalii în legatura cu:
- stadiul utilizãrii împrumutului;
- progresul planului de finanţare a Proiectului;
- progresul Proiectului în sine;
- detalii privind managementul Proiectului.

4.3.2. Raportul final
--------------
La terminarea întregului Proiect, Împrumutatul, prin Radet, va prezenta un raport final, conţinând o evaluare a efectelor economice, financiare, sociale şi de mediu ale Proiectului.

4.4. Furnizarea de informaţii cãtre Fond
-----------------------------------
Împrumutatul se va asigura ca Radet tine evidenta contabila privind Proiectul, în concordanta cu standardele internaţionale, ca aceasta va reflecta, în orice moment, stadiul progresului Proiectului în care se vor inregistra toate operaţiunile efectuate şi se vor identifica financiar toate lucrãrile, bunurile şi serviciile finanţate parţial din împrumut.
Împrumutatul şi Radet se angajeazã sa primeascã favorabil orice misiune de informare întreprinsã de angajaţii Fondului sau de cãtre consultanţii externi angajaţi de cãtre Fond şi sa ofere toate cooperarea necesarã îndeplinirii misiunii acestora, prin facilitarea eventualelor vizite la amplasamentele Proiectului. În particular, Fondul poate cere revizia contabila la fata locului a conturilor Proiectului, de cãtre unul sau mai mulţi consultanţi, la alegerea sa, pe cheltuiala Împrumutatului, în cazul neîndeplinirii de cãtre Împrumutat a oricãreia dintre obligaţiile sale asumate în cadrul acestui împrumut.
ART. 5
Încetarea obligaţiilor Împrumutatului
Plata sumelor stipulate în angajamentul de plata descarca Împrumutatul de obligaţiile sale definite la art. 3 de mai sus.
Dupã ce vor fi plãtite în întregime sumele reprezentând rambursarea împrumutului, ca şi dobânzile şi alte cheltuieli legate de acesta, în particular cele datorate în baza art. 6 şi 7 de mai jos, Împrumutatul va fi dezlegat în totalitate de obligaţiile sale fata de Fond, cu excepţia celor stabilite prin art. 4 de mai sus.
ART. 6
Dobânzi penalizatoare pentru întârzieri
În afarã de orice alte posibilitate a Fondului de a apela la prevederile prezentului acord şi ale Regulamentului cu privire la împrumuturi, dacã Împrumutatul nu plãteşte dobânzile sau orice alte sume datorate în cadrul prezentului acord la scadentele specificate, acesta va plati dobanda suplimentarã asupra sumei datorate şi neplãtite în întregime, la rata LIBOR la o luna, pentru valuta respectiva, calculatã de la data scadentei (dacã aceasta este o sambata, duminica sau alte zi nelucrãtoare bancarã se considera urmãtoarea zi lucrãtoare), la ora 11 a.m., ora Londrei, plus 2,5% pe an, de la data scadentei pana la data la care se efectueazã plata. Rata LIBOR la o luna aplicabilã se actualizeazã la fiecare 30 de zile.
ART. 7
Costurile asociate
Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi plãtite, şi toate cheltuielile rezultând fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate sau parţial, fie din garantarea sau refinantarea în cadrul împrumutului acordat, împreunã cu toate actele juridice şi nejuridice care îşi au originea în acest împrumut, vor fi suportate de Împrumutat, prin Radet.
Totuşi prevederile art. 25 din cap. 4 al Regulamentului cu privire la împrumuturi se vor aplica în ceea ce priveşte costurile procedurii de arbitraj prevãzute la cap. 4 menţionat.
ART. 8
Garanţii
Împrumutatul declara ca nu şi-a luat şi nu îşi va lua în viitor vreun angajament prin care sa acorde vreunei terţe pãrţi vreo prioritate sau plata preferentiala ori o garanţie de orice natura, denumita în continuare garanţie, care ar putea sa-i confere acesteia drepturi sporite fata de celelalte pãrţi în legatura cu îndeplinirea obligaţiilor sale.
Dacã o asemenea garanţie ar fi acordatã vreunei terţe pãrţi, Împrumutatul este de acord sa furnizeze sau sa emita în favoarea Fondului o garanţie similarã sau, atunci când nu este posibil, o garanţie echivalenta şi sa stipuleze acordarea unei astfel de garanţii în favoarea Fondului.
Nerespectarea acestor prevederi reprezintã un caz de culpa, dupã cum e prevãzut la art. 13(h), cap. 3, din Regulamentul Fondului cu privire la împrumuturi, şi poate conduce la suspendarea, anularea sau la rambursarea anticipata imediata a împrumutului. Retragerea garanţiei acordate de cãtre Garant Împrumutatului justifica aplicarea aceloraşi prevederi.
ART. 9
Relaţiile cu terţe pãrţi
Împrumutatul nu se va folosi, în scopul utilizãrii acestui împrumut, de fapte referitoare la relaţiile sale cu terţe pãrţi, pentru a evita îndeplinirea, în totalitate sau parţial, a obligaţiilor sale rezultate din acest acord.
Fondul nu va fi implicat în disputele care pot rezulta între Împrumutat şi terţe pãrţi, iar costurile de orice natura, pe care Fondul le acumuleaza din orice disputa, în particular cheltuielile de judecata şi cele legale, vor fi suportate de cãtre Împrumutat.
ART. 10
Intrarea în vigoare
Acest acord va intra în vigoare la ratificarea sa de cãtre Parlamentul României şi atunci când Acordul de împrumut dintre B.E.I. şi Împrumutat, referitor la Proiectul definit la art. 2 de mai sus, va intra în vigoare.
ART. 11
Legea aplicabilã
Acest acord şi garanţiile negociabile asociate lui vor fi guvernate de regulile Fondului, dupã cum se specifica la art. 1 paragraful 3 al celui de-al treilea Protocol adiţional, datat 6 martie 1959, la Acordul general asupra privilegiilor şi imunitãţilor al Consiliului Europei, datat 2 septembrie 1949, şi, în subsidiar, dacã este cazul, de legea franceza.
Disputele între pãrţi referitoare la acest acord vor fi subiect de arbitraj, în condiţiile expuse la cap. 4 al Regulamentului Fondului privind împrumuturile.
ART. 12
Interpretarea acordului
Împrumutatul declara ca a luat cunostinta de prevederile Regulamentului Fondului cu privire la împrumuturi şi a primit o copie de pe acesta.
Acolo unde exista o contradictie între oricare dintre prevederile Regulamentului Fondului cu privire la împrumuturi şi oricare dintre prevederile prezentului acord, prevederile acordului prevaleazã.
Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor prezentului acord nu vor servi la interpretarea acestuia.
În nici o împrejurare nu se va înţelege ca Fondul renunţa în mod tacit la oricare dintre drepturile sale decurgând din prezentul acord.
ART. 13
Caz de culpa interconditionata
Suspendarea, anularea sau rambursarea anticipata imediata a împrumutului B.E.I. referitor la Proiectul definit la art. 2 de mai sus, în totalitate sau în parte, va permite Fondului, dupã consultarea cu Împrumutatul, sa suspende, sa anuleze sau sa ceara rambursarea imediata a prezentului împrumut, în conformitate cu prevederile cap. 3, art. 13(h) al Regulamentului Fondului cu privire la împrumuturi.
ART. 14
Punerea în aplicare a unei decizii de arbitraj
Pãrţile contractante convin sa nu facã uz de nici un privilegiu, imunitate sau prevedere legislativã în fata oricãrei autoritãţi jurisdicţionale sau de alta natura, nationala sau internationala, în scopul de a obiecta fata de punerea în aplicare a unei decizii emise în condiţiile expuse la cap. 4 al Regulamentului cu privire la împrumuturi.
ART. 15
Declaraţii şi certificari
Împrumutatul declara şi certifica urmãtoarele:
- forurile competente din ţara sa l-au autorizat sa încheie prezentul acord şi au autorizat semnarea acestuia, în conformitate cu legile, decretele, statutele, regulamentele şi orice alte reglementãri aplicabile acestuia;
- întocmirea şi implementarea acestui acord nu contravin legilor, decretelor, statutelor, regulamentelor şi altor reglementãri aplicabile şi ca toate aprobãrile, împuternicirile şi autorizaţiile necesare au fost obţinute şi rãmân valabile pentru intreaga durata a împrumutului.
Orice modificare în legatura cu declaraţiile şi certificarile, pe toatã durata împrumutului, trebuie notificatã imediat Fondului şi trebuie furnizatã documentaţia de fundamentare.
ART. 16
Acest acord a fost încheiat în doua exemplare, fiecare având valoare de original şi aceeaşi putere juridicã.
Fiecare dintre pãrţile contractante va deţine un exemplar.

Paris, 4 iunie 1998.

Pentru România,
Dumitru Ciausu,
ambasadorul României la Paris

Pentru Fondul de Dezvoltare Socialã
al Consiliului Europei,
dr. Martin Murtfeld,
prim-viceguvernator

ANEXA 1



REZUMATUL PROIECTULUI

Acord de împrumut individual

I.
Proiectul F.D.S.: 1.259 (1997)
Beneficiar: Regia Autonomã de Distribuţie a Energiei
Termice "Radet" Bucureşti
Împrumutat: România
Aprobarea Consiliului de
administraţie 6-7 iulie 1997
Modificãri (dacã este cazul)
Suma aprobatã: 10.000.000 ECU

II.
Domeniul de intervenţie: Infrastructura socialã legatã de protecţia
mediului
Lucrãri planificate: Proiectul consta în proiectare, achiziţii,
execuţie, punere în funcţiune (inclusiv teste
de acceptare) şi operarea reabilitãrii reţelei
de distribuţie a energiei termice în patru zone
ale municipiului Bucureşti. Componentele
principale ale echipamentelor ce urmeazã a fi
instalate sunt înscrise mai jos:
Subproiectul 1: Magistrala I Sud
1. a) Reabilitare reţea primara
* Înlocuirea conductelor (3.100 m, diametrul
1.000-1.200 mm)*1)
* Înlocuirea vanelor (19, diametrul 500-1.200
mm)
2. Subproiectul 2: Magistrala II Vest
2. a) Reabilitare reţea primara:
* Înlocuirea conductelor (5.360 m, diametrul
80-800 mm)*1)
* Înlocuirea vanelor (16, diametrul 80-800 mm)
* Înlocuirea compensatoarelor (92, diametrul
700-800 mm)

3. Subproiectul 3: Zona Berceni-Giurgiului
3. a) Reabilitare reţea primara:
* Înlocuirea conductelor (7.000 m, diametrul
80-400 mm)*1)
3. b) Reabilitare puncte termice:
* Înlocuirea substatiilor (15, capacitate
totalã 190 MJ/s)
* Construirea statiilor de tratare a apei (15)
3. c) Reabilitare reţea secundarã:
* Înlocuirea conductelor (17.490 m, diametrul
80-250 mm)*1)
* Înlocuirea conductelor de apa (17.490 m,
diametrul 80-300 mm)*2)
3. d) Contorizare:
* Introducerea contoarelor de energie termica
(1.318)*4)

4. Subproiectul 4: Zona Berceni-Oltenita
4. a) Reabilitare reţea primara:
* Înlocuirea conductelor (5.500 m, diametrul
80-1.100 mm)*1)
* Înlocuirea vanelor (8, diametrul 80-1.100 mm)
4. b) Reabilitare substatii:
* Înlocuirea substatiilor (9, capacitate
totalã 105 MJ/s)
* Construirea statiilor de tratare a apei (9)
4. c) Reabilitare reţea secundarã:
* Înlocuirea conductelor (10.960 m, diametrul
65-200 mm)*2)
* Înlocuirea conductelor de apa (10.960 m,
diametrul 80-300 mm)*3)
4. d) Contorizare:
* Introducerea contoarelor de energie termica
(872)
Proiectarea şi operarea Proiectului vor
minimiza impactul sau asupra mediului.
Echipamentul folosit nu va conţine nici un agent
toxic (sau care va putea deveni toxic în caz de
accident), care ar putea fi eliberat în
atmosfera.
Un consultant calificat va fi angajat pentru a
acorda asistenta în managementul Proiectului pe
parcursul tuturor fazelor acestuia, inclusiv
pentru punerea în funcţiune.
Punerea în funcţiune se va face în anul 2000.

Note de subsol:


*1) Conductele preizolate vor fi folosite în
reţeaua primara, dacã poate fi obţinutã şi
garantatã calitatea necesarã a apei, în caz
contrar vor fi folosite conducte din oţel.
*2) Vor fi folosite conducte preizolate.
Calitatea necesarã a apei va fi asigurata
prin tratare în punctele termice.
*3) Se preconizeaza a fi folosite conducte
preizolate galvanizate.
*4) Contorizarea va fi introdusã pentru fiecare
bloc de locuinţe sau asociaţie de locatari.

Localizare: Sudul şi vestul municipiului Bucureşti
Costul total al
Proiectului: 70.500.000 ECU
Structura costului, pe Studii, inginerie şi supervizare 3.400.000 ECU
posturile bugetare Lucrãri civile şi construcţii 9.700.000 ECU
principale: Echipament 43.200.000 ECU
Cheltuieli neprevãzute din
motive tehnice 8.400.000 ECU
Escaladarea preţurilor 3.800.000 ECU
Dobanda pe perioada construcţiei
(componenta nefinantata de Fond) 2.000.000 ECU
TOTAL: 70.500.000 ECU

Structura costului pe Componenta Local Strãin Total
zone ce urmeazã a fi ---------- ----- ------ -----
supuse reabilitãrii şi A. Studii,
surse de finanţare (ECU) inginerie şi
supervizare 2.100.000 1.300.000 3.400.000
B. Lucrãri,
echipament,
montaj
1. a) Înlocuire
conducte
principale 1.300.000 2.600.000 3.900.000
2. a) Înlocuire
conducte
principale 3.100.000 8.300.000 11.400.000
3. a) Înlocuire
conducte
principale 1.400.000 1.200.000 2.600.000
3. b) Înlocuire
substatii 3.500.000 3.200.000 6.700.000
3. c) Înlocuire
sistem
secundar 5.500.000 5.000.000 10.500.000
3. d) Introduce-
rea contoa-
relor 1.200.000 1.100.000 2.300.000
4. a) Înlocuire
conducte
principale 3.400.000 4.100.000 7.500.000
4. b) Înlocuire
substatii 1.200.000 1.400.000 2.600.000
4. c) Înlocuire
sistem
secundar 2.600.000 3.100.000 5.700.000
4. d) Introduce-
rea contoa-
relor 600.000 600.000
C. Cheltuieli
neprevãzute din
motive tehnice 7.700.000
D. Escaladarea
preţurilor 3.600.000
E. Dobanda pe
perioada
construcţiei 2.000.000

TOTAL COST PROIECT: 70.500.000

Posturile A şi C (costul extern al
echipamentelor), C şi D (pro rata) vor fi
parţial finanţate de B.E.I.
Finanţare: * Fondul 10.000.000 ECU (14%)
* B.E.I. 35.000.000 ECU (50%)
* Guvernul României,
municipalitatea, fonduri
proprii Radet 25.500.000 ECU (36%)
--------------------
70.500.000 ECU (100%)
Progresul lucrãrilor în
momentul prezentãrii
cererii iniţiale de
împrumut: 0%
Durata Proiectului: Începerea Proiectului: 1997
Terminarea Proiectului: 2000

III.
Efectele sociale estimate: Îmbunãtãţirea rapida a calitãţii serviciilor şi
reabilitarea distribuţiei de energie termica
pentru 70% din populaţia urbana din pãrţile de
sud şi vest ale municipiului Bucureşti.


ANEXA 2/1


FONDUL DE DEZVOLTARE SOCIALĂ AL CONSILIULUI EUROPEI

SCRISOARE SUPLIMENTARĂ

La Acordul-cadru de împrumut [data]

dintre

Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, denumit în continuare Fondul, şi România, denumita în continuare Împrumutatul,

Prezenta scrisoare suplimentarã şi acordul-cadru determina termenii şi condiţiile asupra cãrora s-a convenit pentru prima tragere, cu referire la art. 3 din acordul-cadru menţionat.

Suma: [moneda] [suma în cifre]
Termenul: nu mai mult de 15 ani, din care 5 ani perioada
de graţie
Procentul de tragere: 100%
Procentul de rambursare: 100%
Plãţile de dobânzi: semianual
Rata dobânzii: [dupã cum se determina pentru fiecare tragere]
Fracţiunile de an: [30/360, rata fixa/actual/360 pentru rata bazatã
pe LIBOR]
Data tragerii: [data tragerii]
Contul: [contul indicat de Împrumutat]

[Text referitor la condiţiile împrumutului menţionat mai sus]

Aceste prevederi fac obiectul acordului asupra Zilei lucrãtoare urmãtoare modificate, a carei definitie este redata în anexa nr. 4 la acordul-cadru semnat între Împrumutat şi Fond la data de [data].

În vederea mobilizãrii acestei transe, Împrumutatul va trebui sa trimitã, în timp util, un angajament de plata corespunzãtor acestei transe [anexa].

Paris, [data] Paris, [data]

Pentru Fondul de Dezvoltare Pentru România,
Socialã a Consiliului Europei,
Guvernator



ANEXA 2/2


GRAFICUL DE RAMBURSARE
(10.0/Ed)


| Beneficiarul împrumutului: ROMÂNIA |
| Proiect F.D.S. 1.259 (1997) - prima transa |
| |
| Valuta: Suma: | | Rata dobânzii: Preţul de emisiune: | | Data valutei: Termenul: ........ luni |
| |
|-----------------------------------------------------------------------------|
| Data | Rãmas de | Rambursãri | Dobanda | Total la data |
| scadentei | plata | de capital | de plata | scadentei |
|---------------|----------------|--------------|-------------|---------------|
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
|---------------|----------------|--------------|-------------|---------------|
| TOTAL: | | | | |
------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 3



F/P 1.259 (1997) - transa .............

ROMÂNIA

ANGAJAMENT DE PLATA

<valuta> <suma> <data> <împrumutul>

Pentru valoarea primitã, subsemnatul:

România,
prin acest angajament de plata, se angajeazã ca va plati Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei sau altei pãrţi suma împrumutatã de:

<suma.litere> <moneda.litere>,

în rate la datele specificate în continuare şi dobânzile la fiecare 6 luni.
La aceste date se va efectua rambursarea împrumutului dupã cum este prevãzut în continuare:

Data Suma
<data> <valuta>

Plãţile de mai sus se vor efectua la
[banca Fondului şi contul]
în favoarea Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, fãrã deduceri pentru sau în contul unor taxe, impozite şi alte costuri prezente şi viitoare, datorate sau percepute în legatura cu acest angajament de plata sau cu sumele prevãzute, de cãtre sau pe teritoriul:
României sau oricãrei subdiviziuni politice sau administrative a acesteia.

Acest angajament de plata este emis în legatura cu un împrumut acordat de cãtre Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei cãtre:
România,

datat <data.împrumutul>

În cazul neachitarii prompte şi în totalitate a oricãrei dobânzi datorate prin acest angajament, întregul împrumut nerambursat şi dobanda aferentã, calculatã pana la data plãţii, vor deveni imediat scadente şi vor fi plãtite la cererea şi în condiţiile pentru care opteazã deţinãtorul angajamentului de plata. Neexercitarea de cãtre deţinãtor a oricãruia din drepturile enunţate nu va fi consideratã în nici un caz ca o renunţare la un astfel de drept, în aceasta sau în oricare alta circumstanţã.

România



ANEXA 4

CONVENŢIA PRIVITOARE LA ZIUA LUCRĂTOARE URMĂTOARE MODIFICATĂ

<Secţiunea 4.12. Convenţia referitoare la ziua lucrãtoare.
(a) Convenţia referitoare la ziua lucrãtoare înseamnã convenţia care reglementeazã ajustarea datelor relevante, dacã acestea cad într-o zi care nu este o zi lucrãtoare. Termenii urmãtori, atunci când sunt folosiţi împreunã cu termenul Convenţia referitoare la ziua lucrãtoare şi o data, semnifica faptul ca ajustarea se va face în cazul în care aceasta data este într-o zi care este zi nelucrãtoare, astfel încât:

(i) ....... se omite .....
(ii) Dacã se specifica Urmãtoare modificatã sau Modificatã, aceasta data va fi prima zi lucrãtoare ce urmeazã, în afarã de situaţia în care aceasta este în luna calendaristicã urmãtoare, caz în care aceasta data va fi prima zi precedenta care este o zi lucrãtoare; şi
(iii) ..... se omite .....

(b) ....... se omite .....>

(Definiţiile Asociaţiei Internaţionale a Operatorilor Swap, 1991).

ANEXA 5

ECU

Definitia ECU
a) Unitatea de cont europeanã, ECU, XEU sunt acelaşi lucru cu ECU, astfel cum este utilizat periodic în calitate de unitate de cont a Comunitãţilor Europene. Comunitatile Europene pot aduce modificãri ECU, caz în care acesta se va modifica în mod corespunzãtor.

Substituirea ECU de cãtre EURO
b) În conformitate cu art. 109 G al Tratatului de constituire a Comunitãţilor Europene, astfel cum a fost amendat de cãtre Tratatul de constituire a Uniunii Europene (tratatul), compozitia ECU nu se poate modifica. Tratatul prevede ca uniunea monetara şi economicã se va realiza în trei faze, a doua faza începând la 1 ianuarie 1994, cu intrarea în vigoare a Tratatului asupra Uniunii Europene. Tratatul stipuleazã ca, la începutul celei de-a treia faze a uniunii monetare europene, valoarea ECU fata de monedele statelor membre participante la a treia faza va fi irevocabil fixatã şi ECU va deveni o moneda de drept. La 17 iunie 1997 Consiliul Europei a adoptat Reglementarea Consiliului (E.C.) nr. 1.103/1997 asupra unor aspecte privind introducerea EURO, care stabileşte faptul ca numele acestei monede va fi EURO şi ca, în conformitate cu tratatul, substituirea ECU de cãtre EURO se va face la rata de un EURO pentru un ECU. De la începutul celei de a treia faze a uniunii monetare şi economice, toate sumele plãtibile în ECU sau sumele ce urmeazã a fi calculate prin referire la ECU, în cadrul acestui acord de împrumut, vor fi plãtibile în sau calculate prin referire la EURO, la rata de un EURO pentru un ECU.

Disparitia ECU fãrã substituirea sa de cãtre EURO
c) În eventualitatea ca ECU nu va mai fi folosit nici ca unitate de cont a Comunitãţilor Europene şi nici ca moneda a Uniunii Europene, dar excluzând cazul substituirii ECU de cãtre EURO, echivalentul ECU în fiecare dintre valutele din compozitia sa în orice zi (data evaluãrii) va fi determinata de cãtre Bursa de Valori din Luxembourg, în conformitate cu urmãtoarele prevederi:
- valutele componente ale ECU în acest scop (componentele) sunt sumele în diferite valute care intrau în componenta ECU atunci când ECU a fost folositã cel mai recent drept unitate de cont a Comunitãţilor Europene. Echivalentul ECU în valutele componente, asa cum au fost alese de cãtre Împrumutãtor dintre componente, vor fi calculate, mai întâi, prin agregarea echivalentului în dolari S.U.A. a componentelor şi, apoi, folosind cursul de schimb pentru determinarea echivalentului în dolari S.U.A. a Componentei în moneda aleasã, dupã cum s-a prevãzut mai jos, se va calcula echivalentul în moneda aleasã a sumei totale în dolari S.U.A.;
- echivalentul în dolari S.U.A. al fiecãreia dintre Componente va fi determinat de cãtre Bursa de Valori din Luxembourg, pe baza cursurilor de schimb medii în vigoare la ora 2:30 p.m., ora Luxembourgului, la fiecare data a evaluãrii, obţinutã de cãtre bursa de la una sau mai multe bãnci de prim rang din ţãrile de origine ale valutelor în cauza.

----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016