Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA Nr. 1 din 9 ianuarie 1996  pentru aderarea Romaniei la Statutul Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali si Excedentele de Populatie in Europa si la Statutul Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA Nr. 1 din 9 ianuarie 1996 pentru aderarea Romaniei la Statutul Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali si Excedentele de Populatie in Europa si la Statutul Fondului de Dezvoltare Sociala al Consiliului Europei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL NR. 17 din 24 ianuarie 1996
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, precum şi ale art. 1 lit. a) din Legea nr. 130/1995 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ART. 1
România adera la Statutul Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali şi Excedentele de Populaţie în Europa, adoptat la 16 aprilie 1956 prin Rezoluţia nr. (56) 9 a Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei, cu modificãrile ulterioare, prevãzut în anexa nr. 1, şi la Statutul Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, adoptat la 8 iunie 1993 prin Rezoluţia nr. 247 (1993) a Comitetului de conducere a Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali şi Excedentele de Populaţie în Europa, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 2
Ministerul Finanţelor este autorizat, în temeiul prezentei ordonanţe, sa deruleze operaţiunile şi tranzacţiile cu Fondul Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali şi Excedentele de Populaţie în Europa, iar în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, sa exercite toate drepturile şi sa îndeplineascã toate obligaţiile care revin României în calitate de membru al Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali şi Excedentele de Populaţie în Europa.
ART. 3
Contravaloarea în lei a sumelor aferente contribuţiei României la capitalul şi la fondul de rezerva ale Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali şi Excedentele de Populaţie în Europa se va asigura, începînd din anul aderãrii, de la bugetul de stat, poziţia "Contribuţii şi cotizatii la organismele internaţionale".

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat, ministrul finanţelor,
Florin Georgescu

Ministru de stat,
ministrul afacerilor externe,
Teodor Viorel Melescanu

Ministru de stat,
ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Dan Mircea Popescu

ANEXA 1

REZOLUŢIA Nr. (56) 9
cu privire la adoptarea Statutului Fondului Consiliului Europei de Restabilire pentru Refugiatii Nationali şi Excedentele de Populaţie în Europa
(adoptatã la 16 aprilie 1956)

Comitetul Ministrilor,
ţinînd seama de prevederile Rezoluţiei nr. (55) 34 din 13 decembrie 1955 prin care a fost adoptatã înfiinţarea, pe baza unui acord parţial, a Fondului de Restabilire al Consiliului Europei,
ţinînd seama de prevederile rezolutiilor nr. (51) 29 din 3 mai 1951 şi nr. (51) 62 din 2 august 1951 cu privire la acordurile parţiale,
hotãrãşte adoptarea Statutului Fondului de Restabilire al Consiliului Europei, anexat la prezenta rezoluţie, fiind de la sine înţeles faptul ca:

a) prezenta rezoluţie se considera a fi fost adoptatã doar de cãtre reprezentanţii care au votat în favoarea sa*) şi aplicarea acesteia este limitatã în consecinta; şi
b) toate cheltuielile suplimentare ale Consiliului Europei survenite în legatura cu redactarea statutului şi cu funcţionarea Fondului de Restabilire vor fi suportate exclusiv de cãtre statele membre ai cãror reprezentanţi au votat în favoarea prezentei rezoluţii.

--------------
*) Statele membre care au adoptat prezenta rezoluţie sînt: Belgia, Franta, Republica Federala Germania, Grecia, Islanda, Italia, Luxemburg, Turcia.
Urmãtoarele state au devenit membre ale Fondului: Cipru, 18 octombrie 1962; Malta, 1 martie 1973; Vatican, 4 septembrie 1973; Elvetia, 1 ianuarie 1974; Liechtenstein, 1 ianuarie 1976; Portugalia, 1 august 1976; Suedia, 1 iulie 1977; Olanda, Norvegia şi Spania, 1 ianuarie 1978; Danemarca, 1 aprilie 1978; San Marino, 27 aprilie şi Finlanda, 13 mai 1991.
Iugoslavia a semnat la 15 ianuarie 1986 un acord de asociere pentru 5 ani.

CONSILIUL EUROPEI

STATUTUL
Fondului de Restabilire al Consiliului Europei

ART. 1
Înfiinţarea Fondului
Se înfiinţeazã un Fond de Restabilire al Consiliului Europei (denumit în cele ce urmeazã Fondul).
Fondul este atasat Consiliului Europei şi supus autoritãţii sale supreme.
ART. 2
Obiectiv
Obiectivul prioritar al Fondului este de a contribui la soluţionarea problemelor cu care ţãrile europene sînt sau pot fi confruntate ca rezultat al prezentei excedentelor de populaţie, inclusiv a refugiatilor nationali, prin acordarea sau garantarea de împrumuturi pentru finanţarea:
a) programelor de integrare, aprobate de un membru al Fondului, în conformitate cu prevederile art. VI din prezentul statut, care vizeazã crearea de noi locuri de munca pentru astfel de persoane;
b) programelor de restabilire, aprobate de un membru al Fondului, care prevãd acordarea de împrumuturi sau regularizarea cheltuielilor în favoarea persoanelor rezidente în Europa, care doresc restabilirea într-o alta ţara din Europa sau din afarã acesteia şi care se angajeazã sa ramburseze împrumuturile sau regularizãrile de cheltuieli în limita sumelor avansate de cãtre Fond.
ART. 3
Afilierea la Fond*)
-------------
*) Text adoptat la cea de-a 96-a reuniune a Comitetului de conducere prin Rezoluţia nr. 184 (1985) [Fonds/CD PV 96 (1985)].

a) Orice guvern membru al Consiliului Europei poate deveni membru al Fondului în conformitate cu prevederile art. IV secţiunea 2 paragraful a) i).
b) Guvernele ţãrilor care nu sînt membre ale Consiliului Europei pot:
i) fie sa fi admise sa adere la Fond şi sa devinã membre ale acestuia în condiţii speciale pe care Fondul le poate stabili pentru fiecare caz în parte, în conformitate cu prevederile art. IV secţiunea 2 paragraful a) ii);
ii) fie sa fie admise în calitate de membri asociaţi la Fond, în condiţii speciale pe care Fondul le va stabili pentru fiecare caz în parte.
ART. 4
Obligaţii ale membrilor
Secţiunea 1
Titluri de participare
Fondul emite titluri de participare pentru subscrierea de cãtre membrii sãi, exprimate într-o moneda de cont. Membrii îşi vor achitã subscripţia în moneda nationala, la cursul oficial de schimb în vigoare la data subscripţiei.

Secţiunea 2
Subscriptii
a) Fiecare membru subscrie un numãr de titluri de participare:
i) numãrul titlurilor de participare puse la dispoziţia fiecãrui stat membru al Consiliului Europei este stabilit în conformitate cu tabelul anexat la prezentul statut. Fiecare membru al Fondului subscrie un numãr de titluri de participare la alegere, cu condiţia ca subscripţia iniţialã sa fie de minimum un sfert din numãrul titlurilor de participare puse la dispoziţia sa;
ii) numãrul titlurilor de participare care urmeazã a fi alocate altor membri care adera la Fond va fi convenit cu Comitetul de conducere al Fondului, în conformitate cu prevederile art. IX paragraful e) din prezentul statut.
b) Fiecare membru achitã, imediat dupã aderare, cel puţin 25% din preţul de subscripţie al numãrului minim de titluri de participare subscris de cãtre acesta la afilierea la Fond; soldul va fi achitat în conformitate cu prevederile art. IX paragraful c).

Secţiunea 3
Menţinerea valorii subscriptiilor
În cazul în care valoarea paritara a monedei unui membru se reduce sau în cazul în care cursul de schimb al acestei monede se depreciaza într-o mãsura importanta, statul membru respectiv va vãrsa la Fond, într-o perioada de timp rezonabila, o suma suplimentarã în moneda nationala, suficienta pentru menţinerea valorii de la data subscripţiei a sumei subscrise de cãtre acesta sub forma titlurilor de participare la Fond.

Secţiunea 4
Limitarea rãspunderii
Nici un membru nu va fi rãspunzãtor fata de terţe pãrţi pentru o obligaţie asumatã de Fond.
ART. 5
Operaţiuni de împrumut şi contribuţii financiare
Fondul poate accepta contribuţii pentru scopuri corelate cu obiectivele sale. De asemenea, poate acorda împrumuturi.
Fondul este abilitat sa primeascã contribuţiile destinate unor scopuri precise, stabilite în concordanta cu obiectivele sale statutare.
ART. 6
Prevederi generale cu privire la împrumuturi şi garanţii

Secţiunea 1
Tipuri de credite
Creditele acordate de Fond pot lua una dintre formele urmãtoare:
i) credite acordate guvernelor membre ale Fondului;
ii) credite garantate de un guvern membru al Fondului şi acordate oricãrei persoane juridice agreate de acel membru;
iii) credite garantate de un guvern membru al Fondului şi acordate migrantilor prin intermediul membrului respectiv sau al oricãrei persoane juridice agreate de acel membru;
iv) credite acordate oricãrei persoane juridice agreate de un guvern membru al Fondului, în cazul în care Consiliul de administraţie estimeaza ca împrumutul solicitat este acoperit cu garanţii corespunzãtoare şi îndeplineşte cerinţele stipulate în secţiunea 3 de mai jos cu privire la creditele menţionate la subparagrafele i), ii) şi iii) din prezenta secţiune*).

-------------
*) Prevedere adoptatã la cea de-a 3-a reuniune a Comitetului de conducere [Fonds/CD PV 3 (1957)]

Secţiunea 2
Garanţii
Fondul poate acorda garanţii pentru operaţiuni decurgind din realizarea obiectivelor prevãzute în cadrul art. II, în condiţii care urmeazã sa fie stabilite pentru fiecare caz în parte.

Secţiunea 3
Obligaţii ale împrumutatului sau garantului
a) Obligaţiile asumate de guvernele membre ale Fondului în legatura cu împrumuturile acordate în conformitate cu prevederile secţiunii 1 subparagraful i) din prezentul articol şi garanţiile furnizate de guvernele membre ale Fondului conform prevederilor secţiunii 1 subparagrafele ii) şi iii) din prezentul articol trebuie, în fiecare caz, sa reprezinte o promisiune necondiţionatã:
i) de a plati, într-o perioada specificatã, o suma specificatã exprimatã într-o moneda specificatã, şi
ii) de a plati, pentru suma specificatã, dobinda şi, unde este cazul, un comision, la o rata specificatã, la intervale specificate şi începînd de la o data specificatã.
b) Pentru a determina valutele în care vor fi exprimate obligaţiile guvernelor membre ale Fondului, fie în calitate de împrumutaţi, fie de garanţi, Fondul va cauta sa menţinã un raport constant în valoare şi în devize, între active - incluzind astfel de obligaţii - şi subscripţiile achitate de membrii sãi - incluzind orice vãrsãminte efectuate în conformitate cu prevederile art. IV secţiunea 3.

Secţiunea 4
Subrogare
În cadrul contractelor de împrumut garantate în conformitate cu prevederile secţiunii 1 subparagrafele ii) şi iii) ale prezentului articol, se va stipula faptul ca dupã îndeplinirea obligaţiilor sale fata de Fond în legatura cu garanţia, garantul se substituie Fondului în pretenţiile corespunzãtoare fata de împrumutat sau împrumutaţi.

Secţiunea 5
Declaraţii ale membrilor
În sprijinul cererilor de acordare de împrumuturi pentru programele de restabilire sau integrare, Fondul va primi o declaraţie din partea respectivului membru interesat, din care sa reiasã ca acesta:
i) aproba programul;
ii) considera ca programul va permite restabilirea sau integrarea cu succes a persoanelor rezidente pe teritoriul sau european;
iii) declara ca fondurile care urmeazã a fi puse la dispoziţie de Fond nu sînt disponibile, în condiţii rezonabile, din vreo alta sursa.

Secţiunea 6
Informaţii de furnizat
Consiliul de administraţie la care se face referire în art. X din prezentul statut stabileşte natura informaţiilor şi a angajamentelor pe care împrumutatul trebuie sa le furnizeze în sprijinul cererii sale.
ART. 7
Investiţii

Secţiunea 1
Investiţii temporare
Pînã în momentul primei utilizãri a fondurilor subscrise de un stat, Fondul le poate investi în bonuri de tezaur sau alte titluri de valoare emise şi garantate de acel stat.
Pentru operaţiunile de investiţii, Consiliul de administraţie va solicita avizul experţilor în materie de plasamente.


Secţiunea 2
Acumularea şi investirea rezervelor
Rezervele Fondului care provin dintr-un surplus de încasãri de dobinzi şi comisioane pot fi acumulate şi investite, în totalitate sau parţial, în condiţiile stabilite de Consiliul de administraţie.
ART. 8
Organizarea, administrarea şi controlul Fondului
Organizarea, administrarea şi controlul Fondului sînt asigurate de urmãtoarele organe:
- Comitetul de conducere;
- Consiliul de administraţie;
- guvernatorul;
- Comitetul de cenzori,
în conformitate cu prevederile articolelor de mai jos.
ART. 9
Comitetul de conducere

Secţiunea 1
Decizii rezervate membrilor
Comitetul de conducere, format din reprezentanţi ai membrilor Fondului, este abilitat:
a) sa determine moneda de cont şi sa stabileascã valoarea nominalã a titlurilor de participare;
b) sa stabileascã condiţiile în care Fondul accepta contribuţii financiare sau care imprumuta fonduri şi drepturile care se acorda donatorilor sau creditorilor Fondului, inclusiv drepturile acestora asupra activelor Fondului;
c) sa determine datele de plata pentru achitarea soldului titlurilor de participare subscrise, în conformitate cu necesitãţile Fondului pentru realizarea obiectivelor sale statutare;
d) sa stabileascã principiile de administrare ale activitãţii Fondului;
e) sa autorizeze guvernele care nu sînt membre ale Consiliului Europei sa devinã membre ale Fondului, sa stabileascã condiţiile pentru aderarea acestora şi numãrul de titluri de participare care urmeazã sa fie subscrise de guvernele respective;
f) sa numeascã în funcţie pe guvernator, sa revoce numirea acestuia şi sa accepte demisia acestuia;
g) sa recomande mãsurile legislative, cu caracter internaţional sau de alta natura, pe care membrii urmeazã sa le adopte în vederea definirii regimului special acordat activelor şi proprietãţilor Fondului deţinute de acesta pe teritoriul statelor respective sau al unor terţe state, precum şi a obligaţiilor membrilor decurgind din operaţiunile cu caracter special ale Fondului;
h) sa amendeze prezentul statut, fãrã a modifica însã obiectivele statutare;
i) sa interpreteze prezentul statut;
j) sa suspende definitiv operaţiunile Fondului şi sa repartizeze activele acestuia;
k) sa elaboreze Regulamentul interior şi sa aleagã pe preşedintele Comitetului de conducere;
l) sa desemneze pe cei trei cenzori care formeazã Comitetul de cenzori.

Secţiunea 2
Vot
a) Deciziile rezervate membrilor Fondului sînt adoptate prin vot exprimat, fie oral, în cursul reuniunilor, fie în scris în intervalul dintre reuniuni.
b) Fiecare membru al Fondului dispune de un vot pentru fiecare titlu de participare deţinut de acesta.
ART. 10
Consiliul de administraţie

Secţiunea 1
Decizii rezervate Consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie este investit cu toate competentele necesare pentru administrarea Fondului. Acesta adopta decizii referitoare în special la:
a) determinarea periodicã a porţiunii din rezervele Fondului destinate acumularii şi investirii în conformitate cu prevederile art. VII secţiunea 2;
b) aprobarea bugetului de funcţionare al Fondului, cu respectarea principiului conform cãruia cheltuielile de administrare nu pot depãşi încasãrile din dobinzi şi comisioane;
c) transmiterea de directive cu caracter general sau specific cãtre guvernator;
d) elaborarea Regulamentului interior al Fondului şi, în special, a condiţiilor de acordare şi garantare a împrumuturilor;
e) transmiterea anuala cãtre reprezentantul special*), în vederea prezentãrii Comitetului Ministrilor, a raportului elaborat de guvernatorul Fondului.

------------------
*) Deoarece Comitetul Ministrilor a decis sa nu reînnoiascã funcţia reprezentantului special, Comitetul de conducere a încredinţat preşedintelui sau sarcina prezentãrii anuale a acestui raport [Fonds/CD PV 7 (1980)].

Secţiunea 2
Structura Consiliului de administraţie
a) Consiliul de administraţie este format dintr-un preşedinte desemnat de Comitetul de conducere şi din cîte un reprezentant numit de fiecare membru al Fondului. Fiecare reprezentant în Consiliul de administraţie dispune de un numãr de voturi egal cu numãrul titlurilor de participare deţinute de statul membru pe care îl reprezintã.
b) Consiliul de administraţie poate invita reprezentanţi ai organizaţiilor internaţionale şi interguvernamentale interesate pentru a participa, fãrã drept de vot, la lucrãrile sale.

Secţiunea 3
Durata mandatului membrilor Consiliului de administraţie
Numirea unui membru în Consiliul de administraţie este valabilã pînã în momentul revocãrii acestuia de cãtre statul membru al Fondului care l-a numit în funcţie. Membrii Consiliului de administraţie al cãror mandat expira pot fi reconfirmati în funcţie sau realeşi.

Secţiunea 4
Modul de adoptare a deciziilor de cãtre Consiliul de administraţie
a) Consiliul de administraţie se reuneste, la convocarea preşedintelui, de cîte ori este necesar cel puţin o data în fiecare trimestru.
b) În cadrul reuniunilor sale, Consiliul de administraţie adopta decizii cu o majoritate a voturilor exprimate de membrii prezenţi. Deciziile Consiliului de administraţie vor fi valabile numai în prezenta a doua treimi din membrii sãi.

Secţiunea 5
Comisii ale Consiliului de administraţie
Consiliul de administraţie poate constitui în orice moment comisii formate din membrii sãi şi poate delega acestor comisii competente specifice pentru fiecare caz în parte.

Secţiunea 6
Remunerarea membrilor Consiliului de administraţie
Membrii Consiliului de administraţie nu primesc nici o remuneraţie din partea Fondului, dar cheltuielile rezonabile ale acestora, ocazionate de îndeplinirea funcţiilor de membri în Consiliul de administraţie, sînt rambursate de cãtre Fond.
ART. 11
Guvernatorul

Secţiunea 1
Funcţiile guvernatorului
Guvernatorul asigura administrarea activitãţii curente a Fondului, în conformitate cu directivele Consiliului de administraţie şi sub supravegherea acestuia.
Guvernatorul este reprezentantul Fondului în toate tranzacţiile pe care le efectueazã acesta. În conformitate cu prevederile art. V şi VI din prezentul statut, guvernatorul nu se angajeazã la nici o obligaţie financiarã fãrã autorizarea expresã a Consiliului de administraţie.
Guvernatorul angajeazã cheltuieli administrative în limita creditelor bugetare care îi sînt alocate.
Guvernatorul întreprinde toate acţiunile utile pentru limitarea şi menţinerea acestor cheltuieli la nivelul strict necesar. În particular, acesta recurge la serviciile care îi pot fi oferite de Consiliul Europei şi coopereazã, în problemele de natura financiarã, cu bãncile centrale ale membrilor şi cu Banca Reglementelor Internaţionale, iar în cele legate de restabilirea şi integrarea excedentelor de populaţie, cu instituţiile şi persoanele competente în domeniu.
Guvernatorul administreazã proprietatea şi activele Fondului şi menţine o contabilitate adecvatã.

Secţiunea 2
Rapoarte prezentate Consiliului de administraţie
Guvernatorul prezintã cu regularitate Consiliului de administraţie rapoarte asupra situaţiei Fondului şi asupra operaţiunilor preconizate şi furnizeazã acestuia toate informaţiile solicitate.
Guvernatorul elaboreazã un raport anual complet asupra tuturor operaţiunilor efectuate în decursul anului respectiv. Raportul este însoţit de bilanţul Fondului şi de contul de execuţie a operaţiunilor financiare, precum şi de raportul Comitetului de cenzori asupra acestor documente.

Secţiunea 3
Numirea şi remunerarea guvernatorului
Guvernatorul este numit pentru o perioada de 3 ani, cu posibilitatea realegerii la expirarea mandatului. Salariul acestuia este stabilit de cãtre Consiliul de administraţie.
ART. 12
Comitetul de cenzori
Comitetul de cenzori examineazã anual conturile Fondului şi verifica exactitatea contului de execuţie şi a bilanţului.
În raportul sau anual, Comitetul de cenzori certifica faptul ca bilanţul şi contul de execuţie concorda cu registrele contabile, ca aceste documente reflecta cu exactitate şi fidelitate stadiul operaţiunilor Fondului la sfîrşitul fiecãrui exerciţiu financiar.
ART. 13
Sediul
Sediul central al Fondului este la Strasbourg, Franta. Sediul serviciilor operationale ale Fondului va fi stabilit de cãtre Consiliul de administraţie.
ART. 14
Suspendarea operaţiunilor şi lichidarea Fondului

Secţiunea 1
Suspendarea operaţiunilor
În cazul în care Comitetul de conducere decide suspendarea operaţiunilor, Fondul îşi înceteazã imediat toate activitãţile, cu excepţia celor legate de stingerea obligaţiilor sale şi realizarea corespunzãtoare, conservarea şi prezervarea activelor sale.

Secţiunea 2
Retragerea membrilor
Orice membru se poate retrage din Fond, în condiţii stabilite de cãtre Comitetul de conducere, dupã o comunicare facuta cu 6 luni înainte de sfîrşitul anului financiar în curs.

Secţiunea 3
Lichidarea Fondului
Dupã reglementarea tuturor angajamentelor Fondului, inclusiv a drepturilor la repartizare acordate de cãtre Fond ca urmare a acceptãrii contribuţiilor financiare prevãzute în cadrul art. V sau dupã constituirea de rezerve în vederea onorarii unor astfel de angajamente, membrii Fondului vor adopta un plan de repartizare a activelor, pe baza urmãtoarelor principii:
a) nici un membru al Fondului debitor fata de Fond nu poate fi admis ca participant la repartizare înainte de a-şi fi regularizat situaţia;
b) dacã activul net la Fondului permite acest lucru, fiecare membru al Fondului primeşte drept parte suma vãrsatã conform prevederilor art. IV, în aceeaşi moneda sau, dacã acest lucru nu este posibil, echivalentul în alte valute, la momentul distribuţiei, al sumei respective. Dacã activul net al Fondului nu permite rambursarea integrala a acestor pãrţi, deficitul va fi repartizat proporţional între toţi membrii Fondului;
c) activul net al Fondului rãmas dupã distribuirea acestor pãrţi va fi repartizat între toţi membrii Fondului, proporţional cu numãrul titlurilor de participare deţinute de fiecare;
d) în mãsura în care pãrţile de repartizat sînt achitate anumitor membri ai Fondului în monedele altor membri, aceştia din urma, în conformitate cu modalitãţile prevãzute de reglementãrile valutare în vigoare în ţãrile acestora, vor întreprinde mãsurile necesare pentru asigurarea efectuãrii de tranzacţii care sa implice sumele distribuite astfel.
ART. 15
Dispoziţii finale

Secţiunea 1
Reuniune administrativã
Imediat ce prezentul statut va fi adoptat, în virtutea unei rezoluţii a Comitetului Ministrilor, pe baza unui acord parţial, secretarul general al Consiliului Europei, de comun acord cu reprezentantul special*), va convoca prima reuniune a Comitetului de conducere în vederea adoptãrii tuturor mãsurilor necesare sau de dorit pentru organizarea Fondului în conformitate cu prevederile prezentului statut.

------------------
*) Deoarece Comitetul Ministrilor a decis sa nu reînnoiascã funcţia reprezentantului special, Comitetul de conducere a încredinţat preşedintelui sau sarcina prezentãrii anuale a acestui raport [Fonds/CD PV 7 (1980)].

Secţiunea 2
Comunicarea începerii operaţiunilor
Guvernatorul va comunica membrilor Fondului data la care Fondul va fi gata pentru începerea operaţiunilor.

Secţiunea 3
Afiliere
a) Orice membru al Consiliului Europei, care nu este membru al Fondului, poate adera la Fond prin prezentarea unei declaraţii în acest sens Comitetului Ministrilor.
Declaraţia trebuie sa facã referire la acceptarea prezentului statut de cãtre guvernul statului care doreşte aderarea şi la subscrierea de cãtre guvernul în cauza a numãrului de titluri de participare stabilit de comun acord cu Comitetul de conducere, în conformitate cu prevederile art. IV din prezentul statut.
b) Orice guvern care nu este membru al Consiliului Europei şi cãruia i s-a permis afilierea la Fond, în conformitate cu prevederile art. IX secţiunea 1 paragraful e), poate adera la Fond prin depunerea la secretarul general al Consiliului Europei a unui instrument care sa ateste acceptarea prezentului statut, subscrierea numãrului de titluri de participare convenit cu Comitetul de conducere, precum şi întreprinderea mãsurilor necesare pentru îndeplinirea tuturor condiţiilor de admitere stabilite de Comitetul de conducere, în conformitate cu prevederile art. IV din prezentul statut.
c) Secretarul general al Consiliului Europei va informa pe guvernator şi pe toţi membrii Fondului despre primirea declaraţiilor de aderare şi, respectiv, despre depunerea instrumentelor de aderare efectuate conform prevederilor paragrafelor precedente.

Secţiunea 4
Interpretarea prezentului statut
Orice decizie a Consiliului de administraţie, care implica interpretarea prezentului statut, poate fi prezentatã, la cererea unui membru, Comitetului de conducere; decizia Comitetului de conducere este definitiva. Pînã în momentul în care Comitetul de conducere adopta o hotãrîre şi în mãsura în care considera necesar, Fondul poate acţiona pe baza deciziei Consiliului de administraţie.

Secţiunea 5
Exemplare certificate
Secretarul general al Consiliului Europei va transmite fiecãrui membru al consiliului şi fiecãrui guvern care nu este membru al Consiliului Europei, dar care a aderat la Fond, un exemplar certificat din prezentul statut.

ANEXA
-----
la statut
----------

BAREMUL DE CONTRIBUŢII
la Fondul de Restabilire al Consiliului Europei, pe baza a 10.000.000 dolari

-------------------------------------------------------------------------------
Statele Procentul Numãrul de Cursul Contribuţii
membre de titluri de de în moneda
distribuţie participare schimb nationala
a 1.000
dolari
-------------------------------------------------------------------------------
BELGIA 3,3 330 0,02 16.500.000
DANEMARCA 1,8 180 0,1448 1.243.094
FRANTA 18,4 1.840 0,002857 644.032.202
GERMANIA (R.F.G.) 18,4 1.840 0,2381 7.727.845
GRECIA 3,3 330 0,03333 9.900.990
ISLANDA 0,2 20 0,614 325.733
IRLANDA 1,2 120 2,80 42.857
ITALIA 18,4 1.840 0,0016 1.150.000.000
LUXEMBURG 0,2 20 0,02 1.000.000
OLANDA 4,0 400 0,2632 1.519.757
NORVEGIA 1,4 140 0,14 1.000.000
SAAR 0,4 40 0,002857 1.400.070
SUEDIA 2,8 280 0,1933 1.448.526
TURCIA 7,8 780 0,3571 2.184.262
MAREA BRITANIE 18,4 1.840 2,80 657.142
---------------------------
100,0 10.000,0
-------------------------------------------------------------------------------
Procentul de repartizare a titlurilor de participare este acelaşi cu cel adoptat pentru contribuţiile la bugetul Consiliului Europei.

ANEXA 2

REZOLUŢIA Nr. 247 (1993)
cu privire la adoptarea Statutului revizuit al Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei

Porto Carras, 8 iunie 1993 Fonds/CD PV 129 (1993)

Consiliul de conducere,
constatind cu deosebita satisfactie faptul ca activitatea Grupului de lucru, care reuneste membri ai Consiliului de conducere şi ai Consiliului de administraţie ale Fondului, a avut ca rezultat formularea de propuneri pentru revizuirea Statutului Fondului,
avînd convingerea ca adoptarea noilor structuri va spori eficacitatea acţiunilor Fondului, în special în perspectiva aderãrii viitoare a noi membri,
ţinînd seama de prevederile art. IX, secţiunea 1, lit. h) din Statutul Fondului,
luind în considerare faptul ca Statutul Fondului a fost adoptat, sub forma unui acord parţial, prin Rezoluţia Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei nr. (56) 9,
cunoscind faptul ca propunerile vizind definirea obiectivelor Fondului, ţinînd seama de noile sale domenii de activitate, au fost prezentate Comitetului Ministrilor,

hotãrãşte:

1. Se adopta Statutul revizuit al Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, care figureazã în anexa la prezenta rezoluţie, sub rezerva aprobãrii prevederilor art. II de cãtre Comitetul Ministrilor.
2. Secretariatul este invitat sa informeze Consiliul de conducere asupra oricãror hotãrîri luate de Comitetul Ministrilor al Consiliului Europei în legatura cu art. II.
3. Statutul astfel revizuit va intra în vigoare dupã primirea de cãtre secretarul general al Consiliului Europei, din partea tuturor membrilor, a confirmãrii îndeplinirii formalitãţilor legale interne în acest sens.

REZOLUŢIA Nr. 248 (1993)
cu privire la intrarea în vigoare a Statutului revizuit al Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei

Porto Carras, 8 iunie 1993 Fonds/CD PV 129 (1993)

Consiliul de conducere,
avînd în vedere ca Statutul Fondului de Dezvoltare Socialã a fost revizuit prin Rezoluţia sa nr. 247 (1993),
dorind sa stabileascã data la care statutul revizuit va intra în vigoare,

hotãrãşte:

1. Statutul revizuit va intra în vigoare la data de 1 ianuarie 1994.
2. Fondul de Dezvoltare Socialã, precum şi secretarul general al Consiliului Europei sînt însãrcinaţi sa întreprindã toate mãsurile necesare pentru aplicarea statutului revizuit.

REZOLUŢIA Nr. (93) 22
referitoare la amendarea articolului II din Statutul Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei

(adoptatã de cãtre Comitetul Ministrilor la 16 iunie 1993 în cadrul celei de-a 496-a reuniuni a Delegaţilor Ministrilor)

Comitetul Ministrilor, în format restrîns, cu participarea doar a reprezentanţilor statelor Consiliului Europei membre ale Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei (Fondul de Restabilire)*),
luind în considerare faptul ca Statutul Fondului de Restabilire al Consiliului Europei pentru Refugiatii Nationali şi Excedentele de Populaţie în Europa a fost adoptat sub forma unui acord parţial prin Rezoluţia sa nr. (56) din 16 aprilie 1956,
avînd în vedere prevederile art. IX, secţiunea 1 lit. h) din acest statut, care stipuleazã ca membrii Fondului, reuniti în cadrul Comitetului de conducere, sînt abilitaţi sa modifice Statutul Fondului fãrã a modifica obiectivele statutare,
luind în considerare faptul ca prin Rezoluţia nr. 247 (1993) Comitetul de conducere al Fondului a decis adoptarea Statutului modificat al Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei, sub rezerva aprobãrii prevederilor art. II de cãtre Comitetul Ministrilor,

decide:

Se adopta articolul II al Statutului modificat al Fondului de Dezvoltare Socialã, al cãrui text figureazã în anexa la prezenta rezoluţie.

----------------
*) Include urmãtoarele state: Belgia, Cipru, Danemarca, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Islanda, Italia, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Olanda, Norvegia, Portugalia, San Marino, Spania, Suedia, Elvetia şi Turcia.

CONSILIUL EUROPEI

STATUTUL
Fondului de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei

ART. 1
Înfiinţarea Fondului
Se înfiinţeazã Fondul de Dezvoltare Socialã al Consiliului Europei (denumit în cele ce urmeazã Fondul).
Fondul este atasat Consiliului Europei şi supus autoritãţii sale supreme.
ART. 2*)
Obiective
a) Obiectivul prioritar al Fondului este de a contribui la soluţionarea problemelor sociale cu care ţãrile europene sînt sau pot fi confruntate ca rezultat al prezentei refugiatilor, deportatilor sau migrantilor, ca urmare a miscarii refugiatilor sau a cãror miscari forţate ale populatiilor, precum şi a prezentei victimelor catastrofelor naturale sau ecologice.
Proiectele de investiţii la care contribuie Fondul pot viza fie ajutarea acestor persoane în ţara în care se gãsesc, fie înlesnirea reintoarcerii lor în ţara de origine, atunci cînd condiţiile pentru reintoarcere sînt îndeplinite ori, dacã este cazul, la stabilirea într-o alta ţara-gazda. Aceste proiecte trebuie aprobate de un membru al Fondului.
b) De asemenea, Fondul poate contribui la realizarea proiectelor de investiţii, aprobate de un membru al Fondului, care permit crearea de locuri de munca în regiunile defavorizate, construcţia de locuinţe pentru populaţia cu venituri reduse sau realizarea infrastructurii sociale.

-------------------
*) Textul acestui articol a fost adoptat de cãtre Comitetul Ministrilor la cea de-a 496-a reuniune a Delegatiilor Ministrilor, prin Rezoluţia nr. (93) 22.

ART. 3
Afilierea
a) Orice stat membru al Consiliului Europei poate deveni membru al Fondului prin prezentarea unei declaraţii secretarului general. Declaraţia trebuie sa cuprindã acceptarea prezentului statut de cãtre guvernul statului respectiv şi subscrierea, de cãtre guvernul în cauza, a numãrului de titluri de participare stabilit de comun acord cu Consiliul de conducere, în conformitate cu prevederile art. IX secţiunea 3 paragraful 1 lit. a) din statut.
b) Un stat european care nu este membru al Consiliului Europei poate:
i) fie sa fie admis ca membru al Fondului în condiţii speciale, pe care Fondul le va stabili pentru fiecare caz în parte, în conformitate cu prevederile art. IX secţiunea 3 paragraful 1 lit. b) din statut. Un stat care face obiectul unei astfel de decizii de admitere poate deveni membru al Fondului prin depunerea la secretarul general al Consiliului Europei a unui instrument care sa ateste acceptarea prezentului statut, subscrierea numãrului de titluri de participare convenit cu Consiliul de conducere, luarea mãsurilor necesare pentru respectarea tuturor obligaţiilor decurgind din statut şi îndeplinirea tuturor condiţiilor de admitere stabilite de Consiliul de conducere;
ii) fie sa încheie cu Fondul un acord de asociere, în condiţii speciale pe care Fondul le va stabili pentru fiecare caz în parte.
c) Instituţiile internaţionale cu vocaţie europeanã pot, de asemenea, deveni membre ale Fondului sau pot încheia un acord de asociere cu acesta, în condiţii stabilite de Consiliul de conducere.
d) În declaraţia sau în instrumentul de acceptare a statutului, orice stat care va deveni membru al Fondului va confirma intenţia sa:
i) de a adera, imediat ce acest lucru va fi posibil, la cel de-al treilea Protocol la Acordul general asupra privilegiilor şi imunitãţilor Consiliului Europei;
ii) de a acorda, pînã la momentul aderãrii, regimul juridic decurgind din protocol pentru proprietãţile, activele şi operaţiunile Fondului, precum şi statutul juridic rezultind din textul protocolului pentru organele şi personalul Fondului.
ART. 4
Obligaţii ale membrilor

Secţiunea 1
Titluri de participare
Fondul emite titluri de participare exprimate în ECU, pentru subscrierea de cãtre membrii sãi. Fiecare titlu are aceeaşi valoare nominalã de 1.000 ECU. Membrii îşi vor achitã subscripţia în ECU.

Secţiunea 2
Repartizarea şi achitarea titlurilor de participare
a) Tabelul anexat la prezentul statut stabileşte procentele de repartizare a titlurilor de participare oferite pentru subscripţie fiecãrui membru al Fondului.
b) Numãrul de titluri de participare pentru membrii noi ai Fondului este convenit cu Consiliul de conducere, în conformitate cu prevederile art. IX secţiunea 3 paragraful 1 lit. a) şi b) din prezentul statut.
c) Cota minima de achitare a titlurilor subscrise, precum şi datele relevante de plata vor fi stabilite de cãtre Consiliul de conducere.
d) În cazul în care capitalul Fondului va fi majorat, Consiliul de conducere va determina, în condiţii egale pentru toţi membrii, cota de achitare şi datele de plata corespunzãtoare.

Secţiunea 3
Limitarea rãspunderii
Nici un membru nu va fi rãspunzãtor fata de terţe pãrţi pentru o obligaţie asumatã de cãtre Fond.
ART. 5
Operaţiuni de împrumut şi contribuţii financiare
Fondul poate contracta împrumuturi pentru scopuri corelate cu obiectivele sale. De asemenea, în condiţiile stabilite de cãtre Consiliul de administraţie, Fondul poate efectua orice alte operaţiuni financiare necesare realizãrii obiectivelor sale.
Fondul este abilitat sa primeascã contribuţiile destinate unor scopuri precise, stabilite în concordanta cu obiectivele sale.
ART. 6
Investiţii
Resursele de trezorerie, capitalul şi rezervele Fondului pot fi investite în condiţii stabilite de cãtre Consiliul de administraţie, cu respectarea principiilor unei gestiuni financiare sanatoase.
ART. 7
Modalitãţile de intervenţie ale Fondului

Secţiunea 1
Credite
Creditele acordate de Fond pot lua una dintre urmãtoarele forme:
a) credite acordate membrilor Fondului;
b) credite garantate de un membru al Fondului şi acordate oricãrei persoane juridice agreate de acel membru;
c) credite acordate oricãrei persoane juridice agreate de un membru al Fondului, în cazul în care Consiliul de administraţie estimeaza ca acestea sînt acoperite cu garanţii corespunzãtoare.

Secţiunea 2
Garanţii
În condiţii care urmeazã sa fie stabilite de Consiliul de administraţie pentru fiecare caz în parte, Fondul poate sa garanteze pentru creditele acordate de instituţii financiare agreate de un membru, în vederea realizãrii obiectivelor prevãzute în cadrul art. II.

Secţiunea 3
Contul fiduciar
Fondul poate deschide şi administra conturi fiduciare destinate depunerii contribuţiilor voluntare ale membrilor sãi, ale Fondului şi ale Consiliului Europei.

Secţiunea 4
Bonificarea dobinzii
Creditele acordate de Fond pot beneficia de o bonificare totalã sau parţialã a dobinzii.
O cota din beneficiile realizate de Fond şi contribuţiile voluntare ale membrilor sînt destinate bonificarii ratei dobinzii la anumite credite, în condiţiile stabilite de cãtre Consiliul de administraţie.

Secţiunea 5
Condiţii pentru acordarea creditelor. Informaţii de furnizat
Consiliul de administraţie stabileşte condiţiile generale pentru acordarea creditelor şi hotãrãşte natura informaţiilor pe care solicitantul unui credit trebuie sa le furnizeze în sprijinul cererii sale.

Secţiunea 6
Neîndeplinirea unei obligaţii de plata
Operaţiunile Fondului, derulate în beneficiul unui membru sau al unei persoane juridice la care se face referire în secţiunea 1, sînt suspendate în situaţia în care împrumutatul sau, dacã este cazul, garantul nu îşi respecta obligaţiile de plata datorate în legatura cu creditele sau garanţiile acordate de cãtre Fond.
ART. 8
Organizarea, administrarea şi controlul Fondului
Organizarea, administrarea şi controlul Fondului sînt asigurate de urmãtoarele organe:
- Consiliul de conducere;
- Consiliul de administraţie;
- Guvernatorul;
- Comitetul de cenzori,
în conformitate cu prevederile articolelor de mai jos.
ART. 9
Consiliul de conducere

Secţiunea 1
Consiliul de conducere este format dintr-un preşedinte şi din cîte un reprezentant desemnat de fiecare membru. Fiecare membru poate desemna un supleant. Secretarul general al Consiliului Europei poate participa la reuniuni, direct sau prin reprezentare.

Secţiunea 2
Consiliul de conducere este organul suprem al Fondului, fiind investit cu toate competentele Fondului, cu excepţia dreptului de a modifica obiectivele acestuia stipulate în art. II din statut.

Secţiunea 3
1. Consiliul de conducere:
a) stabileşte condiţiile în care statele membre ale Consiliului Europei devin membre ale Fondului;
b) autorizeaza statele europene care nu sînt membre ale Consiliului Europei, precum şi instituţiile internaţionale cu vocaţie europeanã, sa devinã membre ale Fondului, stabileşte condiţiile pentru acordarea acestei autorizari şi numãrul de titluri de participare care urmeazã sa fie subscrise de aceşti membri;
c) modifica repartizarea capitalului între membri, dupã cum este prevãzut în tabelul anexat la prezentul statut;
d) majoreazã sau reduce capitalul statutar şi stabileşte cota de depunere a capitalului subscris, precum şi datele la care trebuie efectuate plãţile respective;
e) asigura respectarea obiectivelor statutare; aproba raportul anual, conturile şi bilanţul general al Fondului; emite orientãri generale cu privire la activitatea instituţiei;
f) suspenda sau anuleazã operaţiunile Fondului şi, în caz de lichidare, repartizeazã activele acestuia;
g) suspenda un membru;
h) amendeaza prezentul statut, fãrã a modifica însã obiectivele statutare;
i) interpreteazã prezentul statut şi decide asupra contestaţiilor iniţiate cu privire la deciziile în materie de interpretare sau de aplicare a statutului;
j) autorizeaza încheierea acordurilor generale de cooperare cu alte organizaţii internaţionale;
k) alege pe preşedintele Consiliului de conducere şi pe preşedintele Consiliului de administraţie;
l) numeşte în funcţie pe guvernator şi, dacã este necesar, la propunerea acestuia, unul sau mai mulţi viceguvernatori, dintre care unul va tine locul guvernatorului în absenta acestuia. De asemenea, revoca şi accepta demisia viceguvernatorilor;
m) desemneazã pe membrii Comitetului de cenzori;
n) desemneazã pe cenzorul independent şi stabileşte termenii de referinta pentru acesta;
o) îşi elaboreazã Regulamentul interior;
p) exercita toate celelalte competente care îi sînt conferite în mod expres în cadrul prezentului statut.
2. Consiliul de conducere decide asupra celor prevãzute la lit. d) şi f), la propunerea Consiliului de administraţie, şi asupra celor prevãzute la lit. c), m) şi n), dupã consultarea acestuia. Consiliul de administraţie avizeazã orice alte decizii cu implicaţii financiare.
3. Cu excepţia competentelor enumerate în secţiunea 3 paragraful 1 de mai sus, toate celelalte competente sînt delegate Consiliului de administraţie.
Competentele delegate Consiliului de administraţie în cadrul prezentului statut nu pot fi retrase decît în condiţii excepţionale şi pentru o perioada de timp determinata.
4. Consiliul de conducere se întruneşte anual. Dacã este necesar, consiliul se poate întruni şi în sesiuni suplimentare.
5. Dacã este necesar, Consiliul de conducere poate invita, fãrã drept de vor, reprezentanţi ai organizaţiilor internaţionale sau personalitãţi interesate în participarea la lucrãrile sale.

Secţiunea 4
a) În cadrul reuniunilor sale, Consiliul de conducere poate adopta decizii valabile numai în prezenta a doua treimi din reprezentanţii membrilor sãi.
Deciziile sînt adoptate prin vot. Pentru a calcula majoritatea, se iau în considerare numai voturile pro şi contra.
b) În intervalul dintre reuniuni, deciziile pot fi luate şi prin vot scris.
c) Fiecare membru al Fondului dispune de un vot pentru fiecare titlu de participare subscris.
d) Un membru care nu îşi depune la timp partea de capital devenitã scadenta nu-şi poate exercita drepturile de vot corespunzãtoare sumei datorate şi neplãtite, atît timp cît aceasta neîndeplinire de obligaţie persista.
e) Deciziile sînt adoptate cu o majoritate de doua treimi din voturile exprimate de membri (luind în considerare numai voturile pro şi contra).
f) Cu o majoritate de trei sferturi din voturile exprimate de membri (luind în considerare numai voturile pro sau contra) sînt adoptate:
- decizia la care se face referire în cadrul prezentului articol la secţiunea 3 paragraful 3;
- modificãrile tabelului de repartiţie a capitalului, anexat la prezentul statut, care nu rezulta din admiterea de noi membri şi care se efectueazã în conformitate cu prevederile secţiunii 3 paragraful 1 lit. c).
g) Deciziile la care face referire în secţiunea 3 paragraful 1 lit. f) şi h) se adopta cu unanimitatea voturilor exprimate.

Secţiunea 5
Consiliul de conducere este prezidat de un preşedinte ales de consiliu pentru o perioada de 3 ani.
Preşedintele al cãrui mandat expira poate fi reales pentru o noua perioada de 3 ani. Fiecare membru al Fondului este îndreptãţit sa prezinte un candidat.
Preşedintele, în strinsa colaborare cu guvernatorul, rãspunde de asigurarea relaţiilor la nivel politic cu oficiali ai statelor, ai Consiliului Europei şi ai altor instituţii internaţionale.
Preşedintele informeazã cu regularitate Comitetul Ministrilor şi Adunarea Parlamentarã cu privire la activitãţile Fondului; între altele, înainteazã Comitetului Ministrilor raportul guvernatorului şi menţine toate celelalte contacte necesare cu Consiliul Europei.
ART. 10
Consiliul de administraţie

Secţiunea 1
Consiliul de administraţie este investit cu toate competentele delegate de cãtre Consiliul de conducere, în conformitate cu prevederile art. IX.

Secţiunea 2
a) Consiliul de administraţie este format dintr-un preşedinte desemnat de Consiliul de conducere pentru o perioada de 3 ani, cu posibilitatea realegerii pentru o noua perioada de 3 ani, şi din cîte un reprezentant numit de fiecare membru. Fiecare membru poate desemna un supleant. Secretarul general al Consiliului Europei poate participa la reuniuni, fie direct, fie prin reprezentare.
b) Consiliul de administraţie se reuneste de cel puţin patru ori pe an, la convocarea preşedintelui sau la solicitarea a cinci dintre membrii sãi.
c) Dacã este necesar, Consiliul de administraţie poate invita reprezentanţi ai organizaţiilor internaţionale sau alte personalitãţi interesate pentru participarea, fãrã drept de vot, la lucrãrile sale.

Secţiunea 3
a) În cadrul reuniunilor sale, Consiliul de administraţie poate adopta decizii valabile numai în prezenta a doua treimi din reprezentanţii membrilor sãi.
b) Fiecare membru dispune de un vot pentru fiecare titlu de participare subscris.
Deciziile sînt adoptate cu majoritate de voturi. Pentru a calcula majoritatea, se iau în considerare numai voturile pro şi contra.
c) În intervalul dintre reuniuni, deciziile pot fi luate prin vot scris.
d) Un membru care nu îşi depune la timp partea de capital devenitã scadenta nu-şi poate exercita drepturile de vot corespunzãtoare sumei datorate şi neplãtite, atît timp cît aceasta neîndeplinire de obligaţie persista.
e) Consiliul de administraţie adopta cu majoritate de voturi (luind în considerare numai voturile pro şi contra, exprimate de membri) urmãtoarele decizii:
i) decizii referitoare la proiecte de investiţii care nu au obţinut în cadrul Comitetului executiv majoritatea de voturi necesarã conform prevederilor art. X secţiunea 5 lit. e) din statut;
ii) propuneri şi opinii adresate Consiliului de conducere, în conformitate cu prevederile art. IX secţiunea 3 paragraful 1 lit. c), d), f), m) şi n);
iii) adoptarea sau modificarea Regulamentului interior al Consiliului de administraţie;
iv) alegerea membrilor Comitetului executiv.
f) În plus, Consiliul de administraţie, cu o majoritate de voturi de doua treimi (luind în considerare numai voturile pro şi contra, exprimate de membri) adopta decizii în legatura cu proiecte de investiţii care nu au obţinut avizul de admisibilitate la care se face referire în cadrul art. XIII lit. c) din statut.

Secţiunea 4
Consiliul de administraţie poate constitui în orice moment comisii formate din membrii sãi şi poate delega acestor comisii competente specificate pentru fiecare caz în parte.

Secţiunea 5
a) Consiliul de administraţie instituie un comitet executiv; acesta este format din noua dintre membrii Consiliului de administraţie, aleşi pentru o perioada de 2 ani, cu posibilitatea realegerii. Criteriile dupã care aceşti membri sînt desemnaţi de cãtre Consiliul de administraţie iau în considerare faptul ca toţi membrii Fondului trebuie sa beneficieze de posibilitatea ocupãrii unui loc în cadrul Comitetului executiv, precum şi numãrul de titluri de participare subscrise şi interesul asigurãrii unei repartizari geografice echilibrate.
Între altele, Comitetul executiv este însãrcinat cu:
i) examinarea iniţialã a cererilor pentru acordarea de împrumuturi şi garanţii;
ii) urmãrirea modului de realizare a proiectelor de investiţii finanţate de Fond şi luarea deciziilor corespunzãtoare în acest scop;
iii) urmãrirea situaţiei financiare a Fondului, cu accent pe operaţiunile financiare ale acestuia, şi luarea mãsurilor necesare în acest scop;
iv) formularea unui punct de vedere cu privire la orice alte chestiuni, la solicitarea Consiliului de administraţie;
v) participarea, pentru punctele menţionate mai sus, la pregãtirea reuniunilor Consiliului de administraţie.
b) În cadrul fiecãrei reuniuni a Consiliului de administraţie, Comitetul executiv prezintã un raport asupra deciziilor adoptate, a activitãţilor realizate şi a propunerilor formulate.
c) La cerere, un membru care nu este reprezentat în Comitetul executiv poate sa participe la discutarea punctelor de pe agenda, care prezintã un interes deosebit pentru ţara sa.
d) Comitetul executiv se reuneste ori de cîte ori este necesar, dar nu mai puţin de opt ori pe an.
e) În cadrul orientarilor şi al limitelor stabilite de cãtre Consiliul de administraţie, Comitetul executiv adopta decizii cu o majoritate de şapte dintre membrii sãi. Dacã aceasta majoritate nu este realizatã, obiectul deliberãrii este returnat Consiliului de administraţie.
ART. 11
Guvernatorul

Secţiunea 1
Funcţiile guvernatorului
a) Guvernatorul este reprezentantul legal al Fondului. El este conducãtorul serviciilor operationale ale Fondului şi administreazã afacerile curente, sub îndrumarea Consiliului de administraţie. În conformitate cu prevederile art. V şi VII, guvernatorul nu se angajeazã la nici o obligaţie financiarã fãrã autorizarea Consiliului de administraţie. Sub controlul general al Consiliului de administraţie, guvernatorul este responsabil pentru organizarea serviciilor operationale, pentru numirea şi revocarea personalului Fondului, în cadrul reglementãrilor adoptate de Consiliul de administraţie.
b) Guvernatorul este asistat de unul sau mai mulţi viceguvernatori şi înlocuit de unul dintre aceştia, atunci cînd este necesar.
c) În exerciţiul funcţiilor lor, guvernatorul şi personalul Fondului trebuie sa se consacre în întregime sarcinilor Fondului, excluzind orice alta activitate. Fiecare membru va respecta caracterul internaţional al misiunii guvernatorului şi a personalului Fondului şi se va abţine de la orice încercare de influentare a acestor persoane.
d) În orice chestiune nereglementata printr-o decizie specifica a Consiliului de administraţie, personalului Fondului i se aplica statutul personalului Consiliului Europei.

Secţiunea 2
Rapoarte prezentate Consiliului de administraţie
Guvernatorul se pronunţa în fata Consiliului de administraţie asupra aspectelor tehnice şi financiare ale proiectelor de investiţii prezentate Fondului.
Guvernatorul prezintã cu regularitate Consiliului de administraţie rapoarte asupra situaţiei Fondului şi asupra operaţiunilor preconizate şi furnizeazã acestuia toate informaţiile solicitate.
Guvernatorul elaboreazã un raport anual complet asupra tuturor operaţiunilor efectuate în decursul anului respectiv. Raportul va fi însoţit de bilanţul Fondului şi de contul de execuţie a operaţiunilor financiare, precum şi de raportul Comitetului de cenzori asupra acestor documente.

Secţiunea 3
Numirea şi remunerarea guvernatorului
Guvernatorul şi viceguvernatorii sînt numiţi fiecare pentru o perioada de 5 ani, cu posibilitatea realegerii. Salariile acestora sînt stabilite de cãtre Consiliul de administraţie.
ART. 12
Comitetul de cenzori
Comitetul de cenzori este format din trei membri numiţi în conformitate cu prevederile art. IX secţiunea 3 lit. m), în virtutea competentei acestora în chestiuni de ordin economic şi financiar. Aceştia desfãşoarã o activitate pe deplin independenta.
Comitetul de cenzori examineazã conturile Fondului şi verifica exactitatea contului de execuţie şi a bilanţului.
În raportul anual, Comitetul de cenzori certifica faptul ca bilanţul şi contul de execuţie concorda cu registrele contabile, ca reflecta cu exactitate şi fidelitate stadiul operaţiunilor Fondului la sfîrşitul fiecãrui exerciţiu financiar şi ca Fondul este administrat potrivit principiilor unei gestiuni financiare sanatoase.
Comitetul de cenzori primeşte copii ale tuturor documentelor utile desfãşurãrii activitãţii sale, cum ar fi rapoartele auditorilor interni şi externi. La cererea organelor Fondului, comitetul îndeplineşte orice alte sarcini referitoare la controlul activitãţilor financiare ale Fondului.
ART. 13
Consiliul Europei
a) În scopul asigurãrii relaţiilor cu Consiliul Europei, Comitetul Ministrilor şi Adunarea Parlamentarã ale Consiliului Europei vor fi informati cu regularitate despre activitãţile Fondului. Consiliul de conducere se pronunţa asupra recomandãrilor şi orientarilor formulate de cãtre Comitetul Ministrilor sau de cãtre Adunarea Parlamentarã şi transmise acestuia.
b) Secretarul general al Consiliului Europei:
- participa direct sau prin reprezentanţi, fãrã drept de vot, la reuniunile Consiliului de conducere şi ale Consiliului de administraţie;
- se achitã de toate sarcinile încredinţate, în virtutea prevederilor prezentului statut sau ale celui de-al treilea Protocol adiţional la Acordul general asupra privilegiilor şi imunitãţilor Consiliului Europei. În acest context, pune la dispoziţia Fondului personalul necesar;
- poate îndeplini orice alta sarcina care îi este încredinţatã de cãtre organele Fondului, în conformitate cu prevederile Acordului parţial al Fondului de Dezvoltare Socialã.
c) Cererile pentru acordarea de credite sau de garanţii sînt înaintate Consiliului de administraţie dupã primirea avizului de admisibilitate emis de secretarul general, pe baza conformitatii proiectului cu obiectivele politice şi sociale ale Consiliului Europei.
ART. 14
Sediul
Sediul Fondului este la Strasbourg, Franta. Sediul serviciilor operationale ale Fondului este la Paris şi nu poate fi schimbat decît printr-o decizie a Consiliului de conducere şi printr-o decizie identicã (ca formulare) a Consiliului de administraţie.
ART. 15
Suspendarea operaţiunilor şi lichidarea Fondului

Secţiunea 1
Retragerea membrilor
Orice membru se poate retrage din Fond în condiţiile stabilite de cãtre Consiliul de conducere, dupã o comunicare facuta cu 6 luni înainte de sfîrşitul anului calendaristic în curs.

Secţiunea 2
Suspendarea operaţiunilor
Fondul îşi înceteazã toate operaţiunile de împrumut sau de garantare în cazul în care Consiliul de conducere decide suspendarea activitãţilor.

Secţiunea 3
Lichidarea Fondului
În cazul în care Consiliul de conducere decide încheierea operaţiunilor, Fondul îşi înceteazã imediat toate activitãţile, cu excepţia celor legate de stingerea obligaţiilor sale şi de realizarea, conservarea şi prezervarea activelor sale.
Dupã onorarea tuturor angajamentelor Fondului, inclusiv a execuţiei drepturilor la repartizare acordate anterior de Fond, ca urmare a acceptãrii contribuţiilor financiare stipulate în cadrul art. V, sau dupã constituirea rezervelor în vederea onorarii acestor angajamente, membrii Fondului vor adopta un plan de repartizare a activelor, pe baza urmãtoarelor principii:
a) nici un membru al Fondului debitor fata de Fond nu poate fi admis ca participant la repartizare înainte de a-şi regulariza situaţia;
b) activul net al Fondului va fi utilizat cu prioritate pentru rambursarea sumelor vãrsate de membri în conformitate cu prevederile art. IV, proporţional cu numãrul titlurile achitate.
Activul net al Fondului rãmas dupã rambursarea sumei totale a titlurilor de participare achitate va fi repartizat între toţi membrii Fondului, proporţional cu numãrul titlurilor de participare deţinute de fiecare;
c) în cazul existenţei unui pasiv net, acesta va fi repartizat între membrii Fondului proporţional cu numãrul titlurilor de participare deţinute de fiecare. Fiecare membru va fi solicitat sa verse Fondului partea sa, în limita titlurilor subscrise, din care se deduce valoarea titlurilor achitate.
ART. 16
Interpretarea prezentului statut
Orice decizie a Consiliului de administraţie, care implica interpretarea prezentului statut, poate fi înaintatã, la cererea unui membru, Consiliului de conducere. Pînã în momentul în care Consiliul de conducere va adopta o hotãrîre şi în mãsura în care considera necesar, Fondul poate acţiona pe baza deciziei Consiliului de administraţie.
ART. 17
Notificãri
Secretarul general al Consiliului Europei va notifica membrilor Fondului şi guvernatorului:
a) depunerea oricãrei declaraţii sau a oricãrui instrument de acceptare a prezentului statut;
b) orice act care modifica prezentul statut.
Secretarul general al Consiliului Europei va transmite o copie certificatã a prezentului statut fiecãrui stat membru al Consiliului Europei şi oricãrui alt membru al Fondului.

ANEXA
-----
la statut
---------

TABEL
cuprinzînd procentul de repartizare între membrii Fondului a titlurilor de participare la capitalul oferit pentru subscripţie

-------------------------------------------------------------------------------
State membre %
-------------------------------------------------------------------------------
- Belgia 3,34
- Cipru 0,40
- Danemarca 1,82
- Finlanda 1,42
- Franta 18,62
- Germania 18,62
- Grecia 3,34
- Vatican 0,01
- Islanda 0,21
- Italia 18,62
- Liechtenstein 0,10
- Luxemburg 0,21
- Malta 0,21
- Olanda 4,04
- Norvegia 1,42
- Portugalia 2,83
- San Marino 0,10
- Spania 12,14
- Suedia 2,83
- Elvetia 1,82
- Turcia 7,90
-------------------------------------------------------------------------------
TOTAL: 100,00
-------------------------------------------------------------------------------
-------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016