Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA nr. 1 din 19 ianuarie 1998  pentru acceptarea Protocolului 4 la Acordul general pentru comertul cu servicii, adoptat la Geneva la 15 aprilie 1997    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA nr. 1 din 19 ianuarie 1998 pentru acceptarea Protocolului 4 la Acordul general pentru comertul cu servicii, adoptat la Geneva la 15 aprilie 1997

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 18 din 20 ianuarie 1998
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (3) din Constituţia României şi ale <>art. 1 lit. r) din Legea nr. 221/1997 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta:

ARTICOL UNIC
Se accepta Protocolul 4 la Acordul general pentru comerţul cu servicii, adoptat la Geneva la 15 aprilie 1997, şi Lista de angajamente specifice ale României în domeniul telecomunicatiilor de baza, anexa la acest protocol.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul comunicaţiilor,
Sorin Pantis

Ministru de stat,
ministrul industriei şi comerţului,
Mircea Ciumara

Ministrul afacerilor externe,
Andrei Plesu


PROTOCOLUL 4
la Acordul general pentru comerţul cu servicii*)

------------
*) Traducere.

Membrii Organizaţiei Mondiale de Comerţ (denumita în continuare O.M.C.) ale cãror Liste de angajamente specifice şi Liste de excepţii de la art. II al Acordului general pentru comerţul cu servicii, referitoare la telecomunicatiile de baza, sunt anexate la acest protocol, denumiţi în continuare membri implicaţi,
având în vedere negocierile desfãşurate în baza deciziei ministeriale privind negocierile în telecomunicatiile de baza, adoptate la Marrakesh la 15 aprilie 1994,
luând în considerare anexa privind negocierile în telecomunicatiile de baza,
decid urmãtoarele:

1. La intrarea în vigoare a acestui protocol, Lista de angajamente specifice şi Lista de excepţii de la art. II, referitoare la telecomunicatiile de baza anexate la acest protocol, referitoare la un membru, va completa sau va modifica Lista de angajamente specifice şi Lista de excepţii de la art. II, ale acestui membru.
2. Acest protocol va fi deschis pentru acceptare, prin semnare sau în alt mod, de cãtre membrii implicaţi, pana la data de 30 noiembrie 1997.
3. Protocolul va intra în vigoare la data de 1 ianuarie 1998, cu condiţia sa fi fost acceptat de cãtre toţi membrii implicaţi. Dacã la data de 1 decembrie 1997 protocolul nu a fost acceptat de cãtre toţi membrii implicaţi, acei membri care l-au acceptat la acea data pot decide, înaintea datei de 1 ianuarie 1998, cu privire la intrarea în vigoare.
4. Acest protocol va fi depus la directorul general al O.M.C. Directorul general al O.M.C. va distribui imediat fiecãrui membru al O.M.C. o copie certificatã a acestui protocol şi notificãrile de acceptare a acestuia.
5. Acest protocol va fi înregistrat în conformitate cu prevederile art. 102 al Cartei Naţiunilor Unite.
Fãcut la Geneva la data de 15 aprilie 1997, într-un singur exemplar în limba engleza, franceza şi spaniola, fiecare text fiind autentic, cu excepţia cazului în care se prevede în alt mod cu privire la listele anexate la acesta.

ANEXA 1
-------
la protocol
------------



ROMÂNIA
Lista de angajamente în domeniul telecomunicatiilor de baza

Mod de furnizare: 1) Livrarea peste granita a serviciilor 2) Consum extern 3) Prezenta comercialã 4) Prezenta persoanelor fizice furnizoare de servicii


Sectorul sau Limitãri privind accesul Limitãri privind Angajamente
subsectorul la piata tratamentul adiţionale
naţional
-------------------------------------------------------------------------------
2. C. Servicii de Conform
telecomunicaţii anexei.
(Exclusiv difu-
zarea cãtre
public, în
general, a
programelor de
radio şi de
televiziune)

Toate Licentele şi autorizaţiile Operarea
subsectoarele sunt acordate numai persoa- reţelelor
nelor juridice romane, şi furni-
constituite potrivit zarea ser-
legislaţiei romane. viciilor
Numai semnatarii romani necesita
au dreptul sa realizeze licenţe sau
legãturi prin organiza- autorizaţii
tiile internaţionale eliberate
de comunicaţii prin de autori-
sateliti. tatea de
reglemen-
tare.

a) Servicii 1) Ocolirea reţelei 1) Nu sunt Condiţiile
telefonice Romtelecom nu este permisã restrictii. licenţei,
vocale pana la 31 decembrie 2002. în toate
Locale/interurbane Nu sunt restrictii de la subsectoa-
/internaţionale 1 ianuarie 2003. rele, pot
- pentru uz public 2) Nu sunt restrictii. 2) Nu sunt prevedea
restrictii. aplicarea
- infrastructuri 3) Rezervate furnizarii 3) Nu sunt principii-
- revanzari exclusive de cãtre Romtele- restrictii. lor servi-
- legãturi pe com pana la 31 decembrie ciului
cablu 2002. universal,
- legãturi radio Nu sunt restrictii de la definite
fixe 1 ianuarie 2003. de autori-
4) Neconsolidat, cu excepţia 4) Neconsolidat, tatea de
celor indicate în mãsurile cu excepţia celor reglemen-
orizontale. indicate în tare.
mãsurile
orizontale.
a) Servicii 1) Nu sunt restrictii. 1) Nu sunt
telefonice 2) Nu sunt restrictii. restrictii.
vocale 2) Nu sunt
restrictii.
- pentru uz non- 3) Nu sunt restrictii, cu 3) Nu sunt
public cu excepţia: conectarea la restrictii.
reţeaua telefonica publica
nu este permisã pana la
data de 31 decembrie 2002.
4) Neconsolidat, cu excepţia 4) Neconsolidat,
celor indicate în mãsurile cu excepţia celor
orizontale. indicate în mãsurile
orizontale.

b) Transmisii de 1) Nu sunt restrictii. 1) Nu sunt
date cu comutare restrictii.
de pachete 2) Nu sunt restrictii. 2) Nu sunt
restrictii.
3) Nu sunt restrictii. 3) Nu sunt
restrictii.

c) Transmisii de 4) Neconsolidat, cu excepţia 4) Neconsolidat,
date cu comutare celor indicate în mãsurile cu excepţia celor
de circuite orizontale. indicate în mãsurile
orizontale.

d) Servicii telex 1) Ocolirea reţelei 1) Nu sunt
e) Servicii Romtelecom nu este permisã restrictii.
telegrafice pana la 31 decembrie 2002.
Nu sunt restrictii de la
1 ianuarie 2003.
2) Nu sunt restrictii. 2) Nu sunt
restrictii.
3) Rezervate furnizarii 3) Nu sunt
exclusive de cãtre Romtele- restrictii.
com pana la 31 decembrie
2002.
Nu sunt restrictii de la
1 ianuarie 2003.
4) Neconsolidat, cu excepţia 4) Neconsolidat, cu
celor indicate în mãsurile excepţia celor
orizontale. indicate în mãsurile
orizontale.

f) servicii 1) Nu sunt restrictii. 1) Nu sunt
facsimil restrictii.
2) Nu sunt restrictii. 2) Nu sunt
restrictii.
3) Nu sunt restrictii. 3) Nu sunt
restrictii.
4) Neconsolidat, cu excepţia 4) Neconsolidat, cu
celor indicate în mãsurile excepţia celor
orizontale. indicate în mãsurile
orizontale.

g) Servicii de 1) Nu sunt restrictii de la 1) Nu sunt
circuite 1 ianuarie 2003. restrictii.
închiriate private 2) Nu sunt restrictii. 2) Nu sunt
restrictii.
3) Nu sunt restrictii de la 3) Nu sunt
1 ianuarie 2003. restrictii.
4) Neconsolidat, cu excepţia 4) Neconsolidat, cu
celor indicate în mãsurile excepţia celor
orizontale. indicate în mãsurile
orizontale.

o) Alte servicii 1) Nu sunt restrictii, cu 1) Nu sunt
- Telefonie excepţia: ocolirea reţelei restrictii.
mobila celulara telefonice internaţionale
analogica publice a Romtelecom nu este
(450 MHz/NMT) permisã pana la 31 decembrie
2002.
2) Nu sunt restrictii. 2) Nu sunt
restrictii.
3) Nu sunt restrictii, cu 3) Nu sunt
excepţiile: restrictii.
- rezervate furnizarii
exclusive de cãtre
Telefonica - România pana
la 1 aprilie 2002;
- infrastructurile pe
cablu sunt rezervate
furnizarii exclusive de
cãtre Romtelecom pana la
31 decembrie 2002.
4) Neconsolidat, cu excepţia 4) Neconsolidat, cu
celor indicate în mãsurile excepţia celor
orizontale. indicate în mãsurile
orizontale.

- Telefonie 1) Nu sunt restrictii, cu 1) Nu sunt
mobila celulara excepţia: ocolirea reţelei restrictii.
digitala (900 telefonice internaţionale
MHz/GSM) publice a Romtelecom nu este
permisã pana la 31 decembrie
2002.
2) Nu sunt restrictii. 2) Nu sunt
restrictii.
3) Nu sunt restrictii, cu 3) Nu sunt
excepţia: infrastructurile restrictii.
pe cablu sunt rezervate
furnizarii exclusive de
cãtre Romtelecom pana la
31 decembrie 2002.
4) Neconsolidat, cu excepţia 4) Neconsolidat, cu
celor indicate în mãsurile excepţia celor
orizontale. indicate în mãsurile
orizontale.

- Servicii paging 1) Nu sunt restrictii. 1) Nu sunt
restrictii.
2) Nu sunt restrictii. 2) Nu sunt
restrictii.
3) Nu sunt restrictii. 3) Nu sunt
restrictii.
4) Neconsolidat, cu excepţia 4) Neconsolidat, cu
celor indicate în mãsurile excepţia celor
orizontale. indicate în mãsurile
orizontale.

- Servicii VSAT 1) Nu sunt restrictii. 1) Nu sunt
pentru uz restrictii.
nonpublic 2) Nu sunt restrictii. 2) Nu sunt
restrictii.
3) Nu sunt restrictii, cu 3) Nu sunt
excepţia: conectarea la restrictii.
reţeaua publica nu este
permisã pana la 31 decembrie
2002.
4) Neconsolidat, cu excepţia 4) Neconsolidat, cu
celor indicate în mãsurile excepţia celor
orizontale. indicate în mãsurile
orizontale.
-------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 1
-------
la Lista de angajamente
-----------------------

ROMÂNIA:
Angajamente adiţionale privind telecomunicatiile de baza

Domeniu

Acest document conţine definiţiile şi principiile cadrului reglementar pentru serviciile de telecomunicaţii de baza.

Definiţii

Termenul utilizatori se referã la consumatorii şi furnizorii de servicii.
Expresia infrastructuri esenţiale se referã la infrastructurile unei reţele sau ale unui serviciu public de transport de telecomunicaţii:
a) care sunt furnizate exclusiv sau predominant de unul sau de un numãr limitat de furnizori; şi
b) care nu pot fi înlocuite din punct de vedere economic sau tehnic pentru furnizarea unui serviciu.
Un furnizor cu poziţie dominanta este un furnizor care are capacitatea de a influenta substanţial condiţiile de participare (în privinta preţului şi a furnizarii) pe piata în cauza, pentru servicii de telecomunicaţii de baza, ca rezultat al:
a) controlului asupra infrastructurilor esenţiale; sau
b) folosirii poziţiei proprii pe piata.

1. Protejarea concurentei
1.1. Prevenirea practicilor anticoncurentiale în telecomunicaţii
Se vor menţine mãsuri corespunzãtoare în scopul împiedicãrii furnizorilor, care, singuri sau împreunã, sunt furnizori care au poziţie dominanta, de a angaja sau a continua practici anticoncurentiale.

1.2. Protecţii
Practicile anticoncurentiale sus-menţionate includ, în particular:
a) angajarea în subvenţii incrucisate anticoncurentiale;
b) utilizarea informaţiilor obţinute de la concurenţi cu rezultate anticoncurentiale; şi
c) nepunerea la dispoziţie, în timp util, altor furnizori, informaţii tehnice de baza asupra infrastructurilor esenţiale sau informaţii comerciale importante care sunt necesare acestora pentru furnizarea serviciilor.

2. Interconectare
2.1. Aceasta secţiune se aplica pentru legãturile cu furnizorii de reţele sau servicii publice de transport de telecomunicaţii, care permit utilizatorilor unui furnizor sa comunice cu utilizatorii altui furnizor, precum şi sa aibã acces la serviciile altui furnizor în cazurile în care au fost prezentate angajamente specifice.

2.2. Asigurarea interconectarii
Interconectarea cu un furnizor cu poziţie dominanta va fi asigurata în orice punct fezabil tehnic al reţelei. Astfel de interconectare este furnizatã:
a) în termeni nediscriminatorii, condiţii (inclusiv specificaţii şi standarde tehnice), tarife şi calitate nu mai puţin favorabile decât cele asigurate propriilor servicii, furnizorilor de servicii neafiliati sau pentru proprii subsidiari sau alţi afiliati;
b) în timp util, în termeni, condiţii (incluzând specificaţiile şi standardele tehnice) şi tarife orientate pe costuri care sunt transparente, rezonabile, ţin seama de fezabilitatea economicã şi sunt suficient de distincte, astfel încât furnizorii sa nu plãteascã pentru componentele de reţea sau infrastructurile de care nu au nevoie pentru serviciul furnizat; şi
c) la cerere, în puncte suplimentare punctelor terminale de reţea oferite majoritãţii utilizatorilor, cu plati ce reflecta costul construcţiei infrastructurilor adiţionale necesare.

2.3. Disponibilitatea publica a procedurilor de negociere a interconectarii
Procedurile aplicate pentru interconectarea cu un furnizor cu poziţie dominanta vor fi fãcute disponibile public.

2.4. Transparenta angajamentelor de interconectare
Se va asigura ca un furnizor cu poziţie dominanta sa facã publice acordurile sale de interconectare sau o oferta de referinta privind interconectarea.

2.5. Interconectare: reglementarea diferendelor
Un furnizor de servicii care solicita interconectarea cu un furnizor cu poziţie dominanta va putea recurge fie:
a) oricând; sau
b) dupã o perioada rezonabila de timp care va fi facuta publica, la un organism naţional independent, care poate fi o autoritate de reglementare potrivit referirii din paragraful 5 de mai jos, pentru reglementarea disputelor privind termenii corespunzatori, condiţiile şi tariful pentru interconectare într-o perioada rezonabila, în mãsura în care acestea nu au fost stabilite anterior.

3. Serviciul universal
Orice membru are dreptul sa defineascã tipul obligaţiilor privind serviciul universal pe care doreşte sa le menţinã. Asemenea obligaţii nu vor fi privite ca practici anticoncurentiale în sine, cu condiţia ca ele sa fie administrate într-un mod transparent, nediscriminatoriu şi neutru din punct de vedere concurential şi care sa nu fie mai riguroase decât este necesar pentru tipul serviciului universal definit de membru.

4. Disponibilitatea publica a condiţiilor de licenta
Dacã este necesarã o licenta, se vor face publice urmãtoarele:
a) toate condiţiile de eliberare a licenţei şi perioada normalã prevãzutã pentru a se lua o decizie privind o cerere de licenta; şi
b) termenii şi condiţiile licenţelor individuale.
Motivele refuzului unei licenţe vor fi fãcute cunoscute solicitantului, la cerere.

5. Autoritãţi de reglementare
Autoritatea de reglementare este distinctã şi nu depinde de nici un furnizor de servicii de telecomunicaţii de baza. Deciziile şi procedurile utilizate de cãtre autoritatea de reglementare vor fi impartiale în raport cu toţi participanţii la piata.

6. Alocarea şi utilizarea resurselor limitate
Orice procedura pentru alocarea şi utilizarea resurselor limitate, incluzând frecvente, numere şi amplasamente, va fi realizatã într-o maniera obiectivã, prompta, transparenta şi nediscriminatorie. Informaţiile privind situaţia curenta a benzilor de frecvente alocate vor fi fãcute disponibile în mod public, dar identificarea detaliatã a frecventelor alocate pentru utilizarile specifice guvernamentale nu este obligatorie.

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016