ANEXA II
ROMÂNIA: MEMORANDUM TEHNIC DE ÎNŢELEGERE
aprilie 2009
1. Prezentul memorandum tehnic de înţelegere: (i) defineşte variabilele care fac obiectul ţintelor cantitative specificate în scrisoarea de intenţie (SDI); (ii) descrie metodele care vor fi utilizate pentru evaluarea performanţei programului, inclusiv datele care trebuie raportate pentru a asigura o monitorizare adecvatã a ţintelor (secţiunea I); şi (iii) furnizeazã clarificãri pentru unele dintre condiţionalitãţile structurale din cadrul programului (secţiunea II). Conform standardului în cadrul tuturor acordurilor cu Fondul Monetar Internaţional (FMI), ne vom consulta cu FMI înainte de a modifica mãsurile prezentate în aceastã scrisoare sau înaintea adoptãrii de noi mãsuri care ar devia de la obiectivele programului şi vom transmite FMI informaţiile necesare pentru monitorizarea programului.
2. În accepţiunea programului, ratele de schimb ale leului românesc (RON) faţã de euro se stabilesc la RON 3,9852 = EURO 1, faţã de dolarul SUA la RON 2,8342 = $1, faţã de yenul japonez la RON 3,1419 = yen 100 şi faţã de lira sterlinã la RON 4,1169 = lira 1, ratele fiind cele postate pe website-ul Bãncii Naţionale a României (BNR) la data de 31 decembrie 2008. Ratele de schimb faţã de alte valute, acolo unde sunt aplicabile, vor fi de asemenea acelea postate pe website-ul BNR în data de 31 decembrie 2008.
3. În accepţiunea programului, bugetul general consolidat include entitãţile definite în bugetul pe 2009. Acestea sunt: guvernul central (bugetul de stat, trezoreria, entitãţile autofinanţate incluse în buget etc.), autoritãţile locale, fondurile de asigurãri sociale (pensii, sãnãtate şi şomaj), Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din România şi Administraţia Fondului "Proprietatea". Prezenta definiţie a bugetului general consolidat include, de asemenea, orice fonduri noi sau alte programe speciale bugetare şi extrabugetare care ar putea fi create pe parcursul perioadei programului pentru a desfãşura operaţii de naturã fiscalã, aşa cum se defineşte în Manualul FMI pentru statisticile financiare guvernamentale 2001. Autoritãţile vor informa imediat experţii FMI cu privire la crearea oricãrui astfel de fond sau program.
I. Criterii de performanţã cantitative, ţinta indicativã şi criterii de performanţã permanente
A. Nivelul minim privind activele externe nete ale BNR
4. Activele externe nete (AEN) ale Bãncii Naţionale a României (BNR) sunt definite ca valoarea în euro a activelor externe brute ale BNR (inclusiv rezervele minime obligatorii constituite de cãtre bãncile comerciale la BNR) minus pasivele externe brute şi vor fi mãsurate pe baza definiţiilor operaţionale ale BNR, şi nu ale celor contabile. Activele şi pasivele externe denominate în noneuro vor fi convertite în euro la ratele de schimb ale programului.
5. Activele externe brute se definesc ca incluzând deţinerile de DST ale BNR, poziţia rezervelor ţãrii la FMI, deţinerile de numerar, titluri şi depozite în strãinãtate în valute strãine convertibile. Se exclud din activele rezervã: (i) aurul şi alte metale preţioase; (ii) activele în valute neconvertibile; (iii) active nelichide; (iv) orice active care sunt angajate, colateralizate sau se aflã sub o altã obligaţie; (v) creanţe asupra rezidenţilor; şi (vi) creanţe în valutã derivând din instrumente derivate în monede strãine vizavi de moneda naţionalã (cum ar fi futures, forwards, swaps şi options).
6. Pasivele externe brute se definesc ca toate pasivele în valute strãine faţã de rezidenţi şi nonrezidenţi, inclusiv angajamentele de vânzare de valute strãine decurgând din instrumente derivate (cum ar fi futures, forwards, swaps şi options), şi tot creditul nerambursat de la FMI, excluzând: (i) depozitele de valute strãine ale bãncilor reprezentând rezervele minime obligatorii; şi (ii) depozitele în valute strãine ale Guvernului la BNR. Aceastã definiţie are ca scop aducerea conceptului de pasive externe mai aproape de definiţia balanţei de plãţi pe care se bazeazã ţintele.
Nivelul minim privind variaţiile cumulate ale activelor externe nete de la începutul anului (în mil. euro)*1)
┌───────────────────────┬─────────┬──────────────────────────────────┬─────────┐
│ │ 2008 │ 2009 │ │
│ │decembrie├──────┬──────┬──────────┬─────────┤ 2010 │
│ │ │martie│iunie │septembrie│decembrie│decembrie│
│ ├─────────┼──────┼──────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│ │ (stoc) │(rea │ CP │ CP │ TI │ TI │
│ │ │lizat)│ │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Variaţie cumulatã a AEN│ 25.532 │-3.500│-7.600│ -8.720 │ -9.000 │ -500 │
├───────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Pro memoria: │ │ │ │ │ │ │
├───────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Active externe brute │ 26.220 │-3.500│-2.300│ -1.200 │ 0 │ 3.000 │
└───────────────────────┴─────────┴──────┴──────┴──────────┴─────────┴─────────┘
---------
*1) CP = criteriu de performanţã; TI = ţinta indicativã. Date la finele lunii.
7. Ţintele AEN vor fi ajustate în sus (în jos) cu surplusul (deficitul) din tragerile în cadrul programului aferente proiecţiei de bazã. Tragerile în program se definesc ca trageri externe de la creditorii oficiali (Banca Mondialã şi CE), care sunt utilizabile pentru finanţarea bugetului de stat total. Ţintele AEN vor fi de asemenea ajustate în sus cu creşterea rezervelor minime obligatorii ale bãncilor comerciale constituite la BNR faţã de finele lui decembrie 2008 (EURO 13.038 milioane), mãsurate la ratele de schimb ale programului.
Tragerile externe din program - Proiecţii de bazã
(în mil. euro)
┌───────────────────────┬──────────────────────────────────┬─────────┐
│ │ 2009 │ │
│ ├──────┬──────┬──────────┬─────────┤ 2010 │
│ │martie│iunie │septembrie│decembrie│decembrie│
├───────────────────────┼──────┼──────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Fluxuri cumulate │ │ │ │ │ │
│de la finele lui │ │ │ │ │ │
│decembrie 2008 │ 0 │ 0 │ 1.500 │ 3.000 │ 2.350 │
└───────────────────────┴──────┴──────┴──────────┴─────────┴─────────┘
B. Mecanismul de consultare pentru rata inflaţiei la 12 luni
8. Intervalele de consultare trimestriale pentru rata inflaţiei la 12 luni în preţuri de consum [aşa cum sunt mãsurate de indicele preţurilor de consum (IPC), publicat de Institutul Naţional de Statisticã] sunt specificate mai jos. În cazul în care rata inflaţiei IPC an-la-an se aflã în afara intervalelor exterioare specificate mai jos, autoritãţile se vor consulta cu FMI cu privire la politicile propuse ca rãspuns înainte de a solicita alte trageri în cadrul programului. În plus, BNR va avea discuţii cu experţii FMI în cazul în care rata inflaţiei IPC an-la-an se situeazã în afara intervalelor interioare specificate pentru finele fiecãrui trimestru în tabelul de mai jos.
┌───────────────────────┬─────────┬──────────────────────────────────┬─────────┐
│ │ 2008 │ 2009 │ │
│ │decembrie├──────┬──────┬──────────┬─────────┤ 2010 │
│ │ │martie│iunie │septembrie│decembrie│decembrie│
├───────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│În afara intervalului │ │ │ │ │ │ │
│(limita superioarã) │ 8,3 │ 8,7 │ 8,4 │ 7,7 │ 6,5 │ 4,5 │
├───────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│În interiorul │ │ │ │ │ │ │
│intervalului (limita │ │ │ │ │ │ │
│superioarã) │ 7,3 │ 7,7 │ 7,4 │ 6,7 │ 5,5 │ 3,5 │
├───────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│Punct central │ 6,3 │ 6,7 │ 6,4 │ 5,7 │ 4,5 │ 2,5 │
├───────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│În afara intervalului │ │ │ │ │ │ │
│(limita inferioarã) │ 5,3 │ 5,7 │ 5,4 │ 4,7 │ 3,5 │ 1,5 │
├───────────────────────┼─────────┼──────┼──────┼──────────┼─────────┼─────────┤
│În interiorul │ │ │ │ │ │ │
│intervalului (limita │ │ │ │ │ │ │
│inferioarã) │ 4,3 │ 4,7 │ 4,4 │ 3,7 │ 2,5 │ 0,5 │
└───────────────────────┴─────────┴──────┴──────┴──────────┴─────────┴─────────┘
C. Criteriu de performanţã privind soldul bugetului general consolidat
9. Deficitul bugetar va fi monitorizat trimestrial prin soldul cash al bugetului general consolidat (BGC). Autoritãţile vor consulta experţii FMI cu privire la mãsurile corective în cazul unor derapaje ale veniturilor şi finanţãrii guvernamentale.
Limita pentru soldul bugetului general consolidat
┌────────────────────────────────────────┬─────────────────┐
│ │(în milioane lei)│
├────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
decembrie 2008 (realizat) │ -24.655 │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Finele lui martie 2009 (realizat) │ -8.300 │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Finele lui iunie 2009 (criteriu de │ │
│ performanţã) │ -14.508 │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Finele lui septembrie 2009 (criteriu │ │
│de performanţã) │ -18.612 │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────┤
│Finele lui decembrie 2009 (ţinta │ │
│indicativã) │ -24.363 │
└────────────────────────────────────────┴─────────────────┘
10. Deficitul bugetar va fi mãsurat deasupra liniei utilizându-se datele execuţiei bugetare. Ministerul Finanţelor Publice (MFP) va furniza de asemenea date lunare pentru a mãsura deficitul sub linie. Soldul BGC mãsurat sub linie va include:
+ (i) finanţarea externã netã, excluzând câştigurile şi pierderile din reevaluare;
+ (ii) schimbãrile în creditul intern net din sistemul financiar, excluzând câştigurile şi pierderile din reevaluarea depozitelor denominate în valute strãine şi incluzând ajustãri pentru:
- (a) fonduri UE primite şi necheltuite (plãţi în avans);
+ (b) cereri de rambursare ale Guvernului din fonduri UE;
+ (c) titluri de despãgubire emise şi neplãtite;
+ (iii) schimbãri în stocul de titluri de stat emise, net de schimbãrile de reevaluare;
+ (iv) schimbãri nete la alte finanţãri.
11. Dacã diferenţa dintre deficitul BGC mãsurat deasupra liniei şi sub linie este mai mare de 200 de milioane de lei pe fiecare trimestru pe parcursul lui 2009 şi într-un cuantum pentru 2010 care va fi determinat în timpul celei de-a doua misiuni de evaluare, MFP se va consulta cu experţii FMI.
12. În cazul în care veniturile bugetare, exclusiv fonduri nerambursabile vor depãşi valoarea proiectatã în cadrul programului, ţinta de deficit va fi ajustatã în jos cu o jumãtate din surplus pentru a permite cheltuieli suplimentare de capital, precum şi reducerea deficitului. Tabelul urmãtor prezintã veniturile bugetare, exclusiv fonduri nerambursabile proiectate pentru 2009, faţã de care se vor compara veniturile realizate.
┌───────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
│Venituri cumulate proiectate în bugetul general│ (în milioane lei) │
│ consolidat, exclusiv fonduri UE │ │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
decembrie 2008 (real) │ 161.650 │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui martie 2009 (real) │ 36.951 │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui iunie 2009 (proiecţie) │ 77.351 │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui septembrie 2009 (proiecţie) │ 120.145 │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui decembrie 2009 (proiecţie) │ 166.722 │
└───────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘
D. Criteriu de performanţã limitând stocul de garanţii guvernamentale cãtre sectorul privat nefinanciar şi întreprinderile publice
13. Emiterea de garanţii guvernamentale cãtre sectorul privat nefinanciar şi întreprinderile publice va fi limitatã pe parcursul duratei programului.
┌───────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
│ │ (în miliarde lei) │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Plafon pentru garanţiile guvernamentale │ │
│emise de la finele lui 2008 pânã la: │ │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui martie 2009 (realizat) │ ... │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui iunie 2009 (criteriu de performanţã)│ 6,0 │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui septembrie 2009 (criteriu de │ │
│performanţã) │ 6,0 │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui decembrie 2009 (ţinta indicativã) │ 6,0 │
└───────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘
E. Criteriu de performanţã privind neacumularea de arierate interne de cãtre bugetul general consolidat
14. Criteriul de performantã stabilit cu privire la variaţia stocului de arierate interne ale BGC are în vedere neacumularea de noi arierate şi eliminarea lor pe durata programului. În caz de necesitate, Guvernul va lua mãsurile corective pentru a preveni acumularea de noi arierate. În înţelesul programului, arierate înseamnã sume de platã trecute de scadenţã cu 90 de zile (în conformitate cu definiţia cheltuielilor din ESA95).
┌───────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
│ Variaţie cumulatã a arieratelor bugetului │(în miliarde lei) │
│ general consolidat │ │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
decembrie 2008 (stoc, real) │ 0,3 │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui martie 2009 (proiecţie) │ 0,0 │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui iunie 2009 (criteriu de performanţã)│ 0,0 │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui septembrie 2009 (criteriu de │ │
│performanţã) │ 0,0 │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui decembrie 2009 (ţintã indicativã) │ -0,15 │
├───────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│Finele lui decembrie 2010 (ţintã indicativã) │ -0,15 │
└───────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘
F. Criterii de performanţã permanente privind neacumularea de arierate la plãţile în contul datoriei externe la nivelul bugetului general consolidat
15. La nivelul BGC nu se vor acumula arierate la datoria externã pe durata programului. În înţelesul acestui criteriu de performanţã, un arierat la plata în contul datoriei externe va fi definit ca o platã a sectorului guvernamental, care nu a fost efectuatã în timp de 7 zile dupã scadenţã. Criteriul de performanţã se va aplica pe bazã permanentã.
G. Ţinta indicativã privind cheltuielile primare ale bugetului general consolidat
16. Ţinta indicativã privind cheltuielile primare ale BGC, adicã cheltuielile BGC, exclusiv cheltuielile cu dobânzile, nete de tragerile de fonduri pre şi postaderare vor face obiectul aceluiaşi ajustor ca cel aplicat ţintei de deficit.
┌────────────────────────────────────────────────┬───────────────────┐
│Variaţie cumulatã a cheltuielilor primare ale │ │
│bugetului general consolidat, net de fonduri UE │ (în milioane lei) │
├────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
decembrie 2008 (real) │ 182.411 │
├────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Finele lui martie 2009 (real) │ 44.120 │
├────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Finele lui iunie 2009 (ţintã indicativã) │ 87.505 │
├────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Finele lui septembrie 2009 (ţintã indicativã) │ 132.356 │
├────────────────────────────────────────────────┼───────────────────┤
│Finele lui decembrie 2009 (ţintã indicativã) │ 182.723 │
└────────────────────────────────────────────────┴───────────────────┘
H. Monitorizarea întreprinderilor publice
17. Ministerul Finanţelor Publice, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi alte instituţii competente vor furniza informaţii pentru a demonstra cã un sistem de monitorizare a instituţiilor publice a intrat în vigoare pânã la prima evaluare. Pe parcursul duratei programului se vor transmite informaţii privind sancţiunile - scãderea remuneraţiei sau eliberarea din funcţie a conducerii în conformitate cu prevederile ordonanţelor de urgenţã a Guvernului <>nr. 37/2008 privind reglementarea unor mãsuri financiare în domeniul bugetar, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 275/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>nr. 79/2008 privind mãsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 203/2009 - care sunt impuse dacã bugetele şi ţintele companiei pentru restructurare nu sunt respectate.
18. Pe parcursul celei de-a doua misiuni de evaluare, dupã ce sistemul de monitorizare al MFP va fi fost definit, se vor stabili ţinte indicative trimestriale pentru 2010 privind soldul operaţional (EBIT - "earnings before interest and tax" - câştiguri înainte de dobânzi, impozite şi taxe), net de subvenţii, al celor mai mari 30 de întreprinderi dupã cheltuielile totale (la 2009).
I. Cerinţe de raportare
19. Performanţa în cadrul programului va fi monitorizatã în baza datelor furnizate FMI de BNR şi MFP dupã cum este prezentat în tabelul 1. Autoritãţile vor transmite cu promptitudine experţilor FMI orice revizuiri de date, ca şi orice alte informaţii necesare pentru monitorizarea acordului cu FMI.
Tabelul 1. România: Raportarea de date cãtre FMI
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Articol Periodicitate │
├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ De transmis de cãtre Ministerul Finanţelor Publice │
├───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┤
│Date lunare preliminare privind conturile BGC │Lunar, pe 25 ale lunii urmãtoare │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Date finale trimestriale privind conturile BGC │Trimestrial, date cash, în a 35-a zi │
│ │dupã sfârşitul perioadei pentru care se │
│ │raporteazã. Trimestrial, date accrual, │
│ │în a 55-a zi dupã sfârşitul perioadei │
│ │pentru care se raporteazã │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Deficitul BGC utilizând definiţia ESA95 │Trimestrial, cu un decalaj de 3 luni │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Date preliminare privind finanţarea sub │Lunar, cu un decalaj de nu mai mult de 35│
│linie pentru BGC │zile dupã sfârşitul perioadei pentru care│
│ │se raporteazã │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Date finale trimestriale privind finanţarea │Trimestrial, nu mai târziu de 45 zile │
│sub linie pentru BGC │dupã sfârşitul perioadei pentru care se │
│ │raporteazã │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Sume de platã şi arierate totale ale BGC │Trimestrial, în termen de 55 zile │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Sume de platã şi arierate totale ale guvernului│ │
│central şi fondurile pentru asigurãri sociale │Lunar, în urmãtoarea lunã │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Stocul de arierate externe ale guvernului │Zilnic, cu un decalaj de nu mai mult │
│central │de 7 zile │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Datoria publicã şi garanţii guvernamentale │ │
│nou-emise │Lunar, în termen de o lunã │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Date lunare preliminare privind cheltuielile │Date lunare preliminare vor fi raportate │
│primare ale BGC, net de fonduri UE │cãtre experţii FMI în termen de 25 zile │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Date finale trimestriale privind cheltuielile │Trimestrial, în termen de 35 zile de la │
│primare ale BGC, net de fonduri UE │sfârşitul perioadei pentru care se │
│ │raporteazã │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Din 2010, soldul operaţional, profituri, │Trimestrial, în termen de 3 luni de la │
│arierate şi cheltuielile de personal ale celor │sfârşitul perioadei pentru care se │
│mai mari 30 de întreprinderi publice dupã total│raporteazã │
│cheltuieli │ │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Date privind granturile pentru proiecte UE │Lunar, în termen de 3 sãptãmâni de la │
│(rambursãri şi avansuri), cheltuieli de capital│finele fiecãrei luni │
│şi subvenţii acoperite de avansurile UE sau │ │
│eligibile pentru rambursãri UE legate de │ │
│proiecte sprijinite de UE convenite specific │ │
│cu UE │ │
├───────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┤
│ De transmis de cãtre Banca Naţionalã a României │
├───────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┤
│Date AEN, pe componente, atât conform ratei │Sãptãmânal, în fiecare luni dupã │
│de schimb din program, cât şi a celei reale │sãptãmâna de raportare şi cu un decalaj │
│ │de 3 zile lucrãtoare în cazul datelor │
│ │de final de trimestru │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Date privind situaţia monetarã în formatul │Lunar, în termen de 30 de zile de la │
│convenit cu experţii FMI │finele lunii │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Calendarul plãţilor contractuale externe ale │Lunar, 45 de zile dupã finele fiecãrei │
│sectorului bancar scadente în urmãtoarele 4 │luni │
│trimestre, dobândã şi amortizare │ │
│(pentru împrumuturile pe termen mediu şi lung) │ │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Calendarul plãţilor contractuale externe ale │Lunar, 45 de zile dupã finele fiecãrei │
│sectorului corporatist scadente în urmãtoarele │luni │
𗈘 trimestre, dobândã şi amortizare (pentru │ │
│împrumuturile pe termen mediu şi lung) │ │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Stocul datoriei externe pe termen scurt al │Lunar, 45 de zile dupã finele fiecãrei │
│bãncilor şi corporaţiilor │luni │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Balanţa de plãţi în formatul FMI utilizat │Lunar, 45 de zile dupã finele fiecãrei │
│actualmente pentru raportare │luni │
├───────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│Expunerea (depozite, împrumuturi, împrumuturi │Lunar, 20 de zile dupã finele fiecãrei │
│subordonate) ale: (i) bãncilor-mamã strãine │luni │
│cãtre filialele din Romania; (ii) IFI; şi (iii)│ │
│alţi creditori cãtre bãnci din România │ │
│(în monedã naţionalã şi strãinã). │ │
└───────────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘
┌────┬───────────────────────────────┬─────────┬──────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│ │ │ 2008 │ 2009 │Decembrie│
│ │ │Decembrie├──────┬───────┬──────┬───────┬────────┬───────┤ 2010 │
│ │ │ realizat│Martie│ Iunie │ Iunie│Septem-│Septem- │Decem- │proiecţie│
│ │ │ │reali-│program│reali-│ brie │ brie │ brie │ │
│ │ │ │ zat │ │ zat │program│revizuit│program│ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ I. │Criterii cantitative │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │de performanţã │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ 1. │Variaţia cumulatã a activelor │ -25.532 │-3.500│ -7.600│-5.119│ -8.720│ -8.720 │-9.000 │ -500 │
│ │externe nete (milioane euro)*1)│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ 2. │Soldul cumulat al bugetului │ -24.655 │-8.300│-14.508.456│-18.612│-26.900 │-36.500│ -31.200 │
│ │general consolidat │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(milioane lei)*2) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ 3. │Variaţia cumulatã a arieratelor│ 1,06 │ 0,35 │ 0,0 │ 0,49 │ 0,0 │ 0,0 │ -0,15 │ -0,91 │
│ │bugetului general consolidat │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(miliarde lei)*1) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ 4. │Plafonul garanţiilor bugetului │ 0,0 │ ... │ 6,0 │ 0,02 │ 6,0 │ 7,7 │ 7,7 │ 8,6 │
│ │general consolidat emise în │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │cursul anului (valoare │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nominalã, în miliarde lei) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ II.│Criterii de performanţã │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │permanente │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ 5. │Neacumularea de arierate la │ 0 │ 0 │ 0 │ ... │ 0 │ 0 │ 0 │ 0 │
│ │datoria externã │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│III.│Consultãri pe inflaţie │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ 6. │Rata inflaţiei la 12 luni în │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │preţuri de consum │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ │Interval exterior │ 8,3 │ 8,7 │ 8,4 │ ... │ 7,7 │ 7,7 │ 6,5 │ 4,5 │
│ │(limita superioarã) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ │Interval interior │ 7,3 │ 7,7 │ 7,4 │ ... │ 6,7 │ 6,7 │ 5,5 │ 3,5 │
│ │(limita superioarã) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ │Punct central │ 6,3 │ 6,7 │ 6,4 │ 5,9 │ 5,7 │ 5,7 │ 4,5 │ 2,5 │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ │Interval exterior │ 5,3 │ 5,7 │ 5,4 │ ... │ 4,7 │ 4,7 │ 3,5 │ 1,5 │
│ │(limita inferioarã) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ │Interval interior │ 4,3 │ 4,7 │ 4,4 │ ... │ 3,7 │ 3,7 │ 2,5 │ 0,5 │
│ │(limita inferioarã) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ IV.│Ţintã orientativã │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ 7. │Cheltuielile primare ale │ 182.411 .900│ 87.505.271.356│ │ │ │
│ │bugetului general consolidat │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(exclusiv fonduri UE, │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │milioane lei)*2) │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────────┼─────────┼──────┼───────┼──────┼───────┼────────┼───────┼─────────┤
│ 8. │Cheltuielile curente ale │ 92.327 .149│ .238│ │ 63.725 │ 81.015│ 79.604 │
│ │bugetului general consolidat │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │(exclusiv fonduri UE şi │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │asistenţa socialã, │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │milioane lei)*2) │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────────────────────┴─────────┴──────┴───────┴──────┴───────┴────────┴───────┴─────────┘