Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDONANTA DE URGENTA nr. 98 din 24 iunie 1999 privind protectia sociala a persoanelor ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective
În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,
Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta de urgenta:
CAP. 1 Dispoziţii generale
ART. 1 (1) Mãsurile de protecţie prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta se aplica salariaţilor încadraţi cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã şi care sunt disponibilizaţi prin concedieri colective, efectuate în procesele de restructurare, reorganizare, închidere operationala parţialã sau totalã a activitãţii, privatizare sau lichidare, de cãtre societãţi comerciale, companii naţionale, societãţi naţionale, precum şi regii autonome, societãţi comerciale ori alte unitãţi aflate sub autoritatea administraţiei publice centrale sau locale, unitãţi şi instituţii finanţate din fonduri bugetare şi extrabugetare, denumite în continuare angajatori. (2) Prevederile alin. (1) nu se aplica salariaţilor încadraţi în aparatul propriu şi în serviciile publice descentralizate ale administraţiei publice centrale şi locale. ART. 2 În sensul prevederilor art. 1 este consideratã concediere colectivã disponibilizarea de personal efectuatã în decursul unei perioade de 60 de zile calendaristice, în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta, a unui numãr de salariaţi, dupã cum urmeazã: a) cel puţin 10 salariaţi, dacã angajatorul care disponibilizeaza are încadraţi între 20 şi 100 de salariaţi; b) cel puţin 10% din personal, dacã angajatorul care disponibilizeaza are încadraţi între 101 şi 300 de salariaţi; c) cel puţin 30 de salariaţi, dacã angajatorul care disponibilizeaza are încadraţi peste 300 de salariaţi. ART. 3 (1) Prin personal disponibilizat, în sensul prezentei ordonanţe de urgenta, se înţelege personalul cãruia i s-a desfãcut contractul individual de munca în temeiul art. 130 alin. (1) lit. a) sau b) din Codul muncii. (2) Mãsura disponibilizarii personalului prevãzut la alin. (1) se considera a fi luatã la data la care actul prin care s-a dispus desfacerea contractului individual de munca produce efecte juridice.
CAP. 2 Procedura privind accesul la mãsurile de protecţie socialã acordate salariaţilor disponibilizaţi în urma concedierilor colective
Secţiunea I Restructurarea
1. Restructurarea angajatorilor cu capital integral de stat sau la care statul deţine cel puţin o treime din capital ART. 4 (1) În cazul restructurãrii societãţilor comerciale la care statul deţine cel puţin o treime din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã, a societãţilor naţionale, companiilor naţionale, regiilor autonome, societãţilor comerciale şi a altor unitãţi aflate sub autoritatea administraţiei publice centrale sau locale, mãsurile de protecţie socialã prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta se aplica în baza aprobãrii programelor de restructurare de cãtre organele competente, în vederea diminuãrii sau eliminãrii pierderilor sau arieratelor. (2) Programele de restructurare se aproba de cãtre: a) Comitetul de direcţie al Fondului Proprietãţii de Stat, pentru societãţile comerciale care au capitalul social mai mare de 18 miliarde lei; b) comitetele de direcţie ale sucursalelor Fondului Proprietãţii de Stat, pentru societãţile comerciale care au capitalul social cuprins între 2,5 miliarde lei şi 18 miliarde lei; c) adunarea generalã a actionarilor, în baza mandatului special dat de direcţiile teritoriale ale Fondului Proprietãţii de Stat reprezentantului sau în adunarea generalã, pentru societãţile comerciale care au capital social pana la 2,5 miliarde lei; d) ministerul de resort sau autoritatea centrala coordonatoare, pentru societãţile naţionale, companiile naţionale, regiile autonome, societãţile comerciale şi alte unitãţi aflate sub autoritatea acestora; e) consiliile locale sau judeţene, pentru regiile autonome, societãţile comerciale, precum şi alte unitãţi care funcţioneazã sub autoritatea acestora. (3) În funcţie de schimbãrile survenite în structura şi în atribuţiile organelor competente sa aprobe programele de restructurare, prin hotãrâre a Guvernului se pot modifica sau stabili noi competente de aprobare a acestor programe. ART. 5 (1) Programele de restructurare vor conţine în mod obligatoriu: numãrul de personal existent la data întocmirii acestora, numãrul persoanelor care urmeazã a fi disponibilizate, precum şi numãrul de personal necesar pentru desfãşurarea activitãţii în urma restructurãrii. (2) Dacã restructurarea se desfãşoarã în etape, programul de restructurare va cuprinde numãrul de personal disponibilizat corespunzãtor fiecãrei etape şi data începerii etapelor din programul de restructurare, cu îndeplinirea condiţiilor de concediere colectivã prevãzute la art. 2. ART. 6 Din resursele financiare prevãzute la cap. V angajatorii pot solicita acordarea mãsurilor de protecţie pentru salariaţii disponibilizaţi colectiv în baza a cel mult doua programe de restructurare, cu condiţia ca aceste programe sa nu fie prezentate în cursul aceluiaşi an. ART. 7 (1) Desfacerea contractelor individuale de munca ale salariaţilor disponibilizaţi se va face în termen de 60 de zile de la data aprobãrii programului de restructurare, potrivit art. 4 alin. (2), respectiv de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României a hotãrârii Guvernului sau, dupã caz, a ordinului ministrului de resort, de la data emiterii deciziei autoritãţii centrale coordonatoare, respectiv de la data hotãrârii consiliului judeţean sau local, privind aprobarea programului de restructurare. (2) Dacã disponibilizarea se realizeazã potrivit programului în etape, termenul de 60 de zile curge de la data prevãzutã pentru fiecare etapa.
2. Restructurarea angajatorilor cu capital integral privat sau la care actionarii privati deţin peste doua treimi din capital
ART. 8 (1) În cazul restructurãrii societãţilor comerciale la care actionarii sunt persoane fizice sau persoane juridice, altele decât statul, şi care deţin drepturi de proprietate asupra unui pachet de acţiuni reprezentând mai mult de doua treimi din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor, mãsurile de protecţie socialã prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta se realizeazã în urma aprobãrii de cãtre agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene şi a municipiului Bucureşti a programelor de restructurare în vederea diminuãrii sau eliminãrii pierderilor sau arieratelor. (2) Programele de restructurare se vor elabora cu respectarea prevederilor art. 5, 6 şi ale art. 7 alin. (2) din prezenta ordonanta de urgenta şi a clauzelor referitoare la disponibilizarile prin concedieri colective din contractul de vânzare-cumpãrare, în cazul existenţei acestora. ART. 9 (1) În vederea aprobãrii, programele de restructurare elaborate de societãţile comerciale, adoptate de adunãrile generale ale actionarilor, vor fi evaluate şi certificate de persoane juridice sau fizice autorizate. (2) Cheltuielile de expertizare şi certificare vor fi suportate de societatea comercialã supusã restructurãrii. (3) Modul de evaluare sau certificare, de autorizare a persoanelor juridice şi fizice şi de aprobare a programelor de restructurare, prevãzute la art. 8, se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului. ART. 10 (1) Agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene şi a municipiului Bucureşti vor aproba programele de restructurare în termen de 30 de zile de la data prezentãrii acestora. (2) În cazul respingerii programului de restructurare angajatorul se poate adresa Consiliului de administraţie al Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã, care va soluţiona contestaţia în termen de 30 de zile. ART. 11 Desfacerea contractelor individuale de munca ale salariaţilor disponibilizaţi se va face în termen de 60 de zile de la data aprobãrii programelor de restructurare.
3. Restructurarea instituţiilor şi a altor unitãţi finanţate din fonduri bugetare şi extrabugetare
ART. 12 (1) Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective din instituţii şi alte unitãţi finanţate din fonduri bugetare şi extrabugetare beneficiazã de prevederile prezentei ordonanţe de urgenta în cazul restructurarilor determinate de reduceri ale alocaţiilor bugetare pentru cheltuieli de personal, respectiv de nerealizarea veniturilor extrabugetare potrivit prevederilor legale. (2) În situaţiile prevãzute la alin. (1) restructurarea este aprobatã prin dispoziţiile organelor competente, care vor cuprinde, în mod obligatoriu: numãrul de personal existent la data emiterii acestora, numãrul de personal disponibilizat şi, dupã caz, etapele în care se face disponibilizarea, respectiv numãrul de personal necesar pentru desfãşurarea activitãţii în urma restructurãrii. (3) Desfacerea contractelor individuale de munca ale salariaţilor disponibilizaţi se va face în termen de 60 de zile de la data emiterii actului prin care s-a dispus mãsura restructurãrii sau de la data prevãzutã pentru fiecare etapa.
Secţiunea a II-a Reorganizarea
ART. 13 (1) În cazul reorganizãrii angajatorului potrivit <>Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 99/1999 privind unele mãsuri pentru accelerarea reformei economice, salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective beneficiazã de mãsurile de protecţie prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta, dacã reorganizarea are loc în baza unui plan de reorganizare, confirmat prin hotãrâre a judecãtorului-sindic, rãmasã definitiva şi executorie. (2) Planul de reorganizare trebuie sa conţinã în mod obligatoriu: numãrul de personal existent la data întocmirii acestuia, numãrul de personal care urmeazã a fi disponibilizat şi numãrul de personal necesar pentru desfãşurarea activitãţii în urma reorganizãrii. (3) Termenul de 60 de zile în care se pot face disponibilizarile colective curge de la data rãmânerii definitive a hotãrârii de confirmare a planului de reorganizare.
Secţiunea a III-a Închiderea operationala
ART. 14 (1) În cazul închiderii operationale reglementate de <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 99/1999 , salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective beneficiazã de mãsurile de protecţie socialã prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta. (2) Hotãrârea adunãrii generale a actionarilor sau, dupã caz, a consiliului de administraţie privind închiderea operationala va stabili, în mod obligatoriu, numãrul de persoane care urmeazã a fi disponibilizate. (3) În cazul societãţilor comerciale la care statul deţine cel puţin o treime din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor, în vederea închiderii operationale se va acorda mandat special de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat reprezentanţilor sãi în adunarea generalã. (4) Posturile desfiinţate ca urmare a închiderii operationale a societãţilor comerciale nu vor putea fi reinfiintate decât dupã transferul de proprietate. (5) Personalul disponibilizat, necesar pentru derularea închiderii operationale totale, poate fi angajat de cãtre administrator cu convenţie civilã sau cu contract individual de munca pe perioada determinata, cu menţinerea drepturilor prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta, stabilite la data disponibilizarii. ART. 15 (1) De drepturile prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta beneficiazã şi salariaţii disponibilizaţi colectiv în urma închiderii operationale aprobate prin acte administrative, emise în baza unor acte normative. (2) În cazul încetãrii activitãţii unor mine şi cariere în baza <>art. 37 şi 38 din Legea minelor nr. 61/1998 , a normelor aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 639/1998 şi a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 51/1997 privind conservarea şi încetarea activitãţilor unor mine, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 40/1998 , desfacerea contractelor individuale de munca se va face în termen de 60 de zile de la data aprobãrii încetãrii activitãţii minelor şi carierelor, prin hotãrâre a Guvernului. (3) Salariaţii mentinuti în activitate pentru conservarea minelor şi carierelor, pana la începerea lucrãrilor de închidere, pot beneficia de prevederile prezentei ordonanţe de urgenta dupã încheierea activitãţii pentru care au fost mentinuti. (4) Personalul disponibilizat, necesar pentru conservarea minelor şi carierelor, poate fi angajat cu convenţie civilã sau cu contract individual de munca pe perioada determinata, cu menţinerea drepturilor prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta, stabilite la data disponibilizarii. ART. 16 Termenul de 60 de zile în care se pot face disponibilizarile colective, în condiţiile art. 14 şi art. 15 alin. (1) din prezenta ordonanta de urgenta, curge de la data hotãrârii adunãrii generale a actionarilor sau a consiliului de administraţie privind închiderea operationala, respectiv de la data emiterii actului administrativ prin care se aproba disponibilizarea colectivã.
Secţiunea a IV-a Privatizarea
ART. 17 Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective în cadrul procesului de privatizare reglementat prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 , modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 99/1999 , beneficiazã de mãsurile de protecţie prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta în urmãtoarele condiţii: a) contractul de vânzare-cumpãrare sa cuprindã clauze referitoare la disponibilizari de personal prin concedieri colective; b) prospectul ofertei publice de vânzare de valori mobiliare sau, dupã caz, documentul de oferta, în situaţia vânzãrii de valori mobiliare prin metode specifice pieţei de capital, sa conţinã informaţii referitoare la disponibilizari de personal prin concedieri colective şi valorile mobiliare vândute sa reprezinte cel puţin o treime din totalul valorilor mobiliare emise. ART. 18 Beneficiazã de mãsurile de protecţie prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta şi salariaţii societãţilor comerciale la care societãţile comerciale care se privatizeazã deţin participatii de cel puţin 50% din numãrul total de acţiuni. ART. 19 Termenul de 60 de zile în care se pot face disponibilizari prin concedieri colective curge de la data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare, respectiv a întocmirii raportului final privind rezultatele ofertei publice de vânzare sau, dupã caz, a raportului de confirmare a tranzacţiei pe piata de capital. ART. 20 Disponibilizarea personalului prevãzutã la art. 17 se poate face şi în etape, în urmãtoarele condiţii: a) numãrul de personal disponibilizat, corespunzãtor fiecãrei etape, sa îndeplineascã condiţiile de concediere colectivã prevãzute la art. 2; b) disponibilizarile colective sa fie efectuate în termen de 60 de zile de la data prevãzutã pentru fiecare etapa. ART. 21 (1) În cazul fuziunii prin absorbţie ori prin contopire sau al divizãrii totale ori parţiale a unor societãţi comerciale la care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale deţine cel puţin o treime din capitalul social, care determina reduceri de personal, salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective beneficiazã de prevederile prezentei ordonanţe de urgenta. (2) Hotãrârea adunãrii generale a actionarilor privind fuziunea sau divizarea trebuie sa prevadã: numãrul de personal existent la data adoptãrii acesteia şi numãrul de personal ce urmeazã a fi disponibilizat. (3) Termenul de 60 de zile în care se pot face disponibilizari colective curge de la data rãmânerii definitive a hotãrârii de fuziune sau de divizare. ART. 22 Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective din societãţile comerciale care aplica programe de restructurare dupã privatizare beneficiazã de mãsurile de protecţie prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta, dacã sunt respectate condiţiile şi procedurile stabilite la art. 8, 9 şi 11.
Secţiunea a V-a Lichidarea şi falimentul
ART. 23 Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective de la angajatorii care intra în procedura de lichidare sau faliment beneficiazã de mãsurile de protecţie prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta, dacã: a) procedura de lichidare are loc potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile ulterioare, şi disponibilizarea personalului se realizeazã în termen de 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României a hotãrârii adunãrii generale a actionarilor prin care s-a dispus dizolvarea şi lichidarea societãţii comerciale; b) procedura de faliment are loc potrivit prevederilor <>Legii nr. 64/1995 , completatã şi modificatã prin <>Legea nr. 99/1999 , iar disponibilizarea personalului se realizeazã în termen de 60 de zile de la data rãmânerii definitive a hotãrârii de deschidere a procedurii sau de ridicare a dreptului debitorului de a-şi conduce activitatea; c) procedura de lichidare are loc potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 , completatã şi modificatã prin <>Legea nr. 99/1999 , iar disponibilizarea personalului are loc în termen de 60 de zile de la data rãmânerii definitive a hotãrârii de lichidare; d) în cazul companiilor naţionale şi al altor societãţi comerciale de transporturi maritime sau fluviale care se lichideazã sau care intra în procedura de faliment, termenul de 60 de zile curge de la data debarcarii sau de la data emiterii deciziei de repatriere luate de lichidator pentru personalul navigant aflat pe navele în curse internaţionale sau aflate sub stare de arest, sechestru, reţinere sau avarie în porturi strãine. ART. 24 (1) Salariaţii mentinuti în activitate pentru finalizarea în termen a contractelor în derulare vor fi disponibilizaţi şi beneficiazã de prevederile prezentei ordonanţe de urgenta la încetarea activitãţii pentru care au fost mentinuti. (2) Personalul disponibilizat, necesar pentru desfãşurarea procesului de lichidare, poate fi angajat de cãtre administrator sau lichidator, cu acordul judecãtorului-sindic, cu convenţie civilã sau cu contract de munca pe perioada determinata, cu menţinerea drepturilor prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta, stabilite la data disponibilizarii.
CAP. 3 Obligaţii pentru angajatori
ART. 25 Posturile persoanelor cãrora le înceteazã contractul individual de munca în procesul de restructurare sau de reorganizare, în baza prevederilor art. 4-13 din prezenta ordonanta de urgenta, se desfiinţeazã şi nu pot fi reinfiintate timp de 18 luni. ART. 26 (1) Angajatorii care urmeazã sa efectueze disponibilizari prin concedieri colective în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta au obligaţia de a comunica, în scris, cu cel puţin 60 de zile înainte, organizaţiilor sindicale constituite la nivelul unitãţii ori reprezentanţilor salariaţilor mãsurile de disponibilizare a personalului, motivele care determina aceste mãsuri, precum şi informaţii privind numãrul de salariaţi ce urmeazã sa fie disponibilizaţi. (2) În termen de 7 zile de la primirea comunicãrii sindicatele sau, dupã caz, reprezentanţii salariaţilor pot adresa angajatorului obiecţii în scris la mãsurile de disponibilizare a personalului. (3) Angajatorul are obligaţia de a examina obiecţiile formulate şi de a comunica rãspunsul în scris, în termen de 7 zile de la primirea acestora. ART. 27 În cadrul perioadei de 60 de zile, prevãzutã în prezenta ordonanta de urgenta pentru efectuarea disponibilizarilor prin concedieri colective, angajatorii sunt obligaţi sa acorde preaviz salariaţilor ce urmeazã a fi disponibilizaţi, conform prevederilor Codului muncii sau ale contractului colectiv de munca.
CAP. 4 Mãsuri de protecţie socialã a persoanelor ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective
Secţiunea I Plati compensatorii
ART. 28 Plata compensatorie reprezintã o suma neimpozabila al carei cuantum lunar este egal cu salariul mediu net pe unitate, realizat în luna anterioarã disponibilizarii. ART. 29 (1) Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta beneficiazã de plati compensatorii, dacã au fost încadraţi cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã şi au o vechime în munca, la angajatorul care i-a disponibilizat, de minimum 6 luni, realizatã în ultimele 12 luni înaintea disponibilizarii. (2) În cazul în care salariaţii sunt disponibilizaţi de angajatorii rezultaţi în urma divizãrii, fuziunii sau privatizãrii, la care au fost transferati în interesul serviciului, condiţia prevãzutã la alin. (1) este îndeplinitã în situaţia în care vechimea de 6 luni este realizatã prin însumarea perioadelor lucrate înainte şi dupã transfer. (3) Dreptul la plata compensatorie se naşte la data desfacerii contractului individual de munca şi se acorda fiecãrei persoane o singura data, pentru disponibilizarile prin concedieri colective efectuate la aceeaşi unitate. (4) Plãţile compensatorii se acorda numai persoanelor care fac dovada ca au participat la serviciile de preconcediere colectivã prevãzute la art. 46 din prezenta ordonanta de urgenta. ART. 30 (1) Nu beneficiazã de plati compensatorii acordate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta persoanele care la data disponibilizarii se afla în una dintre urmãtoarele situaţii: a) sunt încadrate prin cumul de funcţii, având funcţia de baza la o alta unitate decât unitatea la care se fac disponibilizarile prin concedieri colective; b) cumuleazã pensia cu salariul; c) deţin acţiuni sau pãrţi sociale reprezentând mai mult de 5% din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã a actionarilor sau a asociaţilor la o societate comercialã; d) sunt autorizate potrivit legii sa desfãşoare activitãţi economice pe baza liberei iniţiative ca persoane fizice independente sau ca asociaţii familiale. (2) Nu beneficiazã de plati compensatorii acordate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta persoanele care în termenul de 60 de zile, prevãzut la art. 2, îndeplinesc condiţiile de pensionare pentru munca depusa şi limita de varsta sau la cerere. ART. 31 Angajatorii au obligaţia ca, în termen de 3 zile de la data desfacerii contractelor individuale de munca, sa transmitã agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene şi a municipiului Bucureşti listele cu salariaţii disponibilizaţi. ART. 32 (1) Suma totalã de bani acordatã cu titlu de plata compensatorie se stabileşte, pentru fiecare persoana cãreia i s-a desfãcut contractul individual de munca potrivit prezentei ordonanţe de urgenta, diferenţiat, dupã cum urmeazã: a) 6 salarii medii nete pe unitate pentru salariaţii cu o vechime în munca mai mica de 5 ani; b) 9 salarii medii nete pe unitate pentru salariaţii cu o vechime în munca între 5 şi 15 ani; c) 12 salarii medii nete pe unitate pentru salariaţii cu o vechime în munca mai mare de 15 ani. (2) Suma totalã de bani acordatã potrivit alin. (1) poate fi majoratã cu un salariu mediu net pe unitate, dacã beneficiarul are domiciliul într-un judeţ în care nivelul ratei somajului este cu 5% peste nivelul mediu la nivel naţional, înregistrat în ultimele 3 luni consecutive, anterioare lunii în care are loc disponibilizarea. ART. 33 Sumele de bani reprezentând plati compensatorii se plãtesc, de regula, în rate egale lunare. ART. 34 (1) Sumele de bani reprezentând plati compensatorii se pot plati şi într-o singura transa, în urmãtoarele situaţii: a) dacã beneficiarul prezintã o propunere de afaceri pentru dezvoltarea sau asocierea în vederea dezvoltãrii unei societãţi comerciale, desfãşurarea unei activitãţi comerciale pe cont propriu, achiziţionarea sau asocierea în vederea achiziţionãrii de inventar agricol; b) dacã beneficiarul se angajeazã sa le investeasca pe piata de capital în: acţiuni, titluri de participaţie la fonduri mutuale, titluri de stat şi alte produse monetare calificate pentru tranzactionare de cãtre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare. (2) Persoanele prevãzute la alin. (1) lit. b) nu îşi vor putea retrage în numerar sumele investite iniţial pe piata de capital, timp de un an de la depunere, dar au dreptul sa solicite creşterile realizate sau dobânzile aferente, pe mãsura ce ele sunt raportate, inclusiv în intervalul de un an menţionat. ART. 35 Plãţile compensatorii se pot achitã şi în doua transe, dacã beneficiarul, pe baza unei propuneri de afaceri, se angajeazã sa utilizeze suma de bani pentru constituirea unei asociaţii familiale, pentru înfiinţarea sau asocierea în vederea infiintarii unei societãţi comerciale, dupã cum urmeazã: a) în prima transa se vor asigura sumele pentru constituirea capitalului social minim necesar şi pentru alte cheltuieli privind înfiinţarea acestora; b) dupã prezentarea actelor doveditoare privind înfiinţarea societãţii comerciale sau a asociaţiei familiale, se va achitã a doua transa reprezentând diferenţa cuvenitã drept plata compensatorie. ART. 36 (1) Persoanele care au primit plãţile compensatorii cuvenite în condiţiile art. 34 şi 35 beneficiazã de scutire, pe o perioada de 2 ani, de la plata impozitului pe profit pentru cei care au înfiinţat societãţi comerciale şi de plata impozitului pe venit pentru cei care sunt autorizaţi sa desfãşoare activitãţi economice pe baza liberei iniţiative ca persoane fizice independente sau ca asociaţii familiale. (2) Beneficiazã de facilitãţile prevãzute la alineatul precedent numai societãţile comerciale nou-înfiinţate de personalul disponibilizat potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta, în termen de 6 luni de la data disponibilizarii. (3) În cazul asociaţiilor familiale beneficiazã de scutire de la plata impozitului pe venit numai persoanele care au fost disponibilizate colectiv potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta. Scutirea de impozit pe venit se aplica proporţional cu ponderea persoanelor disponibilizate din numãrul total al membrilor asociaţiei familiale. ART. 37 (1) Sumele de bani aferente plãţilor compensatorii se transfera, lunar, de cãtre agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în conturi curente personale, purtãtoare de dobanda, deschise pe numele beneficiarilor la Casa de Economii şi Consemnaţiuni, cu care Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã va încheia convenţie în acest scop. (2) Pentru deschiderea de conturi curente personale şi pentru operaţiunile efectuate în acestea nu se percepe comision beneficiarilor de plati compensatorii. (3) Conturile curente personale, purtãtoare de dobanda, vor avea un sold minim lunar de 10.000 lei. (4) Pentru sumele de bani aferente plãţilor compensatorii virate în conturile curente personale şi pentru eventualele regularizari ulterioare, Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã va plati Casei de Economii şi Consemnaţiuni un comision de 1% . ART. 38 Persoanele disponibilizate care au primit plãţile compensatorii în condiţiile prevãzute la art. 34 şi 35 din prezenta ordonanta de urgenta sunt obligate ca în termen de 90 de zile de la data încasãrii sumelor sa facã dovada utilizãrii lor în scopurile pentru care le-au solicitat; în caz contrar, sunt obligate sa restituie comisionul perceput de Casa de Economii şi Consemnaţiuni, prevãzut la art. 37 alin. (4). ART. 39 Dreptul beneficiarului la plata compensatorie înceteazã la data reincadrarii în unitatea din care a fost disponibilizat, sau la o unitate rezultatã în urma restructurãrii, reorganizãrii sau privatizãrii acesteia, iar sumele primite în condiţiile art. 34 şi 35 se restituie în limita plãţilor aferente perioadei ulterioare încadrãrii în munca. ART. 40 Plãţile compensatorii se suporta din resursele financiare prevãzute la art. 55. ART. 41 Prin lege specialã se pot acorda plati compensatorii peste cuantumul prevãzut la art. 32, din alte surse decât cele prevãzute de prezenta ordonanta de urgenta, fãrã a depãşi 6 salarii medii nete pe unitate, pentru salariaţii cu o vechime în munca de pana la 15 ani, şi 8 salarii medii nete pe unitate, pentru salariaţii cu o vechime în munca de peste 15 ani. ART. 42 (1) Angajatorii prevãzuţi la art. 8 alin. (1), care efectueazã disponibilizari colective în alte condiţii decât cele prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta, pot acorda, din surse proprii, salariaţilor disponibilizaţi, o compensaţie de minimum 6 salarii de baza. (2) Compensaţiile acordate la nivelul a 6 salarii de baza sunt deductibile la calculul impozitului pe profit. ART. 43 Angajatorii pot acorda cu ocazia disponibilizarii şi alte facilitãţi şi drepturi referitoare la disponibilizari prin concedieri colective prevãzute în contractele colective de munca. ART. 44 (1) Salariaţii disponibilizaţi prin concedieri colective beneficiazã de ajutor de şomaj şi de alocatie de sprijin, acordate în condiţiile şi în cuantumul prevãzute de <>Legea nr. 1/1991 privind protecţia socialã a şomerilor şi reintegrarea lor profesionalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (2) Ajutorul de şomaj se stabileşte la data disponibilizarii, se suspenda pe perioada acordãrii plãţilor compensatorii şi se pune în plata începând din prima luna dupã expirarea perioadei pentru care se acorda plati compensatorii, corectat cu toate indexarile acordate potrivit legii, în perioada suspendãrii. (3) Dreptul la ajutor de şomaj dupã expirarea perioadei pentru care s-au acordat plati compensatorii înceteazã dacã în aceasta perioada au intervenit situaţii care, potrivit prevederilor <>Legii nr. 1/1991 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conduc la neacordarea acestui drept. ART. 45 (1) Persoanele disponibilizate prin concedieri colective beneficiazã de vechime în munca în perioada pentru care primesc plati compensatorii pana la reincadrare, cu contract individual de munca, într-o alta unitate sau pana la prezentarea dovezilor ca au utilizat sumele de bani conform prevederilor art. 34 şi 35. (2) În perioada prevãzutã la alin. (1) persoanele disponibilizate prin concedieri colective beneficiazã de drepturile de asigurãri sociale prevãzute de lege pentru persoanele încadrate în munca, precum şi, dacã este cazul, de pensia de invaliditate. (3) În perioada prevãzutã la alin. (1) contribuţia pentru asigurãrile sociale de sãnãtate a persoanelor disponibilizate prin concedieri colective se calculeazã asupra ajutorului de şomaj stabilit în condiţiile art. 44 şi se suporta din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj.
Secţiunea a II-a Servicii de preconcediere colectivã şi mãsuri active
ART. 46 (1) În perioada preavizului prevãzut la art. 27, salariaţii sunt obligaţi sa participe la serviciile de preconcediere colectivã realizate de cãtre agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene şi a municipiului Bucureşti sau de alţi prestatori de servicii, din sectorul public sau privat, autorizaţi şi selecţionaţi de cãtre acestea în condiţiile legii. (2) În sensul prezentei ordonanţe de urgenta constituie servicii de preconcediere colectivã, în principal, urmãtoarele activitãţi: a) consilierea privind prevederile legale referitoare la protecţia socialã a şomerilor şi la reintegrarea lor profesionalã; b) plasarea pe locurile de munca vacante existente pe plan local şi instruirea în modalitãţi de cãutare a unui loc de munca; c) reorientarea profesionalã în cadrul sau în afarã unitãţii angajatoare, inclusiv prin cursuri de instruire de scurta durata; d) sondarea opiniei salariaţilor şi informarea acestora cu privire la mãsurile active de combatere a somajului. (3) Pentru realizarea serviciilor de preconcediere colectivã, angajatorii sunt obligaţi sa înştiinţeze în scris, în termen de 3 zile de la aprobarea programelor de restructurare, agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene şi a municipiului Bucuresti despre disponibilizarile prin concedieri colective, cu menţionarea numãrului de personal ce urmeazã a fi concediat. ART. 47 (1) Persoanele disponibilizate prin concedieri colective în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenta beneficiazã şi de mãsuri active pentru combaterea somajului. (2) În sensul prezentei ordonanţe de urgenta, prin mãsuri active pentru combaterea somajului se înţelege acele mãsuri care au ca scop sprijinirea persoanelor aflate în cãutarea unui loc de munca pentru a dobândi statutul de persoana ocupatã. (3) Mãsurile active pentru combaterea somajului sunt, în principal, urmãtoarele: orientarea profesionalã, instruirea în modalitãţi de cãutare a unui loc de munca, instruirea antreprenoriala şi profesionalã, înfiinţarea de centre de consultanţa şi dezvoltare de afaceri, sprijin financiar pentru crearea de noi locuri de munca, inclusiv prin programe de lucrãri publice. (4) Mãsurile active pentru combaterea somajului mai includ: a) activitãţi pregãtitoare pentru recrutarea şi instruirea de personal în vederea realizãrii mãsurilor active; b) activitãţi de furnizare a serviciilor şi de acordare a asistenţei de specialitate pentru beneficiarii mãsurilor active; c) activitãţi de evaluare a mãsurilor active. ART. 48 Mãsurile active se realizeazã de cãtre agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi de cãtre alţi prestatori de servicii din sectorul public sau privat, autorizaţi şi selecţionaţi de cãtre acestea în condiţiile legii. ART. 49 Prefecturile şi autoritãţile administraţiei publice locale au obligaţia de a sprijini realizarea serviciilor de preconcediere colectivã şi a programelor de mãsuri active pentru combaterea somajului. ART. 50 (1) Pentru aducerea la îndeplinire a prevederilor art. 48 Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã va utiliza sursele aferente din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, precum şi alte surse atrase, în condiţiile legii, în acest scop. (2) Campania de sondare şi informare a opiniei publice privind realizarea mãsurilor active de combatere a somajului, prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta, se va face din sursele menţionate la alin. (1).
Secţiunea a III-a Mãsuri pentru stimularea societãţilor comerciale aflate în procesul de restructurare
ART. 51 (1) Societãţile comerciale care au efectuat disponibilizari prin concedieri colective conform programelor de restructurare, potrivit prevederilor cap. II, secţiunea I, pct. 1 şi 2, pot beneficia, la cerere, de credite pentru susţinerea unor mãsuri de redresare şi relansare economicã, prevãzute în aceste programe. (2) Acordarea creditelor se face pe baza proiectelor de fezabilitate aprobate de adunãrile generale ale actionarilor şi de organele competente sa aprobe programele de restructurare, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta. (3) Proiectele de fezabilitate se depun la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene şi a municipiului Bucureşti în termen de cel mult un an de la data ultimei disponibilizari efectuate prin concediere colectivã potrivit programului de restructurare. (4) Creditele se aproba de banca autorizata în urma avizãrii proiectelor de fezabilitate de cãtre comitetele de creditare, constituite din reprezentanţi ai bãncii şi ai agentiilor pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. (5) Creditele prevãzute la alin. (1) pot fi acordate şi utilizate numai pentru activitãţi productive, în vederea finanţãrii unor cheltuieli de capital sau pentru procurarea de materii prime şi materiale aferente producţiei de baza. ART. 52 (1) Creditele se pot acorda în limita unei sume echivalente cu valoarea plãţilor compensatorii care s-ar fi cuvenit personalului rãmas în activitate, conform programelor de restructurare, la data ultimei disponibilizari efectuate prin concediere colectivã, fãrã a putea depãşi 25 miliarde lei. (2) Termenul pentru restituirea creditului este pana la 3 ani, inclusiv perioada de graţie de maximum 6 luni. (3) Pana la rambursarea integrala a creditului societatea comercialã nu poate prezenta un nou program de restructurare care sa conducã la disponibilizari prin concedieri colective. (4) Condiţiile de acordare şi rambursare a creditelor, modul de stabilire a garanţiilor, organizarea şi desfãşurarea licitaţiilor pentru desemnarea bãncii autorizate sa acorde credite din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj se vor stabili prin norme metodologice elaborate de Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã şi de Banca Nationala a României. ART. 53 (1) Creditele se acorda din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, cu o dobanda de 50% din taxa oficialã a scontului, stabilitã de Banca Nationala a României. (2) Sumele alocate pentru acordarea de credite societãţilor comerciale prevãzute la art. 51 alin. (1) vor fi evidentiate distinct în cadrul bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj. (3) Agenţia Nationala pentru Ocupare şi Formare Profesionalã va transfera trimestrial, în contul societãţii bancare autorizate sa acorde credite, sumele necesare, în limitele aprobate prin legea bugetului asigurãrilor sociale de stat. ART. 54 (1) Societãţile comerciale care au primit credite în condiţiile prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta şi care creeazã locuri de munca într-o perioada de cel mult 4 ani de la acordarea creditului, beneficiazã timp de 12 luni, pentru fiecare persoana incadrata pe aceste posturi de o suma lunarã reprezentând 75% din salariul de baza net, stabilit la data angajãrii, în urmãtoarele condiţii: a) încadrarea sa fie facuta cu contract individual de munca pe durata nedeterminatã; b) persoana incadrata sa provinã din rândul şomerilor şi sa fie menţinutã în activitate cel puţin 3 ani. (2) Sumele necesare pentru plãţile ce se acorda societãţilor comerciale prevãzute la alin. (1) se suporta din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj şi se plãtesc pe baza listelor prezentate de acestea la agenţiile pentru ocupare şi formare profesionalã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti. (3) Dacã desfacerea contractului individual de munca al persoanelor încadrate potrivit prevederilor alin. (1) se face mai devreme de 3 ani, din motive neimputabile angajatului, angajatorul este obligat sa restituie sumele primite de la bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, la care se adauga dobanda corespunzãtoare celei acordate de trezoreria statului pentru disponibilitãţile Fondului pentru plata ajutorului de şomaj.
CAP. 5 Finanţarea plãţilor compensatorii şi a serviciilor de preconcediere colectivã
ART. 55 (1) Resursele financiare pentru finanţarea plãţilor compensatorii şi a serviciilor de preconcediere colectivã se constituie din: a) o cota de pana la 25% din veniturile provenind din contribuţia de 5% datoratã de agenţii economici potrivit prevederilor <>Legii nr. 1/1991 privind protecţia socialã a şomerilor şi reintegrarea lor profesionalã, republicatã, cu completãrile şi modificãrile ulterioare; b) alte surse financiare, inclusiv din finanţare externa, în condiţiile legii. (2) Resursele financiare de la alin. (1) se prevãd, se aproba, se evidenţiazã şi se urmãresc distinct în cadrul capitolului de venituri al bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj. ART. 56 (1) Din resursele financiare prevãzute la art. 55 se efectueazã cheltuieli pentru plati compensatorii şi pentru serviciile de preconcediere colectivã realizate de prestatori de servicii din sectorul public sau privat, mixt sau cooperatist, autorizaţi şi selecţionaţi în condiţiile legii, de cãtre serviciile descentralizate ale Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã. (2) Cheltuielile destinate plãţilor compensatorii includ sumele necesare pentru transmiterea drepturilor. (3) Cheltuielile se prevãd, se aproba, se evidenţiazã şi se urmãresc distinct în cadrul capitolului de cheltuieli al bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj. ART. 57 Încasarea veniturilor şi efectuarea cheltuielilor prevãzute la art. 55 şi 56 se realizeazã în condiţiile prevederilor legislaţiei privind administrarea fondurilor publice. ART. 58 Pentru anul 1999, în aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta se autorizeaza Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, cu avizul Ministerului Finanţelor, sa introducã modificãrile corespunzãtoare în structura şi în volumul bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj. ART. 59 În situaţii justificate, în cursul execuţiei bugetare, pentru asigurarea necesarului de cheltuieli prevãzute la art. 56 din prezenta ordonanta de urgenta Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, cu avizul Ministerului Finanţelor, poate aproba majorarea veniturilor şi a cheltuielilor cu aceasta destinaţie în cadrul bugetului Fondului pentru plata ajutorului de şomaj, cu menţinerea echilibrului bugetar aprobat prin lege.
CAP. 6 Dispoziţii tranzitorii şi finale
ART. 60 (1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte, dacã nu au fost sãvârşite în astfel de condiţii încât sa fie considerate, potrivit legii penale, infracţiuni, şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã: a) încãlcarea prevederilor art. 25, art. 32, art. 51 alin. (5) şi ale art. 54 alin. (1) se sancţioneazã cu amenda de la 10.000.000 lei la 15.000.000 lei; b) încãlcarea prevederilor art. 29 alin. (1), art. 30, art. 31 şi ale art. 46 alin. (3) se sancţioneazã cu amenda de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei. (2) Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor prevãzute la alin. (1) se fac de cãtre organele de control ale Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã. (3) Prevederile prezentului articol se completeazã cu dispoziţiile <>Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu modificãrile ulterioare, cu excepţia art. 25-27. ART. 61 (1) Plãţile compensatorii, ajutorul de şomaj sau alocaţia de sprijin, aflate în derulare la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, vor fi acordate în continuare, în cuantumul, pe durata şi în condiţiile stabilite prin actele normative care au reglementat aceste drepturi. (2) De la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta plãţile compensatorii vor fi suportate din resursele financiare prevãzute la art. 55. ART. 62 În situaţia în care actul administrativ prin care se dispune disponibilizarea colectivã este emis în baza actelor normative prevãzute la lit. B din anexa, ulterior datei intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, se va proceda astfel: a) plãţile compensatorii se vor acorda în cuantumurile, pe durata, în succesiunea şi în condiţiile stabilite prin respectivele acte normative; b) plãţile compensatorii care se acordau din bugetul Fondului pentru plata ajutorului de şomaj se vor plati din resursele constituite potrivit art. 55; c) ajutorul de şomaj se acorda în condiţiile prevãzute la art. 44. ART. 63 <>Legea nr. 1/1991 privind protecţia socialã a şomerilor şi reintegrarea lor profesionalã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 257 din 14 septembrie 1994, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. La alineatul (2) al articolului 20 se introduce litera f) cu urmãtorul cuprins: "f) pe perioada pentru care titularul primeşte plati compensatorii." 2. La alineatul (1) al articolului 24 literele e) şi f) vor avea urmãtorul cuprins: "e) acoperirea cheltuielilor privind plãţile compensatorii ce se acorda salariaţilor ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective; f) acoperirea cheltuielilor privind realizarea mãsurilor active pentru combaterea somajului." 3. La alineatul (1) al articolului 24 se introduc literele i) şi j) cu urmãtorul cuprins: "i) acoperirea cheltuielilor pentru acordarea de credite societãţilor comerciale aflate în procesul de restructurare, în vederea sustinerii unor mãsuri de redresare şi relansare economicã; j) acoperirea cheltuielilor privind plãţile pentru persoanele încadrate pe locurile de munca create de societãţile comerciale beneficiare de credite, în vederea aplicãrii mãsurilor de redresare şi relansare economicã." ART. 64 (1) Articolul 4 din <>Legea nr. 145/1998 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã se completeazã cu litera h) care va avea urmãtorul cuprins: "h) aproba programele de restructurare şi proiectele de fezabilitate, în vederea acordãrii de credite, pentru societãţile comerciale la care actionarii sunt persoane fizice sau juridice, altele decât statul, şi care deţin drepturi de proprietate asupra unui pachet de acţiuni reprezentând mai mult de doua treimi din totalul drepturilor de vot în adunarea generalã." (2) Pentru realizarea atribuţiilor prevãzute la alin. (1) se vor modifica în mod corespunzãtor statutul şi organigrama Agenţiei Naţionale pentru Ocupare şi Formare Profesionalã. ART. 65 În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale va elabora şi va supune spre aprobare Guvernului norme metodologice de aplicare. ART. 66 (1) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta se abroga actele normative cuprinse în anexa la lit. A, precum şi orice alte dispoziţii contrare. (2) Anexa face parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta.
PRIM-MINISTRU RADU VASILE
Contrasemneazã: --------------- Ministrul muncii şi protecţiei sociale, Alexandru Athanasiu
Ministrul finanţelor, Decebal Traian Remes
ANEXA 1
A. ACTE NORMATIVE CARE SE ABROGA
1. <>Hotãrârea Guvernului nr. 838/1995 privind condiţiile pentru acordarea compensaţiilor care nu se supun impozitului pe salarii, acordate salariaţilor disponibilizaţi cu ocazia restructurãrii agenţilor economici cu capital majoritar privat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 245 din 26 octombrie 1995. 2. <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele mãsuri de protecţie pentru persoanele ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective efectuate în procesul de restructurare, închidere operationala a activitãţii, privatizare sau lichidare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 64 din 15 aprilie 1997, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 26 iunie 1997, modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 496 din 22 decembrie 1998, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 103/1999 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 273 din 16 iunie 1999. 3. <>Hotãrârea Guvernului nr. 58/1999 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele mãsuri de protecţie pentru persoanele ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective efectuate în procesul de restructurare, închidere operationala a activitãţii, privatizare sau lichidare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1997 , modificatã şi completatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 57 din 9 februarie 1999. 4. <>Ordonanta Guvernului nr. 22/1997 privind unele mãsuri de protecţie ce se acorda personalului din industria miniera şi din activitãţile de prospecţiuni şi explorari geologice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 20 august 1997, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 216/1997 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 22 decembrie 1997, completatã şi modificatã prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 68/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 515 din 30 decembrie 1998. 5. Articolul 32 alin. (2), (3), (4) şi (5) din <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 381 din 29 decembrie 1997, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 25 februarie 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, modificatã şi completatã prin <>Legea nr. 99/1999 privind unele mãsuri pentru accelerarea reformei economice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 236 din 27 mai 1999.
B. ACTE NORMATIVE CE SE VOR ABROGA DUPĂ APLICAREA PREVEDERILOR ART. 62 DIN PREZENTA ORDONANTA DE URGENTA
1. <>Ordonanta Guvernului nr. 69/1998 privind unele mãsuri de protecţie pentru personalul al cãrui contract individual de munca va fi desfãcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 314 din 27 august 1998. 2. <>Hotãrârea Guvernului nr. 668/1998 privind aprobarea Normelor de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 69/1998 privind unele mãsuri de protecţie pentru personalul al cãrui contract individual de munca va fi desfãcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Romane, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 375 din 1 octombrie 1998. 3. <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 privind unele mãsuri de protecţie pentru personalul al cãrui contract individual de munca va fi desfãcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Regiei Autonome de Electricitate "Renel", Regiei Autonome a Gazelor Naturale "Romgaz" Medias şi a Regiei Autonome a Petrolului "Petrom" Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 437 din 18 noiembrie 1998. 4. <>Hotãrârea Guvernului nr. 127/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 36/1998 privind unele mãsuri de protecţie pentru personalul al cãrui contract individual de munca va fi desfãcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Regiei Autonome de Electricitate "Renel", Regiei Autonome a Gazelor Naturale "Romgaz" Medias şi a Regiei Autonome a Petrolului "Petrom" Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93 din 4 martie 1999. 5. <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 4/1999 privind unele mãsuri de protecţie pentru personalul al cãrui contract individual de munca va fi desfãcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Regiei Naţionale a Pãdurilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 57 din 9 februarie 1999. 6. <>Hotãrârea Guvernului nr. 367/1999 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 4/1999 privind unele mãsuri de protecţie pentru personalul al cãrui contract individual de munca va fi desfãcut ca urmare a concedierilor colective determinate de reorganizarea Regiei Naţionale a Pãdurilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 21 mai 1999.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email