Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDONANTA DE URGENTA nr. 93 din 24 iunie 2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 93 din 24 iunie 2008 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 484 din 30 iunie 2008 Având în vedere necesitatea accelerãrii procesului de reformã a sistemului de sãnãtate pentru a oferi cetãţenilor servicii medicale de calitate, luând în considerare oportunitatea eliminãrii unor disfuncţionalitãţi apãrute în practicã prin aplicarea <>Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ţinând cont de faptul cã se impune crearea cadrului legal pentru reorganizarea instituţionalã a Ministerului Sãnãtãţii Publice, în vederea gestionãrii eficiente a resurselor umane şi financiare din domeniul sãnãtãţii publice, şi pentru a surprinde îndeaproape şi cu promptitudine nevoile reale de sãnãtate ale populaţiei din comunitãţi, având în vedere urgenţa privind crearea cadrului legal pentru aplicarea Regulamentului CE nr. 1.901/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind medicamentele de uz pediatric, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a Regulamentului CE nr. 1.394/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului privind medicamentele pentru terapie avansatã, care aduc modificãri Directivei 2001/83/CE de instituire a unui cod comunitar, luând în considerare faptul cã reţeaua sanitarã proprie a Ministerului Transporturilor este singura reţea sanitarã unde managerii-medici nu pot desfãşura şi activitate medicalã în spitalele care au sub 400 de paturi, apreciem cã neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţã ar conduce la apariţia unor disfuncţionalitãţi grave în derularea programelor naţionale de sãnãtate, în acoperirea cu personal calificat a zonelor defavorizate, în administrarea şi funcţionarea unitãţilor sanitare din reţeaua proprie a Ministerului Transporturilor care sunt dispersate pe mai multe judeţe administrative ale ţãrii, alcãtuind o reţea naţionalã a tuturor modurilor de transport (feroviare, rutiere, aeriene, navale) şi care au o specificitate deosebitã în sensul asigurãrii strategice la nivel naţional a siguranţei circulaţiei cãlãtorilor şi bunurilor materiale, fapt care ar putea afecta eficienţa activitãţii de control specific pentru persoanele cu atribuţii în siguranţa circulaţiei şi navigaţiei etc. În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã. ART. I <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. La articolul 4 alineatul (1), litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "e) controlul în sãnãtate publicã - exercitarea activitãţilor de control privind aplicarea prevederilor legale de sãnãtate publicã;". 2. La articolul 8, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "b) activitatea de control în sãnãtate publicã;". 3. Articolul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 11. - În sensul prezentei legi, prin autoritãţi ale sistemului de sãnãtate publicã se înţelege: a) Ministerul Sãnãtãţii Publice, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului; b) alte instituţii care desfãşoarã activitãţi în domeniul sãnãtãţii publice la nivel naţional, regional, judeţean sau local." 4. Articolul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 15. - Instituţiile care desfãşoarã activitãţi în domeniul sãnãtãţii publice la nivel naţional, regional, judeţean şi local, cu personalitate juridicã, aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Sãnãtãţii Publice, se înfiinţeazã, reorganizeazã şi se desfiinţeazã prin hotãrâre a Guvernului." 5. Articolul 16 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 16. - (1) Ministerul Sãnãtãţii Publice, ca autoritate centralã în domeniul asistenţei de sãnãtate publicã, are în principal urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi: a) stabileşte prioritãţile naţionale de sãnãtate publicã, elaboreazã şi implementeazã programele naţionale de sãnãtate finanţate de la bugetul de stat şi din venituri proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, precum şi din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, prin instituţiile din subordine; b) elaboreazã şi avizeazã reglementãri în domeniul sanitar; c) evalueazã periodic indicatorii stãrii de sãnãtate a populaţiei, indicatorii programelor naţionale de sãnãtate, precum şi indicatorii de performanţã ai managementului spitalelor publice şi prezintã informãri periodice Guvernului; d) asigurã activitatea de control în sãnãtate publicã; e) coordoneazã, implementeazã şi monitorizeazã proiectele finanţate în cadrul fondurilor comunitare, precum şi acorduri bilaterale, Pactul de stabilitate în domeniul sãnãtãţii şi alte acorduri internaţionale în domeniul de competenţã; f) coordoneazã din punct de vedere ştiinţific şi metodologic, prin comisiile de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, reţeaua de asistenţã medicalã. (2) Membrii comisiilor de specialitate prevãzuţi la alin. (1) lit. f) beneficiazã de o indemnizaţie lunarã de 10% din indemnizaţia secretarului de stat, care se acordã proporţional cu numãrul de participãri efective la şedinţe. Cheltuielile de deplasare ocazionate de participarea în comisiile de specialitate sunt suportate de instituţiile publice în care persoanele sunt încadrate sau unde acestea desfãşoarã activitate prin integrare clinicã. Cheltuielile de deplasare din alte localitãţi, ocazionate de participarea în comisia de specialitate de medicinã de familie, sunt suportate de Ministerul Sãnãtãţii Publice. Regulamentul de organizare şi funcţionare şi atribuţiile comisiilor de specialitate se stabilesc prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice." 6. Denumirea capitolului IV "Inspecţia sanitarã de stat" din titlul I "Sãnãtatea publicã" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL IV Controlul în sãnãtatea publicã" 7. În tot cuprinsul legii expresia "inspecţie sanitarã de stat" se înlocuieşte cu sintagma "control în sãnãtatea publicã". 8. Articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 25. - (1) Activitatea de control în sãnãtatea publicã se organizeazã pe domenii specifice de activitate, coordonate de instituţii cu atribuţii în domeniul controlului la nivel naţional şi regional, conform competenţelor. (2) Activitatea de control în sãnãtatea publicã se realizeazã pe urmãtoarele domenii: a) calitatea serviciilor de asistenţã medicalã; b) sãnãtate publicã; c) farmaceutic; d) dispozitive medicale." 9. Articolul 26 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 26. - (1) Activitatea de control în sãnãtatea publicã se exercitã de cãtre personalul de specialitate împuternicit de instituţiile cu atribuţii în domeniul controlului în sãnãtatea publicã, conform normelor generale şi specifice elaborate de cãtre acestea şi aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice. (2) Pentru exercitarea activitãţii de control în sãnãtatea publicã, personalul împuternicit are drept de: a) acces în orice tip de unitãţi, la documente, informaţii, conform competenţelor; b) recoltare a produselor care pot constitui un risc pentru sãnãtatea publicã; c) a constata şi a sancţiona contravenţiile prevãzute de legislaţia din domeniul sãnãtãţii publice. (3) În situaţii de risc pentru sãnãtatea publicã, personalul împuternicit poate interzice punerea în consum, poate decide retragerea produselor, suspendarea temporarã sau definitivã a activitãţilor, retragerea sau anularea autorizaţiei sanitare de funcţionare, a avizului sanitar, a notificãrilor pentru activitãţi şi produse şi poate dispune orice alte mãsuri pe care situaţia le impune. (4) În situaţii de risc epidemiologic, personalul împuternicit poate dispune mãsuri speciale pentru bolnavii, suspecţii şi contacţii de boli transmisibile sau purtãtorii de germeni patogeni, precum şi alte mãsuri de limitare a circulaţiei persoanelor. (5) Concluziile activitãţilor de control, abaterile de la normele legale, recomandãrile şi termenele de remediere a deficienţelor, precum şi alte mãsuri legale aplicate se consemneazã în procese-verbale de constatare a condiţiilor igienico-sanitare, rapoarte de inspecţie şi procese-verbale de constatare a contravenţiilor, dacã este cazul. (6) În exercitarea activitãţii, personalul împuternicit asigurã pãstrarea confidenţialitãţii datelor, cu excepţia situaţiilor care constituie un risc pentru sãnãtatea publicã, caz în care comunicarea se va face prin reprezentantul legal." 10. La articolul 45, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 45. - (1) Programele naţionale de sãnãtate reprezintã un ansamblu de acţiuni multianuale, organizate în scopul evaluãrii, prevenirii, tratamentului şi controlului bolilor cu impact major asupra stãrii de sãnãtate a populaţiei. (2) Ministerul Sãnãtãţii Publice asigurã elaborarea şi coordonarea realizãrii programelor naţionale de sãnãtate, în acord cu politicile şi strategiile naţionale de sãnãtate, precum şi finanţarea unor programe de sãnãtate." 11. La articolul 48, alineatele (1^1) şi (1^2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(1^1) Se autorizeazã Ministerul Economiei şi Finanţelor sã introducã, la propunerea ordonatorilor principali de credite, modificãrile corespunzãtoare în structura bugetului de stat, a bugetului Ministerului Sãnãtãţii Publice şi a bugetului activitãţilor finanţate integral din venituri proprii anexat la acesta şi în volumul şi structura bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobate pe anul 2008, fãrã afectarea deficitului bugetului de stat şi a deficitului bugetului general consolidat pe anul 2008. (1^2) Se autorizeazã ordonatorii principali de credite sã introducã modificãrile corespunzãtoare în anexele la bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice şi la bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate aprobate pe anul 2008." 12. La articolul 48, dupã alineatul (4) se introduc douã noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu urmãtorul cuprins: "(5) Medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale şi altele asemenea, eliberate prin farmaciile cu circuit deschis, care se acordã bolnavilor, precum şi pacienţilor cuprinşi în cadrul programelor naţionale de sãnãtate nominalizate prin hotãrâre a Guvernului, se suportã la nivelul preţului de decontare. (6) Medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale şi altele asemenea, utilizate în unitãţile sanitare cu paturi, pe perioada spitalizãrii pentru tratamentul specific al bolnavilor, precum şi pentru pacienţii cuprinşi în programele naţionale de sãnãtate nominalizate prin hotãrâre a Guvernului se achiziţioneazã de cãtre acestea la un preţ care nu poate depãşi preţul de decontare aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, în condiţiile legii." 13. Articolul 49 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 49. - (1) Programele naţionale de sãnãtate se pot derula prin unitãţi de specialitate, selectate pe baza criteriilor aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, la propunerea CNAS pentru furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale aflaţi în relaţii contractuale cu CNAS şi cu avizul consultativ al comisiilor de specialitate ale Ministerului Sãnãtãţii Publice pentru alte instituţii şi organizaţii. (2) În înţelesul prezentei legi, unitãţile de specialitate sunt: unitãţi sanitare publice şi private, instituţii publice, furnizori de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale autorizaţi şi evaluaţi, aflaţi în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate, precum şi alte instituţii şi organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale. (3) Unitãţile de specialitate prevãzute la alin. (2) pot angaja personal pentru derularea programelor naţionale de sãnãtate ca acţiuni multianuale pe toatã perioada de derulare a acestora." 14. La articolul 50, litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "d) propune Guvernului spre aprobare programele naţionale de sãnãtate." 15. La articolul 54, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 54. - (1) Finanţarea programelor naţionale de sãnãtate se realizeazã de la bugetul de stat, din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, din transferuri de la bugetul de stat şi din veniturile proprii, prin bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice, cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, precum şi din alte surse, inclusiv din donaţii şi sponsorizãri, în condiţiile legii." 16. La articolul 54, alineatul (1^1) se abrogã. 17. La articolul 60, literele d) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "d) medic de medicinã generalã - titularul diplomei de medic, obţinutã anterior promoţiei 2005, care nu a urmat pregãtirea într-o specialitate şi care a dobândit drept de liberã practicã în baza prevederilor anterioare prezentei legi; .......................................................................................... f) cabinet de medicinã de familie - unitatea sanitarã privatã specializatã în furnizarea de servicii medicale în asistenţa medicalã primarã, organizatã în condiţiile legii. Prin excepţie, ministerele şi instituţiile cu reţea sanitarã proprie îşi pot înfiinţa în structurã cabinete de medicinã de familie, ca unitãţi sanitare publice." 18. La articolul 60, dupã litera l) se introduce o nouã literã, litera m), cu urmãtorul cuprins: "m) medic titular al cabinetului de medicinã de familie - medicul deţinãtor al patrimoniului de afectaţiune profesionalã sau al unei pãrţi a acestuia." 19. Articolul 69 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 69. - (1) Înfiinţarea unui nou cabinet de medicinã de familie într-o localitate se realizeazã în conformitate cu prevederile legale. Metodologia se stabileşte prin norme aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice. (2) Contractarea şi decontarea serviciilor de medicinã de familie de cãtre casele de asigurãri de sãnãtate judeţene şi a municipiului Bucureşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, precum şi Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pânã la reorganizarea acesteia, se face pentru medicii prevãzuţi la art. 60 lit. d) aflaţi la data de 1 ianuarie 2007 în relaţie contractualã cu acestea, precum şi pentru medicii specialişti de medicinã de familie. De aceste prevederi beneficiazã şi medicii specialişti de medicinã de familie, precum şi titularii certificatului de drept câştigat de medic generalist, eliberat de un stat membru, în cazul cãrora s-au aplicat prevederile art. 388-390 sau care se aflã în situaţia prevãzutã la art. 397. (3) Preluarea activitãţii unui praxis existent de cãtre un alt medic de familie, în condiţiile încetãrii activitãţii medicului titular, se face prin transmiterea patrimoniului de afectaţiune profesionalã deţinut cãtre medicul care preia praxisul. Noul deţinãtor va aduce la cunoştinţã autoritãţilor de sãnãtate publicã teritoriale, caselor de asigurãri de sãnãtate, respectiv pacienţilor, preluarea praxisului. Criteriile şi metodologia de preluare se stabilesc prin norme aprobate prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice." 20. Dupã articolul 69 se introduce un nou articol, articolul 69^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 69^1. - (1) Autoritãţile administraţiei publice locale pot acorda facilitãţi si stimulente aferente instalãrii unui medic, înfiinţãrii şi funcţionãrii cabinetului de medicinã de familie, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare. (2) În baza dispoziţiilor alin. (1), autoritãţile administraţiei publice locale pot încheia cu reprezentantul legal al cabinetului de medicinã de familie un contract civil în care sã se consemneze drepturile şi obligaţiile pãrţilor." 21. Dupã articolul 81 se introduce un nou articol, articolul 81^1, cu urmãtorul cuprins: "Art. 81^1. - (1) Din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice, se pot finanţa cheltuieli pentru investiţii în infrastructurã, în localitãţile rurale, în vederea construcţiei, reabilitãrii, dotãrii minime standard a spaţiilor medicale şi nemedicale în care se desfãşoarã activitãţi de îngrijire medicalã primarã, precum şi pentru desfãşurarea unor programe naţionale de sãnãtate. (2) Ministerul Sãnãtãţii Publice alocã sumele prevãzute la alin. (1) sub formã de transferuri prin autoritãţile de sãnãtate publicã judeţene cãtre autoritãţile administraţiei publice locale." 22. La articolul 86, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins: "(3) Funcţiile de medic-şef UPU, medic-şef UPU - SMURD sau medic şef CPU pot fi ocupate de medici cu o vechime de cel puţin 5 ani în specialitate. Prin excepţie, în perioada 2008-2010 aceste funcţii pot fi ocupate şi de medici cu o vechime de cel puţin 3 ani în specialitate." 23. La articolul 93, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins: "(1^1) Din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice, respectiv din fondurile alocate de la bugetul de stat şi din veniturile proprii, se asigurã serviciilor publice de ambulanţã cheltuielile aferente medicamentelor şi materialelor sanitare necesare intervenţiilor de urgenţã, precum şi cheltuielile aferente asigurãrii mijloacelor de intervenţie operaţionale din dotare." 24. La articolul 93, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(5) Unitãţile şi compartimentele de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor cu structuri de urgenţã aprobate potrivit dispoziţiilor legale sunt finanţate din bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice cu sumele aferente cheltuielilor de personal, cheltuielilor cu medicamentele, reactivi şi materiale sanitare, cheltuielilor ocazionate de investigaţiile paraclinice pentru cazurile rezolvate în aceste structuri, fãrã a fi necesarã internarea lor în unitatea sanitarã din care face parte respectivul UPU sau CPU şi cheltuielilor aferente altor bunuri şi servicii pentru întreţinerea şi funcţionarea acestor structuri." 25. La articolul 93, dupã alineatul (5) se introduc douã noi alineate, alineatele (5^1) şi (5^2), cu urmãtorul cuprins: "(5^1) Pentru unitãţile de primire a urgenţelor care au în structurã şi SMURD, pe lângã sumele prevãzute la alin. (5) de la bugetul de stat şi din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice se alocã şi sume pentru urmãtoarele cheltuieli: a) cheltuieli de personal propriu unitãţii de primire a urgenţelor care participã la intervenţii SMURD; b) cheltuieli cu medicamente şi materiale sanitare pentru echipajele de terapie intensivã mobilã şi de prim ajutor calificat; c) cheltuieli de transmisii date pentru echipajele de terapie intensivã mobilã şi de prim ajutor calificat; d) cheltuieli de întreţinere şi verificare a echipamentelor medicale pentru echipajele de terapie intensivã mobilã şi de prim ajutor calificat; e) cheltuieli de asigurare a mijloacelor de intervenţie necesare echipajelor de terapie intensivã mobilã şi de prim ajutor calificat; f) cheltuieli de funcţionare şi întreţinere a mijloacelor de intervenţie a echipajelor de prim ajutor calificat care funcţioneazã în sistemul SMURD, în structura serviciilor publice voluntare pentru situaţii de urgenţã, cu excepţia cheltuielilor de personal paramedical care deserveşte aceste echipaje. Aceste cheltuieli pot fi cofinanţate şi din bugetul local, în baza unor protocoale de colaborare încheiate între spitalul în structura cãruia se aflã respectiva unitate de primire a urgenţelor care coordoneazã activitatea medicalã din cadrul SMURD, primãria sau consiliul judeţean implicat şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţã din judeţul respectiv sau al municipiului Bucureşti; g) cheltuieli cu medicamente şi materiale sanitare, precum şi cheltuieli de întreţinere şi verificare a echipamentelor medicale pentru autospecialele de intervenţie la accidente colective şi calamitãţi, acolo unde este cazul; h) cheltuieli de funcţionare şi întreţinere ale autospecialei/autospecialelor utilizate în cadrul structurii de coordonare şi intervenţie medicalã regionalã a SMURD, dacã astfel de autospecialã sau autospeciale existã în dotare. (5^2) Detalierea cheltuielilor prevãzute la alin. (5^1) şi modalitãţile de decontare a acestora se stabilesc prin norme aprobate prin ordin comun al ministrului sãnãtãţii publice şi al ministrului internelor şi reformei administrative." 26. La articolul 136, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Categoriile profesionale prevãzute la alin. (1) lit. b) şi d) se încadreazã cu contract individual de muncã pe întreaga perioadã de derulare a programului, ca acţiune multianualã, la unitãţile sanitare desemnate, iar cheltuielile de personal se suportã în cadrul programelor naţionale de sãnãtate." 27. La articolul 174, alineatul (3^1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(3^1) Structura organizatoricã a unitãţilor sanitare publice cu paturi din subordinea Ministerului Sãnãtãţii Publice se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, la propunerea managerului sau la iniţiativa Ministerului Sãnãtãţii Publice, cu respectarea prevederilor legale în vigoare." 28. La articolul 174, dupã alineatul (3^1) se introduce un nou alineat, alineatul (3^2), cu urmãtorul cuprins: "(3^2) Structura organizatoricã, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirilor unitãţilor sanitare din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie se stabilesc prin ordin al ministrului, respectiv prin decizie a conducãtorului instituţiei, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii Publice." 29. La articolul 178, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(3) Managerul, persoanã fizicã sau juridicã, încheie contract de management cu Ministerul Sãnãtãţii Publice sau cu ministerele, respectiv instituţiile cu reţea sanitarã proprie, dupã caz, pe o perioadã de maximum 3 ani. Contractul de management poate înceta înainte de termen, în urma evaluãrii anuale efectuate pe baza criteriilor de performanţã stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice. La încetarea mandatului, contractul de management poate fi prelungit pe o perioadã de 3 luni, maximum de douã ori, perioadã în care se organizeazã concursul de ocupare a postului. Ministrul sãnãtãţii publice numeşte prin ordin un manager interimar pânã la ocuparea prin concurs a postului de manager." 30. La articolul 180, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(5) Persoanele care îndeplinesc funcţia de manager la spitalele şi celelalte unitãţi sanitare care au sub 400 de paturi pot desfãşura activitate medicalã în instituţia respectivã." 31. La articolul 182, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins: "(2) Concursul pentru ocuparea posturilor vacante se organizeazã la nivelul spitalului, iar repartizarea personalului pe locuri de muncã este de competenţa managerului." 32. La articolul 183, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(5) Membrii comitetului director care au ocupat postul prin concurs vor încheia cu managerul spitalului public un contract de administrare pe o perioadã de maximum 3 ani, în cuprinsul cãruia sunt prevãzuţi atât indicatorii specifici de performanţã, cât şi normele legale care reglementeazã drepturile şi obligaţiile pãrţilor. Contractul de administrare poate fi prelungit la încetarea mandatului pe o perioadã de 3 luni, maximum de douã ori, perioadã în care se organizeazã concursul de ocupare a funcţiei. Contractul de administrare poate înceta înainte de termen în cazul neîndeplinirii obligaţiilor prevãzute în acesta." 33. La articolul 183, dupã alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu urmãtorul cuprins: "(9) Dispoziţiile art. 180 alin. (1) lit. b)-d) referitoare la incompatibilitãţi şi ale art. 180 alin. (2) referitoare la conflictul de interese se aplicã şi persoanelor care ocupã funcţii specifice comitetului director." 34. La articolul 183^3, dupã litera b) se introduce o nouã literã, liteta b^1), cu urmãtorul cuprins: "b^1) la revocarea din funcţie a persoanelor care ocupã funcţii specifice comitetului director în cazul nerealizãrii indicatorilor specifici de performanţã prevãzuţi în contractul de administrare, timp de minimum un an, din motive imputabile acestora, şi/sau în situaţia existenţei unei culpe grave ca urmare a neîndeplinirii obligaţiilor acestora;". 35. La articolul 183^3, dupã litera l) se introduce o nouã literã, litera m), cu urmãtorul cuprins: "m) nerespectarea mãsurilor dispuse de ministrul sãnãtãţii publice în domeniul politicii de personal şi al structurii organizatorice sau, dupã caz, a mãsurilor dispuse de ministrul/conducãtorul instituţiei pentru spitalele din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie." 36. La articolul 184, alineatele (4), (5), (6), (8), (9) şi (12) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(4) La numirea în funcţie, şefii de secţie, de laborator sau de serviciu medical vor încheia cu spitalul public, reprezentat de managerul acestuia, un contract de administrare cu o duratã de 3 ani, în cuprinsul cãruia sunt prevãzuţi indicatorii specifici de performanţã. Contractul de administrare poate fi prelungit şi poate înceta înainte de termen, în principal, în cazul neîndeplinirii indicatorilor specifici de performanţã. Pe perioada existenţei contractului de administrare, eventualul contract individual de muncã se suspendã. Conţinutul contractului şi metodologia de încheiere a acestuia se vor stabili prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice. Dacã şeful de secţie, de laborator ori de serviciu medical selectat prin concurs se aflã în stare de incompatibilitate sau conflict de interese, acesta este obligat sã le înlãture în termen de maximum 30 de zile, sub sancţiunea rezilierii unilaterale a contractului de administrare. (5) Calitatea de şef de secţie, şef de laborator şi şef de serviciu medical este compatibilã cu funcţia de cadru didactic universitar. (6) În secţiile, laboratoarele sau serviciile medicale clinice funcţia de şef de secţie, şef de laborator sau şef de serviciu medical se ocupã de cadrul didactic cu gradul cel mai mare de predare, la recomandarea senatului instituţiei de învãţãmânt medical superior în cauzã, cu avizul managerului spitalului şi cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice. ........................................................................................ (8) Pentru secţiile, laboratoarele şi serviciile medicale clinice, în care nu existã cadru didactic cu grad de predare, precum şi pentru secţiile, laboratoarele şi serviciile medicale neclinice condiţiile de participare la concurs vor fi stabilite prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, iar în cazul spitalelor aparţinând ministerelor sau instituţiilor cu reţea sanitarã proprie condiţiile de participare la concurs vor fi stabilite prin ordin al ministrului, respectiv prin decizie a conducãtorului instituţiei, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii Publice. În cazul în care la concurs nu se prezintã niciun candidat în termenul legal, managerul spitalului public va delega o altã persoanã în funcţia de şef de secţie, şef de laborator sau şef de serviciu medical, pe o perioadã de pânã la 6 luni, interval în care se vor repeta procedurile prevãzute la alin. (1). (9) Şeful de secţie, şeful de laborator şi şeful serviciului medical vor face publice, prin declaraţie pe propria rãspundere, afişatã pe site-ul spitalului şi al autoritãţii de sãnãtate publicã sau pe site-ul Ministerului Sãnãtãţii Publice ori, dupã caz, al Ministerului Transportului pentru unitãţile sanitare subordonate acestuia, legãturile de rudenie pânã la gradul al IV-lea inclusiv cu personalul angajat în secţia, laboratorul sau serviciul medical pe care îl conduc. ......................................................................................... (12) Dispoziţiile art. 180 alin. (1) lit. b), c) şi d) referitoare la incompatibilitãţi şi ale art. 180 alin. (2) referitoare la conflictul de interese, sub sancţiunea rezilierii contractului de administrare, se aplicã şi şefilor de secţie, de laborator şi de serviciu medical din spitalele publice." 37. La articolul 186, alineatul (7) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(7) Dispoziţiile art. 180 alin. (2) referitoare la conflictul de interese se aplicã şi membrilor consiliului consultativ." 38. La articolul 190 alineatul (2^1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "a) de la bugetul de stat pentru activitãţile prevãzute la alin. (2) lit. a) şi b), prin bugetul Academiei Române;". 39. La articolul 200, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(2) Pentru analiza şi evaluarea spitalelor din reţelele sanitare ale ministerelor sau instituţiilor, altele decât cele ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, comisia prevãzutã la alin. (1) va fi constituitã prin ordin al ministrului sau conducãtorului instituţiei care are în subordine spitalul. (3) La propunerea comisiei prevãzute la alin. (1) şi (2), managerul şi consiliile consultative sau comandantul/directorul general, dupã caz, pot fi revocaţi prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice sau, dupã caz, prin ordin ori decizie a miniştrilor şi conducãtorilor instituţiilor cu reţele sanitare proprii." 40. La articolul 200, alineatul (4) se abrogã. 41. La articolul 209, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(3) Gestionarea fondului se face, în condiţiile legii, prin Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, denumitã în continuare CNAS, prin casele de asigurãri sociale de sãnãtate judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, denumite în continuare case de asigurãri. Gestionarea fondului se realizeazã şi prin Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pânã la reorganizarea acesteia." 42. La articolul 210 alineatul (1), litera k) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "k) preţul de decontare - preţul suportat din Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pentru medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale şi altele asemenea care se acordã bolnavilor în cadrul programelor naţionale de sãnãtate. Lista acestora şi preţul de decontare se aprobã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice;". 43. La articolul 213 alineatul (2), litera a) se abrogã. 44. La articolul 227, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins: "(4) Serviciile medicale de consultaţii şi diagnostic ce pot fi furnizate la distanţã şi modalitãţile de acordare se stabilesc prin contractul-cadru." 45. La articolul 233, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(6) Medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale şi altele asemenea, eliberate prin farmaciile cu circuit deschis, care se acordã bolnavilor, precum şi pacienţilor cuprinşi în cadrul programelor naţionale de sãnãtate nominalizate prin hotãrâre a Guvernului, se suportã la nivelul preţului de decontare." 46. La articolul 233, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmãtorul cuprins: "(7) Medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale şi altele asemenea, utilizate în unitãţile sanitare cu paturi, pe perioada spitalizãrii pentru tratamentul specific al bolnavilor, precum şi pentru pacienţii cuprinşi în programele naţionale de sãnãtate nominalizate prin hotãrâre a Guvernului, se achiziţioneazã de cãtre acestea la un preţ care nu poate depãşi preţul de decontare aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, în condiţiile legii." 47. La articolul 244, dupã alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (6^1), cu urmãtorul cuprins: "(6^1) Pentru realizarea procesului de evaluare furnizorii de servicii medicale, de dispozitive medicale şi medicamente au obligaţia plãţii unei taxe de evaluare al cãrei cuantum se aprobã prin metodologia prevãzutã la alin. (6). Veniturile obţinute în urma activitãţii de evaluare se constituie venituri proprii la fond." 48. La articolul 244, alineatul (7) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(7) Finanţarea activitãţii desfãşurate în vederea evaluãrii se suportã din veniturile obţinute potrivit alin. (6^1)." 49. La articolul 246, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 246. - (1) Relaţiile dintre furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale şi casele de asigurãri sunt de naturã civilã, reprezintã acţiuni multianuale şi se stabilesc şi se desfãşoarã pe bazã de contract. În situaţia în care este necesarã modificarea sau completarea clauzelor, acestea sunt negociate şi stipulate în acte adiţionale." 50. Articolul 247 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 247. - Furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitivele medicale încheie cu casele de asigurãri contracte pe baza modelelor de contracte prevãzute în normele metodologice de aplicare a contractului-cadru, în cuprinsul cãrora pot fi prevãzute şi alte clauze suplimentare, negociate, în limita prevederilor legale în vigoare." 51. La articolul 249, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 249. - (1) Casele de asigurãri încheie cu furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale contracte pentru furnizarea de servicii şi pentru plata acestora, urmãrind realizarea echilibrului financiar." 52. La articolul 252, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 252. - (1) Plata furnizorilor de servicii medicale poate fi: a) în asistenţa medicalã primarã şi de specialitate ambulatorie, prin tarif pe persoana asiguratã, tarif pe serviciu medical; b) în asistenţa medicalã din spitale şi alte unitãţi sanitare publice sau private, în afara celor ambulatorii, prin tarif pe caz rezolvat, tarif pe zi de spitalizare, tarif pe serviciu medical; c) prin tarife pentru anumite servicii, stabilite prin contractul-cadru; d) prin preţ de referinţã prevãzut în lista medicamentelor cu sau fãrã contribuţie personalã; e) prin preţ de decontare pentru medicamentele, materialele sanitare, dispozitivele medicale şi altele asemenea, care se asigurã în cadrul programelor naţionale de sãnãtate din lista aprobatã prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice; f) prin preţ de referinţã pentru unele servicii medicale sau prin preţ de referinţã prevãzut în lista de materiale sanitare şi de dispozitive medicale sau, dupã caz, prin sumã de închiriere pentru cele acordate pentru o perioadã determinatã; g) prin buget global pentru serviciile publice de ambulanţã." 53. La articolul 257 alineatul (2), literele e) şi f) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "e) veniturilor din pensiile care depãşesc limita supusã impozitului pe venit; f) veniturilor din cedarea folosinţei bunurilor, veniturilor din dividende şi dobânzi, veniturilor din drepturi de proprietate intelectualã realizate în mod individual şi/sau într-o formã de asociere şi altor venituri care se supun impozitului pe venit numai în cazul în care nu realizeazã venituri de natura celor prevãzute la lit. a) - e), alin. 2^1 şi art. 213 alin. (2) lit. h), dar nu mai puţin de un salariu de bazã minim brut pe ţarã, lunar." 54. La articolul 257, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(3) În cazul persoanelor care realizeazã în acelaşi timp venituri de natura celor prevãzute la alin. (2) lit. a) - e), alin. (2^1) şi la art. 213 alin. (2) lit. h), contribuţia se calculeazã asupra tuturor acestor venituri." 55. La articolul 257, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins: "2^1) În situaţia în care o persoanã realizeazã venituri care sunt neimpozabile, contribuţia se calculeazã asupra veniturilor realizate." 56. La articolul 257 alineatul (5), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "c) anual, pentru cele prevãzute la alin. (2) lit. c) şi f)." 57. La articolul 257, alineatul (7) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(7) Obligaţia virãrii contribuţiei de asigurãri sociale de sãnãtate revine persoanei juridice sau fizice care plãteşte asiguraţilor veniturile prevãzute la alin. (2) lit. a), d) şi e), respectiv asiguraţilor pentru veniturile prevãzute la alin. (2) lit. b), c) şi f)." 58. La articolul 260 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "b) de cãtre angajator sau din fondul de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale constituit în condiţiile legii, pentru persoanele prevãzute la art. 213 alin. (2) lit. b);". 59. La articolul 266, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(2) CNAS are ca principal obiect de activitate asigurarea funcţionãrii unitare şi coordonate a sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate din România şi are în subordine casele de asigurãri de sãnãtate judeţene şi Casa de Asigurãri de Sãnãtate a Municipiului Bucureşti, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti, precum şi Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pânã la reorganizarea acesteia. (3) CNAS funcţioneazã pe baza statutului propriu, avizat de consiliul de administraţie şi aprobat prin hotãrâre a Guvernului. Casele de asigurãri funcţioneazã pe baza statutului propriu, care respectã prevederile statutului-cadru, aprobat de consiliul de administraţie al CNAS, iar în cazul Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi cu avizul conform al Ministerului Transporturilor. Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Apãrãrii, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autoritãţii Judecãtoreşti îşi desfãşoarã activitatea potrivit prevederilor legale de organizare şi funcţionare ale caselor de asigurãri judeţene din cadrul sistemului de asigurãri de sãnãtate, cu pãstrarea specificului activitãţii." 60. La articolul 281 alineatul (1), dupã litera f) se introduc trei noi litere, literele g), h) şi i), cu urmãtorul cuprins: "g) solicitã avizul ministrului sãnãtãţii publice înaintea depunerii bugetului de venituri şi cheltuieli la Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru sumele transferate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii Publice în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate; h) raporteazã trimestrial şi anual ministrului sãnãtãţii publice realizarea activitãţilor desfãşurate de CNAS; i) supune aprobãrii ministrului sãnãtãţii publice reglementãrile propuse în cadrul politicilor din domeniul sanitar." 61. La articolul 288, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins: "(1^1) Directorul general al Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului este numit pe bazã de concurs organizat de Ministerul Transporturilor în colaborare cu CNAS, prin ordin comun al ministrului transporturilor şi al preşedintelui CNAS." 62. La articolul 288, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(4) Salarizarea şi celelalte drepturi ale directorului general se stabilesc prin contractul de management. Salariul de bazã se aprobã de preşedintele CNAS şi se stabileşte între limite, dupã cum urmeazã: a) limita minimã la nivelul maxim al salariului pentru funcţia de consilier gr. I A din cadrul ministerelor şi al altor organe centrale de specialitate, la care se adaugã indemnizaţia de conducere în cuantum de 55% corespunzãtoare funcţiei de director general; b) limita maximã la nivelul prevãzut de lege pentru funcţia de secretar general din ministere." 63. La articolul 305 alineatul (1), dupã litera a) se introduce o nouã literã, litera a^1), cu urmãtorul cuprins: "a^1) nedepunerea la termen a declaraţiei prevãzute la art. 215 alin. (3);". 64. La articolul 306, dupã litera b) se introduce o nouã literã, litera b^1), cu urmãtorul cuprins: "b^1) cea prevãzutã la lit. a^1), cu amendã de la 50 lei la 100 lei;". 65. La articolul 317, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 317. - (1) În termen de 12 luni Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va intra în proces de reorganizare în vederea privatizãrii. (2) Pânã la data reorganizãrii, Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului îşi va desfãşura activitatea potrivit prevederilor legale de organizare şi funcţionare a acesteia, pe principiul de funcţionare a caselor de asigurãri din cadrul sistemului de asigurãri de sãnãtate." 66. La articolul 317, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins: "(1^1) Ministerul Transporturilor este reprezentantul statului în activitatea de privatizare a Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului." 67. Articolul 362 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 362. - Veniturile prevãzute la art. 361, gestionate de Ministerul Sãnãtãţii Publice, sunt folosite pentru investiţii în infrastructurã şi dotãri în sistemul sanitar public, finanţarea programelor naţionale de sãnãtate, pentru rezerva Ministerului Sãnãtãţii Publice, precum şi pentru finanţarea acordãrii asistenţei medicale publice de urgenţã." 68. La articolul 385, alineatele (5), (6) şi (8) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(5) În cazul unitãţilor sanitare publice care înregistreazã deficit de personal medical, precum şi al unitãţilor sanitare publice aflate în zone defavorizate, medicii îşi pot continua activitatea peste vârsta de pensionare prevãzutã de lege, pânã la ocuparea posturilor prin concurs, la propunerea unitãţii sanitare publice, cu avizul anual al Colegiului Medicilor din România, prin colegiile teritoriale judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, şi cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, respectiv a autoritãţii de sãnãtate publicã, în funcţie de subordonare." (6) Medicii deţinuţi sau internaţi din motive politice, aflaţi în situaţiile prevãzute la <>art. 1 alin. (1) şi (2) din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instauratã cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în strãinãtate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot fi menţinuţi, la cerere, în activitatea profesionalã, pe baza certificatului anual de sãnãtate. Aceste prevederi se aplicã şi medicilor care, din motive politice, au fost obligaţi sã îşi întrerupã studiile o anumitã perioadã, obţinându-şi licenţa cu întârziere, ori celor care au fost împiedicaţi sã îşi reia activitatea profesionalã. ........................................................................................ (8) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), medicii titulari ai cabinetelor de medicinã de familie din mediul rural, care îşi desfãşoarã activitatea în relaţie contractualã cu casele de asigurãri de sãnãtate judeţene, îşi pot continua activitatea în aceleaşi condiţii, dupã împlinirea vârstei de pensionare, la cerere, cu aviz anual eliberat de autoritatea de sãnãtate publicã judeţeanã şi de Colegiul Medicilor din România, prin colegiile judeţene ale medicilor, pe baza certificatului de sãnãtate." 69. La articolul 388, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins: "(1^1) Termenul prevãzut la alin. (1) poate fi extins cu o lunã în situaţiile în care recunoaşterea profesionalã se face pe baza principiilor Regimului general de recunoaştere a calificãrilor profesionale. În acest caz se prelungeşte corespunzãtor şi perioada de valabilitate prevãzutã la alin. (3)." 70. La articolul 484, alineatele (2)-(5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(2) În unitãţile sanitare publice, medicii dentişti, membri titulari şi membri corespondenţi ai Academiei Române şi ai Academiei de Ştiinţe Medicale, profesorii universitari, cercetãtorii ştiinţifici gradul I, doctorii în ştiinţe medicale, care desfãşoarã activitãţi medico-dentare, pot continua, la cerere, activitatea pânã la împlinirea vârstei de 70 de ani. Peste aceastã vârstã medicii dentişti, membri titulari şi membri corespondenţi ai Academiei de Ştiinţe Medicale, pot fi menţinuţi în activitate conform dispoziţiilor <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 264/2004 privind organizarea şi funcţionarea Academiei de Ştiinţe Medicale, cu modificãrile ulterioare. De acelaşi drept pot beneficia şi medicii dentişti, membri titulari şi membri corespondenţi ai Academiei Române. (3) Medicii dentişti prevãzuţi la alin. (1), la cerere, se pot pensiona anticipat, la vârstele prevãzute în <>Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã îndeplinesc condiţiile de stagiu de cotizare prevãzute de lege pentru pensia anticipatã sau pentru pensia anticipatã parţialã. (4) Medicii dentişti deţinuţi sau internaţi din motive politice, aflaţi în situaţiile prevãzute la <>art. 1 alin. (1) şi (2) din Decretul-lege nr. 118/1990 republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot fi menţinuţi, la cerere, în activitatea profesionalã, pe baza certificatului anual de sãnãtate. Aceste prevederi se aplicã şi medicilor dentişti care, din motive politice, au fost obligaţi sã îşi întrerupã studiile o anumitã perioadã, obţinându-şi licenţa cu întârziere, ori celor care au fost împiedicaţi sã îşi reia activitatea profesionalã. (5) În cazul unitãţilor sanitare publice care înregistreazã deficit de personal medico-dentar, precum şi al unitãţilor sanitare publice aflate în zone defavorizate, medicii dentişti îşi pot continua activitatea peste vârsta de pensionare prevãzutã de lege, pânã la ocuparea posturilor prin concurs, la propunerea unitãţii sanitare publice, cu avizul anual al Colegiului Medicilor Dentişti din România şi cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, respectiv a autoritãţii de sãnãtate publicã, în funcţie de subordonare." 71. La articolul 484, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins: "(3^1) Medicii dentişti care au depãşit limita de vârstã prevãzutã la alin. (1) pot profesa în continuare în unitãţi sanitare private. Desfãşurarea activitãţii se face în baza certificatului de membru şi a avizului anual al Colegiului Medicilor Dentişti din România, eliberat pe baza certificatului de sãnãtate şi a asigurãrii privind rãspunderea civilã pentru greşeli în activitatea profesionalã, încheiatã pentru anul respectiv." 72. La articolul 485, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins: "(1^1) Termenul prevãzut la alin. (1) poate fi extins cu o lunã în situaţiile în care recunoaşterea profesionalã se face pe baza principiilor Regimului general de recunoaştere a calificãrilor profesionale. În acest caz se prelungeşte corespunzãtor şi perioada de valabilitate prevãzutã la alin. (3)." 73. La articolul 565, alineatele (2) şi (3) ale se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(2) În unitãţile sanitare publice, farmaciştii, membri titulari şi membri corespondenţi ai Academiei Române şi ai Academiei de Ştiinţe Medicale, profesorii universitari, cercetãtorii ştiinţifici gradul I, doctorii în ştiinţe farmaceutice, care desfãşoarã activitãţi farmaceutice, pot continua, la cerere, activitatea pânã la împlinirea vârstei de 70 de ani. Peste aceastã vârstã farmaciştii, membri titulari şi membri corespondenţi ai Academiei de Ştiinţe Medicale, pot fi menţinuţi în activitate conform dispoziţiilor <>art. 10 alin. (2) din Legea nr. 264/2004 , cu modificãrile ulterioare. De acelaşi drept pot beneficia şi farmaciştii, membri titulari şi membri corespondenţi ai Academiei Române. (3) Farmaciştii prevãzuţi la alin. (1), la cerere, se pot pensiona anticipat, la vârstele prevãzute în <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã îndeplinesc condiţiile de stagiu de cotizare prevãzute de lege pentru pensia anticipatã sau pentru pensia anticipatã parţialã." 74. La articolul 565, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins: "(3^1) Farmaciştii care au depãşit limita de vârstã prevãzutã la alin. (1) pot profesa în continuare în unitãţi sanitare private. Desfãşurarea activitãţii se face în baza certificatului de membru şi a avizului anual al Colegiului Farmaciştilor din România, eliberat pe baza certificatului de sãnãtate şi a asigurãrii de rãspundere civilã pentru greşeli în activitatea profesionalã, încheiatã pentru anul respectiv." 75. La articolul 565, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(4) În cazul unitãţilor sanitare publice care înregistreazã deficit de farmacişti, precum şi al unitãţilor sanitare publice aflate în zone defavorizate, farmaciştii îşi pot continua activitatea peste vârsta de pensionare prevãzutã de lege, pânã la ocuparea posturilor prin concurs, la propunerea unitãţii sanitare publice, cu avizul Colegiului Farmaciştilor din România şi cu aprobarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, respectiv a autoritãţii de sãnãtate publicã, în funcţie de subordonare." 76. La articolul 565, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins: "(6) Farmaciştii deţinuţi sau internaţi din motive politice, aflaţi în situaţiile prevãzute la <>art. 1 alin. (1) şi (2) din Decretul-lege nr. 118/1990 , republicat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot fi menţinuţi, la cerere, în activitatea profesionalã pe baza certificatului anual de sãnãtate. Aceste prevederi se aplicã şi farmaciştilor care, din motive politice, au fost obligaţi sã îşi întrerupã studiile o anumitã perioadã, obţinându-şi licenţa cu întârziere, ori celor care au fost împiedicaţi sã îşi reia activitatea profesionalã." 77. Articolul 566 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 566. - În farmaciile de spital, farmacistul este autorizat sã elibereze medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea, atât pentru secţiile spitalului, cât şi pentru asigurarea acestora, în ambulatoriu, în cadrul programelor naţionale de sãnãtate." 78. La articolul 569, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins: "(1^1) Termenul prevãzut la alin. (1) poate fi extins cu o lunã în situaţiile în care recunoaşterea profesionalã se face pe baza principiilor Regimului general de recunoaştere a calificãrilor profesionale. În acest caz se prelungeşte corespunzãtor şi perioada de valabilitate prevãzutã la alin. (3)." 79. La articolul 661, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 661. - (1) Limitele maxime ale despãgubirilor de asigurare se stabilesc de cãtre CNAS, dupã consultarea asociaţiilor profesionale din domeniul asigurãrilor şi CMR, CFR, CMDR, OAMMR şi OBBC, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii Publice." 80. La articolul 695, punctele 16 şi 34 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "16. distribuţie angro a medicamentelor - totalitatea activitãţilor de procurare, deţinere, livrare sau export de medicamente, cu excepţia activitãţii de eliberare a acestora cãtre public (distribuţia en dκtail); asemenea activitãţi sunt efectuate de fabricanţi ori depozitele lor, importatori şi alţi distribuitori angro sau de farmacişti ori alte persoane autorizate sã furnizeze medicamente cãtre public în România; ......................................................................................... 34. procedura centralizatã - procedura de autorizare de punere pe piaţã prevãzutã în Regulamentul Consiliului şi Parlamentului European nr. 726/2004, care stabileşte procedurile comunitare pentru autorizarea şi supravegherea medicamentelor de uz uman şi veterinar şi care constituie Agenţia Europeanã a Medicamentelor, şi în Regulamentul (CE) nr. 1.394/2007 al Parlamentului European şi al Consiliului din 13 noiembrie 2007 privind medicamentele pentru terapie avansatã." 81. La articolul 695, dupã punctul 35 se introduce un nou punct, punctul 36, cu urmãtorul cuprins: "36. medicament pentru terapie avansatã - un produs, astfel cum este definit în art. 2 din Regulamentul (CE) nr. 1.394/2007." 82. La articolul 697 alineatul (1), dupã litera f) se introduce o nouã literã, litera g), cu urmãtorul cuprins: "g) medicamentelor pentru terapie avansatã, astfel cum sunt definite în Regulamentul (CE) nr. 1.394/2007, care sunt preparate în mod nesistematic, în conformitate cu standarde de calitate specifice şi care sunt utilizate în România, în cadrul unui spital, sub responsabilitatea unui medic, în scopul de a se conforma unei prescripţii medicale privind un medicament adaptat special destinat unui anumit pacient." 83. La articolul 697, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins: "(2) Fabricarea medicamentelor prevãzute la alin. (1) lit. g) este autorizatã de Agenţia Naţionalã a Medicamentului. Aceasta se asigurã cã cerinţele privind trasabilitatea şi farmacovigilenţa, precum şi standardele de calitate specifice prevãzute la lit. g) sunt echivalente cu cele prevãzute la nivel comunitar cu privire la medicamentele pentru terapie avansatã pentru care este necesarã autorizarea în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 726/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 31 martie 2004 de stabilire a procedurilor comunitare privind autorizarea şi supravegherea medicamentelor de uz uman şi veterinar şi de instituire a unei agenţii europene a medicamentului." 84. Articolul 756 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 756. - Agenţia Naţionalã a Medicamentului aplicã prevederile ghidurilor publicate de Comisia Europeanã referitoare la buna practicã de fabricaţie pentru medicamente, precum şi pentru substanţele active folosite ca materii prime, privind forma şi conţinutul autorizaţiei prevãzute la art. 748 alin. (1), ale rapoartelor prevãzute la art. 823 alin. (3), forma şi conţinutul certificatului de bunã practicã de fabricaţie prevãzut la art. 823 alin. (5)." 85. Denumirea capitolului VII "Distribuţia angro a medicamentelor" al titlului XVII "Medicamentul" se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL VII Distribuţia medicamentelor" 86. Articolul 787 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 787. - (1) Cu respectarea prevederilor art. 700, Agenţia Naţionalã a Medicamentului ia toate mãsurile corespunzãtoare pentru a se asigura cã numai medicamentele pentru care a fost acordatã o autorizaţie de punere pe piaţã conform prevederilor prezentului titlu sunt distribuite pe teritoriul României. (2) Cu respectarea prevederilor art. 700, Agenţia Naţionalã a Medicamentului ia toate mãsurile corespunzãtoare pentru a se asigura cã numai medicamentele pentru care a fost acordatã o autorizaţie de punere pe piaţã conform prevederilor prezentului titlu şi prin procedura centralizatã sunt distribuite pe teritoriul României. (3) Distribuţia angro şi depozitarea medicamentelor, precum şi distribuţia en df2ιtail se efectueazã numai pentru medicamente care au autorizaţii de punere pe piaţã eliberate: a) de Comisia Europeanã, conform procedurii centralizate; sau b) de Agenţia Naţionalã a Medicamentului, conform prevederilor prezentului titlu. (4) Orice distribuitor angro care nu este deţinãtorul autorizaţiei de punere pe piaţã şi care introduce un medicament dintr-un stat membru al Uniunii Europene trebuie sã notifice intenţia sa deţinãtorului autorizaţiei de punere pe piaţã şi Agenţiei Naţionale a Medicamentului; pentru medicamentele care nu au fost autorizate prin procedura centralizatã, notificarea Agenţiei Naţionale a Medicamentului se face fãrã a contraveni procedurilor suplimentare prevãzute în legislaţia din România." 87. Articolul 788 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 788. - (1) Agenţia Naţionalã a Medicamentului ia toate mãsurile necesare pentru a se asigura cã distribuţia angro de medicamente se face de cãtre posesorii unei autorizaţii pentru desfãşurarea activitãţii de distribuitor angro de medicamente, în care se precizeazã sediul pentru care este valabilã. (2) Dacã persoanele autorizate sã elibereze medicamentele cãtre populaţie pot, conform legislaţiei naţionale, sã se angajeze şi în distribuţie angro, aceste persoane trebuie sã fie autorizate conform alin. (1). (3) Agenţia Naţionalã a Medicamentului ia toate mãsurile necesare pentru a se asigura cã distribuţia en dκtail de medicamente se face de cãtre posesorii unei autorizaţii pentru desfãşurarea activitãţii de distribuitor en df2ιtail de medicamente, în care se precizeazã sediul pentru care este valabilã. (4) Deţinerea unei autorizaţii de fabricaţie include şi autorizarea pentru distribuţia angro a medicamentelor acoperite de acea autorizaţie; deţinerea unei autorizaţii pentru desfãşurarea activitãţii de distribuţie angro de medicamente nu excepteazã deţinãtorul de la obligaţia de a deţine o autorizaţie de fabricaţie şi de a se supune condiţiilor stabilite în acest sens, chiar dacã activitatea de fabricaţie sau de import este secundarã. (5) La cererea Comisiei Europene sau a unui stat membru al Uniunii Europene, Agenţia Naţionalã a Medicamentului trebuie sã furnizeze toate informaţiile adecvate privind autorizaţiile individuale pe care le-a eliberat conform alin. (1). (6) Verificãrile persoanelor autorizate pentru desfãşurarea activitãţii de distribuţie angro şi en dκtail de medicamente, precum şi inspecţia spaţiilor lor se efectueazã sub responsabilitatea Agenţiei Naţionale a Medicamentului. (7) Agenţia Naţionalã a Medicamentului suspendã sau retrage autorizaţia prevãzutã la alin. (1) dacã nu mai sunt îndeplinite condiţiile de autorizare şi informeazã despre aceasta statele membre ale Uniunii Europene şi Comisia Europeanã. (8) Agenţia Naţionalã a Medicamentului suspendã sau retrage autorizaţia prevãzutã la alin. (3) dacã nu mai sunt îndeplinite condiţiile de autorizare. (9) În cazul în care Agenţia Naţionalã a Medicamentului considerã cã deţinãtorul unei autorizaţii acordate de un stat membru al Uniunii Europene conform prevederilor art. 77 alin. (1) din Directiva 2001/83/CE nu mai îndeplineşte condiţiile de autorizare, informeazã despre aceasta Comisia Europeanã şi statul membru implicat. (10) Inspectorii din Agenţia Naţionalã a Medicamentului pot preleva probe de la unitãţile de distribuţie în vederea efectuãrii de analize de laborator. (11) Contravaloarea probelor prelevate şi costul analizelor efectuate se suportã conform art. 823 alin. (1) lit. b)." 88. Articolul 789 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 789. - (1) Agenţia Naţionalã a Medicamentului se asigurã cã timpul necesar pentru desfãşurarea procedurii de examinare a cererilor pentru autorizarea de distribuţie nu depãşeşte 90 de zile de la data primirii cererii de cãtre aceasta. (2) În situaţia în care documentaţia depusã de solicitant este incompletã, Agenţia Naţionalã a Medicamentului cere solicitantului, dacã este necesar, sã furnizeze toate informaţiile privind condiţiile de autorizare." (3) Dacã Agenţia Naţionalã a Medicamentului constatã cã nu sunt furnizate toate informaţiile conform alin. (2), perioada prevãzutã la alin. (1) este suspendatã pânã când datele cerute vor fi furnizate." 89. La articolul 790, literele a) şi b) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "a) trebuie sã aibã spaţii, instalaţii şi echipamente potrivite şi adecvate pentru asigurarea preparãrii, conservãrii şi distribuţiei medicamentelor; b) trebuie sã aibã personal de specialitate, iar în cazul unitãţilor de distribuţie angro, şi o persoanã responsabilã de calitatea medicamentelor, îndeplinind condiţiile prevãzute în legislaţia din România;". 90. La articolul 791, literele c), d), f) şi g) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "c) în cazul distribuitorilor de medicamente angro, sã furnizeze medicamentele numai persoanelor care, la rândul lor, deţin o autorizaţie de distribuţie angro sau sunt autorizate de Agenţia Naţionalã a Medicamentului sã furnizeze medicamente cãtre populaţie în România; d) sã aibã un plan de urgenţã care sã asigure implementarea efectivã a oricãrei retrageri de pe piaţã ordonatã de Agenţia Naţionalã a Medicamentului ori efectuatã în cooperare cu fabricantul sau, dupã caz, cu distribuitorul angro ori cu deţinãtorul autorizaţiei de punere pe piaţã pentru medicamentul în cauzã; ....................................................................................... f) sã ţinã la dispoziţia Agenţiei Naţionale a Medicamentului evidenţa prevãzutã la lit. e), în scopul inspecţiilor, pentru o perioadã de 5 ani; g) sã respecte principiile şi ghidurile de bunã practicã de distribuţie de medicamente, precum şi regulile de bunã practicã farmaceuticã pentru medicamente, conform prevederilor art. 795." 91.La articolul 792, alineatele (1) şi (2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "Art. 792. - (1) În ceea ce priveşte furnizarea de medicamente cãtre farmacişti şi persoanele autorizate sã elibereze medicamente cãtre populaţie, Agenţia Naţionalã a Medicamentului nu trebuie sã aplice unui deţinãtor de autorizaţie de distribuţie angro acordatã de alt stat membru al Uniunii Europene nicio obligaţie, în special obligaţii de serviciu public, mai restrictivã decât cele aplicate persoanelor autorizate sã efectueze activitãţi echivalente în România. (2) Deţinãtorul unei autorizaţii de punere pe piaţã pentru un medicament şi distribuitorii angro ai acelui medicament pus efectiv pe piaţã în România asigurã, în limitele responsabilitãţilor lor, stocuri adecvate şi continue din acel medicament cãtre farmacii şi persoanele autorizate sã furnizeze medicamente, astfel încât nevoile pacienţilor din România sã fie acoperite." 92. La articolul 793, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Agenţia Naţionalã a Medicamentului ia toate mãsurile necesare pentru a se asigura cã persoanele autorizate sã furnizeze medicamente cãtre populaţie pot furniza informaţiile necesare pentru trasabilitatea cãii de distribuţie a fiecãrui medicament." 93. Articolul 794 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 794. - Prevederile prezentului capitol nu împiedicã aplicarea unor cerinţe mai restrictive în legãturã cu distribuţia de: a) substanţe stupefiante şi psihotrope pe teritoriul României; b) medicamente derivate din sânge; c) medicamente imunologice; d) medicamente radiofarmaceutice." 94. Articolul 795 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 795. - Agenţia Naţionalã a Medicamentului are obligaţia de a urmãri aplicarea ghidurilor de bunã practicã de distribuţie publicate de Comisia Europeanã, precum şi a regulilor de bunã practicã farmaceuticã prevãzute de legislaţie." 95. Articolul 836 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 836. - (1) Constituie contravenţii urmãtoarele fapte şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã: a) cu amendã de la 10.000 lei la 30.000 lei, aplicatã fabricantului, şi cu închiderea unitãţii, în cazul funcţionãrii unitãţii de producţie de medicamente fãrã autorizaţie de fabricaţie emisã de Agenţia Naţionalã a Medicamentului; se sancţioneazã cu aceeaşi amendã distribuitorul şi cu închiderea unitãţii de distribuţie a medicamentelor care funcţioneazã fãrã autorizaţie emisã de Agenţia Naţionalã a Medicamentului; b) cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei, în cazul nerespectãrii Regulilor de bunã practicã de laborator de cãtre laboratoarele care efectueazã teste farmacotoxicologice în vederea întocmirii documentaţiei de autorizare de punere pe piaţã a medicamentelor de uz uman; c) cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei, aplicatã fabricantului sau distribuitorului, dupã caz, pentru practicarea în cadrul unitãţii de producţie sau de distribuţie a medicamentelor a altor activitãţi decât a celor pentru care au fost autorizate, distribuţia de la fabricant sau din depozitele de medicamente a medicamentelor cãtre unitãţi neautorizate de Agenţia Naţionalã a Medicamentului în condiţiile legii, participarea persoanelor necalificate la operaţiuni tehnice care necesitã calificare de specialitate în procesul de fabricaţie şi în cel de distribuţie, precum şi nerespectarea prevederilor referitoare la inscripţionarea şi prospectul medicamentelor, publicitatea medicamentelor, raportarea schimbãrilor survenite în activitatea de producţie sau de distribuţie, nerespectarea regulilor de bunã practicã în activitatea de farmacovigilenţã desfãşuratã de deţinãtorul autorizaţiei de punere pe piaţã; d) cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei, aplicatã fabricantului în cazul nerespectãrii condiţiilor de funcţionare a unitãţii de producţie de medicamente pentru care a fost autorizat sau în cazul nerespectãrii Ghidului privind buna practicã de fabricaţie; e) cu amendã de la 10.000 lei la 20.000 lei, în cazul fabricãrii şi distribuţiei medicamentelor fãrã documente care sã ateste provenienţa şi/sau calitatea acestora, în cazul nerespectãrii prevederilor privind procedura de retragere a medicamentelor de cãtre fabricanţi şi distribuitori, precum şi în cazul deţinerii şi distribuirii medicamentelor cu termen de valabilitate depãşit sau cu buletin de analizã necorespunzãtor; f) cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei, lipsa din unitãţile de distribuţie a farmacistului-şef sau a înlocuitorului acestuia pe perioada în care unitatea funcţioneazã, precum şi împiedicarea exercitãrii activitãţii de inspecţie; g) cu amendã de la 10.000 lei la 30.000 lei şi suspendarea autorizaţiei de funcţionare a unitãţii de distribuţie pe o duratã de un an, în cazul repetãrii într-o perioadã de 3 luni a uneia dintre contravenţiile constatate, prevãzute la lit. c) şi e); h) cu amendã de la 5.000 lei la 20.000 lei şi suspendarea autorizaţiei de funcţionare a unitãţii de distribuţie, în cazul nerespectãrii Ghidului de distribuţie angro şi a Regulilor de bunã practicã farmaceuticã, pânã la remedierea deficienţelor constatate; i) cu amendã de la 2.000 lei la 5.000 lei, în cazul în care deţinãtorul autorizaţiei de punere pe piaţã nu respectã condiţiile sau restricţiile incluse în autorizaţia de punere pe piaţã care privesc eliberarea sau utilizarea medicamentului, precum şi pe acelea referitoare la utilizarea în condiţii de siguranţã şi eficacitate a medicamentului, nu raporteazã la Agenţia Naţionalã a Medicamentului reacţiile adverse, nu transmite la Agenţia Naţionalã a Medicamentului rapoartele periodice actualizate privind siguranţa medicamentelor, modificãrile (variaţiile) la termenii autorizaţiilor de punere pe piaţã, nu notificã Agenţia Naţionalã a Medicamentului privind data de comercializare efectivã sau data la care medicamentul înceteazã sã mai existe pe piaţã, nu furnizeazã Ministerului Sãnãtãţii Publice sau, dupã caz, Agenţiei Naţionale a Medicamentului date referitoare la volumul de vânzãri şi volumul de prescrieri ale medicamentului, în conformitate cu prevederile prezentului titlu; î) cu amendã de la 2.000 lei la 5.000 lei, în cazul în care laboratoarele independente/recunoscute de Agenţia Naţionalã a Medicamentului nu respectã condiţiile în care a fost obţinutã autorizaţia; j) cu amendã de la 2.000 lei la 5.000 lei, în cazul în care importatorii nu îşi respectã angajamentul privind transmiterea la Agenţia Naţionalã a Medicamentului a situaţiei exacte a fiecãrui import, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare; k) cu amendã de la 5.000 lei la 10.000 lei nedepunerea în termen de 6 luni de la finalizare a oricãror alte studii sponsorizate de deţinãtorul autorizaţiei de punere pe piaţã care implicã utilizarea la populaţia pediatricã a unui medicament acoperit de o autorizaţie de punere pe piaţã, indiferent dacã au fost sau nu efectuate în conformitate cu un plan de investigaţie pediatricã agreat. (2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la alin. (1) se fac de cãtre inspectorii din cadrul Agenţiei Naţionale a Medicamentului." 96. Articolul 848 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 848. - Agenţia Naţionalã a Medicamentului se asigurã cã existã sisteme adecvate de colectare a medicamentelor nefolosite sau expirate." 97. Articolul 851 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 851. - Ministerul Sãnãtãţii Publice stabileşte, avizeazã şi aprobã, prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice, preţurile maximale ale medicamentelor de uz uman cu autorizaţie de punere pe piaţã în România, cu excepţia medicamentelor care se elibereazã fãrã prescripţie medicalã (OTC)." 98. Articolul 856 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 856. - La depunerea documentaţiei pentru autorizarea de funcţionare, unitãţile de distribuţie plãtesc în contul Agenţiei Naţionale a Medicamentului tariful privind autorizaţia de funcţionare, aprobat prin ordin al ministrului sãnãtãţii publice." 99. Articolul 858 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Art. 858. - Cheltuielile necesare pentru efectuarea de cãtre salariaţii Agenţiei Naţionale a Medicamentului a inspecţiilor în vederea acordãrii autorizaţiei de distribuţie sau a altor tipuri de inspecţie sunt asigurate din bugetul propriu." ART. II Termenul prevãzut la <>art. 317 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, referitor la procesul de reorganizare în vederea privatizãrii Casei Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului începe sã curgã de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã. ART. III (1) Înfiinţarea instituţiilor prevãzute la <>art. 11 lit. b) din Legea nr. 95/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu atribuţii în domeniul asistenţei medicale, programelor naţionale de sãnãtate, infrastructurã în domeniul sanitar şi control în sãnãtate publicã se face prin reorganizarea Ministerului Sãnãtãţii Publice, a autoritãţilor de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti, precum şi a institutelor şi centrelor de sãnãtate publicã. (2) La data intrãrii în vigoare a hotãrârilor Guvernului prin care instituţiile prevãzute la alin. (1) încep sã funcţioneze, se abrogã art. 12, art. 13 alin. (1), art. 17 alin. (1) şi (2), art. 18-23 şi art. 24 alin. (2). (3) La aceeaşi datã la care instituţiile prevãzute la alin. (1) încep sã funcţioneze, sintagmele "autoritãţi de sãnãtate publicã judeţene şi a municipiului Bucureşti" şi "autoritãţi de sãnãtate publicã teritoriale" se înlocuiesc cu expresia "instituţii care desfãşoarã activitãţi în domeniul sãnãtãţii publice care preiau atribuţiile acestora". (4) În tot cuprinsul titlului II "Programe naţionale de sãnãtate", sintagmele "Agenţia Naţionalã de Programe" şi "Agenţia Naţionalã pentru Programe de Sãnãtate" se înlocuiesc cu sintagma "structurã cu atribuţii în elaborarea şi coordonarea programelor naţionale de sãnãtate". (5) Pânã la data prevãzutã la alin. (2), la care instituţiile prevãzute la alin. (1) încep sã funcţioneze, atribuţiile structurii prevãzute la alin. (4) sunt exercitate de Agenţia Naţionalã pentru Programe de Sãnãtate, ca structurã din cadrul Ministerului Sãnãtãţii Publice cu atribuţii în elaborarea şi coordonarea programelor naţionale de sãnãtate. PRIM-MINISTRU CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU Contrasemneazã: --------------- Ministrul sãnãtãţii publice, Gheorghe Eugen Nicolãescu Preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, Vasile Ciurchea Ministrul internelor şi reformei administrative, Cristian David Ministrul transporturilor, Ludovic Orban Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, Paul Pãcuraru p. Secretarul de stat al Departamentului pentru Afaceri Europene, Aurel Ciobanu-Dordea Ministrul apãrãrii, Teodor Viorel Meleşcanu p. Ministrul economiei şi finanţelor, Eugen Teodorovici, secretar de stat Bucureşti, 24 iunie 2008. Nr. 93. -----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email