Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 86 din 12 octombrie 2011  pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 86 din 12 octombrie 2011 pentru modificarea si completarea Legii parteneriatului public-privat nr. 178/2010

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 729 din 17 octombrie 2011

    Ca urmare a Infogramei nr. 724 din 26 ianuarie 2011 prin care Reprezentanţa Permanentã a României la Uniunea Europeanã a comunicat autoritãţilor române faptul cã Comisia Europeanã a recomandat modificarea legislaţiei în domeniul parteneriatului public-privat pentru a fi compatibilã cu acquis-ul şi jurisprudenţa europeanã în domeniul achiziţiilor publice şi concesiunilor, precizând cã deja cazul a fost trimis pentru a fi introdus în sistemul EU Pilot care precede procedurile de încãlcare a dreptului comunitar (infringement),
    ţinând seama cã prin Acordul-cadru de împrumut dintre Uniunea Europeanã, în calitate de Împrumutãtor, şi România, în calitate de Împrumutat, şi Banca Naţionalã a României, în calitate de Agent al Împrumutatului, în valoare de 1,4 miliarde euro (Acord), şi prin Memorandumul de înţelegere dintre Uniunea Europeanã şi România (Memorandum), care constituie parte integrantã din Acord, la capitolul E "Reforme structurale", al treilea paragraf, se precizeazã "cadrul legal privind parteneriatele public-privat din România trebuie revizuit pentru a se asigura concordanţa deplinã cu Directivele Europene privind achiziţiile publice", este imperios necesarã, pentru respectarea angajamentelor internaţionale pe care România şi le-a asumat, modificarea cadrului legal naţional în domeniul parteneriatului public-privat în vederea compatibilizãrii acestuia cu legislaţia europeanã în cel mai scurt timp.
    Având în vedere necesitatea adoptãrii unor mãsuri urgente pentru perfecţionarea şi armonizarea sistemului privind implementarea parteneriatului public-privat cu normele europene în materie, luând în considerare faptul cã neadoptarea unor astfel de mãsuri ar putea avea ca efect declanşarea procedurii de infringement de cãtre Comisia Europeanã, consecinţa cea mai gravã în acest caz reprezentând-o amânarea/întârzierea implementãrii unor proiecte de investiţii majore, cu impact social şi economic la nivel naţional sau local,
    luând în considerare Infograma nr. 9.071 din 11 octombrie 2011 prin care Reprezentanţa Permanentã a României la Uniunea Europeanã a comunicat scrisoarea domnului Jonathan Faull, director general al DG Markt, prin care autoritãţile române au fost informate cã procedura de încãlcare a dreptului european poate fi închisã de îndatã ce prezenta ordonanţã de urgenţã va fi adoptatã şi notificatã serviciilor Comisiei Europene, în forma agreatã de cele douã pãrţi,
    ţinând cont de recomandãrile Comisiei Europene, precum şi de perioada lungã pe care o presupune procedura parlamentarã, se impune iniţierea unei ordonanţe de urgenţã pentru modificarea Legii parteneriatul public-privat nr. 178/2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în care sã fie prevãzute ajustãrile impuse de prevederile normelor europene şi prin care sã fie îmbunãtãţit cadrul de reglementare a parteneriatului public-privat.
    În considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii extraordinare, a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    ART. I
    Legea parteneriatului public-privat nr. 178/2010, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 5 octombrie 2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

    1. La articolul 3 alineatul (1), literele a) şi b) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "a) nediscriminarea - asigurarea condiţiilor de manifestare a concurenţei reale pentru ca orice investitor privat, indiferent de naţionalitate sau cetãţenie, sã poatã participa la procedura de selecţie pentru atribuirea unui contract de parteneriat public-privat şi sã aibã şansa de a deveni contractant;
    b) tratamentul egal - stabilirea şi aplicarea oricând pe parcursul procedurii de încheiere a contractului de parteneriat public-privat de reguli, cerinţe, criterii identice pentru toţi investitorii privaţi, astfel încât aceştia sã beneficieze de şanse egale de a participa la procedura de selecţie şi de a deveni contractant;".

    2. Dupã articolul 3 se introduc trei noi articole, articolele 3^1-3^3, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 3^1. - (1) Investitorii privaţi care, în temeiul legislaţiei statului membru în care sunt stabiliţi, au dreptul sã presteze serviciul în cauzã nu pot fi respinşi numai pe motiv cã, în temeiul legislaţiei române, sunt obligaţi sã fie persoane juridice.
    Persoanele juridice pot fi obligate sã indice, în cadrul ofertelor sau scrisorilor de intenţie, numele şi calificãrile profesionale ale persoanelor responsabile cu executarea prestaţiei în cauzã.
    (2) Orice investitor privat are dreptul de a participa, individual sau într-un grup de investitori privaţi, la procedura de selecţie.
    Pentru depunerea unei oferte sau a unei scrisori de intenţie, partenerii publici nu pot impune ca grupurile de investitori privaţi sã aibã o anumitã formã juridicã, dar grupul selectat va fi obligat sã dobândeascã o anumitã formã juridicã în cazul în care i s-a atribuit contractul, în mãsura în care aceastã transformare este necesarã în scopul bunei executãri a contractului.
    Art. 3^2. - În scopul atribuirii unui contract de parteneriat public-privat de cãtre partenerii publici, statul român în relaţiile lui cu alte state membre aplicã în relaţiile lor condiţii la fel de favorabile precum cele pe care le aplicã operatorilor economici/investitorilor privaţi din ţãrile terţe în temeiul acordului privind contractele de achiziţii publice încheiat în cadrul negocierilor multilaterale ale Rundei Uruguay. În acest scop, statul român se consultã cu privire la mãsurile pe care urmeazã sã le ia în scopul punerii în aplicare a acordului, în cadrul Comitetului consultativ pentru achiziţii publice constituit în temeiul art. 1 din Decizia 71/306/CEE a Consiliului din 26 iulie 1971 de instituire a Comitetului consultativ pentru achiziţiile publice de lucrãri.
    Art. 3^3. - Fãrã a aduce atingere dispoziţiilor prezentei legi, în special celor privind obligaţiile în materie de publicitate a contractelor atribuite şi de informare în legãturã cu investitorii privaţi, şi în conformitate cu cadrul legal în materie, acesta din urmã nu divulgã informaţiile comunicate de investitorii privaţi cu titlu confidenţial; respectivele informaţii cuprind în special secrete tehnice sau comerciale şi aspectele confidenţiale ale ofertelor/scrisorilor de intenţie."

    3. La articolul 4, literele e) şi ş) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "e) investitor privat - orice persoanã juridicã sau asociere de persoane juridice, românã sau strãinã, care şi-a manifestat interesul de a participa în cadrul procedurii de selecţie şi este dispusã sã asigure finanţarea pentru una sau mai multe dintre etapele unui proiect de parteneriat public-privat, cu precizarea situaţiei prevãzute la art. 3^1 alin. (1), şi care are calitatea de furnizor de bunuri, prestator de servicii ori executant de lucrãri - cu activitate în domeniul care oferã în mod licit pe piaţã bunuri, servicii şi/sau execuţie de lucrãri;
    ..........................................................................
    ş) valoarea estimatã a contractului de parteneriat public-privat
    - suma valorii aportului partenerului public şi costul total rezultat din studiul de prefezabilitate sau fundamentare, inclusiv suma valorii riscurilor de proiect."

    4. La articolul 4, dupã litera ş) se introduc trei noi litere, literele t)-u), cu urmãtorul cuprins:
    "t) contractele de parteneriat public-privat de lucrãri - contractele de parteneriat care au ca obiect fie execuţia, fie atât proiectarea, cât şi execuţia unor lucrãri referitoare la una dintre activitãţile menţionate la anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fie realizarea prin orice mijloace a unei lucrãri care sã rãspundã unor necesitãţi precizate de partenerul public în conţinutul anunţului de selecţie şi al documentului ataşat. O "lucrare" este rezultatul unui ansamblu de lucrãri de construcţie sau de lucrãri publice, destinatã sã îndeplineascã ea însãşi o funcţie economicã sau tehnicã;
    ţ) contractele de parteneriat public-privat de bunuri - contractele de parteneriat, altele decât cele prevãzute la lit. t), care au ca obiect furnizarea de bunuri care sã rãspundã unor necesitãţi precizate de partenerul public în conţinutul anunţului de selecţie şi al documentului ataşat. Un contract de parteneriat public-privat care are ca obiect furnizarea de bunuri şi care acoperã, în mod accesoriu, lucrãri de montaj şi de instalare este considerat "contract de parteneriat public-privat de bunuri";
    u) contractele de parteneriat public-privat de servicii - contractele de parteneriat, altele decât contractele specificate la lit. t) şi ţ), care au ca obiect prestarea de servicii prevãzute în anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Un contract de parteneriat public-privat care are ca obiect atât bunuri, cât şi servicii prevãzute în anexa nr. 2 la Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este considerat "contract de parteneriat public-privat de servicii", în cazul în care valoarea serviciilor în cauzã este mai mare decât valoarea bunurilor cuprinse în contract. Un contract de parteneriat public-privat care are ca obiect servicii în înţelesul anexei nr. 2 la Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi care cuprinde numai incidental activitãţi în înţelesul anexei nr. 1 la Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în raport cu obiectul principal al contractului, este considerat contract de parteneriat public-privat de servicii."

    5. La articolul 4 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
    "(2) În sensul art. 11 lit. h), se înţelege:
    a) reţea publicã de telecomunicaţii - infrastructura publicã de telecomunicaţii care permite trimiterea de semnale între puncte terminus definite ale reţelei prin cablu, prin microunde, prin mijloace optice sau prin alte mijloace electromagnetice;
    b) punct terminus al reţelei - ansamblul de conexiuni fizice şi specificaţii tehnice de acces care fac parte din reţeaua publicã de telecomunicaţii şi sunt necesare pentru a avea acces la respectiva reţea publicã şi pentru a comunica în mod eficient prin intermediul sãu;
    c) servicii publice de telecomunicaţii - serviciile de telecomunicaţii furnizate de una sau mai multe entitãţi de telecomunicaţii desemnate în mod special de statul membru;
    d) servicii de telecomunicaţii - serviciile care constau, integral sau parţial, în transmisia şi transmiterea de semnale în reţeaua publicã de telecomunicaţii prin procedee de telecomunicaţii, cu excepţia radiodifuziunii şi televiziunii."

    6. Dupã articolul 4 se introduce un nou articol, articolul 4^1, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 4^1. - Contractele de parteneriat public-privat de lucrãri, de bunuri şi de servicii includ şi contractele care se atribuie în scopul efectuãrii unei activitãţi relevante în sectoarele de utilitate publicã: gaze, energie termicã şi electricã, apã, transport, servicii poştale, explorarea sau extracţia de petrol, gaze, cãrbune sau alţi combustibili solizi, precum şi porturile sau aeroporturile."

    7. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 5. - În sensul prezentei legi, parteneriatul public-privat se poate realiza prin urmãtoarele tipuri de contracte:
    a) contracte de lucrãri;
    b) contracte de bunuri;
    c) contracte de servicii."

    8. Dupã articolul 5^1 se introduc cinci noi articole, articolele 5^2-5^6, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 5^2. - (1) În ceea ce priveşte gazele şi energia termicã, prezenta lege se aplicã urmãtoarelor activitãţi relevante:
    a) punerea la dispoziţie sau exploatarea de reţele fixe destinate furnizãrii de servicii publice în domeniul producerii, transportului sau distribuţiei de gaze sau energie termicã;
    b) alimentarea cu gaze sau energie termicã a unor asemenea reţele.
    (2) Alimentarea cu gaze sau energie termicã a reţelelor care furnizeazã un serviciu public, de cãtre un partener public, nu se considerã activitate relevantã în sensul alin. (1), în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) producerea de gaze sau energie termicã de cãtre partenerul public este consecinţa inevitabilã a desfãşurãrii unei activitãţi, alta decât cele menţionate la alin. (1) sau (3) ori la art. 5^3-5^6;
    b) alimentarea reţelei publice este destinatã doar exploatãrii economice a unei asemenea producţii şi reprezintã maximum 20% din cifra de afaceri a entitãţii, având în vedere media ultimilor 3 ani, inclusiv anul curent.
    (3) În ceea ce priveşte energia electricã, prezenta lege se aplicã urmãtoarelor activitãţi relevante:
    a) punerea la dispoziţie sau exploatarea de reţele fixe destinate furnizãrii unui serviciu public în domeniul producerii, transportului sau distribuţiei energiei electrice;
    b) alimentãrii cu energie electricã a unor asemenea reţele.
    (4) Alimentarea cu energie electricã a reţelelor care furnizeazã un serviciu public, de cãtre un partener public, nu se considerã o activitate relevantã în sensul alin. (3), în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) producerea de energie electricã de cãtre partenerul public are loc deoarece consumul sãu este necesar pentru desfãşurarea unei activitãţi, alta decât cele menţionate la alin. (1)-(3) sau la art. 5^3-5^6;
    b) alimentarea reţelei publice depinde numai de consumul propriu al partenerului public şi nu a depãşit 30% din producţia totalã de energie a entitãţii, având în vedere media ultimilor 3 ani, inclusiv anul curent.
    Art. 5^3. - (1) Prezenta lege se aplicã urmãtoarelor activitãţi relevante:
    a) punerea la dispoziţie sau exploatarea de reţele fixe destinate furnizãrii unui serviciu public în domeniul producerii, transportului sau distribuţiei de apã potabilã;
    b) alimentarea cu apã potabilã a unor asemenea reţele.
    (2) Prezenta lege se aplicã şi contractelor de parteneriat public-privat atribuite de parteneri publici care desfãşoarã o activitate menţionatã la alin. (1) şi care:
    a) se referã la proiecte de inginerie hidraulicã, irigaţii sau drenare, cu condiţia ca volumul de apã destinat aprovizionãrii cu apã potabilã sã reprezinte mai mult de 20% din volumul total de apã pus la dispoziţie prin astfel de proiecte sau instalaţii de irigare ori drenare;
    b) au legãturã cu evacuarea sau tratarea apelor uzate.
    (3) Alimentarea cu apã potabilã a reţelelor care furnizeazã un serviciu public, de cãtre un partener public, nu se considerã o activitate relevantã în sensul alin. (1), în cazul în care sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
    a) producerea de apã potabilã de cãtre partenerul public se efectueazã deoarece consumul sãu este necesar pentru desfãşurarea unei activitãţi, alta decât cele menţionate la art. 5^2-5^6;
    b) alimentarea reţelei publice depinde numai de consumul propriu al partenerului public şi nu a depãşit 30% din producţia totalã de apã potabilã a partenerului public, având în vedere media ultimilor 3 ani, inclusiv anul curent.
    Art. 5^4. - (1) Prezenta lege se aplicã activitãţilor relevante privind punerea la dispoziţie sau exploatarea reţelelor destinate sã furnizeze un serviciu public în domeniul transportului feroviar, prin sisteme automate, cu tramvai, troleibuz, autobuz ori prin cablu. În ceea ce priveşte serviciile de transport, se considerã cã o reţea existã în cazul în care serviciul este oferit în condiţii de funcţionare stabilite de o autoritate competentã, cum ar fi condiţiile privind rutele ce urmeazã sã fie deservite, privind capacitatea de transport disponibilã sau frecvenţa serviciului.
    (2) Prestarea de servicii de transport efectuate cu autobuze nu este consideratã activitate relevantã în cazul în care şi alţi investitori privaţi au dreptul sã presteze acelaşi tip de servicii, în aceeaşi zonã geograficã şi în aceleaşi condiţii ca şi partenerii publici.
    Art. 5^5. - (1) Prezenta lege se aplicã activitãţilor privind prestarea urmãtoarelor servicii:
    a) servicii poştale, indiferent dacã sunt sau nu rezervate în sensul prevederilor art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 642/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, respectiv serviciile constând în colectarea, sortarea, transportul şi livrarea la destinatari a trimiterilor poştale - corespondenţã, cãrţi, cataloage, ziare, periodice, colete poştale conţinând bunuri cu sau fãrã valoare comercialã - indiferent de greutate;
    b) servicii de gestiune a serviciilor de curierat, respectiv serviciile care precedã şi urmeazã expedierii;
    c) servicii cu valoare adãugatã în legãtura cu poşta electronicã şi furnizate integral prin mijloace electronice, inclusiv transmiterea securizatã prin mijloace electronice a documentelor codificate, servicii de gestiune a adreselor şi transmiterea prin poşta electronicã recomandatã;
    d) servicii privind trimiterile poştale neincluse la lit. a), cum ar fi publicitatea directã prin corespondenţã, care nu poartã adresã;
    e) servicii financiar-poştale, de natura celor prevãzute în categoria 6 din anexa nr. XVII A şi la art. 24 lit. c) din Directiva 2004/17/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale, şi care includ, în principal, mandatele poştale şi transferurile pe bazã de conturi curente poştale;
    f) servicii logistice, care combinã livrarea şi/sau depozitarea cu alte funcţiuni decât cele poştale.
    (2) Prestarea serviciilor prevãzute la alin. (1) lit. b)-f) intrã în categoria activitãţilor relevante numai dacã persoana în cauzã presteazã şi servicii poştale în sensul prevederilor alin. (1) lit. a) şi numai dacã activitatea de servicii poştale nu este direct expusã concurenţei pe o piaţã la care accesul nu este restricţionat.
    (3) În sensul prevederilor alin. (2), constatarea faptului cã o anumitã activitate relevantã este sau nu expusã direct concurenţei se stabileşte de cãtre Comisia Europeanã pe baza unei notificãri/cereri formulate în acest sens de partenerul public interesat, care va cuprinde toate informaţiile necesare pentru adoptarea unei decizii pertinente în legãturã cu situaţia existentã.
    (4) Procedura specificã pentru elaborarea şi transmiterea notificãrii/cererii prevãzute la alin. (3) se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului.
    Art. 5^6. - Prezenta lege se aplicã activitãţilor relevante referitoare la exploatarea unei regiuni geografice în scopul:
    a) explorãrii sau extracţiei de petrol, gaze, cãrbune sau alţi combustibili solizi;
    b) punerii la dispoziţia transportatorilor aerieni, maritimi sau fluviali a aeroporturilor şi a porturilor maritime sau fluviale ori a altor terminale de transport."

    9. La articolul 6, alineatele (2^1) şi (2^2) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2^1) În situaţia asocierii partenerilor publici potrivit dispoziţiilor art. 8 lit. b), la constituirea asocierii, având în vedere scopul şi obiectivele asocierii şi ale proiectului de parteneriat public-privat, precum şi cu respectarea dispoziţiilor legale în materia proprietãţii publice, partenerii publici vor stabili de comun acord care dintre membrii asocierii va avea calitatea de titular al dreptului de proprietate, precum şi orice alte condiţii privind regimul juridic şi modul de punere în valoare a bunului public realizat prin contractul de parteneriat public-privat.
    (2^2) În situaţia asocierii unei autoritãţi publice centrale cu una sau mai multe autoritãţi publice locale, conform art. 8 lit. b), în vederea derulãrii unui proiect de parteneriat public-privat de interes public naţional, la finalizarea contractului, bunul public este transferat, cu titlu gratuit, partenerului public, respectiv autoritãţii publice centrale, în bunã stare şi liber de orice sarcini sau obligaţii, potrivit prevederilor art. 30 alin. (1)."

    10. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 8. - Este partener public, în sensul prezentei legi:
    a) oricare organism al statului, autoritate publicã sau instituţie publicã, care acţioneazã la nivel central, regional ori local, sau organisme de drept public, indiferent de activitatea lor, incluzându-le pe cele care opereazã activitãţi menţionate la art. 5^2-5^6. Un "organism de drept public" înseamnã orice organism:
      (i) stabilit în scopul specific de a satisface nevoile de interes general, care nu au un caracter industrial sau comercial; şi
      (ii) având personalitate juridicã; şi
      (iii) finanţat, în cea mai mare parte, de cãtre un partener public din cei enumeraţi la lit. a); sau
      - fãcând obiectul supervizãrii, gestionãrii de cãtre un partener public dintre cei enumeraţi la lit. a); sau
      - având un consiliu administrativ, de conducere sau de supraveghere, în cadrul cãruia mai mult de jumãtate dintre membri sunt numiţi de cãtre un partener public dintre cei enumeraţi la lit. a);
    b) oricare asociere formatã din unul sau mai mulţi parteneri publici enumeraţi la lit. a), autoritãţi, instituţii publice şi întreprinderi publice din statele membre ale Uniunii Europene, indiferent de activitatea lor, inclusiv cei care opereazã una dintre activitãţile menţionate la art. 5^2-5^6;
    c) orice întreprindere publicã care opereazã una dintre activitãţile menţionate în art. 5^2-5^6, asupra cãrora partenerii publici definiţi la lit. a) şi b) pot exercita, direct sau indirect, o influenţã dominantã în virtutea dreptului de proprietate, participãrii financiare ori normelor care o guverneazã. Influenţa dominantã se prezumã în cazul în care partenerii publici definiţi la lit. a) şi b), direct sau indirect, faţã de o întreprindere:
    - deţin majoritatea capitalului subscris al întreprinderii; sau
    - controleazã majoritatea voturilor asociate acţiunilor emise de întreprindere; sau
    - pot numi mai mult de jumãtate dintre membrii organului de administrare, de conducere sau de supraveghere a întreprinderii;
    d) orice entitãţi juridice care, dacã nu sunt parteneri publici aşa cum sunt definiţi la lit. a)-c), desfãşoarã printre activitãţile lor una ori mai multe dintre activitãţile menţionate la art. 5^2-5^6 sau orice combinaţie a acestora şi beneficiazã de drepturi speciale ori exclusive acordate de o autoritate competentã. În sensul prezentei legi, "drepturile speciale sau exclusive" înseamnã drepturile acordate de cãtre o autoritate competentã a unui stat membru prin intermediul unei dispoziţii legislative, de reglementare ori administrative, care au ca efect limitarea exercitãrii activitãţilor definite în art. 5^2-5^6 la una sau mai multe entitãţi şi care afecteazã substanţial capacitatea altor entitãţi de a efectua o astfel de activitate."

    11. La articolul 10, litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "d) protecţia unor interese esenţiale de stat impune acest lucru;".

    12. La articolul 11, litera f) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "f) se referã la prestarea de servicii de cercetare-dezvoltare, altele decât cele ale cãror beneficii revin exclusiv partenerilor publici pentru uz propriu în cadrul propriilor activitãţi, cu condiţia ca serviciul prestat sã fie integral remunerat de cãtre partenerul public."

    13. La articolul 11, dupã litera f) se introduc douã noi litere, literele g) şi h), cu urmãtorul cuprins:
    "g) sunt reglementate de Directiva 2009/81/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 iulie 2009 privind coordonarea procedurilor privind atribuirea anumitor contracte de lucrãri, de furnizare de bunuri şi de prestare de servicii de cãtre autoritãţile sau entitãţile contractante în domeniile apãrãrii şi securitãţii şi de modificare a Directivelor 2004/17/CE şi 2004/18/CE ;
    h) în urma atribuirii, partenerii publici pot pune la dispoziţie sau pot exploata reţele publice de telecomunicaţii ori pot furniza publicului unul sau mai multe servicii de telecomunicaţii."

    14. La articolul 12 alineatul (1), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "a) unui acord internaţional încheiat în conformitate cu prevederile tratatului cu unul ori mai multe state care nu sunt membre ale Uniunii Europene şi care vizeazã furnizarea de produse sau execuţia de lucrãri, destinate implementãrii ori exploatãrii unui proiect în comun cu statele semnatare şi numai dacã prin acordul respectiv a fost menţionatã o procedurã specificã pentru atribuirea contractului respectiv; toate acordurile sunt comunicate Comisiei Europene de cãtre Unitatea Centralã pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat;".

    15. La articolul 12, alineatele (2) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Partenerul public are obligaţia de a exclude din procedura de selecţie pentru încheierea contractului de parteneriat public-privat orice investitor privat despre care are cunoştinţã cã în ultimii 5 ani a fost condamnat prin hotãrârea definitivã a unei instanţe judecãtoreşti, pentru participare la activitãţi ale unei organizaţii criminale, pentru corupţie, pentru fraudã şi/sau pentru spãlare de bani.
    (3) Partenerul public are dreptul de a exclude dintr-o procedurã de selecţie pentru atribuirea unui contract de parteneriat public-privat orice investitor privat care se aflã în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
    a) a intrat în faliment ca urmare a hotãrârii pronunţate de judecãtorul sindic sau care au fãcut obiectul unor proceduri echivalente prevãzute de legislaţia naţionalã a altor ţãri;
    b) nu şi-a îndeplinit obligaţiile de platã a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor de asigurãri sociale cãtre bugetele componente ale bugetului general consolidat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare în România sau în ţara în care este stabilit;
    c) a fost condamnat în ultimii 3 ani, prin hotãrâre definitivã a unei instanţe judecãtoreşti, pentru o faptã care a adus atingere eticii profesionale sau pentru comiterea unei greşeli în materie profesionalã;
    d) prezintã informaţii incorecte sau nu prezintã informaţiile solicitate de cãtre partenerul public, în scopul demonstrãrii îndeplinirii criteriilor de calificare şi selecţie."

    16. La articolul 18 alineatul (2), litera j) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "j) întocmirea raportului de evaluare a ofertelor, stabilirea ofertelor admisibile, respectiv neconforme sau neacceptabile, ierarhizarea investitorilor privaţi şi desemnarea ofertei câştigãtoare dintre ofertele admisibile de cãtre comisia de evaluare;".

    17. La articolul 18 alineatul (2), dupã litera k) se introduce o nouã literã, litera k^1), cu urmãtorul cuprins:
    "k^1) partenerul public va publica anunţul de atribuire a contractului, cu respectarea conţinutului prevãzut în anexa la prezenta lege;".

    18. La articolul 18, alineatele (3) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(3) În cazul procedurii deschise, când valoarea estimatã a contractului de parteneriat public-privat este egalã cu sau mai mare decât pragurile stabilite la art. 5^1 alin. (1), termenul de primire a ofertelor este de 52 de zile calendaristice de la data trimiterii anunţului de selecţie spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
    ........................................................................
    (5) În cazul proiectelor complexe din punct de vedere tehnic şi/sau financiar, când partenerul public nu este în mãsura sã defineascã, din motive obiective, fãrã ajutor şi în avans, mijloacele tehnice care sã îi satisfacã nevoile ori sã facã aranjamentele financiare sau legale pentru proiect, acesta poate decide atribuirea contractului de parteneriat public-privat prin procedura de dialog competitiv, în mãsura în care considerã cã aplicarea unei proceduri deschise nu poate permite atribuirea contractului."

    19. La articolul 18 alineatul (7), litera q) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "q) întocmirea raportului de evaluare a ofertelor finale, stabilirea ofertelor admisibile, respectiv neconforme sau neacceptabile, ierarhizarea investitorilor privaţi şi desemnarea ofertei câştigãtoare dintre ofertele admisibile de cãtre comisia de evaluare;".

    20. La articolul 18 alineatul (7), dupã litera r) se introduce o nouã literã, litera r^1), cu urmãtorul cuprins:
    "r^1) partenerul public va publica anunţul de atribuire a contractului, cu respectarea conţinutului prevãzut în anexa la prezenta lege;".

    21. La articolul 18 alineatul (7), dupã litera ş) se introduce o nouã literã, litera t), cu urmãtorul cuprins:
    "t) partenerii publici pot prevedea ca procedura sã se desfãşoare în etape succesive, pentru a reduce numãrul de soluţii care trebuie discutate în etapa de negociere, aplicând criteriile de atribuire menţionate în anunţul de selecţie sau în documentul ataşat anunţului de selecţie. Partenerii publici continuã negocierea pânã când sunt în mãsurã sã identifice soluţia sau soluţiile, dupã caz, dupã ce le-au comparat, care pot rãspunde necesitãţilor lor."

    22. La articolul 18, alineatele (8), (13) şi (18) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "(8) În cazul procedurii de dialog competitiv, când valoarea estimatã a contractului de parteneriat public-privat este egalã cu sau mai mare decât pragurile stabilite la art. 5^1 alin. (1), termenul minim de primire a scrisorilor de intenţie este de 37 de zile calendaristice de la data transmiterii anunţului de selecţie spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
    ...........................................................................
    (13) Criteriile de evaluare şi negociere trebuie sã includã cel puţin costul total al ofertei şi obiectivele de performanţã definite conform scopului contractului.
    ...........................................................................
    (18) În cazul în care un investitor privat depune o ofertã cu un preţ neobişnuit de scãzut, partenerul public are dreptul sã o descalifice, dacã în urma analizei unor detalii solicitate în scris de la investitorul privat aceastã ofertã nu este susţinutã din punct de vedere tehnic, financiar, logistic ori nu corespunde din alte puncte de vedere stabilite de cãtre partenerul public prin anunţul de selecţie şi/sau documentul ataşat. Ofertele/Scrisorile de intenţie sunt considerate inacceptabile/neconforme/descalificate, în condiţiile stabilite în normele metodologice de aplicare a prezentei legi."

    23. La articolul 18, dupã alineatul (18) se introduce un nou alineat, alineatul (18^1), cu urmãtorul cuprins:
    "(18^1) Partenerul public care constatã cã o ofertã este anormal de scãzutã, deoarece investitorul privat a obţinut un ajutor de stat, nu poate respinge respectiva ofertã numai din acest motiv, cu excepţia cazului în care consultã investitorul privat în acest sens şi acesta nu este în mãsurã sã demonstreze, în decursul unei perioade suficiente de timp stabilite de partenerul public, cã ajutorul în cauzã nu afecteazã concurenţa loialã între investitorii privaţi ce participã la una dintre procedurile de selecţie stabilite prin prezenta lege. Partenerul public care respinge o ofertã anormal de scãzutã, deoarece investitorul privat a obţinut un ajutor de stat, informeazã Comisia Europeanã cu privire la aceasta."

    24. La articolul 18, dupã alineatul (23) se introduce un nou alineat, alineatul (24), cu urmãtorul cuprins:
    "(24) Prin derogare de la prevederile alin. (1) şi ca o chestiune de excepţie, partenerii publici pot atribui un contract de parteneriat public-privat printr-o procedurã de negociere fãrã publicarea prealabilã a unui anunţ de participare pentru lucrãrile sau serviciile suplimentare care nu sunt prevãzute în proiectul estimat iniţial şi nici în contractul iniţial de parteneriat public-privat şi care au devenit necesare, ca urmare a unei situaţii neprevãzute, pentru execuţia lucrãrii ori serviciilor descrise de acestea, cu condiţia atribuirii contractului investitorului privat care a contractat respectiva lucrare sau respectivul serviciu şi:
    - în cazul în care respectivele lucrãri sau servicii suplimentare nu pot fi separate din punct de vedere tehnic ori economic de contractul iniţial fãrã a constitui un inconvenient major pentru partenerii publici; sau
    - în cazul în care respectivele lucrãri sau servicii, chiar dacã pot fi separate de executarea contractului iniţial, sunt strict necesare pentru finalizarea acestuia.
    Cu toate acestea, valoarea cumulatã a contractelor atribuite pentru lucrãri sau servicii suplimentare nu trebuie sã fie mai mare de 50% din valoarea contractului iniţial."

    25. Dupã articolul 20 se introduc patru noi articole, articolele 20^1-20^4, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 20^1. - (1) Întrucât în cazul atribuirii unui contract de parteneriat public-privat criteriul de atribuire este cel al ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic, partenerii publici pot autoriza investitorii privaţi sã prezinte oferte alternative.
    (2) În anunţul de selecţie partenerii publici trebuie sã precizeze dacã autorizeazã sau nu oferte alternative. În lipsa acestei menţiuni, ofertele alternative nu pot fi autorizate.
    (3) Partenerii publici care autorizeazã oferte alternative menţioneazã în documentul ataşat cerinţele minime pe care trebuie sã le respecte acestea, precum şi cerinţele de prezentare.
    (4) Partenerii publici iau în considerare numai ofertele alternative care îndeplinesc cerinţele minime impuse.
    (5) În cazul procedurilor de selecţie privind atribuirea contractelor de parteneriat public-privat de bunuri şi a contractelor de parteneriat public-privat de servicii, partenerii publici care au autorizat oferte alternative nu pot respinge o ofertã alternativã din simplul motiv cã ar conduce, în cazul în care ar fi selectatã, fie la un contract de parteneriat public-privat de servicii în locul unui contract de parteneriat public-privat de bunuri, fie la un contract de parteneriat public-privat de bunuri în locul unui contract de parteneriat public-privat de servicii.
    Art. 20^2. - (1) Partenerul public are dreptul de a aplica criterii de calificare şi selecţie referitoare numai la:
    a) situaţia personalã a investitorului privat;
    b) capacitatea de exercitare a activitãţii profesionale;
    c) situaţia economicã şi financiarã;
    d) capacitatea tehnicã şi/sau profesionalã;
    e) standardele de asigurare a calitãţii;
    f) standardele de protecţie a mediului.
    (2) Investitorii privaţi pot menţiona capacitãţile altor entitãţi, indiferent de tipul caracterului legal al relaţiilor dintre aceştia şi respectivele entitãţi, în condiţiile prevãzute în cuprinsul normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.
    Art. 20^3. - Partenerii publici pot prevedea condiţii speciale privind executarea contractului, cu condiţia sã fie compatibile cu dreptul comunitar şi sã fie menţionate în anunţul de selecţie sau în documentul ataşat. Condiţiile speciale de executare a unui contract se pot referi, în special, la aspecte sociale şi de mediu.
    Art. 20^4. - (1) Partenerii publici întocmesc, pentru fiecare contract de parteneriat public-privat, un proces-verbal care sã cuprindã cel puţin urmãtoarele elemente:
    a) denumirea şi adresa partenerului public, obiectul şi valoarea contractului de parteneriat public-privat;
    b) numele investitorilor privaţi selectaţi şi justificarea alegerii lor;
    c) numele investitorilor privaţi respinşi şi motivele respingerii lor;
    d) motivele respingerii ofertelor considerate anormal de scãzute;
    e) numele adjudecatarului şi justificarea selectãrii ofertei sale, precum şi, dacã se cunoaşte, partea din contract pe care acesta intenţioneazã sã o subcontracteze unor terţi;
    f) în ceea ce priveşte dialogul competitiv, circumstanţele care justificã recurgerea la respectiva procedurã;
    g) dupã caz, motivele pentru care partenerul public a renunţat sã atribuie un contract de parteneriat public-privat.
    (2) Procesul-verbal sau principalele sale elemente sunt comunicate Comisiei Europene, la cererea acesteia."

    26. La articolul 22, alineatele (1), (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 22. - (1) Contractele de parteneriat public-privat pot fi încheiate numai dupã împlinirea termenului de aşteptare de minimum 10 zile calendaristice începând cu ziua urmãtoare transmiterii comunicãrii privind rezultatul procedurii cãtre investitorii privaţi participanţi prin fax ori alte mijloace electronice sau, în cazul utilizãrii altor mijloace de comunicare, înainte de expirarea fie a unui termen de cel puţin 15 zile calendaristice începând cu ziua urmãtoare transmiterii comunicãrii privind rezultatul procedurii cãtre investitorii privaţi participanţi, fie a unui termen de cel puţin 10 zile calendaristice începând cu ziua urmãtoare primirii comunicãrii privind rezultatul procedurii.
    ............................................................................
    (3) Orice investitor privat interesat are dreptul de a solicita clarificãri cu privire la anunţul de selecţie şi documentul ataşat anunţului de selecţie.
    (4) Partenerul public are obligaţia de a rãspunde la orice solicitare de clarificare cu cel mult 6 zile calendaristice înainte de termenul stabilit pentru primirea ofertelor/scrisorilor de intenţie, în cazul în care a fost solicitatã în timp util. Totuşi, aceste solicitãri nu pot avea ca efect modificarea elementelor fundamentale ale ofertei sau ale termenilor esenţiali ai contractului, modificãri care ar putea conduce la distorsionarea concurenţei ori care ar putea avea un efect discriminatoriu."

    27. La articolul 22, alineatul (5) se abrogã.

    28. Articolul 24 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 24. - (1) Anunţul de selecţie se publicã în SEAP şi, dupã caz, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE).
    Publicarea în JOUE este obligatorie în toate situaţiile în care valoarea estimatã a contractului de parteneriat public-privat care urmeazã sã fie realizat este egalã ori mai mare decât echivalentul în lei al pragurilor prevãzute la art. 5^1 alin. (1).
    Unitatea Centralã pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat verificã fiecare anunţ de selecţie sau altã documentaţie complementarã transmis/transmisã de cãtre partenerul public pentru publicare în SEAP şi în JOUE, dupã caz. Avizul primit pentru publicare în SEAP şi/sau JOUE nu exonereazã partenerul public de rãspunderea privind respectarea prevederilor legale în domeniul parteneriatului public-privat.
    (2) SEAP pune la dispoziţia partenerului public, prin asigurarea unui nou flux de informaţii specializat, suportul tehnic necesar asigurãrii transparenţei procedurii complete de stabilire a partenerului privat, incluzând anunţul de selecţie, documentul ataşat anunţului de selecţie, clarificãri solicitate de investitorul privat conform art. 22 alin. (3) şi (4), termenul-limitã pentru depunerea ofertelor finale conform art. 18 alin. (7) lit. p) şi anunţul de atribuire a contractului de parteneriat public-privat.
    (3) Informaţiile minime care trebuie incluse în anunţul de selecţie, respectiv în anunţul de atribuire pentru contractele de parteneriat public-privat sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta lege.
    (4) Partenerii publici precizeazã în anunţul de selecţie dacã autorizeazã sau nu oferte alternative; ofertele alternative nu pot fi autorizate în lipsa acestei menţiuni."

    29. La capitolul IV, titlul secţiunii 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
                              "SECŢIUNEA 1
                              Contestaţii"

    30. La articolul 28, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) În sensul prevederilor alin. (1), prin persoanã vãtãmatã se înţelege orice investitor privat care:
    a) are sau a avut un interes legitim în legãturã cu respectiva procedurã de selecţie;
    b) a suferit, suferã sau riscã sã sufere un prejudiciu, ca o consecinţã a unui act al partenerului public, de naturã sã producã efecte juridice, ori ca urmare a nesoluţionãrii în termenul legal a unei cereri privind respectiva procedurã de selecţie."

    31. La articolul 28^3, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 28^3. - (1) Persoana vãtãmatã poate sesiza Consiliul în vederea anulãrii actului şi/sau recunoaşterii dreptului pretins ori a interesului legitim, în termen de 10 zile calendaristice începând cu ziua urmãtoare transmiterii comunicãrii partenerului public cãtre investitorul privat interesat, în cazul utilizãrii faxului ori a mijloacelor electronice sau, în cazul utilizãrii altor mijloace de comunicare, acest termen este egal fie cu cel puţin 15 zile calendaristice începând cu ziua urmãtoare transmiterii comunicãrii partenerului public cãtre investitorul privat interesat, sau de cel puţin 10 zile calendaristice începând cu ziua urmãtoare primirii comunicãrii fãcute de partenerul public cãtre un investitor privat, în condiţiile prezentei legi, despre un act al partenerului public considerat nelegal."

    32. La articolul 28^5, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
    "(3) Consiliul, admiţând contestaţia, dispune, dupã caz:
    a) anularea în tot sau în parte a actului partenerului public;
    b) obligarea la emiterea actului de cãtre partenerul public;
    c) îndeplinirea unei obligaţii de cãtre partenerul public, inclusiv eliminarea oricãror specificaţii tehnice, economice sau financiare discriminatorii din anunţul de selecţie, documentul ataşat sau din alte documente emise în legãturã cu procedura de selecţie;
    d) orice alte mãsuri necesare remedierii încãlcãrii dispoziţiilor legale în materia parteneriatului public-privat."

    33. Dupã articolul 38 se introduc patru noi articole, articolele 38^1-38^4, cu urmãtorul cuprins:
    "Art. 38^1. - În vederea ducerii la îndeplinire a atribuţiilor sale, Unitatea Centralã pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat constituie o comisie de analizã şi selecţie privind sustenabilitatea şi fezabilitatea proiectelor de parteneriat public-privat; partenerii publici vor susţine în faţa acestei comisii proiectele de parteneriat pe care doresc sã le realizeze, prezentând notele de fundamentare ori studiile de prefezabilitate, includerea în buget a cheltuielilor aferente, aspecte privind finanţarea, detalii tehnice etc., orice alte elemente prin care se pot demonstra avantajele implementãrii proiectului de parteneriat public-privat; nu pot fi iniţiate proiecte de parteneriat public-privat care nu sunt admise de comisia de analizã şi selecţie din cadrul Unitãţii Centrale pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat privind fezabilitatea acestor proiecte; organizarea şi funcţionarea comisiei prevãzute mai sus se stabilesc prin ordin al secretarului general al Guvernului.
    Art. 38^2. - (1) Unitatea Centralã pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat din cadrul Secretariatului General al Guvernului şi Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice constituie un mecanism de colaborare pentru analizã şi elaborarea opiniilor juridice unitare, în cazul în care cele douã structuri au emis, în opinia solicitantului, puncte de vedere diferite la întrebãrile acestuia în legãturã cu modul de derulare a procedurilor de selecţie sau de achiziţie, dupã caz.
    (2) Rezolvarea situaţiei în care un solicitant a obţinut douã puncte de vedere diferite la o întrebare/clarificare a acestuia se face numai de cãtre o comisie, constituitã ca un mecanism de colaborare înfiinţat în condiţiile prevãzute de prezentul articol.
    (3) Solicitantul va depune în scris la Secretariatul General al Guvernului o cerere privind emiterea unui singur punct de vedere, în situaţia în care acesta a primit douã opinii diferite de la cele douã structuri specificate la alin. (1); se vor anexa la cererea depusã ambele rãspunsuri primite de la Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi de la Unitatea Centralã pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat, însoţite de aceeaşi documentaţie depusã la obţinerea acestor rãspunsuri.
    (4) Secretariatul General al Guvernului va convoca, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la primirea solicitãrii, o comisie formatã dintr-un reprezentant al Unitãţii Centrale pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat şi un reprezentant al Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice; Secretariatul General al Guvernului va desemna ca membru în cadrul acestei comisii un reprezentant din cadrul Direcţiei juridice, acesta conducând şi lucrãrile acestei comisii.
    (5) Toate hotãrârile în cadrul comisiei se adoptã cu majoritate simplã; membrii comisiei pot solicita şi opinia/consultarea unor experţi ori a altor persoane cu expertizã, în vederea adoptãrii celei mai bune soluţii la solicitarea depusã.
    (6) Şedinţele comisiei sunt pregãtite de cãtre Unitatea Centralã pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat, care va asigura şi condiţiile necesare pentru desfãşurarea lucrãrilor în cele mai bune condiţii; cu ocazia fiecãrei întâlniri se va încheia un proces-verbal de şedinţã, ce va fi semnat de cãtre toţi membrii comisiei.
    (7) Adoptarea rãspunsului/soluţiei finale se va face ţinând cont în mod primordial de punctul de vedere al Autoritãţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice; dacã existã şi alte puncte de vedere, acestea se vor consemna în procesul-verbal de şedinţã.
    (8) Soluţia/Rãspunsul adoptatã/adoptat de cãtre comisie va fi semnatã/semnat de cãtre reprezentantul Secretariatului General al Guvernului şi va fi transmisã/transmis în scris solicitantului.
    Art. 38^3. - În îndeplinirea atribuţiilor sale specifice de monitorizare, dacã Unitatea Centralã pentru Coordonarea Parteneriatului Public-Privat identificã existenţa unor elemente ce ar putea conduce, în opinia sa, la nulitatea absolutã a contractului de parteneriat public-privat, aceasta va sesiza Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice în vederea aplicãrii dispoziţiilor art. 40.
    Art. 38^4. - Sub sancţiunea nulitãţii absolute, nu pot fi iniţiate, semnate sau derulate contracte de parteneriat public-privat în cazul în care autoritatea publicã îşi asumã riscuri care conduc la clasificarea proiectului în cheltuieli publice, potrivit normelor legale în vigoare."

    34. Dupã articolul 47 se introduce menţiunea privind transpunerea normelor comunitare, cu urmãtorul cuprins:
                                    "*
    Prezenta lege transpune prevederile Directivei 2004/17/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 de coordonare a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale, Directivei 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrãri, de bunuri şi de servicii, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 134 din 30 aprilie 2004, Directivei 89/665/CEE a Consiliului din 21 decembrie 1989 privind coordonarea actelor cu putere de lege şi a actelor administrative privind aplicarea procedurilor care vizeazã cãile de atac faţã de atribuirea contractelor de achiziţii publice de produse şi a contractelor publice de lucrãri, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene, seria L, nr. 395 din 30 decembrie 1989, Directivei 92/13/CEE a Consiliului din 25 februarie 1992 privind coordonarea actelor cu putere de lege şi actelor administrative referitoare la aplicarea normelor comunitare cu privire la procedurile de achiziţii publice ale entitãţilor care desfãşoarã activitãţi în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi telecomunicaţiilor, publicat în Jurnalul Oficial al Comunitãţii Europene, seria L, nr. 76 din 23 martie 1992, şi ale Directivei 2007/66/CEE a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 decembrie 2007 de modificare a Directivelor 89/665/CEE şi 92/13/CEE ale Consiliului în ceea ce priveşte ameliorarea eficacitãţii cãilor de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţii publice, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 335 din 20 decembrie 2007."

    35. Anexa se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.

    36. În tot cuprinsul legii, termenii "ofertant" şi "candidat" se înlocuiesc cu sintagma "investitor privat".
    ART. II
    Legea parteneriatului public-privat nr. 178/2010, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 676 din 5 octombrie 2010, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica dupã aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouã numerotare.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                 --------------
                       Secretarul general al Guvernului,
                           Daniela Nicoleta Andreescu

                 Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                              Anca Daniela Boagiu

               p. Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului,
                               Gheorghe Nastasia,
                                secretar general

                        Ministrul mediului şi pãdurilor,
                                 Laszlo Borbely

            Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
                                   Ion Ariton

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

                         Ministrul afacerilor europene,
                                 Leonard Orban

    Bucureşti, 12 octombrie 2011.
    Nr. 86.


    ANEXÃ
    (Anexa la Legea nr. 178/2010)

                               INFORMAŢII MINIME
                  care trebuie incluse în anunţul de selecţie
                pentru contractele de parteneriat public-privat

    1. Denumirea, ţara, adresa, numãrul de telefon şi de fax, adresa de e-mail ale partenerului public
    2. Modul de atribuire ales
    3. Forma contractului
    4. Locul execuţiei/realizãrii lucrãrilor, locul de livrare a bunurilor sau locul furnizãrii serviciilor
    5.a) Contract de parteneriat public-privat de lucrãri:
    - natura şi dimensiunea lucrãrilor, caracteristicile generale ale lucrãrii. Indicaţi în special opţiunile referitoare la lucrãrile suplimentare şi, dacã se cunoaşte, calendarul provizoriu pentru recurgerea la aceste opţiuni, precum şi numãrul de reînnoiri posibile; numãrul (numerele) de referinţã din nomenclatorul CPV
    - informaţii privind obiectivul lucrãrii sau contractului, în cazul în care acesta implicã, de asemenea, elaborarea de proiecte
    b) Contract de parteneriat public-privat de bunuri:
    - natura bunurilor care urmeazã sã fie furnizate, indicând numãrul de referinţã din nomenclatorul CPV. Cantitatea de bunuri care trebuie furnizatã, indicând, în special, opţiunile privind suplimentarea acestora şi, dacã se cunoaşte, calendarul provizoriu pentru recurgerea la aceste opţiuni, precum şi numãrul de reînnoiri posibile; numãrul (numerele) de referinţã din nomenclatorul CPV
    c) Contract de parteneriat public-privat de servicii:
    - categoria şi descrierea serviciului. Numãrul (numerele) de referinţã din nomenclatorul CPV; cantitatea serviciilor care trebuie furnizate. Indicaţi, în special, opţiunile privind serviciile suplimentare şi, dacã se cunoaşte, calendarul provizoriu pentru recurgerea la respectivele opţiuni.
    - indicaţi dacã execuţia serviciului este rezervatã unei profesii determinate în temeiul unor acte cu putere de lege şi al unor acte administrative; faceţi trimitere la actele cu putere de lege şi la actele administrative.
    - indicaţi dacã persoanele juridice trebuie sã indice numele şi calificãrile profesionale ale personalului responsabil cu execuţia serviciului.
    6. Valoarea totalã estimatã a contractului de parteneriat public-privat
    7. Termenul de finalizare a lucrãrilor/bunurilor/serviciilor sau durata contractului de lucrãri/bunuri/servicii. În cazul în care este posibil, termenul la care încep lucrãrile sau termenul la care sunt livrate bunurile ori sunt prestate serviciile
    8. Admiterea sau interzicerea ofertelor alternative
    9. Dupã caz, condiţiile speciale de care depinde executarea contractului
    10. Adresa la care trebuie transmise, termenul de primire şi limba în care trebuie redactate ofertele sau scrisorile de intenţie
    11. În cazul procedurilor deschise:
    a) denumirea, adresa, numãrul de telefon şi de fax şi adresa de e-mail ale partenerului public de la care se pot solicita documentul ataşat şi documentele suplimentare
    b) dupã caz, termenul de depunere a respectivelor solicitãri
    c) dupã caz, costul şi condiţiile de platã în vederea obţinerii respectivelor documente
    12. În cazul procedurilor deschise:
    a) persoanele autorizate sã asiste la deschiderea ofertelor
    b) data, ora şi locul deschiderii
    13. Dupã caz, orice garanţii solicitate
    14. Modalitãţi esenţiale de finanţare şi de platã şi trimiteri la textele care le reglementeazã
    15. Dupã caz, forma juridicã pe care trebuie sã o aibã grupul de investitori privaţi câştigãtori
    16. Criterii de selecţie privind situaţia personalã a investitorilor privaţi, care pot atrage excluderea acestora, şi informaţii solicitate care sã dovedeascã faptul cã nu se încadreazã în cazurile ce justificã excluderea. Criterii de selecţie şi informaţii privind situaţia personalã a investitorilor privaţi, informaţii şi formalitãţi necesare pentru evaluarea capacitãţilor minime cu caracter economic şi tehnic pe care trebuie sã le aibã investitorii privaţi. Nivelul (nivelurile) specific(e) minim(e) al(ale) capacitãţilor eventual impuse
    17. Pentru dialogul competitiv, indicaţi, dupã caz, recurgerea la o procedurã care se deruleazã în etape succesive, pentru a reduce în mod progresiv numãrul de soluţii care trebuie discutate sau de oferte care trebuie negociate
    18. Pentru dialogul competitiv, în cazul în care se recurge la opţiunea de reducere a numãrului de candidaţi care vor fi invitaţi sã prezinte o ofertã sau sã dialogheze: numãrul minim şi, dupã caz, numãrul maxim propus de candidaţi şi criteriile obiective care urmeazã sã se aplice pentru a alege respectivul numãr de candidaţi
    19. Perioada de timp în care investitorul privat trebuie sã îşi menţinã oferta valabilã (proceduri deschise)
    20. Criteriul de atribuire a contractului de parteneriat public-privat
    21. Criteriile corespunzãtoare ofertei celei mai avantajoase din punct de vedere economic, precum şi ponderea lor sunt menţionate dacã nu figureazã, în cazul dialogului competitiv, în documentul ataşat.
    22. Denumirea şi adresa organismului competent cu rezolvarea contestaţiilor
    23. Informaţii exacte privind termenele de depunere a contestaţiei şi, dupã caz, denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale serviciului de la care se pot obţine aceste informaţii
    24. Data expedierii anunţului de selecţie
    25. Indicaţi dacã contractul este reglementat sau nu de acord.


                                   INFORMAŢII
                  care trebuie incluse în anunţul de atribuire
                pentru contractele de parteneriat public-privat

    1. Denumirea şi adresa partenerului public
    2. Procedurile de selecţie alese
    3. Contracte de parteneriat public-privat de lucrãri: natura şi dimensiunea prestaţiilor, caracteristicile generale ale lucrãrii
    Contracte de parteneriat public-privat de bunuri: natura şi cantitatea produselor furnizate, dupã caz, pe furnizor; numãrul de referinţã din nomenclatorul CPV
    Contracte de parteneriat public-privat de servicii: categoria şi descrierea serviciului; numãrul de referinţã din nomenclatorul CPV; cantitatea de servicii ce vor fi prestate
    4. Data atribuirii contractului de parteneriat public-privat
    5. Criterii de atribuire a contractului de parteneriat public-privat
    6. Numãrul de oferte primite
    7. Denumirea şi adresa câştigãtorului sau câştigãtorilor
    8. Preţul contractului
    9. Valoarea ofertei (ofertelor) reţinute sau a ofertei celei mai ridicate şi a ofertei celei mai scãzute luate în considerare în vederea atribuirii contractului de parteneriat public-privat
    10. Dupã caz, valoarea şi partea din contract care poate fi subcontractatã unor pãrţi terţe
    11. Data publicãrii anunţului de selecţie la contractul de parteneriat public-privat conform specificaţiilor tehnice de publicare
    12. Data expedierii prezentului anunţ
    13. Denumirea şi adresa organismului competent cu rezolvarea contestaţiilor şi, dupã caz, ale celui de mediere. Informaţii exacte privind termenele de depunere a contestaţiei şi, dupã caz, denumirea, adresa, numãrul de telefon, numãrul de fax şi adresa de e-mail ale serviciului de la care se pot obţine aceste informaţii

                                     --------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016