Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 70 din 31 august 2011  privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 70 din 31 august 2011 privind masurile de protectie sociala in perioada sezonului rece

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 629 din 2 septembrie 2011
    În baza asumãrii de cãtre România a unor obligaţii în cadrul tratatului de aderare la Uniunea Europeanã, dar şi în cadrul unor acorduri cu organisme internaţionale, s-a stabilit eliminarea treptatã a compensãrilor acordate din bugetul de stat pentru producerea energiei termice, perioada de graţie avutã la dispoziţie fiind destinatã retehnologizãrilor şi modernizãrilor la unitãţile de producere a energiei termice.
    Eliminarea compensãrilor de la bugetul de stat va conduce la o majorare a preţului energiei termice furnizate populaţiei şi deci la o cheltuialã mai mare din partea bugetelor familiilor.
    Aceastã situaţie impune luarea unor mãsuri de protecţie a populaţiei vulnerabile într-un termen cât mai scurt posibil, pentru a se realiza toate mãsurile administrative premergãtoare sezonului rece 1 noiembrie 2011-31 martie 2012.
    Luând în considerare faptul cã elementele sus-menţionate vizeazã un interes public şi constituie o situaţie extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã, se impune adoptarea de mãsuri urgente pe calea ordonanţei de urgenţã.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţie, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    CAP. I
    Modalitãţi de facturare a energiei termice

    ART. 1
    Prezenta ordonanţã de urgenţã are ca scop reglementarea acordãrii unor mãsuri de protecţie socialã a populaţiei reprezentate de ajutoare lunare pentru acoperirea unei pãrţi din cheltuielile aferente încãlzirii locuinţei în perioada sezonului rece, precum şi a modului de facturare şi platã a energiei termice.
    ART. 2
    (1) Modul de facturare şi de platã a contravalorii energiei termice consumate pentru încãlzire de cãtre asociaţiile de proprietari/locatari sau persoanele fizice, care sunt titulari de contracte de furnizare a energiei termice/convenţii individuale, poate fi:
    a) facturarea şi plata pe baza consumului lunar efectiv;
    b) facturarea pe baza consumului lunar efectiv şi plata în tranşe procentuale pe o perioadã de referinţã cu durata de 12 luni.
    (2) Modalitatea de platã conform alin. (1) lit. b), termenul scadent, precum şi stabilirea perioadei de referinţã se aprobã prin hotãrâre a consiliului local, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (3) Pentru familiile şi persoanele singure care utilizeazã pentru încãlzirea locuinţei energie termicã furnizatã în sistem centralizat şi care beneficiazã de ajutoare, în condiţiile prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã, facturarea şi plata consumului de energie termicã se fac doar pe baza consumului efectiv, conform alin. (1) lit. a).
    ART. 3
    (1) La solicitarea scrisã a titularilor de contract de furnizare a energiei termice/convenţie individualã, furnizorii de energie termicã aplicã modul de platã a contravalorii energiei termice în tranşe procentuale, valabil pe durata unei perioade de referinţã în baza unui act adiţional la contractul de furnizare/convenţiei individuale.
    (2) Opţiunea titularilor de contract de furnizare a energiei termice/convenţie individualã asupra modului de platã a contravalorii energiei termice în tranşe procentuale se comunicã furnizorilor cu cel mult 30 de zile înaintea începerii perioadei de referinţã.
    ART. 4
    Furnizorii de energie termicã au obligaţia sã accepte, la solicitarea titularilor de contract de furnizare a energiei termice/convenţie individualã, facturarea în condiţiile prevederilor art. 2.
    ART. 5
    Titularii de contract de furnizare a energiei termice/convenţie individualã sunt obligaţi sã achite facturile în termenul de scadenţã de 15 zile de la data primirii facturilor în situaţia prevãzutã la art. 2 alin. (1) lit. a), respectiv în termen de 15 zile de la termenele înscrise pe facturã în situaţia prevãzutã la art. 2 alin. (1) lit. b). Data emiterii facturii şi termenele de scadenţã se înscriu pe facturã. Neachitarea facturii în termen de 30 de zile de la data scadenţei atrage penalitãţi de întârziere, conform prevederilor art. 42 alin. (10) din Legea serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    CAP. II
    Ajutoare pentru încãlzirea locuinţei

    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale

    ART. 6
    În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi noţiunile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
    a) consumator vulnerabil - persoana singurã/familia care nu îşi poate asigura menţinerea locuinţei în condiţii adecvate de temperaturã, respectiv 21°C şi ale cãrei venituri sunt situate în limitele prevãzute la art. 7 alin. (1);
    b) consumul mediu lunar - cantitatea de energie termicã, mãsuratã în gigacalorii, necesarã încãlzirii locuinţei în condiţiile prevãzute la lit. a), stabilitã pentru familie şi persoana singurã, pe tip de apartament/locuinţã, în funcţie de zona de temperaturã, conform anexei nr. 1;
    c) zona de temperaturã - gruparea judeţelor în funcţie de temperaturile medii multianuale înregistrate, conform anexei nr. 2;
    d) familie - soţul, soţia, precum şi alte persoane, indiferent dacã între acestea existã sau nu relaţii de rudenie, care au acelaşi domiciliu sau reşedinţã şi/sau care locuiesc şi se gospodãresc împreunã, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei;
    e) persoanã singurã - persoana care a împlinit vârsta de 16 ani, locuieşte şi se gospodãreşte singurã;
    f) locuinţã de domiciliu sau de reşedinţã - locuinţa situatã la adresa înscrisã în actele de identitate ale membrilor de familie sau, dupã caz, adresa la care persoanele sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei;
    g) sezon rece - perioada de 5 luni cuprinsã între data de 1 noiembrie a anului curent şi data de 31 martie a anului urmãtor. Perioada sezonului rece poate fi prelungitã la propunerea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu avizul Autoritãţii Naţionale de Meteorologie. Condiţiile în care se prelungeşte perioada sezonului rece, perioada de prelungire, precum şi procedura de acordare a ajutoarelor pentru încãlzirea locuinţei în aceastã perioadã se aprobã prin hotãrâre a Guvernului;
    h) ajutor pentru încãlzirea locuinţei - mãsurã de sprijin destinatã consumatorilor vulnerabili cu venituri situate pânã la un prag stabilit de lege şi care are drept scop acoperirea integralã sau, dupã caz, a unei pãrţi din cheltuielile cu încãlzirea locuinţei. Ajutorul se acordã pentru consumatorii de energie termicã în sistem centralizat, gaze naturale şi lemne, cãrbuni şi combustibili petrolieri;
    i) titularul ajutorului pentru încãlzirea locuinţei - reprezentantul familiei sau, dupã caz, persoana singurã care îndeplineşte condiţiile legale de acordare a ajutorului, care solicitã acordarea acestuia şi care poate fi, dupã caz: proprietarul locuinţei, persoana care a înstrãinat locuinţa în baza unui contract cu clauze de întreţinere, titularul contractului de închiriere al acesteia ori alt membru de familie major şi legal împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere ori, dupã caz, reprezentantul legal al persoanei singure care nu a împlinit vârsta de 18 ani;
    j) beneficiarul ajutorului - familia sau persoana singurã, definite conform lit. d) şi e).

    SECŢIUNEA a 2-a
    Condiţiile de acordare şi cuantumul ajutorului pentru încãlzirea locuinţei

    ART. 7
    (1) Consumatorii vulnerabili care utilizeazã pentru încãlzirea locuinţei energie termicã furnizatã în sistem centralizat beneficiazã de ajutor lunar pentru încãlzirea locuinţei acordat din bugetul de stat, denumit în continuare ajutor pentru energie termicã, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie este de pânã la 786 lei în cazul familiilor şi 1.082 lei în cazul persoanei singure.
    (2) Pentru sprijinirea populaţiei în perioada sezonului rece, autoritãţile administraţiei publice locale pot stabili, prin hotãrâre a consiliului local, mãsuri de protecţie socialã din bugetele locale, dupã cum urmeazã:
    a) subvenţii lunare pentru acoperirea diferenţei dintre preţul de producere, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice livrate populaţiei şi preţul local al energiei termice facturate populaţiei;
    b) ajutoare lunare pentru încãlzirea locuinţei cu energie termicã, în completarea celor acordate de la bugetul de stat;
    c) atât subvenţii lunare prevãzute la lit. a), cât şi ajutoare lunare prevãzute la lit. b).
    ART. 8
    (1) Ajutoarele pentru energie termicã prevãzute la art. 7 se acordã prin compensarea procentualã aplicatã la contravaloarea energiei termice consumate lunar de consumatorul vulnerabil, denumitã în continuare facturã pentru energie termicã, în limita consumului mediu lunar definit la art. 6 lit. b) şi prevãzut în anexa nr. 1.
    (2) În funcţie de veniturile medii nete lunare pe membru de familie, compensarea procentualã prevãzutã la alin. (1) se acordã din bugetul de stat, dupã cum urmeazã:
    a) în proporţie de 90%, în situaţia în care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este de pânã la 155 lei;
    b) în proporţie de 80%, în situaţia în care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 155,1 lei şi 210 lei;
    c) în proporţie de 70%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 210,1 lei şi 260 lei;
    d) în proporţie de 60%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 260,1 lei şi 310 lei;
    e) în proporţie de 50%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 310,1 lei şi 355 lei;
    f) în proporţie de 40%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 355,1 lei şi 425 lei;
    g) în proporţie de 30%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 425,1 lei şi 480 lei.
    h) în proporţie de 20%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 480,1 lei şi 540 lei.
    i) în proporţie de 10%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 540,1 lei şi 615 lei.
    j) în proporţie de 5%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 615,1 lei şi 786 lei.
    (3) Pentru persoanele singure ale cãror venituri se situeazã între 786,1 lei şi 1.082 lei compensarea procentualã prevãzutã la alin. (1) este de 10%.
    (4) Pentru persoanele singure ale cãror venituri se situeazã în limitele prevãzute la alin. (2) compensarea procentualã este mai mare cu 10% faţã de proporţiile stabilite pentru familie.
    (5) Pentru familiile şi persoanele singure prevãzute la alin. (2) lit. a), beneficiare ale ajutorului social stabilit potrivit prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, compensarea procentualã se acordã în proporţie de 100%.
    (6) În funcţie de veniturile medii nete lunare pe membru de familie, compensarea procentualã prevãzutã la alin. (1) se acordã din bugetul local cu titlu de ajutor conform art. 7 alin. (2) lit. b) şi c), dupã cum urmeazã:
    a) pânã la 7%, în situaţia în care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este de pânã la 155 lei;
    b) pânã la 14%, în situaţia în care venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 155,1 lei şi 210 lei;
    c) pânã la 20%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 210,1 lei şi 260 lei;
    d) pânã la 27%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 260,1 lei şi 310 lei;
    e) pânã la 33%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 310,1 lei şi 355 lei;
    f) pânã la 40%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 355,1 lei şi 425 lei;
    g) pânã la 46%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 425,1 lei şi 480 lei;
    h) pânã la 53%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 480,1 lei şi 540 lei;
    i) pânã la 59%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 540,1 lei şi 615 lei;
    j) pânã la 61%, în situaţia în care venitul net mediu lunar pe membru de familie sau al persoanei singure este cuprins între 615,1 lei şi 786 lei;
    k) pânã la 63%, în situaţia în care venitul net mediu lunar al persoanei singure este cuprins între 786,1 lei şi 1.082 lei.
    (7) În oricare dintre situaţiile prevãzute la art. 7 alin. (2), autoritãţile administraţiei publice locale au obligaţia sã acorde un sprijin cumulat care sã reprezinte cel puţin 10% din maximul compensãrii prevãzute la alin. (6).
    (8) În funcţie de resursele proprii, autoritãţile administraţiei publice locale pot aproba, prin hotãrâre a consiliului local, ajutoare pentru energie termicã peste tranşele şi procentele prevãzute la alin. (6).
    (9) În situaţia în care consumul din factura pentru energie termicã depãşeşte consumul mediu lunar calculat în condiţiile art. 6 lit. b), compensarea procentualã prevãzutã la art. 8 alin. (2)-(8) se va aplica la contravaloarea energiei termice pentru un consum mediu lunar.
    ART. 9
    (1) Consumatorii vulnerabili, care utilizeazã pentru încãlzirea locuinţei gaze naturale beneficiazã de ajutor lunar pentru încãlzirea locuinţei pe perioada sezonului rece, denumit în continuare ajutor pentru gaze naturale, dupã cum urmeazã:
    a) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã pânã la 155 lei li se acordã o sumã de 262 lei;
    b) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 155,1 lei şi 210 lei li se acordã o sumã de 162 lei;
    c) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 210,1 lei şi 260 lei li se acordã o sumã de 137 lei;
    d) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 260,1 lei şi 310 lei li se acordã o sumã de 112 lei;
    e) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 310,1 lei şi 355 lei li se acordã o sumã de 87 lei;
    f) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 355,1 lei şi 425 lei li se acordã o sumã de 62 lei;
    g) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 425,1 lei şi 480 lei li se acordã lunar o sumã de 44 lei;
    h) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 480,1 lei şi 540 lei li se acordã lunar o sumã de 31 lei;
    i) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 540,1 lei şi 615 lei li se acordã lunar o sumã de 19 lei.
    (2) În funcţie de resursele proprii, autoritãţile administraţiei publice locale pot aproba, prin hotãrâre a consiliului local, ajutoare pentru gaze naturale peste tranşele şi cuantumurile prevãzute la alin. (1).
    ART. 10
    Ajutorul pentru gaze naturale se acordã în cuantumurile stabilite la art. 9, dar nu mai mult decât contravaloarea cantitãţii de gaze naturale consumate în perioada sezonului rece.
    ART. 11
    (1) Familiile şi persoanele singure cu venituri reduse, care utilizeazã pentru încãlzirea locuinţei lemne, cãrbuni, combustibili petrolieri, beneficiazã de ajutor lunar pentru încãlzirea locuinţei pe perioada sezonului rece, denumit în continuare ajutor pentru combustibili solizi sau petrolieri, dupã cum urmeazã:
    a) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã pânã la 155 lei li se acordã lunar o sumã de 54 lei;
    b) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 155,1 lei şi 210 lei li se acordã lunar o sumã de 48 lei;
    c) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 210,1 lei şi 260 lei li se acordã lunar o sumã de 44 lei;
    d) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 260,1 lei şi 310 lei li se acordã lunar o sumã de 39 lei;
    e) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 310,1 lei şi 355 lei li se acordã o sumã de 34 lei;
    f) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 355,1 lei şi 425 lei li se acordã o sumã de 30 lei;
    g) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 425,1 lei şi 480 lei li se acordã lunar o sumã de 26 lei;
    h) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 480,1 lei şi 540 lei li se acordã lunar o sumã de 20 lei;
    i) familiilor şi persoanelor singure al cãror venit net mediu lunar pe membru de familie, respectiv al persoanei singure se situeazã între 540,1 lei şi 615 lei li se acordã lunar o sumã de 16 lei.
    (2) Pentru familiile şi persoanele singure prevãzute la alin. (1) lit. a), beneficiare ale ajutorului social stabilit potrivit prevederilor Legii nr. 416/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ajutorul pentru combustibili solizi sau petrolieri este de 58 lei.
    (3) În funcţie de resursele proprii, autoritãţile administraţiei publice locale pot aproba, prin hotãrâre a consiliului local, ajutoare pentru combustibili solizi sau petrolieri peste tranşele şi cuantumurile prevãzute la alin. (1) şi (2).
    ART. 12
    (1) Beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 8, 9 şi 11 familiile şi persoanele singure, cetãţeni români, precum şi cetãţeni strãini ori apatrizi cu domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa în România, stabilitã în condiţiile legislaţiei române.
    (2) Ajutorul pentru încãlzirea locuinţei se acordã familiilor, respectiv persoanelor singure prevãzute la alin. (1) numai pentru locuinţa de domiciliu sau, dupã caz, de reşedinţã a acestora.
    (3) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţã nu se considerã locuinţã instituţiile de asistenţã socialã sau alte aşezãminte cu caracter social, inclusiv cele înfiinţate şi administrate de cultele religioase cu scop monahal.
    ART. 13
    (1) Limitele de venituri pentru acordarea ajutorului pentru încãlzirea locuinţei, nivelul compensãrii procentuale, precum şi cuantumul ajutorului pentru gaze naturale şi combustibili solizi sau petrolieri se poate actualiza anual şi se aprobã prin hotãrâre a Guvernului.
    (2) Ajutoarele pentru încãlzirea locuinţei, acordate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, nu se iau în calcul la stabilirea drepturilor de ajutor social în condiţiile Legii nr. 416/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ori a obligaţiilor legale de întreţinere şi nu pot fi urmãrite silit decât pentru recuperarea sumelor acordate cu titlu nejustificat.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Modul de stabilire şi acordare a ajutorului pentru încãlzirea locuinţei

    ART. 14
    (1) Ajutorul pentru încãlzirea locuinţei, prevãzut la art. 8, 9 şi 11 alin. (1), se acordã pe bazã de cerere şi declaraţie pe propria rãspundere privind componenţa familiei şi veniturile acesteia.
    (2) Formularul de cerere şi declaraţie pe propria rãspundere se completeazã potrivit modelului stabilit prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (3) La completarea cererii, titularul are obligaţia de a menţiona corect componenţa familiei, veniturile membrilor acesteia, precum şi bunurile mobile şi imobile deţinute, aşa cum sunt acestea trecute în formularul prevãzut la alin. (2).
    ART. 15
    (1) Pentru energie termicã şi gaze naturale, formularele de cerere şi declaraţie pe propria rãspundere sunt transmise de cãtre primãrii furnizorilor, pânã la data de 15 septembrie a fiecãrui an.
    (2) Furnizorii prevãzuţi la alin. (1) transmit formularele titularilor de contract, respectiv consumatorilor individuali şi asociaţiilor de proprietari/locatari, pânã la data de 25 septembrie a fiecãrui an.
    (3) Pentru combustibili solizi sau petrolieri, formularele de cerere şi declaraţie pe propria rãspundere sunt puse la dispoziţia solicitanţilor de cãtre primãrii.
    (4) Solicitantul ajutorului pentru încãlzirea locuinţei poate intra în posesia formularului de cerere şi declaraţie pe propria rãspundere care se publicã pe site-ul autoritãţii administraţiei publice locale sau, dupã caz, al agenţiei pentru prestaţii sociale judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumitã în continuare agenţie teritorialã.
    ART. 16
    Familiile şi persoanele singure care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 8, 9 şi 11 alin. (1) depun, individual, prin asociaţiile de proprietari/locatari sau prin furnizorii de energie termicã, cererile şi declaraţiile pe propria rãspundere la primãria comunei, oraşului, municipiului ori, dupã caz, a sectorului municipiului Bucureşti în a cãrei razã teritorialã se aflã locuinţa de domiciliu sau de reşedinţã, pânã la data de 15 octombrie a fiecãrui an.
    ART. 17
    (1) Stabilirea dreptului la ajutorul pentru încãlzirea locuinţei se realizeazã în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, prin dispoziţie a primarului, care se emite o singurã datã pentru toatã perioada de acordare a ajutorului. Dispoziţiile pot fi emise fie individual, fie colectiv, caz în care vor fi aduse la cunoştinţa solicitanţilor individual.
    (2) Dispoziţiile prevãzute la alin. (1) se comunicã pânã la data de 15 noiembrie titularilor ajutoarelor pentru încãlzirea locuinţei, direct, prin intermediul furnizorilor sau prin asociaţiile de proprietari/locatari.
    (3) În termenul prevãzut la alin. (2) primarii vor transmite furnizorilor de energie termicã în sistem centralizat, de gaze naturale şi asociaţiilor de proprietari/locatari, precum şi agenţiilor teritoriale situaţia centralizatoare privind titularii ajutoarelor, venitul net lunar pe membru de familie şi valoarea ajutorului calculatã în condiţiile art. 8, 9 şi art. 11 alin. (1), atât în scris, cât şi în format electronic.
    (4) Dispoziţiile primarului conţin numele şi prenumele titularului, cuantumul ajutorului acordat în condiţiile art. 8, 9 şi art. 11 alin. (1), perioada de acordare a acestuia, iar în cazul beneficiarilor care utilizeazã lemne, cãrbuni, combustibili petrolieri şi data efectuãrii plãţii acestuia.
    (5) Pentru solicitanţii care nu îndeplinesc condiţiile de acordare a ajutorului, în termenul prevãzut la alin. (2) primarii vor comunica acestora dispoziţia motivatã privind respingerea cererii.
    (6) În situaţia în care consumatorii vulnerabili îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 8, 9 şi art. 11 alin. (1) pe parcursul sezonului rece, stabilirea dreptului la ajutorul pentru încãlzirea locuinţei se face, prin dispoziţie a primarului, dupã cum urmeazã:
    a) începând cu luna depunerii cererii, pentru cei care au depus documentele pânã la data de 20 a lunii respective;
    b) începând cu luna urmãtoare, pentru cei care au depus documentele dupã data prevãzutã la lit. a);
    c) începând cu luna depunerii cererii, pentru beneficiarii de ajutor social al cãror drept de ajutor social este stabilit începând cu acea lunã, indiferent de data la care a fost depusã cererea.
    (7) Dispoziţia primarului prevãzutã la alin. (6) se comunicã titularului în termen de 5 zile de la emitere, prevederile alin. (3) şi (4) aplicându-se corespunzãtor.
    ART. 18
    (1) La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie, dupã caz, al persoanei singure se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le realizeazã, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurãri sociale de stat, asigurãri de şomaj, obligaţii legale de întreţinere, indemnizaţii, alocaţii şi ajutoare cu caracter permanent şi alte creanţe legale, cu excepţia ajutorului social prevãzut de Legea nr. 416/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, a burselor de studiu şi a burselor sociale, precum şi a sprijinului financiar prevãzut de Hotãrârea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor şi a cuantumului sprijinului financiar ce se acordã elevilor în cadrul Programului naţional de protecţie socialã "Bani de liceu", cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) În cazul în care familia sau persoana singurã are în proprietate, închiriere, concesiune, comodat sau altã formã de deţinere cel puţin unul dintre bunurile cuprinse în lista bunurilor ce conduc la excluderea acordãrii ajutorului pentru încãlzirea locuinţei, aceasta nu beneficiazã de ajutor pentru încãlzirea locuinţei.
    (3) Lista prevãzutã la alin. (2) se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
    ART. 19
    (1) Titularii ajutoarelor pentru încãlzirea locuinţei sunt obligaţi sã comunice primarului orice modificare intervenitã în componenţa familiei şi a veniturilor acesteia, în termen de 5 zile de la data modificãrii.
    (2) Comunicarea modificãrilor prevãzute la alin. (1) se va face prin depunerea unei noi declaraţii pe propria rãspundere, individual sau prin asociaţiile de proprietari/locatari.
    (3) În cazul modificãrilor prevãzute la alin. (1), primarii vor emite noi dispoziţii, cu privire la modificarea valorii ajutorului calculat în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (4) Modificãrile sau, dupã caz, încetarea dreptului la ajutorul pentru încãlzirea locuinţei, prevãzute la alin. (3), se fac începând cu luna urmãtoare celei în care au intervenit modificãrile.
    (5) Primarii vor comunica titularilor ajutoarelor pentru încãlzirea locuinţei dispoziţiile prevãzute la alin. (3), în termen de 5 zile de la data emiterii, direct, prin intermediul furnizorilor sau prin intermediul asociaţiilor de proprietari/locatari.
    (6) În termenul prevãzut la alin. (5) primarii vor transmite furnizorilor, asociaţiilor de proprietari/locatari, precum şi agenţiilor teritoriale situaţia privind modificãrile prevãzute la alin. (3) sau, dupã caz, încetarea dreptului la ajutor, atât în scris, cât şi în format electronic.
    ART. 20
    (1) Lunar, pânã cel târziu la data de 3 a lunii, reprezentantul furnizorului de energie termicã ori de gaze naturale împreunã cu reprezentantul asociaţiei de proprietari/locatari, dupã caz, stabilesc consumul general de energie termicã sau de gaze naturale.
    (2) La stabilirea consumului general, persoanele prevãzute la alin. (1) încheie un proces-verbal constatator al cãrui model se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (3) Pe baza datelor cuprinse în procesul-verbal constatator, asociaţia de proprietari/locatari defalcã consumul general pe consumatori individuali.
    (4) Pânã la data de 5 a fiecãrei luni, asociaţia de proprietari/locatari transmite furnizorilor prevãzuţi la alin. (1) situaţia centralizatoare cuprinzând consumurile defalcate pentru beneficiarii de ajutor pentru încãlzirea locuinţei.
    (5) Prevederile alin. (1)-(3) nu se aplicã furnizorilor cu un numãr de peste 1.000 de clienţi, precum şi în situaţia existenţei de repartitoare de încãlzire, în cazul energiei termice, sau în situaţiile în care reglementãrile legale în domeniul energiei termice ori gazelor naturale dispun în alt fel.
    ART. 21
    (1) Pe baza situaţiilor centralizatoare prevãzute la art. 17 alin. (3) şi la art. 20 alin. (4), respectiv a consumului efectiv înregistrat de consumatorii vulnerabili individuali, pânã la data de 10 a fiecãrei luni, furnizorii de energie termicã calculeazã cuantumul efectiv al ajutorului pentru energie termicã, cu respectarea prevederilor art. 8.
    (2) În cazul asociaţiilor de proprietari/locatari, furnizorii de energie termicã în sistem centralizat transmit lunar factura reprezentând consumul general de energie termicã la nivel de asociaţie, precum şi suma totalã a ajutoarelor efective calculate potrivit alin. (1), în termen de maximum douã zile de la realizarea calculului.
    (3) Factura prevãzutã la alin. (2) este însoţitã de situaţia detaliatã cuprinzând beneficiarii ajutorului pentru energie termicã şi cuantumul efectiv al acestuia, defalcat pe surse de finanţare, respectiv din bugetul de stat şi din bugetul local, în condiţiile art. 8, precum şi suma individualã de platã.
    (4) În cazul consumatorilor vulnerabili titulari de contracte individuale, furnizorii de energie termicã în sistem centralizat transmit lunar, în termenul prevãzut la alin. (2), facturile reprezentând consumul de energie termicã ce vor conţine cuantumul efectiv al acestuia, defalcat pe surse de finanţare, respectiv din bugetul de stat şi din bugetul local, în condiţiile art. 8, precum şi suma individualã de platã.
    (5) Pe baza situaţiei prevãzute la alin. (3) şi a facturilor prevãzute la alin. (4), furnizorii de energie termicã elaboreazã borderoul centralizator care se transmite primarului pentru certificare şi constituie document de platã care, dupã certificare, se transmite agenţiilor teritoriale în vederea decontãrii.
    (6) Modelul borderoului prevãzut la alin. (5) se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    ART. 22
    (1) Lunar, în termen de 10 zile de la primirea facturii, asociaţiile de proprietari/locatari au obligaţia de a defalca cheltuielile privind energia termicã pe consumatori individuali, ţinând cont de ajutorul pentru încãlzirea locuinţei stabilit în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (2) În cazul asociaţiilor de proprietari/locatari care utilizeazã pentru încãlzirea locuinţei energie termicã furnizatã în sistem centralizat, defalcarea cheltuielilor prevãzute la alin. (1) se evidenţiazã într-un borderou care se transmite furnizorului în termen de maximum douã zile de la întocmire.
    (3) Asociaţia de proprietari/locatari are obligaţia de a evidenţia lunar ajutorul pentru încãlzirea locuinţei cu energie termicã în tabelul cu cheltuielile de întreţinere.
    ART. 23
    (1) Pe baza situaţiilor centralizatoare prevãzute la art. 17 alin. (3) şi la art. 20 alin. (4), respectiv a consumului efectiv înregistrat de consumatorii vulnerabili individuali, lunar, furnizorii de gaze naturale calculeazã cuantumul efectiv al ajutorului pentru gaze naturale, cu respectarea prevederilor art. 10.
    (2) În cazul asociaţiilor de proprietari/locatari titulare de contracte de furnizare a gazelor naturale, furnizorii transmit factura reprezentând valoarea consumului general de gaze naturale la nivelul asociaţiei de proprietari/locatari şi, dupã caz, suma de platã, calculatã ca diferenţã între valoarea consumului general şi suma totalã a ajutoarelor efective calculate potrivit alin. (1), în termen de maximum douã zile de la realizarea calculului.
    (3) Factura prevãzutã la alin. (2) este însoţitã de situaţia detaliatã cuprinzând beneficiarii ajutorului pentru gaze naturale şi cuantumul efectiv al acestuia defalcat pe surse de finanţare, respectiv din bugetul de stat şi din bugetul local, precum şi suma individualã de platã ce va fi suportatã de beneficiar ca diferenţã dintre contravaloarea consumului înregistrat conform art. 20 alin. (4) şi ajutorul efectiv.
    (4) În cazul consumatorilor vulnerabili titulari de contracte individuale, furnizorii de gaze naturale transmit lunar facturile reprezentând consumul de gaze naturale care vor conţine, defalcat, ajutorul pentru gaze naturale acordat în condiţiile art. 9, precum şi suma individualã de platã stabilitã ca diferenţã între contravaloarea consumului şi ajutorul efectiv calculat în condiţiile alin. (1).
    (5) Pe baza situaţiei prevãzute la alin. (3) şi a facturilor prevãzute la alin. (4), furnizorii de gaze naturale elaboreazã borderoul centralizator care se transmite primarului pentru certificare şi constituie document de platã care, dupã certificare, se transmite agenţiilor teritoriale în vederea decontãrii.
    (6) Modelul borderoului prevãzut la alin. (5) se stabileşte prin normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
    ART. 24
    (1) Lunar, în termenul stabilit prin contract, dupã primirea facturii, asociaţiile de proprietari/locatari au obligaţia de a defalca cheltuielile privind gazele naturale pe consumatori individuali, ţinând cont de ajutorul pentru încãlzirea locuinţei stabilit în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (2) Defalcarea cheltuielilor prevãzute la alin. (1) se evidenţiazã într-un borderou care se transmite furnizorului în termen de maximum douã zile de la întocmire.
    (3) Asociaţia de proprietari/locatari are obligaţia de a evidenţia lunar ajutorul pentru gaze naturale în tabelul cu cheltuielile de întreţinere.
    ART. 25
    (1) Pentru ajutoarele pentru combustibili solizi sau petrolieri prevãzute la art. 11 alin. (2), pânã la data de 15 septembrie a fiecãrui an, primarii au obligaţia sã întocmeascã lista cu beneficiarii de ajutor social care utilizeazã pentru încãlzirea locuinţei lemne, cãrbuni, combustibili petrolieri, pe baza documentaţiei depuse la stabilirea ajutorului social.
    (2) Pe baza listei prevãzute la alin. (1), primarii emit dispoziţiile privind stabilirea dreptului la ajutorul pentru combustibili solizi sau petrolieri, pe care le transmit titularilor de ajutor social pânã la data de 30 septembrie a fiecãrui an.
    (3) Dreptul la ajutorul pentru combustibili solizi sau petrolieri prevãzut la art. 11 alin. (2) se stabileşte o singurã datã pentru toatã perioada sezonului rece.
    (4) Plata ajutorului pentru combustibili solizi sau petrolieri, prevãzut la art. 11 alin. (2), se efectueazã o singurã datã, pânã la data de 31 octombrie a fiecãrui an, pentru toatã perioada sezonului rece.
    (5) Data plãţii ajutorului pentru combustibili solizi sau petrolieri şi modalitatea de platã a acestuia se stabilesc de cãtre primar, prin dispoziţie care se aduce la cunoştinţa titularilor.
    (6) Pentru familiile şi persoanele singure cãrora le înceteazã dreptul la ajutor social dupã efectuarea plãţii ajutorului pentru combustibili solizi sau petrolieri, dreptul la acesta din urmã înceteazã în luna urmãtoare, iar sumele plãtite necuvenit cu acest titlu se recupereazã în condiţiile legii.
    (7) Pentru familiile şi persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutor social dupã data prevãzutã la alin. (4), ajutorul pentru combustibili solizi sau petrolieri prevãzut la art. 11 alin. (2) se acordã începând cu luna în care s-a stabilit dreptul la ajutor social.
    (8) Plata ajutorului pentru încãlzirea locuinţei, stabilit în condiţiile alin. (7), pentru perioada rãmasã pânã la sfârşitul sezonului rece, se efectueazã o singurã datã, în luna în care s-a stabilit dreptul.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Finanţarea şi plata ajutorului pentru încãlzirea locuinţei

    ART. 26
    (1) Fondurile necesare pentru plata ajutorului pentru încãlzirea locuinţei, prevãzut la art. 8 alin. (2)-(5) şi art. 9 alin. (1), se asigurã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    (2) Fondurile necesare pentru plata ajutorului pentru încãlzirea locuinţei, prevãzut la art. 11 alin. (1), se asigurã din transferuri de la bugetul de stat cãtre bugetele locale, prevãzute în bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
    (3) Fondurile necesare pentru plata ajutorului pentru încãlzirea locuinţei, prevãzut la art. 11 alin. (2), se asigurã din bugetele locale, inclusiv din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat.
    (4) Fondurile necesare pentru plata ajutoarelor pentru încãlzirea locuinţei prevãzute la art. 8 alin. (6)-(8), art. 9 alin. (2) şi art. 11 alin. (3) se asigurã din bugetele locale.
    (5) Cheltuielile administrative privind stabilirea, modificarea sau încetarea dreptului la ajutorul pentru încãlzirea locuinţei, precum şi pentru tipãrirea formularului de cerere şi declaraţie pe propria rãspundere privind componenţa familiei şi veniturile acesteia se asigurã din bugetele locale.
    ART. 27
    (1) Decontarea sumelor cu titlu de ajutor pentru încãlzirea locuinţei prevãzut la art. 8 alin. (2)-(5), art. 9 alin. (1) şi art. 11 alin. (1) se realizeazã lunar de cãtre agenţiile teritoriale, pe baza borderoului centralizator prevãzut la art. 21 alin. (5) şi art. 23 alin. (5) şi a situaţiei centralizatoare prevãzute la art. 17 alin. (3) şi (7), în cazul ajutorului pentru combustibili solizi sau petrolieri.
    (2) În vederea plãţii ajutorului pentru combustibili solizi sau petrolieri în condiţiile alin. (1), primarii transmit lunar agenţiilor teritoriale situaţia centralizatoare prevãzutã la art. 17 alin. (3) actualizatã conform prevederilor art. 17 alin. (7).
    ART. 28
    Sumele reprezentând cheltuielile pentru încãlzirea locuinţei, aferente consumului de energie termicã sau de gaze naturale, plãtite direct de consumatorii titulari de contract de furnizare a energiei termice/convenţie individualã, respectiv contract de furnizare a gazelor naturale, precum şi ajutoarele pentru încãlzirea locuinţei achitate de agenţiile teritoriale ori de autoritãţile administraţiei publice locale, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, se vor colecta în conturile tip ESCROW, deschise la bãnci de cãtre distribuitorii şi producãtorii de energie termicã sau de gaze naturale.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Verificare şi monitorizare

    ART. 29
    (1) Borderoul centralizator prevãzut la art. 21 alin. (5) şi art. 23 alin. (5), precum şi situaţia centralizatoare prevãzutã la art. 17 alin. (3) se transmit agenţiilor teritoriale şi în format electronic, în termenele prevãzute de prezenta ordonanţa de urgenţã.
    (2) Pe baza documentelor prevãzute la alin. (1), agenţiile teritoriale elaboreazã baza de date cu beneficiarii ajutoarelor pentru încãlzirea locuinţei şi sumele acordate.
    ART. 30
    (1) Primarii au obligaţia de a efectua lunar, pânã la începutul sezonului rece urmãtor, la solicitarea agenţiilor teritoriale, anchete sociale pentru verificarea veridicitãţii datelor înscrise în declaraţiile pe propria rãspundere privind componenţa familiei şi veniturile acesteia pentru cel puţin 60% dintre beneficiarii dreptului la ajutorul pentru încãlzirea locuinţei.
    (2) Familiile sau persoanele singure pentru care urmeazã sã se efectueze anchetele sociale se comunicã de agenţiile teritoriale din baza de date constituitã în condiţiile art. 29 alin. (2).
    (3) Anchetele sociale pot fi efectuate şi la sesizarea unor terţi, persoane fizice ori juridice, peste procentul prevãzut la alin. (1).
    (4) În situaţia în care familia sau persoana singurã beneficiarã de ajutor pentru încãlzirea locuinţei refuzã sã furnizeze informaţiile şi documentele necesare pentru întocmirea anchetei sociale sau în urma anchetelor sociale efectuate prin sondaj se constatã cã la completarea cererii şi declaraţiei pe propria rãspundere privind componenţa familiei şi veniturile acesteia nu a declarat corect numãrul membrilor de familie, veniturile ori bunurile deţinute, dreptul la ajutorul pentru încãlzirea locuinţei înceteazã începând cu luna urmãtoare, iar sumele plãtite necuvenit cu acest titlu se recupereazã în condiţiile legii, prin dispoziţie a primarului, care constituie titlu executoriu.
    (5) Sumele prevãzute la alin. (4) se recupereazã de cãtre serviciile de specialitate ale primãriei de la beneficiar în termen de maximum 3 luni, se transferã agenţiei teritoriale şi se fac venituri la bugetul de stat.
    (6) În situaţia prevãzutã la alin. (4), dacã se constatã cã fapta titularului constituie infracţiune, primarul are obligaţia sã sesizeze organul de urmãrire penalã.
    ART. 31
    (1) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale monitorizeazã şi controleazã prin personalul împuternicit şi prin instituţiile abilitate din subordine aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã cu privire la acordarea ajutorului pentru încãlzirea locuinţei.
    (2) La solicitarea agenţiilor teritoriale, primarii, furnizorii/distribuitorii de energie termicã şi gaze naturale, precum şi celelalte instituţii implicate au obligaţia de a furniza date şi informaţii cu privire la aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
    (3) Primarii, furnizorii/distribuitorii de energie termicã şi gaze naturale, precum şi celelalte instituţii implicate au obligaţia de a pune la dispoziţia organelor de control ale Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale documentele care au stat la baza stabilirii dreptului la ajutorul pentru încãlzirea locuinţei.
    (4) Organele de control ale Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale pot efectua în caz de autosesizare sau la solicitarea unor terţi anchete sociale ori verificãri la domiciliul beneficiarilor, precum şi verificãri privind veridicitatea informaţiilor din anchetele sociale efectuate de primari prin investigaţii la domiciliul beneficiarilor.

    CAP. III
    Dispoziţii finale

    ART. 32
    Declararea unui numãr mai mare de membri de familie sau a unor venituri mai mici decât cele reale, în scopul vãdit de a obţine foloase materiale necuvenite, constituie infracţiune de fals, uz de fals sau înşelãciune, dupã caz, şi se pedepseşte potrivit dispoziţiilor Codului penal.
    ART. 33
    (1) Nerespectarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţã constituie contravenţie şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
    a) cu amendã de la 1.000 lei la 5.000 lei, nerespectarea de cãtre primar a dispoziţiilor prevãzute la art. 8 alin. (7), art. 15 alin. (1), art. 17, art. 18 alin. (1) şi (2), art. 19 alin. (3)-(6), art. 25, art. 27 alin. (2), art. 29 alin. (1), art. 30 alin. (1), art. 31 alin. (3);
    b) cu amendã de la 500 lei la 2.000 lei, neîntocmirea de cãtre personalul serviciului public de asistenţã socialã din subordinea consiliului local sau, dupã caz, de persoanele cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale din aparatul propriu de specialitate al autoritãţilor administraţiei publice locale a documentaţiilor specifice, inclusiv a proiectelor de dispoziţie, precum şi nedepunerea acestora, spre a fi semnate de primar, înainte de împlinirea termenelor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã;
    c) cu amendã de la 500 lei la 2.000 lei, nerespectarea de cãtre furnizor a prevederilor art. 2, art. 15 alin. (2), art. 20 alin. (1) şi (2), art. 21 alin. (1)-(5) şi art. 23 alin. (1)-(5);
    d) cu amendã de la 500 lei la 2.000 lei, nerespectarea de cãtre asociaţia de proprietari/locatari a dispoziţiilor art. 20 alin. (1)-(4), art. 22 alin. (3) şi art. 24 alin. (3);
    e) cu amendã de la 200 lei la 1.000 lei în situaţia în care titularul nu a respectat prevederile art. 14 alin. (3).
    (2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de cãtre:
    a) organele cu atribuţii de control ale Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, pentru contravenţiile prevãzute la alin. (1);
    b) primar, pentru contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. b)-e).
    (3) În situaţia în care aplicarea sancţiunilor prevãzute în comun se realizeazã de cãtre unul dintre organele de control prevãzute la alin. (2), la verificarea efectuatã de celãlalt organ de control, în raportul de inspecţie sau de control se va consemna acest fapt şi nu vor fi aplicate din nou sancţiunile prevãzute la alin. (1).
    (4) Nerespectarea prevederilor art. 28 constituie contravenţie şi se sancţioneazã în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 115/2001 privind reglementarea unor mãsuri de asigurare a fondurilor necesare în vederea furnizãrii energiei termice şi a gazelor naturale pentru populaţie, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 84/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (5) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la alin. (4) se fac de cãtre organele de control ale Ministerului Finanţelor Publice.
    ART. 34
    (1) Prevederile referitoare la contravenţii prevãzute la art. 33 se completeazã cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute la art. 33, agentul constatator fãcând menţiune despre aceastã posibilitate în procesul-verbal.
    ART. 35
    Dispoziţiile primarului privind acordarea, respingerea, modificarea sau încetarea ajutorului pentru încãlzirea locuinţei se pot ataca potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 36
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
    ART. 37
    La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încãlzirea locuinţei, precum şi a unor facilitãţi populaţiei pentru plata energiei termice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 119 din 25 februarie 2003, aprobatã prin Legea nr. 245/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 38
    În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Finanţelor Publice vor elabora norme metodologice de aplicare, care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
    ART. 39
    Pentru sezonul rece 1 noiembrie 2011-31 martie 2012, termenele prevãzute la art. 15 alin. (1) şi (2), art. 16, art. 17 alin. (2) şi art. 25 alin. (1), (2) şi (4) se decaleazã cu pânã la maximum 10 zile lucrãtoare.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                ---------------
               Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
                          Laurenţiu Sebastian Lãzãroiu

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 31 august 2011.
    Nr. 70.


    ANEXA 1

            Consum mediu lunar de energie termicã



┌───────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CONSUM MEDIU ZONA RECE │
├─────────────┬────────┬─────────┬──────┬─────────┬─────────┤
│Tip locuinţã/│ │ │ │ │ │
│consum lunar │ │ │ │ │ │
│ Gcal │Ianuarie│Februarie│Martie│Noiembrie│Decembrie│
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ 1 camerã │ 1,01 │ 0,84 │ 0,74 │ 0,82 │ 0,91 │
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ 2 camere │ 1,49 │ 1,30 │ 1,16 │ 1,31 │ 1,49 │
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ 3 camere │ 1,94 │ 1,70 │ 1,52 │ 1,70 │ 1,94 │
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ > 4 camere │ 2,70 │ 2,27 │ 2,11 │ 2,37 │ 2,70 │
└─────────────┴────────┴─────────┴──────┴─────────┴─────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CONSUM MEDIU ZONA TEMPERATĂ │
├─────────────┬────────┬─────────┬──────┬─────────┬─────────┤
│Tip locuinţã/│ │ │ │ │ │
│consum lunar │ │ │ │ │ │
│ Gcal │Ianuarie│Februarie│Martie│Noiembrie│Decembrie│
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ 1 camerã │ 0,91 │ 0,76 │ 0,67 │ 0,75 │ 0,82 │
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ 2 camere │ 1,36 │ 1,18 │ 1,06 │ 1,19 │ 1,36 │
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ 3 camere │ 1,76 │ 1,55 │ 1,38 │ 1,55 │ 1,76 │
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ > 4 camere │ 2,45 │ 2,07 │ 1,92 │ 2,15 │ 2,45 │
└─────────────┴────────┴─────────┴──────┴─────────┴─────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────┐
│ CONSUM MEDIU ZONA CALDĂ │
├─────────────┬────────┬─────────┬──────┬─────────┬─────────┤
│Tip locuinţã/│ │ │ │ │ │
│consum lunar │ │ │ │ │ │
│ Gcal │Ianuarie│Februarie│Martie│Noiembrie│Decembrie│
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ 1 camerã │ 0,82 │ 0,68 │ 0,61 │ 0,67 │ 0,74 │
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ 2 camere │ 1,22 │ 1,06 │ 0,95 │ 1,07 │ 1,22 │
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ 3 camere │ 1,59 │ 1,39 │ 1,24 │ 1,39 │ 1,58 │
├─────────────┼────────┼─────────┼──────┼─────────┼─────────┤
│ > 4 camere │ 2,21 │ 1,86 │ 1,73 │ 1,94 │ 2,21 │
└─────────────┴────────┴─────────┴──────┴─────────┴─────────┘




    ANEXA 2

         Repartizarea judeţelor pe zone de temperaturã



┌──────────────┬───┬───────────────┐
│ Zone │Nr.│ Judeţul │
├──────────────┼───┼───────────────┤
│Zona rece │ 1.│Harghita │
│ ├───┼───────────────┤
│ │ 2.│Suceava │
│ ├───┼───────────────┤
│ │ 3.│Covasna │
│ ├───┼───────────────┤
│ │ 4.│Braşov │
│ ├───┼───────────────┤
│ │ 5.│Bistriţa-Nãsãud│
│ ├───┼───────────────┤
│ │ 6.│Bacãu │
│ ├───┼───────────────┤
│ │ 7.│Botoşani │
│ ├───┼───────────────┤
│ │ 8.│Cluj │
│ ├───┼───────────────┤
│ │ 9.│Vaslui │
│ ├───┼───────────────┤
│ │10.│Neamţ │
│ ├───┼───────────────┤
│ │11.│Mureş │
│ ├───┼───────────────┤
│ │12.│Sibiu │
│ ├───┼───────────────┤
│ │13.│Hunedoara │
│ ├───┼───────────────┤
│ │14.│Iaşi │
│ ├───┼───────────────┤
│ │15.│Alba │
├──────────────┼───┼───────────────┤
│Zona temperatã│16.│Vrancea │
│ ├───┼───────────────┤
│ │17.│Satu Mare │
│ ├───┼───────────────┤
│ │18.│Dâmboviţa │
│ ├───┼───────────────┤
│ │19.│Argeş │
│ ├───┼───────────────┤
│ │20.│Ialomiţa │
│ ├───┼───────────────┤
│ │21.│Sãlaj │
│ ├───┼───────────────┤
│ │22.│Dolj │
│ ├───┼───────────────┤
│ │23.│Maramureş │
│ ├───┼───────────────┤
│ │24.│Galaţi │
│ ├───┼───────────────┤
│ │25.│Prahova │
│ ├───┼───────────────┤
│ │26.│Brãila │
│ ├───┼───────────────┤
│ │27.│Buzãu │
│ ├───┼───────────────┤
│ │28.│Olt │
│ ├───┼───────────────┤
│ │29.│Bihor │
│ ├───┼───────────────┤
│ │30.│Teleorman │
│ ├───┼───────────────┤
│ │31.│Ilfov │
│ ├───┼───────────────┤
│ │32.│Gorj │
├──────────────┼───┼───────────────┤
│Zona caldã │33.│Giurgiu │
│ ├───┼───────────────┤
│ │34.│Tulcea │
│ ├───┼───────────────┤
│ │35.│Vâlcea │
│ ├───┼───────────────┤
│ │36.│Arad │
│ ├───┼───────────────┤
│ │37.│Caraş-Severin │
│ ├───┼───────────────┤
│ │38.│Bucureşti │
│ ├───┼───────────────┤
│ │39.│Cãlãraşi │
│ ├───┼───────────────┤
│ │40.│Timiş │
│ ├───┼───────────────┤
│ │41.│Mehedinţi │
│ ├───┼───────────────┤
│ │42.│Constanţa │
└──────────────┴───┴───────────────┘



                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


eugenb
08 Septembrie 2011
Conform Tabelelor anexate la Ord.Urg.70/31.08.2011, jud. Ilfov se afla in “zona temperata”, iar Municipiul Bucuresti (desi este inconjurat de Jud. Ilfov) se afla in zona “calda”. De ce oare ? Nu cumva pt ca toti “mogulii” care si-au construit vile in cartierele “rezidentiale” din comunele din apropierea Bucurestilor (de ex.com.Otopeni, Corbeanca, Stefanesti, Voluntari, si nu numai) sa aiba “favoritati mascate” la acesti bani ? Vezi : http://hartailfov.ro/harta-ro-Ilfov-474-Harta_Ilfov.html Obs. S-ar crede initial, ca acei oameni "cu bani" nu se vor "adapa" de la aceste fonduri destinate celor cu adevarat nevoiasi, dar verifica cei de la Fisc (ca cei de la Primarii sunt "manjiti" deja) ca, sunt multe cazuri cand se "fenteaza" Fiscul, prin inscrierea in Liste oameni care nici nu locuiesc acolo cu adevarat sau ocupa doar o odaita a vilei (ca proprietari in acte) doar ca sa pacaleasca Fiscul ?
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016