Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, având în vedere necesitatea ratificãrii în regim de urgenţã a Acordului-cadru de împrumut, în vederea încadrãrii în termenul limitã stabilit pentru finalizarea proiectului, respectiv pânã în luna decembrie 2004, ţinând seama de faptul cã disponibilizarea sumelor împrumutului trebuie efectuatã cât mai rapid, în vederea luãrii mãsurilor care sã permitã demararea şi finalizarea, pânã la sfârşitul anului 2004, a lucrãrilor de construire a 300 de sãli de sport pentru şcoli din învãţãmântul primar şi secundar din România, elemente care vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare, Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã. ART. 1 Se ratificã Acordul-cadru de împrumut dintre România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru finanţarea proiectului "Sãli de sport", semnat la Bucureşti la 23 ianuarie 2004 şi la Paris la 28 ianuarie 2004, în valoare de 54,45 milioane euro. ART. 2 (1) Aplicarea prevederilor acordului-cadru de împrumut va fi realizatã de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin Compania Naţionalã de Investiţii "C.N.I." - S.A., desemnatã ca agenţie de implementare. (2) Ministerul Finanţelor Publice va încheia cu Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului un acord de împrumut subsidiar prin care se vor stabili drepturile şi obligaţiile pãrţilor în aplicarea acordului-cadru de împrumut, inclusiv repartizarea sumelor necesare pentru proiect pe activitãţi şi surse de finanţare. ART. 3 Contribuţia României la realizarea proiectului menţionat la art. 1 va fi asiguratã din fonduri alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, şi din împrumutul extern contractat de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului de la banca Credit Suisse First Boston şi va fi egalã cu echivalentul în lei al sumei de 54,45 milioane euro. Aceastã contribuţie se va majora cu valoarea impozitelor şi taxelor aferente proiectului, care va fi acoperitã din aceeaşi sursã. ART. 4 Fondurile în lei necesare pentru rambursarea împrumutului, achitarea dobânzilor, comisioanelor şi a altor costuri aferente împrumutului vor fi asigurate din fonduri alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului. ART. 5 (1) Se autorizeazã Guvernul României ca, prin Ministerul Finanţelor Publice, de comun acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, sã introducã pe parcursul utilizãrii împrumutului, în raport cu condiţiile concrete de derulare a acordului-cadru de împrumut, amendamente la conţinutul acestuia, care privesc modificãri în descrierea tehnicã, modificãri de termene, precum şi orice alte modificãri care nu sunt de naturã sã majoreze obligaţiile financiare ale României faţã de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei sau sã determine noi condiţionãri economice faţã de cele convenite iniţial între pãrţi. (2) Amendamentele la acordul-cadru de împrumut, convenite cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei conform alin. (1), se vor aproba prin hotãrâre a Guvernului. PRIM-MINISTRU ADRIAN NĂSTASE Contrasemneazã: -------------- Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului, Miron Tudor Mitrea Ministrul finanţelor publice, Mihai Nicolae Tãnãsescu Bucureşti, 11 martie 2004. Nr. 7. ACORD-CADRU DE ÎMPRUMUT între România şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei F/P 1428 (2003) România, prin Ministerul Finanţelor Publice, Bucureşti, România, denumitã în continuare Împrumutat, pe de o parte, şi Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, organizaţie internaţionalã, Paris, denumitã în continuare BDCE, pe de altã parte, având în vedere cererea transmisã de un membru al Guvernului României, din data de 18 noiembrie 2002, având în vedere Rezoluţia Consiliului de administraţie al BDCE 1424 (1997), a IV-a revizuire, având în vedere cel de-al treilea Protocol la Acordul general pentru privilegii şi imunitãţi al Consiliului Europei, având în vedere articolele Normelor de împrumut ale BDCE din 6 octombrie 1970, au convenit urmãtoarele: ART. 1 Condiţii generale Acest împrumut este acordat în cadrul condiţiilor generale ale actualelor Norme de împrumut ale BDCE şi în cadrul condiţiilor speciale stabilite prin acest acord-cadru de împrumut, denumit în continuare acordul, şi anexele nr. 1-4 la acesta. ART. 2 Proiectul BDCE acordã Împrumutatului, care acceptã, un împrumut pentru finanţarea parţialã a F/P 1428 (2003), aprobat de cãtre Consiliul de administraţie al BDCE în data de 17 iunie 2003 şi referitor la construirea a 300 de sãli de sport pentru şcoli din învãţãmântul primar şi secundar din România. Acest împrumut este acordat de BDCE luând în considerare angajamentul cã Împrumutatul îl utilizeazã numai pentru finanţarea proiectului descris în anexa nr. 1, denumit în continuare proiect, şi cã realizeazã acest proiect prin Compania Naţionalã de Investiţii - S.A., denumitã în continuare CNI, o companie publicã din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, denumit în continuare MTCT. Orice schimbare a modului în care împrumutul este aplicat, care nu a primit aprobarea BDCE, poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediatã a împrumutului, conform termenilor art. 13 din Normele de împrumut ale BDCE. ART. 3 Împrumutul 3.1. Condiţii financiare Valoarea împrumutului acordat este 54.450.000 euro (cincizeci şi patru milioane patru sute cincizeci de mii euro). Acesta va fi disponibilizat în tranşe. Fiecare tranşã a împrumutului va fi pentru o perioadã care nu va depãşi 15 ani, incluzând o perioadã de graţie de 5 ani. Pentru fiecare tranşã, valoarea, rata dobânzii, valuta, data de disponibilizare, perioada de rambursare şi conturile de remitenţã ale fiecãrei pãrţi vor fi stabilite de comun acord, prin fax, de cãtre împrumutat şi BDCE. O scrisoare suplimentarã la acest acord, care precizeazã condiţiile pentru fiecare tranşã, va fi întocmitã la momentul tragerii în mod corespunzãtor, în formatul stabilit în anexa nr. 2. 3.2. Trageri şi comisionul de neefectuare a tragerilor Tragerea sumelor împrumutului în mai multe tranşe se va efectua în conformitate cu stadiul implementãrii proiectului. Prima tragere trebuie sã aibã loc în cel mult 18 luni de la data aprobãrii proiectului. Tragerile ulterioare vor fi efectuate pe baza declaraţiilor Împrumutatului, prin CNI, referitoare la stadiul proiectului (şi previziunile privind stadiul lucrãrilor în anul curent). BDCE va percepe Împrumutatului un comision de neefectuare a tragerilor de 0,50% (pe an, plãtibil în rate trimestriale), aplicat la diferenţa dintre sumele care trebuiau sã fie trase (conform pragurilor valorice minime stabilite mai jos) şi sumele disponibilizate efectiv. Pragurile valorice menţionate sunt urmãtoarele: (i) dacã tragerile efectuate în termen de 18 luni de la data aprobãrii proiectului reprezintã mai puţin de 20% din totalul sumei aprobate a împrumutului; (ii) dacã tragerile efectuate în termen de 24 de luni de la data aprobãrii proiectului reprezintã mai puţin de 30% din totalul sumei aprobate a împrumutului; (iii) dacã tragerile efectuate în termen de 36 de luni de la data aprobãrii proiectului reprezintã mai puţin de 50% din totalul sumei aprobate a împrumutului. 3.3. Mobilizare În scopul mobilizãrii tranşelor împrumutului, Împrumutatul va transmite la BDCE pentru fiecare tragere, înaintea efectuãrii fiecãrei trageri, angajamentul de platã anexat (anexa nr. 3). Angajamentul de platã este întocmit şi plãtibil în valuta în care tranşa a fost disponibilizatã. 3.4. Domiciliere Toate sumele datorate de Împrumutat în cadrul acestui împrumut sunt plãtibile BDCE în euro, în contul BDCE nr. 92 87 384, deschis la Deutsche Bank, Frankfurt, prin notificare fax care va fi trimisã BDCE de banca însãrcinatã de cãtre Împrumutat cu efectuarea plãţii, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înaintea fiecãrei date de platã. 3.5. Date Prevederile prezentului articol fac obiectul convenţiei "Modificarea urmãtoarei zile lucrãtoare". "Modificarea urmãtoarei zile lucrãtoare" înseamnã o convenţie prin care, dacã data specificatã va cãdea într-o zi care nu este o zi lucrãtoare (zi lucrãtoare înseamnã o zi în care Sistemul TARGET - Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu privire la decontãrile brute în timp real funcţioneazã), acea datã va fi prima zi care urmeazã acelei zile, care este zi lucrãtoare, cu condiţia ca acea zi sã nu cadã în urmãtoarea lunã calendaristicã, caz în care acea datã va fi prima zi care precedã acea zi, care este zi lucrãtoare. ART. 4 Monitorizarea împrumutului şi proiectului 4.1.1. Utilizarea împrumutului Sumele împrumutului pentru fiecare tranşã vor trebui sã fie utilizate de Împrumutat pentru finanţarea proiectului, în termen de 6 luni de la disponibilizarea de cãtre BDCE. 4.1.2. Implementarea proiectului Pentru implementarea proiectului Împrumutatul desemneazã CNI ca agenţie de implementare. Împrumutatul, prin CNI, va depune toate eforturile şi diligenţele şi va exercita toate metodele folosite în mod curent, în special metodele financiare, tehnice, sociale şi manageriale, precum şi cele referitoare la protecţia mediului înconjurãtor, care vor fi necesare pentru implementarea corespunzãtoare a proiectului. În special, se va asigura - înaintea implementãrii proiectului - cã întreaga finanţare, drepturile de proprietate asupra pãmântului şi imobiliare, care sunt necesare pentru aceasta, sunt disponibile şi cã toate activele şi instalaţiile sunt permanent asigurate şi întreţinute. În cazul în care costurile proiectului, dupã cum sunt descrise în anexa nr. 1, se majoreazã sau vor fi revizuite din orice motive, Împrumutatul se va asigura cã sunt disponibile resurse financiare suplimentare pentru finalizarea proiectului. În plus, Împrumutatul, prin CNI, se va asigura cã: - proiectul corespunde prevederilor convenţiilor în materie ale Consiliului Europei; - proiectul respectã mediul înconjurãtor, potrivit convenţiilor internaţionale în materie; - finanţarea parţialã acordatã de BDCE nu depãşeşte 50% din costul total al proiectului, excluzând taxele, dobânda şi comisioanele financiare, aşa cum se prevede în anexa nr. 1. 4.1.3. Achiziţii Având în vedere cã responsabilitatea pentru implementarea proiectului şi, ca urmare, responsabilitatea adjudecãrii şi administrãrii contractelor din cadrul acestuia rãmân Împrumutatului, prin CNI, proiectul va respecta procedurile de licitaţie conform ultimei legislaţii naţionale privind achiziţiile. BDCE îşi rezervã dreptul sã efectueze prin sondaj o preanalizã sau postanalizã a documentaţiei de achiziţie. 4.1.4. Raportãrile privind stadiul proiectului Cel puţin o datã pe an de la tragerea împrumutului pânã la finalizarea întregului proiect, Împrumutatul, prin CNI, va transmite BDCE un raport cuprinzãtor, în forma stabilitã în anexa nr. 4, care detaliazã: - situaţia utilizãrii împrumutului; - stadiul planului financiar al proiectului; - stadiul proiectului; - detalii privind managementul proiectului. 4.1.5. Raportul privind finalizarea proiectului La finalizarea întregului proiect Împrumutatul va prezenta un raport final conţinând evaluarea efectelor economice, financiare, sociale şi privind mediul înconjurãtor. 4.2. Furnizarea de informaţii BDCE Împrumutatul, prin CNI, va ţine evidenţe contabile privind proiectul, care vor fi în conformitate cu standardele internaţionale, vor arãta, în orice moment, evoluţia proiectului, vor înregistra toate operaţiunile efectuate şi vor identifica activele şi serviciile finanţate cu ajutorul prezentului împrumut. Împrumutatul, prin CNI, se angajeazã sã primeascã orice misiune de informare efectuatã de cãtre angajaţii BDCE sau de consultanţi externi angajaţi de BDCE şi sã asigure cooperarea necesarã pentru aceastã misiune de informare, prin facilitarea oricãrei vizite posibile la amplasamentul proiectului. În special, BDCE poate efectua la faţa locului un audit al contabilitãţii proiectului, realizat de unul sau de mai mulţi consultanţi la alegerea sa, pe cheltuiala Împrumutatului, în cazul neonorãrii la termen de cãtre Împrumutat a oricãrei obligaţii asumate în cadrul prezentului împrumut. Împrumutatul se angajeazã sã rãspundã într-o perioadã rezonabilã oricãrei informaţii solicitate de BDCE şi sã furnizeze orice documentaţie pe care BDCE o poate considera necesarã şi o poate solicita rezonabil, pentru implementarea corespunzãtoare a prezentului acord, în special în ceea ce priveşte monitorizarea proiectului şi utilizarea împrumutului. Împrumutatul va informa BDCE imediat despre orice schimbare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru proiect şi, în sens general, despre orice eveniment care poate influenţa îndeplinirea obligaţiilor sale asumate în cadrul prezentului acord. Orice schimbare a legislaţiei sau a normelor în sectorul economic relevant pentru proiect poate constitui unul dintre evenimentele precizate în art. 13-h al cap. 3 din Normele de împrumut ale BDCE şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediatã a împrumutului. ART. 5 Încetarea obligaţiilor Împrumutatului Plata sumei datorate, stipulatã în angajamentul de platã, elibereazã Împrumutatul de orice obligaţie, astfel cum este definitã în clauza 3.1. Dupã ce întreaga sumã a acestui împrumut, toate dobânzile şi alte costuri care rezultã din acesta, în special sumele conform art. 6 şi 7, au fost plãtite corespunzãtor, Împrumutatul va fi pe deplin eliberat de obligaţiile sale faţã de BDCE, cu excepţia celor stipulate în art. 4. ART. 6 Dobânda pentru întârziere Fãrã a contraveni oricãrui alt posibil recurs al BDCE în cadrul prezentului acord şi Normelor de împrumut ale BDCE sau, dupã caz, dacã Împrumutatul nu plãteşte întreaga dobândã sau orice altã sumã plãtibilã, conform acordului de împrumut, cel mai târziu la data scadenţei specificate, Împrumutatul trebuie sã plãteascã o dobândã suplimentarã la suma datoratã şi neplãtitã integral, egalã cu dobânda EURIBOR la o lunã pentru depozitele în valuta plãţii întârziate, consideratã data scadentã (dacã nu este zi lucrãtoare TARGET, urmãtoarea zi lucrãtoare), la ora 11,00 a.m. (ora localã la Bruxelles), plus 2,5% pe an calculate de la data scadentã a acestei sume pânã la data efectuãrii plãţii. Rata EURIBOR la o lunã, aplicabilã, va fi actualizatã la fiecare 30 de zile. ART. 7 Costuri asociate Toate impozitele şi taxele de orice fel, datorate şi plãtite, şi toate cheltuielile rezultate fie din încheierea, executarea, lichidarea, anularea sau suspendarea acestui acord, în totalitate ori parţial, fie din garantarea ori refinanţarea împrumutului acordat, împreunã cu toate cheltuielile din acţiuni juridice şi extrajuridice care decurg din acest împrumut, vor fi suportate de cãtre Împrumutat. Totuşi se vor aplica prevederile art. 25 al cap. 4 din Normele de împrumut ale BDCE pentru costurile procedurilor de arbitraj menţionate în acest capitol 4. ART. 8 Garanţii Împrumutatul declarã cã nici un alt angajament nu a fost fãcut şi nu va fi fãcut în viitor, care ar putea da unei terţe pãrţi un regim preferenţial, un drept preferenţial de platã, o colateralã sau o garanţie de orice naturã ar fi, care ar putea conferi mai multe drepturi terţei pãrţi (denumitã în continuare garanţie). Dacã o astfel de garanţie a fost totuşi acordatã unei terţe pãrţi, Împrumutatul este de acord sã întocmeascã ori sã furnizeze o garanţie identicã în favoarea BDCE sau, când este împiedicat sã o facã, sã ofere o garanţie echivalentã şi sã stipuleze formarea unei astfel de garanţii în favoarea BDCE. Neîndeplinirea acestor prevederi poate reprezenta un caz de culpã, dupã cum este specificat în art. 13-h din cap. 3 al Normelor de împrumut ale BDCE, şi poate conduce la suspendarea, anularea sau rambursarea imediatã a împrumutului. ART. 9 Reprezentãri şi certificãri Împrumutatul prezintã şi certificã faptul cã: - autoritãţile sale competente l-au autorizat sã încheie prezentul acord şi au dat în acest sens semnatarului (semnatarilor) autorizarea pentru aceasta, în conformitate cu legile, decretele, regulamentele, articolele asocierii şi alte texte aplicabile acestuia; - întocmirea şi semnarea acordului nu contravin legilor, decretelor, regulamentelor, articolelor asocierii şi altor texte aplicabile acestuia şi cã toate permisele, licenţele şi autorizaţiile necesare acestuia au fost obţinute şi vor rãmâne valabile pe toatã durata împrumutului. Orice schimbare referitoare la reprezentãrile şi certificãrile de mai sus trebuie, pe toatã durata împrumutului, sã fie notificatã imediat BDCE şi sã fie furnizate toate documentele justificative. ART. 10 Relaţii cu terţii Împrumutatul, în scopul utilizãrii împrumutului, nu poate invoca nici un fapt referitor la relaţiile sale cu terţe pãrţi, în vederea evitãrii îndeplinirii, totale sau parţiale, a obligaţiilor sale rezultate din acord. BDCE nu poate fi implicatã în diferendele care ar putea sã aparã între Împrumutat şi terţe pãrţi, iar costurile, indiferent de natura lor, suportate de BDCE datoritã oricãrui diferend, şi, în special, toate costurile legale sau de judecatã vor fi pe cheltuiala Împrumutatului. ART. 11 Interpretarea acordului Împrumutatul declarã cã a luat cunoştinţã de Normele de împrumut ale BDCE şi cã a primit o copie a acestora. Atunci când existã o contradicţie între orice prevedere din Normele de împrumut ale BDCE şi orice prevedere a acordului, vor prevala prevederile acordului. Titlurile paragrafelor, secţiunilor şi capitolelor acordului nu vor servi pentru interpretarea acestuia. În nici un caz nu se va presupune cã BDCE a renunţat tacit la vreun drept care i-a fost acordat prin acord. ART. 12 Legea aplicabilã Acest acord şi garanţiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de regulile BDCE, dupã cum este specificat la art. 1 paragraful 3 din cel de-al treilea Protocol din data de 6 martie 1959 la Acordul general pentru privilegii şi imunitãţi al Consiliului Europei din data de 2 septembrie 1949, şi, în al doilea rând, dacã este necesar, de legea francezã. Diferendele dintre pãrţi privind acordul vor face obiectul arbitrajului în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de împrumut ale BDCE. ART. 13 Executarea unei hotãrâri de arbitraj Pãrţile contractante convin sã nu facã uz de nici un privilegiu, de nici o imunitate sau legislaţie în faţa oricãrei autoritãţi jurisdicţionale sau a altei autoritãţi, fie ea naţionalã ori internaţionalã, în vederea împiedicãrii punerii în aplicare a unei decizii date în condiţiile specificate în cap. 4 din Normele de împrumut ale BDCE. ART. 14 Notificãri Orice notificare sau alte comunicãri care vor fi date sau efectuate în cadrul acestui acord de BDCE sau Împrumutat vor fi în scris şi vor fi considerate pe deplin acordate sau efectuate dacã sunt înmânate personal, transmise par avion sau prin fax de cãtre o parte celeilalte pãrţi la acea adresã a pãrţii specificatã mai jos. Pentru Împrumutat: România, prin Ministerul Finanţelor Publice Str. Apolodor nr. 17, Bucureşti, România În atenţia: ministrului finanţelor publice, secretarului de stat şi/sau directorului general al Direcţiei generale a finanţelor publice externe Telefon: +4021 311 23 76 Fax: +4021 312 67 92 Pentru BDCE: Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei 55 Avenue Kleber, 75116 Paris În atenţia: guvernatorului şi/sau directorului Departamentului pentru Finanţarea Proiectelor Telefon: +33 1 47 55 37 53 Fax: +33 1 47 55 37 52 Toate comunicãrile care vor fi date sau efectuate vor fi în limba englezã ori francezã sau, dacã sunt în altã limbã, vor fi însoţite de o traducere a acestora în limba englezã sau francezã. ART. 15 Intrarea în vigoare Acest acord va intra în vigoare dupã semnarea de cãtre BDCE şi Împrumutat şi ratificarea lui de cãtre Parlamentul României. ART. 16 Exemplarele acordului Prezentul acord este întocmit în douã exemplare originale, ambele exemplare fiind egal autentice. Câte un exemplar original este pãstrat de fiecare dintre pãrţile contractante. Bucureşti, 23 ianuarie 2004. Pentru România, Mihai Nicolae Tãnãsescu, ministrul finanţelor publice Paris, 28 ianuarie 2004. Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, K.J. Ners ANEXA 1
SINTEZA PROIECTULUI
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ I. F/P │ 1428 (2003) │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Împrumutat │ România │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Aprobarea Consiliului │ 17 iunie 2003 │
│ de administraţie │ CA/226/2003, pct. V paragraful 14 │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Suma aprobatã │ 54.450.000 euro │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│II. Domenii de intervenţie │Scopul proiectului este construirea │
│ │a 300 de sãli de sport pentru şcoli │
│ │din învãţãmântul primar şi secundar │
│ │din România. │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Lucrãrile planificate │Identificarea şi selectarea locaţii- │
│ │lor pentru sãlile de sport. │
│ │Negocierea cu autoritãţile locale a │
│ │mandatului construirii şi a transfe- │
│ │rului responsabilitãţii pe perioada │
│ │construirii sãlilor de sport. │
│ │Licitarea, contractarea şi monitori- │
│ │zarea implementãrii proiectului. │
│ │Supervizarea execuţiei lucrãrilor. │
│ │Pregãtirea rapoartelor trimestriale │
│ │de implementare a proiectului, care │
│ │detaliazã nivelul utilizãrii împrumu-│
│ │tului alocat de MTCT │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Localizare │România │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Costul total al proiectului │108.900.000 euro │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Costul distribuit pe articole │Proiectare/Servicii inginereşti: │
│ │ 2.178.000 euro - 2% │
│ │Lucrãri: 100.055.400 euro - 91,8% │
│ │Echipamente: 6.666.600 euro - 6,2% │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Planul de finanţare │54.450.000 euro; BDCE: 50% │
│ │54.450.000 euro; România: 50% │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Stadiul lucrãrilor la momentul │Proiectul va fi implementat într-un │
│ prezentãrii cererii │an. │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Graficul lucrãrilor │Începutul lucrãrilor: mai 2003 │
│ │Sfârşitul lucrãrilor: decembrie 2004 │
├──────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Procedurile aplicate de cãtre │Anterior tragerii primei tranşe, Îm- │
│ Împrumutat pentru tragerea sub- │prumutatul va prezenta un raport de- │
│ împrumuturilor individuale │taliat privind toate cheltuielile │
│ │efectuate, inclusiv previziuni pânã │
│ │la finalizarea proiectului. În vede- │
│ │rea verificãrii costului şi a proce- │
│ │durilor de achiziţii utilizate, pe │
│ │parcursul proiectului se va desfãşura│
│ │o misiune tehnicã. │
│ │La finalizarea implementãrii va fi │
│ │întocmit un raport tehnic şi finan- │
│ │ciar final privind realizarea proiec-│
│ │tului. │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│III. Criterii de eligibilitate │Proiectul este în concordanţã cu cri-│
│ (pe domenii de intervenţie) │teriile de eligibilitate din Rezolu- │
│ │ţia 1424 (2001), a IV-a revizuire. │
│ │Proiectul prevede construirea a 300 │
│ │de sãli de sport pentru şcoli din în-│
│ │vãţãmântul primar şi secundar din ţa-│
│ │rã, pentru susţinerea strategiei Gu- │
│ │vernului privind modernizarea infra- │
│ │structurii şcolare, cuprinsã în Pro- │
│ │gramul de reformã al învãţãmântului.│
│ │Se aşteaptã ca proiectul sã asigure │
│ │tineretului o educaţie fizicã şi do- │
│ │bândirea unor aptitudini sportive şi │
│ │cã acestea vor contribui la dezvolta-│
│ │rea umanã şi coeziunea socialã în ţa-│
│ │rã. │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│IV. Efecte sociale │De proiect vor beneficia direct circa│
│ (pe domenii de intervenţie) │275.000 elevi. Proiectul va avea un │
│ │impact economic pozitiv asupra aface-│
│ │rilor şi companiilor locale de cons- │
│ │trucţii. │
│ │La finalizarea programului vor fi │
│ │create, conform Împrumutatului, │
│ │14.200 noi locuri de muncã, din care │
│ │3.600 vor fi permanente (12 locuri de│
│ │muncã permanente/salã de sport) şi │
│ │10.600 temporare (36 locuri de muncã │
│ │temporare/salã de sport). │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
ANEXA 2 F/P 1428 (2003) - [numãr tranşã] BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI SCRISOARE SUPLIMENTARĂ la Acordul-cadru de împrumut din data [data] dintre Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei (denumitã în continuare BDCE) şi [numele Împrumutatului] (denumit în continuare Împrumutat) Prezenta scrisoare suplimentarã şi acordul-cadru de împrumut stabilesc termenii şi condiţiile convenite pentru [numãr] tranşã, aşa cum este specificat în articolul [numãr] din acordul-cadru menţionat. Suma împrumutului: euro [suma] Perioada de acordare: perioada totalã de acordare: 15 ani, cu 5 ani perioadã de graţie Rata variabilã a dobânzii: EURIBOR la 6 luni plus sau minus [numãr] puncte de bazã [net] pe an Plata dobânzii: în rate semestriale Numitorul fracţiei: actual/360 neajustabil, convenţia "Modificarea urmãtoarei zile lu- crãtoare" Zi lucrãtoare: o zi în care Sistemul de transfer rapid automat transeuropean cu privire la decontãrile brute în timp real (TARGET) funcţioneazã Data de disponibilizare: [data] Instrucţiuni de platã: numãrul contului [numãr] al [nu- mele bãncii şi oraşului], codul SWIFT [cifrul] prin [numele bãncii corespondente şi oraşu- lui], codul SWIFT [cifrul] Rata dobânzii va fi calculatã pentru fiecare perioadã de [numãr] luni începând de la data de disponibilizare. Dobânda va fi fixatã cu douã zile lucrãtoare înaintea fiecãrei noi perioade de dobândã. BDCE va informa Împrumutatul despre dobânda plãtibilã la fiecare 6 luni. Plata dobânzii va avea loc la [ziua, luna] fiecãrui an şi pentru prima datã la [data]. [Se listeazã datele de platã şi ratele de capital datorate pentru fiecare datã.] Toate plãţile vor fi efectuate în contul BDCE, conform instrucţiunilor de platã descrise mai sus. Aceste prevederi fac obiectul convenţiei "Modificarea urmãtoarei zile lucrãtoare", a cãrei definiţie se gãseşte la pct. 3.5 al Acordului-cadru de împrumut, semnat între Împrumutat şi BDCE la [data]. În vederea mobilizãrii tranşei împrumutului, Împrumutatul va trimite în timp util BDCE un angajament de platã corespunzãtor acestei tranşe [anexa nr. 3]. Bucureşti, [data] Pentru România, .................. Paris, [data] Pentru Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, ......................... ANEXA 3 F/P 1428 (2003) - [numãr tranşã] ANGAJAMENT DE PLATĂ [valuta] [suma] [data] Pentru valoarea primitã subsemnatul, prin acest angajament de platã, promite sã plãteascã Bãncii de Dezvoltare a Consiliului Europei sau altuia suma împrumutatã [suma în litere] [valuta în litere] în ratele şi la dobânda specificate mai jos. Rate de capital Dobânda [data]: [valuta] [suma] [se insereazã dobânda specificatã [data]: [valuta] [suma] în scrisoarea suplimentarã] [data]: [valuta] [suma] .....//..... Plãţile de mai sus vor fi fãcute la [banca corespondentã a BDCE şi contul de referinţã] în favoarea Bãncii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fãrã deducerea din sau fãrã luarea în considerare a oricãror taxe, impozite ori a altor costuri, prezente sau viitoare, datorate şi percepute pentru acest angajament ori pentru sumele acestuia de cãtre sau în cadrul [se insereazã numele ţãrii] ori al oricãrei alte subdiviziuni politice sau fiscale a acesteia. Acest angajament de platã este legat de împrumutul acordat de Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei Împrumutatului la data [data disponibilizãrii]. În cazul neefectuãrii plãţii cu promptitudine şi în totalitate a oricãrei sume datorate prin acest angajament de platã, întregul împrumut şi dobânda aferentã la data plãţii vor deveni imediat scadente şi vor fi plãtite la opţiunea şi la cererea deţinãtorului acestuia. Neexercitarea de cãtre deţinãtorul angajamentului a oricãrui drept care rezultã din acesta nu va constitui în nici un caz o renunţare la nici unul dintre drepturile sale în aceastã sau în orice altã circumstanţã. Pentru Împrumutat [pentru garantarea plãţii tuturor sumelor datorate în cadrul acestui angajament de platã (fie rate de capital, fie dobândã)] ANEXA 4
RAPOARTE PRIVIND STADIUL PROIECTULUI
ANEXA 4a)
COSTURI ÎN MONEDA NAŢIONALĂ
Ţara: România
Proiect: 1428 (2003) - Proiectul privind construcţia de sãli de sport
Data ............
- exclusiv TVA -
- milioane lei -
┌─────────────┬────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┐
│ Proiectul │ 2003*) │ Total cheltuieli │ 2003*) │
│ "Sãlii de │ │ │ │
│ sport" │ │ │ │
├──────┬──────┼──────┬──────┬──────┼──────┬──────┬──────┼──────┬──────┬──────┤
│Jude- │Loca- │ BDCE │Guver-│Total │ BDCE │Guver-│Total │ BDCE │Guver-│Total │
│ţul │liza- │ │nul │ │ │nul │ │ │nul │ │
│ │tea │ │Româ- │ │ │Româ- │ │ │Româ- │ │
│ │ │ │niei │ │ │niei │ │ │niei │ │
├──────┴──────┼──────┴──────┴──────┼──────┴──────┴──────┼──────┴──────┴──────┤
│ │ │ │ │
├─────────────┼────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│TOTAL │ │ │ │
└─────────────┴────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘
┌─────────────┬────────────────────┬───────────────────────────┬─────────────┐
│ 2004 │ Total cheltuieli │ Costul total │ Modificãri, │
│ │ viitoare │ │ comentarii │
│ │ │ │ │
├──────┬──────┼──────┬──────┬──────┼──────┬──────┬──────┬──────┼─────────────┤
│BDCE │Guver-│ BDCE │Guver-│Total │ BDCE │Guver-│Total │ % │ │
│ │nul │ │nul │ │ │nul │ │chel- │ │
│ │Româ- │ │Româ- │ │ │Româ- │ │tuit │ │
│ │niei │ │niei │ │ │niei │ │ │ │
├──────┴──────┼──────┴──────┴──────┼──────┴──────┴──────┴──────┼─────────────┤
│ │ │ │ │
├─────────────┼────────────────────┼───────────────────────────┼─────────────┤
│TOTAL │ │ │ │
└─────────────┴────────────────────┴───────────────────────────┴─────────────┘
____________ *) Rugãm a se specifica perioada. ANEXA 4b)
ÎMPRUMUTURI ACORDATE DE BDCE
Data .............
Împrumutul autorizat: 54.450.000 euro
Procentul finanţat de cãtre Bancã:
Ţara: România
Proiect: 1428 (2003) - Proiectul privind construcţia de sãli de sport
┌────┬────┬────────┬────────┬──────────────┬──────┬──────┬───────┬──────┬─────┐
│Nr. │Data│Valoarea│Curs de │Contravaloarea│Data │Suma │Curs de│Utili-│Mo- │
│crt.│plã-│tranşei │schimb │tranşei dispo-│trans-│trans-│schimb │zarea │di- │
│ │ţii │disponi-│(la data│nibilizate │feru- │feratã│(la │împru-│fi- │
│ │ │bilizate│plãţii) │(în moneda na-│lui │cãtre │data │mutu- │cãri,│
│ │ │(valuta │ │ ţionalã) │cãtre │CNI │trans- │lui │co- │
│ │ │disponi-│ │ │CNI │(în │feru- │ (%) │men- │
│ │ │bilizã- │ │ │ │ mone-│lui) │ │ta- │
│ │ │rii │ │ │ │ da │ │ │rii │
│ │ │ │ │ │ │ na- │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ ţio- │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ nalã)│ │ │ │
├────┼────┼────────┼────────┼──────────────┼──────┼──────┼───────┼──────┼─────┤
│ │ │ │ │//////////////│ │//////│ │ │ │
├────┼────┼────────┼────────┼──────────────┼──────┼──────┼───────┼──────┼─────┤
│ │ │ │ │//////////////│ │//////│ │ │ │
├────┼────┼────────┼────────┼──────────────┼──────┼──────┼───────┼──────┼─────┤
│ │ │ │ │//////////////│ │//////│ │ │ │
├────┼────┼────────┼────────┼──────────────┼──────┼──────┼───────┼──────┼─────┤
│ │ │ │ │//////////////│ │//////│ │ │ │
└────┴────┴────────┴────────┴──────────────┴──────┴──────┴───────┴──────┴─────┘
_____
│/////│ secţiune pentru uzul intern al BDCE
_____
│_____│ secţiune care va fi completatã de beneficiar
ANEXA 4c)
DIAGRAMĂ
Ţara: România
Proiect: 1428 (2003) - Proiectul privind construcţia de sãli de sport
┌─────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│Proiectul "Sãli de sport"│ 2003 │
├──────────┬──────────────┼───┬───┬───┬───┬───┬────┬────┬────┤
│ Judeţul │ Localizarea │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │
├──────────┼──────────────┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────────────┴───┴───┴───┴───┴───┴────┴────┴────┘
┌──────────────────────────────────────────────────┬──────────┬───────────┐
│ 2004 │ % │Modificãri,│
│ │lucrãrilor│comentarii │
│ │fizice │ │
│ │finalizate│ │
├───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┬────┬────┬────┼──────────┼───────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ │ │
├───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┼────┼────┼────┼──────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┴────┴────┴────┴──────────┴───────────┘
................... graficul iniţial al lucrãrilor proiectului - - - - - - - - - - graficul revizuit al lucrãrilor ___________________ lucrãri finalizate ANEXA 4d)
OBIECTIVE FIZICE ŞI SOCIALE
Ţara: România
Proiect: 1428 (2003) - Proiectul privind construcţia de sãli de sport
Data .........
┌─────────┬──────────────────────────────┬──────────────────────────────┬─────┐
│Proiectul│ Obiective avute în vedere │ Obiective realizate │Mo- │
│"Sãli de ├───────────┬──────────────────┼───────────┬──────────────────┤di- │
│ sport" │ Fizice │ Sociale │ Fizice │ Sociale │fi │
│ │ │ │ │ │cãri,│
│ │ │ │ │ │co- │
│ │ │ │ │ │men- │
│ │ │ │ │ │tarii│
├───┬─────┼─────┬─────┼──────┬─────┬─────┼─────┬─────┼──────┬─────┬─────┼─────┤
│Ju-│Loca-│Su- │Capa-│Numãr │Numãr│Numãr│Su- │Capa-│Numãr │Numãr│Numãr│ │
│de │liza-│pra- │cita-│de e- │de │de │pra- │cita-│de e- │de │de │ │
│ţul│rea │faţa │tea │levi*)│lo- │lo- │faţa │tea │levi*)│lo- │lo- │ │
│ │ │ │ │ │curi │curi │ │ │ │curi │curi │ │
│ │ │ │ │ │de │de │ │ │ │de │de │ │
│ │ │ │ │ │muncã│muncã│ │ │ │muncã│muncã│ │
│ │ │ │ │ │per- │tem- │ │ │ │per- │tem- │ │
│ │ │ │ │ │ma- │po- │ │ │ │ma- │po- │ │
│ │ │ │ │ │nente│rare │ │ │ │nente│rare │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┼─────┼──────┼─────┼─────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴─────┴─────┴─────┴──────┴─────┴─────┴─────┴─────┴──────┴─────┴─────┴─────┘
___________ *) Se referã la capacitatea şcolilor pentru care se construiesc sãlile de sport. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.