Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 68 din 30 iunie 2010  privind unele masuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si a activitatii institutiilor aflate in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea sa    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 68 din 30 iunie 2010 privind unele masuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale si a activitatii institutiilor aflate in subordinea, in coordonarea sau sub autoritatea sa

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 446 din 1 iulie 2010
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 68 din 30 iunie 2010
privind unele mãsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi a activitãţii instituţiilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 446 din 1 iulie 2010


Având în vedere politicile promovate pânã în prezent în domeniile proprii de competenţã, precum legislaţia muncii, asistenţa şi incluziunea socialã, ocuparea forţei de muncã, pensiile, egalitatea de şanse între femei şi bãrbaţi, sãnãtatea şi securitatea în muncã, mobilitatea forţei de muncã şi dialogul social, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale trebuie sã rãspundã unor noi cerinţe ridicate de necesitatea îndeplinirii în continuare, la un alt nivel calitativ, a unor atribuţii sau îndeplinirii unor noi atribuţii, de naturã a asigura un serviciu public calitativ şi competent orientat cãtre cetãţean şi nevoile acestuia.
În acest context, ţinând cont de constrângerile bugetare, dar şi pentru încadrarea în fondurile alocate, se impun o regândire a întregului sistem instituţional şi reorganizarea, în regim de urgenţã, atât a aparatului central al ministerului, cât şi a tuturor instituţiilor aflate în subordinea sau sub autoritatea sa.
Având în vedere obiectul de activitate al ministerului şi al instituţiilor aflate în coordonarea acestuia, precum şi diversitatea categoriilor de beneficiari cãruia se adreseazã acestea prin acţiunile lor, se impune cu necesitate ca mãsurile de reorganizare instituţionalã propuse sã fie realizate în regim de urgenţã.
De asemenea, urgenţa promovãrii acestui act normativ este justificatã şi de faptul cã Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi instituţiile aflate în coordonarea sa trebuie sã aibã capacitatea administrativã care sã asigure, la timp şi fãrã întârzieri, plata întregii game de prestaţii sociale gestionate de minister, de la plata pensiilor sau a ajutoarelor de şomaj pânã la plata tuturor ajutoarelor sociale.
Întrucât aceste împrejurãri vizeazã interesul public şi constituie elementele unei situaţii extraordinare, ce nu suferã amânare, se impune adoptarea de mãsuri imediate pentru reglementarea cadrului instituţional în domeniul muncii şi protecţiei sociale.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã reglementeazã reorganizarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi a instituţiilor aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţie Sociale, precum şi unele mãsuri de reducere a cheltuielilor de personal.
(2) Reorganizarea se realizeazã prin una dintre urmãtoarele modalitãţi:
a) desfiinţarea autoritãţii sau instituţiei publice, ca urmare a reducerii de personal şi a comasãrii prin absorbţie, şi preluarea activitãţii acesteia de cãtre Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;
b) reducerea de posturi a personalului instituţiilor publice.
ART. 2
(1) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale se reorganizeazã prin reducere de posturi şi prin preluarea activitãţii Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Familiei şi a Drepturilor Copilului, a Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi, a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, precum şi activitatea Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, instituţii publice care se desfiinţeazã.
(2) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale preia activitatea de inspecţie socialã din cadrul Inspecţiei Muncii, instituţie publicã care se reorganizeazã prin reducere de posturi şi preluarea activitãţii Revistei "Obiectiv".
ART. 3
(1) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale preia patrimoniul instituţiilor prevãzute la art. 2 alin. (1) pe baza bilanţului contabil de închidere al instituţiilor care predau, însoţit de balanţa de verificare sinteticã, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie şi celelalte anexe ce se întocmesc la finele anului, împreunã cu protocolul de predare-preluare, încheiate în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Protocolul de predare-preluare prevãzut la alin. (1) cuprinde creditele bugetare rãmase neutilizate pânã la data preluãrii, structurile de personal preluate şi patrimoniul aferent instituţiilor care predau.
(3) Inspecţia Muncii preia patrimoniul Revistei "Obiectiv" pe baza bilanţului contabil de închidere al acesteia, însoţit de balanţa de verificare sinteticã, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie şi celelalte anexe ce se întocmesc la finele anului, împreunã cu protocolul de predare-preluare, încheiate în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(4) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale se substituie în toate drepturile şi obligaţiile instituţiilor publice care se desfiinţeazã, decurgând din: acte normative şi administrative, contracte, convenţii, înţelegeri, protocoale, memorandumuri, acorduri, litigii şi din orice alte acte care produc efecte juridice.
(5) De la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, în cuprinsul actelor normative în vigoare, prin sintagmele "Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Familiei şi a Drepturilor Copilului", "Agenţia Naţionalã pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi" şi "Autoritatea Naţionalã pentru Persoanele cu Handicap", "Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap" se înţelege sintagma "Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale".
ART. 4
(1) Personalul instituţiilor publice prevãzute la art. 2, care se desfiinţeazã sau se reorganizeazã, se preia de cãtre minister, respectiv de cãtre Inspecţia Muncii, dupã caz, şi va fi încadrat, potrivit legii, în limita numãrului de posturi aprobate, beneficiind de drepturile salariale legale în vigoare, pentru categoriile de funcţii din cadrul instituţiei publice care îl preia.
(2) Încadrarea personalului în numãrul de posturi aprobat şi pe noile funcţii aferente Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, astfel cum este reorganizat potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, precum şi stabilirea drepturilor salariale aferente acestora se realizeazã în termen de maximum 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecãrei categorii de funcţii.
ART. 5
Statutul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncã, precum şi statutul propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale de Prestaţii Sociale, organigrama şi numãrul maxim de posturi ale acestora se aprobã prin hotãrâre a Guvernului în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 6
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã:
a) <>Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobatã cu modificãri şi completãri de <>Legea nr. 239/2003 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 63 din 1 februarie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>art. 24-30 din Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bãrbaţi, republicatã, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 150 din 1 martie 2007;
c) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.385/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Familiei şi a Drepturilor Copilului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 807 din 26 noiembrie 2009, cu completãrile ulterioare;
d) <>Hotãrârea Guvernului nr. 484/2007 privind aprobarea Statutului Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 364 din 29 mai 2007, cu modificãrile ulterioare;
e) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.386/2009 privind unele mãsuri de reorganizare în cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 808 din 26 noiembrie 2009;
f) <>Ordinul preşedintelui Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap nr. 245/2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Autoritãţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 905 din 11 octombrie 2005;
g) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.381/2009 privind unele mãsuri de reorganizare în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bãrbaţi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 807 din 26 noiembrie 2009.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,
Andras Zsolt Szakal

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 30 iunie 2010.
Nr. 68.

-------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016