Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 65 din 21 mai 2008  pentru modificarea si completarea   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2006 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, prin reorganizarea Agentiei SAPARD, precum si pentru stabilirea unor masuri pentru eficientizarea activitatii Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 65 din 21 mai 2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 13/2006 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, prin reorganizarea Agentiei SAPARD, precum si pentru stabilirea unor masuri pentru eficientizarea activitatii Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 4 iunie 2008
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 65 din 21 mai 2008
pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 13/2006 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, prin reorganizarea Agenţiei SAPARD, precum şi pentru stabilirea unor mãsuri pentru eficientizarea activitãţii Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 4 iunie 2008



Având în vedere:
- obligaţiile ce revin României ca urmare a angajamentelor asumate în cadrul Tratatului de aderare la Uniunea Europeanã, este necesarã luarea tuturor mãsurilor privind construcţia instituţionalã pentru derularea fondurilor destinate finanţãrii politicii agricole comune;
- necesitatea implementãrii prevederilor Regulamentului Consiliului Uniunii Europene (CE) nr. 1.290/2005 , adoptat la 21 iunie 2005, privind finanţarea politicii agricole comune, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 209 din 11 august 2005, şi ale Regulamentului Consiliului Uniunii Europene (CE) nr. 1.698/2005 , adoptat la 20 septembrie 2005, privind sprijinul pentru dezvoltare ruralã finanţat din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã (FEADR), publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 277 din 21 octombrie 2005, precum şi necesitatea asigurãrii mãsurilor financiare privind modul de alocare a prefinanţãrii şi a cofinanţãrii de la bugetul de stat în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea Fondului European pentru Pescuit, pentru accelerarea şi eficientizarea procesului de implementare a Politicii comune a pescuitului, conform prevederilor Regulamentului Consiliului Uniunii Europene (CE) nr. 1.198/2006 din 27 iulie 2006 privitor la Fondul European pentru Pescuit, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 223 din 15 august 2006, pentru accelerarea şi eficientizarea procesului de implementare a Programului operaţional pentru pescuit 2007-2013;
- obligaţia României de a desemna pentru fiecare program o autoritate de platã acreditatã şi necesitatea absorbţiei fondurilor menţionate,
se impune adoptarea în regim de urgenţã a unui act normativ pentru modificarea şi stabilirea cadrului instituţional al Agenţiei de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, în vederea pregãtirii construcţiei instituţionale pentru gestionarea alocaţiilor financiare comunitare pentru gestionarea fondurilor provenite din Fondul European pentru Pescuit, situaţie extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã.
În perioada 2007-2013 România va fi beneficiara unor importante transferuri financiare de la Uniunea Europeanã, fapt ce impune luarea tuturor mãsurilor necesare pentru a asigura o capacitate ridicatã de absorbţie a acestor fonduri.
O astfel de mãsurã constã în asigurarea în regim de urgenţã a numãrului de personal necesar structurii responsabile cu gestionarea acestor fonduri comunitare, precum şi luarea unor mãsuri pentru eficientizarea activitãţii Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, constând în accelerarea absorbţiei fondurilor comunitare derulate prin aceasta, respectiv şi prin posibilitatea prestãrii de cãtre funcţionarii publici de execuţie a sarcinilor de serviciu peste durata normalã de lucru, dupã caz, în condiţiile legii.
Având în vedere cele prezentate mai sus, se impune adoptarea în regim de urgenţã a unui act normativ din care sã reiasã faptul cã România a luat toate mãsurile necesare pentru consolidarea capacitãţii administrative de gestionare a fondurilor postaderare destinate dezvoltãrii rurale a României, ca stat membru al Uniunii Europene.
Totodatã, caracterul de urgenţã este determinat de faptul cã la aceastã datã nu existã un cadru legal care sã stabileascã modul de gestionare a fondurilor provenite din Fondul European pentru Pescuit, iar neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţã ar avea drept consecinţã neaccesarea acestor fonduri nerambursabile.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 13/2006 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, prin reorganizarea Agenţiei SAPARD, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 185 din 27 februarie 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 198/2006 , se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 4, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) La nivelul fiecãrui judeţ se înfiinţeazã un oficiu judeţean de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit, fãrã personalitate juridicã, aflat în coordonarea centrului regional de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit, condus de un director adjunct subordonat direct directorului centrului regional de plãţi pentru dezvoltare ruralã şi pescuit."
2. La articolul 5, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În condiţiile delegãrii funcţiilor de cãtre Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, prin Autoritatea de Management pentru Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã, principalele atribuţii pentru activitatea de implementare tehnicã ale Agenţiei sunt:
a) primirea cererilor de finanţare întocmite de potenţialii beneficiari ai proiectelor finanţate prin SAPARD şi FEADR;
b) verificarea cererilor de finanţare, în vederea aprobãrii proiectelor finanţate prin SAPARD şi FEADR, în raport cu criteriile eligibile stabilite prin programe;
c) selectarea proiectelor finanţate prin SAPARD şi FEADR, în conformitate cu prevederile programelor;
d) stabilirea obligaţiilor contractuale dintre Agenţie şi potenţialii beneficiari şi totodatã aprobarea începerii derulãrii proiectelor finanţate prin SAPARD şi FEADR;
e) efectuarea verificãrii pe teren a proiectelor care vor fi finanţate prin SAPARD şi FEADR, atât înainte, cât şi dupã aprobarea acestora;
f) întreprinderea unor acţiuni privind promovarea, comunicarea, informarea, controlul şi altele asemenea, care sã asigure buna derulare a proiectelor finanţate prin SAPARD şi FEADR;
g) raportarea progresului mãsurilor care se implementeazã prin SAPARD şi FEADR cãtre organismele care asigurã managementul şi coordonarea finanţãrii programului."
3. La articolul 5, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3) lit. d), pentru mãsura de asistenţã tehnicã din cadrul cap. 16 "Operaţiuni de asistenţã tehnicã" din Programul Naţional de Dezvoltare Ruralã 2007-2013, denumit în continuare PNDR, Agenţia va efectua plãţi direct cãtre furnizorii selectaţi de:
a) Autoritatea de Management pentru PNDR, în cazul proiectelor şi acţiunilor al cãror beneficiar este Autoritatea de Management, inclusiv pentru activitãţile desfãşurate de organismele implicate în derularea FEADR - direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã, organismul de certificare, autoritatea competentã şi alte organisme implicate în derularea programului;
b) Agenţia de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, în cazul proiectelor şi activitãţilor al cãror beneficiar este aceasta, inclusiv pentru proiectele aferente activitãţilor desfãşurate de cãtre organismul de coordonare, precum şi de cãtre instituţiile cãrora le-au fost delegate funcţii privind implementarea FEADR (Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de vânãtoare) sau le vor fi delegate funcţii ale Agenţiei de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit."
4. La articolul 10, dupã alineatul (2) se introduc douã noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Personalul de conducere de la nivel regional şi judeţean, aflat în posturi sensibile, este evaluat anual în baza indicatorilor de performanţã. Modalitatea de evaluare a personalului de conducere, organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a acestuia, precum şi indicatorii de performanţã se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale.
(2^2) În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţã, prin post sensibil se înţelege acel post al cãrui titular participã la luarea deciziei finale asupra sistemului de implementare şi de platã, în urmãtoarele situaţii:
a) evaluarea şi selectarea cererilor de finanţare şi a cererilor de platã;
b) verificarea tehnicã;
c) verificarea cererilor de platã, autorizarea, contabilizarea şi efectuarea plãţii;
d) administrarea sistemului informatic."
5. La articolul 10, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
"(4) În vederea întãririi structurii organizatorice a Agenţiei de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, începând cu data de 1 iunie 2008 numãrul maxim de posturi se majoreazã cu 350.
(5) Pentru aplicarea prevederilor alin. (4) se autorizeazã Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale sã efectueze virãri de credite în cadrul bugetului aprobat, pentru asigurarea necesarului de credite la titlul VI "Transferuri între unitãţi ale administraţiei publice" în vederea asigurãrii cheltuielilor de personal ale Agenţiei de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit."
6. Dupã articolul 11 se introduc douã noi articole, articolele 11^1 şi 11^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 11^1. - (1) La semnarea contractului individual de muncã, salariatul Agenţiei va semna un angajament prin care se obligã cã pe perioada desfãşurãrii activitãţii în Agenţie nu va presta activitãţi de consultanţã şi nu va cumula funcţii de naturã sã determine situaţii de conflict de interese.
(2) În cazul nerespectãrii, cu vinovãţie, a angajamentului prevãzut la alin. (1), salariatul poate fi obligat, dupã caz, la daune-interese corespunzãtoare prejudiciului pe care l-a produs Agenţiei.
(3) Refuzul semnãrii angajamentului prevãzut la alin. (1) are drept consecinţã neîncheierea contractului individual de muncã.
(4) În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţã, prin conflict de interese se înţelege situaţia în care o persoanã salariatã în cadrul Agenţiei are un interes personal de naturã patrimonialã, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor ce îi revin potrivit postului ocupat.
(5) Salariatul Agenţiei este în conflict de interese şi dacã se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii, fãrã ca enumerarea sã fie limitativã:
a) este chemat sã rezolve cereri, sã ia decizii sau sã participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice şi/sau juridice cu care are relaţii cu caracter patrimonial ori se aflã în relaţii de rudenie de gradul I, cu privire la persoane fizice;
b) participã în cadrul aceleiaşi comisii constituite conform legii cu salariaţi care au calitatea de soţ/soţie sau rudã de gradul I;
c) interesele sale patrimoniale, ale soţului/soţiei sau ale rudelor sale de gradul I, pot influenţa deciziile pe care trebuie sã le ia în exercitarea funcţiei deţinute.
Art. 11^2. - (1) În cazul existenţei unui conflict de interese, salariatul este obligat sã se abţinã de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii şi sã îl informeze în scris, de îndatã, pe şeful ierarhic cãruia îi este subordonat direct. Acesta este obligat sã ia mãsurile care se impun pentru înlãturarea stãrii de conflict de interese, în termen de cel mult 3 zile de la data luãrii la cunoştinţã.
(2) În cazurile prevãzute la alin. (1), conducãtorul Agenţiei, la propunerea şefului ierarhic cãruia îi este subordonat direct salariatul în cauzã, va desemna un alt salariat care are aceeaşi pregãtire şi acelaşi nivel de experienţã.
(3) Încãlcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (2) poate atrage, dupã caz, rãspunderea disciplinarã, administrativã, civilã ori penalã, potrivit legii."
ART. II
Funcţionarii publici numiţi în funcţii de execuţie din cadrul Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã (APIA) beneficiazã de plata orelor prestate peste durata normalã a orelor de lucru, în condiţiile legii, prin derogare de la prevederile <>art. 26 din Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007 , cu modificãrile ulterioare.
ART. III
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale se vor stabili structura organizatoricã, regulamentul de organizare şi funcţionare ale Agenţiei de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit (APDRP), atribuţiile şi responsabilitãţile directorului general şi ale directorilor generali adjuncţi ai acesteia, precum şi identificarea posturilor sensibile pentru personalul de conducere de la nivel regional şi judeţean.
ART. IV
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 13/2006 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plãţi pentru Dezvoltare Ruralã şi Pescuit, prin reorganizarea Agenţiei SAPARD, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 185 din 27 februarie 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 198/2006 , cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Albu,
secretar de stat

Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 21 mai 2008.
Nr. 65.
----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016