Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 63 din 30 iunie 2010  pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006  privind finantele publice locale, precum si pentru stabilirea unor masuri financiare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 63 din 30 iunie 2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 273/2006 privind finantele publice locale, precum si pentru stabilirea unor masuri financiare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 450 din 2 iulie 2010

Având în vedere necesitatea eficientizãrii activitãţii instituţiilor publice locale şi a îmbunãtãţirii actului managerial în condiţiile reducerii cheltuielilor bugetare locale,
luând în considerare opiniile şi recomandãrile Fondului Monetar Internaţional, Comisiei Europene şi ale Bãncii Mondiale referitoare la creşterea disciplinei financiare, predictibilitãţii şi a transparenţei execuţiei bugetare la nivelul unitãţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, la diminuarea arieratelor înregistrate ca urmare a managementului financiar imprudent şi la reducerea cheltuielilor bugetare ale unitãţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, este necesarã adoptarea unei politici de restrângere a cheltuielilor bugetare şi de întãrire a disciplinei financiare, astfel încât sã se reducã deficitele dintre veniturile şi angajamentele legale de cheltuieli publice locale. Arieratele bugetare înregistrate la nivelul unitãţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale se reflectã în deficitul bugetului general consolidat, conducând la creşterea acestuia.
În considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 2, dupã punctul 22 se introduc douã noi puncte, punctele 22^1 şi 22^2, cu urmãtorul cuprins:
"22^1. deficitul secţiunii de funcţionare - diferenţa dintre suma plãţilor efectuate şi a plãţilor restante, pe de o parte, şi veniturile încasate, pe de altã parte, cuprinse în secţiunea de funcţionare, ce poate sã aparã pe parcursul execuţiei bugetare;
22^2. deficitul secţiunii de dezvoltare - diferenţa dintre suma plãţilor efectuate şi a plãţilor restante, pe de o parte, şi veniturile secţiunii de dezvoltare, pe de altã parte, ce poate sã aparã pe parcursul execuţiei bugetare;".
2. La articolul 2, punctele 26, 50 şi 51 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"26. echilibrul bugetar - egalitatea dintre veniturile bugetare programate şi cheltuielile bugetare de efectuat în cadrul unui exerciţiu bugetar. În cazul în care veniturile programate ale secţiunii de dezvoltare sunt mai mici decât cheltuielile bugetare prevãzute ale acesteia, echilibrul bugetar se poate asigura utilizând ca sursã de finanţare excedentul anilor precedenţi;
.........................................................................
50. secţiune de funcţionare - partea de bazã, obligatorie, a bugetelor prevãzute la art. 1 alin. (2), cu excepţia bugetelor fondurilor externe nerambursabile şi a bugetelor împrumuturilor externe şi interne, care cuprinde veniturile necesare finanţãrii cheltuielilor curente pentru realizarea competenţelor stabilite prin lege, precum şi cheltuielile curente respective. Veniturile şi cheltuielile secţiunii de funcţionare sunt prevãzute la alin. (2) şi (3);
51. secţiune de dezvoltare - partea complementarã a bugetelor prevãzute la art. 1 alin. (2), cu excepţia bugetelor fondurilor externe nerambursabile, care cuprinde veniturile şi cheltuielile de capital aferente implementãrii politicilor de dezvoltare la nivel naţional, regional, judeţean, zonal sau local, dupã caz. Veniturile şi cheltuielile secţiunii de dezvoltare sunt prevãzute la alin. (4) şi (5);".
3. La articolul 2, dupã punctul 28 se introduc douã noi puncte, punctele 28^1 şi 28^2, cu urmãtorul cuprins:
"28^1. excedentul secţiunii de funcţionare - diferenţa dintre veniturile încasate, pe de o parte, şi suma plãţilor efectuate şi a plãţilor restante, pe de altã parte, cuprinse în secţiunea de funcţionare, ce poate sã aparã pe parcursul execuţiei bugetare;
28^2. excedentul secţiunii de dezvoltare - diferenţa dintre veniturile secţiunii de dezvoltare, pe de o parte, şi suma plãţilor efectuate şi a plãţilor restante, pe de altã parte, cuprinse în secţiunea de dezvoltare, ce poate sã aparã pe parcursul execuţiei bugetare;".
4. La articolul 2, punctul 34 se abrogã.
5. La articolul 2, dupã punctul 44 se introduce un nou punct, punctul 44^1, cu urmãtorul cuprins:
"44^1. plãţi restante - sume datorate şi neachitate care au depãşit termenul de platã prevãzut de actele normative sau de contract/facturã;".
6. La articolul 2 se introduc cinci noi alineate, alineatele (2)-(6), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Veniturile secţiunii de funcţionare, prevãzutã la alin. (1) pct. 50, sunt urmãtoarele:
a) venituri proprii, potrivit art. 5 alin. (1) lit. a), cu excepţia veniturilor din valorificarea unor bunuri;
b) venituri proprii ale instituţiilor publice locale finanţate integral sau parţial din venituri proprii;
c) subvenţii pentru finanţarea cheltuielilor curente;
d) sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru finanţarea cheltuielilor curente;
e) venituri din împrumuturi acordate instituţiilor şi serviciilor publice locale sau activitãţilor finanţate integral din venituri proprii;
f) vãrsãminte din secţiunea de funcţionare pentru finanţarea secţiunii de dezvoltare, care se reflectã cu valoare negativã.
(3) Cheltuielile secţiunii de funcţionare, prevãzutã la alin. (1) pct. 50, sunt urmãtoarele:
a) cheltuieli de personal;
b) bunuri şi servicii;
c) dobânzi;
d) subvenţii;
e) transferuri curente între unitãţile administraţiei publice;
f) alte transferuri pentru cheltuieli curente;
g) asistenţã socialã;
h) rambursãri de credite;
i) alte cheltuieli;
j) împrumuturi pentru instituţii şi servicii publice locale sau activitãţi finanţate integral din venituri proprii.
(4) Veniturile secţiunii de dezvoltare, prevãzutã la alin. (1) pct. 51, sunt urmãtoarele:
a) vãrsãminte din secţiunea de funcţionare;
b) sume rezultate din valorificarea unor bunuri;
c) subvenţii pentru cheltuieli de capital;
d) sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru finanţarea cheltuielilor de capital;
e) sume primite de la Uniunea Europeanã şi/sau alţi donatori în contul plãţilor efectuate şi prefinanţãri.
(5) Cheltuielile secţiunii de dezvoltare, prevãzutã la alin. (1) pct. 51, sunt urmãtoarele:
a) cheltuieli de capital;
b) proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile de postaderare;
c) transferuri pentru cheltuieli de capital;
d) alte transferuri interne pentru cheltuieli de capital.
(6) În cazul bugetelor împrumuturilor externe şi interne, tragerile autorizate din finanţãrile rambursabile contractate reprezintã sursa de finanţare a cheltuielilor acestora."
7. La articolul 3, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) Veniturile şi cheltuielile bugetelor prevãzute la art. 1 alin. (2), cumulate la nivelul unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, alcãtuiesc bugetul general al unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale care, dupã consolidare, prin eliminarea transferurilor de sume dintre bugete, va reflecta dimensiunea efortului financiar public, în anul respectiv, în unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorialã şi starea de echilibru sau dezechilibru."
8. La articolul 5 alineatul (1), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) sume primite de la Uniunea Europeanã şi/sau alţi donatori în contul plãţilor efectuate şi prefinanţãri."
9. La articolul 5, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Fundamentarea veniturilor proprii ale bugetelor locale se bazeazã pe constatarea, evaluarea şi inventarierea materiei impozabile şi a bazei de impozitare în funcţie de care se calculeazã impozitele şi taxele aferente, evaluarea serviciilor prestate şi a veniturilor obţinute din acestea, precum şi pe alte elemente specifice, în scopul evaluãrii corecte a veniturilor. Donaţiile şi sponsorizãrile se cuprind, prin rectificare bugetarã localã, în bugetul de venituri şi cheltuieli numai dupã încasarea lor."
10. Articolul 13 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Principiul echilibrului
Art. 13. - Cheltuielile unui buget se acoperã integral din veniturile bugetului respectiv, inclusiv excedentul anilor precedenţi."
11. La articolul 14, dupã alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (6)-(8), cu urmãtorul cuprins:
"(6) La elaborarea bugetelor prevãzute la art. 1 alin. (2), ordonatorii de credite şi autoritãţile deliberative au obligaţia sã prevadã distinct credite bugetare destinate stingerii plãţilor restante la finele anului anterior celui pentru care se întocmeşte bugetul.
(7) În situaţia în care gradul de realizare a veniturilor proprii programate în bugetele prevãzute la art. 1 alin. (2) în ultimii 2 ani este mai mic de 97% pe fiecare an, ordonatorii de credite fundamenteazã veniturile proprii pentru anul curent cel mult la nivelul realizãrilor din anul precedent. Gradul de realizare a veniturilor proprii se stabileşte potrivit metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice, dupã consultarea prealabilã a structurilor asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale.
(8) Ordonatorii de credite au obligaţia ca în execuţia bugetelor prevãzute la art. 1 alin. (2) sã asigure achitarea plãţilor restante prevãzute la alin. (6). Ordonatorii de credite pot face noi angajamente legale, în limita prevederilor bugetare aprobate, numai dupã stingerea plãţilor restante înregistrate la finele anului anterior."
12. La articolul 24, dupã alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (1^1)-(1^3), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Instituţiile publice locale, inclusiv cele prevãzute la art. 54 alin. (7), precum şi cele care nu dispun de resurse financiare suficiente pentru asigurarea integralã a cheltuielilor secţiunii de funcţionare coopereazã pentru organizarea şi exercitarea unor activitãţi în scopul realizãrii unor atribuţii stabilite prin lege autoritãţilor administraţiei publice locale, cu precãdere în domeniile ce privesc activitãţile de control, audit, inspecţie, pe principii de eficienţã, eficacitate şi economicitate, la nivelul structurilor judeţene cu personalitate juridicã ale structurilor asociative ale autoritãţilor administraţiei publice locale recunoscute ca fiind de utilitate publicã sau prin asociaţii de dezvoltare intercomunitarã înfiinţate potrivit legii.
(1^2) Activitãţile prevãzute la alin. (1^1) se organizeazã şi se exercitã în baza hotãrârilor consiliilor locale interesate prin care se aprobã acordurile de cooperare, care cuprind:
a) pãrţile semnatare;
b) obiectul acordului de cooperare;
c) drepturile şi obligaţiile pãrţilor în organizarea şi exercitarea activitãţii respective, inclusiv cele financiare;
d) atribuţiile exercitate;
e) durata şi desfiinţarea acordului de cooperare;
f) alte clauze;
g) dispoziţii finale.
(1^3) Prin ordin comun al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice se stabileşte modelul-cadru al acordului de cooperare."
13. La articolul 25, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) cadrul fiscal-bugetar cu prognozele bugetare şi politica fiscal-bugetarã, precum şi cadrul de cheltuieli pe termen mediu;".
14. La articolul 26, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Bugetele structurate potrivit alin. (2) se aprobã şi pe secţiunile prevãzute la art. 2 alin. (1) pct. 50 şi 51."
15. La articolul 26, alineatele (7)-(9) se abrogã.
16. Articolul 29 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Regimul sumelor rezultate din vânzarea unor bunuri aparţinând domeniului privat
Art. 29. - Sumele rezultate din vânzarea, în condiţiile legii, a unor bunuri aparţinând domeniului privat al unitãţilor administrativ-teritoriale constituie integral venituri ale bugetelor locale şi se cuprind în secţiunea de dezvoltare, prin rectificare bugetarã localã, numai dupã încasarea lor."
17. La articolul 30, alineatul (7) se abrogã.
18. La articolul 32, alineatele (1)-(4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 32. - (1) Din impozitul pe venit încasat la bugetul de stat la nivelul fiecãrei unitãţi administrativ-teritoriale se alocã lunar, în termen de 5 zile lucrãtoare de la finele lunii în care s-a încasat acest impozit, o cotã de:
a) 44% la bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor pe al cãror teritoriu îşi desfãşoarã activitatea plãtitorii de impozit pe venit;
b) 12% la bugetul local al judeţului;
c) 21% într-un cont distinct, deschis pe seama direcţiei generale a finanţelor publice judeţene la trezoreria municipiului reşedinţã de judeţ, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, ale oraşelor şi ale municipiilor, precum şi a bugetului local al judeţului.
(2) În execuţie, cota de 21% se alocã de cãtre direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, în termenul prevãzut la alin. (1), pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, ale oraşelor şi ale municipiilor, precum şi a bugetului local al judeţului, proporţional cu sumele repartizate şi aprobate în acest scop în bugetele respective, potrivit prevederilor art. 33 alin. (3)-(5).
(3) Cota de 77% din impozitul pe venit pentru municipiul Bucureşti se repartizeazã, în termenul prevãzut la alin. (1), astfel:
a) 22,5% la bugetele locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;
b) 44,5% la bugetul local al municipiului Bucureşti;
c) 10% într-un cont distinct, deschis pe seama Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti la Trezoreria Municipiului Bucureşti, pentru echilibrarea bugetelor locale ale sectoarelor, precum şi a bugetului local al municipiului Bucureşti.
(4) În execuţie, cota de 10% se alocã de cãtre Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, în termenul prevãzut la alin. (1), pentru echilibrarea bugetelor locale ale sectoarelor, precum şi a bugetului local al municipiului Bucureşti, proporţional cu sumele repartizate şi aprobate în bugetele respective, potrivit prevederilor art. 33 alin. (6)."
19. La articolul 33, alineatele (7^1), (7^2) şi (8) se abrogã.
20. La articolul 34, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Din bugetul de stat, din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, precum şi prin bugetele unor ordonatori principali de credite ai acestuia ori din alte bugete se pot aloca, pe bazã de contract de finanţare, resurse financiare cãtre bugetele locale pentru finanţarea integralã sau parţialã a unor proiecte de dezvoltare sau sociale de interes naţional, judeţean ori local. Stabilirea proiectelor şi a unitãţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale beneficiare se face pe baza criteriilor propuse de fiecare ordonator principal de credite al bugetului de stat şi aprobate prin hotãrâre a Guvernului. Contractul de finanţare cuprinde, în mod obligatoriu, prevederi referitoare cel puţin la urmãtoarele elemente:
a) obiectul contractului;
b) valoarea totalã a proiectului;
c) durata contractului;
d) contribuţia din bugetul de stat, respectiv din bugetele prevãzute la art. 1 alin. (2), pentru implementarea proiectului;
e) eşalonarea multianualã a implementãrii şi a alocãrilor din bugetul de stat, precum şi din bugetele prevãzute la art. 1 alin. (2), dupã caz, pe ani bugetari, pânã la finalizarea proiectului, inclusiv punerea în funcţiune a obiectivelor, dupã caz, în maximum 3 ani de la semnarea contractului;
f) cheltuielile eligibile aferente contribuţiei din bugetul de stat;
g) clauze de modificare sau reziliere a contractului de finanţare;
h) clauze privind rãspunderea în solidar, ca urmare a prejudiciilor generate de nerespectarea clauzelor contractuale, din motive imputabile pãrţilor."
21. La articolul 34, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Sumele aferente finanţãrii integrale sau parţiale a unor proiecte de dezvoltare, prevãzute la alin. (2), se repartizeazã pe unitãţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale prin hotãrâre a Guvernului sau ordin al ministrului, dupã caz, şi se comunicã acestora, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a legii bugetului de stat."
22. La articolul 39, alineatele (2) şi (8) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, precum şi consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în condiţiile legii, repartizeazã pe unitãţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale, în termen de 5 zile de la comunicare, sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, precum şi transferurile prevãzute la art. 34 alin. (1), în vederea definitivãrii proiectelor bugetelor locale de cãtre ordonatorii principali de credite. În acelaşi termen, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, comunicã unitãţilor administrativ-teritoriale, respectiv subdiviziunilor acestora, dupã caz, şi o estimare a veniturilor din cotele defalcate din impozitul pe venit.
..........................................................................
(8) Ordonatorii principali de credite au obligaţia sã transmitã direcţiilor generale ale finanţelor publice bugetele locale, în condiţiile prezentei legi, în termen de 5 zile de la aprobarea acestora."
23. La articolul 39, dupã alineatul (8) se introduc douã noi alineate, alineatele (9) şi (10), cu urmãtorul cuprins:
"(9) Direcţiile generale ale finanţelor publice, în termen de 10 zile de la primirea bugetelor locale aprobate, întocmesc şi transmit Ministerului Finanţelor Publice, inclusiv în format electronic, bugetele pe ansamblul fiecãrui judeţ, respectiv al municipiului Bucureşti, grupate în cadrul fiecãrui judeţ şi al municipiului Bucureşti, pe comune, oraşe, municipii, sectoare ale municipiului Bucureşti şi pe judeţ, pe structura clasificaţiei bugetare.
(10) Direcţiile generale ale finanţelor publice, în termenul prevãzut la alin. (9), transmit Ministerului Administraţiei şi Internelor, în format electronic, bugetele prevãzute la art. 1 alin. (2), pe judeţ, respectiv pe fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritorialã, pe structura clasificaţiei bugetare."
24. La articolul 41 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Pot fi cuprinse în programul de investiţii publice numai acele obiective de investiţii pentru care sunt asigurate integral surse de finanţare prin proiectul de buget multianual, potrivit art. 38."
25. La articolul 49, dupã alineatul (7) se introduc opt noi alineate, alineatele (8)-(15), cu urmãtorul cuprins:
"(8) Autoritãţile administraţiei publice locale pot sã prevadã şi sã aprobe vãrsãminte din secţiunea de funcţionare pentru secţiunea de dezvoltare numai dacã au asigurate integral venituri programate necesare acoperirii cheltuielilor secţiunii de funcţionare.
(9) Pe parcursul execuţiei bugetare, ordonatorii de credite asigurã în totalitate cheltuielile secţiunilor de funcţionare ale bugetelor respective.
(10) În situaţia în care secţiunea de funcţionare înregistreazã deficit în cursul anului, ordonatorul principal de credite propune autoritãţii deliberative rectificarea bugetului local, inclusiv prin diminuarea sumelor reprezentând vãrsãminte din secţiunea de funcţionare cãtre secţiunea de dezvoltare, cu condiţia ca sumele respective sã nu facã obiectul unor angajamente legale.
(11) În situaţia în care, în execuţie, se constatã cã sumele reprezentând vãrsãminte din secţiunea de funcţionare cãtre secţiunea de dezvoltare sunt mai mari decât sumele aprobate prin rectificarea bugetarã localã, prevãzutã la alin. (10), sumele transferate în plus se restituie de la secţiunea de dezvoltare la secţiunea de funcţionare prin ordin de platã.
(12) În lunile aprilie, iulie şi octombrie, pentru trimestrul expirat, şi cel târziu în decembrie, pentru trimestrul al patrulea, ordonatorii principali de credite au obligaţia de a prezenta în şedinţã publicã, spre analizã şi aprobare de cãtre autoritãţile deliberative, execuţia bugetelor întocmite pe cele douã secţiuni, cu excepţia bugetului împrumuturilor externe şi interne, cu scopul de a redimensiona cheltuielile în raport cu gradul de colectare a veniturilor, prin rectificare bugetarã localã, astfel încât la sfârşitul anului:
a) sã nu înregistreze plãţi restante;
b) diferenţa dintre suma veniturilor încasate şi excedentul anilor anteriori utilizat pentru finanţarea exerciţiului bugetar curent, pe de o parte, şi suma plãţilor efectuate şi a plãţilor restante, pe de altã parte, sã fie mai mare decât zero.
(13) În lunile aprilie, iulie şi octombrie, pentru trimestrul expirat, şi cel târziu în decembrie, pentru trimestrul al patrulea, ordonatorii principali de credite au obligaţia de a prezenta, în şedinţã publicã, spre analizã şi aprobare de cãtre autoritãţile deliberative, execuţia bugetului împrumuturilor externe şi interne, cu scopul de a redimensiona cheltuielile, astfel încât la sfârşitul anului:
a) sã nu înregistreze plãţi restante;
b) diferenţa dintre tragerile autorizate în anul respectiv şi suma dintre plãţile efectuate şi plãţile restante sã fie mai mare decât zero.
(14) La sfârşitul anului, bugetul general consolidat al unitãţii administrativ-teritoriale, respectiv al subdiviziunii acesteia, dupã caz, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarea condiţie: suma veniturilor încasate, a tragerilor din împrumuturile contractate şi a sumelor utilizate din excedentele bugetelor prevãzute la art. 1 alin. (2), pe de o parte, sã fie mai mare decât suma plãţilor efectuate şi a plãţilor restante, pe de altã parte.
(15) Curtea de Conturi, potrivit prevederilor <>art. 21 şi 22 din Legea nr. 94/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii de Conturi, republicatã, efectueazã audit la unitãţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pentru verificarea respectãrii prevederilor alin. (8), (9), (12)-(14)."
26. La articolul 57, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Ministerul Finanţelor Publice comunicã trimestrial şi anual unitãţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale indicatori cu privire la execuţia bugetelor prevãzute la art. 1 alin. (2). Indicatorii se stabilesc prin metodologia aprobatã prin ordin comun al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice, dupã consultarea prealabilã a structurilor asociative ale autoritãţilor administrativ-teritoriale."
27. La articolul 58, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 58. - (1) Excedentul anual al bugetului local rezultat la încheierea exerciţiului bugetar, pe cele douã secţiuni, dupã efectuarea regularizãrilor în limita sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prevãzute la art. 6 lit. a), a celor exceptate la art. 6 lit. b) şi a transferurilor din bugetul de stat sau din alte bugete, precum şi dupã achitarea plãţilor restante, se reporteazã în exerciţiul financiar urmãtor şi se utilizeazã, în baza hotãrârilor autoritãţilor deliberative, astfel:
a) ca sursã de finanţare a cheltuielilor secţiunii de dezvoltare;
b) pentru acoperirea temporarã a golurilor de casã provenite din decalajele între veniturile şi cheltuielile secţiunilor de funcţionare şi dezvoltare în anul curent, în limita disponibilului rezultat în urma aplicãrii prevederilor lit. a);
c) pentru acoperirea definitivã a eventualelor deficite ale secţiunilor de funcţionare şi dezvoltare, dupã caz, la sfârşitul exerciţiului bugetar."
28. La articolul 58, dupã alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (1^1)-(1^3), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Subvenţiile de la bugetul de stat cãtre bugetele locale, necesare susţinerii implementãrii proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare, rãmase neutilizate la finele exerciţiului bugetar, se reflectã în excedentul bugetului local şi se utilizeazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie pentru care aceste fonduri au fost acordate, în cadrul secţiunii de dezvoltare, pânã la finalizarea proiectelor respective.
(1^2) Prefinanţarea acordatã beneficiarilor care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului local, rãmasã neutilizatã la finele exerciţiului bugetar, se reflectã în excedentul bugetului local şi se utilizeazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie, în cadrul secţiunii de dezvoltare.
(1^3) Avansul acordat promotorilor de proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile care au calitatea de ordonatori de credite ai bugetului local, rãmas neutilizat la finele exerciţiului bugetar, se reflectã în excedentul bugetului local şi se utilizeazã în anul urmãtor cu aceeaşi destinaţie, în cadrul secţiunii de dezvoltare."
29. La articolul 58, alineatele (2)-(4) se abrogã.
30. La articolul 61, alineatul (1^1) se abrogã.
31. La articolul 61, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmãtorul cuprins:
"(6) Cheltuielile finanţate din împrumuturile contractate de unitãţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale se reflectã în bugetul împrumuturilor externe sau interne al acestora numai dupã aprobarea contractãrii împrumuturilor, prin rectificare bugetarã localã, în condiţiile legi, în limita tragerilor anuale autorizate aferente împrumuturilor."
32. La articolul 63, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Unitãţilor/Subdiviziunilor administrativ-teritoriale li se interzice accesul la împrumuturi sau la garantarea oricãrui fel de împrumut, dacã totalul datoriilor anuale reprezentând ratele scadente la împrumuturile contractate şi/sau garantate, dobânzile şi comisioanele aferente acestora, inclusiv ale împrumutului care urmeazã sã fie contractat şi/sau garantat în anul respectiv, depãşesc limita de 30% din media aritmeticã a veniturilor proprii, prevãzute la art. 5 alin. (1) lit. a), diminuate cu veniturile din valorificarea unor bunuri, pe ultimii 3 ani anteriori anului în care se solicitã autorizarea finanţãrii rambursabile care urmeazã sã fie contractatã şi/sau garantatã. Calcularea încadrãrii în limitã se realizeazã dupã cum urmeazã:
Suma = (Cc + Cn) trebuie sã fie mai micã sau cel mult egalã cu 30% din:


(Vp(t-3) - Vc(t-3)) + (Vp(t-2) - Vc(t-2))+ (Vp(t-1) - Vc(t-1))


3


unde:
Cc - (Ratã credit + dobândã + comisioane) credite contractate;
Cn - (Ratã credit + dobândã + comisioane) credit nou;
Vp(t-3) - veniturile proprii realizate în cel de-al 3-lea an anterior celui în care se solicitã contractarea/garantarea;
Vp(t-2) - veniturile proprii realizate în cel de-al 2-lea an anterior celui în care se solicitã contractarea/garantarea;
Vp(t-1) - veniturile proprii realizate în anul anterior celui în care se solicitã contractarea/garantarea;
Vc(t-3) - veniturile din valorificarea unor bunuri, potrivit art. 29, în cel de-al 3-lea an anterior celui în care se solicitã contractarea/garantarea;
Vc(t-2) - veniturile din valorificarea unor bunuri, potrivit art. 29, în cel de-al 2-lea an anterior celui în care se solicitã contractarea/garantarea;
Vc(t-1) - veniturile din valorificarea unor bunuri, potrivit art. 29, în anul anterior celui în care se solicitã contractarea/garantarea."
33. La articolul 63, dupã alineatul (4) se introduc douã noi alineate, alineatele (4^1) şi (4^2), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Unitãţile/Subdiviziunile administrativ-teritoriale care au înregistrat plãţi restante la data de 31 decembrie a anului anterior, neachitate pânã la data solicitãrii avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, sau care au înregistrat deficit al secţiunii de funcţionare la sfârşitul anului anterior solicitãrii nu au dreptul la contractarea sau garantarea de împrumuturi.
(4^2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (4^1) unitãţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care se aflã în procedurã de crizã financiarã sau insolvenţã şi care solicitã împrumuturi sau garanţii pentru refinanţarea datoriei publice locale, potrivit planului de redresare a crizei financiare sau insolvenţei, dupã caz."
34. La articolul 63, alineatul (5^1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5^1) Împrumuturile contractate şi/sau garantate de unitãţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pentru asigurarea prefinanţãrii şi/sau cofinanţãrii proiectelor care beneficiazã de fonduri externe nerambursabile de preaderare şi postaderare de la Uniunea Europeanã sunt exceptate de la prevederile alin. (4) şi (4^1)."
35. La articolul 63, dupã alineatul (9) se introduc trei noi alineate, alineatele (10)-(12), cu urmãtorul cuprins:
"(10) Pentru încadrarea în nivelul anual al deficitului bugetului general consolidat, la propunerea Ministerului Finanţelor Publice, pânã la data de 1 noiembrie a fiecãrui an, se aprobã, prin hotãrâre a Guvernului, limitele anuale pentru finanţãrile rambursabile care urmeazã a fi contractate de unitãţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale şi pentru tragerile ce se pot efectua din finanţãrile rambursabile contractate sau care urmeazã a fi contractate, pe o perioadã de 3 ani urmãtori anului în care se aprobã.
(11) La stabilirea limitelor prevãzute la alin. (10) nu se includ finanţãrile rambursabile pentru prefinanţarea şi/sau cofinanţarea proiectelor care beneficiazã de fonduri externe nerambursabile de la Uniunea Europeanã, inclusiv cele cuprinse în Planul Elen de Reconstrucţie şi Dezvoltare Economicã a Balcanilor - HiPERB, şi tragerile din aceste finanţãri rambursabile, contractate sau care urmeazã a fi contractate de unitãţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale.
(12) Comisia de autorizare a împrumuturilor locale autorizeazã finanţãrile rambursabile care urmeazã a fi contractate de unitãţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, precum şi tragerile ce se pot efectua din finanţãrile rambursabile contractate sau care urmeazã a fi contractate, în limita cãrora se pot efectua plãţi, cu încadrarea în limitele anuale prevãzute la alin. (10)."
36. La articolul 65, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 65. - (1) În situaţia în care, pe parcursul execuţiei, apar goluri temporare de casã ca urmare a decalajului dintre veniturile şi cheltuielile bugetului local, acestea pot fi acoperite prin împrumuturi acordate de Ministerul Finanţelor Publice din disponibilitãţile contului curent general al Trezoreriei Statului, numai dupã utilizarea excedentului din anii precedenţi."
37. Dupã articolul 75 se introduce un nou articol, articolul 75^1, cu urmãtorul cuprins:
"Excepţii
Art. 75^1. - Prevederile art. 14 alin. (6)-(8) şi ale art. 49 alin. (6)-(13) nu se aplicã unitãţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale care intrã în procedura de crizã financiarã, respectiv de insolvenţã, potrivit legii speciale prevãzute la art. 85."
38. Dupã articolul 76 se introduce un nou articol, articolul 76^1, cu urmãtorul conţinut:
"Proceduri de publicitate a bugetelor unitãţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale
Art. 76^1. - (1) Ordonatorii principali de credite ai instituţiilor publice locale au obligaţia publicãrii pe paginile de internet ale unitãţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale a urmãtoarelor documente şi informaţii:
a) proiectele bugetelor prevãzute la art. 1 alin. (2) supuse consultãrii publice, inclusiv anexele acestora, în maximum douã zile lucrãtoare de la supunerea spre consultare publicã;
b) comunicãrile prevãzute la art. 57 alin. (2^1), în maximum 5 zile lucrãtoare de la primire;
c) bugetele prevãzute la art. 1 alin. (2) aprobate, inclusiv anexele acestora, în maximum 5 zile lucrãtoare de la aprobare;
d) situaţiile financiare asupra execuţiei bugetare trimestriale şi anuale aferente bugetelor prevãzute la art. 1 alin. (2), inclusiv plãţile restante, în maximum 5 zile lucrãtoare de la depunerea la direcţiile generale ale finanţelor publice;
e) bugetul general consolidat al unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, întocmit potrivit metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice, în maximum 5 zile lucrãtoare de la prezentarea în consiliul local;
f) registrul datoriei publice locale, precum şi registrul garanţiilor locale, actualizate anual, pânã la data de 31 ianuarie a fiecãrui an;
g) programul de investiţii publice al unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale în maximum 5 zile lucrãtoare de la aprobare.
(2) Informaţiile prevãzute la alin. (1) se transmit în format electronic în termen de 5 zile lucrãtoare de la termenele prevãzute la alin. (1) Ministerului Administraţiei şi Internelor, în vederea publicãrii pe pagina de internet a acestuia.
(3) Se considerã îndeplinitã obligaţia prevãzutã la alin. (2) numai dupã obţinerea numãrului de înregistrare generat automat de programul informatic dupã încãrcarea informaţiilor.
(4) Unitãţile administrativ-teritoriale care pânã la data de 31 decembrie 2010 nu au pagini de internet publicã documentele şi informaţiile prevãzute la alin. (1), în termenele respective, la avizierul aflat la sediul acestora, fãrã a fi exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (2) şi (3).
(5) Unitãţile administrativ-teritoriale care se încadreazã în prevederile alin. (4) au obligaţia ca pânã la data de 31 decembrie 2010 sã realizeze şi sã operaţionalizeze pagini de internet proprii."
39. La articolul 78 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) nerespectarea dispoziţiilor art. 5 alin. (2)-(4), art. 14 alin. (6), art. 24 alin. (3), art. 26 alin. (4), art. 32 alin. (1)-(4), art. 33 alin. (3)-(6), art. 39 alin. (2), art. 49 alin. (3)-(5) şi (7) art. 51 alin. (1), art. 54 alin. (2)-(6) şi (9), art. 55 alin. (1), art. 56 alin. (1), art. 70 alin. (1), art. 72 alin. (2), art. 73 alin. (3), art. 74 alin. (4), (6) şi (13), art. 75 alin. (19) şi ale art. 76^1;".
40. La articolul 78 alineatul (1), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) nerespectarea dispoziţiilor art. 14 alin. (8), art. 49 alin. (8), (9), (12)-(14), art. 61 alin. (3)."
41. La articolul 78 alineatul (1), dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
"e) nerespectarea dispoziţiilor art. 62 alin. (9) şi (10)."
42. La articolul 78, dupã alineatul (2^1) se introduce un nou alineat, alineatul (2^2), cu urmãtorul cuprins:
"(2^2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) lit. e) se sancţioneazã cu amendã de la 10.000 lei la 40.000 lei."
43. Articolul 83 se abrogã.
ART. II
Sumele veniturilor cu destinaţie specialã, prevãzute la <>art. 83 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, rãmase neutilizate în conturile unitãţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale la data de 10 decembrie 2010 se cuprind în bugetele locale.
ART. III
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor prevãzute de lege, la stabilirea numãrului de posturi din aparatul de specialitate al primarului, aparatul de specialitate al consiliului judeţean, precum şi din instituţiile publice locale înfiinţate prin hotãrâri ale autoritãţilor deliberative, autoritãţile administraţiei publice locale se încadreazã în numãrul maxim de posturi determinat potrivit anexei care face parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
(2) Numãrul maxim de posturi prevãzut la alin. (1) nu se aplicã şi capitolelor bugetare "Învãţãmânt" şi "Asigurãri şi asistenţã socialã", finanţate din bugetele locale, precum şi capitolului bugetar "Sãnãtate", indiferent de sursa de finanţare.
(3) Se interzice salarizarea/raportarea din/în capitolele bugetare prevãzute la alin. (2) a personalului care realizeazã atribuţii şi activitãţi specifice celorlalte capitole bugetare, respectiv instituţii publice locale.
(4) În baza plafonului aprobat anual potrivit <>Legii responsabilitãţii fiscal-bugetare nr. 69/2010 se stabileşte nivelul maxim al cheltuielilor de personal aferent bugetului general centralizat al unitãţilor administrativ-teritoriale, care se repartizeazã pe unitãţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale prin ordin comun al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice, ţinând cont de prevederile anexei.
(5) Pentru reducerea cheltuielilor de personal şi încadrarea în numãrul maxim de posturi prevãzut la alin. (1) şi (2), respectiv în nivelul maxim al cheltuielilor de personal stabilit potrivit alin. (4), ordonatorii de credite ai bugetelor prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot reduce numãrul de posturi finanţate şi, respectiv, pot disponibiliza, în condiţiile legii, personalul aferent.
(6) Stabilirea funcţiilor în limita numãrului maxim de posturi, determinat potrivit prevederilor alin. (1) şi (2), se realizeazã prin derogare de la urmãtoarele prevederi:
a) anexele nr. 1 şi 2b) la <>Legea bibliotecilor nr. 334/2002 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 132 din 11 februarie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în condiţiile continuãrii funcţionãrii serviciului public respectiv;
b) <>art. 5 şi 7 din Legea nr. 339/2007 privind promovarea aplicãrii strategiilor de management de proiect la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale judeţene şi locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 839 din 7 decembrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) art. 17 alin. (2) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a autoritãţii teritoriale de ordine publicã, prevãzut în anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 787/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 575 din 5 august 2002, în condiţiile continuãrii funcţionãrii serviciului public respectiv;
d) <>art. 30 alin. (1) din Legea muzeelor şi colecţiilor publice nr. 311/2003 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 15 noiembrie 2006, cu modificãrile ulterioare;
e) <>art. 6 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 118/2006 privind înfiinţarea, organizarea şi desfãşurarea activitãţii aşezãmintelor culturale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.038 din 28 decembrie 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 143/2007 ;
f) <>art. 8 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfãşurarea activitãţii de impresariat artistic, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 82 din 2 februarie 2007, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 353/2007 , cu modificãrile ulterioare.
(7) Autoritãţile administraţiei publice locale şi persoanele din instituţiile publice locale care îndeplinesc atribuţiile de angajare, lichidare, ordonanţare şi platã a drepturilor salariale rãspund disciplinar, administrativ, contravenţional, civil, patrimonial sau penal, dupã caz, de nerespectarea prevederilor alin. (1)-(3) şi (5).
(8) În termen de 20 de zile de la publicarea ordinului comun al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice, prevãzut la alin. (11), în Monitorul Oficial al României, Partea I, prefectul comunicã numãrul maxim de posturi prevãzut la alin. (1) şi (2), pe fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritorialã. Comunicãrile se transmit, în format electronic, şi Ministerului Administraţiei şi Internelor, Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi direcţiilor generale judeţene ale finanţelor publice, respectiv Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, dupã caz.
(9) În situaţia nerespectãrii încadrãrii în numãrul maxim de posturi, determinat potrivit alin. (1) şi (2), respectiv neîncadrãrii în cheltuielile de personal potrivit alin. (4), direcţiile generale ale finanţelor publice suspendã alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit şi sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, repartizate potrivit <>art. 33 din Legea nr. 273/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pânã la data la care autoritãţile administraţiei publice locale fac dovada încadrãrii în prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(10) Instituţiile prefectului şi direcţiile generale ale finanţelor publice monitorizeazã încadrarea în numãrul de posturi şi în nivelul cheltuielilor de personal prevãzute la alin. (1)-(7) şi raporteazã trimestrial Ministerului Finanţelor Publice situaţii referitoare la modul de respectare a prevederilor legii de cãtre instituţiile publice locale. În termen de 3 zile de la primirea situaţiilor, Ministerul Finanţelor Publice le comunicã, în format electronic, Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(11) Anual, prin ordin comun al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice, se revizuieşte media numãrului de locuitori prevãzutã în tabelul 2 din anexã.
ART. IV
(1) Nerespectarea prevederilor art. III alin. (1), (3) şi (7) constituie contravenţie.
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã cu amendã de la 10.000 lei la 40.000 lei.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se fac de cãtre persoane împuternicite în acest scop de Curtea de Conturi, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Finanţelor Publice, potrivit legii.
(4) Contravenţiilor prevãzute la alin. (1) li se aplicã prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu excepţia art. 28 şi 29.
ART. V
Pentru anul 2010, comunicãrile prefecţilor prevãzute la art. III alin. (8) se transmit în termen de 5 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, potrivit prevederilor din tabelul 2 din anexã.
ART. VI
În termen de 40 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã autoritãţile deliberative, la propunerea autoritãţii executive, au obligaţia sã aprobe modificãrile organigramelor şi sã reflecte în bugetele de venituri şi cheltuieli prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevederile art. III alin. (1)-(3).
ART. VII
Guvernul alocã sume din fondul de rezervã aflat la dispoziţia sa, potrivit <>art. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, numai unitãţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale care îndeplinesc urmãtoarea condiţie:
Plãţile restante(t-1) < Plãţile restante(t-2),
unde:
Plãţile restante(t-1) - plãţi restante la sfârşitul anului anterior celui în care se solicitã alocarea de sume din fondul de rezervã aflat la dispoziţia Guvernului
Plãţile restante(t-2) - plãţi restante la sfârşitul anului anteanterior celui în care se solicitã alocarea de sume din fondul de rezervã aflat la dispoziţia Guvernului.
ART. VIII
Ordonatorii de credite care gestioneazã programe naţionale prin intermediul cãrora se finanţeazã proiecte de dezvoltare sau sociale, potrivit <>art. 34 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, iau, în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, urmãtoarele mãsuri:
a) analizeazã oportunitatea finanţãrii din bugetul de stat a proiectelor aprobate înaintea intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi pentru care nu existã angajamente legale încheiate şi nici obligaţii de platã;
b) încheie contracte de finanţare, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor <>art. 34 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, pentru proiectele în curs de implementare la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, în limitele creditelor bugetare aprobate;
c) ulterior aprobãrii cadrului de cheltuieli pe termen mediu, încheie acte adiţionale la contractele de finanţare prevãzute la lit. b), în vederea finanţãrii cu prioritate a proiectelor de investiţii respective, astfel încât acestea sã fie finalizate pânã cel târziu la sfârşitul anului 2013.
ART. IX
(1) În cazul unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale unde certificatul de înregistrare fiscalã are menţionat ca titular "PRIMĂRIA ...", "CONSILIUL LOCAL ..." sau "CONSILIUL JUDEŢEAN ...", dupã caz, prin grija autoritãţii executive, se solicitã la organul fiscal competent din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, în termen de cel mult 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, schimbarea certificatului de înregistrare fiscalã şi înscrierea în acesta, dupã cum urmeazã: "COMUNA ...", "ORAŞUL ...", "MUNICIPIUL ...", "SECTORUL ... AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI" sau, dupã caz, "JUDEŢUL ...". În locul marcat prin puncte se înscrie denumirea unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale.
(2) În termenul prevãzut la alin. (1) se procedeazã şi la schimbarea în mod corespunzãtor a denumirii titularilor conturilor deschise la unitãţile teritoriale de trezorerie şi contabilitate publicã, precum şi la unitãţile bancare.
ART. X
Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã intrã în vigoare în termen de 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia urmãtoarelor prevederi:
a) art. I pct. 41 şi 42 şi art. IV, care intrã în vigoare în termen de 30 de zile, calculate de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã;
b) art. I pct. 1-8, 11, 13-15, 17-21, 25-40 şi 43, care intrã în vigoare la 1 ianuarie 2011.
ART. XI
<>Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 618 din 18 iulie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica, dupã aprobarea acesteia prin lege, în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Bucureşti, 30 iunie 2010.
Nr. 63.


ANEXĂ

PROCEDURA DE STABILIRE
a numãrului maxim de posturi ce pot fi încadrate la nivelul
unitãţilor/subunitãţilor administrativ-teritoriale, cu excepţia
celor din cadrul capitolelor bugetare
"Învãţãmânt" şi "Asigurãri şi asistenţã socialã", finanţate din bugetele
locale, precum şi din capitolul bugetar
"Sãnãtate", indiferent de sursa de finanţare




┌────────────┬───────────────────────────────────┐ ┌────────────┬───────────────────────────────────┐
│Tabelul 1.1.│Numãrul posturilor din comune, │ │Tabelul 1.2.│Numãrul posturilor din oraşe, │
│ │corespunzãtor grupelor de populaţie│ │ │corespunzãtor grupelor de populaţie│
├────┬───────┴─────────────┬─────────────────────┤ ├────┬───────┴─────────────┬─────────────────────┤
│Nr. │Grupe în funcţie de │ Numãrul posturilor │ │Nr. │Grupe în funcţie de │ Numãrul posturilor │
│crt.│numãrul de locuitori ├───────┬───────┬─────┤ │crt.│numãrul de locuitori ├───────┬───────┬─────┤
│ │ │ minim │ mediu │maxim│ │ │ │ minim │ mediu │maxim│
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤ ├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤ ├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤
│ 1 │ cel mult 1.500 │ 10 │ 14 │ 16 │ │ 1 │ 1.501 - 3.000 │ 25 │ 30 │ 33 │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤ ├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤
│ 2 │ 1.501 - 3.000 │ 17 │ 19 │ 22 │ │ 2 │ 3.001 - 5.000 │ 35 │ 44 │ 51 │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤ ├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤
│ 3 │ 3.001 - 5.000 │ 22 │ 25 │ 30 │ │ 3 │ 5.001 - 10.000 │ 53 │ 63 │ 75 │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤ ├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤
│ 4 │ 5.001 - 10.000 │ 30 │ 35 │ 43 │ │ 4 │ 10.001 - 20.000 │ 76 │ 100 │ 130 │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤ ├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤
│ 5 │ 10.001 - 20.000 │ 44 │ 52 │ 60 │ │ 5 │ 20.001 - 50.000 │ 131 │ 151 │ 189 │
└────┴─────────────────────┴───────┴───────┴─────┘ └────┴─────────────────────┴───────┴───────┴─────┘

┌────────────┬───────────────────────────────────┐ ┌────────────┬────────────────────────────────────┐
│Tabelul 1.3.│Numãrul posturilor din municipii, │ │Tabelul 1.4.│Numãrul posturilor din municipiul │
│ │corespunzãtor grupelor de populaţie│ │ │Bucureşti şi din sectoarele acestuia│
├────┬───────┴─────────────┬─────────────────────┤ ├────┬───────┴─────────────┬──────────────────────┤
│Nr. │Grupe în funcţie de │ Numãrul posturilor │ │Nr. │Grupe în funcţie de │ Numãrul posturilor │
│crt.│numãrul de locuitori ├───────┬───────┬─────┤ │crt.│numãrul de locuitori ├───────┬───────┬──────┤
│ │ │ minim │ mediu │maxim│ │ │ │ minim │ mediu │maxim │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤ ├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ │ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤ ├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼──────┤
│ 1 │ 10.001 - 20.000 │ 100 │ 145 │ 165 │ │ 1 │ Municipiul Bucureşti│ 4.391 │ 4.391 │ 4.391│
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤ ├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼──────┤
│ 2 │ 20.001 - 50.000 │ 171 │ 202 │ 349 │ │ 2 │ Sectoarele Minici- │ 630 │ 896 │ 950 │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤ │ │ piului Bucureşti │ │ │ │
│ 3 │ 50.001 - 100.000 │ 350 │ 498 │ 575 │ └────┴─────────────────────┴───────┴───────┴──────┘
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤
│ 4 │ 100.001 - 200.000 │ 600 │ 625 │ 699 │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼─────┤
│ 5 │ 200.001 - 400.000 │ 700 │ 747 │ 800 │
└────┴─────────────────────┴───────┴───────┴─────┘

┌────────────┬────────────────────────────────────┐
│Tabelul 1.5.│Numãrul posturilor din judeţe, │
│ │corespunzãtor grupelor de populaţie │
├────┬───────┴─────────────┬──────────────────────┤
│Nr. │Grupe în funcţie de │ Numãrul posturilor │
│crt.│numãrul de locuitori ├───────┬───────┬──────┤
│ │ │ minim │ mediu │maxim │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼──────┤
│ 1 │ cel mult 500.000 │ 310 │ 402 │ 455 │
├────┼─────────────────────┼───────┼───────┼──────┤
│ 2 │ cel puţin 500.001 │ 507 │ 605 │ 698 │
└────┴─────────────────────┴───────┴───────┴──────┘

┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Tabelul 2. Media numãrului locuitorilor corespunzãtor grupei, pe categorii de │
│ unitãţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale │
├────┬───────────────────────────┬──────┬──────┬─────────┬───────┬────────────┬───────────┤
│Nr. │Grupe în funcţie de numãrul│comune│oraşe │municipii│judeţe │Sectoare ale│Municipiul │
│crt.│ de locuitori │ │ │ │ │municipiului│Bucureşti │
│ │ │ │ │ │ │Bucureşti │ │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 1 │ cel mult 1.500 │ 1.182│ X │ X │ X │ X │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 2 │ 1.501 - 3.000 │ 2.265│ 2.588│ X │ X │ X │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 3 │ 3.001 - 5.000 │ 3.813│ 4.170│ X │ X │ X │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 4 │ 5.001 - 10.000 │ 6.218│ 7.368│ X │ X │ X │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 5 │ 10.001 - 20.000 │11.038│12.896│ 17.407│ X │ X │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 6 │ 20.001 - 50.000 │ X │26.329│ 31.746│ X │ X │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 7 │ 50.001 - 100.000 │ X │ X │ 72.513│ X │ X │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 8 │ 100.001 - 200.000 │ X │ X │ 132.914│ X │ X │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 9 │ 200.001 - 400.000 │ X │ X │ 282.653│ X │ X │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 10 │ cel mult 500.000 │ X │ X │ X │364.117│ X │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 11 │ cel puţin 500.001 │ X │ X │ X │655.450│ X │ X │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 12 │ sectoare ale municipiului │ X │ X │ X │ X │ 325.652 │ X │
│ │ Bucureşti │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────────────────┼──────┼──────┼─────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 13 │ municipiul Bucureşti │ X │ X │ X │ X │ X │ 1.944.226│
└────┴───────────────────────────┴──────┴──────┴─────────┴───────┴────────────┴───────────┘



Numãrul maxim al posturilor pentru fiecare unitate/subdiviziune administrativ-teritorialã, cu excepţia celor din cadrul capitolelor bugetare "Învãţãmânt" şi "Asigurãri şi asistenţã socialã", finanţate din bugetele locale, precum şi din capitolul bugetar "Sãnãtate", indiferent de sursa de finanţare, se stabileşte dupã cum urmeazã:
1. Numãrul maxim al posturilor corespunzãtor fiecãrei unitãţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale, cu excepţia posturilor aferente funcţionãrii serviciului public comunitar local de evidenţã a persoanelor, poliţiei comunitare şi pazei obiectivelor de interes judeţean, dupã caz, se stabileşte prin raportarea la media numãrului locuitorilor aferentã, prevãzutã în Tabelul 2. Dacã numãrul locuitorilor unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale este mai mic sau mai mare decât media grupei din care face parte, atunci se parcurg urmãtoarele etape de calcul:
Etapa I: Se calculeazã Raportul dintre numãrul locuitorilor şi media numãrului locuitorilor corespunzãtoare grupei din care face parte unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorialã, cu ajutorul urmãtoarei forumule de calcul:


Nr. loc
────────────
Media grupei



unde:
Nr. loc. - numãrul locuitorilor din unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorialã la data de 31 decembrie a anului anterior anului de calcul.
Media grupei - Media numãrului locuitorilor corespunzãtoare grupei din care face parte unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorialã, potrivit tabelului 2.
Etapa a II-a: Se calculeazã Produsul dintre Raportul determinat în etapa I şi Numãrul mediu al posturilor aplicabil unitãţii/subdiviziunii administrativteritoriale, corespunzãtor grupei din tabelele 1.1-1.5. Numãrul posturilor aplicabil nu poate mai mic, respectiv mai mare, dupã caz, decât numãrul minim, respectiv maxim, al posturilor, corespunzãtor grupei din tabelele 1.1 -1.5.
În situaţia în care numãrul rezultat nu este un numãr întreg se aplicã urmãtoarele reguli de rotunjire:
Regula 1: reducere la numãrul întreg, când fracţiunile sunt mai mici de 50
Regula 2: majorare la numãrul întreg, când fracţiunile sunt de 50 sau mai mari.
Numãrul maxim al posturilor pe care unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorialã îl poate avea potrivit prezentei ordonanţei de urgenţã este cel determinat potrivit etapelor I şi a II-a şi cuprinde inclusiv funcţiile de primar, primar general, viceprimar, preşedinte al consiliului judeţean, vicepreşedinte al consiliului judeţean, secretar al unitãţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, dupã caz.
2. În cazul în care unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorialã are organizat serviciul public comunitar local de evidenţã a persoanelor, cu sau fãrã personalitate juridicã, la Numãrul maxim al posturilor rezultat în urma aplicãrii prevederilor de la punctul 1 se mai adaugã numãrul de posturi determinat dupã cum urmeazã:
a) un post pentru fiecare 6.500 de locuitori pentru comune, oraşe şi municipii, cu excepţia municipiului Bucureşti;
b) un post pentru fiecare 5.000 de locuitori pentru sectoarele municipiului Bucureşti;
c) un post pentru fiecare 15.000 de locuitori pentru judeţe, respectiv municipiul Bucureşti.
Pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu numãrul locuitorilor mai mic de 22.750 numãrul maxim de posturi este 3.
Numãrul posturilor astfel determinat poate fi prevãzut şi utilizat numai pentru serviciul public comunitar local de evidenţã a persoanelor.
Nota: În situaţia în care numãrul rezultat nu este un numãr întreg se aplicã urmãtoarele reguli de rotunjire:
Regula 1: reducere la numãrul întreg, când fracţiunile sunt mai mici de 50.
Regula 2: majorare la numãrul întreg, când fracţiunile sunt de 50 sau mai mari.
3. În cazul în care unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorialã are organizat serviciul public de poliţie comunitarã, respectiv serviciul de pazã a obiectivelor de interes judeţean, dupã caz, cu sau fãrã personalitate juridicã, la Numãrul maxim al posturilor rezultat în urma aplicãrii prevederilor de la punctul 1 şi punctul 2, dupã caz, se mai adaugã numãrul posturilor determinat dupã cum urmeazã:
a) un post pentru fiecare 1.000 de locuitori pentru comune, oraşe, municipii, şi sectoare ale municipiului Bucureşti;
b) un post pentru fiecare 5.000 de locuitori pentru judeţe, respectiv municipiul Bucureşti.
Pentru unitãţile administrativ-teritoriale cu numãrul locuitorilor mai mic de 3.500 numãrul maxim al posturilor este 3.
Numãrul posturilor astfel determinat poate fi prevãzut şi utilizat numai pentru serviciul public de poliţie comunitarã, respectiv serviciul de pazã a obiectivelor de interes judeţean.
Nota: În situaţia în care numãrul rezultat nu este un numãr întreg se aplicã urmãtoarele reguli de rotunjire:
Regula 1: reducere la numãrul întreg, când fracţiunile sunt mai mici de 50.
Regula 2: majorare la numãrul întreg, când fracţiunile sunt de 50 sau mai mari.
4. În cazul în care unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorialã implementeazã proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile, atunci la Numãrul maxim al posturilor rezultat în urma aplicãrii prevederilor de la punctul 1, punctul 2 şi punctul 3, dupã caz, se mai adaugã, numai pentru perioada implementãrii proiectelor, numãrul posturilor corespunzãtor din urmãtorul tabel:



┌───────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Tabelul 3.│Numãrul maxim al posturilor care se poate adãuga pentru unitãţile/│
│ │ subdiviziunile administrativ-teritoriale care implementeazã │
│ │ proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile │
├───────────┼───────────────────────────────────────────────────┬──────────────┤
│ Nr. crt. │ Grupe în funcţie de valoarea totalã cumulatã │ Numãrul │
│ │ a proiectelor în curs de implementare │ posturilor │
├───────────┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├───────────┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 1 │ Pânã în 50.000 euro │ 2 │
├───────────┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 2 │ Între 50.001 euro şi 500.000 euro │ 3 │
├───────────┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 3 │ Între 500.001 euro şi 3.000.000 euro │ 5 │
├───────────┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 4 │ Între 3.000.001 euro şi 10.000.000 euro │ 8 │
├───────────┼───────────────────────────────────────────────────┼──────────────┤
│ 5 │ Peste 10.000.000 euro │ 10 │
└───────────┴───────────────────────────────────────────────────┴──────────────┘



---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016