Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDONANTA DE URGENTA nr. 61 din 3 iunie 2009 pentru modificarea si completarea Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 390 din 9 iunie 2009
Având în vedere faptul cã, în contextul efortului general de reformare a unor reglementãri de o deosebitã importanţã pentru sistemul românesc de drept, se impune cu necesitate consacrarea unor soluţii legislative cu caracter general, în sensul ca actele normative sã poatã fi modificate, completate sau abrogate şi anterior intrãrii lor în vigoare, ca mãsurã prealabilã, astfel încât adoptarea noilor reglementãri şi, implicit, abrogarea celor anterioare - în vigoare ori adoptate, însã neintrate în vigoare - sã fie riguros efectuate,
luând în considerare imperativul clarificãrii unor norme de tehnicã legislativã a cãror aplicare creeazã dificultãţi de interpretare, cu consecinţa unor interpretãri eronate în procesul de adoptare a proiectelor de acte normative,
având în vedere cã neadoptarea de urgenţã a unor mãsuri de ordin legislativ care sã clarifice şi sã completeze unele aspecte insuficient reglementate în domeniul tehnicii legislative constituie o situaţie extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
ARTICOL UNIC
<>Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnicã legislativã pentru elaborarea actelor normative, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 777 din 25 august 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Soluţii pentru situaţii tranzitorii
Art. 25. - Proiectul de act normativ trebuie sã cuprindã soluţii legislative pentru situaţii tranzitorii, în cazul în care prin noua reglementare sunt afectate raporturi sau situaţii juridice nãscute sub vechea reglementare, dar care nu şi-au produs în întregime efectele pânã la data intrãrii în vigoare a noii reglementãri. De asemenea, proiectul de act normativ trebuie sã cuprindã, dacã este cazul, mãsuri legislative privind soluţionarea conflictului între acte normative de categorii diferite, potrivit principiului ierarhiei normelor de nivel superior."
2. La articolul 29 alineatul (1), litera d) se abrogã.
3. Dupã alineatul (2) al articolului 29 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul proiectelor de legi pentru care Guvernul îşi angajeazã rãspunderea, documentele de motivare care însoţesc aceste proiecte sunt expunerea de motive şi, dupã caz, raportul prevãzut la art. 28."
4. Dupã alineatul (1) al articolului 56 se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Dupã adoptarea lor, în situaţii temeinic justificate, actele normative pot fi completate sau, dupã caz, abrogate şi înainte de data intrãrii lor în vigoare."
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul justiţiei
şi libertãţilor cetãţeneşti,
Alina Mihaela Bica,
secretar de stat
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Bucureşti, 3 iunie 2009.
Nr. 61.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: