Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 50 din 9 iunie 2005  privind infiintarea, organizarea si functionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 50 din 9 iunie 2005 privind infiintarea, organizarea si functionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 15 iunie 2005
ORDONANTA DE URGENTA nr. 50 din 9 iunie 2005
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 509 din 15 iunie 2005

În vederea sustinerii mãsurilor de reformare a sistemului de pensii prevãzute în Programul de guvernare, respectiv mãsuri pentru asigurarea unei cresteri a calitãţii vieţii pensionarilor mai apropiatã de cea din perioada activa prin introducerea şi implementarea în cadrul sistemului de asigurãri sociale a unor noi componente, facultative şi obligatorii, administrate privat, care necesita funcţionarea unei autoritãţi de reglementare şi supraveghere prudentiala corespunzãtoare, elemente care vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenta,
având în vedere necesitatea existenţei unui organism care pana la data de 1 iulie 2005, data pana la care s-a suspendat aplicarea <>Legii nr. 249/2004 privind pensiile ocupationale, cu modificãrile ulterioare, sa elaboreze normele de aplicare a acestei legi, precum şi termenul de 15 mai 2005, convenit cu Banca Mondialã prin Aid Memoire-ul din aprilie 2005, pentru adoptarea unui act normativ de constituire a Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, a carei funcţionare va fi susţinutã în primii ani din împrumutul Bãncii Mondiale 4616 RO cu destinaţia organizãrii şi dezvoltãrii instituţiei pentru supravegherea şi reglementarea sistemului pensiilor private,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta ordonanta de urgenta reglementeazã înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private.
(2) Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumita în continuare Comisia, este autoritatea administrativã autonomã, cu personalitate juridicã, aflatã sub controlul Parlamentului României, a carei autoritate se exercita pe întreg teritoriul României şi care funcţioneazã în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenta.
(3) Comisia are sediul în municipiul Bucureşti.
(4) Comisia prezintã Parlamentului rapoarte anuale, precum şi la solicitarea acestuia.
ART. 2
În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenta, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificatii:
a) sistemul de pensii private - ansamblu de reguli referitoare la schemele de pensii private, activele fondurilor de pensii private şi entitatile implicate în domeniu, precum şi participanţii şi beneficiarii la fondurile de pensii private;
b) schema de pensii private - contract, acord, act fiduciar sau reguli care stipuleazã în ce condiţii se obţin drepturile la pensia privatã;
c) activele fondurilor de pensii private - contribuţiile, investiţiile şi rezultatele acestora.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Comisiei

ART. 3
(1) Comisia este condusã de un consiliu format din 5 membri, dintre care unul deţine funcţia de preşedinte şi altul de vicepreşedinte.
(2) Comisiile reunite pentru buget, finanţe şi bãnci şi cele de munca şi protecţie socialã ale Senatului şi Camerei Deputaţilor supun spre aprobare Parlamentului lista cu cei 5 candidaţi, nominalizand totodatã candidatul pentru funcţia de preşedinte şi pentru cea de vicepreşedinte.
(3) Consiliul Economic şi Social propune comisiilor prevãzute la alin. (2) doua candidaturi pentru membrii Consiliului Comisiei.
(4) Numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei se face în şedinţa comuna a celor doua Camere ale Parlamentului, cu votul majoritãţii deputaţilor şi senatorilor.
ART. 4
Membrii Consiliului Comisiei trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sa fie cetãţeni romani cu domiciliul în România, cu o buna reputaţie şi pregãtire profesionalã şi cu o experienta de cel puţin 5 ani în activitatea financiar-bancarã de asigurãri şi reasigurari, investiţii, juridicã, legislativã sau executivã din domeniul pensiilor;
b) sa aibã onorabilitatea necesarã pentru a ocupa aceste funcţii;
c) sa nu fie membri ai vreunui partid politic pe perioada exercitãrii mandatului;
d) sa nu fie membri, atât ei, cat şi membrii familiilor lor, în nici un consiliu de administraţie şi nici acţionari semnificativi ai societãţilor comerciale care au vreo legatura comercialã şi/sau juridicã cu persoanele juridice, subiecte ale supravegherii Comisiei;
e) sa nu fi fãcut parte din conducerea unei societãţi comerciale, care, sub orice forma, şi-a încetat activitatea şi nu şi-a respectat obligaţiile fata de terţi sau care a fost declarata în stare de faliment;
f) sa nu aibã menţiuni în cazierul judiciar şi în cel fiscal;
g) sa nu fi fost condamnaţi penal printr-o hotãrâre judecãtoreascã definitiva.
ART. 5
Calitatea de membru al Consiliului Comisiei înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la expirarea termenului mandatului pentru care a fost numit;
b) prin demisie;
c) prin revocarea de cãtre Parlament, în condiţiile în care savarsesc abateri grave de la obligaţiile ce le revin sau incalca prevederile art. 12 alin. (1) şi (2);
d) la apariţia unei incompatibilitãţi sau a unui impediment dintre cele prevãzute la art. 4;
e) prin înlocuire, în cazul imposibilitãţii definitive de exercitare a mandatului, conform prevederilor art. 8 alin. (4) şi (5);
f) pensionare.
ART. 6
Membrii Consiliului Comisiei au obligaţia sa notifice de îndatã, în scris, Parlamentului apariţia oricãreia dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la art. 4; pana la decizia Parlamentului, membrul Consiliului Comisiei este suspendat de drept.
ART. 7
Revocarea membrilor Consiliului Comisiei, în totalitate sau individual, se face de autoritatea care i-a numit, pe baza procedurii prevãzute la art. 3 alin. (2), în condiţiile în care membrii acestuia savarsesc abateri grave de la obligaţiile ce le revin sau incalca prevederile art. 12 alin. (1) şi (2).
ART. 8
(1) Durata mandatului de membru al Consiliului Comisiei este de 5 ani, fiecare membru putând fi reinvestit o singura data, cu excepţia preşedintelui şi a vicepreşedintelui, ale cãror mandate vor fi de 6 ani, respectiv de 5 ani.
(2) Primii membri ai Consiliului Comisiei vor fi numiţi pentru mandate cu durate diferite, astfel încât în fiecare an sa expire mandatul unuia dintre ei.
(3) Membrii ale cãror mandate au expirat vor rãmâne în funcţie pana la numirea succesorilor lor.
(4) În cazul imposibilitãţii definitive de exercitare a mandatului de cãtre unul dintre membri, comisiile parlamentare prevãzute la art. 3 alin. (2) propun persoana care urmeazã sa fie numita de Parlament pentru durata restanta a mandatului.
(5) Se considera imposibilitate definitiva de exercitare a mandatului orice împrejurare care creeazã o indisponibilitate cu o durata de 90 de zile consecutive.
ART. 9
(1) Membrii Consiliului şi directorul general al Comisiei trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sa nu fie soţ şi nici ruda pana la gradul al treilea cu Preşedintele României, preşedinţii Camerelor Parlamentului, membrii Guvernului, guvernatorul Bãncii Naţionale a României, preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor şi preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare;
b) sa nu fie membru în consiliul de administraţie al unui administrator sau depozitar;
c) sa nu fie acţionar al unui administrator sau depozitar;
d) sa nu fie membru al unui partid politic;
e) sa nu aibã menţiuni în cazierul judiciar şi în cel fiscal.
(2) Preşedintele Consiliului Comisiei poate fi revocat numai pentru urmãtoarele motive:
a) abateri grave de la obligaţiile care îi revin;
b) condamnare penalã;
c) încãlcarea prevederilor art. 12 alin. (1) şi (2);
d) imposibilitatea definitiva de exercitare a mandatului.
ART. 10
(1) Structura organizatoricã a Comisiei şi atribuţiile conducerii şi ale personalului de execuţie se stabilesc prin hotãrâre a Consiliului Comisiei.
(2) Consiliul Comisiei aproba prin hotãrâre: organigrama, regulamentul de organizare şi funcţionare şi regulamentul intern ale Comisiei.
(3) Activitatea curenta de conducere a Comisiei este asigurata de un director general numit, în condiţiile legii, prin hotãrâre a Consiliului Comisiei, fiind subordonat direct Consiliului.
(4) În activitatea sa, directorul general emite decizii şi reprezintã Comisia în relaţiile cu terţii.
ART. 11
Personalul de specialitate al Comisiei trebuie sa aibã o buna pregãtire profesionalã şi experienta în unul dintre urmãtoarele domenii: economic, financiar-contabil, al pensiilor, al asigurãrilor, al investiţiilor, managementul afacerilor, ştiinţe actuariale sau juridice.
ART. 12
(1) Membrii Consiliului Comisiei, precum şi personalul de specialitate al Comisiei au urmãtoarele obligaţii:
a) sa nu accepte nici un fel de folos sau avantaj necuvenit, post ori funcţie care sa fie incompatibilã cu cea detinuta;
b) sa nu presteze servicii şi sa nu detina acţiuni la entitatile implicate în sistemul de pensii private;
c) sa nu detina nici o funcţie politica în partide, organizaţii politice sau în instituţii şi autoritãţi publice şi sa nu candideze pentru o astfel de funcţie.
(2) Membrii Consiliului Comisiei, precum şi personalul de specialitate al Comisiei sunt obligaţi, pe intreaga durata a mandatului, respectiv a contractului de munca, sa pãstreze stricta confidenţialitate a oricãrei informaţii obţinute în cursul sau ca urmare a exercitãrii funcţiei ori a prerogativelor prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta, precum şi pe o perioada de 2 ani de la data încetãrii acestora.
(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (2) situaţiile în care informaţia este divulgatã în exerciţiul unei funcţii sau prerogative în legatura cu activitatea Comisiei, la solicitarea instanţei judecãtoreşti sau dacã exista o hotãrâre judecãtoreascã dispunând prezentarea unor asemenea informaţii, în baza acordurilor de cooperare cu organisme similare, cu autoritãţi publice sau cu instituţii din alte tari, ori în interesul participanţilor şi beneficiarilor.
ART. 13
(1) În cazul imposibilitãţii temporare de exercitare a prerogativelor preşedintelui Consiliului Comisiei, acestea revin de drept vicepreşedintelui.
(2) Dacã atât preşedintele, cat şi vicepreşedintele Consiliului Comisiei se afla în imposibilitate temporarã de exercitare a prerogativelor, acestea revin decanului de varsta dintre ceilalţi membri ai Comisiei.
ART. 14
(1) Consiliul Comisiei delibereazã valabil în prezenta a cel puţin 3 dintre membrii sãi, incluzând preşedintele sau, în absenta acestuia, vicepreşedintele.
(2) Hotãrârile sunt adoptate cu votul majoritãţii membrilor prezenţi, iar în caz de balotaj, votul preşedintelui sau, în absenta acestuia, cel al vicepreşedintelui este decisiv.
(3) Hotãrârea adoptatã este obligatorie pentru toţi membrii Consiliului Comisiei, membrii care au votat impotriva şi cei absenţi putându-şi consemna opinia separatã în procesul-verbal al şedinţei respective.
ART. 15
(1) Membrii Consiliului Comisiei îşi exercita mandatul potrivit legii. Ei rãspund pentru activitatea lor în mod solidar, cu excepţia situaţiei în care au fost absenţi sau au votat impotriva unei hotãrâri şi au consemnat opinia separatã în procesul-verbal.
(2) Preşedintele Consiliului Comisiei poate convoca întrunirea Consiliului ori de câte ori este necesar sau la solicitarea a cel puţin trei membri ai acestuia.
ART. 16
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, Consiliul Comisiei adopta norme, hotãrâri, decizii şi avize, sub semnatura preşedintelui Consiliului, dupã deliberare în şedinţe, ţinute conform dispoziţiilor art. 14.
(2) Normele adoptate de Comisie, în conformitate cu atribuţiile prevãzute în prezenta ordonanta de urgenta, se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

CAP. III
Bugetul Comisiei

ART. 17
(1) Veniturile bugetului Comisiei se constituie din:
a) taxe pentru autorizare şi avizare;
b) taxe de funcţionare plãtite lunar;
c) venituri provenite din donaţii, publicaţii şi din alte surse legale.
(2) Cheltuielile privind administrarea Comisiei sunt finanţate din veniturile constituite conform alin. (1).
(3) În situaţia în care veniturile constituite conform alin. (1) nu sunt suficiente, Comisia apeleazã la alte surse de finanţare, potrivit legii, pe baza aprobãrii prin hotãrâre de cãtre Consiliul Comisiei.
(4) Timp de 18 luni de la data infiintarii Comisiei, cheltuielile cu salariile şi cheltuielile de funcţionare: chirii, utilitãţi, comunicaţii, consumabile etc., precum şi cheltuielile cu dotãrile de echipamente şi modernizarea facilitãţilor necesare functionarii acesteia, serviciile de consultanţa şi pregãtirea personalului se asigura de la bugetul de stat prin Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, inclusiv din intrari de credite externe.
ART. 18
(1) Pana la data de 31 mai a fiecãrui an, Comisia supune spre aprobare Parlamentului execuţia bugetului şi raportul privind activitatea proprie pe anul precedent.
(2) Excedentul bugetului Comisiei se reporteazã în anul urmãtor.
ART. 19
(1) Orice persoana interesatã şi care se considera vãtãmatã într-un drept al sau de cãtre o persoana sau o entitate cu atribuţii în sistemul de pensii private poate formula o sesizare cãtre Comisie.
(2) Comisia este obligatã sa comunice, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea sesizãrii, un rãspuns petentului.
(3) Acest rãspuns poate fi contestat la instanta de contencios administrativ, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare.
(4) Dupã epuizarea cãilor administrative de atac, persoanele prevãzute la alin. (1) se pot adresa instanţelor judecãtoreşti competente, potrivit legii.
ART. 20
Comisia are calitate procesuala activa şi poate interveni în orice proces impotriva administratorilor, depozitarilor, altor entitãţi sau persoane care se afla într-o relatie juridicã cu aceştia, fie în mod direct, fie în mod indirect, atunci când o astfel de acţiune este necesarã în scopul protejãrii intereselor participanţilor şi ale beneficiarilor.

CAP. IV
Atribuţiile Comisiei

ART. 21
Comisia reglementeazã, coordoneazã, supravegheazã şi controleazã activitatea sistemului de pensii private.
ART. 22
Activitatea Comisiei are drept scop protejarea intereselor participanţilor şi ale beneficiarilor, prin asigurarea unei funcţionari eficiente a sistemului de pensii private şi informarea asupra acestuia.
ART. 23
Comisia are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) acordarea, suspendarea sau retragerea avizelor şi autorizaţiilor fondurilor de pensii, administratorilor, depozitarilor şi auditorilor financiari;
b) supravegherea prudentiala şi asigurarea unei bune funcţionari a sistemului de pensii private;
c) controlul activitãţii din sistemul de pensii private;
d) controlul relaţiilor dintre administrator şi alţi administratori sau societãţi comerciale, atunci când administratorul transfera atribuţii acestora din urma, care influenţeazã situaţia financiarã a administratorului sau prezintã o importanta semnificativã pentru realizarea unui control eficient;
e) controlul constituirii şi virarii de cãtre angajator a contribuţiei la fondurile de pensii private;
f) emiterea de norme privind sistemul de pensii private;
g) elaborarea şi/sau avizarea proiectelor de acte normative care privesc supravegherea pensiilor private ori care au implicaţii asupra acestui domeniu, inclusiv reglementãrilor contabile specifice domeniului pensiilor private, şi avizarea actelor administrative individuale, dacã au legatura cu sistemul de pensii private;
h) verificarea organizãrii, evidenţierii şi administrãrii separate a activelor şi pasivelor fiecãrui fond de pensii private de cele ale administratorului, precum şi de celelalte activitãţi ale acestuia;
i) verificarea existenţei la fiecare administrator a unor proceduri administrative şi contabile clare, precum şi a unui mecanism corespunzãtor de control intern;
j) adoptarea oricãror mãsuri, inclusiv de natura administrativã sau financiarã impotriva administratorilor ori membrilor organelor de conducere ale acestora în scopul prevenirii sau remedierii oricãror situaţii care prejudiciazã interesele participanţilor şi beneficiarilor la fondurile de pensii private;
k) adoptarea de mãsuri privind restrangerea sau interzicerea dreptului administratorilor de a dispune de propriile active, în cazurile prevãzute de lege;
l) atribuţii în ipoteza desfãşurãrii de activitãţi cu caracter transfrontalier în domeniul pensiilor private;
m) aplicarea sancţiunilor prevãzute de lege;
n) întocmirea şi actualizarea Registrului fondurilor de pensii private;
o) desemnarea administratorului special, prin transferarea competentelor organelor de conducere ale unui administrator cãtre un reprezentant special apt sa exercite aceste competente, în vederea protejãrii intereselor participanţilor şi beneficiarilor la fondurile de pensii private;
p) aprobarea propriului buget de venituri şi cheltuieli;
q) informarea şi educarea populaţiei cu privire la sistemul de pensii private.
ART. 24
Comisia adopta, în principal, norme privind:
a) autorizarea, înregistrarea şi funcţionarea fondurilor de pensii private şi a administratorilor;
b) investiţiile fondurilor de pensii private;
c) participanţii la fondurile de pensii private, contribuţiile, conturile şi plata drepturilor cuvenite;
d) procedura şi condiţiile de instituire şi de revocare a mãsurii de supraveghere specialã, precum şi desemnarea consiliului de supraveghere specialã şi atribuţiile acestuia;
e) administrarea specialã;
f) lichidarea administratorilor fondurilor de pensii private;
g) provenienta capitalului vãrsat de cãtre fondatori;
h) fondul de rezerva;
i) activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii private;
j) obligaţiile de informare;
k) evidenta contabila distinctã pentru perioadele contributive şi de plata a pensiilor private;
l) calculele actuariale;
m) procedura de efectuare a controlului;
n) procedura interna de soluţionare a sesizarilor şi contestaţiilor;
o) alte aspecte ale reglementãrii şi supravegherii prudentiale a fondurilor de pensii private.
ART. 25
(1) Comisia controleazã entitatile implicate în sistemul de pensii private, cel puţin o data pe an.
(2) Persoanele împuternicite de Consiliul Comisiei pentru efectuarea controlului au dreptul:
a) sa obţinã de la entitatile controlate, de la membrii organelor de conducere ale acestora ori de la persoanele abilitate sa controleze aceste entitãţi orice informaţii privind activitãţile lor şi cele legate de activele fondurilor de pensii private;
b) de acces la orice registre, documente, fisiere sau alte evidente privind activele fondurilor de pensii private şi activitatea entitatilor ori persoanelor prevãzute la lit. a);
c) sa obţinã eliberarea de copii de pe orice registre, documente, fisiere sau alte evidente privind activele fondurilor de pensii private şi activitatea entitatilor ori persoanelor prevãzute la lit. a);
d) de acces şi de a efectua verificãri în sediile administratorilor, angajatorilor depozitarilor şi, dupã caz, ale altor entitãţi implicate în administrarea pensiilor private, inclusiv ale altor societãţi comerciale sau administratori cãrora le-au fost transferate atribuţii în domeniul pensiilor private.
(3) Persoana controlatã poate contesta mãsurile sau sancţiunile aplicate în baza raportului de control, în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .
ART. 26
(1) Comisia publica, în termen de 6 luni de la sfârşitul fiecãrui an calendaristic, într-o brosura, un raport privind evoluţia şi funcţionarea fondurilor de pensii private, performanta administratorilor şi a entitatilor implicate în acest domeniu, în anul precedent.
(2) Raportul cuprinde o analiza comparativa a activitãţii tuturor administratorilor şi furnizorilor de pensii private, mãsuri adoptate de cãtre Comisie pentru protejarea intereselor participanţilor şi beneficiarilor şi asigurarea bunei funcţionari a sistemului de pensii private, precum şi alte informaţii de interes general.
(3) Raportul este redactat într-o forma vizuala şi într-un limbaj accesibil, toate datele fiind prezentate şi sub forma de grafice.
(4) Comisia anunta în presa publicarea raportului.
(5) Raportul este pus la dispoziţie publicului interesat şi este publicat pe web site de cãtre Comisie.
ART. 27
(1) În primii 5 ani de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, Consiliul Comisiei poate colabora cu un consultant cu experienta internationala în supravegherea şi în administrarea fondurilor de pensii private.
(2) Consiliul Comisiei stabileşte condiţiile şi criteriile de selectare a consultantului.
ART. 28
Comisia participa în calitate de membru sau reprezintã România la asociaţiile internaţionale ale autoritãţilor de reglementare şi supraveghere, la conferinţele şi intalnirile internaţionale în sistemul de pensii private.
ART. 29
(1) În scopul intaririi stabilitatii şi integritãţii sistemului de pensii private şi a sistemului financiar, în general, Comisia colaboreazã cu alte instituţii şi autoritãţi din ţara şi din strãinãtate, acestea cuprinzând, în special, autoritãţile de supraveghere şi reglementare a pieţelor financiare din statele membre ale Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European, precum şi cu Comisia Europeanã.
(2) Comisia poate încheia un protocol de colaborare cu autoritãţile de supraveghere şi reglementare a pieţelor financiare din România.
(3) Comisia încheie protocoale de colaborare cu instituţiile de colectare şi evidenta a contribuţiilor de asigurãri sociale în scopul accesului la informaţiile privind modul de constituire şi virare a contribuţiilor de cãtre angajatori.
(4) Colaborarea se realizeazã prin schimb de informaţii, de experienta sau în orice alt mod, potrivit legii şi/sau acordurilor încheiate cu instituţiile şi autoritãţile prevãzute la alin. (1), în scopul îndeplinirii atribuţiilor lor specifice şi în condiţii de reciprocitate şi de asigurare a confidenţialitãţii informaţiilor astfel furnizate.
(5) Instituţiile şi autoritãţile publice furnizeazã Comisiei informaţiile pe care le considera necesare sau care sunt solicitate de aceasta, în scopul realizãrii unei supravegheri eficiente şi al îndeplinirii obiectivelor Comisiei.

CAP. V
Salarizarea personalului şi a membrilor Consiliului Comisiei

ART. 30
(1) Membrii Consiliului Comisiei primesc o indemnizaţie pentru fiecare şedinţa la care sunt prezenţi.
(2) Cuantumul indemnizaţiei de şedinţa reprezintã 25% din salariul lunar al directorului general al Comisiei.
ART. 31
Salarizarea directorului general şi a personalului de specialitate al Comisiei este similarã cu salarizarea pentru personalul din Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare şi din Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor şi se stabileşte prin hotãrâre a Consiliului Comisiei.

CAP. VI
Contravenţii şi sancţiuni

ART. 32
Încãlcarea, cu vinovãţie, de cãtre personalul de specialitate al Comisiei, a îndatoririlor de serviciu atrage rãspunderea disciplinarã, contravenţionalã, civilã sau penalã, dupã caz.
ART. 33
Membrii Consiliului şi personalul de specialitate al Comisiei au obligaţia sa respecte întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilitãţilor stabilite conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 34
(1) Constituie contravenţii nerespectarea prevederilor referitoare la:
a) notificarea situaţiilor de incompatibilitate, conform art. 6;
b) asumarea obligaţiilor prevãzute la art. 12 alin. (1);
c) pãstrarea confidenţialitãţii informaţiilor, conform art. 12 alin. (2).
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã cu amenda de la 100 milioane la 500 milioane lei.
(3) Contravenţiile se constata şi amenzile se aplica prin procesul-verbal încheiat de persoanele împuternicite prin decizie a preşedintelui Consiliului Comisiei, din cadrul personalului Comisiei.
ART. 35
Amenzile contravenţionale se fac venituri la bugetul Comisiei.
ART. 36
Contravenţiilor prevãzute în <>art. 34 alin. (1) le sunt aplicabile prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 37
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, primul-ministru numeşte, cu avizul Consiliului Economic şi Social, directorul general interimar, responsabil cu organizarea şi dezvoltarea instituţiei pentru reglementarea şi supravegherea sistemului de pensii private, pana la data la care Consiliul va numi, conform legii, directorul general al Comisiei.
(2) Directorului general interimar se subordoneazã secretarului de stat din Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, preşedinte al Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, şi are autoritatea necesarã pentru gestionarea fondurilor provenite din împrumutul Bãncii Mondiale 4616 RO cu destinaţia organizãrii şi dezvoltãrii instituţiei pentru supravegherea şi reglementarea sistemului pensiilor private.
ART. 38
În termen de 15 zile calendaristice de la numirea tuturor celor 5 membri ai Consiliului Comisiei de cãtre Parlament, preşedintele convoacã primul Consiliu al Comisiei.
ART. 39
În termenul prevãzut la art. 38 Comisia îşi stabileşte structura organizatoricã, elaboreazã regulamentul de organizare şi funcţionare şi începe angajarea personalului de specialitate.
ART. 40
(1) La data infiintarii Comisiei, departamentul specializat în supravegherea pensiilor ocupationale din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor va fi preluat de Comisie.
(2) Sumele împrumutate de la fondul de garantare sunt rambursate de cãtre Comisie dupã expirarea termenului prevãzut la art. 17 alin. (4).
ART. 41
Prezenta ordonanta de urgenta transpune art. 13, 14 şi art. 21 paragraful 1 şi 2 din Directiva nr. 2003/41/CE privind activitãţile şi supravegherea instituţiilor pentru furnizarea de pensii ocupationale, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L235 din 23 septembrie 2003.
ART. 42
La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta, cap. III "Autorizarea schemelor facultative de pensii ocupationale", cap. VII "Înfiinţarea şi autorizarea fondurilor de pensii ocupationale", cap. IX "Constituirea, autorizarea şi funcţionarea administratorilor" şi <>cap. XIX "Dispoziţii tranzitorii şi finale" din Legea nr. 249/2004 privind pensiile ocupationale, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abroga.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Maria Muga,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascalu,
secretar de stat

Bucureşti, 9 iunie 2005.
Nr. 50.

-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016