Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 50 din 21 aprilie 2008  pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 50 din 21 aprilie 2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 327 din 25 aprilie 2008
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 50 din 21 aprilie 2008
pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 327 din 25 aprilie 2008


În scopul asigurãrii protecţiei mediului prin realizarea unor programe şi proiecte pentru îmbunãtãţirea calitãţii aerului şi pentru încadrarea în valorile limitã prevãzute de legislaţia comunitarã în acest domeniu,
ţinând cont de necesitatea adoptãrii de mãsuri pentru a asigura respectarea normelor de drept comunitar aplicabile, inclusiv a jurisprudenţei Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene,
având în vedere faptul cã aceste mãsuri trebuie adoptate în regim de urgenţã, pentru evitarea oricãror consecinţe juridice negative ale situaţiei actuale,
în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare, a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã stabileşte cadrul legal pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, denumitã în continuare taxã, care constituie venit la bugetul Fondului pentru mediu şi se gestioneazã de Administraţia Fondului pentru Mediu, în vederea finanţãrii programelor şi proiectelor pentru protecţia mediului.
(2) Din sumele colectate potrivit prezentei ordonanţe de urgenţã se finanţeazã programe şi proiecte pentru protecţia mediului, dupã cum urmeazã:
a) Programul de stimulare a înnoirii parcului auto naţional;
b) Programul naţional de îmbunãtãţire a calitãţii mediului prin realizarea de spaţii verzi în localitãţi;
c) proiecte de înlocuire sau completare a sistemelor clasice de încãlzire cu sisteme care utilizeazã energie solarã, energie geotermalã şi energie eolianã;
d) proiecte privind producerea energiei din surse regenerabile: eolianã, geotermalã, solarã, biomasã, microhidrocentrale;
e) proiecte privind împãdurirea terenurilor degradate sau defrişate;
f) proiecte de renaturare a terenurilor scoase din patrimoniul natural;
g) proiecte de realizare a pistelor pentru biciclişti.
ART. 2
În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţã, urmãtoarele expresii semnificã:
a) autovehicul nou - orice autovehicul care nu a mai fost niciodatã vândut anterior într-un alt scop decât al revânzãrii sau livrãrii sale şi care astfel nu a mai fost niciodatã înmatriculat;
b) RNTR2 - Reglementãrile privind omologarea de tip şi eliberarea cãrţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea, aprobate prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 din 18 aprilie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) scoatere din parcul auto naţional - exportul autovehiculelor în afara teritoriului comunitar, transferul şi înmatricularea pe teritoriul altui stat membru, predarea autovehiculelor în vederea dezmembrãrii, precum şi distrugerea accidentalã a autovehiculelor şi predarea acestora în vederea dezmembrãrii;
d) autoritate fiscalã competentã - autoritatea fiscalã teritorialã în a cãrei evidenţã este înregistrat contribuabilul ca plãtitor de impozite şi taxe.
ART. 3
(1) Intrã sub incidenţa taxei autovehiculele din categoriile M(1)-M(3) şi N(1)-N(3), astfel cum sunt acestea definite în RNTR2.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1):
a) autovehiculele aparţinând misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi membrilor acestora, precum şi altor organizaţii şi persoane strãine cu statut diplomatic, care îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României;
b) autoturismele echipate şi destinate conducerii de cãtre persoanele cu handicap fizic grav şi accentuat, astfel cum aceste persoane sunt definite în <>Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile ulterioare, care posedã permis de conducere;
c) autovehiculele destinate a fi utilizate de forţele armate, forţele de securitate a statului, de poliţie, de jandarmerie, de poliţia de frontierã, de pompieri;
d) autovehiculele definite conform RNTR2 destinate serviciilor de ambulanţã şi medicinã, autovehiculele speciale echipate corespunzãtor pentru acordarea ajutorului de urgenţã, precum şi autovehiculele speciale destinate serviciilor de descarcerare;
e) autovehiculele a cãror caroserie sau al cãror şasiu a fost înlocuitã/înlocuit, cu condiţia ca aceste autovehicule sã fi fost anterior înmatriculate pe teritoriul României.
(3) Excepţiile prevãzute la alin. (2) lit. b) se aplicã numai pentru achiziţionarea unui singur autoturism în decurs de 5 ani şi atunci când autoturismul este în proprietatea persoanei cu handicap.
(4) Dovada echipãrii speciale a autovehiculelor o reprezintã menţionarea acestui fapt de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" în cartea de identitate a vehiculului.
(5) Autovehiculele dotate cu cutie de viteze care poate funcţiona în regim automat nu intrã în categoria celor adaptate sau echipate special şi nu sunt exceptate de la plata taxei.
(6) În categoria autovehiculelor prevãzute la alin. (2) lit. d) se încadreazã numai acele autovehicule dotate cu echipamente speciale necesare efectuãrii serviciilor de ambulanţã şi medicinã şi care sunt înscrise în evidenţa staţiilor de ambulanţã, a serviciilor mobile de urgenţã şi de reanimare. În aceeaşi categorie intrã şi autovehiculele dotate cu echipamente speciale necesare efectuãrii serviciilor de ambulanţã şi medicinã, deţinute de operatorii economici.
ART. 4
Obligaţia de platã a taxei intervine:
a) cu ocazia primei înmatriculãri a unui autovehicul în România;
b) la repunerea în circulaţie a unui autovehicul dupã încetarea unei exceptãri sau scutiri dintre cele la care se face referire la art. 3 şi 9.
ART. 5
(1) Taxa se calculeazã de autoritatea fiscalã competentã.
(2) Pentru stabilirea taxei, persoana fizicã sau persoana juridicã, denumite în continuare contribuabil, care intenţioneazã sã efectueze înmatricularea autovehiculului va depune documentele din care rezultã elementele de calcul al taxei, prevãzute în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Valoarea în lei a taxei se determinã pe baza cursului de schimb valutar stabilit în prima zi lucrãtoare a lunii octombrie din anul precedent şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(4) Taxa se plãteşte de cãtre contribuabil într-un cont distinct deschis la unitãţile Trezoreriei Statului pe numele Administraţiei Fondului pentru Mediu.
(5) Dovada plãţii taxei va fi prezentatã cu ocazia înmatriculãrii autovehiculului aflat în una dintre situaţiile prevãzute la art. 4.
ART. 6
(1) Suma de platã reprezentând taxa se calculeazã pe baza elementelor prevãzute în anexele nr. 1-4, dupã cum urmeazã:
a) pentru autovehiculele din categoria M(1), cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6:
1. pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculeazã pe baza emisiilor de dioxid de carbon [CO(2)] şi a taxei specifice exprimate în euro/1 gram CO(2), prevãzute în anexa nr. 1, şi a normei de poluare şi a taxei specifice exprimate în euro/1 cmc, prevãzute în anexa nr. 2, şi a cotei de reducere a taxei, prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 4, dupã formula:



Suma de platã = [(A x B x 30) + (C x D x 70) ] x (100 - E),
─── ─── ────────
100 100 100



unde:
A = valoarea combinatã a emisiilor de CO(2), exprimatã în grame/km;
B = taxa specificã, exprimatã în euro/1 gram CO(2), prevãzutã în coloana 3 din anexa nr. 1;
C = cilindree (capacitatea cilindricã);
D = taxa specificã pe cilindree, prevãzutã în coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 4;
2. pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 5 sau Euro 6, taxa se va determina pe baza formulei prevãzute la pct. 1, odatã cu intrarea în vigoare a normelor de aplicare a Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor;
b) pentru autovehiculele din categoria M(1), cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, dupã formula:


Suma de platã = C x D x (100-E),
─────
100


unde:
C = cilindree (capacitatea cilindricã);
D = taxa specificã pe cilindree, prevãzutã în coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 4;
c) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã şi pentru autovehiculele din categoria M(1) cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 pentru care legislaţia comunitarã nu prevede mãsurarea emisiilor de CO(2);
d) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã şi pentru autovehiculele din categoria N(1);
e) formula prevãzutã la lit. b) se aplicã şi pentru autovehiculele din categoriile M(2), M(3), N(2) şi N(3), pentru care taxa specificã pe cilindree este prevãzutã în coloana 2 din anexa nr. 3.
(2) Norma de poluare Euro şi valoarea emisiei de CO(2), la care se face referire la alin. (1), sunt cele menţionate de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" în cartea de identitate a vehiculului, în conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã. Pentru autovehiculele care nu au fost omologate în conformitate cu legislaţia comunitarã, aceste elemente se determinã pe baza mãsurãtorilor realizate de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", la cererea şi pe cheltuiala contribuabilului.
(3) Cota fixã de reducere prevãzutã în anexa nr. 4 este stabilitã în funcţie de vechimea autovehiculului, de rulajul mediu anual, de starea tehnicã şi nivelul de dotare al autovehiculului. Cu ocazia calculului taxei vor fi acordate reduceri suplimentare faţã de cota fixã, în funcţie de abaterile de la situaţia standard a elementelor care au stat la baza stabilirii cotei fixe, în condiţiile prevãzute în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(4) Vechimea autovehiculului rulat se calculeazã în funcţie de data primei înmatriculãri a acestuia.
(5) Atunci când persoana care solicitã înmatricularea autovehiculului nu poate face dovada datei primei înmatriculãri a autovehiculului, taxa se calculeazã pe baza elementelor aferente unui autovehicul similar cu o vechime de pânã la o lunã.
ART. 7
Stabilirea, verificarea, colectarea şi executarea silitã, inclusiv soluţionarea contestaţiilor privind taxa datoratã de cãtre contribuabili, se realizeazã de cãtre autoritatea fiscalã competentã, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 8
(1) Atunci când un autovehicul pentru care s-a plãtit taxa în România este ulterior scos din parcul auto naţional se restituie valoarea rezidualã a taxei în conformitate cu prevederile alin. (2).
(2) Valoarea rezidualã a taxei reprezintã taxa care ar fi plãtitã pentru respectivul autovehicul dacã acesta ar fi înmatriculat la momentul scoaterii din parcul auto naţional.
(3) Restituirea se efectueazã la cererea contribuabilului, în baza urmãtoarelor documente:
a) documentul care atestã cã solicitantul a fost ultimul proprietar al autovehiculului scos din parcul auto naţional;
b) dovada radierii din circulaţie a autovehiculului;
c) documentul care atestã faptul cã autovehiculul a fost transferat în alt stat membru sau declaraţia vamalã de export, dupã caz;
d) certificatul de distrugere a vehiculului, dupã caz.
(4) Cererea de restituire se depune la autoritatea fiscalã competentã.
ART. 9
(1) Nu se plãteşte taxa pe poluare pentru autovehicule atunci când acestea sunt:
a) încadrate în categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale în vigoare;
b) acordate instituţiilor de învãţãmânt, sãnãtate şi culturã, ministerelor, altor organe ale administraţiei publice, structurilor patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional, asociaţiilor şi fundaţiilor de utilitate publicã, de cãtre guverne strãine, organisme internaţionale şi organizaţii nonprofit şi de caritate, prin donaţii sau finanţate direct din împrumuturi nerambursabile, precum şi din programe de cooperare ştiinţificã şi tehnicã;
c) confiscate sau intrate potrivit legii în proprietatea privatã a statului şi acordate cu titlu gratuit în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
d) destinate competiţiilor sportive, definite conform prevederilor legale în vigoare.
(2) În cazul autovehiculelor echipate cu motor diesel prevãzute cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", cuantumul taxei se reduce cu 25%.
ART. 10
(1) Suma reprezentând taxa poate fi contestatã atunci când persoana care urmeazã sã înmatriculeze un autovehicul rulat poate face dovada cã autovehiculul sãu s-a depreciat într-o mãsurã mai mare decât cea indicatã de grila fixã prevãzutã în anexa nr. 4.
(2) Evaluarea nivelului de depreciere se va face pe baza elementelor avute în vedere la stabilirea cotei de reducere prevãzute la art. 6 alin. (3).
(3) În caz de contestare, caracteristicile autovehiculului rulat prevãzute la alin. (2) se stabilesc, la cererea contribuabilului, prin expertizã tehnicã efectuatã contra cost de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", pe baza procedurii prevãzute de normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(4) Tariful privind efectuarea expertizei tehnice se stabileşte de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" în funcţie de operaţiunile aferente expertizei şi nu poate depãşi costul acestora.
(5) Rezultatul expertizei tehnice se consemneazã într-un document eliberat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român", care cuprinde informaţiile corespunzãtoare fiecãruia dintre elementele prevãzute la alin. (2) şi cota de reducere care decurge din acestea.
(6) Documentul privind rezultatul expertizei tehnice eliberat de Regia Autonomã "Registrul Auto Român" se prezintã de cãtre plãtitorul taxei autoritãţii fiscale competente.
(7) La primirea documentului prevãzut la alin. (6), autoritatea fiscalã competentã va proceda la recalcularea sumei de platã reprezentând taxa, care poate conduce la restituirea diferenţei de taxã faţã de cea plãtitã cu ocazia înmatriculãrii.
(8) Persoana nemulţumitã de rãspunsul primit la contestaţie se poate adresa instanţelor de judecatã competente, potrivit legii.
(9) În cazuri bine întemeiate, autoritatea fiscalã competentã poate solicita efectuarea unei contraexpertize.
ART. 11
Taxa rezultatã ca diferenţã între suma achitatã de contribuabil în perioada 1 ianuarie 2007-30 iunie 2008, cu titlu de taxã specialã pentru autoturisme şi autovehicule, şi cuantumul rezultat din aplicarea prezentelor prevederi privind taxa pe poluare pentru autovehicule se restituie pe baza procedurii stabilite în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 12
În termen de 30 de zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe de urgenţã în Monitorul Oficial al României, Partea I, Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile împreunã cu Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Ministerul Transporturilor vor elabora norme metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţã, care vor fi aprobate prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 13
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. 14
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la data de 1 iulie 2008.
(2) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã <>art. 214^1-214^3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul mediului
şi dezvoltãrii durabile,
Attila Korodi

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban

Departamentul pentru Afaceri Europene,
Adrian Ciocãnea,
secretar de stat



Bucureşti, 21 aprilie 2008.
Nr. 50.


ANEXA 1


Nivelul taxei specifice în funcţie de emisia de dioxid de carbon


┌────────────────────────────────┬──────────────────────────┬──────────────────┐
│Norma de poluare*1) sau tipul │Emisia de dioxid de carbon│ Nivelul taxei │
│ autovehiculului din │ - grame CO(2)/km - │ specifice │
│ categoria M(1) │ │ -euro/1 gram │
│ │ │ CO(2)- │
├────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
├────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
│Hibride, electrice │ - │ 0 │
├────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
│Euro 5 şi Euro 6 │ - │ 0 │
├────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
│Euro 4 şi Euro 3 │ ≤ 120 │ 0 │
├────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
│ │ 121-150 │ 0,5 │
├────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
│ │ 151-180 │ 1,0 │
├────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
│ │ 181-210 │ 2,0 │
├────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
│ │ 211-240 │ 4,0 │
├────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
│ │ 241-270 │ 6,0 │
├────────────────────────────────┼──────────────────────────┼──────────────────┤
│ │ ≥ 271 │ 8,0 │
└────────────────────────────────┴──────────────────────────┴──────────────────┘



*1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 şi Euro 6;
- directivele 98/69/CE şi 2002/80/CE pentru Euro 3 şi Euro 4.


ANEXA 2

Nivelul taxei specifice în funcţie de norma de poluare


┌───────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐
│ Norma de poluare*1) │ Cilindree │Nivelul taxei specifice │
│ sau tipul autovehiculului │ Capacitatea cilindricã │ - euro/1cmc - │
│din categoriile M(1) şi N(1│ - cmc - │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │ 3 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Hibride, electrice │ │ 0 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Euro 5 şi Euro 6 │ │ -*2) │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Euro 4 │ ≤ 1.400 │ 0,20 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 0,30 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 0,40 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-2.500 │ 0,60 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.501-3.000 │ 0,80 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 1,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Euro 3 │ ≤ 1.400 │ 0,65 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 1,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 1,30 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-2.500 │ 1,90 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.501-3.000 │ 2,50 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 3,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Euro 2 │ ≤ 1.400 │ 1,70 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 2,60 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 3,30 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-2.500 │ 5,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.501-3.000 │ 7,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 8,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Euro 1 │ ≤ 1.400 │ 3,50 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 5,50 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 7,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-2.500 │ 10,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.501-3.000 │ 14,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 16,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│Non-Euro │ ≤ 1.400 │ 10,50 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.401-1.600 │ 16,50 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 1.601-2.000 │ 21,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.001-2.500 │ 30,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ 2.501-3.000 │ 42,00 │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ >3.000 │ 48,00 │
└───────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘



*1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 şi Euro 6;
- Directiva 98/69/CE şi Directiva 2002/80/CE pentru Euro 3 şi Euro 4;
- directivele 94/12/CE şi 96/69/CE pentru Euro 2;
- directivele 91/441/CEE şi 93/59/CEE pentru Euro 1.
*2) Nivelul taxei specifice (euro/1 cmc) se va determina şi se va datora începând cu intrarea în vigoare a normelor de aplicare a Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce priveşte emisiile provenind de la vehiculele uşoare pentru pasageri şi de la vehiculele uşoare comerciale (Euro 5 şi Euro 6) şi privind accesul la informaţiile referitoare la repararea şi întreţinerea vehiculelor.


ANEXA 3

Nivelul taxei specifice pentru autovehiculele din categoriile N(2), N(3), M(2) şi M(3)


┌─────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│ Norma de poluare a autovehiculului*1) │ Nivelul taxei specifice │
│ │ - euro/1 cmc - │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Euro V*2) │ 0,03 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Euro IV │ 0,1 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Euro III │ 0,3 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Euro II │ 1 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Euro I │ 3 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│Non-Euro │ 9 │
└─────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘


---------
*1) Norma de poluare este cea stabilitã prin:
- directivele 1999/96/CE şi 2005/55/CE pentru Euro III, Euro IV, Euro V;
- directivele 91/542/CEE şi 96/1/CE pentru Euro II;
- Directiva 91/542/CEE pentru Euro I.
*2) Acest regim se aplicã cu condiţia de a nu se depãşi limita costurilor adiţionale aferente normei de poluare Euro V şi pânã când aceastã normã va deveni obligatorie potrivit Directivei 2005/55/CE.


ANEXA 4



Grila privind cotele de reducere a taxei

┌─────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│ Vechimea autovehiculului │ Cota de reducere │
│ │ - % - │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 1 │ 2 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ nou │ 0 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ ≤ 1 lunã │ 3 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 1 lunã-3 luni inclusiv │ 5 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 3 luni-6 luni inclusiv │ 8 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 6 luni-9 luni inclusiv │ 10 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 9 luni-1 an inclusiv │ 13 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 1 an -2 ani inclusiv │ 21 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 2 ani-3 ani inclusiv │ 28 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 3 ani-4 ani inclusiv │ 33 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 4 ani-5 ani inclusiv │ 38 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 5 ani-6 ani inclusiv │ 43 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 6 ani-7 ani inclusiv │ 49 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 7 ani-8 ani inclusiv │ 55 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 8 ani-9 ani inclusiv │ 61 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 9 ani-10 ani inclusiv │ 66 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 10 ani-11 ani inclusiv │ 73 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 11 ani-12 ani inclusiv │ 79 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 12 ani-13 ani inclusiv │ 84 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 13 ani-14 ani inclusiv │ 89 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ > 14 ani-15 ani inclusiv │ 93 │
├─────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ peste 15 ani │ 95 │
└─────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016