Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 50 din 15 iunie 2004  pentru modificarea si completarea unor acte normative in vederea stabilirii cadrului organizatoric si functional corespunzator desfasurarii activitatilor de eliberare si evidenta a cartilor de identitate, actelor de stare civila, pasapoartelor simple, permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare a vehiculelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 50 din 15 iunie 2004 pentru modificarea si completarea unor acte normative in vederea stabilirii cadrului organizatoric si functional corespunzator desfasurarii activitatilor de eliberare si evidenta a cartilor de identitate, actelor de stare civila, pasapoartelor simple, permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare a vehiculelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 595 din 1 iulie 2004
Crearea noului cadru instituţional ca urmare a comasãrii fostului Minister al Administraţiei Publice cu fostul Minister de Interne presupune realizarea unei restructurãri corespunzãtoare, atât la nivel central, cât şi teritorial, care sã ducã la eficientizarea activitãţilor din domeniile de competenţã specifice instituţiei nou-create. Între domeniile care necesitã o abordare imediatã sub acest aspect se numãrã şi activitãţile de eliberare şi evidenţã a cãrţilor de identitate, a actelor de stare civilã, a paşapoartelor simple, a permiselor de conducere şi a certificatelor de înmatriculare a vehiculelor.
Având în vedere faptul cã procesul de reformã în domeniile sus-menţionate a fost îngreunat din cauza dificultãţilor de naturã financiarã şi de infrastructurã, întâmpinate în cadrul demersurilor de descentralizare a activitãţilor specifice, prin transferarea competenţelor de la structurile centralizate existente pânã în acel moment în Ministerul de Interne, la autoritãţile publice locale coordonate de Ministerul Administraţiei Publice, se impune de urgenţã adoptarea unor mãsuri de ordin legislativ care sã elimine aceste dificultãţi şi sã asigure crearea unor structuri eficiente, menite sã punã în practicã principiul descentralizãrii, aspect relevant din punct de vedere al diminuãrii birocraţiei existente pânã în prezent în relaţiile autoritãţilor cu cetãţenii.

În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţie, republicatã, Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 554 din 1 septembrie 2001, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 372/2002 , se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (2) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor asigurã atât întocmirea, pãstrarea, evidenţa şi eliberarea actelor de stare civilã, a cãrţilor de identitate, a cãrţilor de alegãtor şi a listelor electorale, cât şi desfãşurarea activitãţilor de primire a cererilor şi de eliberare a paşapoartelor simple, permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare a vehiculelor şi a plãcilor cu numere de înmatriculare, în sistem de ghişeu unic."
2. În cuprinsul alineatului (1) al articolului 4, termenul "Ministerul de Interne" se înlocuieşte cu "Ministerul Administraţiei şi Internelor".
3. Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Serviciile publice comunitare locale se înfiinţeazã şi în sectoarele municipiului Bucureşti, prin reorganizarea compartimentelor de stare civilã din aparatul propriu al consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi a structurilor de evidenţã a populaţiei ale Serviciului independent de evidenţã informatizatã a persoanei al municipiului Bucureşti, din cadrul Direcţiei Generale de Evidenţã Informatizatã a Persoanei."
4. La articolul 5, literele a), e), i) şi j) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) întocmesc, pãstreazã, ţin evidenţa şi elibereazã, în sistem de ghişeu unic, certificatele de stare civilã, cãrţile de identitate şi cãrţile de alegãtor;
................................................................
e) actualizeazã, utilizeazã şi valorificã Registrul local de evidenţã a persoanei care conţine datele de identificare şi adresele cetãţenilor care au domiciliul în raza de competenţã teritorialã a serviciului public comunitar respectiv;
................................................................
i) primesc cererile şi documentele necesare în vederea eliberãrii paşapoartelor simple, permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare şi a plãcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor şi le înainteazã serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, respectiv serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor;
j) primesc de la serviciile publice comunitare competente paşapoartele simple, permisele de conducere, certificatele de înmatriculare a vehiculelor şi plãcile cu numere de înmatriculare a vehiculelor pe care le elibereazã solicitanţilor;"
5. La articolul 5, dupã litera e) se introduce o nouã literã, litera e^1), cu urmãtorul cuprins:
"e^1) furnizeazã, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţã a populaţiei, date necesare pentru actualizarea Registrului permanent de evidenţã a populaţiei;"
6. Alineatele (1) şi (2) ale articolului 6 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Se înfiinţeazã, în subordinea consiliilor judeţene, servicii publice comunitare judeţene de evidenţã a persoanelor, denumite în continuare servicii publice comunitare judeţene, prin reorganizarea serviciilor de stare civilã din aparatul propriu al consiliilor judeţene, precum şi a formaţiunilor teritoriale de evidenţã informatizatã a persoanei.
(2) Se înfiinţeazã, în subordinea Consiliului General al Municipiului Bucureşti, serviciul public comunitar de evidenţa persoanelor al municipiului Bucureşti, prin reorganizarea serviciului de stare civilã din aparatul propriu al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, precum şi a structurilor de evidenţã a populaţiei ale Serviciului independent de evidenţã informatizatã a persoanei al municipiului Bucureşti, din cadrul Direcţiei Generale de Evidenţã Informatizatã a Persoanei."
7. La articolul 7, literele a) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) actualizeazã, utilizeazã şi valorificã Registrul judeţean de evidenţã a persoanei;
.................................................................
d) asigurã emiterea certificatelor de stare civilã, a cãrţilor de identitate şi a cãrţilor de alegãtor;"
8. La articolul 7, dupã litera a) se introduce o nouã literã, litera a^1), cu urmãtorul cuprins:
"a^1) furnizeazã, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţã a populaţiei, date necesare pentru actualizarea Registrului permanent de evidenţã a populaţiei;"
9. La articolul 7 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Personalizarea cãrţilor de identitate şi a cãrţilor de alegãtor se asigurã de cãtre Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, prin structurile sale teritoriale."
10. În cuprinsul articolului 8, denumirea "ministrul administraţiei publice" se înlocuieşte cu "ministrul administraţiei şi internelor".
11. Alineatul (1) al articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Inspectoratul este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã ce funcţioneazã în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, înfiinţat prin reorganizarea Direcţiei de evidenţã a populaţiei din cadrul Direcţiei Generale de Evidenţã Informatizatã a Persoanei, şi care exercitã atribuţiile ce îi sunt date în competenţã prin lege, cu privire la organizarea şi coordonarea activitãţii de evidenţã a persoanelor."
12. Articolul 13 se abrogã.
13. La articolul 14, literele a), c), g) şi h) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) organizeazã, coordoneazã şi urmãreşte modul de aplicare în mod unitar a reglementãrilor legale în domeniul evidenţei persoanelor, a stãrii civile şi a schimbãrii pe cale administrativã a numelor persoanelor fizice;
................................................................
c) actualizeazã, utilizeazã şi valorificã Registrul naţional de evidenţã a persoanei, care conţine datele de identificare şi adresele tuturor cetãţenilor români, precum şi imaginile posesorilor de cãrţi de identitate;
................................................................
g) rãspunde împreunã cu Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, precum şi cu celelalte instituţii abilitate, de punerea în aplicare a reglementãrilor privind confidenţialitatea şi protecţia datelor referitoare la persoanã;
h) gestioneazã Sistemul naţional informatic de evidenţã a persoanelor;"
14. La articolul 14, litera d) se abrogã.
15. La articolul 14, dupã litera h) se introduce o nouã literã, litera h^1), cu urmãtorul cuprins:
"h^1) asigurã dotarea serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, precum şi furnizarea registrelor de stare civilã şi a materialelor necesare emiterii cãrţilor de identitate, a cãrţilor de alegãtor şi a certificatelor de stare civilã;"
16. La articolul 14, se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Inspectoratul îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege."
17. Articolul 16 se abrogã.
18. Articolul 17 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Organigrama, statul de organizare, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Inspectoratului se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(2) Coordonarea Inspectoratului în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Inspectoratul este condus de un director general, care are calitatea de ordonator de credite, ajutat de un director general adjunct, numiţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(4) Posturile necesare funcţionãrii Inspectoratului se asigurã prin redistribuire, dintre cele existente în statele de organizare ale Direcţiei Generale de Evidenţã Informatizatã a Persoanei."
19. Articolul 18 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Personalul Inspectoratului este constituit din poliţişti, alţi funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Personalul Direcţiei de evidenţã a populaţiei din cadrul Direcţiei Generale de Evidenţã Informatizatã a Persoanei, constituit din poliţişti şi funcţionari publici, se transferã în interesul serviciului şi se numeşte pe funcţii la Inspectorat."
20. Articolul 19 se abrogã.
21. Alineatul (1) al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor se asigurã din venituri proprii, subvenţii de la bugetul de stat şi, dupã caz, subvenţii de la bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor sau sectoarelor municipiului Bucureşti."
22. Alineatul (2) al articolului 20 se abrogã.
23. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - Veniturile proprii ale serviciilor publice comunitare prevãzute la art. 20 provin din sumele încasate din activitãţile de eliberare a documentelor, prin valorificarea formularelor utilizate în procesul de eliberare a acestora şi prin furnizarea, în condiţiile legii, a datelor referitoare la persoanã, precum şi din donaţii şi sponsorizãri."
24. Articolul 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 22. - Baza de calcul pentru stabilirea taxelor pentru eliberarea documentelor şi pentru furnizarea datelor din registrele administrate de serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor se avizeazã de cãtre Consiliul Concurenţei şi se supune aprobãrii Guvernului de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, pe baza propunerilor Inspectoratului."
25. Articolul 23 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - Materiile prime necesare în vederea producerii cãrţilor de identitate, cãrţilor de alegãtor şi certificatelor de stare civilã, tipãriturile speciale şi tehnica de calcul utilizate în activitatea de evidenţã a persoanelor se achiziţioneazã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Inspectorat, în condiţiile legii."
26. Articolul 24 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - Bunurile mobile şi imobile, proprietate publicã sau privatã a statului, aflate în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, destinate activitãţilor de evidenţã a persoanelor desfãşurate la nivel local, se transmit în proprietatea publicã a unitãţilor administrativ teritoriale şi în administrarea consiliilor locale, în condiţiile legii."
27. Articolul 24^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24^1. - (1) Poliţiştii care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul structurilor teritoriale de evidenţã informatizatã a persoanei din cadrul Direcţiei Generale de Evidenţã Informatizatã a Persoanei se detaşeazã la serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor, în condiţiile legii.
(2) Personalul contractual, precum şi cel constituit din funcţionari publici, încadrat la structurile prevãzute la alin. (1), se preia sau, dupã caz, se transferã în interesul serviciului la serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor, în condiţiile legii, pãstrându-şi toate drepturile anterior dobândite.
(3) Personalul disponibilizat în urma înfiinţãrii Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor şi a serviciilor publice comunitare beneficiazã de drepturile prevãzute de lege."
28. Dupã articolul 25 se introduce un nou articol, articolul 25^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 25^1. - (1) Predarea-primirea bunurilor mobile şi imobile, precum şi preluarea personalului şi a activitãţilor, de la Ministerul Administraţiei şi Internelor la consiliile locale şi judeţene, se realizeazã pe bazã de protocoale, în condiţiile legii.
(2) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã modificãrile rezultate în baza protocoalelor prevãzute la alin. (1), în volumul şi structura bugetului de stat, bugetului Ministerului Administraţiei şi Internelor şi în bugetele locale."
29. Articolul 26 şi anexa se abrogã.
ART. II
<>Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 16 iulie 1992, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Alineatele (2) şi (5) ale articolului 8 vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) Listele electorale permanente se întocmesc de serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor, sub coordonarea şi controlul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor.
...............................................................
(5) Listele electorale permanente se întocmesc în douã exemplare oficiale, se semneazã de şeful serviciului public comunitar de evidenţã a persoanelor şi de primar. Un exemplar va fi predat, spre pãstrare, pe bazã de proces-verbal, primãriei, iar celãlalt, judecãtoriei în a cãrei razã teritorialã se aflã localitatea pentru care au fost întocmite. Listele speciale permanente se pãstreazã în registre speciale cu file detaşabile."
2. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor actualizeazã listele electorale permanente întocmite conform art. 8, sub controlul şi coordonarea Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, şi le comunicã primãriei şi judecãtoriei în cel mult 15 zile de la data stabilirii zilei votãrii."
3. Alineatul (2) al articolului 14 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Ministerul Administraţiei şi Internelor supune aprobãrii Guvernului forma, conţinutul, modul de eliberare şi de utilizare a cãrţii de alegãtor, precum şi cheltuielile de tipãrire şi distribuire a acestora, pe baza propunerilor primite de la serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor."
4. Alineatele (1), (2) şi (6) ale articolului 16 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 16. - (1) Cãrţile de alegãtor se întocmesc de cãtre serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor la care sunt arondate localitãţile în care îşi au domiciliile alegãtorii.
(2) Eliberarea cãrţii de alegãtor se face pe baza actului de identitate, numai titularului şi sub semnãtura acestuia, de cãtre serviciul public comunitar de evidenţã a persoanelor.
.............................................................
(6) Evidenţa cãrţilor de alegãtor se asigurã de cãtre serviciile publice comunitare împreunã cu Ministerul Administraţiei şi Internelor."
5. În cuprinsul alineatului (6) al articolului 51, termenul "Ministerul de Interne" se înlocuieşte cu "Ministerul Administraţiei şi Internelor".
ART. III
<>Legea nr. 46/1996 privind pregãtirea populaţiei pentru apãrare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 120 din 11 iunie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul 2 al articolului 38 va avea urmãtorul cuprins:
"Organele specializate în ţinerea evidenţei militare sunt centrele militare judeţene, municipale şi de sector. Unitãţile de poliţie, precum şi, dupã caz, serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor desfãşoarã activitãţi specifice în sprijinul centrelor militare."
2. Alineatul 2 al articolului 57 va avea urmãtorul cuprins:
"De asemenea, sprijinã, îndrumã şi verificã activitatea unitãţilor de poliţie şi a serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor în ceea ce priveşte ţinerea evidenţei militare a recruţilor şi rezerviştilor."
3. Partea introductivã a articolului 59^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 59^1. - Serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor sub coordonarea şi controlul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor au urmãtoarele obligaţii privind evidenţa militarã a recruţilor şi rezerviştilor:"
ART. IV
<>Legea nr. 105/1996 privind evidenţa populaţiei şi cartea de identitate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 30 septembrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (1) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Evidenţa cetãţenilor români care domiciliazã în România se ţine dupã principiul locului de domiciliu al acestora, de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, împreunã cu serviciile publice comunitare de evidenţa persoanelor, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţã a populaţiei."
2. Alineatul (2) al articolului 1 se abrogã.
3. Alineatul (2) al articolului 2 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Întocmirea, actualizarea, exploatarea şi valorificarea datelor Registrului permanent de evidenţã a populaţiei se fac de Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, împreunã cu serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor."
4. Articolul 3^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3^1. - (1) Documentele prevãzute la art. 1 alin. (3) se elibereazã în condiţiile prezentei legi, respectiv ale reglementãrilor privind regimul paşapoartelor, circulaţia pe drumurile publice sau, dupã caz, ale altor acte normative care prevãd eliberarea unor documente necesare persoanei, de cãtre structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi de cãtre serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor, serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple şi serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.
(2) Coordonarea activitãţii de evidenţã informatizatã a persoanei, de producere, eliberare şi evidenţã a documentelor, precum şi administrarea bazelor de date integrate, care cuprind date referitoare la persoana fizicã, se asigurã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor."
5. Alineatul (3) al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Gestionarea şi verificarea atribuirii codului numeric personal revin serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, sub coordonarea Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor".
6. La articolul 42^1, alineatele (1) şi (2) vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42^1. - (1) În scopul asigurãrii resurselor financiare necesare pentru eliberarea documentelor prevãzute la art. 1 alin. (3), Ministerul Administraţiei şi Internelor prevede sumele necesare, anual, în mod distinct, în bugetul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, al Direcţiei generale de paşapoarte, respectiv al Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.
(2) Veniturile realizate de Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, Direcţia generalã de paşapoarte şi Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, prin furnizarea datelor din Registrul permanent de evidenţã a populaţiei şi din valorificarea imprimatelor tipizate, necesare pentru aceste activitãţi, se fac venit la bugetul de stat."
7. Articolul 42^1 se completeazã, dupã alineatul (3), cu alineatul (3^1) având urmãtorul cuprins:
"(3^1) Dotarea cu mobilier şi biroticã a serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, a serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor şi a serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare se face, de asemenea, din producţia internã şi din import, prin grija Ministerului Administraţiei şi Internelor."
8. Articolul 44 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 44. - Cererile misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare acreditate în România şi ale misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare de carierã ale României, referitoare la identificarea unor persoane fizice, se soluţioneazã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, Direcţia generalã de paşapoarte, respectiv Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor."
9. În cuprinsul <>Legii nr. 105/1996 , denumirea "Ministerul de Interne" se înlocuieşte cu "Ministerul Administraţiei şi Internelor."
ART. V
Alineatul (3) al articolului 18 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 41/2003 privind dobândirea şi schimbarea pe cale administrativã a numelor persoanelor fizice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 68 din 2 februarie 2003, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 323/2003 , se abrogã.
ART. VI
<>Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 282 din 11 noiembrie 1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Denumirile "autoritate a administraţiei publice locale" şi "autoritãţi ale administraţiei publice locale" se înlocuiesc cu "serviciul public comunitar local de evidenţa persoanelor", respectiv "servicii publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor", iar denumirea "autoritãţi ale administraţiei publice judeţene" se înlocuieşte cu "servicii publice comunitare judeţene".
2. În cuprinsul alineatului (1) al articolului 38, termenul "poliţie" se înlocuieşte cu "serviciul public comunitar de evidenţã a persoanelor".
3. Articolul 66 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 66. - Serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor au obligaţia de a actualiza permanent, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţã a persoanelor, baza de date a populaţiei."
ART. VII
<>Ordonanţa Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 543 din 1 septembrie 2001, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 362/2002 , se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul ordonanţei se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ORDONANŢĂ
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor"
2. Articolele 1-4 vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple şi serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, denumite în continuare servicii publice comunitare, se organizeazã în cadrul prefecturilor judeţene şi al Prefecturii municipiului Bucureşti.
(2) Serviciile publice comunitare asigurã întocmirea, pãstrarea, evidenţa şi eliberarea paşapoartelor simple, respectiv a permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare a vehiculelor şi plãcilor cu numere de înmatriculare.
Art. 2. - Coordonarea şi controlul metodologic al serviciilor publice comunitare se asigurã de Direcţia Generalã de Paşapoarte, respectiv Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Art. 3. - Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia generalã de paşapoarte şi Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor asigurã punerea în aplicare, într-o concepţie unitarã, a legislaţiei în vigoare în domeniul paşapoartelor simple, respectiv din domeniul permiselor de conducere şi al certificatelor de înmatriculare, precum şi a programelor de reformã privind apropierea administraţiei publice de cetãţean.
Art. 4. - Serviciile publice comunitare şi direcţiile prevãzute la art. 2 coopereazã cu instituţiile abilitate din domeniul ordinii publice, securitãţii şi apãrãrii naţionale, conform legii".
3. Titlul capitolului II va avea urmãtorul cuprins:
"Organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple"
4. Articolul 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple se înfiinţeazã în cadrul aparatului propriu al prefecturilor judeţene şi al Prefecturii municipiului Bucureşti, prin reorganizarea formaţiunilor teritoriale de paşapoarte din cadrul serviciilor judeţene de evidenţã informatizatã a persoanei, respectiv al Serviciului independent de evidenţã informatizatã a persoanei al municipiului Bucureşti."
5. La articolul 6, partea introductivã a alineatului (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - (1) Serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple au urmãtoarele atribuţii principale:"
6. La articolul 6, alineatul (1) se completeazã dupã litera c), cu litera c^1), care va avea urmãtorul cuprins:
"c^1) furnizeazã permanent, în cadrul Sistemului naţional informatic de evidenţã a persoanelor, informaţii necesare actualizãrii Registrului naţional de evidenţã a paşapoartelor simple;"
7. La articolul 6, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În exercitarea atribuţiilor legale specifice, serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple coopereazã cu serviciile publice comunitare, locale şi judeţene, de evidenţã a persoanelor, precum şi cu serviciul public comunitar de evidenţã a persoanelor al municipiului Bucureşti."
8. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple în cadrul prefecturilor se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Prefectul aprobã prin ordin, cu avizul Direcţiei generale de paşapoarte, structura organizatoricã a serviciului public comunitar, numãrul de posturi, în limita numãrului maxim de posturi stabilit anual pentru prefecturã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi statul de funcţii, în condiţiile legii."
9. La articolul 8, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Direcţia generalã de paşapoarte este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, care funcţioneazã în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, înfiinţatã prin reorganizarea Direcţiei de paşapoarte din cadrul Direcţiei Generale de Evidenţã Informatizatã a Persoanei, şi care exercitã competenţele ce îi sunt date prin lege cu privire la organizarea şi coordonarea activitãţii de evidenţã şi eliberare a paşapoartelor simple."
10. La articolul 9, alineatul (1) se completeazã în final cu litera f), care va avea urmãtorul cuprins:
"f) asigurã dotarea serviciilor publice comunitare de eliberare şi evidenţã a paşapoartelor simple, precum şi furnizarea materialelor necesare emiterii paşapoartelor simple".
11. Alineatul (2) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Direcţia generalã de paşapoarte îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege."
12. Dupã articolul 9 se introduce articolul 9^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 9^1. - Materiile prime necesare în vederea producerii documentelor, tipãriturile speciale şi tehnica de calcul utilizate în activitatea de eliberare şi evidenţã a paşapoartelor se asigurã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia generalã de paşapoarte, conform contractelor încheiate în acest scop.".
13. Articolul 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Organigrama, statul de organizare, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Direcţiei generale de paşapoarte se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(2) Coordonarea Direcţiei generale de paşapoarte în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Direcţia generalã de paşapoarte este condusã de un director general, care are calitatea de ordonator de credite, ajutat de un director general adjunct, numiţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(4) Posturile necesare funcţionãrii Direcţiei generale de paşapoarte se asigurã prin redistribuire dintre cele existente în statele de organizare ale Direcţiei paşapoarte din cadrul Direcţiei Generale de Evidenţã Informatizatã a Persoanei, precum şi din cele aprobate, conform legii, pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor."
14. Articolul 11 se abrogã.
15. Dupã capitolul III se introduc douã noi capitole, capitolele III^1 şi III^2, cu urmãtorul cuprins:

"CAPITOLUL III^1
Organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor

Art. 11^1. - Serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor se înfiinţeazã în cadrul aparatului propriu al prefecturilor judeţene şi al Prefecturii municipiului Bucureşti, prin reorganizarea compartimentelor regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare din cadrul serviciilor judeţene de evidenţã informatizatã a persoanei şi a sectorului regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare din cadrul Serviciului independent de evidenţã informatizatã a persoanei al municipiului Bucureşti din structura Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Art. 11^2. - (1) Serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor au urmãtoarele atribuţii principale:
a) constituie, actualizeazã şi valorificã Registrul judeţean de evidenţã a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate;
b) organizeazã examenele pentru obţinerea permiselor de conducere, în condiţiile legii;
c) asigurã emiterea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare a autovehiculelor şi a plãcilor cu numere de înmatriculare pentru vehicule rutiere;
d) soluţioneazã cererile pentru eliberarea permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare şi a plãcilor cu numere de înmatriculare pentru vehicule rutiere, în condiţiile legii;
e) monitorizeazã şi controleazã modul de respectare a prevederilor legale în domeniul asigurãrii protecţiei datelor referitoare la persoanã;
f) gestioneazã resursele materiale şi de dotare necesare activitãţii proprii;
(2) Serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin reglementãri legale.
(3) În exercitarea atribuţiilor legale specifice, serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor coopereazã cu serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, cu cele locale şi judeţene de evidenţã a persoanelor, precum şi cu serviciul public comunitar de evidenţã a persoanelor al municipiului Bucureşti.
Art. 11^3. - (1) Modul de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor în cadrul prefecturilor se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Prefectul aprobã prin ordin, cu avizul Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, structura organizatoricã a serviciului public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, numãrul de posturi, în limita numãrului maxim de posturi stabilit anual pentru prefecturã de cãtre Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi statul de funcţii, în condiţiile legii.

CAPITOLUL III^2
Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor

Art. 11^4. - (1) Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, care funcţioneazã în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, înfiinţatã prin reorganizarea Serviciului central regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare din structura Ministerului Administraţiei şi Internelor şi care exercitã competenţele ce îi sunt date prin lege cu privire la organizarea şi coordonarea activitãţii de evidenţã şi eliberare a permiselor de conducere, a certificatelor de înmatriculare şi a plãcilor cu numere de înmatriculare.
(2) Sediul Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor este în municipiul Bucureşti.
Art. 11^5. - (1) Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) rãspunde de punerea în aplicare a reglementãrilor legale în domeniul evidenţei permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare, precum şi al desfãşurãrii examenelor pentru obţinerea permiselor de conducere;
b) elaboreazã normele şi metodologiile de lucru utilizate de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor;
c) asigurã dotarea serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, precum şi furnizarea materialelor necesare emiterii permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare şi plãcilor cu numere de înmatriculare;
d) constituie, utilizeazã şi actualizeazã Registrul naţional de evidenţã a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate;
e) gestioneazã Sistemul informatic naţional de evidenţã a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate;
f) furnizeazã, în condiţiile legii, date de identificare a persoanei, solicitate de autoritãţi şi instituţii publice, agenţi economici şi de alte persoane juridice pentru derularea unor acţiuni de interes general reglementate prin acte normative;
g) rãspunde de punerea în aplicare, împreunã cu celelalte instituţii abilitate, a reglementãrilor privind confidenţialitatea şi protecţia datelor referitoare la persoanã;
h) colaboreazã cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale pentru constituirea unor registre permanente, potrivit legii.
(2) Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
Art. 11^6. - Materiile prime necesare în vederea producerii documentelor, tipãriturile speciale şi tehnica de calcul utilizate în activitatea de eliberare şi evidenţã a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare se asigurã de Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia regim permise de conducere, certificate de înmatriculare şi examinãri, conform contractelor încheiate în acest scop.
Art. 11^7. - (1) Organigrama, statul de organizare, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(2) Coordonarea Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor este condusã de un director, care are calitatea de ordonator de credite, ajutat de un director adjunct, numiţi prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
(4) Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor se constituie pe actualele posturi ale Serviciului central regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare din cadrul Direcţiei Generale de Evidenţã Informatizatã a Persoanei, precum şi din cele aprobate, conform legii, pentru Ministerul Administraţiei şi Internelor."
16. Articolul 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - Serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple analizeazã cererile prevãzute la art. 12 şi emit paşapoartele simple solicitate de cetãţeni sau, dupã caz, înscriu menţiunile necesare în acestea, în condiţiile legii, şi le transmit operativ serviciilor publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor, care le elibereazã solicitanţilor.
17. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Taxa consularã pentru eliberarea paşapoartelor simple, taxa de înmatriculare a autovehiculelor, precum şi pentru furnizarea datelor din Registrul naţional de evidenţã a paşapoartelor, din registrele judeţene şi al municipiului Bucureşti de evidenţã a paşapoartelor şi din Registrul naţional de evidenţã a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare şi registrele judeţene şi al municipiului Bucureşti de evidenţã a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Administraţiei şi Internelor şi cu avizul Consiliului Concurenţei.
(2) Sumele obţinute din încasarea tarifelor prevãzute la alin. (1) se fac venit la bugetul de stat."
18. Articolul 15^1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15^1. - (1) Personalul Direcţiei generale de paşapoarte şi al serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple este constituit din poliţişti, funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Personalul constituit din poliţişti şi funcţionari publici, încadrat la Direcţia de paşapoarte şi la formaţiunile teritoriale de paşapoarte din cadrul serviciilor judeţene de evidenţã informatizatã a persoanei, respectiv al Serviciului independent de evidenţã informatizatã a persoanei al municipiului Bucureşti, se transferã în interesul serviciului şi se numeşte pe funcţii la Direcţia generalã de paşapoarte, respectiv la serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, în condiţiile legii.
(3) Personalul contractual încadrat la Direcţia de paşapoarte şi la formaţiunile teritoriale de paşapoarte din cadrul serviciilor judeţene de evidenţã informatizatã a persoanei, respectiv al Serviciului Independent de Evidenţã Informatizatã a Persoanei al municipiului Bucureşti, va fi preluat, în condiţiile legii, de Direcţia generalã de paşapoarte, respectiv de serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, pãstrându-şi drepturile salariale existente pânã la data efectuãrii preluãrii.
(4) Încadrarea şi eliberarea din funcţie a personalului serviciilor publice comunitare se efectueazã prin ordin al prefectului, în condiţiile legii, cu avizul Direcţiei generale de paşapoarte.
(5) Personalul disponibilizat în urma înfiinţãrii Direcţiei generale de paşapoarte şi a serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple beneficiazã de drepturile prevãzute de lege."
19. Dupã articolul 15^1 se introduce un nou articol, articolul 15^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 15^2 - (1) Personalul Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor şi al serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor este constituit din poliţişti, funcţionari publici şi personal contractual.
(2) Personalul constituit din poliţişti şi funcţionari publici, încadrat la Serviciul central regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare şi la compartimentele regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare din cadrul serviciilor judeţene de evidenţã informatizatã a persoanei, respectiv la Sectorul regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare din cadrul Serviciului independent de evidenţã informatizatã a persoanei al municipiului Bucureşti din structura Ministerului Administraţiei şi Internelor se transferã în interesul serviciului şi se numeşte pe funcţii la Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, respectiv la serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, în condiţiile legii.
(3) Personalul contractual încadrat la Serviciul central regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare şi la compartimentele regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare din cadrul serviciilor judeţene de evidenţã informatizatã a persoanei, respectiv la Sectorul regim permise de conducere şi certificate de înmatriculare din cadrul Serviciului independent de evidenţã informatizatã a persoanei al municipiului Bucureşti din structura Ministerului Administraţiei şi Internelor va fi preluat, în condiţiile legii, de Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, respectiv de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, pãstrându-şi drepturile salariale existente pânã la data efectuãrii preluãrii.
(4) Încadrarea şi eliberarea din funcţie a personalului serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor se efectueazã prin ordin al prefectului, în condiţiile legii, cu avizul Direcţiei regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.
20. Articolele 16 şi 17, precum şi alineatul (1) al articolului 18 se abrogã.
21. În cuprinsul <>Ordonanţei Guvernului nr. 83/2001 , denumirea "Direcţia generalã pentru paşapoarte" se înlocuieşte cu "Direcţia generalã de paşapoarte", iar denumirea "Ministerul Administraţiei Publice" se înlocuieşte cu "Ministerul Administraţiei şi Internelor".
ART. VIII
<>Ordonanţa Guvernului nr. 65/1997 privind regimul paşapoartelor în România, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 226 din 30 august 1997, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 216/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (3) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul în care cetãţeanul român nu deţine documente prin care sã poatã face dovada identitãţii sale, paşaportul consular va fi eliberat numai dupã confirmarea acesteia de cãtre Direcţia generalã de paşapoarte".
2. Articolul 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Paşapoartele simple se elibereazã de serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, denumite în continuare serviciile publice comunitare, şi se pãstreazã de cãtre titulari."
3. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple se depun, personal, de cãtre solicitanţi la serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor."
4. Alineatul (1) al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple ori de prelungire a valabilitãţii acestora, includerea ulterioarã a minorilor ori aplicarea ulterioarã a menţiunilor se soluţioneazã de cãtre serviciile publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple."
5. Alineatul (2) al articolului 16 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Paşapoartele gãsite, precum şi cele care au aparţinut persoanelor decedate se predau celui mai apropiat serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple sau, dupã caz, de evidenţã a persoanelor."
6. Articolul 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - Cetãţenii români cu domiciliul în strãinãtate ori cei aflaţi temporar în strãinãtate, cãrora autoritãţile statului respectiv le-au aprobat stabilirea domiciliului, pot depune cererile pentru eliberarea paşapoartelor simple, în care se menţioneazã ţara de domiciliu, la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, iar când se aflã temporar în ţarã, la serviciile publice comunitare pe raza cãrora au avut ultimul domiciliu sau pe raza cãrora au reşedinţa."
7. Alineatul (2) al articolului 26 va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pierderea, deteriorarea sau distrugerea paşaportului simplu ori a altui document de cãlãtorie se declarã la serviciul public comunitar pe raza cãruia domiciliazã titularul, iar a celui de serviciu sau diplomatic, la Ministerul Afacerilor Externe."
ART. IX
Alineatul (3) al articolului 13 şi articolul 29 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 958 din 28 decembrie 2002 se abrogã.
ART. X
(1) În cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor se înfiinţeazã Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date Privind Evidenţa Persoanelor, la nivel de direcţie, în limita numãrului de posturi aprobat prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003 , cu atribuţii în gestionarea şi administrarea la nivel naţional a bazelor de date privind evidenţa persoanei, cãrţilor de identitate, paşapoartelor, permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare a vehiculelor şi a altor documente necesare persoanei în relaţiile cu statul.
(2) Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Centrului prevãzut la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.
ART. XI
De la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe, urmãtoarele denumiri din actele normative în vigoare se înlocuiesc dupã cum urmeazã:
a) Direcţia de paşapoarte - Direcţia generalã de paşapoarte;
b) Direcţia de evidenţã a populaţiei - Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor;
c) Direcţia Generalã de Evidenţã Informatizatã a Persoanei - Direcţia generalã de paşapoarte, Direcţia regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor sau Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, dupã caz;
d) formaţiune de evidenţã informatizatã a persoanei - serviciu public comunitar de evidenţã a persoanei, serviciu public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor sau serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, dupã caz.
ART. XII
Guvernul va modifica în mod corespunzãtor hotãrârile adoptate în temeiul actelor normative modificate şi completate prin prezenta ordonanţã de urgenţã, <>Hotãrârea Guvernului nr. 85/2003 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 58 din 31 ianuarie 2003 şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 725/2003 privind structura organizatoricã şi efectivele Ministerului Administraţiei şi Internelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 478 din 4 iulie 2003.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
ministrul administraţiei şi internelor,
Marian Florian Sãniuţã

Ministrul delegat
pentru administraţia publicã,
Gabriel Oprea

Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Eugen Bejinariu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu


Bucureşti, 15 iunie 2004.
Nr. 50.
--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016