Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 43 din 5 mai 2010  pentru modificarea unor acte normative in vederea reducerii sau simplificarii administrative a unor autorizatii/avize/proceduri ca urmare a masurilor asumate de Guvernul Romaniei in cadrul Planului de simplificare aferent Memorandumului de intelegere dintre Comunitatea Europeana si Romania, semnat la Bucuresti si la Bruxelles la 23 iunie 2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 43 din 5 mai 2010 pentru modificarea unor acte normative in vederea reducerii sau simplificarii administrative a unor autorizatii/avize/proceduri ca urmare a masurilor asumate de Guvernul Romaniei in cadrul Planului de simplificare aferent Memorandumului de intelegere dintre Comunitatea Europeana si Romania, semnat la Bucuresti si la Bruxelles la 23 iunie 2009

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 316 din 13 mai 2010
ORDONANŢÃ DE URGENŢÃ nr. 43 din 5 mai 2010
pentru modificarea unor acte normative în vederea reducerii sau simplificãrii administrative a unor autorizaţii/avize/proceduri ca urmare a mãsurilor asumate de Guvernul României în cadrul Planului de simplificare aferent Memorandumului de înţelegere dintre Comunitatea Europeanã şi România, semnat la Bucureşti şi la Bruxelles la 23 iunie 2009
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 316 din 13 mai 2010

Având în vedere <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 82/2009 pentru ratificarea Memorandumului de înţelegere dintre Comunitatea Europeanã şi România, semnat la Bucureşti şi la Bruxelles la 23 iunie 2009, şi a Acordului de împrumut, în sumã de pânã la 5.000.000.000 euro, dintre România, în calitate de Împrumutat, Banca Naţionalã a României, în calitate de agent al Împrumutatului, şi Comunitatea Europeanã, în calitate de Împrumutãtor, semnat la Luxemburg la 23 iunie 2009 şi la Bucureşti la 18 iunie 2009, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 364/2009 , cu completãrile ulterioare,
luând în considerare necesitatea respectãrii angajamentelor asumate de Guvernul României cu privire la progresul în implementarea simplificãrii administrative privind autorizaţiile şi permisele, prevãzute în anexa nr. 1 la Memorandumul de înţelegere dintre Comunitatea Europeanã şi România, la capitolul "Reformã structuralã",
ţinând seama cã neîndeplinirea mãsurilor prevãzute de Memorandumul de înţelegere dintre Comunitatea Europeanã şi România poate atrage blocarea tranşei a III-a din împrumut, în valoare de pânã la 1,15 miliarde euro, cu termen în aprilie 2010,
deoarece în caz contrar este pusã în pericol derularea Memorandumului de înţelegere dintre Comunitatea Europeanã şi România în conformitate cu calendarul stabilit în anexa nr. 1, existând riscul blocãrii sumelor aferente urmãtoarelor tranşe,
în contextul recesiunii economice severe care pune în pericol stabilitatea economicã a României şi pentru asigurarea eliberãrii la timp a sumelor aferente împrumutului prevãzut de Memorandumul de înţelegere dintre Comunitatea Europeanã şi România,
elemente care vizeazã interesul public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare,
în temeiul <>art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã ,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea energiei electrice nr. 13/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 23 ianuarie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 11 alineatul (2), litera ţ) se abrogã.

2. La articolul 15 alineatul (1), punctul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"1. autorizaţii de înfiinţare pentru realizarea de noi capacitãţi energetice de producere a energiei electrice, inclusiv de capacitãţi de producere a energiei electrice şi termice în cogenerare, sau retehnologizarea acestora, dacã puterea electricã instalatã a capacitãţilor respective depãşeşte 1 MW;".

3. La articolul 15, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Activitatea unei persoane de revânzare a energiei electrice cãtre utilizatorii reţelelor electrice aflate în exploatarea sa se desfãşoarã fãrã licenţa de furnizare prevãzutã la alin. (1) pct. 2 lit. f), în condiţiile respectãrii reglementãrilor specifice, aprobate de autoritatea competentã."

ART. II
<>Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 938 din 20 noiembrie 2006, cu modificãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 24, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Toate intervenţiile care se efectueazã asupra monumentelor istorice, altele decât cele de schimbare a funcţiunii sau a destinaţiei, de întreţinere sau de reparaţii curente, indiferent de sursa lor de finanţare şi de regimul de proprietate a imobilului, se fac cu specialişti şi experţi atestaţi şi sub inspecţia şi controlul propriu ale Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, respectiv ale serviciilor publice deconcentrate ale Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, în condiţiile legii."

2. La articolul 26 alineatul (1), punctul 16 va avea urmãtorul cuprins:
"16. instituie, în termen de 90 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei legi, Registrul specialiştilor, Registrul experţilor şi verificatorilor tehnici;".

3. La articolul 26 alineatul (1), punctul 18 se abrogã.

4. La articolul 28 alineatul (3), litera j) se abrogã.

5. La articolul 33 alineatul (1), litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) propune criteriile de atestare a specialiştilor şi experţilor din domeniul protejãrii monumentelor istorice;".

ART. III
<>Ordonanţa Guvernului nr. 25/2006 privind întãrirea capacitãţii administrative a Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 657 din 18 septembrie 2008, se modificã şi se completeazã dupã cum urmezã:

1. Dupã articolul 3 se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 3^1. - (1) Oficiul Român pentru Drepturile de Autor administreazã sistemul informatic naţional privind evidenţa şi simplificarea plãţii drepturilor de autor şi a drepturilor conexe de cãtre utilizatori şi a repartiţiei remuneraţiilor colectate de organismele de gestiune colectivã în cadrul proiectului e-guvernare.
(2) Normele metodologice privind crearea şi funcţionarea evidenţei naţionale prevãzute la alin. (1) se stabilesc prin hotãrâre a Guvernului. Costurile de realizare a acestei evidenţe naţionale sunt suportate de organismele de gestiune colectivã beneficiare ale remuneraţiilor datorate de utilizatori."

2. La articolul 6 alineatul (1) punctul 1, litera d) se abrogã.

3. La articolul 6 alineatul (2), litera d) se abrogã.

4. La articolul 9, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) În vederea înscrierii fonogramelor, persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice care produc fonograme pe teritoriul României depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor o cerere-tip pentru fiecare fonogramã."

5. La articolul 9, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Cererea-tip prevãzutã la alin. (2) este completatã de solicitanţi, în mod obligatoriu, cu date şi informaţii, pe propria rãspundere, privind:
a) titlul fonogramei şi lista operelor conţinute;
b) titularii drepturilor de autor şi ai drepturilor conexe pentru fiecare operã şi procentul din drepturile patrimoniale cuvenit fiecãrui titular, în cazul gestiunii colective extinse;
c) contractele de cesiune încheiate cu titularii dreptului de autor (direct de compozitor, textier, editor etc. sau prin organismele de gestiune colectivã) şi cu titularii de drepturi conexe (artişti interpreţi, executanţi, producãtori de fonograme etc.);
d) numele cedenţilor, drepturile patrimoniale cesionate, felul, durata şi teritoriul cesiunii;
e) anul, ţara şi data primei fixãri a fonogramei;
f) anul primei publicãri sau a primei radiodifuzãri a fonogramei."

6. La articolul 9, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Pentru persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice care importã fonograme, respectiv desfãşoarã activitãţi de comerţ intracomunitar, cererea-tip este completatã de solicitanţi, în mod obligatoriu, cu date şi informaţii, pe propria rãspundere, privind drepturile de autor şi drepturile conexe, factura externã şi declaraţia vamalã de import, dupã caz. Cererea-tip este însoţitã de copia înscrisului doveditor al acordului titularului de drepturi privind importul, distribuirea şi comercializarea de fonograme pe teritoriul României, în traducere autorizatã în limba românã."

7. La articolul 9, alineatele (4), (5) şi (6) se abrogã.

8. Articolul 10 modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Dupã verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 9, Oficiul Român pentru Drepturile de Autor elibereazã solicitanţilor adeverinţe de înscriere a fonogramelor în Registrul naţional al fonogramelor, astfel:
a) pentru cererile completate on-line în aplicaţia informaticã a Oficiului, anterior depunerii şi înregistrãrii la Oficiu, în termen de 4 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii;
b) pentru cererile depuse şi înregistrate direct la Oficiu, în termen de 6 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii;
c) pentru cazurile în care se solicitã eliberarea în regim de urgenţã, în termen de douã zile lucrãtoare de la data înregistrãrii.
(2) Persoanele fizice sau juridice care produc pe teritoriul României fonograme cu opere din repertoriul internaţional, naţional sau cele cãrora le-a fost cesionat de cãtre producãtorii români dreptul de reproducere şi distribuire de fonograme în România sunt obligate sã depunã la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor un exemplar al fonogramei pe fiecare tip de suport, în forma în care acesta a fost introdus în circuitul comercial, în termen de 30 de zile de la data emiterii adeverinţei de înscriere a fonogramelor în Registrul naţional al fonogramelor.
(3) Persoanele prevãzute la art. 9 alin. (1) pot depune la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor elemente detaliate privind identificarea fonogramelor originale. Aceste elemente au caracter confidenţial, urmând a fi comunicate, la cerere, numai organelor de supraveghere şi control al aplicãrii legislaţiei privind dreptul de autor şi drepturile conexe."

9. La articolul 17 alineatul (1) punctul 1, literele a) şi e) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"a) producere de programe pentru calculator destinate comercializãrii prin magazine;
......................................................
e) comercializare de programe pentru calculator prin magazine specializate în vânzarea de programe pentru calculator şi echipamente IT;".

10. La articolul 23, alineatele (2) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(2) În vederea înscrierii videogramelor în Registrul naţional al videogramelor, persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice prevãzute la alin. (1) depun la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor o cerere-tip.
......................................................
(5) Pentru persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice care importã videograme, respectiv desfãşoarã activitãţi de comerţ intracomunitar, cererea-tip este completatã de solicitanţi, în mod obligatoriu, cu date şi informaţii, pe propria rãspundere, privind drepturile de autor şi drepturile conexe, factura externã şi declaraţia vamalã de import, dupã caz. Cererea-tip este însoţitã de copia înscrisului doveditor al acordului titularului de drepturi privind importul, distribuirea şi comercializarea de videograme pe teritoriul României, în traducere autorizatã în limba românã."

11. La articolul 23, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Cererea-tip prevãzutã la alin. (2) este completatã de solicitanţi, în mod obligatoriu, cu date şi informaţii, pe propria rãspundere, privind urmãtoarele:
a) titlul operei;
b) contractele de cesiune a drepturilor de autor şi a drepturilor conexe, numele cedenţilor, drepturile patrimoniale cesionate, felul, durata şi teritoriul cesiunii;
c) titularii drepturilor de autor şi ai drepturilor conexe;
d) data primei fixãri şi a primei publicãri sau radiodifuzãri a videogramei."

12. La articolul 23, alineatul (4) se abrogã.

13. La articolul 23, alineatele (6), (7) şi (8) se abrogã.

14. Articolul 24 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 24. - (1) Dupã verificarea îndeplinirii condiţiilor prevãzute la art. 23, Oficiul Român pentru Drepturile de Autor elibereazã solicitanţilor adeverinţe de înscriere a videogramelor în Registrul naţional al videogramelor, astfel:
a) pentru cererile completate on-line în aplicaţia informaticã a Oficiului, anterior depunerii şi înregistrãrii la Oficiu, în termen de 4 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii;
b) pentru cererile depuse şi înregistrate direct la Oficiu, în termen de 6 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii;
c) pentru cazurile în care se solicitã eliberarea în regim de urgenţã, în termen de douã zile lucrãtoare de la data înregistrãrii.
(2) Persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice care au produs videograme pe teritoriul României au obligaţia sã depunã un exemplar al videogramei în forma în care se introduce în circuitul comercial. În situaţia în care exemplarul nu este depus în termen de 30 de zile de la data eliberãrii adeverinţei, înscrierea se anuleazã."

15. Articolul 35 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - Înregistrarea persoanelor fizice autorizate şi a persoanelor juridice în registrele naţionale administrate de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor se efectueazã în baza cererilor-tip specifice, însoţite de copia certificatului de înregistrare la oficiul registrului comerţului. Datele şi informaţiile nereale declarate în cererea-tip atrag rãspunderea solicitantului, potrivit legii."

16. La articolul 36, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 36. - (1) Dupã verificarea documentelor prevãzute la art. 35, Oficiul Român pentru Drepturile de Autor elibereazã certificatul corespunzãtor solicitanţilor, astfel:
a) pentru cererile completate on-line în aplicaţia informaticã a Oficiului, anterior depunerii şi înregistrãrii la Oficiu, în termen de 4 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii;
b) pentru cererile depuse şi înregistrate direct la Oficiu, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii;
c) pentru cazurile în care se solicitã eliberarea în regim de urgenţã, în termen de douã zile lucrãtoare de la data înregistrãrii."

17. La articolul 43 alineatul (1), litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"c) comercializarea sau deţinerea în vederea comercializãrii de fonograme ori videograme fãrã marcaje holografice, cu amendã de la 2.000 lei la 20.000 lei şi confiscarea acestora."

18. La articolul 44, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Contravenţiile prevãzute la art. 43 alin. (1) lit. a), c), e), g), n) şi o) se pot constata şi sancţiona şi de cãtre personalul Jandarmeriei Române."

ART. IV
Articolul 260 din <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:

"Art. 260. - (1) Lichidarea societãţii trebuie terminatã în cel mult un an de la data dizolvãrii. Pentru motive temeinice, tribunalul poate prelungi acest termen cu perioade de câte 6 luni, dar nu cu mai mult de 24 de luni cumulat.
(2) Lichidarea nu libereazã pe asociaţi şi nu împiedicã deschiderea procedurii de faliment a societãţii.
(3) În termen de 30 de zile de la dizolvare vor fi numiţi lichidatorii, în condiţiile art. 262, respectiv art. 264.
(4) În termen de 60 de zile de la numire, lichidatorul trebuie sã depunã la oficiul registrului comerţului, pentru menţionare în registrul comerţului, un raport privind situaţia economicã a societãţii. Dacã, potrivit raportului, debitorul îndeplineşte condiţiile pentru deschiderea procedurii simplificate de insolvenţã, lichidatorul are obligaţia de a solicita deschiderea acestei proceduri în termen de 15 zile de la data depunerii raportului.
(5) La împlinirea unui termen de 6 luni de la numire, lichidatorul trebuie sã depunã la oficiul registrului comerţului un raport privind stadiul operaţiunilor de lichidare. La împlinirea termenului de un an prevãzut la alin. (1) lichidatorul trebuie sã depunã la oficiul registrului comerţului un nou raport, însoţit, dacã este cazul, şi de hotãrârea instanţei de prelungire a termenului de lichidare, pentru menţionare în registrul comerţului.
(6) Pentru fiecare prelungire a termenului de lichidare, lichidatorul are obligaţia de a depune la oficiul registrului comerţului hotãrârea instanţei, precum şi raportul privind stadiul operaţiunilor de lichidare.
(7) Nerespectarea obligaţiei de depunere a rapoartelor prevãzute la alin. (4)-(6) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 50 lei la 100 lei. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizeazã, din oficiu sau în urma sesizãrii oricãrei pãrţi interesate, de cãtre directorul oficiului registrului comerţului şi/sau de persoana sau persoanele desemnate de cãtre directorul general al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, potrivit dispoziţiilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea unor mãsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerţului.
(8) În termen de 15 zile de la terminarea lichidãrii, lichidatorii vor depune la registrul comerţului cererea de radiere a societãţii din registrul comerţului, sub sancţiunea unei amenzi judiciare de 200 lei pentru fiecare zi de întârziere, care va fi aplicatã de tribunalul în circumscripţia cãruia îşi are sediul comerciantul, în urma sesizãrii oricãrei pãrţi interesate. Încheierea judecãtorului prin care se dispune amendarea lichidatorului este executorie şi poate fi atacatã cu recurs.
(9) Sancţiunea prevãzutã la alin. (7) se aplicã şi lichidatorului care nu introduce cererea de deschidere a procedurii insolvenţei în termenul prevãzut la alin. (4).
(10) Dacã în termen de 3 luni de la expirarea termenului menţionat la alin. (1), prelungit de tribunal dupã caz, oficiul registrului comerţului nu a fost sesizat cu nicio cerere de radiere sau cu nicio cerere de numire a lichidatorului, societatea este radiatã din oficiu din registrul comerţului. Radierea se dispune prin sentinţã a tribunalului comercial sau a secţiei comerciale a tribunalului în a cãrui circumscripţie se aflã sediul societãţii, pronunţatã la cererea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, cu citarea societãţii şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi a direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz. Procedura prevãzutã de <>art. 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 116/2009 se aplicã în mod corespunzãtor.
(11) Hotãrârea judecãtoreascã de radiere se comunicã societãţii la sediul social, Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, şi oficiului registrului comerţului unde este înregistratã, se înregistreazã în registrul comerţului şi se afişeazã pe pagina de internet a Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi la sediul oficiului registrului comerţului de pe lângã tribunalul în a cãrui circumscripţie s-a aflat sediul social al societãţii.
(12) Bunurile rãmase din patrimoniul societãţii radiate din registrul comerţului revin acţionarilor, care rãspund în limita valorii acestora pentru acoperirea creanţelor, conform prevederilor Codului de procedurã civilã."

ART. V
Prevederile articolului 260 din <>Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se aplicã în mod corespunzãtor tuturor categoriilor de persoane juridice înregistrate în registrul comerţului.
ART. VI
(1) Prevederile <>art. 260 din Legea nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel cum a fost modificat prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se aplicã în mod corespunzãtor şi procedurilor de dizolvare sau lichidare voluntarã aflate în derulare la data intrãrii în vigoare a acesteia, data de la care curg termenele prevãzute la <>art. 260 din Legea nr. 31/1990 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (1), societãţile comerciale care la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se aflã în dizolvare sau lichidare voluntarã de mai mult de 3 ani sunt radiate din oficiu din registrul comerţului. Radierea se dispune prin sentinţã a tribunalului comercial sau a secţiei comerciale a tribunalului în a cãrui circumscripţie se aflã sediul societãţii, la cererea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului. Soluţionarea cererii se face cu citarea societãţii şi a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi a direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz. Procedura prevãzutã de <>art. 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 116/2009 pentru instituirea unor mãsuri privind activitatea de înregistrare în registrul comerţului se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Dispoziţiile alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor şi societãţilor care se aflã în lichidare voluntarã de mai mult de 5 ani, în urma prelungirii termenului de 3 ani, dispusã de tribunal, potrivit legii.
(4) Pentru acţiunile formulate în temeiul prezentului articol, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului este scutit de taxe judiciare de timbru şi timbru judiciar.
ART. VII
<>Legea viei şi vinului în sistemul organizãrii comune a pieţei vitivinicole nr. 244/2002, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 633 din 14 septembrie 2007, cu modificãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:

1. Articolul 11 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) În arealele viticole sau în extravilanul localitãţilor din afara arealelor viticole, înfiinţarea de plantaţii de viţã-de-vie pe o suprafaţã de peste 0,1 ha de operator economic sau de familie şi extinderea peste aceastã limitã a celor existente se pot face numai în baza unui drept de plantare/replantare, potrivit normelor metodologice de aplicare a prezentei legi.
(2) Plantarea/replantarea viţei-de-vie se face în baza unui drept de plantare sau de replantare ori de plantare pe o rezervã. Crearea rezervei regionale (judeţene) şi/sau naţionale a drepturilor de plantare a viţei-de-vie are scopul de a permite administraţiei publice locale şi centrale atribuirea dreptului de plantare a viţei-de-vie acelor persoane fizice/juridice care, pe baza unor criterii obiective, vor justifica necesitatea obţinerii acestor drepturi.
(3) Procedura şi condiţiile de acordare a drepturilor prevãzute la alin. (2), precum şi perioada de valabilitate a acestor drepturi se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale.
(4) În arealele viticole sau în extravilanul localitãţilor din afara arealelor viticole, înfiinţarea de plantaţii de viţã-de-vie pe o suprafaţã de peste 0,1 ha se face cu soiuri admise în culturã şi în baza Cererii de plantare/replantare a viţei-de-vie şi de înscriere în Registrul plantaţiilor viticole, depusã la direcţia pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti.
(5) Modelul de Cerere de plantare/replantare a viţei-de-vie şi de înscriere în Registrul plantaţiilor viticole se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale.
(6) În vederea înfiinţãrii de plantaţii viticole pe suprafeţe mai mari de 3 ha este necesarã prezentarea de cãtre solicitant a unui proiect de înfiinţare a plantaţiei viticole, avizat de unitatea de cercetãri vitivinicole din zonã."

2. Articolul 15 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - (1) Defrişarea plantaţiilor de viţã-de-vie în suprafaţã mai mare de 0,1 ha se face de cãtre persoane fizice/juridice, pe baza Declaraţiei de defrişare a plantaţiilor de viţã-de-vie şi cererii pentru eliminarea parcelei/parcelelor defrişate din Registrul plantaţiilor viticole, depusã la direcţia pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţeanã sau a municipiului Bucureşti, dupã caz.
(2) Modelul de Declaraţie de defrişare a viţei de vie şi cerere pentru eliminarea parcelei/parcelelor defrişate din Registrul plantaţiilor viticole se aprobã prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltãrii rurale.
(3) Persoanele care defrişeazã plantaţii de viţã-de-vie înscrise în Registrul plantaţiilor viticole beneficiazã de un drept de replantare în suprafaţã echivalentã de culturã purã cu cea defrişatã sau propusã pentru defrişare. Dreptul individual de replantare poate fi exercitat în termen de 8 ani de la data acordãrii acestuia.
(4) Prin culturã purã se înţelege suprafaţa efectiv ocupatã cu butucii de viţã-de-vie, delimitatã de perimetrul extern al butucilor, la care se adaugã o zonã-tampon a cãrei lãţime corespunde jumãtãţii distanţei dintre rânduri."

3. La articolul 51, literele a) şi n) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) înfiinţarea de plantaţii viticole în suprafaţã de peste 0,1 ha de persoanã fizicã sau juridicã ori extinderea peste aceastã limitã a celor existente, fãrã un drept corespunzãtor de plantare/replantare, potrivit prevederilor art. 11;
......................................................
n) defrişarea viţei-de-vie din soiuri nobile admise în culturã, în suprafaţã mai mare de 0,1 ha, fãrã declaraţie de defrişare potrivit prevederilor art. 15 alin. (1)."

ART. VIII
<>Normele metodologice de aplicare a <>Legii viei şi vinului în sistemul organizãrii comune a pieţei vitivinicole nr. 244/2002 , aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.134/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 798 din 4 noiembrie 2002, cu modificãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 9, alineatele (7), (8) şi (9) se abrogã.

2. La articolul 10, alineatele (1) şi (2) se abrogã.

3. Articolele 17, 18 şi 19 se abrogã.

ART. IX
<>Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socialã a persoanelor vârstnice, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 157 din 6 martie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 13, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) Pentru asigurarea îngrijirii la domiciliu a persoanei vârstnice aflate în situaţia de dependenţã sociomedicalã, stabilitã conform grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, consiliile locale pot angaja personal de îngrijire prin plata cu ora, fracţiuni de normã sau normã întreagã, în funcţie de perioada de îngrijire necesarã a se acorda şi cu respectarea criteriilor prevãzute de standardele de calitate aplicabile în domeniu, conform legislaţiei în vigoare."

2. La articolul 13, alineatul (3) se abrogã.

ART. X
Alineatul (1) al articolului 43 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 603 din 31 august 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:

"Art. 43. - (1) Regulamentul şi/sau orice alt document în baza cãruia urmeazã sã se desfãşoare loteria publicitarã trebuie sã fie autentificat(e) de un notar public înainte de începerea operaţiunii."

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Ministrul economiei,
comerţului şi mediului de afaceri,
Adriean Videanu

Ministrul culturii şi patrimoniului naţional,
Kelemen Hunor

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Ministrul agriculturii şi dezvoltãrii rurale,
Mihail Dumitru

Ministrul sãnãtãţii,
Cseke Attila

Ministrul justiţiei,
Cãtãlin Marian Predoiu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 5 mai 2010.
Nr. 43.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016