Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDONANTA DE URGENTA nr. 39 din 21 aprilie 2010 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala
În vederea respectãrii angajamentelor asumate de Guvernul României cu privire la: - îmbunãtãţirea practicilor de gestionare a creanţelor fiscale şi arieratelor, precum şi la întãrirea controlului asupra contribuabililor, menţionate la pct. 17 din Scrisoarea suplimentarã de intenţie, semnatã de autoritãţile române la data de 8 septembrie 2009 şi aprobatã prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internaţional din 21 septembrie 2009, ratificatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 99/2009 privind ratificarea Aranjamentului stand-by dintre România şi Fondul Monetar Internaţional, convenit prin Scrisoarea de intenţie transmisã de autoritãţile române, semnatã la Bucureşti la 24 aprilie 2009, şi prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internaţional din 4 mai 2009, precum şi a Scrisorii suplimentare de intenţie, semnatã de autoritãţile române la data de 8 septembrie 2009 şi aprobatã prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internaţional din 21 septembrie 2009; - adoptarea prin ordonanţã de urgenţã, pânã la finele lunii aprilie 2010, a legislaţiei de îmbunãtãţire a administraţiei fiscale, menţionatã la pct. 10 din Scrisoarea de intenţie, semnatã de autoritãţile române la Bucureşti la 5 februarie 2010 şi aprobatã prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internaţional din 19 februarie 2010, ratificatã prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 10/2010 privind ratificarea Scrisorii de intenţie, semnatã de autoritãţile române la Bucureşti la 5 februarie 2010 şi aprobatã prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internaţional din 19 februarie 2010, şi pentru modificarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 99/2009 privind ratificarea Aranjamentului stand-by dintre România şi Fondul Monetar Internaţional, convenit prin Scrisoarea de intenţie transmisã de autoritãţile române, semnatã la Bucureşti la 24 aprilie 2009, şi prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internaţional din 4 mai 2009, precum şi a Scrisorii suplimentare de intenţie, semnatã de autoritãţile române la data de 8 septembrie 2009 şi aprobatã prin Decizia Consiliului director al Fondului Monetar Internaţional din 21 septembrie 2009; - elaborarea şi adoptarea de cãtre Guvernul României, prin ordonanţã de urgenţã, a legislaţiei privind Codul de procedurã fiscalã, care vizeazã creşterea eficienţei managementului fiscal, pânã la finele lunii aprilie 2010, menţionatã la pct. B din anexa I la Memorandumul suplimentar de înţelegere dintre Uniunea Europeanã şi România, semnat la Bucureşti la 18 februarie 2010 şi la Bruxelles la 22 februarie 2010, ratificat prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 11/2010 privind ratificarea Memorandumului suplimentar de înţelegere (primul addendum la Memorandumul de înţelegere) dintre Uniunea Europeanã şi România, semnat la Bucureşti la 18 februarie 2010 şi la Bruxelles la 22 februarie 2010, la Memorandumul de înţelegere dintre Comunitatea Europeanã şi România, semnat la Bucureşti şi la Bruxelles la 23 iunie 2009, şi pentru completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 82/2009 pentru ratificarea Memorandumului de înţelegere dintre Comunitatea Europeanã şi România, semnat la Bucureşti şi la Bruxelles la 23 iunie 2009, şi a Acordului de împrumut, în sumã de pânã la 5.000.000.000 euro, dintre România, în calitate de Împrumutat, Banca Naţionalã a României, în calitate de agent al Împrumutatului, şi Comunitatea Europeanã, în calitate de Împrumutãtor, semnat la Luxemburg la 23 iunie 2009 şi la Bucureşti la 18 iunie 2009, având în vedere recomandãrile misiunii de asistenţã tehnicã a Fondului Monetar Internaţional (FMI) acordatã Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã în cursul anului 2009 şi luând în considerare recomandarea reprezentantului regional al FMI pentru România şi Bulgaria, respectiv de a nu utiliza procedura de cesiune a creanţelor fiscale datoritã riscurilor ce pot apãrea în ceea ce priveşte managementul arieratelor, ţinând cont de faptul cã în cazul neadoptãrii prin ordonanţã de urgenţã a mãsurilor vizate, conform angajamentelor asumate, România se expune riscului ca tranşele ulterioare ale împrumuturilor acordate de FMI şi UE sã nu fie eliberate, în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii extraordinare, a cãror reglementare nu poate fi amânatã, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. I <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Articolul 4 se abrogã. 2. La articolul 5, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins: "(2) Comisia fiscalã centralã constituitã potrivit art. 6 din codul fiscal are responsabilitãţi de elaborare a deciziilor cu privire la aplicarea unitarã a prezentului cod, a legislaţiei subsecvente acestuia, precum şi a legislaţiei care intrã în sfera de aplicare a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã." 3. La articolul 21 alineatul (2), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "b) dreptul la perceperea dobânzilor, penalitãţilor de întârziere sau majorãrilor de întârziere, dupã caz, în condiţiile legii, denumite creanţe fiscale accesorii." 4. La articolul 22, litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "d) obligaţia de a plãti dobânzi, penalitãţi de întârziere sau majorãri de întârziere, dupã caz, aferente impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi altor sume datorate bugetului general consolidat, denumite obligaţii de platã accesorii;". 5. La articolul 71, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Obligaţiile fiscale se considerã a fi îndeplinite în termen, fãrã perceperea de dobânzi, penalitãţi de întârziere sau majorãri de întârziere, dupã caz, ori aplicarea de sancţiuni prevãzute de lege, dacã acestea se executã în termen de 60 de zile de la încetarea evenimentelor prevãzute la alin. (1)." 6. La articolul 97, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins: "(4) În situaţia în care organele de inspecţie fiscalã constatã cã evidenţele contabile sau fiscale ori declaraţiile contribuabilului sunt incorecte, incomplete, false, precum şi în situaţia în care acestea nu existã sau nu sunt puse la dispoziţie, organele de inspecţie vor stabili obligaţia fiscalã prin utilizarea metodelor indirecte de reconstituire a veniturilor sau cheltuielilor. Procedurile şi metodele indirecte de reconstituire a veniturilor sau cheltuielilor se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã." 7. La articolul 115 alineatul (1), literele a) şi c) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "a) sumele datorate în contul ratei din luna curentã din graficul de platã a obligaţiei fiscale pentru care s-a aprobat o eşalonare la platã, precum şi dobânda sau majorarea de întârziere, dupã caz, datoratã în luna curentã din grafic sau suma amânatã la platã, împreunã cu dobânda sau majorarea de întârziere, dupã caz, datoratã pe perioada amânãrii, în cazul în care termenul stabilit pentru plata sumelor respective se împlineşte în luna curentã, precum şi obligaţiile fiscale curente de a cãror platã depinde menţinerea valabilitãţii înlesnirii acordate; ............................................................................................... c) sumele datorate în contul urmãtoarelor rate din graficul de platã a obligaţiei fiscale pentru care s-a aprobat eşalonarea, pânã la concurenţa cu suma eşalonatã la platã sau pânã la concurenţa cu suma achitatã, dupã caz, precum şi suma amânatã la platã împreunã cu dobânda sau majorarea de întârziere datoratã pe perioada amânãrii, dupã caz;". 8. La titlul VIII, denumirea capitolului III se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "CAPITOLUL III Dobânzi, penalitãţi de întârziere sau majorãri de întârziere" 9. Articolul 119 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 119 Dispoziţii generale privind dobânzi şi penalitãţi de întârziere (1) Pentru neachitarea la termenul de scadenţã de cãtre debitor a obligaţiilor de platã, se datoreazã dupã acest termen dobânzi şi penalitãţi de întârziere. (2) Nu se datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere pentru sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel, obligaţii fiscale accesorii stabilite potrivit legii, cheltuieli de executare silitã, cheltuieli judiciare, sumele confiscate, precum şi sumele reprezentând echivalentul în lei al bunurilor şi sumelor confiscate care nu sunt gãsite la locul faptei. (3) Dobânzile şi penalitãţile de întârziere se fac venit la bugetul cãruia îi aparţine creanţa principalã. (4) Dobânzile şi penalitãţile de întârziere se stabilesc prin decizii întocmite în condiţiile aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, cu excepţia situaţiei prevãzute la art. 142 alin. (6)." 10. Articolul 120 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 120 Dobânzi (1) Dobânzile se calculeazã pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat urmãtoare termenului de scadenţã şi pânã la data stingerii sumei datorate inclusiv. (2) Pentru diferenţele suplimentare de creanţe fiscale rezultate din corectarea declaraţiilor sau modificarea unei decizii de impunere, dobânzile se datoreazã începând cu ziua imediat urmãtoare scadenţei creanţei fiscale pentru care s-a stabilit diferenţa şi pânã la data stingerii acesteia inclusiv. (3) În situaţia în care diferenţele rezultate din corectarea declaraţiilor sau modificarea unei decizii de impunere sunt negative în raport cu sumele stabilite iniţial, se datoreazã dobânzi pentru suma datoratã dupã corectare ori modificare, începând cu ziua imediat urmãtoare scadenţei şi pânã la data stingerii acesteia inclusiv. (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), se datoreazã dobânzi dupã cum urmeazã: a) pentru impozitele, taxele şi contribuţiile stinse prin executare silitã, pânã la data întocmirii procesului-verbal de distribuire inclusiv. În cazul plãţii preţului în rate, dobânzile se calculeazã pânã la data întocmirii procesului-verbal de distribuire a avansului. Pentru suma rãmasã de platã, dobânzile sunt datorate de cãtre cumpãrãtor; b) pentru impozitele, taxele, contribuţiile şi alte sume datorate bugetului general consolidat de cãtre debitorul declarat insolvabil care nu are venituri şi bunuri urmãribile, pânã la data trecerii în evidenţa separatã, potrivit prevederilor art. 176. (5) Modul de calcul al dobânzilor aferente sumelor reprezentând eventuale diferenţe între impozitul pe profit plãtit la data de 25 ianuarie a anului urmãtor celui de impunere şi impozitul pe profit datorat conform declaraţiei de impunere întocmite pe baza situaţiei financiare anuale va fi reglementat prin norme metodologice aprobate prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã. (6) Pentru obligaţiile fiscale neachitate la termenul de platã, reprezentând impozitul pe venit, se datoreazã dobânzi dupã cum urmeazã: a) pentru anul fiscal de impunere, dobânzile pentru plãţile anticipate stabilite de organul fiscal prin decizii de plãţi anticipate se calculeazã pânã la data plãţii debitului sau, dupã caz, pânã la data de 31 decembrie; b) dobânzile pentru sumele neachitate în anul de impunere, potrivit lit. a), se calculeazã începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor pânã la data stingerii acestora inclusiv; c) în cazul în care impozitul pe venit stabilit prin decizia de impunere anualã este mai mic decât cel stabilit prin deciziile de plãţi anticipate, dobânzile se recalculeazã, începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor celui de impunere, la soldul neachitat în raport cu impozitul anual stabilit prin decizia de impunere anualã, urmând a se face regularizarea dobânzilor în mod corespunzãtor. (7) Nivelul dobânzii de întârziere este de 0,05% pentru fiecare zi de întârziere şi poate fi modificat prin legile bugetare anuale." 11. Dupã articolul 120 se introduce un nou articol, articolul 120^1, cu urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 120^1 Penalitãţi de întârziere (1) Plata cu întârziere a obligaţiilor fiscale se sancţioneazã cu o penalitate de întârziere datoratã pentru neachitarea la scadenţã a obligaţiilor fiscale principale. (2) Nivelul penalitãţii de întârziere se stabileşte astfel: a) dacã stingerea se realizeazã în primele 30 de zile de la scadenţã, nu se datoreazã şi nu se calculeazã penalitãţi de întârziere pentru obligaţiile fiscale principale stinse; b) dacã stingerea se realizeazã în urmãtoarele 60 de zile, nivelul penalitãţii de întârziere este de 5% din obligaţiile fiscale principale stinse; c) dupã împlinirea termenului prevãzut la lit. b), nivelul penalitãţii de întârziere este de 15% din obligaţiile fiscale principale rãmase nestinse. (3) Penalitatea de întârziere nu înlãturã obligaţia de platã a dobânzilor." 12. Articolul 121 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 121 Dobânzi şi penalitãţi de întârziere în cazul plãţilor efectuate prin decontare bancarã (1) Nedecontarea de cãtre unitãţile bancare a sumelor cuvenite bugetului general consolidat în termen de 3 zile lucrãtoare de la data debitãrii contului plãtitorului nu îl exonereazã pe plãtitor de obligaţia de platã a sumelor respective şi atrage pentru acesta dobânzi şi penalitãţi de întârziere la nivelul celor prevãzute la art. 120 şi 120^1, dupã termenul de 3 zile. (2) Pentru recuperarea sumelor datorate bugetului şi nedecontate de unitãţile bancare, precum şi a dobânzilor şi penalitãţilor de întârziere prevãzute la alin. (1), plãtitorul se poate îndrepta împotriva unitãţii bancare respective." 13. Articolul 122 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 122 Dobânzi şi penalitãţi de întârziere în cazul compensãrii (1) În cazul creanţelor fiscale stinse prin compensare, dobânzile şi penalitãţile de întârziere se datoreazã pânã la data stingerii inclusiv, astfel: a) pentru compensãrile la cerere, data stingerii este data depunerii la organul competent a cererii de compensare; b) pentru compensãrile din oficiu, data stingerii este data înregistrãrii operaţiei de compensare de cãtre unitatea de trezorerie teritorialã, conform notei de compensare întocmite de cãtre organul competent; c) pentru compensãrile efectuate ca urmare a unei cereri de restituire sau de rambursare a sumei cuvenite debitorului, data stingerii este data depunerii cererii de rambursare sau de restituire. (2) În cazul în care în urma exercitãrii controlului sau analizãrii cererii de compensare s-a stabilit cã suma ce urmeazã a se compensa este mai micã decât suma cuprinsã în cererea de compensare, dobânzile şi penalitãţile de întârziere se recalculeazã. (3) Pentru obligaţiile fiscale stinse prin procedurile de compensare prevãzute de actele normative speciale, data stingerii este data la care se efectueazã compensarea prevãzutã în actul normativ care o reglementeazã sau în normele metodologice de aplicare a acestuia, aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice." 14. Articolul 122^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 122^1 Dobânzi şi penalitãţi de întârziere în cazul deschiderii procedurii insolvenţei Pentru creanţele fiscale nãscute anterior sau ulterior datei deschiderii procedurii insolvenţei nu se datoreazã şi nu se calculeazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere dupã data deschiderii procedurii insolvenţei." 15. Articolul 122^2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 122^2 Dobânzi şi penalitãţi de întârziere în cazul contribuabililor pentru care s-a pronunţat o hotãrâre de dizolvare (1) Pentru creanţele fiscale nãscute anterior sau ulterior datei înregistrãrii hotãrârii de dizolvare a contribuabilului la registrul comerţului, începând cu aceastã datã nu se mai datoreazã şi nu se calculeazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere. (2) În cazul în care prin hotãrâre judecãtoreascã irevocabilã a fost desfiinţat actul care a stat la baza înregistrãrii dizolvãrii, se calculeazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere între data înregistrãrii la registrul comerţului a actelor de dizolvare şi data rãmânerii irevocabile a hotãrârii de desfiinţare." 16. Articolul 123 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 123 Dobânzi în cazul înlesnirilor la platã Pe perioada pentru care au fost acordate înlesniri la plata obligaţiilor fiscale restante se datoreazã dobânzi pentru obligaţiile fiscale ce fac obiectul înlesnirii la platã, cu excepţia celor prevãzute la art. 119 alin. (2)." 17. La articolul 124, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Nivelul dobânzii este cel prevãzut la art. 120 alin. (7) şi se suportã din acelaşi buget din care se restituie ori se ramburseazã, dupã caz, sumele solicitate de plãtitori." 18. Dupã articolul 124 se introduce un nou articol, articolul 124^1, cu urmãtorul cuprins: "ARTICOLUL 124^1 Majorãri de întârziere în cazul creanţelor datorate bugetelor locale (1) Prin excepţie de la prevederile art. 119 alin. (1) şi art. 120^1, pentru neachitarea la termenul de scadenţã de cãtre debitor a obligaţiilor de platã datorate bugetelor locale, se datoreazã dupã acest termen majorãri de întârziere. (2) Nivelul majorãrii de întârziere este de 2% din cuantumul obligaţiilor fiscale principale neachitate în termen, calculatã pentru fiecare lunã sau fracţiune de lunã, începând cu ziua imediat urmãtoare termenului de scadenţã şi pânã la data stingerii sumei datorate inclusiv. (3) Prevederile art. 119-124 sunt aplicabile în mod corespunzãtor. (4) Pentru sumele de restituit de la bugetul local se datoreazã dobândã. Nivelul şi modul de calcul al dobânzii sunt cele prevãzute la alin. (2)." 19. La articolul 142, alineatele (5) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(5) Executarea silitã se desfãşoarã pânã la stingerea creanţelor fiscale înscrise în titlul executoriu, inclusiv a dobânzilor, penalitãţilor de întârziere sau majorãrilor de întârziere, dupã caz, ori a altor sume, datorate sau acordate potrivit legii prin acesta, precum şi a cheltuielilor de executare. (6) În cazul în care prin titlul executoriu sunt prevãzute, dupã caz, dobânzi, penalitãţi de întârziere, majorãri de întârziere sau alte sume, fãrã sã fi fost stabilit cuantumul acestora, ele vor fi calculate de cãtre organul de executare şi consemnate într-un proces-verbal care constituie titlu executoriu, care se comunicã debitorului." 20. La articolul 152 alineatul (1), litera e) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "e) sumele datorate pentru a cãror executare silitã se aplicã sechestrul, inclusiv cele reprezentând dobânzi, penalitãţi de întârziere sau majorãri de întârziere, dupã caz, menţionându-se şi cota acestora, precum şi actul normativ în baza cãruia a fost stabilitã obligaţia de platã;". 21. La articolul 165, alineatele (1), (2) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(1) În cazul vânzãrii la licitaţie a bunurilor imobile cumpãrãtorii pot solicita plata preţului în rate, în cel mult 12 rate lunare, cu un avans de minimum 50% din preţul de adjudecare a bunului imobil şi cu plata unei dobânzi sau majorãri de întârziere, dupã caz, stabilite conform prezentului cod. Organul de executare va stabili condiţiile şi termenele de platã a preţului în rate. (2) Cumpãrãtorul nu va putea înstrãina bunul imobil decât dupã plata preţului în întregime şi a dobânzii sau majorãrii de întârziere stabilite. ...................................................................... (4) Suma reprezentând dobânda sau majorarea de întârziere, dupã caz, nu stinge creanţele fiscale pentru care s-a început executarea silitã şi constituie venit al bugetului corespunzãtor creanţei principale." 22. La articolul 166, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(1) În cazul vânzãrii bunurilor imobile, organul de executare va încheia procesul-verbal de adjudecare, în termen de cel mult 5 zile de la plata în întregime a preţului sau a avansului prevãzut la art. 165 alin. (1), dacã bunul a fost vândut cu plata în rate. Procesul-verbal de adjudecare constituie titlu de proprietate, transferul dreptului de proprietate operând la data încheierii acestuia. Un exemplar al procesului-verbal de adjudecare a bunului imobil va fi trimis, în cazul vânzãrii cu plata în rate, biroului de carte funciarã pentru a înscrie interdicţia de înstrãinare şi grevare a bunului pânã la plata integralã a preţului şi a dobânzii sau majorãrii de întârziere, dupã caz, stabilite pentru imobilul transmis, pe baza cãruia se face înscrierea în cartea funciarã." 23. La articolul 175, alineatul (10) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(10) În situaţiile prevãzute la alin. (8) şi (9), pentru perioada cuprinsã între data trecerii în proprietatea publicã şi data la care au renãscut creanţele fiscale, respectiv data revocãrii deciziei prin care s-a aprobat darea în platã, nu se datoreazã dobânzi, penalitãţi de întârziere sau majorãri de întârziere, dupã caz." 24. Articolul 175^1 se abrogã. 25. La articolul 185, alineatul (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(4) Pentru creanţa înscrisã în titlul executoriu, debitorul datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere, începând cu ziua urmãtoare datei comunicãrii titlului executoriu cãtre debitor şi pânã la data stingerii sumei datorate inclusiv. Dispoziţiile prezentului cod privind stabilirea şi calculul dobânzilor şi penalitãţilor de întârziere sunt aplicabile în mod corespunzãtor. Dobânzile şi penalitãţile de întârziere recuperate de autoritatea competentã din România se transferã autoritãţii solicitante, în condiţiile alin. (3)." 26. La articolul 209, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(1) Contestaţiile formulate împotriva deciziilor de impunere, a actelor administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere, deciziilor pentru regularizarea situaţiei emise în conformitate cu legislaţia în materie vamalã, a mãsurii de diminuare a pierderii fiscale stabilite prin dispoziţie de mãsuri, se soluţioneazã de cãtre: a) structura specializatã de soluţionare a contestaţiilor din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, în a cãror razã teritorialã îşi au domiciliul fiscal contestatarii, pentru contestaţiile care au ca obiect impozite, taxe, contribuţii, datorie vamalã, accesorii ale acestora, precum şi mãsura de diminuare a pierderii fiscale, în cuantum de pânã la 3 milioane lei; b) structura specializatã de soluţionare a contestaţiilor din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, competentã conform art. 36 alin. (3) pentru administrarea contribuabililor nerezidenţi care nu au pe teritoriul României un sediu permanent, pentru contestaţiile formulate de aceştia, ce au ca obiect impozite, taxe, contribuţii, datorie vamalã, accesorii ale acestora, precum şi mãsura de diminuare a pierderii fiscale, în cuantum de pânã la 3 milioane lei; c) Direcţia generalã de soluţionare a contestaţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, pentru contestaţiile care au ca obiect impozite, taxe, contribuţii, datorie vamalã, accesoriile acestora, precum şi mãsura de diminuare a pierderii fiscale, în cuantum de 3 milioane lei sau mai mare, pentru contestaţiile formulate de marii contribuabili, precum şi cele formulate împotriva actelor enumerate în prezentul articol, emise de organele centrale cu atribuţii de inspecţie fiscalã, indiferent de cuantum." 27. La articolul 220, dupã alineatul (2^1) se introduce un nou alineat, alineatul (2^2), cu urmãtorul cuprins: "(2^2) Fapta prevãzutã la art. 206^69 alin. (7) din codul fiscal se sancţioneazã cu amendã de la 20.000 lei la 50.000 lei, confiscarea sumelor rezultate din vânzare şi revocarea atestatului." ART. II (1) Dispoziţiile art. I pct. 26 se aplicã şi contestaţiilor aflate în curs de soluţionare la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã. (2) Pentru creanţele fiscale care au scadenţa anterior intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, începând cu data intrãrii în vigoare a acesteia se datoreazã dobânzi şi penalitãţi de întârziere. În acest caz, termenele în funcţie de care se stabileşte nivelul penalitãţii de întârziere prevãzute la art. 120^1 încep sã curgã de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã. (3) În toate actele normative în care se face trimitere/referire la prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, iar sumele respective constituie venit al bugetului de stat, pentru neachitarea la termenul de scadenţã a obligaţiilor de platã se datoreazã dobânzi şi/sau penalitãţi de întârziere. (4) Cu excepţia cazului prevãzut la art. 124^1 din Codul de procedurã fiscalã, în toate actele normative în care se face trimitere/referire la noţiunea de majorãri de întârziere în sensul <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aceastã noţiune se înlocuieşte cu noţiunile de dobânzi şi/sau penalitãţi de întârziere. ART. III (1) Prin excepţie de la prevederile <>art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la data de 1 iulie 2010, cu urmãtoarele excepţii: a) prevederile art. I pct. 1, 2, 6, 24 şi 26, care intrã în vigoare la data publicãrii; b) prevederile art. I pct. 27, care intrã în vigoare în termen de 10 zile de la data publicãrii. (2) La data publicãrii prezentei ordonanţe de urgenţã se desfiinţeazã Comisia de proceduri fiscale. ART. IV <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea prin lege, dându-se textelor o nouã numerotare.
PRIM-MINISTRU EMIL BOC
Contrasemneazã: --------------- Ministrul finanţelor publice, Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Ministrul administraţiei şi internelor, Vasile Blaga
Bucureşti, 21 aprilie 2010. Nr. 39. ----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email