Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 37 din 26 martie 2008  privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 37 din 26 martie 2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 276 din 8 aprilie 2008

Luând în considerare principalele caracteristici ale politicii fiscal-bugetare în perioada 2005-2008, care sunt subordonate obiectivelor de susţinere a creşterii economice şi de reducere a inflaţiei şi care privesc: stabilirea deficitului bugetar la un nivel corelat cu obiectivele macroeconomice; susţinerea procesului de convergenţã a economiei româneşti cu economiile europene; relaxarea fiscalitãţii asupra muncii, venitului şi capitalului; scãderea ratelor de contribuţii la asigurãrile sociale; creşterea capacitãţii de absorbţie a fondurilor structurale,
urmãrindu-se în acelaşi timp continuarea şi consolidarea politicilor de capital uman - învãţãmânt, sãnãtate, pensii - ce vor asigura premise pentru realizarea unei economii durabile în domeniul forţei de muncã, asigurarea cu prioritate a sumelor destinate cofinanţãrii proiectelor finanţate din fonduri europene şi a contribuţiei României la bugetul comunitar,
având în vedere necesitatea armonizãrii metodologiei naţionale de raportare a deficitului cu metodologia europeanã (Sistemul european de conturi naţionale şi regionale din Comunitate) prin instituirea unor reguli de raportare a tuturor elementelor de calcul al deficitului public,
aliniindu-ne la opiniile şi recomandãrile Comisiei Europene, dar şi ale agenţiilor de rating efectuate cu ocazia evaluãrilor periodice, referitoare la reducerea cheltuielilor bugetare, rezultã cã, pentru evitarea riscurilor semnalate şi implicit a riscului declanşãrii procedurii de deficit excesiv este necesarã adoptarea unei politici de restrângere a cheltuielilor bugetare şi de abordare mai prudentã a deficitului bugetar,
în considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Reglementãri privind cheltuielile publice

SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã, cu excepţia prevederilor art. 15, se aplicã autoritãţilor şi instituţiilor publice a cãror finanţare se asigurã astfel:
a) integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, dupã caz;
b) din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, dupã caz;
c) integral din venituri proprii.

SECŢIUNEA a 2-a
Mãsuri de reducere a cheltuielilor publice în anul 2008

ART. 2
(1) Autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la art. 1 li se interzice achiziţionarea de mobilier, aparaturã electrocasnicã, aparate de telecomunicaţii pentru birouri, astfel cum sunt clasificate în <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, precum şi imobile, autoturisme, aparate de aer condiţionat şi aparate audiovideo.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) achiziţiile pentru:
a) autoritãţile şi instituţiile publice nou-înfiinţate în anii 2007 şi 2008, numai dacã acestea nu provin din restructurarea altor instituţii publice, deja existente, şi cele care se mutã în sedii noi, precum şi cele din domeniul cadastrului şi publicitãţii imobiliare;
b) proiectele finanţate din împrumuturi interne şi externe, din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite pentru liniile de asistenţã ale programelor operaţionale finanţate din fonduri structurale, proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile şi din fonduri provenite din donaţii şi sponsorizãri;
c) imobilele şi dotarea cu obiecte de inventar de natura mobilierului şcolar a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat;
d) dotarea spaţiilor de învãţãmânt, a cãminelor şi cantinelor instituţiilor de învãţãmânt superior de stat, achiziţionate din fonduri provenite din venituri proprii şi în completare de la bugetul de stat;
e) creşe, grãdiniţe, unitãţi sanitare publice, unitãţi de asistenţã medico-socialã, cãminele şi cantinele pentru elevii din unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat;
f) obiectivele de investiţii cu punere în funcţiune în anul 2008, cu condiţia ca în devizul general al lucrãrii acestea sã fi fost prevãzute ca primã dotare;
g) organizarea şi desfãşurarea Summitului NATO, alegerile locale şi parlamentare şi pentru participarea României la Expoziţia Internaţionalã 2008 "Apã şi dezvoltare durabilã", Zaragoza, Spania;
h) imobilele revendicate, precum şi imobilele în care se vor muta autoritãţile şi instituţiile publice în vederea retrocedãrii imobilelor revendicate;
i) dotarea spaţiilor destinate desfãşurãrii activitãţilor finanţate integral din venituri proprii;
j) autoturismele de transport blindate şi neblindate şi alte autoturisme de teren cu destinaţie militarã.
(3) Achiziţiile publice aflate în curs de desfãşurare la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se vor definitiva pe baza prevederilor legale în vigoare la data iniţierii procedurilor respective, numai în condiţiile în care autoritatea contractantã a transmis deja pânã la acea datã spre publicare anunţul sau invitaţia de participare.

SECŢIUNEA a 3-a
Mãsuri privind redistribuiri de fonduri în bugetele ordonatorilor principali de credite

ART. 3
(1) În structura şi volumul bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetului asigurãrilor pentru şomaj şi în anexele la acestea aprobate pe anul 2008 se efectueazã urmãtoarele modificãri:
a) redistribuiri de sume, între titlurile, articolele şi alineatele de cheltuieli din cadrul aceluiaşi capitol, pentru asigurarea fondurilor necesare transmiterii drepturilor care se plãtesc din aceste bugete şi asigurãrii derulãrii corespunzãtoare a programelor finanţate din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile, precum şi pentru finanţarea unor programe de informatizare în domeniul pensiilor şi accidentelor de muncã;
b) redistribuiri de sume, pe parcursul întregului an, în cadrul bugetelor sumelor alocate din credite externe, între capitole, titluri, articole şi alineate de cheltuieli pentru asigurarea derulãrii corespunzãtoare a programelor finanţate din credite externe;
c) bugetul sumelor alocate din credite externe anexã la bugetul asigurãrilor sociale de stat se suplimenteazã cu suma de 12.680 mii lei;
d) în bugetul asigurãrilor pentru şomaj, pentru funcţionarea "Centrului de Formare Profesionalã a adulţilor Mehedinţi" şi "Centrului de Formare Profesionalã a Adulţilor Târgu Mureş" se introduc anexa nr. 6/04/07 şi anexa nr. 6/04/08 "Bugetele instituţiilor publice finanţate parţial din venituri proprii pe anul 2008", ale cãror subvenţii se asigurã prin redistribuiri de sume, în cadrul capitolului "Învãţãmânt" al acestui buget.
(2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1) lit. a), c) şi d), în termen de 20 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se autorizeazã ordonatorul principal de credite sã introducã modificãrile corespunzãtoare în bugete şi în anexele la acestea şi sã le comunice Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(3) Prevederile art. 4 alin. (1) lit. a) se aplicã şi în cazul bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetului asigurãrilor pentru şomaj.
ART. 4
(1) În structura bugetului de stat şi bugetelor ordonatorilor principali de credite aprobate pe anul 2008 se efectueazã urmãtoarele modificãri:
a) În vederea aplicãrii prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 146/2007 pentru aprobarea plãţii primelor de concediu de odihnã suspendate în perioada 2001-2006, ordonatorii principali de credite pot efectua redistribuiri de sume în cadrul bugetului propriu şi bugetelor instituţiilor subordonate, între subdiviziunile titlului "Cheltuieli de personal" pe parcursul întregului an bugetar.
b) Administraţia Prezidenţialã şi Ministerul Afacerilor Externe efectueazã redistribuiri de sume în cadrul titlului "Bunuri şi servicii", în vederea asigurãrii necesarului de fonduri la articolul "Deplasãri, detaşãri, transferãri" şi la articolul "Alte cheltuieli", alineatele "Protocol şi reprezentare" şi "Chirii".
c) Administraţia Prezidenţialã introduce, ca anexã la buget, fişa cod 01.51.01.003 "c - Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de fezabilitate şi a altor studii aferente obiectivelor de investiţii", cu suma de 20 mii lei prin diminuarea corespunzãtoare a fişei cod 01.51.01.002 "e - Alte cheltuieli asimilate investiţiilor".
d) Curtea Constituţionalã, Consiliul Concurenţei, Cancelaria Primului-Ministru, Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Serviciul de Protecţie şi Pazã efectueazã redistribuiri de sume în cadrul titlului "Bunuri şi servicii", în vederea asigurãrii necesarului de fonduri la articolul "Deplasãri, detaşãri, transferãri", precum şi în cadrul titlului "Cheltuieli de personal", în vederea asigurãrii necesarului de fonduri la alineatele "Indemnizaţii de delegare" şi "Indemnizaţii de detaşare".
e) Consiliul Legislativ introduce în bugetul propriu, la capitolul 51.01 "Autoritãţi publice şi acţiuni externe", alineatul 55.02.01 "Contribuţii şi cotizaţii la organisme internaţionale", cu suma de 8 mii lei, prin redistribuire de la titlul "Bunuri şi servicii".
f) Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securitãţii introduce în bugetul propriu, la titlul "Active nefinanciare", alineatul 71.01.02 "Maşini, echipamente şi mijloace de transport", prin redistribuiri de sume între subdiviziunile acestui titlu.
g) Cancelaria Primului-Ministru efectueazã redistribuiri de credite bugetare în bugetul sumelor alocate din fonduri externe nerambursabile, între subdiviziunile capitolului 51.08 "Autoritãţi publice şi acţiuni externe".
h) Ministerul Afacerilor Externe introduce, la capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", articolul "Transferuri interne" cu alineatul "Asistenţã pentru dezvoltare alocatã în beneficiul statelor partenere", cu suma de 7.000 mii lei, iar la articolul "Transferuri curente în strãinãtate", alineatul "Asistenţã pentru dezvoltare alocatã în strãinãtate", cu suma de 10.000 mii lei, sume redistribuite de la alineatul "Cooperare economicã internaţionalã".
i) Ministerul Economiei şi Finanţelor efectueazã redistribuiri de sume la capitolul 51.01 "Autoritãţi publice şi acţiuni externe" între subdiviziunile titlului "Active nefinanciare", cu modificarea corespunzãtoare a fişelor de investiţii, anexe la bugetul acestuia, iar la titlul "Cheltuieli de personal" introduce alineatele: "Alocaţii pentru transportul la şi de la locul de muncã", "Alocaţii pentru locuinţe" şi "Locuinţe de serviciu", cãrora li se vor aloca credite bugetare prin redistribuire în cadrul titlului.
Pentru asigurarea fondurilor necesare finanţãrii activitãţii Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor, Ministerul Economiei şi Finanţelor poate efectua redistribuiri de credite bugetare între toate subdiviziunile bugetului, inclusiv din suma alocatã Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, potrivit anexei nr. 3/16 la <>Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
j) Ministerul Justiţiei efectueazã redistribuiri de sume între subdiviziunile titlului "Bunuri şi servicii", pentru asigurarea fondurilor necesare la alineatele "Materiale şi prestãri de servicii cu caracter funcţional" şi "Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii".
k) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative efectueazã redistribuiri de sume în cadrul şi între capitolele, titlurile şi alineatele de cheltuieli din bugetul acestuia, în volumul şi structura bugetelor instituţiilor publice din subordinea ministerului, finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, precum şi în volumul şi structura veniturilor şi cheltuielilor aferente activitãţilor finanţate integral din venituri proprii. Redistribuirile aferente titlului "Active nefinanciare" se efectueazã cu modificarea corespunzãtoare a fişelor de investiţii, anexe la bugetul acestuia.
l) Ministerul Apãrãrii efectueazã redistribuiri de sume în cadrul şi între capitolele, titlurile, articolele şi alineatele de cheltuieli din bugetul acestuia, precum şi ale veniturilor şi cheltuielilor aferente activitãţilor finanţate integral din venituri proprii.
m) Bugetul sumelor alocate din credite externe anexã la bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse se diminueazã cu suma de 12.680 mii lei.
n) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale introduce în bugetul propriu, la capitolul 86.01 "Cercetare şi dezvoltare în domeniul economic", alineatul 71.01.01 "Construcţii", cu suma de 1.527 mii lei, prin diminuarea corespunzãtoare a sumelor de la titlul "Alte transferuri" alineatul 55.01.12 "Investiţii ale agenţilor economici cu capital de stat".
În bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, pentru plata lucrãrilor executate în anul 2007, se introduc fişele obiectivelor de investiţii "Amenajarea hidroameliorativã Câmpia Covurlui", cod 22.83.01.5057, cu suma de 80 mii lei, "Modernizarea SPA Cama, jud. Giurgiu", cod 22.83.01.5330, cu suma de 44 mii lei, "Extinderea frontului captare din sistemul Hãrman Prejmer, judeţul Braşov", cod 22.83.01.5414, cu suma de 141 mii lei, şi "Modernizarea staţiei de pompare SPE Berveni Someş-Crasna, judeţul Satu Mare", cod 22.83.01.5431, cu suma de 14 mii lei prin diminuarea cu suma de 279 mii lei a obiectivului de investiţii "Reabilitarea lucrãrilor de desecare din incinta îndiguitã Gostinu Greaca Argeş, judeţul Giurgiu şi Cãlãraşi", cod 22.83.01.5527.
o) Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile introduce modificãrile corespunzãtoare în bugetul propriu, în vederea aplicãrii prevederilor <>Legii nr. 349/2007 privind reorganizarea cadrului instituţional în domeniul managementului substanţelor chimice, şi efectueazã redistribuiri de sume în cadrul şi între capitolele, titlurile, articolele şi alineatele de cheltuieli din bugetul sãu.
În bugetul Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile se introduc fişele obiectivelor de investiţii în continuare, "Reconstrucţie ecologicã a amenajãrilor piscicole abandonate din zona Holbina-Dunavãţ Delta Dunãrii", cod 23.74.01.01.01.25, cu suma de 71 mii lei, "Staţie de monitorizare a peştilor migratori din Dunãre", cod 23.74.01.02.01.31, cu suma de 482 mii lei, "Staţia meteorologicã Târgovişte", cod 23.80.01.55.01.12.01, cu suma de 80 mii lei, "Staţie regionalã de supraveghere a radioactivitãţii mediului", cod 23.74.01.02.01.33, cu suma de 668 mii lei, şi fişa obiectivului nou de investiţii, "Lucrãri de decolmatare a principalelor canale şi gârle pescãreşti din Delta Dunãrii, judeţul Tulcea - etapa II", cu suma de 6.500 mii lei, finanţarea asigurându-se prin redistribuire în cadrul bugetului aprobat.
p) Ministerul Sãnãtãţii Publice redistribuie la capitolul 66.01 "Sãnãtate" suma de 71.100 mii lei de la alineatul "Transferuri pentru finanţarea investiţiilor la spitale", aferentã obiectivelor de investiţii noi la alineatul nou ce va fi introdus în buget "Aparaturã medicalã şi echipamente de comunicaţii în urgenţe".
La capitolul 66.10 "Sãnãtate" se efectueazã redistribuiri de sume între şi în cadrul titlurilor: "Bunuri şi servicii", "Active nefinanciare" şi "Transferuri între unitãţi ale administraţiei publice". În cadrul alineatului 51.01.35 "Transferuri din venituri proprii ale Ministerului Sãnãtãţii Publice cãtre fondul de asigurãri sociale de sãnãtate" suma de 40.000 mii lei se utilizeazã pentru reîntregirea plãţilor efectuate de unitãţile sanitare publice în anii 2006-2007 pentru datoriile cãtre furnizori înregistrate pânã la finele anului 2005, potrivit <>art. 192 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
q) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, la capitolul 65.01 "Învãţãmânt", redistribuie sume între subdiviziunile titlului "Alte cheltuieli" pentru finanţarea taberelor studenţeşti şi introduce la titlul "Bunuri şi servicii" articolul "Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor externe", ale cãrui alocaţii se asigurã prin redistribuire în cadrul titlului.
Pentru organizarea Conferinţei Internaţionale European Youth Card Association "Mobilitate interculturalã - Politici publice de Tineret România", Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului efectueazã redistribuiri de sume de la capitolul 65.01 "Învãţãmânt", titlul "Alte cheltuieli" la capitolul 67.01 "Culturã, recreere şi religie", titlul "Transferuri între unitãţi ale administraţiei publice".
Pentru plata lucrãrilor executate în anul 2007, se introduc fişele obiectivelor de investiţii "Spaţii cazare 402 locuri la Universitatea "Valachia" din Târgovişte", cod 25.65.01.43, cu suma de 1.400 mii lei şi "Clãdire boxe pentru butelii azot şi hidrogen, Facultatea de Chimie a Universitãţii din Craiova", cod 25.65.01.170, cu suma de 73 mii lei, finanţate din surse proprii, precum şi "Amenajare şi acoperire a bazinului de înot al Universitãţii de Medicinã şi Farmacie Bucureşti", cod 25.65.01.75, cu suma de 350 mii lei şi "Corp de legãturã la clubul elevilor din Întorsura Buzãului, judeţul Covasna", cod 25.65.01.116, cu suma de 182 mii lei, finanţate de la bugetul de stat, prin redistribuire a sumelor de la poziţia C - Alte cheltuieli de investiţii fişa cod 25.65.01.83 "e - Alte cheltuieli asimilate investiţiilor".
r) Ministerul Culturii şi Cultelor efectueazã, la capitolul 67.01 "Culturã, recreere şi religie", redistribuiri de sume între subdiviziunile titlului "Active nefinanciare", cu modificarea corespunzãtoare a fişelor de investiţii, anexe la bugetul acestuia, iar în cadrul capitolului 67.10 "Culturã, recreere şi religie", la titlul "Cheltuieli de personal", introduce alineatul 10.03.03 "Contribuţii de asigurãri sociale de sãnãtate" prin redistribuire de la alte subdiviziuni în cadrul acestui titlu.
Suma alocatã programului "Sibiu - capitalã culturalã europeanã 2007" se majoreazã cu 600 mii lei, prin redistribuire în cadrul titlului "Bunuri şi servicii".
Ministerul Culturii şi Cultelor introduce, ca anexã la bugetul propriu, fişa Programului PHARE 2006/018-147.05.01.02 - "Consolidarea sectorului audiovizual din România".
În anexa nr. 3/27/02c, la nr. crt. 2, în loc de "comuna Breaza" se va citi "comuna Berzeasca".
s) Ministerul Public redistribuie suma de 12 mii lei de la proiectul 12 Facilitatea de tranziţie 2007/19343.01.04 "Întãrirea capacitãţii operaţionale a agenţiilor de aplicare a legii din România în domeniul criminalitãţii economico-financiare (PICCJ)" la proiectul 4 RO 05/IB/JH/03 "Consolidarea cadrului instituţional şi legislativ în domeniul cooperãrii judiciare internaţionale (PICCJ)", în cadrul sursei de finanţare "Buget de stat", completeazã finanţarea proiectului 13 Facilitatea de tranziţie (convenţia de twinning) DNA cu sursa de finanţare externã nerambursabilã primitã de la Comisia Europeanã, în sumã de 2.042 mii lei, şi introduce ca anexã la bugetul propriu proiectul "JLS/2007/JPEN/227 Întãrirea cooperãrii românobelgiene în domeniul investigãrii criminalitãţii organizate" cu finanţare de la bugetul de stat şi din fonduri externe nerambursabile.
ş) Ministerului Transporturilor majoreazã titlul "cheltuieli de personal" cu suma de 10.500 mii lei, prin diminuarea celorlalte titluri de cheltuieli ale capitolului "Transporturi", şi efectueazã redistribuiri de sume între titlurile, articolele şi alineatele de cheltuieli ale acestui capitol.
În bugetul Ministerului Transporturilor se introduc fişele obiectivelor de investiţii noi, "Lãrgire la 4 benzi de circulaţie a DN 73 între km 7+000 - 13+800", cod 24.84.01.05200802, cu suma de 25.000 mii lei, "Lãrgire la 4 benzi centura Bucureşti Sud între A2 km 23+600 şi A1 km 55+520" cod 24.84.01.05200815, cu suma de 10.000 mii lei, şi "Modernizare DN 72 Gãeşti - Ploieşti km 0+000 - 76+180" cod 24.84.01.05200816, cu suma de 5.000 mii lei, a cãror finanţare în anul 2008 se asigurã prin redistribuire în cadrul bugetului aprobat acestui minister.
t) Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluţionarilor din Decembrie 1989 redistribuie suma de 251 mii lei de la titlul "Asistenţã socialã" la titlul "Bunuri şi servicii".
ţ) Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminãrii introduce, ca anexe la bugetul propriu, "Bugetul sumelor alocate din fonduri externe nerambursabile" şi proiectul cu finanţare nerambursabilã "Îmbunãtãţirea managementului cazurilor de discriminare în faţa instanţelor de judecatã", cu finanţare de la bugetul de stat şi din fonduri externe nerambursabile.
u) Academia Românã introduce, ca anexã la bugetul propriu, fişa obiectivului de investiţii "Extindere spaţii pentru secţia de chirurgie pavilion nr. 1 CMDTAMP", cod 37.66.01.004, a cãrui finanţare se asigurã în cadrul bugetului aprobat.
v) Societatea Românã de Radiodifuziune introduce, ca anexã la bugetul propriu, fişa obiectivului de investiţii cod 46.67.01.003 "e - Alte cheltuieli asimilate investiţiilor" cu suma de 300 mii lei, prin diminuarea corespunzãtoare a fişei cod 46.67.01.002 "b - Dotãri independente".
w) Societatea Românã de Televiziune introduce în bugetul propriu, la capitolul 67.01 "Culturã, recreere şi religie", alineatul 71.01.02 "Maşini, echipamente şi mijloace de transport", prin diminuarea corespunzãtoare a sumelor de la alineatul 71.01.03 "Mobilier, aparaturã, biroticã şi alte active corporale".
x) Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor majoreazã cu suma de 65.701 mii lei prevederile alineatului 71.01.01 "Construcţii" al capitolului 70.01 "Locuinţe, servicii şi dezvoltare publicã", prin redistribuiri în cadrul bugetului aprobat, şi introduce ca anexã la buget fişa obiectivului de investiţii "Construcţii locuinţe sociale şi alimentare cu apã", cod 15.70.01.012001106, cu sursa de finanţare "buget de stat", în limita sumei de 70.145 mii lei.
La capitolul 51.01 "Autoritãţi publice şi acţiuni externe", prevederile bugetare ale alineatului "Materiale şi prestãri de servicii cu caracter funcţional" se majoreazã prin redistribuire de la celelalte alineate ale titlului "Bunuri şi servicii" ale acestui capitol, iar la capitolul 80.01 "Acţiuni generale economice, comerciale şi de muncã" se efectueazã redistribuiri între titlurile "Bunuri şi servicii" şi "Alte transferuri", precum şi între alineatele titlului "Alte transferuri".
y) Autoritatea Naţionalã Sanitarã Veterinarã şi pentru Siguranţa Alimentelor efectueazã, la capitolul 83.10 "Agriculturã, silviculturã, pisciculturã şi vânãtoare", redistribuiri de sume în cadrul titlului "cheltuieli de personal", precum şi între celelalte titluri ale acestui capitol.
z) Academia Oamenilor de Ştiinţã din România introduce în bugetul propriu alineatele: "ore suplimentare", "fond de premiere", "carburanţi şi lubrifianţi", "piese de schimb", "alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare", "protocol şi reprezentare" şi "alte active fixe", urmând ca sumele aferente sã se asigure prin redistribuiri de sume în cadrul titlurilor corespunzãtoare fiecãrui alineat.
(2) Pentru finanţarea locuinţelor sociale construite în baza <>Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicatã, se efectueazã urmãtoarele modificãri:
a) se diminueazã bugetul Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale, la capitolul "Autoritãţi publice şi acţiuni externe", alineatul "Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeanã", cu suma de 50.000 mii lei;
b) se majoreazã cu aceeaşi sumã bugetul Ministerului Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, la capitolul "Locuinţe, servicii şi dezvoltare publicã", alineatul "Programul pentru construcţii de locuinţe şi sãli de sport" şi, în mod corespunzãtor, Programul construcţii locuinţe sociale pentru chiriaşii evacuaţi din casele naţionalizate conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 74/2007 privind asigurarea fondului de locuinţe sociale destinate chiriaşilor evacuaţi sau care urmeazã a fi evacuaţi din locuinţele retrocedate foştilor proprietari.
(3) Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate efectueazã redistribuiri de credite bugetare în bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate între titlurile "Bunuri şi servicii" şi "Active nefinanciare" în vederea asigurãrii fondurilor necesare implementãrii Sistemului informatic unic integrat, în cadrul titlului "Bunuri şi servicii" pentru majorarea sumelor aferente plãţii datoriilor unitãţilor sanitare publice, alocate conform alin. (1) lit. p), precum şi pentru aplicarea prevederilor alin. (1) lit a).
(4) Redistribuirile prevãzute la alin. (1) se efectueazã în condiţiile <>art. 12 alin.(3) şi (9) din Legea nr. 388/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1)-(3), în termen de 20 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, se autorizeazã ordonatorii principali de credite sã introducã modificãrile corespunzãtoare în bugetele proprii şi în anexele la acestea şi sã comunice Ministerului Economiei şi Finanţelor modificãrile introduse.
(6) Din bugetul aprobat Ministerului Transporturilor pe anul 2008, de la capitolul 84.01 "Transporturi", alineatul "Subvenţii pentru transportul de cãlãtori cu metroul", se suportã şi subvenţiile aferente lucrãrilor executate şi neplãtite în anul 2007.
(7) Articolul 10 din <>Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 din 31 decembrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Guvernul poate aproba, prin hotãrâre, modificãri între ordonatorii principali de credite, cu încadrarea în nivelul total al cheltuielilor din credite externe prevãzute în anexa nr. 2, în funcţie de derularea programelor de împrumut extern, aprobate potrivit legii.
(2) În cursul întregului an, ordonatorii principali de credite pot efectua, în bugetele sumelor alocate din credite externe, virãri de credite bugetare între titlurile şi articolele de cheltuieli din cadrul aceluiaşi capitol sau de la alte capitole pentru asigurarea sumelor necesare derulãrii corespunzãtoare a programelor finanţate din fonduri externe rambursabile."
(8) Termenul prevãzut la <>art. 23 alin. (4) din Legea nr. 388/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se prorogã pânã la data de 30 mai 2008.

SECŢIUNEA a 4-a
Reglementãri în domeniul monitorizãrii unor categorii de cheltuieli publice

ART. 5
(1) Ordonatorii principali de credite ai autoritãţilor şi instituţiilor publice finanţate integral din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, din venituri proprii şi subvenţii acordate de la aceste bugete şi integral din venituri proprii vor depune centralizat la Ministerul Economiei şi Finanţelor pânã la data de 25 a lunii curente pentru luna anterioarã situaţii privind monitorizarea derulãrii programului de investiţii publice.
(2) Ordonatorii principali de credite vor raporta lunar situaţiile prevãzute la alin. (1) detaliate în structura stabilitã şi aprobatã prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
ART. 6
(1) Beneficiarii de împrumuturi contractate cu garanţia statului sau contractate de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi subîmprumutate, a cãror rambursare se efectueazã integral sau parţial de la bugetul de stat, au obligaţia sã transmitã în scris Ministerului Economiei şi Finanţelor - Direcţia generalã de trezorerie şi datorie publicã, în douã zile lucrãtoare dupã efectuarea tragerilor din împrumut, respectiv a efectuãrii cheltuielilor aferente acestora, urmãtoarele informaţii:
a) beneficiarul;
b) anul contractãrii;
c) destinaţia creditului;
d) valoarea creditului;
e) data efectuãrii tragerii/plãţii;
f) tragerea/plata în valuta de contract;
g) echivalentul în lei la data înregistrãrii în contabilitate.
(2) Pentru împrumuturile contractate de la instituţiile financiare internaţionale, beneficiarii acestora raporteazã şi cheltuiala efectivã care se înregistreazã la/greveazã bugetul de stat.
ART. 7
(1) Ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi ai bugetelor fondurilor speciale au obligaţia de a raporta lunar execuţia centralizatã a bugetelor instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor, inclusiv a activitãţilor finanţate integral din venituri proprii şi, respectiv, a Fondului pentru mediu.
(2) Prevederile alin. (1) se aplicã şi instituţiilor publice autonome prevãzute la <>art. 1 alin. (2) lit. e) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare.
(3) Unitãţile administrativ-teritoriale au obligaţia de a raporta lunar execuţia cheltuielilor din finanţãrile rambursabile externe şi interne, precum şi execuţia veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local.
(4) Modul de raportare şi termenele la care se depun raportãrile prevãzute la alin. (1)-(3) se stabilesc prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
ART. 8
(1) Sumele provenite din finanţarea bugetarã a anilor precedenţi, care se restituie în condiţiile legii bugetelor din care au fost acordate, se evidenţiazã în execuţie la o poziţie distinctã de cheltuieli bugetare.
(2) Modul de reflectare în execuţie a prevederilor alin. (1) se stabileşte prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
(3) Sumele aferente finanţãrii de la bugetul de stat în anii precedenţi, încasate în anul 2007, se reflectã în execuţia bugetului Ministerului Economiei şi Finanţelor - Acţiuni generale la data de 31 decembrie 2007, potrivit prevederilor alin. (1) şi (2).
(4) Sumele defalcate din taxa pe valoarea adãugatã, care se restituie la bugetul de stat în anii bugetari urmãtori celui în care au fost acordate, se evidenţiazã la o poziţie distinctã de venituri ale bugetului de stat.
ART. 9
(1) Operatorii economici care au beneficiat de subvenţii sau transferuri de la bugetul de stat şi nu au regularizat şi restituit aceste sume la bugetul de stat pânã la data de 31 ianuarie a anului urmãtor vor proceda la declararea acestora la organul fiscal competent pânã la data de 25 februarie. Modelul şi conţinutul declaraţiei vor fi aprobate prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
(2) Pentru anul 2007, data pânã la care se poate efectua declaraţia prevãzutã la alin. (1) este 30 aprilie 2008.
(3) Debitelor rezultate din nerestituirea cãtre bugetul de stat a transferurilor şi subvenţiilor, precum şi din sumele stabilite suplimentar de organele de control competente li se aplicã reglementãrile legale în vigoare referitoare la colectarea creanţelor fiscale.
ART. 10
(1) Pentru efectuarea plãţii ajutoarelor sociale, a drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap, precum şi a altor drepturi de naturã socialã care se acordã de la bugetul de stat prin bugetele locale, ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale prezintã la unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului, în format electronic şi pe suport hârtie, lista cu titularii acestor drepturi.
(2) Categoriile de drepturi de naturã socialã prevãzute de lege, pentru care se întocmesc situaţiile prevãzute la alin. (1), precum şi modul de raportare se stabilesc prin ordin comun al ministrului economiei şi finanţelor şi al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse.
ART. 11
(1) Pentru încadrarea în nivelul anual al deficitului bugetului general consolidat, prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Economiei şi Finanţelor, se stabileşte o limitã anualã a finanţãrilor rambursabile ce urmeazã a fi contractate de autoritãţile administraţiei publice locale şi a tragerilor ce se pot efectua din aceste finanţãri.
(2) Comisia de autorizare a împrumuturilor locale, constituitã în baza prevederilor <>art. 61 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, autorizeazã finanţãrile rambursabile ce urmeazã a fi contractate de autoritãţile publice locale, precum şi tragerile anuale din aceste finanţãri, în limita cãrora se pot efectua plãţi, cu încadrarea în limita anualã prevãzutã la alin. (1).
(3) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia ca, în 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, sã raporteze la Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin direcţiile generale ale finanţelor publice:
a) situaţia finanţãrilor rambursabile autorizate;
b) situaţia finanţãrilor rambursabile contractate şi banca finanţatoare;
c) tragerile efectuate din finanţãrile rambursabile contractate;
d) tragerile pe care urmeazã a le efectua, eşalonate pe ani.
(4) Situaţiile prezentate de ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale sunt analizate în cadrul Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, care aprobã eşalonarea pe ani a tragerilor din finanţãrile rambursabile contractate înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi o comunicã beneficiarilor şi bãncilor finanţatoare, aceasta reprezentând limita maximã în cadrul cãreia se pot face plãţi.
(5) Pentru finanţãrile rambursabile autorizate de Comisia de autorizare a împrumuturilor locale şi necontractate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, autoritãţile administraţiei publice locale vor solicita acestei comisii, înainte de contractarea finanţãrilor rambursabile, autorizarea tragerilor anuale pe care urmeazã a le efectua.
(6) În cazul în care ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale nu comunicã în termen situaţiile prevãzute la alin. (3), se autorizeazã direcţiile generale ale finanţelor publice sã aplice mãsurile prevãzute la <>art. 39 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 12
(1) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale şi ordonatorii de credite din subordine au obligaţia de a lua mãsuri pentru eşalonarea lunarã a plãţilor de casã efectuate din conturile de cheltuieli bugetare, astfel încât plãţile aferente unei luni sã nu depãşeascã dublul mediei lunare a creditelor bugetare anuale aprobate în bugetele acestora.
(2) În cazuri justificate, din bugetele unitãţilor administrativteritoriale sau din bugetele instituţiilor şi serviciilor publice finanţate integral din bugetul local, dupã caz, pot fi dispuse plãţi lunare peste limita maximã prevãzutã la alin. (1), pe baza notelor de fundamentare aprobate de ordonatorii de credite, care se prezintã unitãţilor Trezoreriei Statului.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (1) şi (2) Ministerul Economiei şi Finanţelor va elabora norme metodologice, care se aprobã prin ordin al ministrului.

SECŢIUNEA a 5-a
Reglementãri în domeniul aprobãrii unor bugete de venituri şi cheltuieli

ART. 13
Proiectele bugetelor instituţiilor şi autoritãţilor publice autonome, ale bugetelor instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, ale bugetelor instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale, dupã caz, întocmite pentru anul bugetar pentru care se elaboreazã proiectul de buget şi pentru urmãtorii 3 ani, se transmit Ministerului Economiei şi Finanţelor pânã la data de 15 iulie a fiecãrui an, astfel:
a) proiectele bugetelor instituţiilor şi autoritãţilor publice autonome, avizate de organele de conducere ale acestora;
b) proiectele bugetelor autoritãţilor şi instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii, ale bugetelor instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale, dupã caz, odatã cu proiectele bugetelor ale ordonatorilor principali de credite în subordinea sau în coordonarea cãrora funcţioneazã, indiferent dacã se aprobã sau nu în anexe distincte la bugetele acestora.
ART. 14
(1) Dacã bugetele de venituri şi cheltuieli prevãzute la art. 13 nu au fost aprobate pânã la începerea anului bugetar, ordonatorul de credite îndeplineşte sarcinile prevãzute în bugetul anului precedent.
(2) Limitele lunare de cheltuieli ce se stabilesc conform prevederilor alin. (1) nu pot depãşi, de regulã, 1/12 din prevederile bugetului anului precedent, cu excepţia cazurilor deosebite, temeinic justificate de cãtre ordonatorul de credite, sau, dupã caz, 1/12 din sumele propuse în proiectul de buget, în cazul în care acestea sunt mai mici decât cele din anul precedent.
ART. 15
(1) Bugetele de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici cu capital sau patrimoniu integral ori majoritar de stat aflaţi în subordinea, coordonarea, sub autoritatea sau în portofoliul ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi al autoritãţilor publice centrale se aprobã prin hotãrâre a Guvernului iniţiatã de ordonatorul principal de credite, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse.
(2) Bugetele de venituri şi cheltuieli ale filialelor operatorilor economici prevãzuţi la alin. (1) se aprobã prin ordin comun al ordonatorului principal de credite, al ministrului economiei şi finanţelor şi al ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse.
(3) Bugetul de venituri şi cheltuieli al Autoritãţii de Valorificare a Activelor Statului şi bugetele de venituri şi cheltuieli privind activitatea de privatizare ale instituţiilor publice implicate se aprobã prin hotãrâre a Guvernului iniţiatã de ordonatorul principal de credite, cu avizul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse.
(4) Pentru operatorii economici prevãzuţi la alin. (1) şi (2), ministerele, celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritãţile publice centrale au obligaţia de a prezenta la Ministerul Economiei şi Finanţelor situaţiile financiare anuale, în vederea avizãrii acestora din punctul de vedere al încadrãrii în nivelul veniturilor şi cheltuielilor cuprinse în bugetele de venituri şi cheltuieli anuale.
(5) Bugetele de venituri şi cheltuieli ale institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare se aprobã potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţificã şi dezvoltarea tehnologicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 324/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 16
Ordonatorii principali de credite care au în subordine, în coordonare sau sub autoritatea lor autoritãţi şi instituţii publice finanţate integral din venituri proprii, precum şi operatori economici au obligaţia de a verifica şi controla dacã nivelul cheltuielilor înscrise în bugetele de venituri şi cheltuieli ale acestora respectã politicile publice în domeniul cheltuielilor publice.

CAP. II
Modificarea unor acte normative

ART. 17
Dupã alineatul (4) al articolului 15 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 94 din 31 ianuarie 2004, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmãtorul cuprins:
"(5) Acţiunile sanitar-veterinare cuprinse în programul de supraveghere, prevenire şi control al bolilor la animale, al celor transmisibile de la animale la om, protecţia animalelor şi protecţia mediului, precum şi pentru alte acţiuni prevãzute în alte programe naţionale, pe care Autoritatea trebuie sã le punã în aplicare, precum şi tarifele aferente acestora se aprobã anual prin hotãrâre a Guvernului."
ART. 18
Dupã articolul 2 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.193 din 30 decembrie 2005, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2006 , cu modificãrile ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 2^1. - Bugetul de venituri şi cheltuieli al Fondului pentru mediu şi al Administraţiei Fondului pentru Mediu se aprobã anual prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului."
ART. 19
Alineatele (3) şi (5) ale articolului 1 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 9/1996 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a instituţiilor publice de culturã finanţate din venituri extrabugetare şi alocaţii de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, a sistemului de salarizare a personalului din aceste instituţii, precum şi îmbunãtãţirea salarizãrii personalului din instituţiile şi activitãţile cu profil cultural, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 21 din 30 ianuarie 1996, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 86/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Alocaţiile de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, dupã caz, pentru finanţarea instituţiilor publice prevãzute la alin. (1) se stabilesc în raport cu obligaţiile sau cu programele ce urmeazã a fi realizate de cãtre acestea.
..........................................................................
(5) Bugetele de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor publice prevãzute la alin. (1) se aprobã ca anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite."
ART. 20
Alineatele (3) şi (4) ale articolului 1 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 10/1996 privind îmbunãtãţirea sistemului de finanţare a unitãţilor sportive finanţate din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat, precum şi a sistemului de salarizare a personalului din aceste unitãţi, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 21 din 30 ianuarie 1996, aprobatã prin <>Legea nr. 59/1996 , cu modificãrile ulterioare, se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Alocaţiile de la bugetul de stat pentru finanţarea unitãţilor prevãzute la alin. (1) se stabilesc în raport cu activitãţile sau programele ce urmeazã a fi realizate de cãtre acestea.
(4) Bugetele de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor prevãzute la alin. (1) se aprobã ca anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite."
ART. 21
Dupã articolul 17 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţãrii şi a cofinanţãrii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 86 din 2 februarie 2007, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 249/2007 , se introduc douã noi articole, articolele 17^1 şi 17^2, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 17^1. - (1) Ordonatorii principali de credite cu rol de Autoritate de management pot delega angajarea şi/sau lichidarea cheltuielilor aferente proiectelor finanţate din instrumente structurale ordonatorilor principali de credite cu rol de Organism intermediar, în limita competenţelor reglementate prin ordin comun al conducãtorilor celor douã instituţii implicate, pe baza Acordului de delegare de atribuţii, încheiat între Autoritatea de management şi Organismul intermediar, în conformitate cu prevederile regulamentelor comunitare. Ordonatorul principal de credite cu rol de Autoritate de management nu este exonerat de rãspundere prin actul de delegare.
(2) Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor, în calitate de Autoritate de management pentru Programul operaţional regional 2007-2013, poate delega agenţiilor pentru dezvoltare regionalã, în calitatea acestora de organisme intermediare, angajarea şi/sau lichidarea cheltuielilor aferente proiectelor finanţate în cadrul programului, în baza acordului de delegare de atribuţii încheiat cu fiecare dintre acestea, în conformitate cu prevederile reglementãrilor comunitare.
Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor nu este exonerat de rãspundere prin actul de delegare.
Art. 17^2. - (1) Pentru sumele prevãzute în bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de Autoritate de management, reprezentând finanţarea proiectelor aprobate în cadrul programelor operaţionale, instituţiile publice cu rol atât de organisme intermediare, cât şi de beneficiari ai axelor de asistenţã tehnicã pot avea calitatea de ordonator terţiar de credite.
(2) Sumele rambursate de cãtre Comisia Europeanã prin conturile Autoritãţii de certificare şi platã în conturile Organismului intermediar, în calitate de beneficiar, prevãzute la alin. (1), se vireazã la bugetul de stat la termenele şi în condiţiile stabilite prin norme metodologice aprobate prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor."
ART. 22
Articolul 8 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor mãsuri în domeniul finanţelor publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 21 decembrie 2007, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Instituţiile publice sau, dupã caz, categoriile de persoane pentru care instituţiile publice sunt exceptate de la prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã sunt stabilite prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea ordonatorilor principali de credite."

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 23
Pentru personalul autoritãţilor şi instituţiilor publice, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, plata premiului anual aferent anului bugetar încheiat la 31 decembrie se efectueazã din prevederile bugetare ale anului urmãtor, începând cu luna ianuarie.
ART. 24
Autoritãţile şi instituţiile publice prevãzute la art. 1 nu vor acorda tichete cadou personalului din cadrul acestora.
ART. 25
Ordonatorii principali de credite sunt abilitaţi sã introducã în structura bugetelor proprii şi ale instituţiilor din subordine subdiviziuni bugetare de la care urmeazã sã fie puse în platã sentinţele judecãtoreşti, asigurând fondurile necesare prin redistribuiri de sume, pe tot parcursul anului, şi comunicând Ministerului Economiei şi Finanţelor în termen de 5 zile operarea acestor modificãri.
ART. 26
Programele de încurajare şi stimulare a înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, finanţate de la bugetul de stat prin intermediul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, vor fi derulate direct, prin intermediul oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie sau prin intermediul organizaţiilor ori al instituţiilor de drept privat.
ART. 27
Ministerul Economiei şi Finanţelor este abilitat sã blocheze deschiderile de credite bugetare pentru ordonatorii principali de credite sau, dupã caz, sã blocheze conturile de disponibilitãţi deschise la unitãţile Trezoreriei Statului pe numele autoritãţilor şi instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, în cazul în care nu sunt respectate termenele prevãzute la art. 5-7.

CAP. IV
Abrogarea unor dispoziţii legale

ART. 28
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã:
a) alineatul (2) al articolului 38 din <>Legea nr. 160/1998 pentru organizarea şi exercitarea profesiunii de medic veterinar, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 433 din 23 mai 2005, cu modificãrile ulterioare;
b) <>Ordonanţa Guvernului nr. 1/2007 privind aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unitãţilor din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi a autoritãţilor publice centrale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 30 din 17 ianuarie 2007, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 176/2007 , cu modificãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
-------------
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

Bucureşti, 26 martie 2008.
Nr. 37.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016