Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 35 din 11 aprilie 2009  privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 35 din 11 aprilie 2009 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul cheltuielilor de personal in sectorul bugetar

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 14 aprilie 2009
Luând în considerare presiunile şi riscurile determinate de evoluţiile economice interne şi externe, necesitatea susţinerii creşterii economice şi reducerii inflaţiei, precum şi asigurarea cu prioritate a sumelor destinate finanţãrii proiectelor de infrastructurã şi cofinanţãrii proiectelor finanţate din fonduri europene şi a contribuţiei României la bugetul comunitar,
având în vedere opiniile şi recomandãrile Comisiei Europene şi ale organismelor financiare internaţionale referitoare la reducerea cheltuielilor bugetare, rezultã cã, pentru evitarea riscurilor semnalate şi, implicit, a riscului declanşãrii procedurii de deficit excesiv, este necesarã adoptarea unei politici de restrângere a cheltuielilor bugetare şi de abordare mai prudentã a deficitului bugetar.
În considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.096 din 24 noiembrie 2004, cu modificãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 1 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Personalul de specialitate care are şi îndeplineşte efectiv atribuţii în cadrul structurilor care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare comunitare acordate României prin instrumentele de preaderare PHARE, ISPA şi SAPARD, prin Fondul European pentru Garantare în Agriculturã, Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Ruralã şi prin fondurile structurale şi de coeziune este constituit din personal contractual sau, dupã caz, funcţionari publici.
(2) Prin personalul de specialitate din cadrul structurilor care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare comunitare acordate României se înţelege personalul încadrat pe funcţii publice sau pe funcţii contractuale bugetare, altul decât cel încadrat pe funcţii comune din sectorul bugetar."
2. Articolul 2 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Salariile de bazã corespunzãtoare funcţiilor în care este încadrat personalul prevãzut la art. 1 pot fi majorate cu pânã la 75% în funcţie de îndeplinirea criteriilor stabilite prin hotãrâre a Guvernului.
(2) Evaluarea activitãţii personalului prevãzut la alin. (1) se face cel puţin o datã pe an, ocazie cu care procentul de majorare a salariului de bazã se poate modifica în funcţie de rezultatele activitãţii proprii."
ART. II
În termen de 15 zile de la data publicãrii prezentei ordonanţe de urgenţã în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin hotãrâre a Guvernului, iniţiatã de Ministerul Finanţelor Publice sau, dupã caz, de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, se vor stabili structurile din cadrul ministerelor şi instituţiilor care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare comunitare, numãrul şi structura posturilor, criteriile de încadrare a personalului pe funcţii specifice şi procentul ce urmeazã a fi acordat personalului potrivit <>art. 1 şi 2 din Legea nr. 490/2004 privind stimularea financiarã a personalului care gestioneazã fonduri comunitare, cu modificãrile ulterioare, în funcţie de rezultatele activitãţii proprii, corespunzãtor atribuţiilor din fişa postului.
ART. III
Alineatul (1) al articolului 8 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 1/2006 privind unele mãsuri pentru întãrirea capacitãţii administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeanã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 31 ianuarie 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 47/2008 , cu modificãrile ulterioare, se abrogã.
ART. IV
<>Legea nr. 339/2007 privind promovarea aplicãrii strategiilor de management de proiect la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale judeţene şi locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 839 din 7 decembrie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 10, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Pentru activitatea desfãşuratã, specialiştii pregãtiţi în managementul de proiect prevãzuţi la alin. (1) cu finanţare internaţionalã beneficiazã de salarii de bazã corespunzãtoare funcţiilor în care sunt încadraţi şi beneficiazã de o majorare cu pânã la 75% a salariilor de bazã, în funcţie de îndeplinirea criteriilor stabilite prin hotãrâre a Guvernului."
2. La articolul 10, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (3^1) şi (3^2), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Pentru a beneficia de majorarea prevãzutã la alin. (3), ordonatorii de credite vor stabili prin act administrativ persoanele beneficiare.
(3^2) Evaluarea activitãţii personalului prevãzut la alin. (3) se face cel puţin o datã pe an, ocazie cu care procentul de majorare a salariului de bazã se poate modifica în funcţie de rezultatele activitãţii proprii."
ART. V
În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prin hotãrâre a Guvernului se vor stabili criteriile şi procentul ce urmeazã a fi acordat personalului, potrivit <>art. 10 alin. (3) din Legea nr. 339/2007 privind promovarea aplicãrii strategiilor de management de proiect la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale judeţene şi locale, în funcţie de rezultatele activitãţii proprii, corespunzãtor atribuţiilor din fişa postului.
ART. VI
Articolul 9 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 26 aprilie 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 228/2007 , cu modificãrile ulterioare, se abrogã.
ART. VII
Articolul 7 din <>Legea nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 162 din 25 februarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Funcţionarii publici şi personalul contractual, altul decât cel încadrat pe funcţii comune din sectorul bugetar, din cadrul Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã şi al sucursalelor judeţene ale acesteia beneficiazã de salarii de bazã corespunzãtoare funcţiilor în care sunt încadraţi, la care se adaugã o majorare a salariilor de bazã cu pânã la 75% din acestea.
(2) Evaluarea activitãţii personalului prevãzut la alin. (1) se face cel puţin o datã pe an, ocazie cu care procentul de majorare a salariului de bazã se poate modifica în funcţie de rezultatele activitãţii proprii."
ART. VIII
În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prin hotãrâre a Guvernului se vor stabili criteriile şi procentul ce urmeazã a fi acordat personalului, potrivit <>art. 7 alin. (1) din Legea nr. 1/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, în funcţie de rezultatele activitãţii proprii, corespunzãtor atribuţiilor din fişa postului.
ART. IX
<>Ordonanţa Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de bazã şi al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã pentru personalul contractual din sectorul bugetar şi personalului salarizat potrivit anexelor nr. II şi III la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bazã în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupã funcţii de demnitate publicã, precum şi unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 1 februarie 2008, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 177/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 27. - Preşedintele, vicepreşedintele şi membrii comisiilor pentru protecţia copilului, precum şi secretarul acestora, constituite potrivit legii, au dreptul la o indemnizaţie de şedinţã al cãrei cuantum se stabileşte prin hotãrâre a consiliului judeţean sau prin hotãrâre a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi va fi de 1% din indemnizaţia preşedintelui consiliului judeţean, respectiv a primarului de sector."
2. La articolul 30, alineatul (3) va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Consilierii pentru afaceri europene, pe lângã salariul de bazã, stabilit în condiţiile legii, beneficiazã şi de spor de vechime şi majorãrile prevãzute de dispoziţiile legale aplicabile personalului contractual din autoritãţi şi instituţii publice şi, dupã caz, prevãzute în mod expres de dispoziţiile legale speciale aplicabile în autoritatea sau instituţia publicã în care îşi desfãşoarã activitatea."
ART. X
Indemnizaţiile de conducere pentru personalul bugetar, atât contractual cât şi funcţionari publici, prevãzute în actele normative, reprezintã limite maxime pânã la care conducãtorii autoritãţilor sau instituţiilor publice, având calitatea de ordonatori de credite, pot stabili nivelurile individuale.
ART. XI
Alineatul (2) al articolului 37 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcţionarului public denumit manager public, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 din 30 iunie 2008, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Pentru activitatea desfãşuratã, managerii publici beneficiazã de un spor de manager public de pânã la 55% aplicat la salariul de bazã şi care nu face parte din acesta, precum şi de prime, spor de vechime şi alte drepturi salariale, în condiţiile legii. Nivelul individual al sporului de manager public se stabileşte de conducãtorii autoritãţilor sau instituţiilor publice."
ART. XII
Alineatul (7) al articolului 9 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 799 din 12 noiembrie 2003, cu modificãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Prin decizie internã a conducãtorului entitãţii publice, persoanele desemnate sã efectueze controlul financiar preventiv propriu pot beneficia de un spor pentru complexitatea muncii de pânã la 25% aplicat la salariul de bazã brut lunar, în mãsura în care funcţia pe care o deţin nu este incompatibilã cu activitatea de control financiar preventiv."
ART. XIII
Prin derogare de la prevederile <>art. 5 alin. (7) din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 953 din 24 decembrie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi pânã la data de 31 decembrie 2009, membrii Comitetului pentru Audit Public Intern vor primi o indemnizaţie de şedinţã egalã cu 1% din nivelul echivalent salariului brut al secretarilor de stat; indemnizaţia se suportã din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice.
ART. XIV
Articolul 14 din <>Legea nr. 495/2004 privind salarizarea şi alte drepturi bãneşti ale personalului din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe şi de la misiunile diplomatice, oficiile consulare şi institutele culturale româneşti din strãinãtate, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.136 din 1 decembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - Membrii Corpului diplomatic şi consular al României care lucreazã în centrala Ministerului Afacerilor Externe şi cunosc una sau mai multe limbi strãine rare, altele decât cele de circulaţie internaţionalã, pe care le folosesc în exercitarea funcţiei diplomatice sau consulare, beneficiazã de un spor de 10% calculat asupra salariului de bazã corespunzãtor funcţiei de încadrare, în condiţiile prevãzute prin ordin al ministrului afacerilor externe."
ART. XV
Alineatul (3) al articolului 18 din <>Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 953 din 24 decembrie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
"(3) Auditorii interni au un nivel de salarizare corespunzãtor ierarhiei acestei funcţii în cadrul sistemului de salarizare a funcţionarilor publici; totodatã, auditorii interni beneficiazã de un spor pentru complexitatea muncii de pânã la 25% aplicat la salariul de bazã brut lunar."
ART. XVI
Alineatele (1) şi (2) ale articolului 17 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.344/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor de disciplinã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 768 din 13 noiembrie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Pentru activitatea desfãşuratã în cadrul comisiei de disciplinã, membrii, secretarul acesteia, precum şi persoanele desemnate sã efectueze cercetarea administrativã în condiţiile prevãzute la art. 31 au dreptul la o indemnizaţie lunarã de 1%, care se aplicã la salariul de bazã al fiecãruia şi se acordã în lunile în care comisia de disciplinã îşi desfãşoarã activitatea, respectiv în lunile în care persoanele din cadrul corpului de control au efectuat cercetarea administrativã. Sporul lunar se acordã de autoritatea sau instituţia publicã în cadrul cãreia îşi desfãşoarã activitatea persoanele menţionate, pe baza certificãrii de cãtre preşedintele comisiei a desfãşurãrii activitãţii comisiei pe luna respectivã.
(2) Pentru participarea la lucrãrile comisiei de disciplinã pentru înalţii funcţionari publici, membrii şi persoanele care asigurã secretariatul tehnic au dreptul la o indemnizaţie reprezentând 1% din salariul de bazã prevãzut de lege pentru funcţia publicã de secretar general din cadrul ministerelor."
ART. XVII
Articolul 42 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 530 din 14 iulie 2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. - (1) Pentru participarea la lucrãrile comisiei de concurs, precum şi la cele ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor, membrii acestora au dreptul la o indemnizaţie reprezentând 1% din salariul de bazã, stabilit conform legii.
(2) Persoanele care asigurã secretariatul comisiilor de concurs şi al comisiilor de soluţionare a contestaţiilor au dreptul la o indemnizaţie de 1% din salariul de bazã, stabilit conform legii."
ART. XVIII
Articolul 33 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 833/2007 privind normele de organizare şi funcţionare a comisiilor paritare şi încheierea acordurilor colective, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 565 din 16 august 2007, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 33. - Pentru activitatea desfãşuratã în cadrul comisiei paritare, preşedintele, membrii şi secretarul comisiei paritare au dreptul la un spor lunar de 1%, care se aplicã la salariul de bazã al fiecãruia şi se acordã doar în lunile în care comisia paritarã îşi desfãşoarã activitatea, pe baza proceselor-verbale ale şedinţelor acesteia."
ART. XIX
Ordonatorii principali de credite au obligaţia de a se încadra în limitele de cheltuieli cu personalul, aşa cum sunt acestea prevãzute în legea bugetarã anualã.
ART. XX
Alineatul (5) al articolului 3 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparţinut cultelor religioase din România, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 797 din 1 septembrie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Membrii Comisiei speciale de retrocedare, precum şi persoanele din cadrul Autoritãţii Naţionale pentru Restituirea Proprietãţilor, care asigurã secretariatul tehnic al acesteia, beneficiazã de indemnizaţie de şedinţã reprezentând 1% din salariul de încadrare sau, dupã caz, din indemnizaţia lunarã; într-o lunã se poate acorda o singurã indemnizaţie, indiferent de numãrul şedinţelor de lucru."
ART. XXI
Litera d) a articolului 15 din titlul VII "Regimul stabilirii şi plãţii despãgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv", capitolul IV "Mãsuri anticorupţie", din <>Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietãţii şi justiţiei, precum şi unele mãsuri adiacente, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din 22 iulie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) membrii Comisiei Centrale beneficiazã de indemnizaţie de şedinţã reprezentând 1% din salariul de încadrare sau, dupã caz, din indemnizaţia lunarã; într-o lunã se poate acorda o singurã indemnizaţie, indiferent de numãrul şedinţelor de lucru;".
ART. XXII
Articolul 42 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 6/2007 privind unele mãsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici pânã la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordã funcţionarilor publici în anul 2007, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 29 ianuarie 2007, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 232/2007 , cu modificãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 42. - Preşedintele, vicepreşedintele şi membrii comisiilor pentru protecţia copilului, precum şi secretarul acestora, constituite potrivit legii, au dreptul la o indemnizaţie de şedinţã al cãrei cuantum se stabileşte prin hotãrâre a consiliului judeţean sau prin hotãrâre a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi este de 1% din indemnizaţia preşedintelui consiliului judeţean, respectiv a primarului de sector."

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 11 aprilie 2009.
Nr. 35.

------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016