Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 34 din 11 aprilie 2009  cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 34 din 11 aprilie 2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 14 aprilie 2009

Luând în considerare actualul context internaţional, principalele caracteristici ale politicii bugetare în perioada urmãtoare, care vor fi subordonate obiectivelor de susţinere a creşterii economice şi de reducere a inflaţiei şi atingerii unui deficit bugetar la un nivel corelat cu obiectivele macroeconomice,
având în vedere opiniile şi recomandãrile Comisiei Europene şi ale organismelor financiare internaţionale, referitoare la reducerea cheltuielilor bugetare în sensul diminuãrii cheltuielilor curente de administrare şi alocarea cu prioritate a resurselor cãtre proiecte cu efect multiplicator în economie care reprezintã principalul mijloc de limitare a ritmului de scãdere economicã şi de compensare parţialã a reducerii activitãţii din sectorul privat,
pentru pãstrarea echilibrelor bugetare sunt necesare unele mãsuri menite sã reducã volumul cheltuielilor bugetare la un nivel care sã permitã respectarea angajamentelor interne şi internaţionale asumate de Guvernul României, inclusiv în ceea ce priveşte nivelul deficitului bugetar.
În considerarea faptului cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare, a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Rectificarea bugetarã pe anul 2009

ART. 1
Bugetul de stat pe anul 2009, aprobat prin <>Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 121 şi nr. 121 bis din 27 februarie 2009, se modificã şi se completeazã potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 2
(1) Influenţele asupra bugetului de stat pe anul 2009, detaliate la venituri pe capitole şi subcapitole, iar la cheltuieli pe titluri, sunt prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Detalierea influenţelor asupra cheltuielilor bugetului de stat pe anul 2009 pe titluri de cheltuieli şi pe ordonatori principali de credite este prevãzutã în anexa nr. 2.
ART. 3
(1) Bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2009, stabilit conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzut în anexa nr. 3/16/13b la bugetul Ministerului Finanţelor Publice, se majoreazã la venituri cu suma de 154.000 mii lei şi, în mod corespunzãtor, la cheltuieli astfel:
a) 94.000 mii lei la titlul "Cheltuieli de capital", inclusiv pentru finanţarea modernizãrii punctelor de trecere a frontierei la standardele Schengen;
b) 60.000 mii lei la titlul "Bunuri şi servicii".
(2) În bugetul Ministerului Finanţelor Publice pe anul 2009, capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", titlul 20 "Bunuri şi servicii", la articolul 25 "Cheltuieli judiciare şi extrajudiciare derivate din acţiuni în reprezentarea intereselor statului potrivit dispoziţiilor legale" se cuprinde şi suma de 1.000 mii lei pentru consultanţã juridicã în domeniul datoriei publice, care se asigurã prin redistribuire în cadrul acestui capitol.
ART. 4
Se autorizeazã Secretariatul General al Guvernului sã efectueze modificãri în volumul şi structura bugetelor instituţiilor publice finanţate parţial din venituri proprii, cu încadrare în suma totalã aprobatã în anexa nr. 3/13/02 la titlul "Transferuri între unitãţi ale administraţiei publice", precum şi redistribuiri de credite bugetare în cadrul titlurilor de cheltuieli ca urmare a bugetului rezultat dupã punerea în aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 17/2009 privind desfiinţarea Cancelariei Primului-Ministru şi stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 145 din 9 martie 2009, cu modificãrile ulterioare.
ART. 5
Se autorizeazã Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei sã suplimenteze veniturile bugetului sumelor alocate pentru activitãţi finanţate integral din venituri proprii pe anul 2009 cu suma de 30.000 mii lei, provenitã din repartizarea profitului Companiei Naţionale "Loteria Românã" - S.A. şi în mod corespunzãtor se majoreazã cheltuielile prevãzute la capitolul 70.10 "Locuinţe, servicii şi dezvoltare publicã", titlul VII "Alte transferuri", articolul 55 "Alte transferuri", în anexa nr. 3/15/13.
ART. 6
Se autorizeazã Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii sã efectueze redistribuiri de credite bugetare între obiectivele de investiţii în continuare, obiectivele de investiţii noi şi "Alte cheltuieli de investiţii", în limita prevederilor bugetare aprobate.
ART. 7
Se autorizeazã Ministerul Apãrãrii Naţionale sã efectueze redistribuiri de sume la veniturile şi cheltuielile bugetului sumelor alocate pentru activitãţi finanţate din venituri proprii, prevãzute în anexa nr. 3/18/13.
ART. 8
Se autorizeazã Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale sã redistribuie în cadrul creditelor bugetare aprobate la capitolul 68.01 "Asigurãri şi asistenţã socialã" suma de 3.200 mii lei de la titlul 65 "Cheltuieli aferente programelor cu finanţare rambursabilã" la titlul 71 "Active nefinanciare", pentru finalizarea sistemului informatic integrat pentru administrarea prestaţiilor sociale.
ART. 9
Se autorizeazã Ministerul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri sã efectueze redistribuiri de credite bugetare de la alte programe, în vederea finanţãrii în anul 2009 a "Programului privind organizarea Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii - TIMM 2009", fãrã afectarea fondurilor prevãzute pentru stimularea exportului.
ART. 10
În cazul în care creditele bugetare aferente titlului 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare" din bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale sunt insuficiente, Guvernul, la propunerea Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale şi Ministerului Finanţelor Publice, va aproba finanţarea temporarã, din veniturile obţinute din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, a proiectelor din cadrul Politici Comune Agricole şi de Pescuit.
ART. 11
Bugetul fondurilor externe nerambursabile al Ministerului Mediului pe anul 2009 se diminueazã la capitolul 74.08 "Protecţia mediului", titlul 56 "Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare" cu suma de 757.675 mii lei.
ART. 12
În anexa nr. 3/23/02 la bugetul Ministerului Mediului, la asteriscul din subsolul anexei, comuna Seicaia se va citi comuna Şercaia.
ART. 13
(1) Din bugetul aprobat Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii pe anul 2009, de la capitolul 84.01 "Transporturi" alineatul "Subvenţii pentru transportul de cãlãtori cu metroul" se suportã şi subvenţiile aferente lucrãrilor executate şi neplãtite în anul 2008.
(2) Se autorizeazã Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii sã efectueze urmãtoarele modificãri:
a) redistribuirea sumei de 4.918 mii lei de la proiectul 15 ISPA2004/RO/16/P/PA/002 - "Asistenţã tehnicã pentru pregãtirea proiectelor ce vor fi propuse spre finanţare prin Fondul de Coeziune (CNADNR)" la proiectul 65 ISPA2004/RO/16/P/PT/009 - Construcţia infrastructurii feroviare şi rutiere la cel de-al doilea pod Calafat-Vidin (CNADNR)", prevãzute în anexa nr. 3/24/21;
b) redistribuirea sumei de 23.000 mii lei de la proiectul 17 ISPA2001/RO/P/PT/005 "Construcţia variantei de ocolire a oraşului Sibiu (CNADNR)" la proiectul 16 ISPA2001/RO/P/PT/006 "Reabilitarea Secţiunii Drobeta-Turnu Severin - Lugoj, km 332+150 - km 495+800", pe anul 2009 şi pe total proiect, prevãzute în anexa nr. 3/24/21;
c) redistribuirea sumei de 23.000 mii lei de la obiectivul de investiţii "Construcţia variantei de ocolire a oraşului Sibiu" la obiectivul de investiţii "Reabilitarea Secţiunii Drobeta-Turnu Severin - Lugoj, km 332+150 - km 495+800 (CNADNR)", pe anul 2009 şi pe total, prevãzute în anexa nr. 3/24/29.
ART. 14
Se autorizeazã Ministerul Sãnãtãţii sã efectueze urmãtoarele modificãri:
a) redistribuiri de credite bugetare la capitolul 66.01 "Sãnãtate", între titlul 20 "Bunuri şi servicii" şi titlul 51 "Transferuri între unitãţi ale administraţiei publice", precum şi în cadrul titlului 51 "Transferuri între unitãţi ale administraţiei publice", inclusiv majorarea alineatului 51.01.11 "Transferuri din bugetul de stat cãtre bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate" cu suma de 4.500 mii lei şi introducerea alineatului 51.02.08 "Aparaturã medicalã şi echipamente de comunicaţii în urgenţã" cu suma de 1.415 mii lei;
b) redistribuiri de credite bugetare la capitolul 66.10 "Sãnãtate", între şi în cadrul titlurilor 20 "Bunuri şi servicii", 51 "Transferuri între unitãţi ale administraţiei publice" şi 71 "Active nefinanciare", cu suplimentarea alineatului 51.01.35 "Transferuri din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii cãtre Fondul de asigurãri sociale de sãnãtate" cu suma de 25.500 mii lei pentru Programul naţional de depistare precoce a cancerului;
c) introducerea în programul "Asigurarea dezvoltãrii capacitãţii instituţionale a sistemului de sãnãtate" al capitolului 70.10 "Locuinţe, servicii şi dezvoltare publicã" a sumei de 901 mii lei, prin diminuarea cu aceeaşi sumã a capitolului 66.10 "Sãnãtate".
ART. 15
În bugetul Ministerului Tineretului şi Sportului, anexa nr. 3/36/02, textul celui de-al doilea asterisc din subsolul acesteia se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Din totalul sumei de 135.160 mii lei, suma de 400 mii lei este destinatã Federaţiei Române de Tenis pentru Cupa Davis".
ART. 16
Sumele defalcate din taxa pe valoarea adãugatã pe anul 2009 pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi municipiului Bucureşti se diminueazã cu suma de 811,9 milioane lei, potrivit anexei nr 3.
ART. 17
Bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate pe anul 2009 se modificã dupã cum urmeazã:
a) veniturile se diminueazã cu suma de 564,5 milioane lei prin diminuarea contribuţiilor de asigurãri cu suma de 594,5 milioane lei, din care: 382,7 milioane lei la contribuţiile de asigurãri sociale de sãnãtate şi 211,8 milioane lei la contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii şi prin majorarea subvenţiilor cu suma de 30,0 milioane lei, din care: 4,5 milioane lei subvenţia primitã de bugetul fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate şi cu suma de 25,5 milioane lei sumele alocate din veniturile proprii ale Ministerului Sãnãtãţii;
b) cheltuielile se majoreazã cu suma de 21,1 milioane lei la capitolul 66.05 "Sãnãtate", prin diminuarea cu suma de 8,9 milioane lei a titlului "Cheltuieli de personal" şi majorarea cu suma de 30,0 milioane lei a titlului "Bunuri şi servicii";
c) Fondul de rezervã al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate se diminueazã cu suma de 3,8 milioane lei;
d) excedentul bugetului se diminueazã cu suma de 581,8 milioane lei.
ART. 18
(1) Bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul asigurãrilor pentru şomaj pe anul 2009, aprobate prin <>Legea bugetului asigurãrilor sociale de stat pe anul 2009 nr. 19/2009 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 din 27 februarie 2009, se modificã potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) În bugetul asigurãrilor sociale de stat veniturile aferente sistemului public de pensii se diminueazã la contribuţiile de asigurãri sociale de stat cu suma de 1.573,0 milioane lei şi se majoreazã la subvenţii de la bugetul de stat cu suma de 1.347,5 milioane lei, cheltuielile se diminueazã cu suma de 4,1 milioane lei la titlul "Cheltuieli de personal" al capitolului 68.03 "Asigurãri şi asistenţã socialã", iar excedentul se diminueazã cu suma de 221,4 milioane lei.
(3) Se autorizeazã Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale sã majoreze la capitolul 68.03 "Asigurãri şi asistenţã socialã" titlul "Dobânzi" cu suma de 21,1 milioane lei, prin redistribuire de la alte titluri în cadrul aceluiaşi capitol.
(4) Veniturile sistemului de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale se diminueazã cu suma de 9,4 milioane lei la contribuţii de asigurare pentru accidente de muncã şi boli profesionale, iar excedentul acestui sistem se diminueazã cu aceeaşi sumã.
(5) În bugetul asigurãrilor pentru şomaj, veniturile aferente sistemului asigurãrilor pentru şomaj se diminueazã la contribuţii de asigurãri pentru şomaj cu suma de 110,7 milioane lei, cheltuielile se majoreazã la capitolul 68.04 "Asigurãri şi asistenţã socialã" cu suma de 328,0 milioane lei, prin majorarea cu 240,3 milioane lei la titlul "Asistenţã socialã", cu suma de 82,5 milioane lei la titlul "Transferuri între unitãţi ale administraţiei publice", cu 2,5 milioane lei la titlul "Bunuri şi servicii", cu 7,0 milioane lei prin introducerea titlului "Dobânzi" şi prin diminuarea cu 4,3 milioane lei la titlul "Cheltuieli de personal", iar deficitul se majoreazã cu suma de 438,7 milioane lei.
(6) În bugetul asigurãrilor pentru şomaj, la capitolul 80.04 "Acţiuni generale economice, comerciale şi de muncã", la titlul "Alte transferuri", articolul "Transferuri interne", se introduce alineatul "Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeanã" cu suma de 0,01 milioane lei, care se asigurã prin redistribuire în cadrul acestui titlu.
(7) Veniturile fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale se diminueazã la contribuţia angajatorilor cu suma de 20,4 milioane lei şi se diminueazã cu aceeaşi sumã excedentul acestui fond.
(8) Se autorizeazã Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale sã detalieze la capitolul 64.04 "Cheltuielile fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale" alineatele articolului "Cheltuieli salariale în bani" de la titlul "Cheltuieli de personal" din bugetul asigurãrilor pentru şomaj.
ART. 19
(1) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã, la propunerea ordonatorilor principali de credite, modificãrile prevãzute în prezentul capitol în volumul şi structura bugetelor acestora şi ale bugetului de stat, bugetului sumelor alocate pentru activitãţi finanţate integral din venituri proprii, bugetului fondurilor externe nerambursabile, bugetului fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, bugetului asigurãrilor sociale de stat şi bugetului asigurãrilor pentru şomaj.
(2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, ordonatorii principali de credite comunicã Ministerului Finanţelor Publice detalierea modificãrilor aprobate.
(3) Se autorizeazã ordonatorii principali de credite sã detalieze influenţele aprobate şi sã introducã modificãrile prevãzute în prezentul capitolul în bugetele lor şi în anexele la acestea.
ART. 20
Începând cu data intrãrii în vigoare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã şi pânã la data de 31 decembrie 2009, dispoziţiile <>art. 21 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, se suspendã.

CAP. II
Mãsuri privind cheltuielile publice

ART. 21
Prevederile prezentului capitol se aplicã autoritãţilor şi instituţiilor publice a cãror finanţare se asigurã astfel:
a) integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, dupã caz;
b) din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, dupã caz;
c) integral din venituri proprii.
ART. 22
(1) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se suspendã ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante din autoritãţile şi instituţiile publice prevãzute la art. 21. Posturile pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, precum şi cele a cãror ocupare a fost deja aprobatã de Guvern prin memorandum pot fi ocupate în condiţiile legii.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), ordonatorii principali de credite, în cazuri temeinic justificate, pot aproba ocuparea unui procent de maxim 15% din totalul posturilor ce se vor vacanta dupã data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, numai în condiţiile încadrãrii în cheltuielile de personal aprobate prin buget. Pentru posturile din sistemul de învãţãmânt de stat, urmãrirea încadrãrii în procentul de maxim 15% se realizeazã la nivelul întregului sistem de învãţãmânt de stat, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului educaţiei, cercetãrii şi inovãrii.
(3) Ocuparea posturilor prevãzute la alin. (2) se va face prin concurs sau examen, în condiţiile legii, pe rãspunderea ordonatorilor principali de credite.
ART. 23
(1) În termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, ordonatorii principali de credite ai autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la art. 21 vor comunica Guvernului propunerile de reorganizare instituţionalã ale acestora şi vor transmite Ministerului Finanţelor Publice cuantumul sumelor rezultate din economii faţã de bugetul aprobat la cheltuielile de personal, altele decât cele rezultate la art. 22.
(2) În termen de 10 zile de la expirarea termenului prevãzut la alin. (1), Ministerul Finanţelor Publice va prezenta Guvernului situaţia centralizatã a sumelor comunicate de ordonatorii principali de credite, în baza cãreia acesta va dispune asupra indexãrilor salariale ce pot fi acordate în anul 2009.
ART. 24
(1) De la data intrãrii în vigoare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, autoritãţilor şi instituţiilor publice prevãzute la art. 21 li se interzice achiziţionarea, preluarea în leasing sau închirierea de:
a) autoturisme, astfel cum sunt acestea definite la alin. (1) al <>art. 3 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 102/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) mobilier şi aparaturã biroticã, aşa cum sunt prevãzute la subgrupele 3.1. "Mobilier" şi 3.2. "Aparaturã biroticã" din cadrul grupei 3 "Mobilier, aparaturã biroticã, sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale şi alte active corporale" din <>Hotãrârea Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificãrile ulterioare, precum şi obiecte de inventar de natura acestora, în scopul dotãrii spaţiilor cu destinaţia de birou.
(2) Asigurarea necesitãţilor de bunuri prevãzute la alin. (1) se va putea face numai prin redistribuiri din cadrul aceleiaşi instituţii sau de la alte instituţii publice.
(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) şi (2):
a) autoritãţile şi instituţiile publice nou-înfiinţate dupã data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, numai în primul an de funcţionare, dacã acestea nu provin din restructurarea şi/sau reorganizarea altor instituţii publice, deja existente;
b) achiziţiile pentru realizarea proiectelor finanţate din împrumuturi, din fonduri externe nerambursabile şi din fondurile de cofinanţare şi prefinanţare aferente, precum şi din fonduri provenite din donaţii şi sponsorizãri;
c) obiectivele de investiţii cu punere în funcţiune dupã data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, cu condiţia ca în devizul general al lucrãrii acestea sã fi fost prevãzute ca primã dotare.
(4) Achiziţiile publice aflate în curs de desfãşurare la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se vor definitiva pe baza prevederilor legale în vigoare la data iniţierii procedurilor respective, numai în condiţiile în care autoritatea contractantã a transmis deja, pânã la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, spre publicare anunţul sau invitaţia de participare.
ART. 25
(1) Autoritãţile şi instituţiile publice prevãzute la art. 21 pot acorda tichete-cadou şi tichete de vacanţã personalului din cadrul acestora, cu condiţia încadrãrii în cheltuielile bugetare aprobate cu aceastã destinaţie.
(2) Autoritãţile publice locale pot acorda drepturile prevãzute la alin. (1) numai din veniturile proprii ale acestora.
ART. 26
Taxa pe valoarea adãugatã dedusã potrivit legii pentru realizarea obiectivelor proprii de investiţii finanţate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, în cursul anului fiscal, se utilizeazã pentru plãţi aferente aceluiaşi obiectiv de investiţii. La încheierea exerciţiului financiar, sumele deduse şi neutilizate se vireazã la bugetul de stat sau la bugetele locale în conturile şi la termenele stabilite prin normele metodologice anuale privind încheierea exerciţiului financiar-bugetar şi financiar-contabil, emise de Ministerul Finanţelor Publice.

CAP. III
Monitorizarea operatorilor economici cu capital unic sau majoritar de stat

ART. 27
Guvernul României, prin Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, va lua mãsuri suplimentare pentru monitorizarea operatorilor economici cu capital sau patrimoniu integral ori majoritar de stat şi a filialelor acestora, sub aspectul încadrãrii în programele de reducere a arieratelor, creanţelor şi pierderilor, precum şi a cheltuielilor de personal prevãzute prin bugetele de venituri şi cheltuieli aprobate potrivit legii, programe propuse de ministere, autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, în subordinea, coordonarea, autoritatea sau portofoliul cãrora se aflã aceştia.

CAP. IV
Fondul social

ART. 28
Se constituie Fondul social din sponsorizarea ce va fi acordatã de producãtorii interni şi distribuitorii de gaze naturale, care contribuie benevol la constituirea acestui fond, în conformitate cu <>art. 4 alin. (1) din Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 29
(1) Pe bazã de protocol încheiat între Guvern, prin Ministerul Economiei şi Ministerul Finanţelor Publice, şi producãtorii interni şi distribuitorii de gaze naturale care doresc sã contribuie la fond, Fondul social se colecteazã şi se distribuie în cursul anului 2009.
(2) Sumele cu care vor sponsoriza şi vor contribui la Fondul social producãtorii interni şi distribuitorii de gaze naturale sunt, de regulã, sume obţinute din majorarea de preţ la gazele naturale în cursul anului 2008.
(3) Sumele prevãzute la alin. (1) sunt cheltuieli cu deductibilitate limitatã pentru respectivele societãţi, prin derogare de la prevederile <>art. 21 alin. (4) lit. p) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 30
Colectarea sumelor se realizeazã lunar prin virarea în contul de venituri ale bugetului de stat, numãrul xxxxxx "Donaţii şi sponsorizãri", deschis la Trezoreria Statului, pe baza protocoalelor încheiate potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 31
Sumele colectate se utilizeazã, prin hotãrâre a Guvernului, pentru acordarea de ajutoare sociale persoanelor fizice aflate în dificultate.

CAP. V
Mãsuri în domeniul politicii fiscale

ART. 32
<>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Impozit minim
Art. 18. - (1) Contribuabilii care desfãşoarã activitãţi de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor sportive, inclusiv persoanele juridice care realizeazã aceste venituri în baza unui contract de asociere, şi în cazul cãrora impozitul pe profit datorat pentru activitãţile prevãzute în acest articol este mai mic decât 5% din veniturile respective sunt obligaţi la plata unui impozit de 5% aplicat acestor venituri înregistrate.
(2) Contribuabilii, cu excepţia celor prevãzuţi la alin. (1), la art. 13 lit. c)-e), art. 15 şi 38, în cazul cãrora impozitul pe profit este mai mic decât suma impozitului minim pentru tranşa de venituri totale corespunzãtoare, prevãzute la alin. (3), sunt obligaţi la plata impozitului la nivelul acestei sume.
(3) Pentru aplicarea prevederilor alin. (2), sumele corespunzãtoare impozitului minim, stabilite în funcţie de veniturile totale înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, sunt urmãtoarele:



┌──────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Venituri totale anuale │ Impozit minim anual │
│ (lei) │ (lei) │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 0 - 52.000 │ 2.200 │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 52.001 - 215.000 │ 4.300 │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 215.001 - 430.000 │ 6.500 │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 430.001 - 4.300.000 │ 8.600 │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 4.300.001 - 21.500.000 │ 11.000 │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 21.500.001 - 129.000.000 │ 22.000 │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ Peste 129.000.001 │ 43.000 │
└──────────────────────────┴─────────────────────────┘



(4) Pentru încadrarea în tranşa de venituri totale prevãzutã la alin. (3), se iau în calcul veniturile totale, obţinute din orice sursã, înregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, din care se scad:
a) veniturile din variaţia stocurilor;
b) veniturile din producţia de imobilizãri corporale şi necorporale;
c) veniturile din exploatare, reprezentând cota-parte a subvenţiilor guvernamentale şi a altor resurse pentru finanţarea investiţiilor;
d) veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere, conform reglementãrilor legale;
e) veniturile rezultate din anularea datoriilor şi a majorãrilor datorate bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, conform reglementãrilor legale;
f) veniturile realizate din despãgubiri de la societãţile de asigurare;
g) veniturile prevãzute la art. 20 lit. d)."
2. La articolul 21 alineatul (3), litera n) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"n) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii, exclusiv cele privind combustibilul, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu funcţii de conducere şi de administrare ale persoanei juridice, deductibile limitat la cel mult un singur autoturism aferent fiecãrei persoane cu astfel de atribuţii."
3. La articolul 21 alineatul (4), dupã litera ş) se introduce o nouã literã, litera t), cu urmãtorul cuprins:
"t) în perioada 1 mai 2009 - 31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximã autorizatã care sã nu depãşeascã 3.500 kg şi care sã nu aibã mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, aflate în proprietatea sau în folosinţa contribuabilului, cu excepţia situaţiei în care vehiculele se înscriu în oricare dintre urmãtoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pazã şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfãşurare a activitãţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzãri şi de agenţi de recrutare a forţei de muncã;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu platã, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru închirierea cãtre alte persoane, inclusiv pentru desfãşurarea activitãţii de instruire în cadrul şcolilor de şoferi."
4. La articolul 22, dupã alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu urmãtorul cuprins:
"(5^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuatã dupã data de 1 ianuarie 2004, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizãrii fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate şi/sau casate, se impoziteazã concomitent cu deducerea amortizãrii fiscale, respectiv la momentul scãderii din gestiune a acestor mijloace fixe, dupã caz."
5. La articolul 34, alineatele (7) şi (8) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(7) Prin excepţie de la prevederile alin. (6), contribuabilii prevãzuţi la alin. (1) nou-înfiinţaţi efectueazã plãţi anticipate în contul impozitului pe profit la nivelul impozitului minim anual aferent primei tranşe de venituri totale, prevãzutã la art. 18 alin. (3), recalculat în mod corespunzãtor pentru perioada impozabilã respectivã.
(8) În cazul contribuabililor care în anul precedent au beneficiat de scutiri de la plata impozitului pe profit, conform legii, iar în anul pentru care se calculeazã şi se efectueazã plãţile anticipate nu mai beneficiazã de facilitãţile fiscale respective, impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza cãruia se determinã plãţile anticipate, este impozitul pe profit determinat conform declaraţiei privind impozitul pe profit pentru anul precedent, luându-se în calcul şi impozitul pe profit scutit."
6. La articolul 34, dupã alineatul (14) se introduc patru noi alineate, alineatele (15)-(18), cu urmãtorul cuprins:
"(15) Pentru anul 2009, contribuabilii prevãzuţi la alin. (1) lit. b) aplicã urmãtoarele reguli:
a) pentru trimestrul al II-lea se comparã impozitul pe profit datorat la sfârşitul trimestrului cu impozitul minim anual, prevãzut la art. 18 alin. (3), recalculat în mod corespunzãtor pentru perioada 1 mai - 30 iunie 2009, prin împãrţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţirea cu numãrul de luni aferent perioadei respective;
b) pentru trimestrele al III-lea şi al IV-lea se comparã impozitul pe profit datorat la sfârşitul fiecãrui trimestru cu impozitul minim anual, prevãzut la art. 18 alin. (3), recalculat în mod corespunzãtor pentru trimestrul respectiv, prin împãrţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţirea cu numãrul de luni aferent trimestrului respectiv.
(16) Pentru anul 2009, contribuabilii prevãzuţi la alin. (1) lit. a) efectueazã în continuare plãţile anticipate în contul impozitului pe profit stabilite conform prezentului articol.
(17) În situaţia în care contribuabilii prevãzuţi la alin. (1) lit. a) au înregistrat în anul 2008 pierdere fiscalã, aceştia efectueazã plãţi anticipate în contul impozitului pe profit în sumã de o pãtrime din impozitul minim anual, prevãzut la art. 18 alin. (3).
(18) Pentru anul 2009, contribuabilii prevãzuţi la alin. (1) lit. a) şi alin. (5), pentru definitivarea impozitului pe profit anual, aplicã prevederile art. 18 alin. (2) prin compararea impozitului pe profit datorat la sfârşitul anului fiscal cu impozitul minim anual, prevãzut la art. 18 alin. (3)."
7. La articolul 48 alineatul (7), dupã litera l) se introduce o nouã literã, litera l^1), cu urmãtorul cuprins:
"l^1) în perioada 1 mai 2009 - 31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximã autorizatã care sã nu depãşeascã 3.500 kg şi care sã nu aibã mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, cu excepţia situaţiei în care vehiculele se înscriu în oricare dintre urmãtoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pazã şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfãşurare a activitãţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzãri şi de agenţi de recrutare a forţei de muncã;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu platã, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru închirierea cãtre alte persoane, inclusiv pentru desfãşurarea activitãţii de instruire în cadrul şcolilor de şoferi."
8. Articolul 107 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Cota de impozitare
Art. 107. - (1) Cota de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor este: 2% în anul 2007; 2,5% în anul 2008; 3% în anul 2009.
(2) În situaţia în care impozitul datorat de microîntreprinderi este mai mic decât impozitul minim anual, prevãzut la art. 18 alin. (3), acestea sunt obligate la plata impozitului la nivelul acestei sume.
(3) În aplicarea alin. (2), pentru anul 2009 se au în vedere urmãtoarele reguli:
a) pentru trimestrul al II-lea se comparã impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat la sfârşitul trimestrului cu impozitul minim anual, prevãzut la art. 18 alin. (3), recalculat în mod corespunzãtor pentru perioada 1 mai - 30 iunie 2009, prin împãrţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţirea cu numãrul de luni aferent perioadei respective;
b) pentru trimestrele al III-lea şi al IV-lea se comparã impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat la sfârşitul fiecãrui trimestru cu impozitul minim anual, prevãzut la art. 18 alin. (3), recalculat în mod corespunzãtor pentru trimestrul respectiv, prin împãrţirea impozitului minim anual la 12 luni şi înmulţirea cu numãrul de luni aferent trimestrului respectiv."
9. La articolul 141 alineatul (2), litera g) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"g) livrãrile de bunuri care au fost afectate unei activitãţi scutite, în temeiul prezentului articol, dacã taxa aferentã bunurilor respective nu a fost dedusã, precum şi livrãrile de bunuri a cãror achiziţie a fãcut obiectul excluderii dreptului de deducere, conform art. 145 alin. (5) lit. b) şi art. 145^1".
10. Dupã articolul 145 se introduce un nou articol, articolul 145^1 "Limitãri speciale ale dreptului de deducere", cu urmãtorul cuprins:
"Limitãri speciale ale dreptului de deducere
Art. 145^1. - (1) În cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximã autorizatã care sã nu depãşeascã 3.500 kg şi care sã nu aibã mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, nu se deduce taxa pe valoarea adãugatã aferentã achiziţiilor acestor vehicule şi nici taxa aferentã achiziţiilor de combustibil destinat utilizãrii pentru vehiculele care au aceleaşi caracteristici, aflate în proprietatea sau în folosinţa persoanei impozabile, cu excepţia vehiculelor care se înscriu în oricare dintre urmãtoarele categorii:
a) vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pazã şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfãşurare a activitãţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzãri şi de agenţi de recrutare a forţei de muncã;
b) vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu platã, inclusiv pentru activitatea de taxi;
c) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu platã, inclusiv pentru închirierea cãtre alte persoane, instruirea de cãtre şcolile de şoferi, transmiterea folosinţei în cadrul unui contract de leasing financiar sau operaţional;
d) vehiculele utilizate în scop comercial, respectiv în vederea revânzãrii.
(2) Prin achiziţie de vehicule, în sensul alin. (1), se înţelege cumpãrarea unui vehicul din România, importul sau achiziţia intracomunitarã a vehiculului.
(3) Prevederile alin. (1) şi (2) nu se aplicã pentru avansurile care au fost achitate înainte de data de 1 mai 2009 pentru valoarea totalã sau parţialã a vehiculelor rutiere motorizate, dacã livrarea acestora intervine dupã data de 1 mai 2009 inclusiv.
(4) Prevederile prezentului articol se aplicã pânã la data de 31 decembrie 2010 inclusiv.
(5) În cazul vehiculelor exceptate potrivit alin. (1) se vor aplica regulile generale de deducere stabilite la art. 145 şi art. 146-147^1."
11. La articolul 156^1, dupã alineatul (6) se introduc douã noi alineate, alineatele (6^1) şi (6^2), cu urmãtorul cuprins:
"(6^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2)-(6), pentru persoana impozabilã care utilizeazã trimestrul calendaristic ca perioadã fiscalã şi care efectueazã o achiziţie intracomunitarã taxabilã în România, perioada fiscalã devine luna calendaristicã începând cu:
a) prima lunã a unui trimestru calendaristic, dacã exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare intervine în aceastã primã lunã a respectivului trimestru;
b) a treia lunã a trimestrului calendaristic, dacã exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare intervine în a doua lunã a respectivului trimestru. Primele douã luni ale trimestrului respectiv vor constitui o perioadã fiscalã distinctã, pentru care persoana impozabilã va avea obligaţia depunerii unui decont de taxã conform art. 156^2 alin. (1);
c) prima lunã a trimestrului calendaristic urmãtor, dacã exigibilitatea taxei aferente achiziţiei intracomunitare intervine în a treia lunã a unui trimestru calendaristic.
(6^2) Persoana impozabilã care potrivit alin. (6^1) este obligatã sã îşi schimbe perioada fiscalã trebuie sã depunã o declaraţie de menţiuni la organul fiscal competent, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la finele lunii în care intervine exigibilitatea achiziţiei intracomunitare care genereazã aceastã obligaţie, şi va utiliza ca perioadã fiscalã luna calendaristicã, fãrã a avea posibilitatea de a reveni la utilizarea trimestrului calendaristic ca perioadã fiscalã."
12. La articolul 244^1, dupã alineatul (7) se introduc cinci noi alineate, alineatele (8)-(12), cu urmãtorul cuprins:
"(8) Operatorii economici care intenţioneazã sã comercializeze în sistem angro produse energetice prevãzute la art. 175 alin. (3) lit. a)-e) sunt obligaţi sã se înregistreze la autoritatea fiscalã teritorialã conform procedurii şi cu îndeplinirea condiţiilor ce vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã.
(9) Operatorii economici care desfãşoarã activitatea de comercializare în sistem angro de produse energetice prevãzute la art. 175 alin. (3) lit. a)-e) sunt obligaţi sã îndeplineascã procedura şi condiţiile stabilite prin ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã prevãzut la alin. (8), în termen de 90 de zile de la data publicãrii acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(10) Nu intrã sub incidenţa alin. (8) şi (9) antrepozitarii autorizaţi şi operatorii înregistraţi pentru produse energetice.
(11) Desfãşurarea activitãţii de comercializare de cãtre operatorii economici prevãzuţi la alin. (8), care nu îndeplinesc procedura şi condiţiile stabilite potrivit alin. (8), constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 50.000 lei la 100.000 lei şi confiscarea sumelor rezultate din aceastã vânzare.
(12) Desfãşurarea activitãţii de comercializare de cãtre operatorii economici prevãzuţi la alin. (9), care nu îndeplinesc procedura şi condiţiile stabilite potrivit alin. (8), dupã termenul stabilit la alin. (9), constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 50.000 lei la 100.000 lei, confiscarea sumelor rezultate din aceastã vânzare şi oprirea activitãţii de comercializare a produselor accizabile pe o perioadã de 1-3 luni."
ART. 33
Dupã articolul 219 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 219^1, cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 219^1
Contravenţii în cazul declaraţiilor recapitulative
(1) Constituie contravenţie nedepunerea la termenele prevãzute de lege a declaraţiilor recapitulative reglementate la titlul VI din <>Legea nr. 571/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau depunerea de astfel de declaraţii cu sume incorecte ori incomplete.
(2) Fapta prevãzutã la alin. (1) se sancţioneazã cu amendã de 2% din suma totalã a achiziţiilor/livrãrilor intracomunitare de bunuri nedeclarate sau, dupã caz, din diferenţele nedeclarate rezultate ca urmare a declaraţiilor incorecte ori incomplete.
(3) Nu se sancţioneazã contravenţional persoanele care corecteazã declaraţiile recapitulative pânã la împlinirea termenului legal de depunere a acestora.
(4) Nu se sancţioneazã contravenţional persoanele care, ulterior termenului legal de depunere, corecteazã declaraţiile ca urmare a unui fapt neimputabil persoanei impozabile.
(5) Amenda prevãzutã la alin. (2) se reduce cu 50% în situaţia în care persoana impozabilã corecteazã declaraţia recapitulativã pânã la termenul legal de depunere a urmãtoarei declaraţii recapitulative.
(6) Dispoziţiile art. 221 alin. (1) şi (5) se aplicã în mod corespunzãtor."
ART. 34
(1) Prevederile <>art. 219^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã faptelor constatate dupã data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) În cazul declaraţiilor recapitulative cu termene de depunere anterioare intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, dispoziţiile <>art. 12 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Nu se sancţioneazã contravenţional persoanele care corecteazã, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, declaraţiile recapitulative cu termene de depunere anterioare intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.

CAP. VI
Alte dispoziţii

ART. 35
(1) Limita valoricã a garanţiilor de stat pentru anul 2009, în conformitate cu <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 109/2008 , se stabileşte în sumã de 6 miliarde lei.
(2) Pentru garanţiile de stat emise în valutã conversia se efectueazã la cursul de schimb valabil la data semnãrii contractului de împrumut.
(3) Acordarea garanţiilor de stat emise în conformitate cu alin. (1) se va realiza pentru finanţarea proiectelor prioritare pentru economia româneascã, derulate de cãtre entitãţi publice şi private nonfinanciare, în condiţiile respectãrii legislaţiei privind ajutorul de stat.
ART. 36
(1) Plata facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor achiziţionate, serviciilor prestate sau a lucrãrilor efectuate se realizeazã de cãtre instituţiile publice în perioada 24-31 a fiecãrei luni.
(2) În vederea derulãrii în condiţii de echilibru a cheltuielilor sectorului public, instituţiile publice au obligaţia de a-şi programa plãţile efectuate prin virament sau numerar, potrivit normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(3) Instituţiile publice şi operatorii economici cu capital majoritar de stat au obligaţia de a transmite Ministerului Finanţelor Publice o programare a operaţiunilor de vânzare/cumpãrare de valutã potrivit normelor metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(4) Prin normele metodologice prevãzute la alin. (2) se pot aproba categorii de plãţi exceptate de la prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã.
(5) În termen de 3 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, termenele de platã aferente angajamentelor legale încheiate se coreleazã cu termenele de platã prevãzute la alin. (1).
(6) Angajamentele legale încheiate dupã data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se coreleazã cu termenele de platã prevãzute la alin. (1).
ART. 37
Instituţiile publice sunt obligate sã furnizeze Ministerului Finanţelor Publice, la termenele, periodicitãţile şi în forma solicitatã, date şi informaţii financiar-contabile, în conformitate cu instrucţiunile şi normele metodologice aprobate prin ordin al ministrului finanţelor publice.
ART. 38
În cazul nerespectãrii prevederilor art. 35 şi 36, Ministerul Finanţelor Publice este autorizat sã ia urmãtoarele mãsuri:
a) blocarea deschiderilor de credite bugetare pentru ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetului asigurãrilor pentru şomaj, bugetului Fondului naţional unic de asigurãri de sãnãtate şi ai bugetelor locale;
b) blocarea conturilor de disponibilitãţi deschise la unitãţile Trezoreriei Statului pe numele instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii;
c) în situaţia nerespectãrii termenului de platã sau a nerespectãrii graficului de plãţi anunţat, Ministerul Finanţelor Publice îşi rezervã dreptul de a scoate din decontare sumele neanunţate, iar responsabilitatea pentru nedecontarea documentelor de platã prezentate unitãţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului revine în totalitate ordonatorilor de credite.
ART. 39
Alineatul (1) al articolului 5 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor mãsuri financiare în domeniul bugetar, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 8 aprilie 2008, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 275/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Ordonatorii principali de credite ai autoritãţilor şi instituţiilor publice finanţate integral din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, din venituri proprii şi subvenţii acordate de la aceste bugete şi integral din venituri proprii vor depune centralizat la Ministerul Finanţelor Publice, pânã cel târziu în a zecea zi lucrãtoare inclusiv a lunii curente pentru luna anterioarã, situaţii privind monitorizarea derulãrii programului de investiţii publice."
ART. 40
Prevederile art. 32 pct. 12 şi art. 33 intrã în vigoare în termen de 10 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 41
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã art. 1 şi alin. (2) şi (3) ale <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 223/2008 privind unele mãsuri de reducere a unor cheltuieli bugetare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 899 din 31 decembrie 2008.
ART. 42
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Bucureşti, 11 aprilie 2009.
Nr. 34.

ANEXA 1

Influenţele asupra bugetului de stat pe anul 2009


- mii lei -
┌──────────────────────────────────────────────────────┬──────┬───────────┐
│ Denumire │ Cod │ Influenţa │
│ │ │ +/- │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤
│ B │ │ 1 │
├──────────────────────────────────────────────────────┼──────┼───────────┤
│VENITURI - TOTAL │ │ │
├──────────────── │000101│-12.073.210│
│I. VENITURI CURENTE │000201│-10.830.910│
│A. VENITURI FISCALE │000301│ -9.073.910│
│A1. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT ŞI CÂŞTIGURI DIN CAPITAL │000401│ -1.990.615│
│A11. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT ŞI CÂŞTIGURI DIN CAPITAL│ │ │
│DE LA PERSOANE JURIDICE │000501│ -1.677.000│
│IMPOZIT PE PROFIT │ 0101│ -1.677.000│
│Impozit pe profit de la agenţii economici │010101│ -1.607.000│
│Impozit pe profit de la bãncile comerciale │010102│ -70.000│
│A12. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT ŞI CÂŞTIGURI DIN CAPITAL│ │ │
│DE LA PERSOANE FIZICE │030001│ -313.615│
│IMPOZIT PE VENIT │ 0301│ -1.765.815│
│Impozit pe venituri din activitãţi independente │030101│ -62.661│
│Impozit pe venituri din salarii │030102│ -1.545.242│
│Impozit pe venituri din cedarea folosinţei bunurilor │030103│ 17.690│
│Impozit pe venituri din dividende │030104│ -166.860│
│Impozit pe venituri din dobânzi │030105│ -362│
│Impozit pe venituri din pensii │030106│ 65.903│
│Impozit pe veniturile obţinute din jocurile de noroc, │ │ │
│din premii şi din prime în bani şi/sau naturã │030107│ -2.955│
│Impozit pe veniturile din economii sub formã de dob. │ │ │
│realizate în Belgia, Luxemburg şi Austria de persoane │ │ │
│fizice române rezidente fiscal în România │030108│ -436│
│Impozit pe venituri din transferul titlurilor de │ │ │
│valoare │030109│ -6.460│
│Impozit pe venituri din operaţiuni de │ │ │
│vânzare-cumpãrare de valutã la termen, pe bazã de │ │ │
│contract, precum şi orice alte operaţiuni similare │030110│ -23│
│Impozit pe venituri din valorificarea drepturilor de │ │ │
│proprietate intelectualã │030111│ -12.511│
│Impozit pe venituri realizate de persoanele fizice │ │ │
│nerezidente │030112│ -24.295│
│Impozit pe venituri din activitãţi agricole │030113│ -2.202│
│Impozit pe venituri obţinute din valorificarea de │ │ │
│bunuri în regim de consignaţie şi din activitãţi │ │ │
│desfãşurate pe baza unui contract de agent, comision │ │ │
│sau mandat comercial │030114│ -12.130│
│Impozit pe veniturile din activitãţile de expertizã │ │ │
│contabilã, tehnicã judiciarã şi extrajudiciarã │030115│ -292│
│Impozit pe venituri din activitãţi desfãşurate în baza│ │ │
│contractelor/convenţiilor civile incheiate potrivit │ │ │
│Codului civil │030116│ -15.970│
│Impozitul pe veniturile din transferul proprietãţilor │ │ │
│imobiliare din patrimoniul personal │030118│ -63.587│
│Sume virate pentru sponsorizarea entitãţilor │ │ │
│non-profit │030119│ 1.180│
│Impozit pe venituri din alte surse │030150│ 6.890│
│Regularizãri │030160│ 58.508│
│COTE ŞI SUME DEFALCATE DIN IMPOZITUL PE VENIT (SE │ │ │
│SCAD) │ 0401│ 1.452.200│
│Cote defalcate din impozitul pe venit (se scad) │040101│ 1.452.200│
│A2. IMPOZIT PE SALARII - TOTAL │060001│ -5.185│
│IMPOZIT PE SALARII - TOTAL │ 0601│ -5.185│
│Impozit pe salarii │060101│ -5.185│
│A3.IMPOZITE ŞI taxe PE PROPRIETATE │070001│ -69.000│
│IMPOZITE ŞI taxe PE PROPRIETATE │ 0701│ -69.000│
│Taxe judiciare de timbru, taxe de timbru │ │ │
│pentru activitatea notarialã şi alte │ │ │
│taxe de timbru │070103│ -69.000│
│A4. IMPOZITE ŞI taxe PE BUNURI ŞI SERVICII │100001│ -6.684.110│
│TAXA PE VALOAREA ADĂUGATĂ │ 1001│ -4.944.000│
│Taxa pe valoarea adãugatã încasatã │100101│ -4.944.000│
│SUME DEFALCATE DIN TVA │ 1101│ 811.890│
│Sume defalcate din taxa pe valoarea adãugatã pentru │ │ │
│finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul │ │ │
│comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi │ │ │
│Municipiului Bucureşti (se scad) │110102│ 811.890│
│ACCIZE │ 1401│ -2.552.000│
│A5. IMPOZIT PE COMERTUL EXTERIOR ŞI TRANZACŢIILE │ │ │
│INTERNAŢIONALE │170001│ -325.000│
│VENITURI INCADRATE ÎN RESURSELE PROPRII ALE BUGETULUI │ │ │
│UNIUNII EUROPENE │ 1701│ -325.000│
│Taxe vamale (altele decât în sectorul agricol) │170101│ -264.734│
│Taxe vamale legate de sectorul agricol │170102│ -60.266│
│C. VENITURI NEFISCALE │290001│ -1.757.000│
│C1. VENITURI DIN PROPRIETATE │300001│ -1.757.000│
│VENITURI DIN PROPRIETATE │ 3001│ -1.757.000│
│Venituri din concesiuni şi închirieri │300105│ -1.164.000│
│Venituri din dividende │300108│ -593.000│
│SUME PRIMITE DE LA UE ÎN CONTUL │ │ │
│PLĂŢILOR EFECTUATE │ 4501│ -1.242.300│
│CHELTUIELI - BUGET DE STAT │ │ │
├────────────────────────── │ 5001│ -1.827.081│
│CHELTUIELI CURENTE │ 01│ -768.314│
│TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL │ 10│ -667.146│
│TITLUL II BUNURI ŞI SERVICII │ 20│ -544.625│
│TITLUL III DOBÂNZI │ 30│ 1.820.990│
│TITLUL IV SUBVENŢII │ 40│ -36.860│
│TITLUL V FONDURI DE REZERVĂ │ 50│ 417.025│
│TITLUL VI TRANSFERURI ÎNTRE UNITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI│ │ │
│PUBLICE │ 51│ 1.007.875│
│TITLUL VII ALTE TRANSFERURI │ 55│ -693.234│
│TITLUL VIII PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI │ │ │
│EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE │ 56│ -2.042.325│
│TITLUL X ALTE CHELTUIELI │ 59│ -30.014│
│CHELTUIELI DE CAPITAL │ 70│ -1.058.767│
│TITLUL XII ACTIVE NEFINANCIARE │ 71│ -1.058.767│
│DEFICIT │ 9901│-10.246.129│
└──────────────────────────────────────────────────────┴──────┴───────────┘



ANEXA 2


Detalierea influenţelor asupra cheltuielilor
bugetare pe anul 2009 pe titluri de cheltuieli
şi pe ordonatori principali de credite




- mii lei -
───┬──────────────┬───────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ din care: │
│ │ ├─────────┬─────────┬─────────┬────────┬────────┬─────────┬─────────┬──────────┬────┬────────┬──────────┤
│ │ TOTAL │Cheltu- │Bunuri si│ │ │ │Transfe- │ │ │Asis│ │ │
Nr.│ ODONATORI │UNFLUENTE │ieli de │ servicii│ Dobanzi │Subven- │Fonduri │ruri │ Alte │ Proiecte │ten-│ Alte │Cheltuieli│
crt│PRINCIPALI DE │ │personal │ │ │tii │ de │intre │transfe- │ cu │ta │cheltu- │ de │
│ CREDITE │ │ │ │ │ │ rezerva│unitati │ruri │ finantare│so- │ieli │ capital │
│ │ │ │ │ │ │ │ ale │ │ din FEN │ci- │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │adminis- │ │ │a- │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │tratiei │ │ │la │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │publice │ │ │ │ │ │
───┼──────────────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┼──────────┼────┼────────┼──────────┤
│TOTAL │ -2.584.756│ -667.146│ -544.625│1.820.990│ -36.860│ 417.025│1.007.875│ -693.234│-2.800.000│ │ -30.014│-1.058.767│
───┼──────────────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────┼──────────┼────┼────────┼──────────┤
│BUGET DE STAT │ -1.827.081│ -667.146│ -544.625│1.820.990│ -36.860│ 417.025│1.007.875│ -693.234│-2.042.325│ │ -30.014│-1.058.767│
1.│Administratia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│prezidentiala │ -6.103│ -420│ -5.300│ │ │ │ -25│ │ │ │ │ -358│
2.│Senatul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Romaniei │ -15.361│ -10.368│ -4.660│ │ │ │ -57│ │ │ │ │ -276│
3.│Camera │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Deputaţilor │ -36.014│ -20.133│ -9.831│ │ │ │ │ -50│ │ │ │ -6.000│
4.│Înalta Curte │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de Casaţie si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Justiţie │ -6.255│ -4.965│ -1.090│ │ │ │ │ │ │ │ │ -200│
5.│Curtea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Constituţiona-│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│la │ -1.020│ -430│ -550│ │ │ │ │ │ │ │ │ -40│
6.│Consiliul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Legislativ │ -383│ -243│ -130│ │ │ │ │ │ │ │ │ -10│
7.│Curtea de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Conturi │ -8.437│ -6.049│ -2.050│ │ │ │ │ │ │ │ │ -338│
8.│Consiliul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Concurentei │ -2.591│ -1.238│ -1.070│ │ │ │ │ │ │ │ │ -283│
9.│Avocatul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Poporului │ -843│ -557│ -260│ │ │ │ │ │ │ │ │ -26│
10.│Consiliul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│National │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Studierea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Arhivelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Securitãţii │ -669│ -359│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ -310│
11.│Consiliul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│National al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Audiovizualu- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│lui │ -540│ -219│ -230│ │ │ │ │ │ │ │ │ -91│
12.│Secretariatul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│General al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Guvernului │ -18.802│ -725│ -300│ │ │ │ │ -3.416│ │ │ -12.480│ -1.881│
13.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Afacerilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Externe │ -47.818│ -13.233│ -30.090│ │ │ │ -135│ -110│ │ │ -2.550│ -1.700│
14.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Dezvoltãrii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Regionale si │ -87.484│ -2.538│ -1.061│ │ │ │ │ -68.707│ │ │ │ -15.178│
15.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Finanţelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Publice │ -95.491│ -49.914│ -37.237│ │ │ │ │ │ │ │ │ -8.340│
16.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Justiţiei si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Libertãţilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Cetãţeneşti │ -61.253│ -21.345│ -20.370│ │ │ │ -14.538│ │ │ │ │ -5.000│
17.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Apãrãrii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Naţionale │ -696.424│ -196.441│ -161.240│ │ -1.560│ │ -17.441│ │ │ │ -142│ -319.600│
18.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Administraţiei│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│si Internelor │ -427.037│ -190.383│ -90.080│ │ │ │ -6.464│ -510│ │ │ -900│ -138.700│
19.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Muncii, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Familiei si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Protecţiei │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Sociale │ 1.337.564│ -2.640│ -4.840│ │ │ │1.347.515│ -210│ -1.657│ │ │ -604│
20.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Întreprinde- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│rilor Mici │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│si Mijlocii, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Comerţului si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Mediului de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Afaceri │ -7.249│ -1.161│ -3.028│ │ │ │ -2.980│ │ │ │ │ -80│
21.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Agriculturii, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Pãdurilor si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Dezvoltãrii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Rurale │ -2.006.525│ -17.900│ -19.300│ 70│ -26.000│ │ -6.500│ -18.100│-1.890.668│ │ │ -28.127│
22.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Mediului │ -139.380│ -4.900│ -10.600│ 1.420│ │ │ -24.800│ -100│ │ │ │ -100.400│
23.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Transporturi- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│lor si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Infrastructu- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│rii │ -203.736│ -1.582│ -1.858│ 33.980│ │ │ -46.826│ -184.486│ │ │ -710│ -2.254│
24.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Educaţiei, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Cercetãrii si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Inovãrii │ -676.046│ -59.739│ -47.180│ │ │ │ -113.967│ │ -150.000│ │ │ -305.160│
25.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Sanatatii │ -22.513│ -5.464│ -11.470│ 100│ │ │ │ │ │ │ │ -5.679│
26.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Culturii, │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Cultelor si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Patrimoniului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│National │ -28.535│ -1.059│ -4.770│ │ │ │ -9.878│ │ │ │ -10.682│ -2.146│
27.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Comunicaţiilor│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│si Societãţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Informaţionale│ -19.530│ │ -300│ │ │ │ │ │ │ │ │ -19.230│
28.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Public │ -27.974│ -16.494│ -8.430│ │ │ │ │ │ │ │ │ -3.050│
29.│Agenţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Naţionala de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Integritate │ -1.897│ -684│ -900│ │ │ │ │ │ │ │ │ -313│
30.│Serviciul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Roman de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Informaţii │ -53.056│ -12.316│ -160│ │ │ │ -580│ │ │ │ │ -40.000│
31.│Serviciul de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Informaţii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Externe │ -8.912│ -3.568│ -105│ │ │ │ -89│ │ │ │ │ -5.150│
32.│Serviciul de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Protecţie si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Paza │ -8.424│ -2.954│ -2.470│ │ │ │ │ │ │ │ │ -3.000│
33.│Serviciul de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Telecomunica- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ţii Speciale │ -53.353│ -3.405│ -9.320│ │ │ │ │ │ │ │ │ -40.628│
34.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Economiei │ -47.568│ -924│ -1.249│ 10.440│ -9.300│ │ -2.698│ -43.028│ │ │ │ -809│
35.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Tineretului si│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Sportului │ -32.084│ -997│ -590│ │ │ │ -30.497│ │ │ │ │ │
36.│Academia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Romana │ -10.483│ -4.103│ -2.680│ │ │ │ -220│ │ │ │ -1.640│ -1.840│
37.│Autoritatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Naţionala │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Sanitara │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Veterinara si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Siguranţa │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Alimentelor │ -20.000│ │ │ │ │ │ -20.000│ │ │ │ │ │
38.│Secretariatul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de Stat pentru│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Problemele │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Revoluţiona- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│rilor din │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Decembrie 1989│ -139│ -59│ -76│ │ │ │ │ │ │ │ │ -4│
39.│Oficiul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│National de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Prevenire si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Combaterea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Spãlãrii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Banilor │ -593│ -395│ -170│ │ │ │ │ │ │ │ │ -28│
40.│Oficiul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Registrului │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│National al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Informaţiilor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Secrete de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Stat │ -614│ -244│ -350│ │ │ │ │ │ │ │ │ -20│
41.│Consiliul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│National │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Combaterea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Discriminãrii │ -358│ -118│ -150│ │ │ │ │ │ │ │ -90│ │
42.│Agenţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Naţionala de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Presa AGERPRES│ -120│ │ │ │ │ │ -120│ │ │ │ │ │
43.│Institutul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Cultural Roman│ -3.675│ │ │ │ │ │ -3.675│ │ │ │ │ │
44.│Societatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Romana de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Radiodifuziune│ -25.460│ │ -21.980│ │ │ │ │ -2.790│ │ │ │ -690│
45.│Societatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Romana de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Televiziune │ -23.860│ │ -23.030│ │ │ │ │ │ │ │ │ -830│
46.│Consiliul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Superior al │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Magistraturii │ -6.803│ -3.811│ -2.770│ │ │ │ -13│ │ │ │ │ -209│
47.│Autoritatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Electorala │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Permanenta │ -1.615│ -230│ -400│ │ │ │ │ │ │ │ -820│ -165│
48.│Agenţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Naţionala │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│pentru Resurse│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Minerale │ -253│ -176│ -120│ 60│ │ │ │ │ │ │ │ -17│
49.│Autoritatea │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Naţionala de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Supraveghere a│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Prelucrãrii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Datelor cu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Caracter │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Personal │ -645│ -282│ -360│ │ │ │ │ │ │ │ │ -3│
50.│Consiliul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Economic si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Social │ -267│ -157│ -110│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
51.│Academia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Oamenilor de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Ştiinţa din │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│România │ -700│ │ │ │ │ │ -700│ │ │ │ │ │
52.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Turismului │ -39.971│ -2.224│ -310│ │ │ │ -37.437│ │ │ │ │ │
53.│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Finanţelor │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Publice - │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Acţiuni │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Generale din │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│care: │ 1.820.218│ │ │1.774.920│ │ 417.025│ │ -371.727│ │ │ │ │
│bunuri si │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│servicii │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│dobânzi │ 1.774.920│ │ │1.774.920│ │ │ │ │ │ │ │ │
│contribuţia │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│României la │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│bugetul UE │ -371.727│ │ │ │ │ │ │ -371.727│ │ │ │ │
│cheltuieli de │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│capital fondul│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│de rezerva │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│bugetara │ 417.025│ │ │ │ │ 417.025│ │ │ │ │ │ │
│FONDURI │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│EXTERNE │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│NERAMBURSABILE│ -757.675│ │ │ │ │ │ │ │ -757.675│ │ │ │
│Ministerul │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│Mediului │ -757.675│ │ │ │ │ │ │ │ -757.675│ │ │ │
───┴──────────────┴───────────┴─────────┴─────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴─────────┴──────────┴────┴────────┴──────────┘


NOTA: Diminuãrile prevãzute la nr. crt. 24 nu se opereazã la capitolul 53.01 Cercetare fundamentalã si cercetare dezvoltare


ANEXA 3

I. Program actualizat
II. Influenţe
III. Program rectificat

SUME
defalcate din taxa pe valoarea adãugatã
pentru finanţarea cheltuielilor descentralizate la nivelul
comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor şi Municipiului Bucureşti,
pe anul 2009


- mii lei -
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
din care, pentru:
────────────────────────
Nr. Judeţul Total finanţarea cheltuielilor
crt. de personal din institu-
tiile de învãţãmânt pre-
universitar de stat ale
comunelor, oraşelor şi
municipiilor
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL I 12.136.598 10.246.847
II -811.890 -811.890
III 11.324.708 9.434.957

1. ALBA I 236.586 205.376
II -16.273 -16.273
III 220.313 189.103

2. ARAD I 249.257 215.241
II -17.054 -17.054
III 232.203 198.187

3. ARGEŞ I 372.916 322.393
II -25.544 -25.544
III 347.372 296.849

4. BACĂU I 418.223 357.215
II -28.303 -28.303
III 389.920 328.912

5. BIHOR I 385.620 317.448
II -25.152 -25.152
III 360.468 292.296

6. BISTRIŢA - NĂSĂUD I 192.769 172.952
II -13.704 -13.704
III 179.065 159.248

7. BOTOŞANI I 268.532 230.104
II -18.232 -18.232
III 250.300 211.872

8. BRAŞOV I 310.372 266.546
II -21.119 -21.119
III 289.253 245.427

9. BRĂILA I 192.005 164.149
II -13.006 -13.006
III 178.999 151.143

10. BUZĂU I 283.211 236.711
II -18.755 -18.755
III 264.456 217.956

11. CARAŞ-SEVERIN I 179.560 149.729
II -11.864 -11.864
III 167.696 137.865

12. CĂLĂRAŞI I 166.035 132.462
II -10.495 -10.495
III 155.540 121.967

13. CLUJ I 371.566 322.437
II -25.548 -25.548
III 346.018 296.889

14. CONSTANŢA I 342.356 297.614
II -23.581 -23.581
III 318.775 274.033

15. COVASNA I 151.428 134.066
II -10.622 -10.622
III 140.806 123.444

16. DÂMBOVIŢA I 297.519 242.501
II -19.214 -19.214
III 278.305 223.287

17. DOLJ I 402.910 328.482
II -26.027 -26.027
III 376.883 302.455

18. GALAŢI I 345.234 296.378
II -23.483 -23.483
III 321.751 272.895

19. GIURGIU I 125.806 103.950
II -8.236 -8.236
III 117.570 95.714

20. GORJ I 232.062 199.980
II -15.845 -15.845
III 216.217 184.135

21. HARGHITA I 235.900 214.664
II -17.009 -17.009
III 218.891 197.655

22. HUNEDOARA I 276.289 234.225
II -18.558 -18.558
III 257.731 215.667

23. IALOMIŢA I 154.700 127.377
II -10.092 -10.092
III 144.608 117.285

24. IAŞI I 482.502 416.429
II -32.995 -32.995
III 449.507 383.434

25. ILFOV I 109.043 90.090
II -7.138 -7.138
III 101.905 82.952

26. MARAMUREŞ I 327.696 285.851
II -22.649 -22.649
III 305.047 263.202

27. MEHEDINŢI I 185.965 147.223
II -11.665 -11.665
III 174.300 135.558

28. MUREŞ I 364.295 318.307
II -25.220 -25.220
III 339.075 293.087

29. NEAMŢ I 300.880 258.740
II -20.501 -20.501
III 280.379 238.239

30. OLT I 274.842 234.598
II -18.588 -18.588
III 256.254 216.010

31. PRAHOVA I 411.373 358.456
II -28.402 -28.402
III 382.971 330.054

32. SATU MARE I 256.950 228.124
II -18.075 -18.075
III 238.875 210.049

33. SĂLAJ I 172.447 146.593
II -11.615 -11.615
III 160.832 134.978

34. SIBIU I 235.350 201.048
II -15.930 -15.930
III 219.420 185.118

35. SUCEAVA I 408.841 353.439
II -28.004 -28.004
III 380.837 325.435

36. TELEORMAN I 226.285 187.227
II -14.835 -14.835
III 211.450 172.392

37. TIMIŞ I 342.266 299.640
II -23.741 -23.741
III 318.525 275.899

38. TULCEA I 138.768 120.398
II -9.540 -9.540
III 129.228 110.858

39. VASLUI I 289.410 229.275
II -18.166 -18.166
III 271.244 211.109

40. VÂLCEA I 240.995 206.330
II -16.348 -16.348
III 224.647 189.982

41. VRANCEA I 218.088 170.884
II -13.540 -13.540
III 204.548 157.344

42. MUNICIPIUL BUCUREŞTI I 959.746 722.195
II -57.222 -57.222
III 902.524 664.973
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016