Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 26 din 29 aprilie 2004  privind unele masuri pentru finalizarea privatizarii societatilor comerciale aflate in portofoliul Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului si consolidarea unor privatizari    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 26 din 29 aprilie 2004 privind unele masuri pentru finalizarea privatizarii societatilor comerciale aflate in portofoliul Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului si consolidarea unor privatizari

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 385 din 30 aprilie 2004
Având în vedere faptul cã finalizarea privatizãrii în mod accelerat a societãţilor comerciale care se mai aflã în portofoliul Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, mai ales a celor cu impact semnificativ în plan economic şi social, precum şi consolidarea unor privatizãri, în scopul menţinerii acestor societãţi comerciale în activitate şi fãrã perturbãri sociale majore, servesc interesului public general şi imediat,
având în vedere importanţa urgentãrii punerii în aplicare a noilor prevederi speciale, ceea ce justificã caracterul de urgenţã,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã se aplicã societãţilor comerciale la care statul este acţionar şi aflate în portofoliul Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului sau societãţilor comerciale privatizate de cãtre Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului, la care se aprobã consolidarea conform prevederilor cap. V.
ART. 2
În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţã, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele semnificaţii:
a) APAPS - Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului;
b) certificat de obligaţii bugetare - certificatul emis de instituţia bugetarã, la solicitarea APAPS, privind datoriile restante ale societãţii comerciale, inclusiv dobânzi şi penalitãţi de orice fel aferente acestora. Pentru creanţele preluate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare de la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 95/2003 privind preluarea de cãtre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare a unor creanţe bugetare în vederea încasãrii şi virãrii lor la Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 577/2003 , certificatul de obligaţii bugetare va fi emis de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã;
c) creanţe proprii şi credite bugetare gestionate de cãtre APAPS - dividende, fonduri de restructurare şi redresare, credite garantate de cãtre APAPS, împrumuturi pentru plata furnizorilor de utilitãţi, precum şi sumele lãsate la privatizare cu titlu gratuit la dispoziţia societãţii comerciale, în situaţia desfiinţãrii contractelor de privatizare;
d) notificarea APAPS - notificarea transmisã societãţii comerciale de cãtre APAPS cu privire la datoriile reprezentând creanţele proprii şi/sau credite bugetare gestionate de cãtre APAPS;
e) ordin comun - actul administrativ prin care se acordã înlesnirile la plata obligaţiilor bugetare restante ale societãţii comerciale, emis de cãtre APAPS împreunã cu fiecare creditor bugetar;
f) act adiţional la ordinul comun - actul administrativ prin care se acordã înlesnirile la plata obligaţiilor bugetare datorate şi neachitate pânã la data emiterii ordinului comun, altele decât cele care au fãcut obiectul ordinului comun, sau/şi prin care se acordã înlesnirile prevãzute în cap. V şi VI;
g) program de conformare - plan de mãsuri cuprinzând etape care trebuie parcurse în intervale precizate prin prevederile autorizaţiei de mediu de cãtre titularul activitãţii, sub controlul autoritãţii competente pentru protecţia mediului, în scopul respectãrii reglementãrilor privind protecţia mediului.

CAP. II
Metode speciale de privatizare

SECŢIUNEA 1
Privatizarea acceleratã

ART. 3
Privatizarea acceleratã este metoda de diminuare a participaţiei statului prin vânzarea acţiunilor societãţii comerciale, prin licitaţie cu strigare, în termen de 10 zile de la publicarea ofertei de vânzare.
ART. 4
(1) Oferta de vânzare va fi precedatã de publicarea unui anunţ de vânzare cu cel puţin 10 zile înainte.
(2) Anunţul de vânzare va cuprinde societãţile comerciale care vor fi privatizate în condiţiile prezentei secţiuni, datele de identificare ale acestora, obiectul de activitate, numãrul de acţiuni şi cota din capitalul social deţinut de stat care se vinde.
ART. 5
Oferta de vânzare va cuprinde:
- preţul de începere a licitaţiei;
- documentele de participare ale ofertanţilor;
- taxa de participare;
- garanţia de participare;
- locul, data şi ora la care se ţine licitaţia.
ART. 6
Anunţul şi oferta de vânzare se afişeazã la sediul APAPS şi se publicã în unul sau mai multe cotidiene locale şi naţionale, precum şi în alte mijloace de informare în masã, dupã caz.
ART. 7
(1) Pentru participarea la licitaţie potenţialii cumpãrãtori depun la sediul APAPS urmãtoarele documente:
a) dovada privind depunerea taxei de participare şi a garanţiei de participare;
b) împuternicirea acordatã persoanei care reprezintã investitorul la licitaţie, dacã este cazul;
c) documentele care certificã identitatea şi calitatea investitorului:
- pentru persoanele juridice române:
(i) copii de pe certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului, de pe actul constitutiv, actele adiţionale relevante şi de pe certificatul de înregistrare fiscalã;
(ii) scrisoare de bonitate financiarã, eliberatã de o bancã românã;
(iii) declaraţie pe propria rãspundere, autentificatã la un notar public, privind:
- achitarea obligaţiilor fiscale cãtre toţi creditorii bugetari;
- faptul cã nu se aflã în reorganizare judiciarã sau în faliment;
- faptul cã nu se aflã în nici una dintre situaţiile prevãzute la <>art. 5 alin. (3) din Legea nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii;
- pentru persoanele juridice strãine:
(i) actul de înmatriculare a societãţii comerciale strãine;
(ii) scrisoare de bonitate financiarã, eliberatã de o bancã strãinã;
(iii) declaraţie pe propria rãspundere cã nu se aflã în reorganizare judiciarã sau în faliment şi în nici una dintre situaţiile prevãzute la <>art. 5 alin. (3) din Legea nr. 137/2002 ;
- pentru comercianţi, persoane fizice sau asociaţii familiale: copie de pe actul de identitate şi de pe autorizaţia de funcţionare eliberatã de autoritatea competentã sau de pe actul legal de constituire, dupã caz, precum şi declaraţie pe propria rãspundere privind achitarea obligaţiilor fiscale;
- pentru persoanele fizice române: copie de pe actul de identitate, precum şi declaraţie pe propria rãspundere privind achitarea obligaţiilor fiscale;
- pentru persoanele fizice strãine: copie de pe paşaport şi dovada cã nu au obligaţii bugetare restante.
(2) Neprezentarea de cãtre potenţialii cumpãrãtori a oricãruia dintre documentele prevãzute la alin. (1) conduce la eliminarea acestora din licitaţie.
(3) În cazul în care din conţinutul documentelor prevãzute la alin. (1) nu rezultã îndeplinirea cerinţelor APAPS prevãzute în anunţul de vânzare, comisia de licitaţie poate solicita şi accepta informaţii suplimentare date pe propria rãspundere a potenţialilor cumpãrãtori. În cazul în care licitaţia se adjudecã de cãtre un ofertant aflat în aceastã situaţie, încheierea contractului va fi condiţionatã de completarea informaţiilor solicitate.
ART. 8
Vânzarea se face prin licitaţie deschisã cu strigare, în cursul şedinţei de licitaţie ofertanţii având dreptul sã anunţe, prin strigare şi prin ridicarea talonului de participare, un preţ egal sau mai mare ori mai mic decât preţul anunţat de preşedintele comisiei de licitaţie, în funcţie de raportul dintre cerere şi ofertã.
ART. 9
(1) Licitaţia se desfãşoarã în prezenţa a cel puţin 2 ofertanţi acceptaţi.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), în situaţia în care la licitaţie se prezintã un singur ofertant, procedura de vânzare a acţiunilor se transformã în negociere, numai dacã acesta oferã preţul de pornire publicat în oferta de vânzare.
(3) Licitaţia se desfãşoarã dupã regula licitaţiei competitive sau olandeze, respectiv la un preţ în urcare sau în scãdere, în funcţie de raportul dintre cerere şi ofertã, astfel:
a) dacã se oferã preţul de pornire a licitaţiei, preşedintele comisiei de licitaţie va creşte preţul cu câte un pas de licitare pânã când unul dintre ofertanţi acceptã preţul astfel majorat şi nimeni nu oferã un preţ mai mare;
b) dacã nici unul dintre ofertanţi nu oferã preţul de pornire a licitaţiei, preşedintele comisiei de licitaţie va scãdea preţul cu câte un pas de licitare pânã când se înregistreazã prima ofertã de cumpãrare de cel puţin 20% din preţul de pornire. În cazul în care mai mulţi ofertanţi oferã 20% din preţul de pornire, licitaţia va continua dupã regula licitaţiei competitive prevãzute la lit. a) pânã la adjudecarea acţiunilor;
c) dacã nu se formuleazã oferte de cumpãrare cu plata integralã a preţului, preşedintele comisiei de licitaţie, cu acordul prealabil al instituţiei publice implicate, poate solicita participanţilor formularea de oferte de cumpãrare cu plata preţului în rate;
d) în situaţia în care nici unul dintre ofertanţi nu oferã cel puţin 20% din preţul de pornire, licitaţia se declarã închisã.
ART. 10
Dacã la şedinţele de licitaţie prevãzute la art. 9 nu se prezintã nici un ofertant, APAPS poate decide organizarea unei noi licitaţii cu strigare sau schimbarea metodei de privatizare.
ART. 11
La închiderea licitaţiei/negocierii, preşedintele comisiei de licitaţie anunţã câştigãtorul şi se întocmeşte procesul-verbal de licitaţie/negociere.
ART. 12
Preţul de ofertã este calculat de APAPS pe baza raportului de evaluare simplificat. În situaţia în care preţul rezultat din raportul de evaluare simplificat are valoare negativã, preţul de ofertã va fi de 20% din valoarea nominalã a unei acţiuni.
ART. 13
(1) Plata preţului de vânzare se va face în maximum 15 zile de la data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni.
(2) În situaţia în care cumpãrãtorul nu achitã preţul la termenul prevãzut la alin. (1) plus 15 zile în care acesta datoreazã penalitãţi la nivelul celor percepute pentru întârzierea la plata creanţelor bugetare, contractul de vânzare-cumpãrare se desfiinţeazã de drept.
ART. 14
(1) În situaţia desfiinţãrii contractelor conform art. 13 alin. (2), APAPS poate încheia contractul de vânzarecumpãrare de acţiuni cu ofertantul clasat pe locul 2.
(2) În situaţia în care 2 sau mai mulţi ofertanţi s-au clasat pe locul 2, APAPS poate încheia contractul cu ofertantul care a avut numãrul de participare la licitaţie cel mai mic.

SECŢIUNEA a 2-a
Privatizarea prin transferul drepturilor dobândite de APAPS ca urmare a desfiinţãrii contractelor de vânzare-cumpãrare de acţiuni

ART. 15
Prevederile prezentei secţiuni se aplicã societãţilor comerciale la care contractul de vânzarecumpãrare de acţiuni a fost desfiinţat ca urmare a efectelor pactului comisoriu de gradul IV sau prin hotãrâri judecãtoreşti definitive şi irevocabile şi la care APAPS nu s-a reînscris ca acţionar.
ART. 16
APAPS poate înstrãina drepturile dobândite în urma desfiinţãrii contractelor de vânzare-cumpãrare de acţiuni ale societãţilor comerciale, potrivit art. 15, prin încheierea unui contract de înstrãinare.
ART. 17
APAPS poate formula o ofertã de înstrãinare a drepturilor dobândite ca urmare a desfiinţãrii acestui contract, prin publicarea unui anunţ într-un cotidian de circulaţie naţionalã şi în format electronic.
ART. 18
Oferta de înstrãinare va cuprinde preţul pachetului de acţiuni vândut, care este egal cu diferenţa dintre preţul prevãzut iniţial în contractul de vânzarecumpãrare şi preţul/restul de preţ, dupã caz, achitat de cãtre cumpãrãtor în contul acestuia pânã la desfiinţarea contractului, la care se adaugã dobânda aferentã în situaţia în care preţul se plãteşte în rate.
ART. 19
Anunţul de înstrãinare va cuprinde:
a) denumirea societãţii comerciale;
b) date de identificare;
c) numãrul de acţiuni care au fãcut obiectul contractului desfiinţat şi procentul din capitalul social aferent acestora la momentul înstrãinãrii;
d) data şi ora pânã la care se vor putea depune ofertele la sediul APAPS;
e) alte condiţii stabilite de APAPS.
ART. 20
Ofertantul care intenţioneazã sã dobândeascã drepturile prevãzute la art. 16 trebuie sã îndeplineascã condiţiile prevãzute pentru ofertanţi de reglementãrile în vigoare referitoare la achiziţionarea unui pachet de acţiuni deţinut de APAPS în societãţile comerciale cu capital de stat.
ART. 21
Ca urmare a publicãrii ofertei APAPS, ofertantul care îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 20 poate depune o ofertã de cumpãrare în vederea dobândirii drepturilor menţionate la art. 16.
ART. 22
APAPS va putea accepta transferul drepturilor prevãzute la art. 16 doar dacã prin oferta de cumpãrare sunt îndeplinite condiţiile menţionate în anunţul de înstrãinare.
ART. 23
(1) Plata preţului acţiunilor dobândite se va efectua integral sau în rate pe o perioadã de pânã la 3 ani, cu un avans de cel puţin 30% din preţ.
(2) În situaţia în care plata preţului se face în rate, se va percepe dobândã, iar diferenţa de preţ va fi garantatã prin instituirea unei garanţii reale mobiliare asupra întregului pachet de acţiuni.
ART. 24
În baza contractului de înstrãinare şi a confirmãrii de cãtre APAPS a plãţii preţului acţiunilor sau avansului, dupã caz, dobânditorul se va înscrie ca acţionar al societãţii comerciale.
ART. 25
Procedura prevãzutã în prezenta secţiune nu este supusã reglementãrilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 28/2002 privind valorile mobiliare, serviciile de investiţii financiare şi pieţele reglementate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 525/2002 .

CAP. III
Restructurarea la privatizare a datoriilor societãţii comerciale cãtre creditorii bugetari şi APAPS

ART. 26
(1) APAPS şi instituţiile bugetare creditoare, la solicitarea APAPS, vor acorda societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat, aflate în proces de privatizare, urmãtoarele înlesniri:
a) scutirea totalã sau parţialã de la platã a obligaţiilor restante la data de 31 decembrie 2003, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, precum şi credite şi garanţii acordate de creditorii bugetari;
b) scutirea totalã sau parţialã de la platã a obligaţiilor reprezentând creanţe proprii şi credite bugetare gestionate de cãtre APAPS;
c) scutirea totalã sau parţialã de la platã a obligaţiilor restante la data de 31 decembrie 2003 cãtre bugetele locale, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri, precum şi a celor reprezentând creanţele proprii şi a celor provenite din credite bugetare gestionate de autoritatea administraţiei publice locale;
d) în cazul scutirii parţiale, diferenţa rãmasã de platã în sarcina societãţii comerciale va fi achitatã eşalonat pe o perioadã de pânã la 5 ani, cu 6 luni perioadã de graţie, cuprinsã în perioada de eşalonare, conform graficului întocmit de cãtre creditorul bugetar, autoritatea administraţiei publice locale sau APAPS, dupã caz;
e) scutirea de platã a dobânzilor şi a penalitãţilor de orice fel aferente obligaţiilor bugetare datorate şi neachitate la data de 31 decembrie 2003, cuprinse în certificatele de obligaţii bugetare, calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor;
f) scutirea totalã de la platã a dobânzilor şi a penalitãţilor de orice fel aferente creanţelor prevãzute la lit. b), cuprinse în notificãrile emise de APAPS, calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor.
(2) Facilitãţile prevãzute la alin. (1) lit. c) pot fi acordate numai dacã autoritãţile administraţiei publice locale hotãrãsc în acest sens.
(3) De la prevederile alin. (1) lit. a) fac excepţie obligaţiile bugetare restante ale societãţilor comerciale, reprezentând contribuţia pentru pensia suplimentarã, contribuţia individualã de asigurãri sociale, contribuţia individualã pentru asigurãrile de şomaj, TVA suspendatã în vamã, impozitul pe veniturile din salarii, impozitul pe dividende şi celelalte impozite cu reţinere la sursã, pentru care se acordã urmãtoarele înlesniri:
a) eşalonarea la platã a obligaţiilor bugetare restante pe o perioadã de pânã la 5 ani, cu o perioadã de graţie de 6 luni, cuprinsã în perioada de eşalonare, conform graficului întocmit de creditorul bugetar care administreazã venitul respectiv;
b) scutirea de platã a dobânzilor şi penalitãţilor de orice fel aferente obligaţiilor bugetare eşalonate conform lit. a), calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor;
c) TVA suspendatã în vamã se va înscrie în primul decont de TVA depus dupã privatizare atât ca taxã colectatã, cât şi ca taxã deductibilã, fãrã plata efectivã a acesteia. Se scutesc de la platã dobânzile şi penalitãţile de întârziere aferente TVA suspendate în vamã, calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor. Reflectarea în contabilitate a acestor operaţiuni se efectueazã potrivit reglementãrilor contabile aplicabile.
(4) De la prevederile alin. (1) fac excepţie obligaţiile bugetare restante ale societãţilor comerciale, datorate Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, şi contribuţia angajaţilor pentru asigurãrile sociale de sãnãtate, pentru care se acordã, dupã caz, urmãtoarele înlesniri:
a) eşalonarea obligaţiilor bugetare restante pe o perioadã de 5 ani, cu 6 luni perioadã de graţie, cuprinsã în perioada de eşalonare;
b) scutirea la platã a dobânzilor şi penalitãţilor de orice fel aferente obligaţiilor bugetare prevãzute la lit. a), calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor.
(5) Întocmirea graficelor de eşalonare la platã şi precizarea sumelor care fac obiectul înlesnirilor se fac de creditorul bugetar, autoritatea administraţiei publice locale sau APAPS, dupã caz.
(6) Obligaţiile bugetare datorate şi neachitate pânã la data emiterii ordinului comun, de natura celor prevãzute la alin.(1) şi/sau (3) şi care nu fac obiectul înlesnirilor la platã, se eşaloneazã la platã pe o perioadã de pânã la 5 ani, cu o perioadã de graţie de 6 luni, cuprinsã în perioada de eşalonare, prin emiterea unui act adiţional la ordinul comun.
(7) Se scutesc la platã, prin actul adiţional la ordinul comun, dobânzile şi penalitãţile de orice fel aferente obligaţiilor ce fac obiectul înlesnirilor la platã prevãzute la alin. (6), calculate pânã la data emiterii ordinului comun.
(8) Pentru obligaţiile bugetare ce fac obiectul înlesnirilor la platã prevãzute la alin. (1), (2) şi (3) nu se calculeazã şi nu se datoreazã dobânzi şi penalitãţi de orice fel între data transferului dreptului de proprietate şi data emiterii ordinului comun.
(9) Înlesnirile la plata obligaţiilor bugetare care fac obiectul ordinului comun îşi pierd valabilitatea în situaţia în care societatea comercialã nu îşi achitã obligaţiile bugetare curente ale fiecãrui an fiscal cu termene scadente începând cu data emiterii ordinului comun. În cazul în care societatea comercialã nu achitã la scadenţã obligaţiile bugetare curente, poate efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, împreunã cu dobânzile şi penalitãţile de întârziere aferente. Obligaţiile cu termene de platã dupã data de 1 septembrie a fiecãrui an fiscal vor fi achitate pânã cel târziu la data de 20 decembrie a anului respectiv.
(10) Nerespectarea condiţiilor şi a termenelor în care s-au aprobat înlesnirile prin ordinul comun şi actul adiţional la ordinul comun atrage anularea acestora, începerea sau continuarea, dupã caz, a executãrii silite pentru întreaga sumã neplãtitã şi obligaţia de platã a dobânzilor şi a penalitãţilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate.
(11) Sumele care fac obiectul înlesnirilor la platã sunt cele stabilite în certificatele de obligaţii bugetare eliberate la cererea APAPS, conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, pe baza actelor de control, efectuate de organele teritoriale ale creditorilor bugetari şi de autoritãţile administraţiei publice locale pentru bugetele locale, precum şi în notificãrile emise de APAPS.
(12) În termen de 30 de zile lucrãtoare de la data solicitãrii APAPS, ministerele şi autoritãţile administraţiei publice centrale sau locale creditoare vor emite certificatele de obligaţii bugetare prin care se atestã cuantumul sumelor care fac obiectul înlesnirilor la platã.
(13) La data scutirii la platã a obligaţiilor societãţii comerciale cãtre APAPS se anuleazã la platã şi obligaţia APAPS cãtre bugetul consolidat al statului privind încasarea creanţelor proprii şi creditelor bugetare gestionate de cãtre APAPS.
(14) Pentru sumele reprezentând obligaţii eşalonate la platã se datoreazã şi se calculeazã dobânzi conform prevederilor legale în vigoare, plata acestora efectuându-se împreunã cu rata respectivã. Pe perioada de graţie acordatã la eşalonare dobânzile datorate conform legii se achitã lunar.
(15) Înlesnirile la platã prevãzute în prezentul articol se acordã prin ordin comun al instituţiei publice care administreazã creanţele respective şi APAPS.
(16) Criteriile de selecţie şi de încadrare în grilã privind acordarea înlesnirilor sunt cele stabilite prin Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 137/2002 privind unele mãsuri pentru accelerarea privatizãrii, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 577/2002 .
(17) Prin derogare de la prevederile <>Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, APAPS va face notificarea cãtre Consiliul Concurenţei în numele tuturor furnizorilor de ajutor de stat. Orice formã de ajutor de stat reglementatã prin prezenta ordonanţã de urgenţã se acordã cu respectarea dispoziţiilor <>Legii nr. 143/1999 şi ale reglementãrilor emise în aplicarea acesteia.
(18) Prevederile alin.(16) se aplicã şi societãţilor comerciale privatizate în baza <>Legii nr. 137/2002 .
(19) Suspendarea executãrii silite prevãzutã la <>art. 16 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 137/2002 se extinde de la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor pânã la împlinirea ultimului termen de platã prevãzut în ordinele comune sau pânã la data pierderii valabilitãţii înlesnirilor acordate prin ordin comun sau prin act adiţional la ordinul comun.
(20) Înlesnirile la platã pentru obligaţiile societãţii comerciale, datorate şi neachitate cãtre bugetele locale, se acordã prin hotãrâre a consiliului local.
ART. 27
Pentru societãţile comerciale privatizate şi pentru care pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã nu s-au emis ordine comune pentru acordarea înlesnirilor la platã, aceste ordine vor fi emise cu respectarea prevederilor legale în vigoare la data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni.

CAP. IV
Dispoziţii speciale privind finalizarea privatizãrii unor societãţi comerciale

ART. 28
(1) Se aprobã stingerea prin conversie în acţiuni a urmãtoarelor creanţe asupra Societãţii Comerciale "Fortus" - S.A. Iaşi, creanţe ce vor fi cuprinse în certificatele de obligaţii bugetare:
a) creanţele bugetare reprezentând contribuţia la Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, exigibile la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor;
b) creanţele bugetare reţinute şi înregistrate de cãtre societatea comercialã şi plãtibile în numele terţilor, exigibile la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, reprezentând contribuţia pentru pensia suplimentarã, contribuţia individualã pentru asigurãrile sociale, contribuţia individualã pentru asigurãrile de şomaj, contribuţia angajaţilor pentru asigurãrile sociale de sãnãtate, impozitul pe veniturile din salarii, impozitul pe dividende şi celelalte impozite cu reţinere la sursã, precum şi dobânzile, penalitãţile şi penalitãţile de întârziere aferente acestora, datorate şi neachitate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor.
(2) Acţiunile rezultate în urma conversiei vor fi transferate pe bazã de protocol la APAPS pentru a fi vândute la acelaşi preţ pe acţiune şi în aceleaşi condiţii cu acţiunile vândute prin contractul de vânzare-cumpãrare de acţiuni.
(3) Sumele încasate de APAPS în urma vânzãrii vor fi virate bugetelor, dupã deducerea cheltuielilor aferente privatizãrii.
(4) TVA suspendatã în vamã se va înscrie în primul decont de TVA depus dupã privatizare atât ca taxã colectatã, cât şi ca taxã deductibilã, fãrã plata efectivã a acesteia. Reflectarea în contabilitate a acestor operaţiuni se efectueazã potrivit reglementãrilor contabile aplicabile.
ART. 29
Pentru Societatea Comercialã "Tractorul UTB" - S.A. Braşov se aprobã scutirea la platã a tuturor sumelor acordate cu titlu de împrumut de cãtre APAPS în baza <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 8/2003 privind stimularea procesului de restructurare, reorganizare şi privatizare a unor societãţi naţionale, companii naţionale şi societãţi comerciale cu capital majoritar de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 569/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Ordonanţei Guvernului nr. 53/2003 privind privatizarea Societãţii Comerciale "Tractorul UTB" - S.A. Braşov.
ART. 30
(1) Se scutesc la platã datoriile Societãţii Comerciale "Hart" - S.A. Miercurea-Ciuc, reprezentând creditul acordat de Ministerul Finanţelor Publice potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 935/1997 privind alocarea din Fondul special de dezvoltare aflat la dispoziţia Guvernului a sumei de 6 miliarde lei pentru finanţarea producţiei de tractoare fabricate de Societatea Comercialã "Hart" - S.A. Miercurea-Ciuc, inclusiv majorãrile, dobânzile şi penalitãţile de întârziere aferente acestuia pentru sumele datorate şi neachitate la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor.
(2) Se convertesc în acţiuni datoriile societãţii comerciale cãtre Fondul naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, inclusiv contribuţia angajaţilor, datorate la data de 31 decembrie 2002.

CAP. V
Consolidãri ale unor privatizãri efectuate de APAPS

ART. 31
Prezentul capitol se aplicã societãţilor comerciale privatizate în vederea consolidãrii contractelor de vânzare-cumpãrare de acţiuni.
ART. 32
Societãţile comerciale pentru care au fost emise ordine comune pot beneficia pentru obligaţiile rãmase de platã la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã de scutirea totalã sau parţialã de la platã a creanţelor proprii şi a celor provenite din credite bugetare gestionate de APAPS, precum şi de scutirea totalã de la platã a dobânzilor şi a penalitãţilor de întârziere aferente acestora, cuprinse în notificãrile emise de APAPS, de la data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni şi pânã la data emiterii ordinului comun.
ART. 33
În situaţia în care ordinele comune pentru acordarea înlesnirilor la plata obligaţiilor bugetare au fost emise într-o perioadã mai mare de 90 de zile de la semnarea contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni, iar societãţile comerciale şi-au achitat obligaţiile bugetare curente ale fiecãrui an fiscal, cu termene scadente începând cu data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni, pânã la data de 20 decembrie a fiecãrui an fiscal, înlesnirile la plata obligaţiilor bugetare acordate societãţilor comerciale prin ordine comune îşi menţin valabilitatea cu toate efectele prevãzute de lege.
ART. 34
Se acordã Societãţii Comerciale "Cost" S.A. Târgovişte urmãtoarele înlesniri:
a) se scutesc la platã orice alte obligaţii bugetare anterioare semnãrii contractului de privatizare şi necuprinse în ordinele comune;
b) se convertesc în acţiuni obligaţiile bugetare restante datorate Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, acumulate între data de 1 ianuarie 2002 şi data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor;
c) se scutesc la platã dobânzile şi penalitãţile aferente creanţelor proprii APAPS, calculate între data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor şi data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã;
d) se scutesc la platã dobânzile şi penalitãţile de întârziere neachitate, aferente debitelor prevãzute la lit. a) şi b), calculate pânã la data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni, prin ordin comun, şi cele calculate dupã data semnãrii contractului de vânzare-cumpãrare de acţiuni pânã la data emiterii ordinului comun, prin actul adiţional la ordinul comun.
ART. 35
(1) Se acordã Societãţii Comerciale "Industria Sârmei" - S.A. Câmpia Turzii urmãtoarele înlesniri:
a) se scutesc la platã datoriile reprezentând creditele pentru plata furnizorilor de utilitãţi, acordate de APAPS în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 13/1995 privind unele mãsuri de accelerare a procesului de restructurare a regiilor autonome şi a societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat, de întãrire a disciplinei financiare şi de îmbunãtãţire a decontãrilor în economie;
b) se scutesc la platã obligaţiile bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri bugetare, cu excepţia obligaţiilor bugetare locale, acumulate între data de 1 ianuarie 2003 şi data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor;
c) se convertesc în acţiuni obligaţiile bugetare restante datorate Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, acumulate între data de 1 ianuarie 2003 şi data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor;
d) se scutesc la platã dobânzile şi penalitãţile de întârziere neachitate, aferente debitelor prevãzute la lit. a)-c), calculate pânã la data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor, prin ordin comun, şi cele calculate dupã data transferului dreptului de proprietate asupra acţiunilor pânã la data emiterii ordinului comun, prin actul adiţional la ordinul comun.
(2) Scutirile prevãzute la alin. (1) se acordã prin act adiţional întocmit la ordinul comun.
ART. 36
Se scutesc la platã datoriile Societãţii Comerciale "Mefin" - S.A. Sinaia, reprezentând dobânzi şi penalitãţi de întârziere aferente dividendelor cuvenite APAPS, datorate şi neachitate la data de 31 decembrie 2001, cu diminuarea corespunzãtoare a obligaţiei de platã a APAPS cãtre bugetul general consolidat.
ART. 37
(1) Pentru societãţile comerciale privatizate şi pentru care s-au încheiat convenţii de eşalonare a creanţelor furnizorilor de energie electricã şi gaze naturale se scutesc la platã majorãrile şi penalitãţile de întârziere calculate de furnizorii de utilitãţi între data transferului dreptului de proprietate şi data încheierii convenţiei de eşalonare a creanţelor furnizorilor de energie electricã şi gaze naturale.
(2) Scutirea prevãzutã la alin. (1) se acordã prin act adiţional la convenţia de eşalonare.
(3) De la data încheierii convenţiei de eşalonare, sub condiţia respectãrii prevederilor acesteia, nu se mai calculeazã majorãri şi penalitãţi de întârziere pentru sumele care au fãcut obiectul eşalonãrii.
(4) Pe perioada pe care au fost acordate eşalonãri la platã furnizorii de utilitãţi vor calcula dobânzi la nivelul celor aferente creanţelor bugetare.
ART. 38
Termenul legal prevãzut la <>art. 14 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 8/2003 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 569/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, privind solicitarea APAPS pentru încheierea convenţiilor de eşalonare, începe sã curgã de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 39
(1) Pe perioada de la transferul dreptului de proprietate asupra acţiunilor pânã la realizarea prevederilor ordinului comun sau, dupã caz, pânã la ultima platã efectuatã conform graficului de eşalonare prevãzut în ordinul comun se suspendã aplicarea oricãrei mãsuri de executare silitã începutã de cãtre instituţiile bugetare creditoare şi APAPS asupra societãţii comerciale şi nu se va face nici un demers pentru instituirea unor noi astfel de mãsuri.
(2) Nerespectarea condiţiilor şi a termenelor în care s-au acordat înlesnirile prin ordin comun atrage anularea acestora, începerea sau continuarea, dupã caz, a executãrii silite pentru întreaga sumã neplãtitã şi obligaţia de platã a dobânzilor şi penalitãţilor de orice fel calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate.
ART. 40
(1) Înlesnirile la platã acordate prin ordinele comune îşi pierd valabilitatea şi în situaţia în care societatea comercialã privatizatã nu îşi achitã obligaţiile bugetare curente ale fiecãrui an fiscal, cu scadenţe ce se împlinesc ulterior datei emiterii ordinului comun.
(2) În cazul în care societatea comercialã privatizatã nu achitã la scadenţã obligaţiile bugetare curente, poate efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, împreunã cu dobânzile şi penalitãţile de întârziere aferente. Obligaţiile bugetare cu termene de platã dupã data de 1 septembrie a fiecãrui an fiscal vor fi achitate cel târziu la data de 20 decembrie a anului respectiv.
(3) La societãţile comerciale la care contractele de vânzare-cumpãrare de acţiuni ale statului au fost semnate dupã data intrãrii în vigoare a <>Legii nr. 137/2002 şi pentru care ordinele comune de acordare a înlesnirilor la platã s-au comunicat societãţilor comerciale dupã data de 1 decembrie 2003 şi pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, obligaţiile bugetare cu termene scadente dupã data semnãrii contractelor de vânzare-cumpãrare de acţiuni ale statului şi pânã la data emiterii ordinului comun, împreunã cu dobânzile şi penalitãţile de întârziere aferente, se vor achita în 180 de zile de la data emiterii ordinului comun.
ART. 41
La societãţile comerciale pentru care au fost extinse înlesnirile la platã prevãzute la <>art. 18 din Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prin hotãrâri ale Guvernului adoptate în temeiul <>art. 13 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 8/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se extind înlesnirile la platã pânã la data de 31 decembrie 2002 şi pentru creanţele proprii ale instituţiei publice implicate.

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 42
(1) În situaţia în care ulterior semnãrii ordinului comun se constatã cã sumele şi celelalte informaţii care au stat la baza acordãrii înlesnirilor la platã au fost eronate şi au implicaţii majore în conţinutul ordinului comun, pe baza documentelor care atestã aceastã situaţie, APAPS şi creditorul bugetar, care au aprobat înlesnirea la platã, anuleazã ordinul comun.
(2) Anularea ordinului comun va fi comunicatã debitorului de cãtre APAPS. În aceastã situaţie documentaţia va fi completatã în mod corespunzãtor şi va fi reanalizatã în vederea acordãrii înlesnirii la platã printr-un nou ordin comun.
(3) În situaţia în care se constatã erori materiale de altã naturã decât cele prevãzute la alin. (1), APAPS şi creditorul bugetar pot încheia un act adiţional de rectificare a ordinului comun prin care s-au acordat înlesnirile la platã.
ART. 43
(1) La societãţile comerciale privatizate sumele reprezentând fonduri de restructurare şi redresare acordate în baza <>Legii privatizãrii societãţilor comerciale nr. 58/1991 şi/sau credite acordate în baza <>Ordonanţei Guvernului nr. 13/1995 , datorate şi neachitate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, se convertesc în acţiuni ce revin de drept statului.
(2) Se convertesc în acţiuni şi dobânzile, penalitãţile de întârziere, precum şi alte sume similare, aferente sumelor prevãzute la alin. (1) datorate şi neachitate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(3) Administratorii societãţilor comerciale privatizate vor convoca în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor, având pe ordinea de zi majorarea capitalului social cu sumele prevãzute la alin.(1) şi (2).
(4) Adunarea generalã extraordinarã a acţionarilor se va ţine în termen de 5 zile de la convocare.
(5) Acţiunile rezultate din conversia prevãzutã la alin.(1) şi (2) se vând de cãtre APAPS cu acordarea dreptului de preferinţã cumpãrãtorului participaţiei statului la capitalul social sau succesorului legal al acestuia.
(6) Cumpãrãtorul sau succesorul legal al acestuia îşi va exprima opţiunea în termen maxim de 15 zile de la data înregistrãrii la oficiul registrului comerţului a majorãrii capitalului social cu sumele prevãzute la alin. (1) şi (2).
(7) În cazul în care cumpãrãtorul sau succesorul legal al acestuia nu îşi manifestã dreptul de preferinţã în termenul prevãzut la alin. (6) sau nu acceptã preţul de ofertã, APAPS va putea vinde acţiunile rezultate din conversie prin orice metodã.
(8) Operaţiunile prevãzute la alin. (1)-(7) se realizeazã prin derogare de la prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 28/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 525/2002 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 44
Studiile de evaluare sau expertizã elaborate în cadrul procesului de privatizare, postprivatizare sau lichidare voluntarã pentru societãţile comerciale aflate în portofoliul APAPS se realizeazã de cãtre un evaluator autorizat, persoanã fizicã sau juridicã românã sau strãinã, care va fi angajat direct de cãtre APAPS sau de cãtre societatea comercialã, dintre evaluatorii agreaţi de APAPS, pe bazã de selecţie de oferte.
ART. 45
(1) Societãţile comerciale cu capital majoritar de stat care nu au depus timp de 3 ani consecutiv situaţii financiare anuale sau alte acte care, potrivit legii, se depun la registrul comerţului ori care şi-au încetat activitatea se dizolvã de drept şi se radiazã din registrul comerţului la solicitarea APAPS, în calitate de acţionar majoritar.
(2) Bunurile rãmase dupã radierea prevãzutã la alin. (1) se vând direct de cãtre APAPS prin una dintre metodele prevãzute de legislaţia în materia privatizãrii, veniturile obţinute astfel fiind considerate venituri din privatizare. Transferul dreptului de proprietate al acestor bunuri din patrimoniul societãţii comerciale cãtre APAPS nu este supus taxei pe valoarea adãugatã.
(3) Dispoziţiile prevãzute la alin. (1) se aplicã numai societãţilor comerciale cu capital majoritar de stat care nu au creditori comerciali privaţi, care sã poatã sã îşi valorifice creanţele in condiţiile legii.
ART. 46
Mãsurile de natura ajutorului de stat prevãzute în prezenta ordonanţã de urgenţã se vor acorda cu respectarea prevederilor legale în vigoare în materia concurenţei şi ajutorului de stat.
ART. 47
(1) Pe perioada derulãrii înlesnirilor la platã acordate societãţilor comerciale prin ordin comun, potrivit prevederilor <>Legii nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se suspendã aplicarea oricãror mãsuri de executare silitã începute de cãtre instituţia publicã implicatã asupra societãţii comerciale şi nu se va face nici un demers pentru instituirea unor noi astfel de mãsuri.
(2) Nerespectarea condiţiilor şi a termenelor în care s-au acordat înlesnirile prevãzute in ordinul comun atrage anularea acestora, începerea sau continuarea, dupã caz, a executãrii silite.
ART. 48
În scopul îndeplinirii unor angajamente asumate de Guvernul României, la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, dar nu mai mult de 6 luni, se suspendã judecarea tuturor acţiunilor judiciare, extrajudiciare, precum şi orice procedurã de executare silitã pânã la finalizarea procedurilor de dizolvare şi lichidare voluntarã, prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 88/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de <>Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, îndreptate împotriva urmãtoarelor societãţi comerciale:
- Societatea Comercialã "COLOROM" - S.A. Codlea;
- Societatea Comercialã "REPUBLICA" - S.A. Bucureşti;
- Societatea Comercialã "CUG" - S.A. Cluj-Napoca;
- Societatea Comercialã "TURNU" - S.A. Turnu Mãgurele;
- Societatea Comercialã "BRAFOR" - S.A. Braşov;
- Societatea Comercialã "AMPELUM" - S.A. Zlatna;
- Societatea Comercialã "AUTOTRANSPORT" - S.A. Braşov;
- Societatea Comercialã "IAIFO" - S.A. Zalãu;
- Societatea Comercialã "ENERGOREPARAŢII" - S.A. Bucureşti;
- Societatea Comercialã "ROCAR" - S.A. Bucureşti;
- Societatea Comercialã "CMB" - S.A. Bocşa;
- Societatea Comercialã "UTEPS" - S.A. Alba Iulia;
- Societatea Comercialã "FORAJE SONDE" - S.A. Târgu Cãrbuneşti;
- Societatea Comercialã "SEREDILE" - S.A. Galaţi;
- Societatea Comercialã "FLACĂRA" - S.A. Buzãu;
- Societatea Comercialã "SINCAR" - S.A. Brãila;
- Societatea Comercialã "VERACHIM" - S.A. Giurgiu.
ART. 49
Pentru societãţile comerciale privatizate de APAPS şi la care în dosarele de prezentare în vederea privatizãrii nu a fost prevãzutã posibilitatea acordãrii de înlesniri la plata obligaţiilor bugetare şi/sau a creanţelor proprii ale APAPS faţã de aceste societãţi comerciale, dar contractele de privatizare deja încheiate cuprind prevederi referitoare la acordarea de înlesniri la platã, la solicitarea APAPS, creditorii bugetari şi/sau APAPS, dupã caz, vor acorda înlesnirile la platã prevãzute în contracte, dar în limita prevederilor din actele normative în vigoare la data privatizãrii acestora.
ART. 50
Metodele speciale de privatizare şi mãsurile de restructurare la privatizare a datoriilor societãţilor comerciale cãtre creditorii bugetari şi APAPS, prevãzute în cap. II şi III, precum şi la art. 39-42 şi la art. 44-47, se pot aplica şi de Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie pentru societãţile comerciale, societãţile şi companiile naţionale a cãror listã se va aproba prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 51
Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţã se completeazã cu celelalte dispoziţii legale în materia privatizãrii, în mãsura în care acestea nu sunt contrare dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. 52
<>Ordonanţa Guvernului nr. 72/2002 privind unele mãsuri pentru finalizarea procesului de privatizare a Societãţii Comerciale "Şantierul Naval" - S.A. Constanţa, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 648 din 31 august 2002, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 33/2003 , se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3 se introduc alineatele (3) şi (4) cu urmãtorul cuprins:
"(3) Eşalonarea la platã a obligaţiilor bugetare restante prevãzute la alin. (2) se acordã prin ordin comun al creditorilor bugetari şi al APAPS, în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 137/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Se scutesc la platã majorãrile de întârziere, dobânzile şi penalitãţile de orice fel aferente obligaţiilor bugetare prevãzute la alin. (2), calculate pânã la data emiterii ordinului comun."
2. Dupã articolul 11 se introduce un articol nou, articolul 11^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 11^1. - Se scutesc la platã majorãrile de întârziere, dobânzile şi penalitãţile de orice fel aferente creanţelor care fac obiectul conversiei prevãzute la art. 3-5, datorate de la data finalizãrii privatizãrii pânã la data realizãrii conversiei, precum şi orice alte accesorii aferente creanţelor bugetare achitate de societatea comercialã, datorate şi calculate la data finalizãrii privatizãrii."

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:


────────────────

Preşedintele Autoritãţii
pentru Privatizare
şi Administrarea Participaţiilor Statului,
Ovidiu Tiberiu Muşetescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

p. Ministrul de stat,
ministrul economiei şi comerţului,
Iulian Iancu,
secretar de stat

Bucureşti, 29 aprilie 2004.
Nr. 26.

_______________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016