Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 25 din 16 martie 2011  pentru modificarea unor acte normative privind reglementarea ajutoarelor de stat acordate producatorilor agricoli si gestionarea fondurilor comunitare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 25 din 16 martie 2011 pentru modificarea unor acte normative privind reglementarea ajutoarelor de stat acordate producatorilor agricoli si gestionarea fondurilor comunitare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 202 din 23 martie 2011

    În contextul menţinerii crizei economico-financiare actuale din România, care a afectat şi afecteazã în continuare sectorul agricol,
    având în vedere nevoia stringentã de redresare economicã în condiţiile actualei crize economice mondiale, resimţitã în mod drastic şi la nivelul economiei naţionale,
    ţinând cont cã lipsa de lichiditãţi ale operatorilor economici genereazã efecte negative majore, precum blocaje financiare, insolvenţa, cu afectarea supravieţuirii operatorilor economici din sectorul agroalimentar, precum şi pierderea a numeroase locuri de muncã,
    având în vedere necesitatea stabilirii unor prevederi suplimentare în vederea optimizãrii fluxurilor financiare în cadrul derulãrii schemelor de ajutor de stat în domeniul agricol,
    ţinând cont de necesitatea stabilirii unor mãsuri pentru facilitarea accesului la finanţare în domeniul agricol şi alimentar pentru evitarea blocajului implementãrii mãsurilor din cadrul schemelor de ajutor de stat,
    având în vedere greutãţile pe care le întâmpinã potenţialii beneficiari ai Programului operaţional pentru pescuit 2007-2013 (POP) în contextul actual, în ceea ce priveşte obţinerea de credite bancare pentru componenta de cofinanţare aferentã proiectelor selectate,
    având în vedere includerea în cadrul categoriei de comisioane nedatorate de beneficiari şi a primei de garantare, face ca aceasta sã devinã ajutor de stat, iar aplicarea schemei de inginerie financiarã ar fi suspendatã şi amânatã în timp, pânã la înfiinţarea schemei de ajutor de stat, avizarea acesteia de cãtre Comunitatea Europeanã şi organizarea administrativã a structurilor implicate. Din punctul de vedere al beneficiarilor menţinerea prevederilor <>art. 22^1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricolã, Fondul european agricol de dezvoltare ruralã şi Fondul european pentru pescuit şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeanã şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare şi gestionare a datelor necesare desfãşurãrii politicii comune în domeniul pescuitului şi a programului de control, inspecţie şi supraveghere în domeniul pescuitului şi pentru modificarea <>art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbţiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare ruralã, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolã, prin preluarea riscului de creditare de cãtre fondurile de garantare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 371/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, nu reprezintã o facilitate la acordarea garanţiilor, deoarece şi în situaţia existenţei schemei de ajutor de stat, intensitatea actualã a ajutorului public nu poate fi depãşitã,
    Ţinând cont de necesitatea creşterii gradului de absorbţie a fondurilor europene şi implicit a derulãrii unor proiecte viabile, precum şi de necesitatea reducerii încetinirii declinului sectorului pescãresc,
    luând în considerare faptul cã aceste elemente vizeazã interesul general public şi constituie situaţii de urgenţã şi extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

    ART. I
    Articolul III din <>Legea nr. 74/2010 pentru aprobarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 14/2010 privind mãsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producãtorilor agricoli, începând cu anul 2010, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 26 aprilie 2010, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. III. - (1) Formele de ajutor de stat prevãzute la <>art. 4 şi 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2010*) se achitã beneficiarilor prevãzuţi la art. 3 şi 9 din aceeaşi ordonanţã în conturi distincte, deschise pe numele acestora la Trezoreria Statului.
----------
    *) <>Ordonanţa Guvernului nr. 14/2010 privind mãsuri financiare pentru reglementarea ajutoarelor de stat acordate producãtorilor agricoli, începând cu anul 2010, a fost aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 74/2010 şi a fost completatã ulterior prin <>Legea nr. 281/2010.

    (2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) beneficiarii care solicitã instituţiilor de credit credite bancare pentru asigurarea capitalului de lucru necesar realizãrii producţiei, inclusiv pentru plata obligaţiilor cãtre bugetul de stat şi celelalte bugete.
    (3) Sumele încasate în conturile prevãzute la alin. (1) vor fi utilizate de cãtre beneficiari în urmãtoarea ordine, astfel:
    a) pentru achitarea drepturilor de naturã salarialã, prin transferul sumelor aferente în conturile deschise la instituţii de credit, cu excepţia impozitelor şi contribuţiilor aferente acestora;
    b) pentru achitarea obligaţiilor cãtre bugetul de stat şi celelalte bugete, iar sumele rãmase disponibile pot fi virate în conturile deschise la instituţiile de credit ori pot fi utilizate pentru efectuarea de plãţi cãtre furnizori sau creditori cu conturi deschise la Trezoreria Statului ori la instituţii de credit, cu condiţia ca asupra conturilor respective sã nu fi fost înfiinţatã poprire prin titluri executorii.
    (4) Beneficiarii ajutoarelor de stat prevãzuţi la <>art. 3 şi 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2010, care au credite contractate de la instituţii de credit pentru destinaţiile prevãzute la <>art. 4 şi 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2010, pot cesiona acestora drepturile de încasat de la instituţiile publice care plãtesc formele de ajutor de stat prevãzute la <>art. 4 şi 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2010. Cesiunea cãtre instituţia de credit se efectueazã în baza unei confirmãri emise de instituţiile publice care plãtesc formele de ajutor de stat, din care sã rezulte suma de platã cãtre beneficiar. Cesiunea este valabilã numai dupã notificarea de cãtre beneficiar a instituţiei publice care plãteşte formele de ajutor de stat.
    (5) Instituţiile publice care plãtesc formele de ajutor de stat cãtre beneficiari care şi-au cesionat drepturile de încasat vor solicita organelor fiscale competente eliberarea certificatelor de atestare fiscalã conform <>art. 112 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu cel mult 10 zile lucrãtoare înainte de efectuarea plãţii. În acest caz, eliberarea certificatului de atestare fiscalã nu este supusã taxei extrajudiciare de timbru.
    (6) În cazul în care certificatul de atestare fiscalã conţine obligaţii de platã ale beneficiarului, instituţiile publice care plãtesc formele de ajutor de stat înştiinţeazã instituţia de credit şi beneficiarul cu privire la obligaţiile de platã ale beneficiarului ajutorului de stat.
    (7) Instituţiile publice care plãtesc formele de ajutor de stat vor vira la scadenţã suma aferentã ajutorului de stat, în contul indicat de instituţia de credit, numai dacã beneficiarul ajutorului de stat nu are obligaţii de platã restante cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetul fondurilor speciale.
    (8) Suma care face obiectul cesionãrii cãtre instituţia de credit care a acordat creditul se achitã de cãtre instituţiile publice, care plãtesc formele de ajutor de stat, în contul beneficiarului ajutorului de stat indicat de instituţia de credit, cu respectarea prevederilor legale."
    ART. II
    Alineatul (5) al articolului 22^1 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricolã, Fondul european agricol de dezvoltare ruralã şi Fondul european pentru pescuit şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeanã şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare şi gestionare a datelor necesare desfãşurãrii politicii comune în domeniul pescuitului şi a programului de control, inspecţie şi supraveghere în domeniul pescuitului şi pentru modificarea <>art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbţiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare ruralã, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolã, prin preluarea riscului de creditare de cãtre fondurile de garantare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 434 din 25 iunie 2009, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 371/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(5) Gestionarul schemei de inginerie financiarã va percepe beneficiarilor de garanţii prevãzuţi la alin. (1) numai prima de garantare, în conformitate cu prevederile Comunicãrii Comisiei nr. 155/02/2008 cu privire la aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE privind ajutoarele de stat sub formã de garanţii. Nivelul primei de garantare se stabileşte de cãtre gestionarul schemei de inginerie financiarã, conform normelor interne de administrare a riscului."

                              PRIM-MINISTRU
                                 EMIL BOC

                              Contrasemneazã:
                              ---------------
                          Ministrul agriculturii
                          şi dezvoltãrii rurale,
                              Valeriu Tabãrã

                       Ministrul finanţelor publice,
                           Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 16 martie 2011.
    Nr. 25.

                                   ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016