Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDONANTA DE URGENTA nr. 24 din 6 iunie 2012 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale
EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 384 din 7 iunie 2012
În vederea respectãrii angajamentelor asumate de Guvernul României în Scrisoarea de intenţie şi în Memorandumul tehnic de înţelegere încheiate ca urmare a Aranjamentului stand-by de tip preventiv dintre România şi Fondul Monetar Internaţional, referitoare la:
- reglementarea şi supravegherea sistemului financiar-bancar;
- simplificarea declarãrii şi plãţii impozitului pe câştigul din transferul titlurilor de valoare, altele decât pãrţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societãţilor închise, pentru asigurarea unui cadru procedural eficient atât pentru autoritatea fiscalã, cât şi pentru investitorii pieţei de capital;
- necesitatea luãrii unor mãsuri urgente pentru îmbunãtãţirea administrãrii fiscale a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA şi combaterea mai eficientã a evaziunii fiscale în acest domeniu, care vizeazã monitorizarea continuã a persoanelor impozabile care pe o perioadã de 6 luni consecutiv nu depun deconturi de TVA sau nu raporteazã operaţiuni în deconturile de TVA, în scopul scoaterii acestora din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA; în lipsa acestor mãsuri monitorizarea persoanelor impozabile se poate realiza numai semestrial ceea ce conduce la îngreunarea administrãrii fiscale şi, implicit, la reducerea posibilitãţii autoritãţii fiscale de a combate evaziunea fiscalã care se manifestã prin utilizarea în scop fraudulos a codului de înregistrare în scopuri de TVA,
având în vedere necesitatea punerii în aplicare a Deciziei 2012/181/UE de punere în aplicare a Consiliului din 26 martie 2012 de autorizare a României de a introduce o mãsurã specialã de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adãugatã, referitoare la majorarea plafonului de scutire pentru mici întreprinderi de la 35.000 euro la 65.000 euro,
având în vedere necesitatea punerii în aplicare a Deciziei 2012/232/UE de punere în aplicare a Consiliului din 26 aprilie 2012 de autorizare a României în vederea aplicãrii unei mãsuri de derogare de la articolul 26 alineatul (1) litera a) şi de la articolul 168 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adãugatã, referitoare la limitarea la 50% a dreptului de deducere a TVA pentru anumite vehicule şi cheltuielile legate de acestea, întrucât este necesarã corelarea condiţiilor privind acordarea deductibilitãţii limitate la calculul impozitului pe profit şi pe venit în cazul cheltuielilor aferente vehiculelor rutiere motorizate,
întrucât se impune adoptarea actelor cu putere de lege şi actelor administrative pentru conformarea cu prevederile Directivei 2011/96/UE a Consiliului din 30 noiembrie 2011 privind regimul fiscal comun care se aplicã societãţilor-mamã şi filialelor acestora din diferite state membre (reformatã), pentru preîntâmpinarea declanşãrii procedurii de infringement,
având în vedere necesitatea combaterii în regim de maximã urgenţã a evaziunii fiscale din domeniul produselor energetice, dat fiind faptul cã neacordarea unui tratament favorabil cesiunii creanţelor neperformante bancare ar putea conduce la o creştere a creditelor depreciate, precum şi la reducerea eficienţei bilanţurilor instituţiilor de credit,
ţinând seama de faptul cã nepromovarea modificãrii sistemului de impunere a câştigurilor din transferul titlurilor de valoare, altele decât pãrţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societãţilor închise, ar avea drept consecinţe negative diminuarea atractivitãţii pieţei româneşti de capital pentru toţi participanţii şi migrarea capitalului cãtre pieţele de capital strãine ca urmare a discriminãrii investitorilor în competiţia cu pieţele de capital strãine,
pentru reglementarea unor mãsuri de administrare fiscalã privind stingerea obligaţiilor fiscale în cazul schemelor de ajutor de stat aprobate de Comisia Europeanã şi eşalonarea la platã,
întrucât neadoptarea mãsurilor de administrare fiscalã privind stingerea obligaţiilor fiscale în cazul schemelor de ajutor de stat conduce la imposibilitatea respectãrii deciziilor Comisiei Europene prin care au fost aprobate ajutoarele de stat pentru acoperirea diferenţei pozitive dintre costurile de producţie curente şi venituri, ca urmare a notificãrilor depuse de autoritãţile române în contextul unor planuri de restructurare a unor companii,
în considerarea faptului cã aceste elemente constituie situaţii extraordinare a cãror reglementare nu poate fi amânatã şi vizeazã totodatã interesul public,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. I
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 20^1 alineatul (1) litera a), punctul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"2. deţine minimum 10% din capitalul social al persoanei juridice situate într-un alt stat membru, care distribuie dividendele;"
2. La articolul 20^1 alineatul (1) litera b), punctul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"4. deţine minimum 10% din capitalul social al persoanei juridice situate într-un alt stat membru, care distribuie dividendele;"
3. La articolul 20^1 alineatul (4), dupã litera a) se introduce o nouã literã, litera a^1), cu urmãtorul cuprins:
"a^1) societãţi înfiinţate în baza legii bulgare, cunoscute ca [text in limba bulgarã*)] şi care desfãşoarã activitãţi comerciale;"
-----------
NOTÃ(CTCE)
*) Textul în limba bulgarã se gãseşte în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 384 din 07 iunie 2012, pag. 8-9 (a se vedea imaginea asociatã).
4. La articolul 20^1, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Dispoziţiile prezentului articol transpun prevederile Directivei 2011/96/UE a Consiliului din 30 noiembrie 2011 privind regimul fiscal comun care se aplicã societãţilor-mamã şi filialelor acestora din diferite state membre."
5. La articolul 21 alineatul (3), litera n) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"n) cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu funcţii de conducere şi de administrare ale persoanei juridice, deductibile limitat potrivit alin. (4) lit. t) la cel mult un singur autoturism aferent fiecãrei persoane cu astfel de atribuţii."
6. La articolul 21 alineatul (4), litera t) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"t) 50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv în scopul activitãţii economice, cu o masã totalã maximã autorizatã care sã nu depãşeascã 3.500 kg şi care sã nu aibã mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, aflate în proprietatea sau în folosinţa contribuabilului. Aceste cheltuieli sunt integral deductibile pentru situaţiile în care vehiculele respective se înscriu în oricare dintre urmãtoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenţã, servicii de pazã şi protecţie şi servicii de curierat;
2. vehiculele utilizate de agenţii de vânzãri şi de achiziţii;
3. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu platã, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
4. vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu platã, inclusiv pentru închirierea cãtre alte persoane sau pentru instruire de cãtre şcolile de şoferi;
5. vehiculele utilizate ca mãrfuri în scop comercial.
Cheltuielile care intrã sub incidenţa acestor prevederi nu includ cheltuielile privind amortizarea.
Modalitatea de aplicare a acestor prevederi se stabileşte prin norme;"
7. La articolul 22 alineatul (1), dupã litera l) se introduce o nouã literã, litera m), cu urmãtorul cuprins:
"m) provizioanele/ajustãrile pentru deprecierea creanţelor preluate de la instituţiile de credit în vederea recuperãrii acestora, în limita diferenţei dintre valoarea creanţei preluate prin cesionare şi suma de achitat cedentului, pentru creanţele care îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
1. sunt cesionate şi înregistrate în contabilitatea cesionarului dupã data de 1 iulie 2012 inclusiv;
2. sunt transferate de la o persoanã sau datorate de o persoanã care nu este afiliatã contribuabilului cesionar;
3. au fost incluse în veniturile impozabile ale contribuabilului cesionar."
8. La articolul 48 alineatul (7), litera l^1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"l^1) 50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv în scopul desfãşurãrii activitãţii şi a cãror masã totalã maximã autorizatã nu depãşeşte 3.500 kg şi nu au mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului, aflate în proprietate sau în folosinţã. Aceste cheltuieli sunt integral deductibile pentru situaţiile în care vehiculele respective se înscriu în oricare dintre urmãtoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenţã, servicii de pazã şi protecţie şi servicii de curierat;
2. vehiculele utilizate de agenţii de vânzãri şi de achiziţii;
3. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu platã, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
4. vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu platã, inclusiv pentru închirierea cãtre alte persoane sau pentru instruire de cãtre şcolile de şoferi;
5. vehiculele utilizate ca mãrfuri în scop comercial.
Cheltuielile care intrã sub incidenţa acestor prevederi nu includ cheltuielile privind amortizarea.
În cazul vehiculelor rutiere motorizate, aflate în proprietate sau în folosinţã, care nu fac obiectul limitãrii deducerii cheltuielilor se vor aplica regulile generale de deducere.
Modalitatea de aplicare a acestor prevederi se stabileşte prin norme;"
9. La articolul 66, alineatul (5) se abrogã.
10. La articolul 66, alineatele (5^1) şi (6) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(5^1) Câştigul net anual/Pierderea netã anualã din transferul titlurilor de valoare, altele decât pãrţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societãţilor închise, se determinã ca diferenţã între câştigurile şi pierderile înregistrate în cursul anului respectiv. Câştigul net anual/Pierderea netã anualã se determinã de cãtre contribuabil, pe baza declaraţiei privind venitul realizat, depusã conform prevederilor art. 83. Câştigul net anual impozabil se determinã de organul fiscal competent.
(6) Pentru tranzacţiile cu titlurile de valoare, altele decât pãrţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societãţilor închise, efectuate în cursul anului fiscal, fiecare intermediar, societate de administrare a investiţiilor în cazul rãscumpãrãrii de titluri de participare la fondurile deschise de investiţii sau alt plãtitor de venit, dupã caz, are urmãtoarele obligaţii:
a) calcularea câştigului/pierderii la fiecare tranzacţie, efectuatã pentru contribuabil;
b) calcularea totalului câştigurilor/pierderilor pentru tranzacţiile efectuate în cursul anului pentru fiecare contribuabil;
c) transmiterea în formã scrisã cãtre fiecare contribuabil a informaţiilor privind totalul câştigurilor/pierderilor, pentru tranzacţiile efectuate în cursul anului, pânã în ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul expirat;
d) depunerea la organul fiscal competent a declaraţiei informative privind totalul câştigurilor/pierderilor, pentru fiecare contribuabil, pânã în ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul expirat."
11. La articolul 67 alineatul (3), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) impozitul anual datorat de contribuabil pentru câştigul net anual impozabil se stabileşte de organul fiscal competent, potrivit prevederilor art. 84, pe baza declaraţiei privind venitul realizat.
Pentru câştigurile/pierderiledin transferul titlurilor de valoare, altele decât pãrţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societãţilor închise, realizate începând cu data de 1 ianuarie 2013 inclusiv, nu se efectueazã plãţi anticipate în cursul anului fiscal, în contul impozitului anual datorat;"
12. La articolul 83, alineatul (2^1) se abrogã.
13. La articolul 94, dupã alineatul (15) se introduce un nou alineat, alineatul (16), cu urmãtorul cuprins:
"(16) Pentru câştigurile/pierderile din transferul titlurilor de valoare, altele decât pãrţile sociale şi valorile mobiliare în cazul societãţilor închise, realizate pânã la data de 1 ianuarie 2013, obligaţiile fiscale sunt cele în vigoare la data realizãrii acestora."
14. Capitolul V al titlului V, cuprinzând articolele 124^28-124^41, se abrogã.
15. Articolul 145^1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"ART. 145^1
Limitãri speciale ale dreptului de deducere
(1) Prin excepţie de la prevederile art. 145 se limiteazã la 50% dreptul de deducere a taxei aferente cumpãrãrii, achiziţiei intracomunitare, importului, închirierii sau leasingului de vehicule rutiere motorizate şi a taxei aferente cheltuielilor legate de vehiculele aflate în proprietatea sau în folosinţa persoanei impozabile, în cazul în care vehiculele nu sunt utilizate exclusiv în scopul activitãţii economice.
(2) Restricţia prevãzutã la alin. (1) nu se aplicã vehiculelor rutiere motorizate având o masã totalã maximã autorizatã care depãşeşte 3.500 kg sau mai mult de 9 scaune, inclusiv scaunul şoferului.
(3) Prevederile alin. (1) nu se aplicã urmãtoarelor categorii de vehicule rutiere motorizate:
a) vehiculele utilizate exclusiv pentru servicii de urgenţã, servicii de pazã şi protecţie şi servicii de curierat;
b) vehiculele utilizate de agenţii de vânzãri şi de achiziţii;
c) vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu platã, inclusiv pentru serviciile de taximetrie;
d) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu platã, inclusiv pentru instruire de cãtre şcolile de şoferi;
e) vehiculele utilizate pentru închiriere sau a cãror folosinţã este transmisã în cadrul unui contract de leasing financiar ori operaţional;
f) vehiculele utilizate ca mãrfuri în scop comercial.
(4) Prevederile alin. (1)-(3) se aplicã inclusiv în situaţia în care au fost emise facturi şi/sau au fost plãtite avansuri, pentru contravaloarea parţialã a bunurilor şi/sau serviciilor, înainte de data de 1 iulie 2012, dacã livrarea/prestarea intervine dupã aceastã datã.
(5) În cazul vehiculelor care nu fac obiectul limitãrii dreptului de deducere conform alin. (1), fiind utilizate exclusiv în scopul activitãţii economice, precum şi a celor exceptate de la limitarea deducerii potrivit alin. (3), se vor aplica regulile generale de deducere stabilite la art. 145 şi art. 146-147^1.
(6) Modalitatea de aplicare a prevederilor prezentului articol se stabileşte prin norme."
16. La articolul 152, alineatele (1), (2) şi (5)-(7) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(1) Persoana impozabilã stabilitã în România conform art. 125^1 alin. (2) lit. a), a cãrei cifrã de afaceri anualã, declaratã sau realizatã, este inferioarã plafonului de 65.000 euro, al cãrui echivalent în lei se stabileşte la cursul de schimb comunicat de Banca Naţionalã a României la data aderãrii şi se rotunjeşte la urmãtoarea mie, respectiv 220.000 lei, poate aplica scutirea de taxã, denumitã în continuare regim special de scutire, pentru operaţiunile prevãzute la art. 126 alin. (1), cu excepţia livrãrilor intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b).
(2) Cifra de afaceri care serveşte drept referinţã pentru aplicarea alin. (1) este constituitã din valoarea totalã, exclusiv taxa, în situaţia persoanelor impozabile care solicitã scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA a livrãrilor de bunuri şi a prestãrilor de servicii efectuate de persoana impozabilã în cursul unui an calendaristic, taxabile sau, dupã caz, care ar fi taxabile dacã nu ar fi desfãşurate de o micã întreprindere, a operaţiunilor rezultate din activitãţi economice pentru care locul livrãrii/prestãrii se considerã ca fiind în strãinãtate, dacã taxa ar fi deductibilã, în cazul în care aceste operaţiuni ar fi fost realizate în România conform art. 145 alin. (2) lit. b), a operaţiunilor scutite cu drept de deducere şi a celor scutite fãrã drept de deducere, prevãzute la art. 141 alin. (2) lit. a), b), e) şi f), dacã acestea nu sunt accesorii activitãţii principale, cu excepţia urmãtoarelor:
a) livrãrile de active fixe corporale sau necorporale, astfel cum sunt definite la art. 125^1 alin. (1) pct. 3, efectuate de persoana impozabilã;
b) livrãrile intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b).
...............................................................................................
(5) Pentru persoana impozabilã nou-înfiinţatã care începe o activitate economicã în decursul unui an calendaristic, plafonul de scutire este plafonul prevãzut la alin. (1).
(6) Persoana impozabilã care aplicã regimul special de scutire şi a cãrei cifrã de afaceri, prevãzutã la alin. (2), este mai mare sau egalã cu plafonul de scutire prevãzut la alin. (1) trebuie sã solicite înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 153, în termen de 10 zile de la data atingerii ori depãşirii plafonului. Data atingerii sau depãşirii plafonului se considerã a fi prima zi a lunii calendaristice urmãtoare celei în care plafonul a fost atins ori depãşit. Regimul special de scutire se aplicã pânã la data înregistrãrii în scopuri de TVA, conform art. 153. Dacã persoana impozabilã respectivã nu solicitã sau solicitã înregistrarea cu întârziere, organele fiscale competente au dreptul sã stabileascã obligaţii privind taxa de platã şi accesoriile aferente, de la data la care ar fi trebuit sã fie înregistratã în scopuri de taxã conform art. 153.
(7) Persoana impozabilã înregistratã în scopuri de TVA conform art. 153 care în cursul anului calendaristic precedent nu depãşeşte plafonul de scutire prevãzut la alin. (1) poate solicita scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153, în vederea aplicãrii regimului special de scutire, cu condiţia ca la data solicitãrii sã nu fi depãşit plafonul de scutire pentru anul în curs. Solicitarea se poate depune la organele fiscale competente între data de 1 şi 10 a fiecãrei luni urmãtoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabilã, în conformitate cu prevederile art. 156^1. Anularea va fi valabilã de la data comunicãrii deciziei privind anularea înregistrãrii în scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligaţia de a soluţiona solicitãrile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA cel târziu pânã la finele lunii în care a fost depusã solicitarea. Pânã la comunicarea deciziei de anulare a înregistrãrii în scopuri de TVA, persoanei impozabile îi revin toate drepturile şi obligaţiile persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153. Persoana impozabilã care a solicitat scoaterea din evidenţã are obligaţia sã depunã ultimul decont de taxã prevãzut la art. 156^2, indiferent de perioada fiscalã aplicatã conform art. 156^1, pânã la data de 25 a lunii urmãtoare celei în care a fost comunicatã decizia de anulare a înregistrãrii în scopuri de TVA. În ultimul decont de taxã depus, persoanele impozabile au obligaţia sã evidenţieze valoarea rezultatã ca urmare a efectuãrii tuturor ajustãrilor de taxã, conform prezentului titlu."
17. La articolul 153 alineatul (9), literele d)-g) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"d) dacã nu a depus pe parcursul unui semestru calendaristic niciun decont de taxã prevãzut la art. 156^2, dar nu este în situaţia prevãzutã la lit. a) sau b), din prima zi a celei de-a doua luni urmãtoare respectivului semestru calendaristic. Aceste prevederi se aplicã numai în cazul persoanelor pentru care perioada fiscalã este luna sau trimestrul. Începând cu decontul aferent lunii iulie 2012, în cazul persoanei impozabile care are perioada fiscalã luna calendaristicã, respectiv începând cu decontul aferent trimestrului III al anului 2012, în cazul persoanei impozabile care are perioada fiscalã trimestrul calendaristic, organele fiscale competente anuleazã înregistrarea unei persoane impozabile în scopuri de TVA dacã nu a depus niciun decont de taxã prevãzut la art. 156^2 pentru 6 luni consecutive, în cazul persoanei care are perioada fiscalã luna calendaristicã, şi pentru douã trimestre calendaristice consecutive, în cazul persoanei impozabile care are perioada fiscalã trimestrul calendaristic, dar nu este în situaţia prevãzutã la lit. a) ori b), din prima zi a lunii urmãtoare celei în care a intervenit termenul de depunere al celui de-al şaselea decont de taxã în prima situaţie şi, respectiv, din prima zi a lunii urmãtoare celei în care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxã în a doua situaţie;
e) dacã în deconturile de taxã depuse pentru 6 luni consecutive în cursul unui semestru calendaristic, în cazul persoanelor care au perioada fiscalã luna calendaristicã, şi pentru douã perioade fiscale consecutive în cursul unui semestru calendaristic, în cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscalã trimestrul calendaristic, nu au fost evidenţiate achiziţii de bunuri/servicii şi nici livrãri de bunuri/prestãri de servicii, realizate în cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a celei de-a doua luni urmãtoare respectivului semestru calendaristic. Începând cu decontul aferent lunii iulie 2012, în cazul persoanei impozabile care are perioada fiscalã luna calendaristicã, respectiv începând cu decontul aferent trimestrului III al anului 2012, în cazul persoanei impozabile care are perioada fiscalã trimestrul calendaristic, organele fiscale competente anuleazã înregistrarea unei persoane impozabile în scopuri de TVA dacã în deconturile de taxã depuse pentru 6 luni consecutive, în cazul persoanei impozabile care are perioada fiscalã luna calendaristicã, şi pentru douã trimestre calendaristice consecutive, în cazul persoanei impozabile care are perioada fiscalã trimestrul calendaristic, nu au fost evidenţiate achiziţii de bunuri/servicii şi nici livrãri de bunuri/prestãri de servicii, realizate în cursul acestor perioade de raportare, din prima zi a lunii urmãtoare celei în care a intervenit termenul de depunere al celui de-al şaselea decont de taxã în prima situaţie şi, respectiv, din prima zi a lunii urmãtoare celei în care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxã în a doua situaţie;
f) dacã, potrivit prevederilor prezentului titlu, persoana impozabilã nu era obligatã şi nici nu avea dreptul sã solicite înregistrarea în scopuri de TVA conform prezentului articol;
g) în situaţia persoanelor impozabile care solicitã scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA în vederea aplicãrii regimului special de scutire prevãzut la art. 152."
18. La articolul 153^1, alineatul (11) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(11) Prevederile art. 153 alin. (9) lit. a), b) şi f) se aplicã corespunzãtor şi pentru persoanele înregistrate în scopuri de TVA conform prezentului articol."
19. La articolul 156^1, alineatul (6) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Persoana impozabilã care, potrivit alin. (2) şi (5), are obligaţia depunerii deconturilor trimestriale trebuie sã depunã la organele fiscale competente, pânã la data de 25 ianuarie inclusiv, o declaraţie de menţiuni în care sã înscrie cifra de afaceri din anul precedent şi o menţiune referitoare la faptul cã nu a efectuat achiziţii intracomunitare de bunuri în anul precedent. Fac excepţie de la prevederile prezentului alineat persoanele impozabile care solicitã scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153, în vederea aplicãrii regimului special de scutire prevãzut la art. 152."
20. La articolul 156^3, alineatele (4) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(4) Persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153, a cãror cifrã de afaceri, astfel cum este prevãzutã la art. 152 alin. (2), realizatã la finele unui an calendaristic este inferioarã sumei de 220.000 de lei, trebuie sã comunice printr-o notificare scrisã organelor fiscale de care aparţin, pânã la data de 25 februarie inclusiv a anului urmãtor, urmãtoarele informaţii:
a) suma totalã a livrãrilor de bunuri şi a prestãrilor de servicii cãtre persoane înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153, precum şi suma taxei aferente;
b) suma totalã a livrãrilor de bunuri şi a prestãrilor de servicii cãtre persoane care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153, precum şi suma taxei aferente.
(5) Persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153, a cãror cifrã de afaceri, astfel cum este prevãzutã la art. 152 alin. (2), dar excluzând veniturile obţinute din vânzarea de bilete de transport internaţional rutier de persoane, realizatã la finele unui an calendaristic, este inferioarã sumei de 220.000 de lei, trebuie sã comunice printr-o notificare scrisã organelor fiscale competente, pânã la data de 25 februarie inclusiv a anului urmãtor, urmãtoarele informaţii:
a) suma totalã a livrãrilor de bunuri şi a prestãrilor de servicii cãtre persoane înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153;
b) suma totalã a livrãrilor de bunuri şi a prestãrilor de servicii cãtre persoane care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153;
c) suma totalã şi taxa aferentã achiziţiilor de la persoane înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153;
d) suma totalã a achiziţiilor de la persoane care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153."
21. La articolul 206^28 alineatul (4), dupã litera a) se introduce o nouã literã, litera a^1), cu urmãtorul cuprins:
"a^1) pe o perioadã de 1-12 luni, în cazul în care s-a constatat sãvârşirea uneia dintre faptele prevãzute la art. 296^1 alin. (1) lit. c), f, h), i), k), n)-p);"
22. La articolul 206^69, dupã alineatul (13) se introduc treisprezece noi alineate, alineatele (14)-(26), cu urmãtorul cuprins:
"(14) Produsele energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor pot fi eliberate pentru consum, deţinute în afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv în regim suspensiv de accize, utilizate, oferite spre vânzare ori vândute, pe teritoriul României, numai dacã sunt marcate şi colorate potrivit prevederilor alin. (16)-(19).
(15) Sunt exceptate de la prevederile alin. (14) produsele energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor:
a) destinate exportului, livrãrilor intracomunitare şi cele care tranziteazã teritoriul României, cu respectarea modalitãţilor şi procedurilor de supraveghere fiscalã stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
b) livrate cãtre sau de la Administraţia Naţionalã a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale.
(16) Pentru marcarea produselor energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor se utilizeazã marcatorul solvent yellow 124 - identificat în conformitate cu indexul de culori, denumit ştiinţific N-etil-N-[2-(1-izobutoxi etoxi) etil]-4-(fenilazo) anilinã.
(17) Nivelul de marcare este de 7 mg +/- 10% de marcator pe litru de produs energetic.
(18) Pentru colorarea produselor energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor se utilizeazã colorantul solvent blue 35 echivalent.
(19) Nivelul de colorare este de 25 mg +/- 10% de colorant pe litru de produs energetic.
(20) Operaţiunea de marcare şi colorare a produselor energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedereal nivelului accizelor, realizatã în antrepozite fiscale se face sub supraveghere fiscalã.
(21) Operatorii economici din România care achiziţioneazã marcatori şi coloranţi în scopul prevãzut la alin. (14) au obligaţia ţinerii unor evidenţe stricte privind cantitãţile de astfel de produse utilizate.
(22) Antrepozitarul autorizat din România are obligaţia marcãrii şi colorãrii produselor energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor realizate în antrepozitul fiscal pe care îl deţine. În cazul achiziţiilor intracomunitare şi al importurilor, responsabilitatea marcãrii şi colorãrii la nivelurile prevãzute la alin. (17) şi (19), precum şi a omogenizãrii substanţelor prevãzute la alin. (16) şi (18) în masa de produs finit revine persoanei juridice care desfãşoarã astfel de operaţiuni şi care poate fi antrepozitarul autorizat, destinatarul înregistrat sau operatorul economic, dupã caz.
(23) Este interzisã, cu excepţiile prevãzute de lege, eliberarea pentru consum, deţinerea în afara unui antrepozit fiscal, transportul inclusiv în regim suspensiv de accize, utilizarea, oferirea spre vânzare sau vânzarea, pe teritoriul României, a produselor energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor, nemarcate şi necolorate sau marcate şi colorate necorespunzãtor potrivit prezentului titlu.
(24) Este interzisã marcarea şi/sau colorarea produselor energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor cu alte substanţe decât cele precizate la alin. (16) şi (18).
(25) Este interzisã utilizarea de substanţe şi procedee care au ca efect neutralizarea totalã sau parţialã a colorantului şi/sau marcatorului prevãzuţi/prevãzut la alin. (16) şi (18).
(26) Pentru produsele energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor, eliberate pentru consum, deţinute în afara unui antrepozit fiscal, transportate inclusiv în regim suspensiv de accize, utilizate, oferite spre vânzare sau vândute, pe teritoriul României, nemarcate şi necolorate, sau marcate şi colorate necorespunzãtor, precum şi în cazul neîndeplinirii de cãtre operatorii economici a obligaţiilor ce privesc modalitãţile şi procedurile de supraveghere fiscalã stabilite prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 207/2012 privind aprobarea modalitãţilor şi procedurilor pentru realizarea supravegherii fiscale a producţiei, depozitãrii, circulaţiei şi importului produselor accizabile, se datoreazã accize la nivelul prevãzut pentru motorinã."
23. La articolul 296^1 alineatul (1), dupã litera m) se introduc trei noi litere, literele n)-p), cu urmãtorul cuprins:
"n) eliberarea pentru consum, deţinerea în afara unui antrepozit fiscal, transportul inclusiv în regim suspensiv de accize, utilizarea, oferirea spre vânzare sau vânzarea, pe teritoriul României, a produselor energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor, nemarcate şi necolorate sau marcate şi colorate necorespunzãtor, cu excepţiile prevãzute la art. 206^69 alin. (15);
o) marcarea şi/sau colorarea produselor energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor cu alte substanţe decât cele prevãzute la art. 206^69 alin. (16) şi (18);
p) folosirea de substanţe şi procedee care au ca efect neutralizarea totalã sau parţialã a colorantului şi/sau marcatorului prevãzuţi/prevãzut la art. 206^69 alin. (16) şi (18) utilizaţi la marcarea şi colorarea produselor energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor."
24. La articolul 296^1 alineatul (2), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) cu închisoare de la 1 an la 4 ani, cele prevãzute la lit. c), i), l), m), n),o) şi p);"
25. La articolul 296^1, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) În cazul constatãrii faptelor prevãzute la alin. (1) lit. c), f), h), i), k), n)-p), organul de control competent dispune oprirea activitãţii, sigilarea instalaţiei în conformitate cu procedurile tehnologice de închidere a instalaţiei şi înainteazã în termen de 3 zile actul de control autoritãţii fiscale care a emis autorizaţia, cu propunerea de suspendare a autorizaţiei de antrepozit fiscal, destinatar înregistrat sau expeditor înregistrat, dupã caz."
ART. II
(1) În anul 2012 sunt aplicabile urmãtoarele reguli referitoare la regimul special de scutire pentru întreprinderile mici prevãzut la art. 152 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare:
a) persoanele impozabile înfiinţate anterior anului 2012 au obligaţia solicitãrii înregistrãrii în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã depãşesc plafonul de 119.000 lei în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2012. În cazul în care nu au depãşit, în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2012, plafonul de 119.000 lei, persoanele impozabile trebuie sã solicite înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã depãşesc plafonul de 220.000 lei pânã la data de 31 decembrie 2012. La determinarea plafonului de 220.000 lei se ia în calcul şi cifra de afaceri realizatã în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2012;
b) persoanele impozabile înfiinţate în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2012 au obligaţia solicitãrii înregistrãrii în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã depãşesc în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2012 plafonul de 119.000 lei determinat proporţional cu perioada rãmasã de la înfiinţare şi pânã la sfârşitul anului, fracţiunea de lunã considerându-se o lunã calendaristicã întreagã. În cazul în care nu au depãşit în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2012 plafonul de 119.000 lei determinat proporţional cu perioada rãmasã de la înfiinţare şi pânã la sfârşitul anului, fracţiunea de lunã considerându-se o lunã calendaristicã întreagã, persoanele impozabile trebuie sã solicite înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã depãşesc plafonul de 220.000 lei pânã la data de 31 decembrie 2012;
c) persoanele impozabile înfiinţate începând cu data de 1 iulie 2012 au obligaţia solicitãrii înregistrãrii în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dacã depãşesc plafonul de scutire de 220.000 lei, în perioada 1 iulie-31 decembrie 2012;
d) prin excepţie de la prevederile lit. a) şi b), persoanele impozabile pentru care obligaţia solicitãrii înregistrãrii în scopuri de TVA conform art. 152 alin. (6) din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ar interveni începând cu data de 1 iulie 2012, nu trebuie sã solicite înregistrarea în scopuri de TVA decât în situaţia în care depãşesc plafonul de 220.000 lei pânã la data de 31 decembrie 2012;
e) persoanele impozabile care s-au înregistrat în scopuri de TVA în perioada 1 ianuarie-30 iunie 2012, ca urmare a depãşirii plafonului de scutire, pot solicita începând cu data de 1 iulie 2012 scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în vederea aplicãrii regimului special de scutire, cu condiţia ca la data solicitãrii sã nu fi depãşit plafonul de scutire de 220.000 lei;
f) persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA anterior anului 2012 pot solicita scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã data de 1 iulie 2012, inclusiv, dacã nu au depãşit plafonul de scutire de 119.000 lei din anul precedent, respectiv anul 2011, şi dacã pânã la data solicitãrii scoaterii din evidenţã nu au depãşit plafonul de scutire de 220.000 lei.
(2) În situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. e) şi f) solicitarea de scoatere din evidenţa persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA se poate depune la organele fiscale competente între data de 1 şi 10 a fiecãrei luni urmãtoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabilã în conformitate cu prevederile art. 156^1 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Anularea va fi valabilã de la data comunicãrii deciziei privind anularea înregistrãrii în scopuri de TVA. Organele fiscale competente au obligaţia de a soluţiona solicitãrile de scoatere a persoanelor impozabile din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, cel târziu pânã la finele lunii în care a fost depusã solicitarea. Pânã la comunicarea deciziei de anulare a înregistrãrii în scopuri de TVA, persoanei impozabile îi revin toate drepturile şi obligaţiile persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Legea nr. 571/2003. Persoana impozabilã care a solicitat scoaterea din evidenţã are obligaţia sã depunã ultimul decont de taxã prevãzut la art. 156^2 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, indiferent de perioada fiscalã aplicatã conform art. 156^1 din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pânã la data de 25 a lunii urmãtoare celei în care a fost comunicatã decizia de anulare a înregistrãrii în scopuri de TVA. În ultimul decont de taxã depus, persoanele impozabile au obligaţia sã evidenţieze valoarea rezultatã ca urmare a efectuãrii tuturor ajustãrilor de taxã, conform titlului VI din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Prin excepţie, persoanele impozabile care solicitã în cursul anului 2012 scoaterea din evidenţa persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform prevederilor alin. (1) lit. e) şi f) nu au obligaţia sã efectueze ajustãrile de taxã corespunzãtoare scoaterii din evidenţã pentru bunurile/serviciile achiziţionate pânã la data de 30 septembrie 2011 inclusiv.
ART. III
(1) Produsele energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor, nemarcate şi necolorate, eliberate pentru consum înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã vor fi utilizate pânã la epuizarea stocurilor. Operatorii economici care deţin astfel de stocuri vor depune la autoritatea vamalã teritorialã în raza cãreia îşi desfãşoarã activitatea, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, liste de inventar cu stocurile existente la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã. Autoritatea vamalã teritorialã are obligaţia de a verifica realitatea datelor înscrise în listele de inventar, precum şi modul de utilizare a stocurilor pânã la epuizare.
(2) Obligaţia marcãrii şi colorãrii nu se aplicã pentru produsele prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor, provenite din teritoriul Uniunii Europene sau din ţãri terţe, care nu au intrat pe teritoriul României şi a cãror deplasare a fost iniţiatã înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, cu condiţia ca, la intrarea pe teritoriul României, destinatarii sã anunţe organul vamal teritorial care va lua mãsurile necesare în vederea supravegherii fiscale a deplasãrii pânã la destinaţie. Valorificarea şi utilizarea stocurilor astfel create se vor face sub supraveghere fiscalã.
(3) Obligaţia marcãrii şi colorãrii nu se aplicã produselor energetice prevãzute la art. 206^16 alin. (3) lit. g) din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau asimilate acestora din punct de vedere al nivelului accizelor, din producţia internã sau aflate în tranzit pe teritoriul României şi care au ca destinaţie un operator economic din România, dintrun stat membru ori ţarã terţã şi a cãror mişcare a fost iniţiatã înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã. Destinatarii din România vor anunţa în termen de 24 ore de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, dar nu mai târziu de data recepţiei, organul vamal teritorial care va lua mãsurile necesare în vederea supravegherii fiscale a deplasãrii pânã la destinaţie. Valorificarea şi utilizarea stocurilor create dupã recepţia produselor se vor face sub supraveghere fiscalã.
(4) Durata deplasãrilor, cu excepţia celor în regim suspensiv de accize, iniţiate înainte de intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã nu poate fi mai mare de 92 de zile. Pentru deplasãrile ale cãror termen de 92 de zile se împlineşte în maximum 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, durata deplasãrii se prelungeşte cu 5 zile.
(5) Pentru nerespectarea obligaţiilor prevãzute la alin. (1)-(4), se datoreazã accize la nivelul prevãzut pentru motorinã.
ART. IV
Prin derogare de la dispoziţiile art. 4 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevederile art. I intrã în vigoare la 1 iulie 2012, cu excepţia:
a) pct. 9-14 care intrã în vigoare la data de 1 ianuarie 2013;
b) pct. 21-25 care intrã în vigoare la data de 1 august 2012.
ART. V
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dupã aprobarea prin lege a prezentei ordonanţe de urgenţã, dându-se textelor o nouã numerotare.
ART. VI
Dupã alineatul (3) al articolului 115 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins:
"(3^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul contribuabililor care beneficiazã de ajutor de stat sub formã de subvenţii de la bugetul de stat pentru completarea veniturilor proprii, potrivit legii, se sting cu prioritate obligaţiile fiscale aferente perioadei fiscale la care se referã subvenţia, indiferent dacã plata este efectuatã din subvenţie sau din veniturile proprii."
ART. VII
Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 22 martie 2011, aprobatã prin Legea nr. 15/2012, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3 alineatul (2), literele e) şi g) se abrogã.
2. Dupã articolul 15 se introduce un nou articol, articolul 15^1, cu urmãtorul cuprins:
"ART. 15^1
Regimul special al obligaţiilor fiscale de a cãror platã depinde menţinerea autorizaţiei, acordului ori a altui act administrativ similar
(1) Pentru contribuabilii care au solicitat eşalonarea la platã şi care trebuie sã achite obligaţiile fiscale într-un anumit termen pentru a se menţine autorizaţia, acordul ori alt act administrativ similar, autoritatea competentã nu revocã/suspendã actul pe motiv de neplatã a obligaţiilor fiscale la termenul prevãzut în legislaţia specificã, iar garanţiile constituite nu se executã pânã la soluţionarea cererii de acordare a eşalonãrii la platã.
(2) În situaţia în care cererea de acordare a eşalonãrii la platã a fost respinsã, contribuabilii prevãzuţi la alin. (1) trebuie sã achite obligaţiile fiscale de a cãror platã depinde menţinerea autorizaţiei, acordului ori a altui act administrativ similar în scopul menţinerii actului, în termen de 15 zile de la data comunicãrii deciziei de respingere. În acest caz, o nouã cerere de acordare a eşalonãrii la platã se poate depune dupã împlinirea unui termen de 12 luni de la data comunicãrii deciziei de respingere.
(3) Pe perioada de valabilitate a eşalonãrii la platã, autoritatea competentã nu revocã/nu suspendã autorizaţia, acordul sau alt act administrativ similar pe motiv de neplatã a obligaţiilor fiscale la termenul prevãzut în legislaţia specificã, iar garanţiile constituite nu se executã."
ART. VIII
(1) Prevederile art. VII se aplicã şi cererilor de acordare a eşalonãrii la platã în curs de soluţionare la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
(2) Contribuabilii care, la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, au eşalonãri la platã în derulare pot beneficia, în condiţiile Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011 privind reglementarea acordãrii eşalonãrilor la platã, aprobatã prin Legea nr. 15/2012, de eşalonarea amenzilor şi/sau obligaţiilor fiscale de a cãror platã depinde menţinerea autorizaţiei, acordului ori a altui act administrativ similar, înscrise în certificatul de atestare fiscalã emis în scopul acordãrii eşalonãrii la platã, dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) pentru aceste sume nu s-a împlinit termenul de platã prevãzut la art. 10 alin. (1) lit. d) şi e) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011, aprobatã prin Legea nr. 15/2012;
b) depun cererea de acordare a eşalonãrii la platã pentru amenzi şi/sau obligaţii fiscale de a cãror platã depinde menţinerea autorizaţiei, acordului sau a altui act administrativ similar pânã la termenul prevãzut la art. 10 alin. (1) lit. d) şi e) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011, aprobatã prin Legea nr. 15/2012.
(3) În situaţia în care cererea prevãzutã la alin. (2) lit. b) nu a fost soluţionatã pânã la împlinirea termenului prevãzut la art. 10 alin. (1) lit. d) şi e) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011, aprobatã prin Legea nr. 15/2012, acesta se prelungeşte pânã la emiterea deciziei de eşalonare la platã sau, dupã caz, cu 10 zile începând cu data comunicãrii deciziei de respingere a cererii de acordare a eşalonãrii la platã.
(4) În cel mult douã zile de la data depunerii cererii prevãzute la alin. (2) lit. b), organul fiscal emite acordul de principiu prevãzut la art. 9 alin. (1^1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 29/2011, aprobatã prin Legea nr. 15/2012.
(5) Eşalonarea amenzilor şi/sau obligaţiilor fiscale de a cãror platã depinde menţinerea autorizaţiei, acordului ori a altui act administrativ similar se acordã în aceleaşi condiţii în care a fost aprobatã eşalonarea obligaţiilor fiscale aflatã în curs de derulare.
(6) În cazul în care valoarea garanţiilor constituite pentru eşalonarea obligaţiilor fiscale aflatã în curs de derulare acoperã şi amenzile şi/sau obligaţiile fiscale de a cãror platã depinde menţinerea autorizaţiei, acordului ori a altui act administrativ similar, nu se mai constituie garanţii.
Prezenta ordonanţã de urgenţã a fost adoptatã cu respectarea prevederilor Directivei 98/34/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 22 iunie 1998 de stabilire a unei proceduri pentru furnizarea de informaţii în domeniul standardelor şi reglementãrilor tehnice, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 204 din 21 iulie 1998.
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Contrasemneazã:
---------------
Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,
Florin Georgescu
Ministrul afacerilor europene,
Leonard Orban
Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
Daniel Chiţoiu
Bucureşti, 6 iunie 2012.
Nr. 24.
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: