Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 228 din 30 decembrie 2008  pentru modificarea si completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 228 din 30 decembrie 2008 pentru modificarea si completarea unor acte normative

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 3 din 5 ianuarie 2009
Având în vedere faptul cã finalizarea programelor de reabilitare/construcţie a drumurilor de interes naţional în termenele stabilite prin contractele de execuţie de lucrãri este condiţionatã de predarea terenurilor necesare execuţiei lucrãrilor cãtre constructorii angajaţi, iar parcurgerea procedurilor de obţinere a avizelor necesare produce întârzieri majore în derularea execuţiei lucrãrilor, ceea ce conduce la imposibilitatea respectãrii datelor-limitã de tragere specificate în acordurile de împrumut şi genereazã penalitãţi pentru întârzierea majorã a execuţiei lucrãrilor faţã de termenele prevãzute în acordurile de împrumut,
în considerarea necesitãţii de a adopta de urgenţã o serie de mãsuri necesare accelerãrii execuţiei lucrãrilor de construcţie de drumuri de interes naţional declarate de utilitate publicã şi care fac obiectul unor investiţii prioritare cu finanţare externã şi finanţare de la bugetul de stat,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 256, dupã alineatul (1) se introduc patru noi alineate, alineatele (1^1) - (1^4), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), contestaţiile referitoare la procedurile de atribuire de lucrãri aferente infrastructurii de transport de interes naţional se formuleazã în condiţiile <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(1^2) Cererile de chemare în judecatã formulate în temeiul alin. (1^1) sunt de competenţa Curţii de Apel Bucureşti şi se judecã de urgenţã şi cu precãdere, cu citarea pãrţilor.
(1^3) Dacã din motive temeinice pãrţile nu sunt în mãsurã sã îşi exercite apãrãrile, instanţa va putea sã acorde, în mod excepţional, un singur termen în cunoştinţã, de amânare a cauzei, de cel mult 5 zile, pentru aceste motive.
(1^4) Instanţa este obligatã sã pronunţe hotãrârea în termen de 3 zile de la închiderea dezbaterilor şi sã comunice pãrţilor hotãrârea în cel mult 5 zile de la pronunţare."
2. La articolul 266, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 266. - (1) Cu excepţia contestaţiilor prevãzute la art. 256 alin. (1^1), consiliul este competent sã soluţioneze contestaţiile formulate în cadrul procedurii de atribuire, înainte de încheierea contractului, prin complete specializate, constituite potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului, aprobat potrivit art. 291."
ART. II
<>Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 933 din 13 octombrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 4, alineatul (4) se abrogã.
2. Articolul 43 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 43. - Prin excepţie de la prevederile art. 4, autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii:
a) cu caracter militar se face de cãtre ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale interesate, în baza unor proceduri stabilite împreunã cu Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei;
b) aferente infrastructurii de transport rutier de interes naţional se face de cãtre Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin direcţia de specialitate, cu respectarea prevederilor legii privind unele mãsuri prealabile lucrãrilor de construcţie de drumuri de interes naţional, judeţean şi local şi ale normelor metodologice de aplicare a acesteia."
ART. III
Articolul VIII din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 214/2008 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executãrii lucrãrilor de construcţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 847 din 16 decembrie 2008, se abrogã.
ART. IV
<>Legea nr. 198/2004 privind unele mãsuri prealabile lucrãrilor de construcţie de drumuri de interes naţional, judeţean şi local, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 487 din 31 mai 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 4, alineatele (1) şi (8) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Pe baza documentaţiei tehnico-economice prevãzute la art. 3 alin. (1), Guvernul sau autoritatea publicã localã competentã, dupã caz, aprobã, prin hotãrâre, indicatorii tehnico-economici, amplasamentul lucrãrii, conform variantei finale a studiului de prefezabilitate, respectiv a studiului de fezabilitate, dupã caz, sursa de finanţare, precum şi declanşarea procedurii de expropriere a tuturor imobilelor care constituie coridorul de expropriere, suma globalã a despãgubirilor estimatã de cãtre expropriator pe baza unui raport de evaluare întocmit conform alin. (9) şi termenul în care aceasta se vireazã într-un cont deschis pe numele expropriatorului. Amplasamentul lucrãrii se aduce la cunoştinţã publicã prin afişarea la sediul consiliului local respectiv, prin afişare pe pagina proprie de internet a expropriatorului, şi va fi comunicat Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã în vederea notãrii intenţiei de expropriere a imobilelor situate pe coridorul de expropriere. Amplasamentul va fi materializat prin bornarea tuturor punctelor de coordonate care îl definesc pe acesta. Autoritãţile administraţiei publice locale vor include coordonatele coridorului de expropriere în planurile urbanistice generale ale localitãţilor.
.................................................................
(8) Înainte de data începerii activitãţii prevãzute la art. 6 alin. (1), un expert evaluator specializat în evaluarea proprietãţilor imobiliare, membru al Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor din România, va întocmi un raport de evaluare a imobilelor supuse exproprierii, pentru fiecare unitate administrativ-teritorialã, pe fiecare categorie de folosinţã. Raportul de evaluare a terenurilor forestiere şi agricole va fi întocmit de un evaluator autorizat, agreat de Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale."
2. La articolul 4, dupã alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu urmãtorul cuprins:
"(9) Raportul de evaluare se întocmeşte având în vedere expertiza actualizatã de Camera Notarilor Publici, potrivit art. 77^1 alin. (5) din Codul Fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."
3. La articolul 9, alineatele (3) şi (5) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Acţiunea formulatã în conformitate cu prevederile prezentului articol se soluţioneazã potrivit dispoziţiilor <>art. 21-27 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauzã de utilitate publicã, în ceea ce priveşte stabilirea despãgubirii.
.................................................................
(5) Atât procedura de expropriere, cât şi lucrãrile de utilitate publicã privind drumurile care fac obiectul prezentei legi nu pot fi suspendate sau sistate la cererea vreunei persoane care invocã existenţa unor litigii privind posesia ori proprietatea imobilului expropriat."
4. La articolul 10, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 10. - (1) Cererile adresate instanţei judecãtoreşti pentru stabilirea, în contradictoriu cu statul român sau cu unitãţile administrativ-teritoriale, dupã caz, a dreptului la despãgubire pentru expropriere şi a cuantumului acesteia sunt scutite de taxa judiciarã de timbru şi sunt de competenţa instanţelor de drept comun."
5. La articolul 10, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmãtorul cuprins:
"(3) Cheltuielile necesare pentru realizarea expertizelor de evaluare a cuantumului despãgubirilor cuvenite ca urmare a exproprierii în cadrul litigiilor prevãzute la alin. (1) vor fi avansate în conformitate cu procedura de drept comun."

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Ministrul dezvoltãrii regionale şi locuinţei,
Vasile Blaga

Ministrul administraţiei şi internelor,
Gabriel Oprea

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 30 decembrie 2008.
Nr. 228.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016