Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Luând în considerare cã în scrisoarea de punere în întârziere din data de 29 ianuarie 2009 (Cauza nr. 2008/2.366) Comisia Europeanã atrage atenţia asupra faptului cã au fost încãlcate prevederile Directivei 2002/21/CE privind un cadru de reglementare comun pentru reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice (Directiva-cadru), având în vedere cã Guvernul României este invitat sã rãspundã la scrisoarea de punere în întârziere din cadrul acţiunii declanşate pânã în data de 2 aprilie 2009 şi, în aceste condiţii, elaborarea unui act normativ care sã consfinţeascã înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea autoritãţii de reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice sub controlul Parlamentului este o soluţie ce va aduce stabilitate instituţionalã autoritãţii naţionale de reglementare în domeniul comunicaţiilor electronice, adoptarea proiectului de act normativ fiind în mãsurã, totodatã, sã creeze premisele închiderii procedurii de încãlcare a normelor comunitare înainte de urmãtoarea fazã a acestei proceduri, ţinând seama de acţiunile demarate la nivelul Comisiei Europene, în vederea asigurãrii stabilitãţii şi independenţei autoritãţii de reglementare din domeniul comunicaţiilor electronice (principii reclamate şi de necesitatea asigurãrii unei imparţialitãţi în luarea deciziilor de reglementare de cãtre autoritate), singura modalitate de a pune capãt procedurilor de încãlcare a dreptului comunitar o reprezintã adoptarea, în regim de urgenţã, a unui act normativ care sã aşeze pe noi principii statutul, organizarea şi funcţionarea autoritãţii de reglementare în domeniu. Urgenţa adoptãrii actului normativ este pe deplin justificatã şi prin raportare la prevederile art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã. Având în vedere necesitatea dezvoltãrii unui concept unitar şi deschis asupra tehnologiei informaţiei la nivel naţional, astfel încât beneficiile societãţii informaţionale sã fie materializate, ţinând seama de posibilitatea reducerii cheltuielilor printr-o acţiune coordonatã în scopul dezvoltãrii serviciilor societãţii informaţionale şi, pentru aceasta, de necesitatea realizãrii condiţiilor pentru implementarea eficientã a politicilor din domeniu, activitate ce poate fi realizatã numai prin intermediul unui unic coordonator al acestora, având în vedere lipsa unei coordonãri naţionale în ceea ce priveşte informatizarea administraţiei publice, materializatã prin suprapuneri de proiecte, dezvoltãri în discordanţã cu cerinţele utilizatorilor sau cu evoluţia tehnologicã, ţinând seama de impactul specific al noilor tehnologii asupra administraţiei publice, incluzând reducerea cheltuielilor guvernamentale prin utilizarea de programe mai eficiente, creşterea eficienţei şi îmbunãtãţirea productivitãţii prin utilizarea tehnologiilor informaţiei şi comunicaţiilor (TIC), fapt care favorizeazã simplificarea procesului administrativ şi schimbul de informaţii interinstituţional, având în vedere imposibilitatea exercitãrii de cãtre Autoritatea Naţionalã pentru Comunicaţii a funcţiei de administrare la nivel naţional a TLD (top level domain) ".ro" şi a SLD (second level domain) ".eu" pentru numele de domenii rezervate de România, care, pentru a asigura continuitatea acordãrii numelor de domenii, este în continuare exercitatã de cãtre Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informaticã - I.C.I. Bucureşti, fapt ce se situeazã în afara cadrului legal existent, întrucât, în lipsa unor reglementãri imediate, existã riscul creşterii cheltuielilor bugetare, cu implicaţii asupra deficitului bugetar, ţinând cont cã aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie situaţii extraordinare şi de urgenţã, a cãror reglementare nu poate fi amânatã, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã. ART. 1 (1) Se înfiinţeazã Autoritatea Naţionalã pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, denumitã în continuare ANCOM, ca autoritate publicã autonomã cu personalitate juridicã, sub control parlamentar, finanţatã integral din venituri proprii, prin reorganizarea Autoritãţii Naţionale pentru Comunicaţii, care se desfiinţeazã. (2) ANCOM are sediul central în municipiul Bucureşti, precum şi structuri teritoriale necesare desfãşurãrii obiectului sãu de activitate. ART. 2 (1) ANCOM are ca rol punerea în aplicare a politicii naţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor poştale, inclusiv prin reglementarea pieţei şi reglementarea tehnicã în aceste domenii. (2) ANCOM administreazã şi gestioneazã resursele limitate din domeniul comunicaţiilor electronice, incluzând, dar fãrã a se limita la acestea, spectrul de frecvenţe radio, resursele de numerotaţie şi alte resurse tehnice asociate, şi monitorizeazã benzile de frecvenţe radio cu utilizare neguvernamentalã. (3) ANCOM controleazã îndeplinirea cerinţelor esenţiale privind compatibilitatea electromagneticã, a obligaţiilor privind utilizarea eficientã a spectrului de frecvenţe radio cu utilizare neguvernamentalã, controleazã îndeplinirea obligaţiilor privind utilizarea resurselor de numerotaţie şi a resurselor tehnice asociate, realizeazã controlul pieţei echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii. (4) În vederea elaborãrii politicii naţionale în domeniu, ANCOM va pune la dispoziţia Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale, denumit în continuare MCSI, rapoarte, studii şi analize realizate de aceasta. Pentru buna coordonare a reprezentãrii României în organismele internaţionale, ANCOM are obligaţia de a informa lunar MCSI despre rezultatele întâlnirilor internaţionale unde a fost reprezentatã. ART. 3 În vederea realizãrii rolurilor sale, ANCOM îndeplineşte urmãtoarele funcţii: a) de punere în aplicare a politicii şi strategiei sectoriale elaborate de MCSI în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor poştale, în special prin emiterea reglementãrilor sectoriale secundare în domeniu, reglementarea activitãţilor în domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, prin adoptarea şi implementarea de decizii cu caracter normativ şi individual, precum şi de proceduri funcţionale, operaţionale şi financiare prin care se pun în aplicare politicile în domeniu, de urmãrire şi control al respectãrii acestora; b) de administrare şi de gestionare a resurselor limitate, prin care planificã, alocã, urmãreşte şi evalueazã utilizarea acestora pentru punerea în aplicare a politicilor în domeniu prin: 1. administrarea spectrului radio prin planificarea, atribuirea, alocarea benzilor de frecvenţe, asignarea şi monitorizarea frecvenţelor radio din benzile de frecvenţe cu utilizare neguvernamentalã, precum şi coordonarea la nivel naţional a gestionãrii frecvenţelor radio în conformitate cu Tabelul naţional de atribuire a benzilor de frecvenţã, denumit în continuare TNABF, şi cu acordurile internaţionale la care România este parte; 2. gestionarea eficientã a benzilor de frecvenţe radio cu atribuire neguvernamentalã în conformitate cu TNABF, prin alocarea şi/sau asignarea frecvenţelor radio, în scopul asigurãrii unei utilizãri raţionale şi eficiente a acestora; 3. administrarea şi alocarea resurselor de numerotaţie şi a resurselor tehnice asociate pentru reţele şi servicii de comunicaţii electronice, inclusiv prin elaborarea Planului naţional de numerotaţie, denumit în continuare PNN, şi a altor planuri în acest sens; 4. gestionarea resurselor de numerotaţie la nivel naţional, în vederea utilizãrii raţionale şi eficiente a acestora; 5. administrarea şi gestionarea altor resurse limitate în domeniul comunicaţiilor electronice; c) de reglementare a activitãţilor în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor poştale, prin adoptarea şi implementarea de decizii cu caracter normativ şi individual, precum şi de proceduri funcţionale, operaţionale şi financiare, prin care se pun în aplicare politicile în domeniu, de urmãrire şi control al respectãrii acestora; d) de elaborare şi adoptare de norme specifice în domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale; e) de reprezentare în organismele şi organizaţiile naţionale, regionale şi internaţionale, ca autoritate de stat pentru domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, precum şi de comunicare cu acestea; f) de colaborare şi comunicare cu celelalte structuri ale administraţiei publice, cu societatea civilã şi cu cetãţenii, precum şi cu furnizorii de reţele şi de servicii în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor poştale; g) de organ de decizie în soluţionarea litigiilor dintre furnizorii de reţele şi de servicii în domeniul comunicaţiilor electronice, în scopul asigurãrii liberei concurenţe şi al protecţiei intereselor utilizatorilor pe pieţele acestor servicii; h) de supraveghere şi control al respectãrii de cãtre utilizatorii resurselor limitate a obligaţiilor ce le revin potrivit legii şi actelor administrative prin care au dobândit dreptul de a le utiliza; i) de elaborare de proceduri şi norme cu caracter tehnic specifice activitãţii ANCOM; j) de supraveghere a pieţei echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii; k) de control pentru îndeplinirea cerinţelor esenţiale de compatibilitate electromagneticã şi de utilizare eficientã a spectrului radio. ART. 4 (1) În îndeplinirea rolului şi funcţiilor sale legale, ANCOM se consultã şi colaboreazã cu Consiliul Concurenţei şi cu Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor, inclusiv prin furnizarea reciprocã de informaţii necesare aplicãrii atât a prevederilor legislaţiei concurenţei, cât şi a prevederilor legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale. (2) ANCOM promoveazã concurenţa în sectorul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, acţionând în special în urmãtoarele direcţii: a) prevenirea acţiunilor ce au ca obiect sau pot avea ca efect distorsionarea ori restrângerea concurenţei în domeniul comunicaţiilor electronice, al serviciilor poştale şi al tehnologiei informaţiei; b) luarea tuturor mãsurilor necesare pentru ca utilizatorii, inclusiv cei cu handicap sau cu nevoi sociale speciale, sã obţinã un maximum de beneficii în condiţiile unei pieţe concurenţiale, în ceea ce priveşte diversitatea ofertei, tarifele şi calitatea serviciilor; c) încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructurã şi promovarea inovaţiei; d) încurajarea utilizãrii eficiente şi asigurarea administrãrii eficiente a resurselor limitate pe care le gestioneazã. ART. 5 ANCOM asigurã utilizarea eficientã a resurselor limitate din domeniul comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale, acţionând în special în urmãtoarele direcţii: a) evitarea tezaurizãrii resurselor limitate, datoratã neutilizãrii acestora la nivelul alocãrii din licenţe; b) încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructurã şi promovarea inovaţiei. ART. 6 (1) ANCOM contribuie la dezvoltarea pieţei interne a Comunitãţii Europene, în special prin: a) înlãturarea barierelor în calea furnizãrii la nivel european a reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice, a infrastructurii asociate şi a serviciilor poştale, inclusiv prin armonizarea TNABF, a PNN şi a planurilor de perspectivã cu European Common Table for Frequency Band Allocation (ECTFBA) - Planul comun european de alocare a benzilor de frecvenţã, European Telephony Numbering Space (ETNS) - Planul european de numerotaţie telefonicã şi cu alte norme paneuropene de aplicare; b) încurajarea stabilirii şi dezvoltãrii de reţele transeuropene, a interoperabilitãţii serviciilor paneuropene şi a conectivitãţii dintre utilizatorii finali; c) respectarea principiului nediscriminãrii în ceea ce priveşte tratamentul aplicat furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, informaţiei sau furnizorilor de servicii poştale aflaţi în situaţii similare; d) cooperarea într-o manierã transparentã cu autoritãţile naţionale de reglementare cu atribuţii similare din strãinãtate, precum şi cu Comisia Europeanã, în vederea dezvoltãrii unei practici de reglementare coerente şi a aplicãrii unitare şi concertate a legislaţiei naţionale armonizate cu normele adoptate la nivelul Uniunii Europene. (2) ANCOM promoveazã interesele utilizatorilor finali din Uniunea Europeanã, în special prin: a) asigurarea unui nivel înalt de protecţie a utilizatorilor finali în relaţiile acestora cu furnizorii; b) implicarea în asigurarea unui nivel înalt de protecţie a drepturilor persoanelor, în special a dreptului la viaţa privatã, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal; c) promovarea furnizãrii de informaţii clare, în special în ceea ce priveşte transparenţa tarifelor şi a condiţiilor de utilizare a serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului; d) asigurarea condiţiilor de exercitare a dreptului de acces la serviciul universal, astfel cum acesta este prevãzut de <>Legea nr. 304/2003 pentru serviciul universal şi drepturile utilizatorilor cu privire la reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice, republicatã, şi de <>Ordonanţa Guvernului nr. 31/2002 privind serviciile poştale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; e) promovarea intereselor specifice ale utilizatorilor cu handicap şi ale celor cu nevoi sociale speciale; f) asigurarea protejãrii integritãţii şi securitãţii reţelelor publice de comunicaţii electronice. ART. 7 (1) În activitatea sa, ANCOM are în vedere respectarea principiului neutralitãţii tehnologice, prin prisma fenomenului convergenţei tehnologiilor, şi contribuie, în limitele competenţelor sale, la asigurarea implementãrii politicilor care urmãresc promovarea diversitãţii culturale şi lingvistice, precum şi a pluralismului media. (2) În îndeplinirea atribuţiilor sale, ANCOM urmãreşte atingerea obiectivelor prevãzute la art. 4-6, luând în acest sens mãsuri rezonabile, cu respectarea principiilor proporţionalitãţii, nediscriminãrii, transparenţei şi deplinei obiectivitãţi. ART. 8 (1) ANCOM va încuraja utilizarea standardelor şi/sau a specificaţiilor tehnice pentru furnizarea serviciilor, interfeţelor tehnice şi/sau funcţiilor reţelelor, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, în mãsura strict necesarã asigurãrii interoperabilitãţii serviciilor şi îmbunãtãţirii posibilitãţilor de alegere pentru utilizatori, cu excepţia cazului în care utilizarea unor standarde sau specificaţii a fost declaratã obligatorie de Comisia Europeanã. (2) Pânã la publicarea standardelor şi specificaţiilor prevãzute la alin. (1), ANCOM va încuraja implementarea standardelor şi a specificaţiilor adoptate de organizaţiile europene de standardizare sau, în lipsa acestora, a standardelor şi recomandãrilor adoptate de Uniunea Internaţionalã a Telecomunicaţiilor, de Organizaţia Internaţionalã de Standardizare sau de Comisia Electrotehnicã Internaţionalã. (3) Prezentul articol nu se aplicã în cazul cerinţelor esenţiale, specificaţiilor interfeţelor şi standardelor armonizate prevãzute în <>Hotãrârea Guvernului nr. 88/2003 privind echipamentele radio şi echipamentele terminale de telecomunicaţii şi recunoaşterea mutualã a conformitãţii acestora, republicatã. ART. 9 (1) În cazul în care Comisia Europeanã adoptã recomandãri în vederea asigurãrii aplicãrii armonizate a normelor comunitare în domeniul comunicaţiilor electronice, ANCOM va ţine seama în cel mai înalt grad de aceste recomandãri în exercitarea atribuţiilor sale. (2) Dacã ANCOM opteazã sã nu aplice o recomandare, va transmite o informare motivatã Comisiei Europene. ART. 10 (1) ANCOM exercitã urmãtoarele atribuţii generale în domeniile comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, şi serviciilor poştale: 1. elaboreazã şi adoptã norme tehnice, în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, şi serviciilor poştale, precum şi pentru utilizarea resurselor de numerotaţie; 2. asigurã reprezentarea în instituţii şi în organizaţii internaţionale din domeniul reglementãrii comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, şi serviciilor poştale, susţinând în cadrul acestora politica şi strategia naţionalã în domeniu; 3. colaboreazã cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale din domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, şi serviciilor poştale, dezvoltã şi stimuleazã relaţiile cu acestea; coopereazã cu autoritãţi de reglementare din domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale din strãinãtate, inclusiv prin încheierea de acorduri de colaborare şi schimb de informaţii; 4. aplicã acordurile internaţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, şi serviciilor poştale; 5. colaboreazã cu MCSI în toate domeniile în care expertiza ANCOM este necesarã sau utilã; 6. înainteazã ministerului de specialitate propuneri privind modificarea cadrului legislativ pentru stimularea dezvoltãrii sectoarelor de comunicaţii electronice, comunicaţii audiovizuale, echipamente radio şi echipamente terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, şi servicii poştale; 7. avizeazã proiectele de acte normative prin care se reglementeazã activitãţi din domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, cu respectarea dispoziţiilor legale incidente în materie; 8. prognozeazã, planificã şi programeazã în proiectul de buget propriu resursele financiare necesare în vederea realizãrii politicilor în domeniile sale de competenţã; 9. coordoneazã derularea programelor de asistenţã financiarã de la Uniunea Europeanã în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, şi serviciilor poştale, care vizeazã capacitatea instituţionalã a ANCOM; 10. elaboreazã şi publicã rapoarte, studii, analize şi altele asemenea în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, şi serviciilor poştale, în special pentru evaluarea necesitãţii şi oportunitãţii emiterii de noi reglementãri, pentru evaluarea şi controlul implementãrii politicilor şi reglementãrilor, precum şi al conducerii programelor şi proiectelor, organizeazã seminarii şi mese rotunde, acţiuni promoţionale de imagine, informare şi de conştientizare a publicului, putând contracta în aceste scopuri servicii de consultanţã, expertizã, asistenţã tehnicã şi altele asemenea, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare; 11. urmãreşte şi controleazã aplicarea prevederilor cuprinse în actele normative în vigoare sau în acordurile internaţionale în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, şi serviciilor poştale, luând mãsuri pentru prevenirea, înlãturarea şi sancţionarea nerespectãrii acestor prevederi, potrivit competenţei recunoscute de acestea; 12. soluţioneazã litigiile dintre furnizorii din domeniul comunicaţiilor electronice, în scopul asigurãrii liberei concurenţe şi al protecţiei intereselor utilizatorilor finali. (2) ANCOM exercitã urmãtoarele atribuţii specifice în domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale şi al serviciilor poştale: 1. elaboreazã şi actualizeazã autorizaţiile generale; 2. monitorizeazã şi controleazã respectarea obligaţiilor impuse furnizorilor de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice prin autorizaţiile generale; 3. promoveazã şi sprijinã armonizarea la nivel european a utilizãrii resurselor de numerotaţie, în conformitate cu instrumentele juridice în vigoare în cadrul Uniunii Europene; 4. adoptã PNN şi orice modificãri ale acestuia, sub rezerva restricţiilor impuse din motive de siguranţã naţionalã; înainte de adoptarea PNN, ANCOM are obligaţia de a informa şi de a consulta MCSI în legãturã cu modificãrile aduse; 5. gestioneazã la nivel naţional resursele de numerotaţie şi frecvenţele radio din benzile alocate pentru utilizare neguvernamentalã; 6. gestioneazã la nivel naţional resursele tehnice necesare în vederea furnizãrii serviciilor de comunicaţii electronice destinate publicului sau operãrii reţelelor publice de comunicaţii electronice; 7. administreazã şi coordoneazã la nivel naţional gestionarea frecvenţelor radio în conformitate cu TNABF şi cu acordurile internaţionale la care România este parte; 8. acordã licenţele de utilizare a resurselor de numerotaţie, stabileşte şi încaseazã tarifele pentru emiterea licenţelor, în conformitate cu legislaţia în vigoare şi în concordanţã cu costurile administrative aferente emiterii acestora; 9. stabileşte şi încaseazã tarifele de utilizare a resurselor de numerotaţie, în conformitate cu legislaţia în vigoare; 10. emite reglementãri privind modul de utilizare a resurselor de numerotaţie şi a frecvenţelor radio din benzile atribuite pentru utilizare neguvernamentalã; 11. pune la dispoziţia MCSI datele necesare în vederea elaborãrii, modificãrii şi completãrii TNABF; 12. acordã licenţele de utilizare a frecvenţelor radio pentru furnizarea de reţele şi servicii de comunicaţii electronice care utilizeazã spectrul radio, precum şi licenţele de emisie şi stabileşte şi încaseazã tarifele de utilizare a spectrului. În cadrul comisiilor desemnate prin ordin al preşedintelui ANCOM pentru elaborarea documentaţiei aferente procedurii de licitaţie şi evaluarea ofertelor depuse în vederea atribuirii licenţelor, MCSI poate desemna 2 reprezentanţi, fãrã ca aceştia sã constituie o majoritate, în scopul asigurãrii concordanţei dintre strategiile naţionale în domeniu şi condiţiile impuse participanţilor la licitaţiile organizate pentru acordarea de licenţe de utilizare a frecvenţelor radio pentru furnizarea de reţele şi servicii de comunicaţii electronice care utilizeazã spectrul radio; 13. alocã şi asigneazã frecvenţele radio în benzile cu atribuire neguvernamentalã, exclusivã sau în partaj, prevãzute în TNABF, cu respectarea reglementãrilor, acordurilor şi protocoalelor naţionale şi internaţionale, şi implementeazã procedurile de coordonare stabilite prin acordurile internaţionale; 14. acordã avizele tehnice, autorizaţiile de asignare a frecvenţelor radio şi autorizaţiile tehnice de funcţionare, cu respectarea reglementãrilor în vigoare; 15. realizeazã expertizele tehnice necesare utilizãrii raţionale şi eficiente a frecvenţelor radio, în scopul determinãrii posibilitãţii de alocare a benzilor de frecvenţe radio, în condiţiile legii; 16. analizeazã şi realizeazã expertizarea tehnicã a utilizãrii frecvenţelor radio pentru asigurarea compatibilitãţii electromagnetice dintre staţiile şi reţelele de radiocomunicaţii autorizate, precum şi pentru prevenirea perturbaţiilor prejudiciabile, în scopul evaluãrii posibilitãţii de asignare a acestora, în urma solicitãrilor; 17. alocã şi asigneazã codurile de identificare pentru unele servicii de radiocomunicaţii, certificã personalul de operare a staţiilor de radiocomunicaţii şi asigurã activitãţile de evidenţã conexe acestor activitãţi; 18. asigurã evidenţa permanentã a utilizãrii frecvenţelor radio prin asigurarea evidenţei asignãrilor de frecvenţe şi întreţinerea permanentã a bazelor de date specializate care formeazã Registrul naţional al frecvenţelor asignate/alocate; 19. monitorizeazã spectrul de frecvenţe radio cu atribuire neguvernamentalã; 20. supravegheazã şi controleazã respectarea obligaţiilor cuprinse în licenţele de utilizare a frecvenţelor radio sau în licenţele de emisie ori în reglementãrile din domeniul radiocomunicaţiilor; 21. identificã pieţele relevante din sectorul comunicaţiilor electronice; 22. efectueazã analizele de piaţã în situaţiile în care acestea sunt obligatorii, potrivit legii; 23. desemneazã furnizorii de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativã pe piaţã; 24. impune în sarcina furnizorilor de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice cu putere semnificativã pe piaţã obligaţiile prevãzute la <>art. 9-13 din Ordonanţa Guvernului nr. 34/2002 privind accesul la reţelele publice de comunicaţii electronice şi la infrastructura asociatã, precum şi interconectarea acestora, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 527/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi la <>art. 15-18 din Legea nr. 304/2003 , republicatã; 25. desemneazã furnizorii de serviciu universal în domeniul comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale şi impune obligaţii corespunzãtoare în sarcina acestora; 26. gestioneazã mecanismele de finanţare a obligaţiilor legate de asigurarea serviciului universal, prevãzute de legislaţia specialã; 27. stabileşte mãsurile necesare pentru implementarea portabilitãţii numerelor; 28. controleazã îndeplinirea obligaţiilor impuse furnizorilor de serviciu universal în temeiul prevederilor legislaţiei speciale; 29. exercitã atribuţiile stabilite prin <>Legea nr. 506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal şi protecţia vieţii private în sectorul comunicaţiilor electronice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; 30. exercitã atribuţiile care revin autoritãţii de reglementare în temeiul prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 31/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 642/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; 31. elibereazã avizele necesare obţinerii autorizaţiei de construire a pilonilor şi clãdirilor care pot afecta funcţionarea sistemelor de monitorizare ale ANCOM; 32. elaboreazã reglementãrile necesare pentru realizarea comunicaţiilor cãtre Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţã; 33. participã la lucrãrile Comisiei interdepartamentale de radiocomunicaţii. (3) ANCOM exercitã urmãtoarele atribuţii specifice în domeniul echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de telecomunicaţii, inclusiv din punctul de vedere al compatibilitãţii electromagnetice: 1. controleazã, dupã introducerea pe piaţã, dacã toate echipamentele radio şi echipamentele terminale de telecomunicaţii respectã cerinţele esenţiale de protecţie a sãnãtãţii şi siguranţei utilizatorului şi a oricãrei alte persoane, precum şi de protecţie privind compatibilitatea electromagneticã, iar în plus, pentru echipamentele radio verificã dacã acestea sunt astfel construite încât sã utilizeze eficient spectrul radio atribuit pentru a se evita perturbaţiile prejudiciabile, în concordanţã cu legislaţia naţionalã aplicabilã; 2. ia mãsuri pentru îndeplinirea conformitãţii în cazul echipamentelor radio şi al echipamentelor terminale de telecomunicaţii; 3. exercitã atribuţiile stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 982/2007 privind compatibilitatea electromagneticã. (4) ANCOM îndeplineşte şi alte atribuţii acordate prin dispoziţii legale speciale. (5) ANCOM poate încheia, în condiţiile legii, contracte cu persoane juridice de drept public sau de drept privat, având ca obiect efectuarea unor activitãţi specifice, necesare îndeplinirii funcţiilor, obiectivelor şi atribuţiilor sale. ART. 11 (1) Conducerea ANCOM este asiguratã de un preşedinte şi 2 vicepreşedinţi, numiţi de cãtre preşedintele României, la propunerea Guvernului. (2) Salariul de bazã al preşedintelui şi vicepreşedinţilor ANCOM este stabilit la nivelul indemnizaţiei cuvenite funcţiei de secretar de stat, în cazul preşedintelui, şi, respectiv, funcţiei de subsecretar de stat, în cazul vicepreşedinţilor. (3) Preşedintele şi vicepreşedinţii ANCOM trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii: a) sã fie cetãţeni români cu o experienţã de cel puţin 5 ani în domeniul comunicaţiilor sau în domeniul juridic ori economic în general; b) sã nu exercite alte funcţii publice sau private, cu excepţia celor didactice; c) sã nu aibã menţiuni în cazierul judiciar; d) sã nu deţinã acţiuni sau pãrţi sociale, direct sau indirect, la societãţi comerciale cu activitãţi în domeniul comunicaţiilor electronice şi serviciilor poştale sau cu alte activitãţi din domeniul de reglementare al ANCOM şi sã nu facã parte din organele de conducere ale unor astfel de societãţi; e) sã nu fie membri ai vreunui partid politic pe perioada exercitãrii mandatului (4) Preşedintelui şi vicepreşedinţilor ANCOM li se aplicã în mod corespunzãtor dispoziţiile cap. IV "Alte conflicte de interese şi incompatibilitãţi" din cadrul titlului IV "Conflictul de interese şi regimul incompatibilitãţilor în exercitarea demnitãţilor publice şi funcţiilor publice" al <>Legii nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitãţilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. (5) Durata mandatului preşedintelui şi al vicepreşedinţilor ANCOM este de 6 ani, cu posibilitatea prelungirii pe aceeaşi perioadã o singurã datã. Mandatul preşedintelui şi al vicepreşedinţilor ANCOM înceteazã în urmãtoarele situaţii: a) în situaţia imposibilitãţii de a-şi îndeplini mandatul mai mult de 120 de zile calendaristice consecutive dintr-un interval de 140 de zile; b) în caz de condamnare penalã prin hotãrâre judecãtoreascã definitivã, pentru care nu a intervenit reabilitarea; c) în caz de nerespectare a termenului de 3 luni pentru ieşirea din starea de incompatibilitate reglementat la alin. (8); d) prin demisie; e) prin deces; f) la expirarea sa. (6) Dacã funcţia de preşedinte sau vicepreşedinte devine vacantã se procedeazã la numirea unei noi persoane pentru aceastã funcţie pentru durata rãmasã din mandat, în condiţiile prevederilor alin. (1). (7) Membrii ale cãror mandate au expirat rãmân în funcţie pânã la numirea succesorilor lor. (8) Preşedintele sau vicepreşedinţii care, în momentul numirii sau pe parcursul mandatului, se aflã în una dintre situaţiile de incompatibilitate prevãzute la alin. (3) şi (4) au la dispoziţie un termen de cel mult 3 luni pentru ieşirea din starea de incompatibilitate. (9) În cazul prevãzut la alin. (8), persoana în cauzã are obligaţia de a notifica de îndatã, în scris, Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei Deputaţilor şi Comisiei economice, industrii şi servicii din cadrul Senatului despre existenţa situaţiei de incompatibilitate. ART. 12 (1) Preşedintele reprezintã ANCOM în raporturile cu Parlamentul, Guvernul, ministerele, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate. (2) Preşedintele ANCOM este ordonator principal de credite. (3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii. (4) Deciziile cu caracter normativ se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. (5) Deciziile adoptate în exercitarea atribuţiilor prevãzute de lege din domeniul comunicaţiilor electronice, comunicaţiilor audiovizuale, echipamentelor radio şi echipamentelor terminale de comunicaţii electronice, inclusiv din punct de vedere al compatibilitãţii electromagnetice, serviciilor poştale şi tehnologiei informaţiei, inclusiv cele adoptate în conformitate cu prevederile <>art. 36 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pot fi atacate în contencios administrativ la Curtea de Apel Bucureşti, fãrã parcurgerea procedurii prealabile prevãzute la <>art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Deciziile cu caracter individual pot fi atacate în termen de 30 de zile de la comunicare. ART. 13 (1) Preşedintele ANCOM are urmãtoarele atribuţii: a) aprobã strategiile de dezvoltare instituţionalã a ANCOM, programele de activitate şi programele de cooperare; b) aprobã planul anual de activitate al ANCOM; c) aprobã planurile de investiţii ale ANCOM; d) coordoneazã procesul de elaborare şi de implementare a reglementãrilor din domeniile de competenţã ale ANCOM; e) convoacã şi prezideazã reuniunile plenare ale Consiliului consultativ; f) aprobã, prin decizie internã, structura organizatoricã, statul de funcţii şi numãrul de posturi ale ANCOM; g) stabileşte sediile structurilor teritoriale ale ANCOM; h) stabileşte, prin decizie internã, atribuţiile specifice fiecãrui compartiment din cadrul ANCOM; i) aprobã regulamentul intern al ANCOM; j) coordoneazã activitatea compartimentelor ANCOM; k) negociazã şi semneazã pentru şi în numele ANCOM contractul colectiv de muncã; l) aprobã organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor din cadrul ANCOM; m) aprobã angajarea, avansarea, precum şi modificarea sau încetarea raporturilor de muncã ale personalului ANCOM; n) aprobã deplasãrile în ţarã şi în strãinãtate ale personalului ANCOM; o) orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii. (2) Preşedintele ANCOM poate delega exercitarea unora dintre atribuţiile prevãzute la alin. (1) personalului din subordine. (3) Preşedintele ANCOM stabileşte atribuţiile vicepreşedinţilor ANCOM. (4) În lipsa preşedintelui, atribuţiile sale se exercitã de vicepreşedintele desemnat prin decizie a preşedintelui. (5) Dacã atât preşedintele, cât şi cei 2 vicepreşedinţi sunt absenţi sau în imposibilitate temporarã de a-şi exercita prerogativele, reprezentarea ANCOM se asigurã de cãtre o persoanã cu funcţie de conducere desemnatã prin decizie a preşedintelui ANCOM. ART. 14 (1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale ANCOM se asigurã integral din venituri proprii, care provin din urmãtoarele surse: a) tariful de monitorizare datorat, în conformitate cu prevederile <>cap. VIII^1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru activitatea de supraveghere şi control în domeniul comunicaţiilor electronice şi al serviciilor poştale, desfãşuratã de ANCOM; b) tariful de utilizare a spectrului, în conformitate cu prevederile <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; c) tariful de utilizare a resurselor de numerotaţie, în conformitate cu prevederile <>art. 19 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 . aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare; d) donaţii, legate şi sponsorizãri în condiţiile legii; e) credite interne şi externe contractate în condiţiile legii; f) alte venituri ce se pot realiza în condiţiile legii. (2) Sumele încasate din sursele prevãzute la alin. (1) se reţin integral ca venituri proprii, cu titlu permanent, la dispoziţia ANCOM. Creanţele prevãzute la alin. (1) se administreazã de ANCOM, fiind aplicabile în mod corespunzãtor dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi vor fi folosite în conformitate cu prevederile bugetului de venituri şi cheltuieli. (3) Bugetul anual de venituri şi cheltuieli al ANCOM se aprobã prin hotãrâre a Parlamentului, cu avizul Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei Deputaţilor şi al Comisiei economice, industrii şi servicii din cadrul Senatului, la propunerea preşedintelui ANCOM. (4) Excedentul anual rezultat din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli al ANCOM se reporteazã în anul urmãtor. ART. 15 (1) Activitatea ANCOM este analizatã de Parlament prin dezbaterea raportului anual, care se prezintã pentru anul anterior, precum şi a rapoartelor specifice întocmite la solicitarea Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei Deputaţilor şi a Comisiei economice, industrii şi servicii din cadrul Senatului. (2) Raportul anual de activitate se depune la Comisia pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei Deputaţilor, Comisia economicã, industrii şi servicii din cadrul Senatului şi la MCSI, pânã la data de 30 aprilie, şi se dezbate în prezenţa preşedintelui şi a vicepreşedinţilor ANCOM. Pe marginea raportului anual, comisiile întocmesc şi adoptã un raport. (3) La solicitarea Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei Deputaţilor şi a Comisiei economice, industrii şi servicii din cadrul Senatului, ANCOM va prezenta spre dezbatere şi aprobare comisiilor un program de mãsuri concrete pentru remedierea eventualelor lipsuri semnalate în raport. (4) Raportul Comisiei pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din cadrul Camerei Deputaţilor şi al Comisiei economice, industrii şi servicii din cadrul Senatului asupra raportului anual de activitate se supune dezbaterii în plenul Parlamentului, în prezenţa preşedintelui şi a vicepreşedinţilor ANCOM. ART. 16 În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se vor aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare şi structura organizatoricã ale ANCOM, prin decizie a preşedintelui ANCOM. ART. 17 (1) ANCOM preia numãrul de posturi şi personalul fostei Autoritãţi Naţionale pentru Comunicaţii, cu menţinerea drepturilor salariale avute la data preluãrii. (2) Dupã aprobarea noii structuri organizatorice a ANCOM, în termen de maximum 90 de zile se va organiza concurs pentru ocuparea posturilor vacante în noua structurã organizatoricã, în condiţiile salariale stabilite prin noua grilã de salarizare, aprobatã prin decizie a preşedintelui ANCOM. Modul de desfãşurare a concursului, criteriile de promovare, precum şi orice alte aspecte legate de acesta se aprobã prin decizie a preşedintelui ANCOM. (3) Persoanele ale cãror locuri de muncã vor fi desfiinţate vor fi concediate, în condiţiile legii. ART. 18 (1) Personalul ANCOM este angajat pe bazã de concurs organizat în condiţiile legii, în conformitate cu structura organizatoricã, încheindu-se contract individual de muncã, conform legii. (2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului ANCOM se stabilesc prin fişa postului, semnatã de şeful ierarhic şi de titular, pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare a ANCOM. (3) Promovarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de muncã ale personalului din aparatul propriu al ANCOM se realizeazã prin decizie a preşedintelui, în condiţiile legii. (4) Salarizarea personalului ANCOM se stabileşte prin negociere în cadrul contractului colectiv de muncã şi al contractului individual de muncã, salariul lunar de bazã fiind stabilit în limitele grilei de salarizare prevãzute la art. 17. (5) În activitatea sa, ANCOM are obligaţia de a-şi exercita atribuţiile în mod transparent şi imparţial şi de a-şi menţine independenţa operaţionalã şi financiarã faţã de: a) furnizorii de reţele şi de servicii de comunicaţii electronice; b) producãtorii ori reprezentanţii autorizaţi ai producãtorilor de echipamente destinate furnizãrii de reţele sau de servicii de comunicaţii electronice, importatorii ori distribuitorii de asemenea echipamente; c) furnizorii de servicii poştale. (6) Salariaţii ANCOM nu pot deţine acţiuni sau pãrţi sociale la societãţile comerciale cu obiect de activitate în domeniul comunicaţiilor electronice, al serviciilor poştale, al audiovizualului sau în orice alte domenii care se aflã în competenţa ANCOM şi nu pot avea calitatea de membru în organele de conducere ale unor asemenea societãţi. ART. 19 (1) ANCOM preia patrimoniul şi bugetul fostei Autoritãţi Naţionale pentru Comunicaţii, care se desfiinţeazã în conformitate cu prezenta ordonanţã de urgenţã, precum şi toate drepturile şi obligaţiile acesteia, cu excepţia infrastructurii şi a echipamentelor necesare exercitãrii atribuţiilor de administrare şi gestionare la nivel naţional a TLD ".ro", nameserverele pentru domeniul .ro, registrul naţional pentru domeniul .ro, incluzând portalul rotld.ro, toate aplicaţiile, bazele de date, licenţele, manualele şi procedurile aferente acestora. (2) Patrimoniul fostei Autoritãţi Naţionale pentru Comunicaţii se stabileşte pe baza bilanţului contabil de închidere la data predãrii, însoţit de balanţa de verificare sinteticã, contul de rezultat patrimonial, situaţia fluxurilor de trezorerie, conturile de execuţie întocmite în structura bugetelor aprobate şi celelalte anexe, dup caz, întocmite potrivit metodologiei existente, şi se preia în baza acestora şi a protocolului de predare-primire, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã. ART. 20 În cuprinsul actelor normative în vigoare, urmãtoarele denumiri se înlocuiesc în mod corespunzãtor prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, dupã cum urmeazã: a) "Autoritatea Naţionalã pentru Comunicaţii" cu "Autoritatea Naţionalã pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii"; b) "ANC" cu "ANCOM". ART. 21 <>Hotãrârea Guvernului nr. 12/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 28 ianuarie 2009, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. La alineatul (1) al articolului 4, dupã punctul 53 se introduc 6 noi puncte, punctele 54-59, cu urmãtorul cuprins: "54. supravegherea şi controlul respectãrii prevederilor legale din domeniul comerţului electronic, în calitate de autoritate de reglementare şi supraveghere, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 365/2002 privind comerţul electronic, republicatã; 55. exercitarea atribuţiilor autoritãţii de reglementare şi supraveghere în domeniul semnãturii electronice, prevãzute de <>Legea nr. 455/2001 privind semnãtura electronicã; 56. exercitarea atribuţiilor autoritãţii de reglementare şi supraveghere în domeniul mãrcii temporale, prevãzute de <>Legea nr. 451/2004 privind marca temporalã; 57. exercitarea atribuţiilor autoritãţii de reglementare şi supraveghere în domeniul activitãţii electronice notariale prevãzute de <>Legea nr. 589/2004 privind regimul juridic al activitãţii electronice notariale; 58. exercitarea atribuţiilor autoritãţii de reglementare şi supraveghere în domeniul arhivãrii documentelor în formã electronicã prevãzute de <>Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formã electronicã; 59. supravegherea şi controlul respectãrii prevederilor legale din domeniul sistemelor informatice destinate operaţiunilor de emitere a facturilor în formã electronicã, în calitate de autoritate de reglementare, omologare şi supraveghere." 2. Dupã alineatul (3) al articolului 4 se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu urmãtorul cuprins: "(3^1) Organizarea, implementarea, realizarea şi administrarea tuturor programelor naţionale, infrastructurii, sistemelor şi serviciilor privind societatea informaţionalã se realizeazã cu acordul, sub coordonarea şi sub controlul Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale." 3. Alineatul (2) al articolului 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(2) Numãrul maxim de posturi este de 248, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului." 4. Anexa nr. 1 "Structura organizatoricã a Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale" se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanţã de urgenţã. ART. 22 La articolul 2 alineatul (1) litera A din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.621/2003 pentru organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informaticã - ICI Bucureşti, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 56 din 23 ianuarie 2004, cu modificãrile ulterioare, dupã litera n) se introduce o nouã literã, litera o), cu urmãtorul cuprins: "o) organizarea, administrarea şi gestionarea TLD (top level domain) ".ro", îndeplinind funcţia de registru pentru numele de domenii ".ro";". ART. 23 La articolul 2 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 73/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Serviciile Societãţii Informaţionale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 444 din 29 iunie 2007, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 125/2008, litera c) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "c) implementeazã şi opereazã la nivel naţional sisteme informatice şi de comunicaţii, în scopul furnizãrii serviciilor destinate guvernãrii prin mijloace electronice;". ART. 24 În cuprinsul actelor normative în vigoare denumirea "Autoritatea Naţionalã pentru Comunicaţii" se înlocuieşte cu denumirea "Ministerul Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale" în cazul atribuţiilor specifice prevãzute la <>art. 4 alin. (1) pct. 54-59 din Hotãrârea Guvernului nr. 12/2009 . ART. 25 (1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 106/2008 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Comunicaţii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 659 din 18 septembrie 2008, cu modificãrile ulterioare, capitolele VII şi VIII din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 457 din 27 iunie 2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 591/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte prevederi legale contrare. (2) Menţiunea finalã privind transpunerea normelor comunitare din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 79/2002 privind cadrul general de reglementare a comunicaţiilor se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "Prezenta ordonanţã de urgenţã transpune Directiva 2002/20/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 martie 2002 privind autorizarea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice (Directiva privind autorizarea), publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 108 din 24 aprilie 2002, şi Directiva 2002/21/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 martie 2002 privind cadrul comun de reglementare pentru reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice (Directiva-cadru), publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 108 din 24 aprilie 2002, cu excepţia prevederilor art. 3, 4, 8, 17 şi 19." Prezenta ordonanţã de urgenţã transpune prevederile art. 3, 4, 8, 17 şi 19 din Directiva 2002/21/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 7 martie 2002 privind cadrul comun de reglementare pentru reţelele şi serviciile de comunicaţii electronice (Directiva-cadru), publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 108 din 24 aprilie 2002, cu modificãrile ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemneazã: --------------- Ministrul comunicaţiilor şi societãţii informaţionale, Gabriel Sandu Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor, Dan Nica Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Puşcaş Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, Marian Sârbu Ministrul finanţelor publice, Gheorghe Pogea Bucureşti, 11 martie 2009. Nr. 22. ANEXĂ (Anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 12/2009 ) STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Ministerului Comunicaţiilor şi Societãţii Informaţionale
┌───────────────────────────────────────────────┐
│Nr. maxim de posturi 248, exclusiv demnitari şi│
│posturile aferente cabinetului ministrului │
└───────────────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────┐ ┌───────────────┐ ┌────────────────────────────────────┐
│ │ │ │ │ │
│ CABINETUL MINISTRULUI ├─────┤ ├──┤ COMPARTIMENTUL CONSILIERILOR PENTRU│
└─────────────────────────┘ │ │ │ AFACERI EUROPENE │
┌─────────────────────────┐ │ │ └────────────────────────────────────┘
│COMPARTIMENTUL INFORMAŢII├─────┤ │ ┌────────────────────────────────────┐
│ CLASIFICATE │ │ ├──┤ COMPARTIMENTUL DE CONTROL │
└─────────────────────────┘ │ MINISTRU │ └────────────────────────────────────┘
┌─────────────────────────┐ │ │ ┌────────────────────────────────────┐
│UNITATE POLITICI PUBLICE ├─────┤ ├──┤ COMPARTIMENTUL DE AUDIT │
│ ***) │ │ │ └────────────────────────────────────┘
└─────────────────────────┘ │ │ ┌─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ┐
┌─────────────────────────┐ │ ├──┤UNITĂŢI DE MANAGEMENT AL PROIECTELOR│
│ CONSILIER DIPLOMATIC ├─────┤ │ **)
│ │ │ │ └─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ─ ┘
└─────────────────────────┘ │ │
└────────┬──────┘
│
┌────────────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA │ │
│ PENTRU POLITICI ŞI PROGRAME│ │
│ ÎN DOMENIUL COMUNICAŢIILOR,├─────────┤
│ AFACERI EUROPENE ŞI RELAŢII│ │ ┌──────────────────┐ ┌────────┐
│ INTERNAŢIONALE │ │ │ │ │CABINET │
└────────────────────────────┘ ├──────────────┤ SECRETAR DE STAT ├──┤SECRETAR│
┌──────────────────────────┐ │ │ │ │DE STAT │
│ DIRECŢIA │ │ └──────────────────┘ └────────┘
│ GENERALĂ PENTRU POLITICI ├──────────┤
│ ŞI PROGRAME ÎN DOMENIUL │ │
│ SOCIETĂŢI INFORMAŢIONALE │ │
└────────────┬─────────────┘ │
┌─────────────┴───────────────┐ │
│ DIRECŢIA PENTRU PROMOVAREA │ │
│ ŞI IMPLEMENTAREA SERVICIILOR│ │
│ SOCIETĂŢII INFORMAŢIONALE │ │ ┌──────────────────┐ ┌────────┐
└─────────────────────────────┘ │ │ │ │CABINET │
├──────────────┤ SECRETAR DE STAT ├──┤SECRETAR│
┌───────────────────────────┐ │ │ │ │DE STAT │
│ DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU │ │ └──────────────────┘ └────────┘
│STRATEGII DE DEZVOLTARE ŞI │ │
│CREŞTERE A COMPETITIVITĂŢII├─────────┤
│ ÎN DOMENIUL SOCIETĂŢII │ │
│ INFORMAŢIONALE │ │
└───────────────────────────┘ │
┌──────────────────────────┐ │
│DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU ├─────────┤
│ SERVICII ELECTRONICE │ │ ┌──────────────────┐ ┌────────┐
└──────────────────────────┘ │ │ │ │CABINET │
├──────────────┤ SECRETAR DE STAT ├──┤SECRETAR│
┌─────────────────────────────┐ │ │ │ │DE STAT │
│ORGANISMUL INTERMEDIAR PENTRU│ │ └──────────────────┘ └────────┘
│ PROMOVAREA SOCIETĂŢII ├────────┤
│ INFORMAŢIONALE*) │ │
└──────────────┬──────────────┘ │
┌────────────┼────────────┐ │
┌───┴─────┐ ┌────┴─────┐ ┌────┴────┐ │
│DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │DIRECŢIA │ │ ┌──────────────────┐
│EVALUARE,│ │MANAGEMENT│ │MONOTORI-│ │ │ │
│SELECŢIE │ │FINANCIAR │ │ ZARE │ ├──────────────┤ SECRETAR GENERAL │
│ ŞI │ │ ŞI │ │ │ │ │ │
│CONTRAC- │ │ CONTROL │ │ │ │ └──────────────────┘
│ TARE │ │ │ │ │ │
└─────────┘ └──────────┘ └─────────┘ │
┌─────────────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA JURIDICĂ, │ │
│INFORMARE PUBLICĂ ŞI RELAŢII ├──────────┤
│ CU PRESA │ │
└─────────────────────────────┘ │
│
┌─────────────────────────────┐ │
│DIRECŢIA ECONOMICĂ, RESURSE ├──────────┘
│ UMANE ŞI ADMINISTRATIVĂ │
└─────────────────────────────┘
__________
*) Se organizeazã şi funcţioneazã la nivel de direcţie generalã
**) Se înfiinţeazã ca unitate fãrã personalitate juridicã, distinctã de structura organizatoricã a ministerului
***) Se organizeazã şi funcţioneazã la nivel de compartiment
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.