Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere necesitatea transpunerii corecte în legislaţia naţionalã a art. 30 alin. (1) din Directiva 2001/14/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2001 privind alocarea capacitãţilor de infrastructurã feroviarã, tarifarea utilizãrii infrastructurii feroviare şi certificarea în materie de siguranţã, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L 75 din 15 martie 2001, solicitatã de Comisia Europeanã în procedura de infringement în cauza 2008/2108,
luând în considerare cã trebuia asigurat cadrul legislativ naţional necesar conformãrii faţã de cerinţele Uniunii Europene pânã la sfârşitul lunii septembrie 2010, având drept rezultat oprirea procedurii de infringement,
întrucât neadoptarea de mãsuri imediate, prin ordonanţã de urgenţã, ar conduce la sesizarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene cu o acţiune în constatarea încãlcãrii obligaţiilor care îi revin în temeiul tratatelor, prevãzutã de art. 258 şi 260 din tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere cã acestea constituie o situaţie extraordinarã, de urgenţã,
în temeiul <>art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,
Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.
ART. I
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Consiliul de supraveghere, înfiinţat în conformitate cu prevederile <>art. 30 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacitãţilor de infrastructurã feroviarã şi tarifarea utilizãrii infrastructurii feroviare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 8/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, trece în cadrul Consiliului Concurenţei. Preşedintele Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar este numit de cãtre preşedintele Consiliului Concurenţei dintre membrii plenului Consiliului Concurenţei, iar în componenţa consiliului se numesc specialişti cel puţin din domeniile: feroviar, afaceri europene, economic şi juridic.
(2) <>Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacitãţilor de infrastructurã feroviarã şi tarifarea utilizãrii infrastructurii feroviare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 623 din 31 august 2003, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 8/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã în mod corespunzãtor.
ART. II
Alineatul (8) al articolului 18 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe cãile ferate române şi reorganizarea Societãţii Naţionale a Cãilor Ferate Române, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 834 din 9 septembrie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(8) Pentru activitatea depusã, persoanele din componenţa Consiliului de supraveghere prevãzut la alin. (4) au dreptul la o indemnizaţie lunarã, stabilitã prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei, care nu poate depãşi 20% din indemnizaţia lunarã a funcţiei de secretar de stat."
ART. III
Mandatele membrilor Consiliului de supraveghere aflate în curs rãmân valabile pânã la numirea unor noi membri, în condiţiile legii.
ART. IV
(1) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Guvernul va adopta o hotãrâre de modificare şi completare a <>Hotãrârii Guvernului nr. 812/2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare, atribuţiile şi finanţarea Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, cu completãrile ulterioare, iniţiatã de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi Consiliul Concurenţei, care va reglementa componenţa, modul de organizare şi atribuţiile Consiliului de supraveghere în domeniul feroviar.
(2) Consiliul Concurenţei adoptã regulamente şi instrucţiuni în ceea ce priveşte exercitarea funcţiilor Consiliului de supraveghere din domeniul feroviar, urmând a fi puse în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei.
ART. V
(1) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã modificãrile care decurg din aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţã în bugetele Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi al Consiliului Concurenţei, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocolului de predare-primire încheiat de cele douã instituţii.
(2) Protocolul de predare-primire se încheie în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã şi cuprinde: prevederile bugetare, execuţia bugetarã pânã la data preluãrii, precum şi celelalte drepturi şi obligaţii prevãzute de lege.
*
Prezenta ordonanţã de urgenţã transpune dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Directiva 2001/14/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 26 februarie 2001 privind alocarea capacitãţilor de infrastructurã feroviarã, tarifarea utilizãrii infrastructurii feroviare şi certificarea în materie de siguranţã, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene nr. L75 din 15 martie 2001.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemneazã:
--------------
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Anca Daniela Boagiu
Preşedintele Consiliului Concurenţei,
Bogdan Marius Chiriţoiu
Şeful Departamentului pentru
Afaceri Europene,
Bogdan Mãnoiu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
Bucureşti, 23 februarie 2011.
Nr. 21.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: