Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 199 din 9 noiembrie 2000  privind infiintarea Companiei Nationale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 199 din 9 noiembrie 2000 privind infiintarea Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 581 din 20 noiembrie 2000

În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A., denumita în cele ce urmeazã Imprimeria Nationala prin reorganizarea Regiei Autonome "Imprimeria Nationala", care se desfiinţeazã la data înmatriculãrii la oficiul registrului comerţului a Companiei Naţionale "Imprimeria Nationala" - S.A.
(2) Imprimeria Nationala este persoana juridicã romana, având forma juridicã de societate comercialã pe acţiuni cu capital integral de stat, care se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu statutul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta.
(3) Imprimeria Nationala funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, având ca obiect activitãţi de interes public naţional, în scopul realizãrii cadrului organizat pentru utilizarea, emiterea şi circulaţia hârtiilor de valoare, a formularelor tipizate cu regim special, comune sau specifice pe economie, a tipariturilor cu caracter special.
ART. 2
Sediul social al Imprimeriei Naţionale este în municipiul Bucureşti, bd Alexandru Ioan Cuza nr. 56, sectorul 1. Sediul social poate fi schimbat pe baza hotãrârii adunãrii generale a actionarilor, cu îndeplinirea formalitãţilor cerute de lege.
ART. 3
Imprimeria Nationala îşi poate constitui în ţara şi în strãinãtate sucursale, reprezentante, centre de lucru, agenţii şi altele asemenea, unitãţi fãrã personalitate juridicã, înfiinţate prin hotãrâre a adunãrii generale a actionarilor.
ART. 4
(1) Patrimoniul Imprimeriei Naţionale se constituie prin preluarea integrala a patrimoniului fostei Regii Autonome "Imprimeria Nationala", conform bilanţului contabil la data de 30 iunie 2000, şi nu are în administrare bunuri proprietate publica a statului de natura celor prevãzute la art. 135 alin. (4) din Constituţie.
(2) Imprimeria Nationala este proprietara bunurilor aflate în patrimoniul Regiei Autonome "Imprimeria Nationala", cu excepţia bunurilor deţinute cu alt titlu.
(3) Celelalte bunuri aflate în administrarea Regiei Autonome "Imprimeria Nationala" trec în proprietatea Imprimeriei Naţionale la data înmatriculãrii acesteia la Oficiul registrului comerţului.
(4) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta Imprimeria Nationala preia toate drepturile şi obligaţiile, substituindu-se în toate litigiile în curs ale Regiei Autonome "Imprimeria Nationala".
ART. 5
(1) Capitalul social al Imprimeriei Naţionale, la constituire, este de 5.617 milioane lei, vãrsat integral la data infiintarii, şi este împãrţit în 56.170 acţiuni nominative în valoare nominalã de 100.000 lei, pe baza bilanţului contabil întocmit la data de 30 iunie 2000, care va fi actualizat conform legii.
(2) Acţiunile nominative ale Imprimeriei Naţionale sunt deţinute în totalitate şi în mod exclusiv de statul roman.
(3) Drepturile şi obligaţiile decurgând din calitatea de acţionar unic al statului roman se exercita de Ministerul Finanţelor.
ART. 6
Imprimeria Nationala are ca obiect principal de activitate imprimarea, tipãrirea, administrarea, difuzarea, expertizarea şi evidenta hârtiilor de valoare, a formularelor tipizate cu regim special, comune sau specifice pe economie, precum şi alte activitãţi stabilite prin statutul prevãzut în anexa la prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 7
(1) Imprimeriei Naţionale i se încredinţeazã producerea cu titlu de exclusivitate a hârtiilor de valoare de natura timbrelor, banderolelor sau etichetelor utilizate la marcarea produselor supuse accizelor, certificatelor de trezorerie, bonurilor de tezaur, timbrelor fiscale, conform obiectului sau de activitate.
(2) Imprimeriei Naţionale i se încredinţeazã în mod direct şi unic gestionarea sistemului unitar de inseriere şi numerotare a formularelor tipizate cu regim special, gestionarea activitãţii de producere şi distribuţie a biletelor de tombola, de pronosticuri (pariuri) sportive, de pariuri de orice fel şi a cartoanelor pentru jocuri tip bingo desfãşurate în sali de joc, prin reţele de televiziune sau prin mijloace de transmisie asimilate, conform obiectului sau de activitate.
(3) Imprimeria Nationala poate produce, gestiona sau distribui, în nume propriu sau în asociere cu alte persoane juridice, şi alte produse decât cele prevãzute la alin. (1) şi (2), în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 8
(1) Activitatea Imprimeriei Naţionale se va desfasura pe baza de buget propriu de venituri şi cheltuieli, aprobat potrivit legii.
(2) Profitul net va fi repartizat potrivit reglementãrilor legale în vigoare. Dividendele nete realizate se fac venit la bugetul de stat.
ART. 9
(1) Modificarea formei juridice a Imprimeriei Naţionale se poate face numai prin lege.
(2) Imprimeria Nationala se poate dizolva în urmãtoarele cazuri:
a) imposibilitatea îndeplinirii obiectului sau de activitate;
b) deschiderea procedurii falimentului;
c) reducerea capitalului social cu 50%, dacã adunarea generalã extraordinarã a actionarilor nu hotãrãşte reconstituirea acestuia ori limitarea lui la valoarea rãmasã;
d) alte situaţii prevãzute de lege.
ART. 10
Personalul Imprimeriei Naţionale este preluat prin transfer de la Regia Autonomã "Imprimeria Nationala" şi îşi pãstreazã salariile avute la data transferului pana la negocierea şi încheierea noului contract colectiv de munca, potrivit legii.
ART. 11
(1) Regia Autonomã "Imprimeria Nationala" va continua sa îşi desfãşoare activitatea pana la data înmatriculãrii Imprimeriei Naţionale la oficiul registrului comerţului.
(2) La aceeaşi data se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 596 din 28 septembrie 1992 privind înfiinţarea Regiei Autonome "Imprimeria Nationala", republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 64 din 29 martie 1996, precum şi orice alte dispoziţii contrare.


PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:


────────────────────
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministru de interne,
Constantin Dudu Ionescu


ANEXA 1

STATUTUL
Companiei Naţionale "Imprimeria Naţional" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea
(1) Denumirea societãţii comerciale este Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A.
(2) În toate actele, anunţurile, publicaţiile şi documentele emanând de la companie se vor mentiona denumirea acesteia, precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau de initialele "S.A.", capitalul social, sediul, numãrul de înmatriculare în registrul comerţului şi codul fiscal.
ART. 2
Forma juridicã
(1) Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. este persoana juridicã romana, având forma juridicã de societate comercialã pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile prezentului statut.
(2) Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. este societate comercialã de interes public naţional.
(3) Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. este denumita în continuare Imprimeria Nationala.
ART. 3
Sediul social
(1) Sediul social al Imprimeriei Naţionale este în municipiul Bucureşti, bd. Alexandru Ioan Cuza nr. 56, sectorul 1. Sediul social poate fi schimbat pe baza hotãrârii adunãrii generale a actionarilor, cu îndeplinirea formalitãţilor prevãzute de lege.
(2) Imprimeria Nationala poate infiinta prin hotãrâre a adunãrii generale a actionarilor, în ţara şi în strãinãtate, sucursale, reprezentante, centre de lucru, agenţii, puncte de vânzare şi altele asemenea, unitãţi fãrã personalitate juridicã, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 4
Durata
Imprimeria Nationala se constituie ca persoana juridicã cu durata nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii în registrul comerţului.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 5
Scopul
Imprimeria Nationala desfãşoarã activitate de interes public naţional în domeniul poligrafic, în scopul realizãrii cadrului organizat pentru utilizarea, emiterea şi circulaţia hârtiilor de valoare, a formularelor tipizate cu regim special comune sau specifice pe economie, a tipariturilor cu caracter special care impun mãsuri de protecţie impotriva falsificãrii sau contrafacerii.
ART. 6
Obiectul de activitate

Imprimeria Nationala are ca obiect de activitate:

A. Activitãţi principale:

a) producţia poligrafica, activitatea editoriala, tipãrirea publicaţiilor periodice şi neperiodice, imprimarea de formulare tipizate şi/sau cu regim special, documente şi tiparituri administrative specifice activitãţii financiar-contabile şi de trezorerie, bonuri de tezaur, acţiuni, titluri de stat şi de proprietate, obligaţiuni necesare pentru finanţarea deficitului bugetar, cecuri bancare, înscrisuri de stat, acte de identitate şi imprimate confidenţiale, alte hârtii de valoare;
b) producerea, cu titlu de exclusivitate, a hârtiilor de valoare de natura timbrelor, banderolelor sau etichetelor utilizate la marcarea produselor supuse accizelor, certificatelor de trezorerie, bonurilor de tezaur, timbrelor fiscale, certificatelor de autorizare a unor activitãţi;
c) gestionarea sistemului unitar de inseriere şi numerotare a formularelor tipizate cu regim special, gestionarea activitãţii de producere şi distribuţie a biletelor de tombola, de pronosticuri (pariuri) sportive, de pariuri de orice fel şi a cartoanelor pentru jocuri tip bingo desfãşurate în sali de joc, prin reţele de televiziune sau prin mijloace de transmisie asimilate;
d) producerea, cu titlu de exclusivitate, a tipariturilor cu caracter special ce impun mãsuri de protecţie impotriva falsificãrii sau contrafacerii, elaborate de alte instituţii şi de organele administraţiei publice centrale şi locale;
e) expertizarea privind autenticitatea hârtiilor de valoare româneşti şi strãine, care fac obiectul de activitate al Imprimeriei Naţionale;
f) difuzarea produselor specifice obiectului de activitate al companiei naţionale prin concesionarea drepturilor de vânzare altor agenţi economici sau prin reţea proprie;
g) efectuarea operaţiunilor de transport şi a altor servicii specifice obiectului propriu de activitate;
h) efectuarea de experimentari, studii, prognoze şi norme în domeniul specific de activitate;
i) organizarea acţiunilor de formare şi perfecţionare profesionalã în domeniul specific de activitate;
j) asigurarea, conform prevederilor legale în vigoare, a colaborãrii şi cooperãrii tehnice, ştiinţifice şi tehnologice în sistem de reprezentare şi/sau prin asociere cu firme din ţara şi din strãinãtate pentru produsele specifice domeniului poligrafic;
k) realizarea altor produse poligrafice sau activitãţi, conform prevederilor legale.

B. Activitãţi conexe celor prevãzute la lit. A, precum şi alte activitãţi:

a) operaţiuni de comerţ interior şi exterior, legate de obiectul de activitate;
b) servicii informatice, activitate de software de baza şi aplicativa pentru calculatoare şi reţele de calculatoare;
c) realizarea investiţiilor pentru dezvoltãri, modernizãri, automatizãri şi retehnologizari;
d) realizarea de studii de marketing şi sondaje în legatura cu obiectul de activitate;
e) servicii de reclama şi publicitate, organizarea de expoziţii, simpozioane şi schimburi de experienta;
f) activitãţi financiare, de consultanţa, leasing, management şi de reprezentare în nume propriu sau în asociere;
g) gestionarea titlurilor de proprietate intelectualã preluate de la fosta Regie Autonomã "Imprimeria Nationala", precum şi a celor pentru care dobândeşte protecţie, conform legislaţiei în vigoare;
h) participarea, inclusiv ca membru, la organizaţiile europene şi internaţionale cu caracter profesional, la congresele, conferinţele şi la intreaga activitate a acestora, precum şi colaborarea cu entitãţi juridice similare din strãinãtate, în problemele specifice activitãţii din domeniul producerii hârtiilor de valoare;
i) orice alte activitãţi şi servicii legate direct sau indirect de obiectul de activitate.

CAP. 3
Capitalul social şi acţiunile

ART. 7
Capitalul social şi acţiunile
(1) Capitalul social iniţial al Imprimeriei Naţionale la data infiintarii este de 5.617 milioane lei şi se constituie pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 2000, prin preluarea patrimoniului Regiei Autonome "Imprimeria Nationala", fiind împãrţit în 56.170 acţiuni nominative, fiecare acţiune având o valoare de 100.000 lei.
(2) Capitalul social este în întregime deţinut de statul roman, în calitate de acţionar unic, şi este vãrsat integral la data constituirii Imprimeriei Naţionale.
(3) În capitalul social nu sunt incluse bunuri de natura celor prevãzute la art. 135 alin. (4) din Constituţie.
(4) Ministerul Finanţelor reprezintã statul ca acţionar unic al Imprimeriei Naţionale şi exercita toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din aceasta calitate.
(5) Reprezentanţii statului în adunarea generalã a actionarilor se numesc prin ordin al ministrului finanţelor.
ART. 8
Majorarea sau reducerea capitalului social
Capitalul social poate fi majorat sau redus pe baza hotãrârii adunãrii generale a actionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.

CAP. 4
Conducerea şi administrarea Imprimeriei Naţionale

ART. 9
Adunarea generalã a actionarilor
(1) Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al Imprimeriei Naţionale care decide asupra activitãţii acesteia şi asupra politicii economice. Reprezentaţii statului în adunarea generalã a actionarilor sunt în numãr de 3 şi sunt numiţi prin ordin al ministrului finanţelor.
(2) Adunarea generalã ordinarã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã, aproba sau modifica bilanţul contabil dupã ascultarea raportului consiliului de administraţie şi al cenzorilor;
b) numeşte şi revoca membrii consiliului de administraţie şi le stabileşte remuneraţia;
c) numeşte cenzorii, le fixeazã remuneraţia şi numeşte cenzorii supleanţi;
d) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli şi, dupã caz, programul de activitate pe exerciţiul financiar urmãtor;
e) aproba nivelul fondului de rezerva statutar;
f) alte atribuţii prevãzute de lege.
(3) Pentru validitatea deliberãrilor adunãrii generale ordinare a actionarilor este necesarã prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor acesteia, iar hotãrârile se iau cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(4) Dacã adunarea generalã ordinarã a actionarilor nu poate lucra din cauza neîndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (3), adunarea generalã ordinarã care se va întruni dupã a doua convocare poate sa delibereze asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi a primei adunãri generale ordinare, oricare ar fi numãrul membrilor prezenţi, cu majoritate.
(5) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba mutarea sediului social al Imprimeriei Naţionale, precum şi a unitãţilor fãrã personalitate juridicã din subordinea acesteia;
b) aproba înfiinţarea, reorganizarea ori desfiinţarea unitãţilor fãrã personalitate juridicã din subordinea Imprimeriei Naţionale;
c) aproba majorarea capitalului social şi condiţiile efectuãrii acesteia;
d) aproba reducerea capitalului social sau reîntregirea acestuia;
e) aproba participarea la constituirea de noi societãţi comerciale sau de asocieri;
f) aproba reevaluarea patrimoniului, potrivit legii;
g) aproba încheierea de acte juridice prin care Imprimeria Nationala dobândeşte, înstrãineazã, închiriazã, schimba sau constituie în garanţie bunuri aflate în patrimoniul sau, a cãror valoare depãşeşte jumãtate din valoarea contabila a activelor acesteia la data încheierii actului juridic respectiv.
(6) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va putea delega consiliului de administraţie exerciţiul atribuţiilor sale prevãzute la lit. a)-f).
(7) Pentru validitatea deliberãrilor adunãrii generale extraordinare a actionarilor este necesarã prezenta a trei pãtrimi din numãrul membrilor acesteia, iar hotãrârile se iau cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(8) Dacã adunarea generalã extraordinarã a actionarilor nu poate lucra din cauza neîndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (7), adunarea generalã extraordinarã care se va întruni dupã a doua convocare poate sa delibereze asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi a adunãrii generale extraordinare, oricare ar fi numãrul membrilor prezenţi, cu majoritate.
ART. 10
Convocarea adunãrii generale a actionarilor
(1) Adunãrile generale ordinare ale actionarilor au loc cel puţin o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs.
(2) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va fi convocatã de preşedintele consiliului de administraţie ori de câte ori este cazul, în conformitate cu dispoziţiile prezentului statut.
(3) Convocarea trebuie sa cuprindã data, locul şi ora desfãşurãrii adunãrii generale a actionarilor, ordinea de zi, cu menţionarea explicita a tuturor problemelor care vor fi puse în discuţie, şi, dacã este cazul, textul integral al propunerilor referitoare la modificarea statutului. Convocarea va fi expediatã pe adresa Ministerului Finanţelor cu cel puţin 15 zile înainte de data prevãzutã pentru desfãşurarea lucrãrilor adunãrii generale a actionarilor.
(4) Adunarea generalã a actionarilor poate lua hotãrâri şi fãrã îndeplinirea formalitãţilor prevãzute pentru convocare, cu respectarea tuturor prevederilor legale şi ale prezentului statut referitoare la validitatea hotãrârilor adoptate.
(5) Şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor vor putea avea loc la sediul Imprimeriei Naţionale sau în orice alt loc menţionat în convocare.
ART. 11
Organizarea adunãrii generale a actionarilor
(1) Şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor sunt conduse de preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de cãtre persoana desemnatã pentru a-l înlocui. Preşedintele numeşte un secretar pentru îndeplinirea formalitãţilor cerute de lege.
(2) Cu ocazia adunãrilor generale ale actionarilor sunt întocmite procese-verbale într-un registru special.
(3) Procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor trebuie sa conţinã menţiuni privind formalitãţile de convocare, locul, ora, data şedinţei, reprezentanţii acţionarului unic, rezumatul problemelor puse în discuţie şi deciziile luate. Documentele referitoare la acestea, precum şi mandatul, dacã este cazul, vor constitui anexe la procesul-verbal de şedinţa.
(4) Procesul-verbal va fi semnat de preşedintele de şedinţa şi de secretarul adunãrii generale a actionarilor, desemnat pentru întocmirea acestuia.
ART. 12
Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor
(1) Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor se vor depune, în situaţiile prevãzute de lege, în termen de 15 zile de la adoptare, în extras, la oficiul registrului comerţului, în vederea mentionarii lor în registru.
(2) În cazul adoptãrii unor hotãrâri de modificare a prezentului statut se va publica numai actul adiţional, întocmit pe baza procesului-verbal al adunãrii generale a actionarilor, care va cuprinde textul integral al prevederilor modificate.
(3) Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor nu vor putea fi executate înainte de aducerea la îndeplinire a acestor formalitãţi şi, dupã caz, a oricãror alte cerinţe prevãzute de lege.
ART. 13
Consiliul de administraţie
(1) Imprimeria Nationala este condusã de consiliul de administraţie compus din 5 membri, persoane fizice cu cetãţenie romana domiciliate în România, dintre care unul este desemnat prin ordin al ministrului finanţelor şi îndeplineşte funcţia de preşedinte.
(2) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pentru o perioada de 4 ani, cu posibilitatea reinvestirii lor pe noi perioade cu aceeaşi durata.
(3) Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul Imprimeriei Naţionale, lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui.
(4) Consiliul de administraţie este prezidat de preşedinte sau de persoana desemnatã de acesta. Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
(5) Pentru valabilitatea deciziilor este necesarã prezenta a cel puţin jumãtate plus unu din numãrul membrilor consiliului de administraţie, iar deciziile se iau cu majoritatea voturilor. În caz de divergenta, preşedintele consiliului de administraţie are drept de veto, iar problema aflatã în divergenta este supusã spre analiza adunãrii generale a actionarilor.
(6) Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de preşedinte. Acestea se consemneazã într-un proces-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de membrii prezenţi şi de secretar.
(7) Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai sãi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate, de asemenea, recurge la specialişti pentru expertizarea anumitor probleme.
ART. 14
Preşedintele consiliului de administraţie
(1) Preşedintele consiliului de administraţie îndeplineşte şi funcţia de director general al Imprimeriei Naţionale.
(2) Preşedintele consiliului de administraţie reprezintã Imprimeria Nationala în relaţiile cu terţii şi este reprezentantul acesteia în organizaţiile europene şi internaţionale cu profil de activitate similar cu al Imprimeriei Naţionale. El poate desemna o alta persoana în acest scop, fixând durata şi limitele mandatului acordat.
(3) Preşedintele consiliului de administraţie va prezenta semestrial sau ori de câte ori se solicita de cãtre ministrul finanţelor situaţia economico-financiarã a Imprimeriei Naţionale, stadiul realizãrii obiectivelor şi criteriilor de performanta, precum şi alte documentaţii solicitate, vizate şi certificate de cenzori, dupã caz.
ART. 15
Atribuţiile consiliului de administraţie
Atribuţiile consiliului de administraţie sunt urmãtoarele:
a) aproba organigrama Imprimeriei Naţionale;
b) valideazã numirea de cãtre preşedintele sau a directorilor executivi ai Imprimeriei Naţionale;
c) aduce la îndeplinire hotãrârile adunãrii generale a actionarilor;
d) asigura gestiunea şi coordonarea activitãţii Imprimeriei Naţionale;
e) negociaza, împreunã cu reprezentanţii salariaţilor, contractul colectiv de munca;
f) emite decizii cu caracter obligatoriu pentru celelalte structuri ale Imprimeriei Naţionale;
g) pregãteşte documentaţia necesarã pentru desfãşurarea adunãrilor generale ale actionarilor;
h) prezintã adunãrii generale a actionarilor situaţia economicã şi financiarã a Imprimeriei Naţionale, precum şi raportul de activitate pe fiecare an;
i) aproba regulamentul de organizare a Imprimeriei Naţionale, a sucursalelor şi a celorlalte structuri ale acesteia;
j) supune spre analiza adunãrii generale a actionarilor bilanţul contabil anual, contul de profit şi pierderi şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli necesare în vederea desfãşurãrii activitãţii Imprimeriei Naţionale;
k) aproba sau propune spre aprobare investiţiile care urmeazã sa se realizeze de cãtre Imprimeria Nationala, în condiţiile legilor în vigoare;
l) aproba constituirea şi folosirea fondurilor de rezerva speciale;
m) îşi da acordul pentru vânzarea sau achiziţionarea de imobile, în condiţiile legii;
n) îndeplineşte orice alte atribuţii şi are competentele care rezulta din lege sau din hotãrârile adunãrii generale a actionarilor.
ART. 16
Conducerea operativã
(1) Conducerea operativã a Imprimeriei Naţionale este asigurata de directorul general, preşedinte al consiliului de administraţie, împreunã cu directorii executivi numiţi de acesta şi validati de consiliul de administraţie.
(2) Directorii executivi sunt salariaţi ai Imprimeriei Naţionale, revocarea acestora constituind cauza de încetare a contractului lor individual de munca. Directorii executivi nu pot fi membri ai consiliului de administraţie.

CAP. 5
Gestiunea

ART. 17
Cenzorii
(1) Gestiunea Imprimeriei Naţionale este controlatã de 3 cenzori şi de 3 cenzori supleanţi. Adunarea generalã a actionarilor poate numi un cenzor extern independent, persoana juridicã, în condiţiile legii.
(2) Cenzorii şi cenzorii supleanţi vor fi numiţi de adunarea generalã a actionarilor, potrivit legii.
(3) Cenzorii şi cenzorii supleanţi sunt numiţi pe o perioada de 2 ani şi pot fi realeşi.
(4) În exercitarea atribuţiilor lor de control cenzorii au dreptul sa li se punã la dispoziţie documentele privind situaţia economico-financiarã a Imprimeriei Naţionale.
ART. 18
Obligaţiile cenzorilor
(1) Cenzorii au urmãtoarele obligaţii principale:
a) verifica activitatea companiei şi a unitãţilor subordonate;
b) verifica bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi din punct de vedere al legalitãţii şi al concordanţei lor cu registrele Imprimeriei Naţionale, regularitatea acestora din urma, precum şi dacã evaluarea patrimoniului s-a fãcut în conformitate cu regulile stabilite pentru întocmirea bilanţului contabil;
c) întocmesc şi prezintã anual adunãrii generale a actionarilor un raport amãnunţit cuprinzând rezultatele verificãrilor întreprinse în exercitarea atribuţiilor prevãzute la lit. b) şi propunerile lor referitoare la bilanţul contabil;
d) inspecteaza lunar, inopinat, casa şi verifica existenta titlurilor sau a valorilor, proprietate a Imprimeriei Naţionale ori primite în gaj, cauţiune sau depozit;
e) convoacã adunarea generalã a actionarilor în cazul în care nu a fost convocatã de consiliul de administraţie;
f) iau parte la adunãrile generale ordinare şi extraordinare ale actionarilor, fãrã drept de vot, putând sa determine inserarea în ordinea de zi a propunerilor pe care le considera necesare, şi aduc la cunostinta neregulile din administraţie şi încãlcãrile prevederilor statutare şi legale mai importante, constatate în urma verificãrilor;
g) supravegheazã aducerea la îndeplinire de cãtre consiliul de administraţie sau, dupã caz, de cãtre lichidatori a dispoziţiilor legii şi ale prezentului statut;
h) îndeplinesc orice alte obligaţii prevãzute de lege şi de prezentul statut.
(2) Cenzorii îşi vor îndeplini obligaţiile împreunã ori separat, potrivit legii.

CAP. 6
Activitatea

ART. 19
Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie ale fiecãrui an, cu excepţia primului exerciţiu financiar care începe la data constituirii Imprimeriei Naţionale.
ART. 20
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea activelor corporale şi necorporale din patrimoniul Imprimeriei Naţionale se va calcula potrivit regimului de amortizare stabilit de consiliul de administraţie, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 21
Evidenta contabila
(1) Imprimeria Nationala va organiza şi va conduce evidenta contabila în conformitate cu prevederile legale şi va întocmi bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi cu respectarea normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
(2) În termen de 15 zile de la data aprobãrii de cãtre adunarea generalã a actionarilor, o copie de pe bilanţul contabil, împreunã cu contul de profit şi pierderi, raportul consiliului de administraţie, raportul cenzorilor şi procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor se vor depune la administraţia financiarã competenta. Dupã vizarea bilanţului contabil de cãtre administraţia financiarã documentele menţionate mai sus se vor depune la oficiul registrului comerţului şi la Ministerul Finanţelor.

CAP. 7
Modificarea formei juridice, dizolvarea şi lichidarea

ART. 22
Modificarea formei juridice
Modificarea formei juridice a Imprimeriei Naţionale se poate face numai prin lege.
ART. 23
Dizolvarea
Imprimeria Nationala va fi dizolvatã în urmãtoarele cazuri:
a) imposibilitatea îndeplinirii obiectului sau de activitate;
b) deschiderea procedurii falimentului;
c) reducerea capitalului social cu 50%, dacã adunarea generalã extraordinarã a actionarilor nu hotãrãşte reconstituirea acestuia ori limitarea lui la valoarea rãmasã;
d) alte situaţii prevãzute de lege.
ART. 24
Falimentul
(1) În caz de dizolvare a Imprimeriei Naţionale, adunarea generalã a actionarilor ori, dupã caz, instanta de judecata va decide lichidarea administrativã sau falimentul.
(2) Falimentul Imprimeriei Naţionale şi repartizarea activului social se vor realiza în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. 8
Litigii

ART. 25
Soluţionarea litigiilor
(1) Toate litigiile nãscute în legatura cu interpretarea şi aplicarea prevederilor prezentului statut, în mãsura în care nu vor fi rezolvate pe cale amiabila, se vor soluţiona de cãtre instanţele judecãtoreşti competente din România.
(2) Litigiile de orice fel apãrute între Imprimeria Nationala şi persoane fizice sau juridice sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun. Pãrţile pot alege şi calea arbitralã.

CAP. 9
Dispoziţii finale

ART. 26
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale în vigoare aplicabile activitãţilor desfãşurate de Imprimeria Nationala.


──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016