Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 19 din 27 februarie 2008  pentru modificarea si completarea   Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 19 din 27 februarie 2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 163 din 3 martie 2008
Având în vedere faptul cã începând cu data de 1 ianuarie 2008 a fost extinsã plata obligaţiilor fiscale în contul unic pentru toţi contribuabilii, indiferent dacã au sau nu obligaţii fiscale restante, asigurându-se astfel o reducere a costurilor administrative suportate de contribuabil, fiind necesarã reglementarea modalitãţii de distribuire a sumelor colectate în contul unic pentru corelarea cu legislaţia în domeniul ajutorului de stat şi cu cea din domeniul insolvenţei şi o unificare a termenelor de platã a obligaţiilor cãtre bugete,
având în vedere necesitatea reglementãrii plãţii sumelor datorate cãtre bugete prin intermediul cardurilor bancare şi a cesiunii creanţelor fiscale ca mijloc de stingere a creanţelor fiscale pentru a atrage sume suplimentare la bugetul general consolidat,
având în vedere necesitatea de a fi reglementatã modalitatea de acordare a asistenţei şi îndrumãrii contribuabililor printr-o singurã instituţie,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:

1. La articolul 17, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile subordonate acesteia, precum şi compartimentele de specialitate ale autoritãţilor administraţiei publice locale sunt denumite în prezentul cod organe fiscale."

2. La articolul 32, dupã alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmãtorul cuprins:
"(4) Asistenţa şi îndrumarea contribuabililor privind aplicarea unitarã a prevederilor legislaţiei privind impozitele, taxele, contribuţiile sociale şi alte venituri bugetare administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã se realizeazã de cãtre aceasta şi de unitãţile sale subordonate, conform procedurii stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã."

3. La articolul 47, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Desfiinţarea totalã sau parţialã, potrivit legii, a actelor administrative fiscale prin care s-au stabilit creanţe fiscale principale atrage desfiinţarea totalã sau parţialã a actelor administrative prin care s-au stabilit creanţe fiscale accesorii aferente creanţelor principale anulate."

4. La articolul 60, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) În realizarea scopului prezentului cod, organele fiscale pot accesa on-line baza de date a instituţiilor prevãzute la alin. (1), pentru informaţiile stabilite pe bazã de protocol."

5. La articolul 78, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) Contribuabilii persoane juridice sau orice alte entitãţi fãrã personalitate juridicã ce nu îşi îndeplinesc obligaţiile declarative la douã termene de declarare consecutive şi cãrora, la cerere, nici nu li s-a aprobat de cãtre organul fiscal competent o mãsurã privind îndeplinirea obligaţiilor lor fiscale vor fi declaraţi inactivi, fiind aplicabile prevederile <>art. 11 alin. (1^1) şi (1^2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare."

6. La articolul 99, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Competenţa de exercitare a inspecţiei fiscale pentru Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale subordonate se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã. Organele de inspecţie fiscalã din aparatul central al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã au competenţã în efectuarea inspecţiei fiscale pe întregul teritoriu al ţãrii."

7. La articolul 105, alineatul (4) se abrogã.

8. La articolul 111, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) Pentru creanţele fiscale stabilite pe baza declaraţiilor fiscale cãrora li se aplicã prevederile art. 114 alin. (2^1) şi care au termenul de platã diferit de data de 25, acesta se înlocuieşte cu data de 25 a lunii prevãzute de actul normativ care le reglementeazã."

9. La articolul 111 alineatul (7), litera a) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"a) trimestrial, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare trimestrului, de cãtre contribuabilii persoane juridice plãtitoare de impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, asocierile fãrã personalitate juridicã constituite între persoane fizice, precum şi de cãtre persoanele fizice care au calitatea de angajator;".

10. La articolul 114, dupã alineatul (2^6) se introduce un nou alineat, alineatul (2^7), cu urmãtorul cuprins:
"(2^7) Prin excepţie de la alin. (2^2), în cazul în care debitorii beneficiazã de înlesniri la platã potrivit reglementãrilor legale în vigoare ori debitorii se aflã sub incidenţa <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare, sau debitorii se aflã în executare silitã şi efectueazã plãţi dupã comunicarea somaţiei, distribuirea sumelor achitate în contul unic se efectueazã de cãtre organul fiscal competent, potrivit ordinii prevãzute la art. 115 alin. (1) sau alin. (3) ori art. 169, dupã caz, indiferent de tipul de creanţã."

11. La articolul 114 alineatul (3), dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera c^1), cu urmãtorul cuprins:
"c^1) în cazul plãţilor efectuate prin intermediul cardurilor bancare, data la care a fost efectuatã tranzacţia, astfel cum este confirmatã prin procedura de autorizare a acesteia; procedura şi categoriile de impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului general consolidat care pot fi plãtite prin intermediul cardurilor bancare se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã."

12. La articolul 115 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) obligaţiile fiscale principale sau accesorii, în ordinea vechimii, cu excepţia cazului în care s-a început executarea silitã, când se aplicã prevederile art. 169 în mod corespunzãtor. În cazul stingerii creanţelor fiscale prin dare în platã se aplicã prevederile art. 175 alin. (4^1)."

13. La articolul 141, dupã alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmãtorul cuprins:
"(1^1) În titlul executoriu emis, potrivit legii, de organul de executare prevãzut la alin. (1) se înscriu toate creanţele fiscale neachitate la scadenţã, reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului general consolidat, precum şi accesoriile aferente acestora, stabilite în condiţiile legii."

14. La articolul 148, alineatul (5^1) se modificã si va avea urmãtorul cuprins:
"(5^1) În mãsura în care creanţele fiscale înscrise în titluri executorii se sting prin platã, prin poprire sau prin alte modalitãţi prevãzute de prezentul cod, sechestrele aplicate pe acele titluri asupra bunurilor, cu valoare mai micã sau egalã cu suma creanţelor fiscale astfel stinse, se ridicã, prin decizie întocmitã de organul de executare, în cel mult douã zile de la data stingerii."

15. La articolului 175, dupã alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu urmãtorul cuprins:
"(4^1) În cazul în care operaţiunea de transfer al proprietãţii bunurilor imobile prin dare în platã este taxabilã, cu valoarea stabilitã, potrivit legii, plus taxa pe valoarea adãugatã, se stinge cu prioritate taxa pe valoarea adãugatã aferentã operaţiunii de dare în platã."

16. Dupã articolul 175 se introduce un nou articol, articolul 175^1, cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 175^1
Cesiunea creanţelor fiscale administrate de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã
(1) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã poate cesiona creanţele fiscale pe care le administreazã, astfel cum acestea sunt individualizate prin titlurile de creanţã şi confirmate prin certificate de atestare fiscalã, emise pentru data stabilitã prin contractul de cesiune.
(2) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã nu poate cesiona creanţele fiscale principale şi accesorii pe care le administreazã pentru un preţ mai mic decât valoarea nominalã a acestora. În situaţia în care existã mai mulţi ofertanţi pentru preluarea creanţelor fiscale, cesiunea de creanţã se va realiza ca urmare a unei licitaţii organizate de cãtre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã.
(3) Cesionarul creanţei fiscale preia ca urmare a cesiunii de creanţã toate drepturile cedentului, cu excepţia celor conferite de calitatea de creditor bugetar.
(4) În situaţia în care Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã intenţioneazã sã cesioneze creanţele fiscale, notificã debitorul aspra intenţiei sale. Începând cu data de 1 a lunii urmãtore lunii în care s-a fãcut notificarea, pânã la data realizãrii cesiunii de creanţã, orice platã se considerã a fi efectuatã în contul creanţelor fiscale curente sau viitoare. În situaţia în care nu se realizeazã cesiunea de creanţã, debitorul va fi notificat asupra acestui fapt, prevederile art. 114 şi 115 aplicându-se în mod corespunzãtor.
(5) Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã are obligaţia de a rãspunde pentru existenţa creanţei stabilite prin certificatul de atestare fiscalã şi cuprinsã în contractul de cesiune de creanţã. Dupã semnarea contractului de cesiune, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã va fi descãrcatã de orice obligaţie de garanţie.
(6) În situaţia în care creanţa fiscalã care face obiectul cesiunii este contestatã, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã nu are nicio obligaţie de garanţie.
(7) Cesiunea creanţelor fiscale se poate realiza potrivit procedurii stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã."

17. La articolul 177, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
"(4) În situaţia în care organul fiscal din subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã deţine cel puţin 50% din valoarea totalã a creanţelor, Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã poate decide desemnarea unui administrator judiciar/lichidator, stabilindu-i şi remuneraţia. Confirmarea administratorului judiciar/lichidatorului desemnat de Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã de cãtre judecãtorul-sindic se va face în cadrul primei şedinţe, conform <>art. 11 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 85/2006 , cu modificãrile ulterioare.
(5) În dosarele în care organul fiscal deţine cel puţin 50% din valoarea totalã a creanţelor, acesta are dreptul sã verifice activitatea administratorului judiciar/lichidatorului şi sã îi solicite prezentarea documentelor referitoare la activitatea desfãşuratã şi onorariile încasate."

18. La articolul 209 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) contestaţiile care au ca obiect impozite, taxe, contribuţii, datorie vamalã, accesoriile acestora, al cãror cuantum este de 1.000.000 lei sau mai mare, cele formulate împotriva actelor emise de organe centrale, cele formulate de marii contribuabili care au ca obiect impozite, taxe, contribuţii, datorie vamalã, inclusiv accesoriile aferente acestora, indiferent de cuantum, şi cele formulate împotriva actelor de control financiar se soluţioneazã de cãtre Direcţia generalã de soluţionare a contestaţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã."

19. La articolul 220 alineatul (1), literele k) şi y) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"k) transportul de produse accizabile care nu sunt însoţite de documentul administrativ de însoţire a mãrfii - DAI - prevãzut la titlul VII din codul fiscal sau pentru care documentul este completat cu date incorecte ori incomplete referitoare la cantitate, cod NC sau mijlocul de transport, precum şi transportul de produse accizabile efectuat prin cisterne ori recipiente care nu poartã sigiliile supraveghetorului fiscal ori au sigilii deteriorate;
...............................................
y) comercializarea produselor accizabile într-un antrepozit fiscal în perioada în care autorizaţia a fost suspendatã, revocatã sau anulatã, fãrã acordul autoritãţii fiscale competente pentru valorificarea stocurilor de produse, acordat în condiţiile prevãzute de lege, precum şi nerespectarea prevederilor art. 178 alin. (3) din Codul fiscal."

20. La articolul 220 alineatul (2), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) confiscarea cisternelor, recipientelor şi a mijloacelor de transport utilizate în transportul produselor accizabile, în cazul prevãzut la alin. (1) lit. k);".

21. La articolul 220, dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 1.000 lei la 5.000 lei urmãtoarele fapte:
a) netransmiterea în termenul legal a documentului administrativ de însoţire a mãrfii cãtre autoritatea fiscalã competentã, la momentul expedierii produselor accizabile în regim suspensiv;
b) primirea produselor accizabile fãrã prezentarea documentului administrativ de însoţire a mãrfii la destinaţie, cu excepţia cazului în care prin lege se prevede altfel."

22. La articolului 227, alineatul (7) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Sistemul de acordare a stimulentelor pentru personalul din aparatul propriu al Ministerului Economiei şi Finanţelor şi al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, precum şi din unitãţile subordonate va fi stabilit similar sistemului de salarizare pentru personalul bugetar şi va fi aprobat prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã. Pânã la data aprobãrii ordinului, reglementãrile privind distribuirea fondului de stimulente rãmân aplicabile."

ART. II
(1) Prezenta ordonanţã de urgenţã intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia art. I pct. 9, care intrã în vigoare la 1 iulie 2008, şi a art. I pct. 19-21, care intrã în vigoare începând cu 1 aprilie 2008.
(2) Aplicarea prevederilor <>art. 83 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se suspendã pânã la 1 ianuarie 2010.
(3) Dispoziţiile art. I pct. 18 se aplicã tuturor contestaţiilor înregistrate la organele fiscale şi nesoluţionate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã.
ART. III
<>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezenta ordonanţã de urgenţã, se va republica, dupã aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouã numerotare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 27 februarie 2008.
Nr. 19.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016