Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere existenţa unor factori de naturã obiectivã care determinã imposibilitatea introducerii, respectiv eliberãrii şi utilizãrii cãrţilor electronice de identitate începând cu data de 1 ianuarie 2006, aşa dupã cum prevede <>Ordonanţa Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cãrţii electronice de identitate, republicatã, între care se numãrã: - actuala configuraţie a Sistemului naţional informatic de evidenţã a persoanelor, care nu permite implementarea unor proiecte de naturã sã asigure suportul tehnic necesar producerii, eliberãrii şi utilizãrii cãrţii electronice de identitate, în scopul generalizãrii acestei activitãţi la nivel naţional; - necesitatea reconfigurãrii sistemului informatic în consonanţã cu exigenţele europene, realizãrii compatibilitãţii depline între toate bazele de date privind documentele care conţin date cu caracter personal, eliberate în sistemul ghişeului unic, creşterii gradului de securizare şi siguranţã a emiterii documentelor de identitate, realizãrii premiselor logistice necesare actualizãrii on-line a Registrului naţional de evidenţã a persoanelor; - necesitatea realizãrii unei documentãri temeinice privind soluţiile cu aplicabilitate adoptate de statele din Spaţiul Schengen cu experienţã în domeniul de referinţã, care sã ţinã seama şi de recomandãrile Uniunii Europene privind emiterea centralizatã a documentelor ce conţin date cu caracter personal şi care sã aibã ca finalitate crearea unui instrument complex, de naturã a simplifica relaţia cetãţeanului cu autoritãţile şi de a face mai eficientã activitatea acestora din urmã, - efortul financiar pe care îl implicã un asemenea demers, care nu poate fi susţinut decât în contextul organizãrii unei licitaţii internaţionale şi finanţãrii operaţiunilor de cãtre câştigãtorul licitaţiei, cu recuperarea cheltuielilor pe mãsura emiterii documentelor, ţinând seama de importanţa adoptãrii unor reglementãri care sã asigure atât cadrul instituţional necesar, cât şi posibilitatea implementãrii soluţiilor tehnice optime, întrucât toate aceste elemente vizeazã interesul public şi constituie situaţii extraordinare, a cãror reglementare nu poate fi amânatã, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã, Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã. ARTICOL UNIC <>Ordonanţa Guvernului nr. 69/2002 privind regimul juridic al cãrţii electronice de identitate, republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 844 din 15 septembrie 2004, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Alineatul (1) al articolului 1 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 1. - (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2009, se introduce cartea electronicã de identitate." 2. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins: "Art. 3. - Cãrţile electronice de identitate se elibereazã începând cu data de 1 ianuarie 2009." 3. Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins: "(2) Asigurarea cu echipamente şi programe informatice a autoritãţilor şi instituţiilor publice se va realiza eşalonat, astfel: a) în municipiile reşedinţã de judeţ, pânã la data de 31 iulie 2010; b) în celelalte municipii şi oraşe, pânã la data de 31 decembrie 2011; c) în comune, pânã la data de 31 decembrie 2012." 4. Dupã articolul 7 se introduc douã noi articole, articolele 8 şi 9, cu urmãtorul cuprins: "Art. 8. - (1) Pentru confecţionarea cãrţii electronice de identitate se abiliteazã Secretariatul General al Guvernului, prin Regia Autonomã «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat», în calitate de producãtor, sã organizeze în colaborare cu Ministerul Administraţiei şi Internelor procedura de licitaţie, în conformitate cu prevederile legale privind achiziţiile publice. (2) Licitaţia se organizeazã, în condiţiile legii, în vederea desemnãrii unui furnizor unic care va asigura: a) confecţionarea centralizatã a cãrţilor electronice de identitate şi distribuirea lor cãtre serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor, în vederea eliberãrii acestora cãtre cetãţeni; b) dotarea serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor cu tehnica de calcul necesarã preluãrii datelor şi imaginii cetãţenilor, precum şi transmiterii electronice a conţinutului securizat, astfel generat; c) dotarea Centrului Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor cu tehnica de calcul necesarã administrãrii bazelor de date privind evidenţa persoanelor, precum şi transmiterii-recepţionãrii, în mod securizat, a informaţiilor aferente gestionãrii acestei baze de date. (3) Sumele necesare finanţãrii proiectului se asigurã de cãtre furnizorul declarat câştigãtor în urma licitaţiei şi se restituie de cãtre beneficiarii interni, pe mãsura emiterii cãrţilor electronice de identitate. Art. 9. - (1) Stabilirea şi actualizarea contravalorii cãrţii electronice de identitate se face de cãtre producãtor, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice. (2) Contravaloarea cãrţii electronice de identitate se încaseazã prin virament cãtre o unitate bancarã cu care Regia Autonomã «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat» a încheiat contracte în acest scop. (3) Cota-parte din contravaloarea cãrţii electronice de identitate, aferentã eliberãrii acesteia de cãtre serviciile publice comunitare de evidenţã a persoanelor, se vireazã acestora, în baza contractelor încheiate cu Regia Autonomã «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat»." PRIM-MINISTRU CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU Contrasemneazã:
────────────────
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Mihai Alexandru Voicu
Ministrul comunicaţiilor
şi tehnologiei informaţiei,
Zsolt Nagy
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu
Bucureşti, 21 decembrie 2005.
Nr. 188.
___________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.