Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 17 din 4 martie 2009  privind desfiintarea Cancelariei Primului-Ministru si stabilirea unor masuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 17 din 4 martie 2009 privind desfiintarea Cancelariei Primului-Ministru si stabilirea unor masuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 145 din 9 martie 2009

În prezent, aparatul de lucru al Guvernului este alcãtuit din Cancelaria Primului-Ministru, Secretariatul General al Guvernului, departamente şi alte asemenea structuri organizatorice cu atribuţii specifice stabilite prin hotãrâre a Guvernului.
Atât Cancelaria Primului-Ministru, cât şi Secretariatul General al Guvernului sunt structuri cu personalitate juridicã, organizate în cadrul aparatului de lucru al Guvernului. Aceastã modalitate de organizare s-a dovedit nefuncţionalã, existând paralelisme şi suprapuneri în unele domenii (coordonarea procesului politicilor publice, planificare strategicã), precum şi disjungerea, în mod nejustificat, a unor competenţe (calitatea de ordonator principal de credite, reprezentarea în faţa instanţelor judecãtoreşti etc.).
Aceste neconcordanţe au fost evidenţiate şi prin evaluãrile organizaţiilor internaţionale. Astfel, Raportul comprehensiv de monitorizare pe 2005 elaborat de Comisia Europeanã specificã faptul cã Secretariatul General al Guvernului şi Cancelaria Primului-Ministru, instituţii care alcãtuiesc centrul Guvernului, se confruntã cu existenţa unor suprapuneri în ceea ce priveşte atribuţiile şi funcţiile lor specifice. De asemenea, atât SIGMA (Support for Improvement in Governance and Management), cât şi Banca Mondialã au exprimat necesitatea reformãrii şi restructurãrii aparatului de lucru al Guvernului. O analizã a aparatului de lucru al Guvernului la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene a arãtat cã România este singurul stat care are centrul Guvernului format din douã instituţii distincte.
Pe de altã parte, Cancelaria Primului-Ministru a devenit, în scurt timp, o structurã cu multiple atribuţii, cu un mare numãr de personal, o structurã care coordoneazã o serie de autoritãţi şi agenţii aflate în subordinea Guvernului, dar care nu poate rãspunde rapid la multitudinea de probleme de pe agenda Guvernului, datoritã domeniului extins de competenţe care îi revine.
Având în vedere cã, în cea mai mare mãsurã, obiectivele de integrare sunt îndeplinite şi pentru a continua procesul de modernizare a administraţiei publice, în acest moment se impune luarea în considerare a unor mãsuri adecvate de reorganizare a aparatului de lucru al Guvernului de aşa manierã încât acesta sã reprezinte, cu adevãrat, începutul funcţionãrii unui aparat administrativ care sã fie atât performant, cât şi competitiv cu structurile din ţãrile membre ale Uniunii Europene, situaţie extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã. De asemenea, desfiinţarea Cancelariei Primului-Ministru rãspunde şi obiectivului Guvernului de restrângere a cheltuielilor bugetare în contextul crizei economice, fapt ce impune şi din acest punct de vedere urgenţa unei asemenea reglementãri.
Ţinând seama de faptul cã neadoptarea de mãsuri imediate, prin ordonanţã de urgenţã, ar conduce la reale dificultãţi în ceea ce priveşte o funcţionare optimã, la cel mai înalt nivel, a aparatului de lucru al Guvernului,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. I
<>Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 15, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) personalul din cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru;".
2. Articolul 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - Aparatul de lucru al Guvernului este alcãtuit din aparatul propriu de lucru al primului-ministru, Secretariatul General al Guvernului, departamente şi alte asemenea structuri organizatorice cu atribuţii specifice stabilite prin hotãrâre a Guvernului."
3. Articolul 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Aparatul propriu de lucru al primului-ministru este alcãtuit din:
a) cabinetul primului-ministru;
b) corpul secretarilor de stat şi consilierilor de stat ai primului-ministru;
c) registratura primului-ministru.
(2) Atribuţiile aparatului propriu de lucru al primului-ministru se stabilesc prin decizie a primului-ministru.
(3) Personalului prevãzut la alin. (1) nu i se aplicã prevederile legii privind Statutul funcţionarului public."
4. La articolul 22, alineatul (4) va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Guvernul aprobã proiectul bugetului propriu, care se include în bugetul de stat. Secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului. Secretariatul General al Guvernului are drept de iniţiativã legislativã pe domeniile aflate sub incidenţa atribuţiilor sale şi ale autoritãţilor şi instituţiilor publice aflate în subordinea sa ori a Guvernului."
ART. II
<>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor mãsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 99/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1 alineatul (1), literele a) şi b) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) aparatul propriu de lucru al primului-ministru, structurã fãrã personalitate juridicã, în subordinea directã a primului-ministru, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; în cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru îşi desfãşoarã activitatea unul sau mai mulţi secretari de stat şi consilieri de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru;
b) Secretariatul General al Guvernului, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea primului-ministru, condusã de un secretar general cu rang de ministru, ajutat de un secretar general adjunct cu rang de secretar de stat, precum şi, dupã caz, de unul sau mai mulţi secretari de stat, numiţi, respectiv eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru; secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului;".
2. La articolul 1, alineatul (2) va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Normele privind funcţionarea aparatului propriu de lucru al primului-ministru şi a aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului, inclusiv atribuţiile acestora, se stabilesc prin decizie a primului-ministru; normele privind funcţionarea aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului, inclusiv atribuţiile acestuia, se stabilesc la propunerea viceprim-ministrului."
3. La articolul 2, alineatul (1) va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Primul-ministru, printr-un consilier de stat, coordoneazã activitatea urmãtoarelor entitãţi:
a) Agenţia Naţionalã pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului; preşedintele agenţiei are calitatea de ordonator principal de credite;
b) Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii; inspectorul general de stat are calitate asimilatã celei de ordonator principal de credite bugetare în ceea ce priveşte actele de gestiune;
c) Agenţia Românã pentru Investiţii Strãine, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
d) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii;
e) Agenţia de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã, instituţie publicã autonomã, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii;
f) Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spãlãrii Banilor, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţat de la bugetul de stat; preşedintele oficiului are calitatea de ordonator principal de credite;
g) Comisia Naţionalã pentru Controlul Activitãţilor Nucleare, instituţie publicã de interes naţional, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã integral din venituri proprii;
h) Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
i) Agenţia Naţionalã Anti-Doping, instituţie publicã cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
j) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, finanţatã de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
k) Comisia Naţionalã de Acreditare a Spitalelor, instituţie publicã cu personalitate juridicã, finanţatã din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului."
ART. III
Articolul 1 din <>Ordonanţa Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publicã centralã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie 1998, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 760/2001 , cu modificãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - În sensul prezentei ordonanţe, prin demnitar din administraţia publicã centralã, denumit în continuare demnitar, se înţelege: primul-ministru, viceprim-ministrul, ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, secretarul general al Guvernului, secretarul general adjunct al Guvernului, secretarul de stat şi asimilatul acestuia din cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru, din cadrul aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului, Secretariatului General al Guvernului, Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul şi din cadrul ministerelor, precum şi conducãtorul organelor de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu rang de secretar de stat."
ART. IV
Alineatul (2) al articolului 3 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor mãsuri privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 706 din 29 decembrie 2000, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 255/2001 , cu modificãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului."
ART. V
Articolul 18 din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, aprobatã prin <>Legea nr. 98/2008 , cu modificãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) Secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului."
2. Dupã alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmãtorul cuprins:
"(2^1) Direcţiile, serviciile, birourile şi compartimentele din structura Secretariatului General al Guvernului deservesc şi aparatul propriu de lucru al primului-ministru."
ART. VI
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã teza finalã a alineatului (13) al articolului VII din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 3/2009 pentru modificarea şi completarea unor acte normative referitoare la organizarea şi funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 11 februarie 2009.
ART. VII
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Cancelaria Primului-Ministru, structurã cu personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, se desfiinţeazã.
ART. VIII
(1) Personalul Cancelariei Primului-Ministru, în limita atribuţiilor transferate, se preia, potrivit pregãtirii profesionale, în cadrul Secretariatului General al Guvernului şi aparatului propriu de lucru al primului-ministru, care preiau atribuţii corespunzãtoare celor din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, în limita numãrului de posturi aprobat pentru acestea.
(2) Pentru personalul Cancelariei Primului-Ministru care nu se încadreazã în prevederile alin. (1) se aplicã dispoziţiile legale în materia încetãrii raporturilor de muncã, respectiv de serviciu.
ART. IX
(1) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, deciziile primului-ministru se contrasemneazã de conducãtorul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Secretariatul General al Guvernului asigurã, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, organizarea sistemului pentru protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecţia informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificãrile ulterioare.
(3) Gestionarea şi întreţinerea sistemului informatic al instituţiilor şi structurilor care funcţioneazã în sediul Guvernului, precum şi al altor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se asigurã de Secretariatul General al Guvernului.
(4) Atribuţiile referitoare la asigurarea legãturii Guvernului cu autoritãţile administraţiei publice centrale cu privire la situaţiile de urgenţã şi evenimentele deosebite care trebuie cunoscute la nivel guvernamental se asigurã de Secretariatul General al Guvernului.
(5) Atribuţiile referitoare la monitorizarea, evaluarea şi derularea proiectelor şi programelor cu finanţare internaţionalã sau cu finanţare de la bugetul de stat se preiau şi se exercitã de Secretariatul General al Guvernului.
(6) Secretariatul General al Guvernului asigurã activitãţile referitoare la relaţiile internaţionale, înalţi reprezentanţi şi protocol.
(7) Pentru asigurarea şi coordonarea producerii integrate şi unitare a mesajului public guvernamental şi coordonarea rãspândirii informaţiilor publice prin toate mijloacele de comunicare, în cadrul Secretariatului General al Guvernului funcţioneazã Departamentul de comunicare şi al purtãtorului de cuvânt al Guvernului, condus de un secretar de stat, numit, respectiv eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru.
(8) Începând cu data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, prin decizie a primului-ministru se aprobã structura organizatoricã şi numãrul de posturi ale fiecãrei structuri din aparatul de lucru al Guvernului.
ART. X
(1) Secretariatul General al Guvernului preia, pe bazã de protocol de predare-primire, activul şi pasivul, patrimoniul, arhiva, litigiile în curs, programele, proiectele şi contractele aflate în derulare, dotãrile şi creditele bugetare aferente activitãţii fostei Cancelarii a Primului-Ministru.
(2) Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã în bugetul Secretariatului General al Guvernului şi în anexele la acesta modificãrile ce decurg din aplicarea prevederilor alin. (1), precum şi modificãrile ulterioare intervenite în structura de personal a aparatului de lucru al Guvernului, la propunerea Secretariatului General al Guvernului.
ART. XI
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, în cuprinsul actelor normative în vigoare, denumirea "Cancelaria Primului-Ministru" se înlocuieşte în mod corespunzãtor cu denumirea "aparatul propriu de lucru al primului-ministru" sau, dupã caz, cu denumirea "Secretariatul General al Guvernului", iar titulatura "şeful Cancelariei Primului-Ministru" cu titulatura "secretarul general al Guvernului".

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica

Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Cãtãlin Ovidiu Baba

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucureşti, 4 martie 2009.
Nr. 17.

----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016