Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 159 din 21 octombrie 1999  privind infiintarea Companiei Nationale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 159 din 21 octombrie 1999 privind infiintarea Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 515 din 25 octombrie 1999
În temeiul art. 114 alin. (4) din Constituţia României,

Guvernul României emite urmãtoarea ordonanta de urgenta:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A., denumita în cele ce urmeazã Loteria Romana, prin reorganizarea Regiei Autonome "Loteria Nationala", care se desfiinţeazã la data înmatriculãrii la oficiul registrului comerţului a Companiei Naţionale "Loteria Romana" - S.A.
(2) Loteria Romana este persoana juridicã romana, având forma juridicã de societate comercialã pe acţiuni cu capital integral de stat, care se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu statutul prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta ordonanta de urgenta.
(3) Loteria Romana funcţioneazã pe baza de gestiune economicã şi autonomie financiarã, având ca obiect activitãţi de interes public naţional, în scopul realizãrii cadrului organizat pentru desfãşurarea de jocuri de noroc admise de lege şi obţinerii de fonduri destinate finanţãrii unor obiective de interes public naţional.
ART. 2
Sediul Loteriei Romane este în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 9, sectorul 3. Sediul social poate fi schimbat pe baza hotãrârii adunãrii generale a actionarilor, cu îndeplinirea formalitãţilor cerute de lege.
ART. 3
(1) La înfiinţare Loteria Romana are în subordine unitãţi fãrã personalitate juridicã, care sunt prevãzute în anexa A la statut.
(2) Loteria Romana îşi constituie sucursale, reprezentante, centre de lucru, agenţii şi altele asemenea, în ţara şi în strãinãtate, unitãţi fãrã personalitate juridicã, înfiinţate prin hotãrâre a adunãrii generale a actionarilor.
ART. 4
(1) Patrimoniul Loteriei Romane se constituie prin preluarea integrala a patrimoniului fostei Regii Autonome "Loteria Nationala", conform bilanţului contabil la data de 30 iunie 1999. La data reorganizãrii Regia Autonomã "Loteria Nationala" nu are în administrare bunuri proprietate publica a statului de natura celor prevãzute la art. 135 alin. (4) din Constituţie.
(2) Loteria Romana este proprietara bunurilor aflate în patrimoniul Regiei Autonome "Loteria Nationala", cu excepţia bunurilor deţinute cu alt titlu.
(3) Celelalte bunuri aflate în administrarea Regiei Autonome "Loteria Nationala" trec în proprietatea Loteriei Romane la data înmatriculãrii acesteia la oficiul registrului comerţului.
(4) La data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta Loteria Romana preia toate drepturile şi obligaţiile Regiei Autonome "Loteria Nationala".
(5) Creditele contractate, cu garanţie guvernamentalã, de cãtre Regia Autonomã "Loteria Nationala" de la parteneri externi îşi menţin statutul juridic şi vor fi rambursate de cãtre Loteria Romana, Guvernul României garantand în continuare aceste credite în condiţiile iniţiale.
ART. 5
(1) Capitalul social al Loteriei Romane, la constituire, este de 106.943.550 mii lei, conform bilanţului contabil la data de 30 iunie 1999, şi este împãrţit în 2.138.871 acţiuni nominative în valoare nominalã de 50.000 lei.
(2) Acţiunile nominative ale Loteriei Romane sunt deţinute în totalitate şi în mod exclusiv de statul roman.
(3) Drepturile şi obligaţiile decurgând din calitatea de acţionar unic al statului roman se exercita de cãtre Ministerul Finanţelor.
ART. 6
(1) Loteria Romana are ca obiect principal de activitate elaborarea, organizarea, administrarea şi exploatarea jocurilor de noroc, executarea de produse loteristice, tiparituri şi lucrãri poligrafice, precum şi alte activitãţi stabilite prin statutul prevãzut în anexa la prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 7
(1) Loteriei Romane i se încredinţeazã, în calitate de unic organizator, pe întreg teritoriul tarii, organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc: loto, expres, pronosport, loz în plic şi "instant lottery" (conform obiectului sau de activitate).
(2) Loteria Romana poate organiza şi exploata jocuri de noroc, altele decât cele prevãzute la alin. (1).
(3) Loteria Romana poate organiza şi exploata, în asociere cu alte persoane juridice, jocuri de noroc, altele decât cele prevãzute la alin. (1) şi (2), numai pe baza de licenta obţinutã în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(4) Loteria Romana beneficiazã de licenta pentru jocurile de noroc desfãşurate în condiţiile alin. (1) şi (2), prin efectul prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 8
(1) Activitatea Loteriei Romane se va desfasura pe baza de buget propriu de venituri şi cheltuieli, aprobat potrivit legii.
(2) Loteria Romana este scutitã de plata taxei pe valoarea adãugatã pentru activitatea de jocuri de noroc.
(3) Profitul net va fi repartizat potrivit reglementãrilor legale în vigoare. Dividendele nete realizate se fac venit la bugetul de stat pentru finanţarea obiectivelor de interes public naţional.
ART. 9
(1) Periodic Loteria Romana poate sa organizeze jocuri de noroc în scopul constituirii fondurilor necesare pentru acţiuni şi obiective cu caracter umanitar.
(2) Sumele deduse şi vãrsate de Loteria Romana în condiţiile alin. (1) sunt deductibile la stabilirea bazei de calcul al impozitului pe profit, iar modificãrile rezultate nu vor influenta indicatorii de eficienta.
ART. 10
(1) Modificarea formei juridice a Loteriei Romane se poate face numai prin lege.
(2) Loteria Romana se poate dizolva în urmãtoarele cazuri:
a) imposibilitatea îndeplinirii obiectului sau de activitate;
b) deschiderea procedurii falimentului;
c) reducerea capitalului social cu 50%, dacã adunarea generalã extraordinarã a actionarilor nu hotãrãşte reconstituirea acestuia ori limitarea sa la valoarea rãmasã;
d) alte situaţii prevãzute de lege.
ART. 11
Personalul salariat al Regiei Autonome "Loteria Nationala" este preluat de cãtre Loteria Romana, înfiinţatã prin reorganizarea acesteia, fiind considerat transferat de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenta.
ART. 12
(1) Regia Autonomã "Loteria Nationala" va continua sa îşi desfãşoare activitatea pana la data înmatriculãrii la oficiul registrului comerţului a Loteriei Romane.
(2) La aceeaşi data se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 816 din 23 noiembrie 1994 privind organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome "Loteria Nationala", publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 350 din 19 decembrie 1994, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

ANEXA 1

STATUTUL
Companiei Naţionale "Loteria Romana" - S.A.

CAP. 1
Denumirea, forma juridicã, sediul, durata

ART. 1
Denumirea
(1) Denumirea societãţii comerciale este Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A.
(2) În toate actele, anunţurile, publicaţiile şi documentele emanând de la companie se va mentiona denumirea acesteia, precedatã sau urmatã de cuvintele "societate pe acţiuni" sau de initialele "S.A.", capitalul social, sediul, numãrul de înmatriculare în registrul comerţului şi de codul fiscal.
ART. 2
Forma juridicã
(1) Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. este persoana juridicã romana, având forma juridicã de societate comercialã pe acţiuni. Aceasta îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prezentul statut.
(2) Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. este societate comercialã de interes public naţional.
(3) Pentru Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. se va utiliza în continuare denumirea Loteria Romana.
ART. 3
Sediul social
(1) Sediul social al Loteriei Romane este în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 9, sectorul 3. Sediul social poate fi schimbat în alta localitate din România, pe baza hotãrârii adunãrii generale a actionarilor, cu îndeplinirea formalitãţilor prevãzute de lege.
(2) La data infiintarii Loteria Romana are în subordine unitãţile fãrã personalitate juridicã prevãzute în anexa A la statut.
(3) În structura unitãţilor prevãzute la alin. (2) funcţioneazã agenţiile "Loto-Prono", puncte de vânzare preluate de la fosta Regie Autonomã "Loteria Nationala".
(4) Loteria Romana poate infiinta sucursale, reprezentante, centre de lucru, agenţii, puncte de vânzare şi altele asemenea, în ţara şi în strãinãtate, unitãţi fãrã personalitate juridicã, şi le poate reorganiza pe cele existente prin hotãrâre a adunãrii generale a actionarilor, cu respectarea legislaţiei în vigoare.
ART. 4
Durata
Loteria Romana se constituie ca persoana juridicã cu durata nelimitatã, cu începere de la data înmatriculãrii în registrul comerţului.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate

ART. 5
Scopul
Loteria Romana desfãşoarã activitate de interes public naţional în domeniul jocurilor de noroc, în scopul realizãrii cadrului organizat pentru satisfacerea cererii naturale de joc în rândul populaţiei şi crearea fondurilor necesare finanţãrii obiectivelor de interes public naţional.
ART. 6
Obiectul de activitate
Loteria Romana are ca obiect de activitate:
A. Jocuri de noroc:
a) organizarea şi exploatarea exclusiva, în calitate de unic organizator pe întreg teritoriul tarii, a jocurilor de noroc tip loto, expres, pronosport, loz în plic şi "instant lottery";
b) organizarea şi exploatarea, singura sau în asociere cu alte persoane juridice, de jocuri de noroc, altele decât cele prevãzute la lit. a), cu taxa de participare la joc în lei sau în valuta;
c) elaborarea, implementarea, organizarea şi exploatarea de noi jocuri de noroc;
d) elaborarea regulamentelor de organizare şi administrare a jocurilor de noroc pe care le organizeazã şi le exploateazã;
e) producerea, depozitarea, comercializarea şi transportul produselor loteristice atât prin reţeaua proprie, cat şi prin alte unitãţi;
f) colectarea mizelor, stabilirea fondului de câştiguri şi a premiilor, precum şi efectuarea/ordonanţarea operaţiunilor de plata a câştigurilor.
B. Activitãţi conexe şi adiacente celor prevãzute la lit. A, precum şi alte activitãţi:
a) editare şi tipãrire;
b) operaţiuni de comerţ interior şi exterior, inclusiv difuzarea publicaţiilor;
c) servicii informatice, activitate de software de baza şi aplicativa pentru calculatoare şi reţele de calculatoare;
d) realizarea investiţiilor pentru dezvoltãri, modernizãri, automatizãri şi retehnologizari;
f) realizarea de studii de marketing şi sondaje în legatura cu obiectul de activitate;
g) servicii de reclama şi publicitate, organizarea de expoziţii, simpozioane şi schimburi de experienta;
h) activitãţi financiare, consultanţa, leasing, management şi de reprezentare în nume propriu sau în asociere;
i) dezvoltarea şi eficientizarea reţelei proprii de vânzare şi a reţelei mandatare de agenţii pe întreg teritoriul tarii, inclusiv prin prestãri de servicii şi închirieri de spaţii;
j) gestionarea titlurilor de proprietate intelectualã preluate de la fosta Regie Autonomã "Loteria Nationala", precum şi a celor pentru care dobândeşte protecţie, conform legislaţiei în vigoare;
k) participarea, inclusiv ca membru, la organizaţiile europene şi internaţionale cu caracter profesional, la congresele, conferinţele şi la intreaga activitate a acestora, precum şi colaborarea cu entitãţi juridice similare din strãinãtate în problemele specifice activitãţii din domeniul jocurilor de noroc;
l) orice alte activitãţi şi servicii legate direct sau indirect de obiectul de activitate.

CAP. 3
Capitalul social şi acţiunile

ART. 7
Capitalul social şi acţiunile
(1) Capitalul social iniţial al Loteriei Romane se constituie prin preluarea activului patrimonial al Regiei Autonome "Loteria Nationala" în baza bilanţului contabil la data de 30 iunie 1999 şi este în suma totalã de 106.943.550 mii lei, împãrţit în 2.138.871 acţiuni nominative, fiecare acţiune în valoare nominalã de 50.000 lei.
(2) Acţiunile Loteriei Romane sunt deţinute în totalitate şi în mod exclusiv de statul roman şi sunt emise în forma dematerializatã, prin înscriere în cont.
(3) Drepturile şi obligaţiile decurgând din calitatea de acţionar unic a statului roman se exercita de cãtre Ministerul Finanţelor.
(4) Reprezentanţii statului în adunarea generalã a actionarilor se numesc prin ordin al ministrului finanţelor.
ART. 8
Majorarea sau reducerea capitalului social
Capitalul social poate fi majorat sau redus pe baza hotãrârii adunãrii generale a actionarilor, în condiţiile şi cu respectarea procedurii prevãzute de lege.

CAP. 4
Conducerea şi administrarea Loteriei Romane

ART. 9
Adunarea generalã a actionarilor
(1) Adunarea generalã a actionarilor este organul de conducere al Loteriei Romane care decide asupra activitãţii acesteia şi asupra politicii economice. Reprezentanţii statului în adunarea generalã a actionarilor sunt în numãr de trei şi sunt numiţi prin ordin al ministrului finanţelor.
(2) Adunarea generalã ordinarã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) analizeazã, aproba sau modifica bilanţul contabil dupã ascultarea raportului consiliului de administraţie şi al cenzorilor;
b) numeşte şi revoca membrii consiliului de administraţie şi le stabileşte remuneraţia;
c) numeşte cenzorii, le fixeazã remuneraţia şi numeşte cenzorii supleanţi;
d) aproba bugetul de venituri şi cheltuieli şi, dupã caz, programul de activitate pe exerciţiul financiar urmãtor;
e) aproba nivelul fondului de rezerva statutar;
f) aproba regulamentele jocurilor de noroc pentru care Loteria Romana beneficiazã de licenta conform art. 7 alin. (4) şi ale celor organizate conform art. 9 din ordonanta;
g) aproba regulamentele jocurilor de noroc organizate de Loteria Romana conform art. 7 alin. (3) din ordonanta, cu avizul prealabil al Comisiei de autorizare a jocurilor de noroc;
h) alte atribuţii prevãzute de lege.
(3) Pentru validitatea deliberãrilor adunãrii generale ordinare a actionarilor este necesarã prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor acesteia, iar hotãrârile se iau cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(4) Dacã adunarea generalã ordinarã a actionarilor nu poate lucra din cauza neîndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (3), adunarea generalã care se va întruni dupã a doua convocare poate sa delibereze asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi a primei adunãri generale, oricare ar fi numãrul membrilor prezenţi, cu majoritate.
(5) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor are urmãtoarele atribuţii principale:
a) aproba mutarea sediului Loteriei Romane;
b) aproba înfiinţarea, reorganizarea ori desfiinţarea unitãţilor fãrã personalitate juridicã din subordinea Loteriei Romane;
c) aproba modificarea obiectului de activitate al Loteriei Romane;
d) aproba majorarea capitalului social şi condiţiile efectuãrii acesteia;
e) aproba reducerea capitalului social sau reîntregirea lui;
f) aproba participarea la constituirea de noi societãţi sau de asocieri;
g) aproba reevaluarea patrimoniului potrivit legii;
h) aproba încheierea de acte juridice prin care Loteria Romana dobândeşte, înstrãineazã, închiriazã, schimba sau constituie în garanţie bunuri aflate în patrimoniul sau, a cãror valoare depãşeşte jumãtate din valoarea contabila a activelor acesteia la data încheierii actului juridic respectiv.
(6) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va putea delega consiliului de administraţie exerciţiul atribuţiilor sale prevãzute la lit. a)-f).
(7) Pentru validitatea deliberãrilor adunãrii generale extraordinare a actionarilor este necesarã prezenta a trei pãtrimi din numãrul membrilor acesteia, iar hotãrârile se iau cu votul majoritãţii membrilor prezenţi.
(8) Dacã adunarea generalã extraordinarã a actionarilor nu poate lucra din cauza neîndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (7), adunarea generalã care se va întruni dupã a doua convocare poate sa delibereze asupra problemelor înscrise pe ordinea de zi a adunãrii generale, oricare ar fi numãrul membrilor prezenţi, cu majoritate.
ART. 10
Convocarea adunãrii generale a actionarilor
(1) Adunãrile generale ordinare ale actionarilor au loc cel puţin o data pe an, la doua luni de la încheierea exerciţiului financiar, pentru examinarea bilanţului contabil şi a contului de profit şi pierderi pe anul precedent şi pentru stabilirea programului de activitate şi a bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul în curs.
(2) Adunarea generalã extraordinarã a actionarilor va fi convocatã de preşedintele consiliului de administraţie ori de câte ori este cazul, în conformitate cu dispoziţiile prezentului statut.
(3) Convocarea trebuie sa cuprindã data, locul şi ora ţinerii adunãrii generale a actionarilor, ordinea de zi, cu menţionarea explicita a tuturor problemelor care vor fi puse în discuţie, şi, dacã este cazul, textul integral al propunerilor referitoare la modificarea statutului. Convocarea va fi expediatã pe adresa Ministerului Finanţelor cu cel puţin 15 zile înainte de data prevãzutã pentru desfãşurarea lucrãrilor adunãrii generale a actionarilor.
(4) Adunarea generalã a actionarilor poate lua hotãrâri şi fãrã îndeplinirea formalitãţilor prevãzute pentru convocare, cu respectarea tuturor prevederilor legale şi ale prezentului statut, pentru validitatea hotãrârilor adoptate.
(5) Şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor vor putea avea loc la sediul Loteriei Romane sau în orice alt loc menţionat în convocare.
ART. 11
Organizarea adunãrii generale a actionarilor
(1) Şedinţele adunãrilor generale ale actionarilor sunt conduse de preşedintele consiliului de administraţie sau, în lipsa acestuia, de cãtre persoana desemnatã pentru a-l înlocui. Preşedintele numeşte un secretar pentru îndeplinirea formalitãţilor cerute de lege.
(2) Cu ocazia adunãrilor generale ale actionarilor sunt întocmite procese-verbale într-un registru special, ţinut prin grija consiliului de administraţie.
(3) Procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor trebuie sa conţinã menţiuni privind formalitãţile de convocare, locul, ora, data şedinţei, reprezentanţii acţionarului unic, rezumatul problemelor puse în discuţie şi deciziile luate. Documentele referitoare la acestea, precum şi procura specialã, dacã este cazul, vor constitui anexe la procesul-verbal de şedinţa.
(4) Procesul-verbal se va semna de cãtre preşedintele de şedinţa şi de cãtre secretarul adunãrii generale a actionarilor, desemnat pentru întocmirea acestuia.
ART. 12
Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor
(1) Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor se vor depune, în situaţiile prevãzute de lege, în termen de 15 zile de la adoptare, în extras, la oficiul registrului comerţului, în vederea mentionarii lor în registru.
(2) În cazul adoptãrii unor hotãrâri de modificare a prezentului statut se va publica numai actul adiţional, întocmit pe baza procesului-verbal al adunãrii generale a actionarilor, care va cuprinde textul integral al prevederilor modificate.
(3) Hotãrârile adunãrilor generale ale actionarilor nu vor putea fi executate înainte de aducerea la îndeplinire a acestor formalitãţi şi, dupã caz, a oricãror alte cerinţe prevãzute de lege.
ART. 13
Consiliul de administraţie
(1) Loteria Romana este condusã de consiliul de administraţie compus din 5 membri, persoane fizice de cetãţenie romana, domiciliate în România, dintre care unul este desemnat prin ordin al ministrului finanţelor şi îndeplineşte funcţia de preşedinte.
(2) Membrii consiliului de administraţie sunt numiţi pentru o perioada de 4 ani, cu posibilitatea reinvestirii lor pe perioade având aceeaşi durata.
(3) Consiliul de administraţie se întruneşte la sediul Loteriei Romane, lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui.
(4) Consiliul de administraţie este prezidat de preşedinte sau de persoana desemnatã de acesta. Preşedintele numeşte un secretar fie dintre membrii consiliului, fie din afarã acestuia.
(5) Pentru valabilitatea deciziilor este necesarã prezenta a cel puţin jumãtate plus unul din numãrul membrilor consiliului de administraţie, iar deciziile se iau cu majoritatea voturilor. În caz de divergenta, preşedintele consiliului de administraţie are drept de veto, iar problema aflatã în divergenta este supusã spre analiza adunãrii generale a actionarilor.
(6) Dezbaterile consiliului de administraţie au loc conform ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comunicat de cãtre preşedinte. Acestea se consemneazã într-un proces-verbal al şedinţei, care se scrie într-un registru sigilat şi parafat de preşedintele consiliului de administraţie. Procesul-verbal se semneazã de cãtre membrii prezenţi şi de secretar.
(7) Consiliul de administraţie poate delega unuia sau mai multor membri ai sãi unele împuterniciri pe probleme limitate şi poate, de asemenea, recurge la specialişti pentru expertizarea anumitor probleme.
ART. 14
Preşedintele consiliului de administraţie
(1) Preşedintele consiliului de administraţie îndeplineşte şi funcţia de director general al Loteriei Romane.
(2) Preşedintele consiliului de administraţie reprezintã Loteria Romana în relaţiile cu terţii şi este reprezentantul acesteia în organizaţiile europene şi internaţionale loteristice. El poate desemna o alta persoana în acest scop, fixând durata şi limitele mandatului acordat.
(3) Preşedintele consiliului de administraţie va prezenta semestrial sau ori de câte ori se solicita de cãtre ministrul finanţelor situaţia economico-financiarã a Loteriei Romane, stadiul realizãrii obiectivelor şi criteriilor de performanta, precum şi alte documentaţii solicitate, vizate şi certificate de cenzori, dupã caz.
ART. 15
Atribuţiile consiliului de administraţie
Atribuţiile consiliului de administraţie sunt urmãtoarele:
a) aproba organigrama Loteriei Romane;
b) valideazã numirea de cãtre preşedintele sau a directorilor executivi ai Loteriei Romane;
c) aduce la îndeplinire hotãrârile adunãrii generale a actionarilor;
d) asigura gestiunea şi coordonarea activitãţii Loteriei Romane;
e) negociaza contractul colectiv de munca împreunã cu reprezentanţii salariaţilor;
f) emite decizii cu caracter obligatoriu pentru celelalte structuri ale Loteriei Romane;
g) pregãteşte documentaţia necesarã desfãşurãrii adunãrilor generale ale actionarilor;
h) prezintã adunãrii generale a actionarilor situaţia economicã şi financiarã a Loteriei Romane, precum şi raportul de activitate pe fiecare an;
i) aproba regulamentul de organizare a Loteriei Romane, a sucursalelor şi a celorlalte structuri ale acesteia;
j) supune analizei adunãrii generale a actionarilor bilanţul contabil anual, contul de profit şi pierderi şi proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli necesar activitãţii Loteriei Romane;
k) aproba sau propune spre aprobare investiţiile ce urmeazã a se realiza de cãtre Loteria Romana în condiţiile legilor în vigoare;
l) aproba constituirea şi folosirea fondurilor de rezerva speciale;
m) îşi da acordul pentru vânzarea sau achiziţionarea de imobile, în condiţiile legii;
n) îndeplineşte orice alte atribuţii şi are competentele care rezulta din lege sau din hotãrârile adunãrii generale a actionarilor.
ART. 16
Conducerea operativã
(1) Conducerea operativã a Loteriei Romane este asigurata de cãtre directorul general, preşedinte al consiliului de administraţie, împreunã cu directorii executivi numiţi de cãtre acesta şi validati de cãtre consiliul de administraţie.
(2) Directorii executivi sunt salariaţi ai Loteriei Romane, revocarea acestora constituind cauza de încetare a contractului lor individual de munca. Directorii executivi nu pot fi membri ai consiliului de administraţie.

CAP. 5
Gestiunea

ART. 17
Cenzorii
(1) Gestiunea Loteriei Romane este controlatã de 3 cenzori şi 3 cenzori supleanţi. Adunarea generalã a actionarilor poate numi un cenzor extern independent, persoana juridicã, în condiţiile legii.
(2) Cenzorii şi cenzorii supleanţi vor fi numiţi de cãtre adunarea generalã a actionarilor, potrivit legii.
(3) Cenzorii şi cenzorii supleanţi sunt numiţi pe o perioada de 2 ani şi pot fi realeşi.
(4) În exercitarea atribuţiilor lor de control cenzorii au dreptul sa li se punã la dispoziţie documentele privind situaţia economico-financiarã a Loteriei Romane.
ART. 18
Obligaţiile cenzorilor
(1) Cenzorii au urmãtoarele obligaţii principale:
a) verifica activitatea companiei şi a unitãţilor subordonate;
b) verifica bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi din punct de vedere al legalitãţii şi al concordanţei lor cu registrele companiei, regularitatea acestora din urma, precum şi dacã evaluarea patrimoniului s-a fãcut în conformitate cu regulile stabilite pentru întocmirea bilanţului contabil;
c) întocmesc şi prezintã anual adunãrii generale a actionarilor un raport amãnunţit cuprinzând rezultatele verificãrilor întreprinse în exercitarea atribuţiilor prevãzute la lit. b) şi propunerile lor referitoare la bilanţul contabil;
d) inspecteaza lunar, inopinat, casa şi verifica existenta titlurilor sau a valorilor, proprietate a Loteriei Romane sau primite în gaj, cauţiune sau depozit;
e) convoacã adunarea generalã a actionarilor în cazul în care nu a fost convocatã de cãtre consiliul de administraţie;
f) iau parte la adunãrile generale ordinare şi extraordinare ale actionarilor, fãrã drept de vot, putând sa determine inserarea în ordinea de zi a propunerilor pe care le considera necesare şi aduc la cunostinta neregulile din administraţie şi încãlcãrile prevederilor statutare şi legale mai importante, constatate în urma verificãrilor;
g) supravegheazã aducerea la îndeplinire de cãtre consiliul de administraţie sau, dupã caz, de cãtre lichidatori a dispoziţiilor legii şi ale prezentului statut;
h) îndeplinesc orice alte obligaţii prevãzute de lege şi de prezentul statut.
(2) Cenzorii îşi vor îndeplini obligaţiile împreunã ori separat, potrivit legii.

CAP. 6
Activitatea

ART. 19
Exerciţiul financiar
Exerciţiul financiar începe la 1 ianuarie şi se încheie la 31 decembrie ale fiecãrui an, cu excepţia primului exerciţiu financiar care începe la data constituirii Loteriei Romane.
ART. 20
Amortizarea mijloacelor fixe
Amortizarea activelor corporale şi necorporale din patrimoniul Loteriei Romane se va calcula potrivit regimului de amortizare stabilit de cãtre consiliul de administraţie, în conformitate cu prevederile legale.
ART. 21
Evidenta contabila
(1) Sumele vãrsate de Loteria Romana ca urmare a organizãrii periodice de jocuri de noroc pentru finanţarea unor acţiuni şi obiective cu caracter umanitar sunt deductibile la stabilirea bazei de calcul al impozitului pe profit, iar modificãrile rezultate nu vor influenta indicatorii de eficienta. Sumele percepute pentru participarea la jocurile de noroc organizate de Loteria Romana sunt scutite de plata impozitelor, taxelor şi a altor contribuţii de orice fel.
(2) Loteria Romana va organiza şi va conduce contabilitatea în conformitate cu prevederile legale şi va întocmi bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, cu respectarea normelor metodologice elaborate de cãtre Ministerul Finanţelor.
(3) În termen de 15 zile de la data aprobãrii de cãtre adunarea generalã a actionarilor, o copie de pe bilanţul contabil, împreunã cu contul de profit şi pierderi, raportul consiliului de administraţie, raportul cenzorilor şi procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor se vor depune la administraţia financiarã competenta. Dupã vizarea bilanţului contabil de cãtre administraţia financiarã documentele menţionate mai sus se vor depune la oficiul registrului comerţului şi la Ministerul Finanţelor.
ART. 22
Registrele
Loteria Romana va tine, prin grija consiliului de administraţie şi, respectiv, a cenzorilor, toate registrele prevãzute de lege.

CAP. 7
Modificarea formei juridice, dizolvarea şi lichidarea

ART. 23
Modificarea formei juridice
Modificarea formei juridice a Loteriei Romane se poate face numai prin lege.
ART. 24
Dizolvarea
Loteria Romana va fi dizolvatã în urmãtoarele cazuri:
a) imposibilitatea îndeplinirii obiectului sau de activitate;
b) deschiderea procedurii falimentului;
c) reducerea capitalului social cu 50%, dacã adunarea generalã extraordinarã a actionarilor nu hotãrãşte reconstituirea acestuia ori limitarea sa la valoarea rãmasã;
d) alte situaţii prevãzute de lege.
ART. 25
Falimentul
(1) În caz de dizolvare a Loteriei Romane, adunarea generalã a actionarilor ori, dupã caz, instanta de judecata va decide lichidarea administrativã sau falimentul.
(2) Falimentul Loteriei Romane şi repartizarea activului social se vor realiza în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. 8
Litigii

ART. 26
Soluţionarea litigiilor
(1) Toate litigiile nãscute în legatura cu interpretarea şi aplicarea prevederilor prezentului statut, în mãsura în care nu vor fi rezolvate pe cale amiabila, se vor soluţiona de cãtre instanţele judecãtoreşti competente din România.
(2) Litigiile de orice fel apãrute între Loteria Romana şi persoane fizice sau juridice sunt de competenta instanţelor judecãtoreşti de drept comun. Pãrţile pot alege şi calea arbitralã.

CAP. 9
Dispoziţii finale

ART. 27
Prevederile prezentului statut se completeazã cu dispoziţiile legale în vigoare aplicabile activitãţilor desfãşurate de Loteria Romana.

ANEXA A
-------
la statut
---------



LISTA
cuprinzând unitãţile fãrã personalitate juridicã din structura Companiei Naţionale "Loteria Romana" - S.A.

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Unitatea Sediul
(localitatea) Adresa
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Sucursala zonala Braşov Braşov Str. Armata Romana nr. 35
2. Sucursala zonala Bucureşti Bucureşti Calea Victoriei nr. 20, sectorul
3
3. Sucursala zonala Cluj Cluj-Napoca Str. Ceahlau nr. 69
4. Sucursala zonala Constanta Constanta Str. Fagetului nr. 165
5. Sucursala zonala Craiova Craiova Str. Alexandru Ioan Cuza bl. C
6. Sucursala zonala Galaţi Galaţi Str. Traian bl. A10
7. Sucursala zonala Iaşi Iaşi Str. Costache Negri nr. 35, bl.
A1
8. Sucursala zonala Ploiesti Ploiesti Str. Republicii nr. 16
9. Sucursala zonala Timişoara Timişoara Bd Tache Ionescu nr. 30
10. Centrul de lucru Alba Alba Iulia Piata Iuliu Maniu nr. 11
11. Centrul de lucru Arad Arad Bd Revoluţiei nr. 49-53
12. Centrul de lucru Arges Pitesti Str. Maior Sonta bl. E3b
13. Centrul de lucru Bacau Bacau Str. Mihai Viteazul nr. 4
14. Centrul de lucru Bihor Oradea Str. G. Costadoru nr. 2
15. Centrul de lucru
Bistrita-Nasaud Bistrita Str. Mihai Eminescu nr. 16
16. Centrul de lucru Botosani Botosani Str. Marchian bl. G3
17. Centrul de lucru Brãila Brãila Str. Calarasilor nr. 54, bl. 10
18. Centrul de lucru Buzau Buzau Bd Unirii bl. 9E
19. Centrul de lucru
Caras-Severin Resita Piata 1 Decembrie 1918 bl. 26
20. Centrul de lucru Calarasi Calarasi Str. 1 Decembrie 1918 bloc
Flora, parter
21. Centrul de lucru Covasna Sfantu Piata Mihai Viteazul nr. 1
Gheorghe
22. Centrul de lucru Dambovita Targoviste Str. Rapsodiei bl. C15
23. Centrul de lucru Giurgiu Giurgiu Str. Bucureşti bl. 104A
24. Centrul de lucru Gorj Targu Jiu Str. Victoriei bl. 1
25. Centrul de lucru Harghita Miercurea- Str. Libertãţii nr. 12
Ciuc
26. Centrul de lucru Hunedoara Deva Str. Decebal bl. 1A, plomba A5
27. Centrul de lucru Ialomita Slobozia Str. Chimiei bl. D3
28. Centrul de lucru Maramures Baia Mare Str. Bucureşti nr. 23A
29. Centrul de lucru Mehedinti Drobeta-Turnu Str. Smardan nr. 26
Severin
30. Centrul de lucru Mures Targu Mures Str. 1 Decembrie 1918 nr. 9
31. Centrul de lucru Neamt Piatra-Neamt Str. Mihai Eminescu nr. 37 bis
32. Centrul de lucru Olt Slatina Piata Garii bl. 11
33. Centrul de lucru Satu Mare Satu Mare Str. Avantului nr. 6
34. Centrul de lucru Salaj Zalau Str. Unirii nr. 16
35. Centrul de lucru Sibiu Sibiu Piata Mica nr. 5
36. Centrul de lucru Suceava Suceava Str. Dornelor
37. Centrul de lucru Teleorman Alexandria Str. Ion Creanga nr. 56
38. Centrul de lucru Tulcea Tulcea Str. Babadag bl. 3
39. Centrul de lucru Vaslui Vaslui Str. Ştefan cel Mare nr. 75, bl.
A
40. Centrul de lucru Valcea Ramnicu Str. Stirbei Voda bl. V2
Valcea
41. Centrul de lucru Vrancea Focsani Str. Unirii bl. B
42. Unitatea poligrafica Bucureşti Str. Ing. Anghel Saligny nr. 2,
sectorul 5
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016