Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANTA DE URGENTA nr. 133 din 21 decembrie 2006  privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Afaceri Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDONANTA DE URGENTA nr. 133 din 21 decembrie 2006 privind infiintarea, organizarea si functionarea Departamentului pentru Afaceri Europene

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.042 din 28 decembrie 2006

Având în vedere faptul cã, de la data aderãrii la Uniunea Europeanã, România va participa la procesul de decizie comunitar, ceea ce impune ca, la nivelul Guvernului, sã existe o structurã care sã coordoneze procesul de formare a poziţiei naţionale în problematica afacerilor europene şi sã garanteze îndeplinirea obligaţiilor României ce izvorãsc din statutul de stat membru al Uniunii Europene şi care sã fie funcţionalã la data de 1 ianuarie 2007,
ţinând seama de faptul cã neadoptarea de mãsuri imediate, prin ordonanţã de urgenţã, ar conduce la reale dificultãţi în ceea ce priveşte o funcţionare optimã a Guvernului României în relaţia cu structurile comunitare,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta ordonanţã de urgenţã.

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Departamentul pentru Afaceri Europene, ca structurã cu personalitate juridicã, în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, subordonatã primului-ministru, responsabilã cu coordonarea la nivel naţional a afacerilor europene, prin preluarea activitãţii, posturilor şi personalului Secretariatului permanent pentru afaceri europene din cadrul Cancelariei Primului-Ministru şi a activitãţii, posturilor şi personalului Direcţiei generale evaluare şi pregãtire pentru aderare şi Direcţiei generale armonizare cu acquis-ul comunitar din cadrul Ministerului Integrãrii Europene, începând cu 1 ianuarie 2007.
(2) Sediul Departamentului pentru Afaceri Europene este în Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
(1) Departamentul pentru Afaceri Europene, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe, coordoneazã procesul de gestionare a ansamblului afacerilor europene.
(2) Departamentul pentru Afaceri Europene are ca principal obiect de activitate coordonarea procesului de formulare a politicilor şi strategiilor din domeniul afacerilor europene, inclusiv pregãtirea poziţiei coerente şi unitare a României în cadrul structurilor comunitare.
(3) În scopul asigurãrii coordonãrii interministeriale a procesului de formulare a politicilor şi strategiilor din domeniul afacerilor europene, prin hotãrâre a Guvernului se constituie un Comitet de coordonare a afacerilor europene, organism de lucru fãrã personalitate juridicã şi cu caracter decizional, aflat în coordonarea Departamentului pentru Afaceri Europene.
ART. 3
(1) Departamentul pentru Afaceri Europene are urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã, monitorizeazã şi sprijinã îndeplinirea obligaţiilor care decurg din prevederile Tratatului de aderare a României la Uniunea Europeanã, a celorlalte angajamente rezultate din procesul negocierilor de aderare la Uniunea Europeanã, precum şi a strategiilor şi programelor naţionale adoptate în contextul politicilor Uniunii Europene;
b) realizeazã coordonarea interministerialã în vederea elaborãrii poziţiilor României pe problematica afacerilor europene, scop în care:
1. asigurã coerenţa intersectorialã a poziţiilor naţionale pentru tematicile europene;
2. examineazã şi avizeazã poziţiile care vor fi exprimate de România în cadrul Consiliului Uniunii Europene, inclusiv mandatele generale aprobate de Guvern şi adresate Consiliului Uniunii Europene, Comitetului Reprezentanţilor Permanenţi (COREPER) şi grupurilor de lucru ale Consiliului;
3. conduce reuniunile sãptãmânale de coordonare ale Comitetului de Coordonare a Afacerilor Europene, denumit în continuare Comitetul de Coordonare;
4. participã la reuniunile grupurilor de experţi constituite pe problematici specifice;
5. supune dezbaterii Comitetului de Coordonare aspectele aflate în divergenţã între ministere şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi nesoluţionate la nivelul grupurilor de experţi;
6. prezintã primului-ministru şi Guvernului propuneri pentru soluţionarea divergenţelor rãmase nerezolvate la nivelul Comitetului de Coordonare;
7. asigurã cã toate instituţiile competente participã la procesul de elaborare şi formulare a poziţiilor României;
8. urmãreşte transmiterea, în timp util, de cãtre Ministerul Afacerilor Externe, a deciziilor luate prin procedurile de coordonare interministerialã, sub formã de instrucţiuni, la Reprezentanţa permanentã a României pe lângã Uniunea Europeanã;
9. organizeazã registrul poziţiilor naţionale elaborate şi transmise cu privire la proiectele de acte normative comunitare;
10. monitorizeazã participarea reprezentanţilor României la comitetele şi grupurile de lucru ale Consiliului Uniunii Europene şi Comisiei Europene;
c) coordoneazã, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe, elaborarea documentelor necesare pentru participarea la reuniunile Consiliului European;
d) coordoneazã procesul de notificare electronicã a legislaţiei naţionale care transpune acquis-ul comunitar cãtre Comisia Europeanã şi informeazã Comisia Europeanã cu privire la mãsurile luate pentru aplicarea directivelor comunitare;
e) asigurã coordonarea interministerialã în vederea transpunerii directivelor comunitare şi a deciziilor-cadru;
f) coordoneazã procesul de evaluare a gradului de compatibilitate a legislaţiei naţionale în vigoare cu actele normative comunitare şi formuleazã propuneri în vederea accelerãrii procesului de transpunere şi implementare;
g) avizeazã, în mod obligatoriu, proiectele de acte normative care urmãresc transpunerea în legislaţia naţionalã a actelor normative comunitare şi le examineazã, sub aspectul compatibilitãţii cu reglementãrile comunitare, la solicitarea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, propunerile legislative, în vederea formulãrii punctului de vedere al Guvernului asupra acestora;
h) asigurã informarea Parlamentului României, a autoritãţilor centrale, locale şi a structurilor asociative ale autoritãţilor locale şi regionale cu privire la activitatea legislativã a Uniunii Europene, cu excepţia acţiunilor de politicã externã şi de securitate comunã, care sunt de competenţa Ministerului Afacerilor Externe;
i) coordoneazã, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe, dispozitivul interministerial vizând informarea Parlamentului României cu privire la poziţiile adoptate de cãtre România la nivelul Consiliului Uniunii Europene;
j) coordoneazã fundamentarea de cãtre ministerele de resort a poziţiilor României în procedurile precontencioase şi contencioase în faţa instanţelor şi a instituţiilor comunitare, scop în care:
1. reprezintã România în faţa Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene şi a Tribunalului de Primã Instanţã al Comunitãţilor Europene, precum şi în relaţia cu celelalte instituţii comunitare, în cadrul procedurilor de încãlcare a legislaţiei comunitare prevãzute în art. 226-228 şi 230-232 din Tratatul de instituire a Comunitãţii Economice Europene;
2. reprezintã România în faţa Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene şi în relaţia cu celelalte instituţii comunitare, în cadrul procedurilor prevãzute la art. 234, precum şi la art. 235 şi 237 din Tratatul de instituire a Comunitãţii Economice Europene;
3. împreunã cu instituţiile responsabile, întocmeşte documentele necesare şi îndeplineşte actele de procedurã impuse de procedurile menţionate la pct. 1 şi 2, asigurând corespondenţa cu instanţele şi instituţiile comunitare;
k) organizeazã Centrul Naţional SOLVIT;
l) reprezintã punctul naţional de contact pentru problematica pieţei interne şi pentru Oficiul TAIEX al Comisiei Europene;
m) coordoneazã procesul de elaborare, adoptare şi urmãreşte implementarea Strategiei postaderare a României, Strategiei de dezvoltare durabilã, Planului naţional de reformã şi Strategiei privind piaţa internã în România;
n) participã la sau coordoneazã, dupã caz, elaborarea strategiilor sectoriale relevante în raport cu politicile comunitare;
o) reprezintã punctul tehnic de contact şi asigurã responsabilul naţional în problematica Strategiei Lisabona;
p) coordoneazã procesul de comunicare internã privind integrarea României în Uniunea Europeanã;
q) asigurã activitatea executivã şi de secretariat a Comitetului de Coordonare şi urmãreşte îndeplinirea deciziilor stabilite de acesta.
(2) Departamentul pentru Afaceri Europene îndeplineşte orice alte atribuţii din domeniul sãu de activitate stabilite prin acte normative.
ART. 4
Pentru realizarea atribuţiilor sale, Departamentul pentru Afaceri Europene:
a) este inclus în circuitul informaţional al sistemului naţional de coordonare a afacerilor europene, care se instituie prin hotãrâre a Guvernului;
b) solicitã autoritãţilor şi instituţiilor publice din cadrul administraţiei publice centrale şi locale informaţii necesare desfãşurãrii activitãţii sale;
c) stabileşte raporturi de colaborare cu instituţiile şi organismele comunitare prin intermediul Reprezentanţei permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã.
ART. 5
(1) Finanţarea Departamentului pentru Afaceri Europene se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Resursele financiare necesare funcţionãrii Departamentului pentru Afaceri Europene se cuprind în bugetul Secretariatului General al Guvernului, care se suplimenteazã cu sumele aprobate pentru activitatea Secretariatului permanent pentru afaceri europene din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, Direcţiei generale evaluare şi pregãtire pentru aderare şi Direcţiei generale armonizare cu acquis-ul comunitar din cadrul Ministerului Integrãrii Europene.
ART. 6
(1) Conducerea Departamentului pentru Afaceri Europene se exercitã de cãtre un secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru, ordonator terţiar de credite.
(2) Secretarul de stat reprezintã Departamentul pentru Afaceri Europene în raporturile cu autoritãţile publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, secretarul de stat emite ordine, în condiţiile legii.
(4) Secretarul de stat conduce reuniunile Comitetului de Coordonare, care se desfãşoarã sãptãmânal.
(5) Secretarul de stat participã la şedinţele Guvernului României, în calitate de invitat.
ART. 7
(1) În structura organizatoricã a Departamentului pentru Afaceri Europene funcţioneazã direcţii, servicii, birouri şi compartimente.
(2) Structura organizatoricã şi statul de funcţii se aprobã prin decizie a primului-ministru.
(3) Numãrul de posturi de specialitate ale Departamentului pentru Afaceri Europene este de 115, exclusiv demnitarul.
ART. 8
Numãrul maxim de posturi al Ministerului Integrãrii Europene se diminueazã cu 77, cel al Cancelariei Primului-Ministru cu 11, iar numãrul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului, cu excepţia Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul şi a Cancelariei Primului-Ministru, finanţate potrivit legii, se suplimenteazã cu 116 posturi.
ART. 9
(1) Personalul Departamentului pentru Afaceri Europene este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
(2) Departamentul pentru Afaceri Europene desemneazã, dintre specialiştii sãi, consilieri şi/sau experţi care îşi vor desfãşura activitatea în cadrul Reprezentanţei permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã. Numãrul maxim de posturi pentru personalul detaşat în cadrul Reprezentanţei permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã este de 4 posturi, acesta putând fi modificat prin hotãrâre a Guvernului.
(3) Personalului Departamentului pentru Afaceri Europene trimis în cadrul Reprezentanţei permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã îi sunt aplicabile dispoziţiile legale în vigoare privind drepturile personalului trimis în misiune permanentã în strãinãtate.
(4) Se diminueazã cu cele 4 posturi alocate Departamentului pentru Afaceri Europene numãrul de 9 posturi, alocate pentru personalul Ministerului Integrãrii Europene detaşat în cadrul Reprezentanţei permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã prin <>art. 11 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 243/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Integrãrii Europene şi prin anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 167/2003 privind structura şi încadrarea cu personal a Misiunii Permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care se modificã în mod corespunzãtor.
(5) Numãrul de 4 posturi alocate pentru personalul Departamentului pentru Afaceri Europene detaşat în cadrul Reprezentanţei permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã este inclus în cele 77 de posturi preluate de la Ministerul Integrãrii Europene.
ART. 10
(1) Mijloacele fixe şi obiectele de inventar utilizate de Secretariatul permanent pentru afaceri europene din cadrul Cancelariei Primului-Ministru şi de Direcţia generalã evaluare şi pregãtire pentru aderare şi Direcţia generalã armonizare cu acquis-ul comunitar din cadrul Ministerului Integrãrii Europene, inclusiv tehnica de calcul şi birotica, se transmit fãrã platã din administrarea Cancelariei Primului-Ministru şi a Ministerului Integrãrii Europene în administrarea Departamentului pentru Afaceri Europene, pe bazã de protocol încheiat între instituţiile implicate.
(2) Protocoalele de predare-preluare se încheie pânã la data de 30 ianuarie 2007 şi vor cuprinde prevederile bugetare pe anul 2007, structura de personal preluatã, precum şi activele şi pasivele structurilor care se transferã, respectiv Secretariatul permanent pentru afaceri europene din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, Direcţia generalã evaluare şi pregãtire pentru aderare şi Direcţia generalã armonizare cu acquis-ul comunitar din cadrul Ministerului Integrãrii Europene.
ART. 11
Se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice, la propunerea ordonatorilor principali de credite, sã introducã modificãrile în structura bugetului de stat şi în volumul şi structura bugetului Cancelariei Primului-Ministru, Ministerului Integrãrii Europene şi Secretariatului General al Guvernului, corespunzãtor prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţã, pe baza protocoalelor de predare-preluare.
ART. 12
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã, Ministerul Integrãrii Europene va supune Guvernului spre adoptare proiectul de act normativ pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 243/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Integrãrii Europene, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 194 din 1 martie 2006.
ART. 13
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţã se abrogã:
a) <>art. 2 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266 din 25 martie 2004, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 228/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.552/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Secretariatului permanent pentru afaceri europene, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 din 5 octombrie 2004.
c) <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.552/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Secretariatului permanent pentru afaceri europene, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 din 5 octombrie 2004.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Radu Stroe

Ministrul integrãrii europene,
Anca Daniela Boagiu

Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Ion-Mircea Plângu

p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat

p. Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Cãtãlin Ionel Dãnilã,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 21 decembrie 2006.
Nr. 133.
----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016